Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další tragická nehoda Tesly. Baterie jí vybuchovaly jako ohňostroj

David Bureš
Diskuze (45)
Elektromobily jsou sice před požáry svých baterií pečlivě zabezpečeny, při těžkém nárazu ale ani kvalitní ochrana nestačí.

Vozy Tesla jsou nyní v mnoha kruzích módní záležitostí, a tak se o nich aktuálně píše velice často. Ne vždy však v pozitivním duchu, což platí i pro tentokrát. V Indianapolis vážně havarovala Tesla Model S, která opět dokázala, jakým rizikem jsou u elektromobilů jejich baterie.

Samotná nehoda patrně není na vině Tesly, policie hovoří o tom, že automobil jel před nehodou vysokou rychlostí. Tu řidička nezvládla, ztratila nad vozem kontrolu a narazila do stromu. Výsledkem byla smrt řidičky i jejího spolujezdce a fakt, že baterie v důsledku těžkého nárazu začaly hořet.

„Tesla narazila do stromu, poskakovala kolem a pak náhle explodovala. Musel jsem zrychlit, protože díly létaly kolem mě, tak jsem se jim musel vyhnout,“ popisuje nehodu jeden z jejích svědků, jistý Al Finnell.

Elektromobily jsou sice navrženy tak, aby jejich baterie nezačaly při nehodě hořet. Pokud je však náraz opravdu tvrdý, ani vysoká úroveň ochrany akumulátor neuchrání. Hasičům navíc uhašení takového automobilu může způsobit vážné problémy.

Manipulace s elektromobily je pro záchranné složky složitější než u aut s konvenčním pohonem, což se ukázalo i při nedávné nehodě Tesly Model S v Nizozemí. Hasiči si se záchrannými pracemi nevěděli rady, protože automobil byl natolik zničený, že se obávali hrozby zranění elektrickým proudem. Proto dokonce museli zavolat specialisty přímo z automobilky, aby jim pomohli. Už v roce 2013 Tesla musela zvyšovat ochranu akumulátorů svých aut, a to v reakci na tehdejší sérií požárů jejích vozů.

Nyní zase američtí požárníci upozorňují na to, že hašení plápolající Tesly trvalo dlouho, asi deset minut. Kolem záchranářů se navíc objevovaly hořící díly chovající se jako projektily. Přestože se hasiči z Indianapolis s nehodami elektromobilů nebo hybridů už setkali a nejsou pro ně nic nového, tak těžce zničený vůz tohoto typu ještě nehasili.

U těžce zničených elektrovozů moc nepomáhá ani fakt, že Tesla podobně jako další výrobci poskytuje záchranářům materiály, v níž objasňuje, jak s vraky jejích aut manipulovat. Firma třeba používá jinak zbarvené kabely, podle barvy mají hasiči poznat ty, které lze bezpečně přestřihnout, a ty, které nikoliv.

David Bureš
Diskuze (45)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 11. 2016 22:27
Baterky jsou prostě k zlosti... a je jedno, jestli je to mo
[odkaz]

;-)
5. 11. 2016 16:21
Re: Co má být vaše cílovka?
Snad vždy byly cílem takové ty okrajovější případy. Ať už šlo o (super)sportovní auta, nebo to bylo něčím zajímavé (třeba zapálení auta dotykem). V tomhle směru do toho alternativní pohony zapadají (ať jde o elektromobily, nebo o LPG či CNG). Obyčejné případy jsou příliš nezajímavé. Nevím, jak jim vychází statistiky zobrazení, ale z diskuzí Tesla vypadá jako dostatečně žhavé téma, takže je do něj třeba šít a šít a šít, řádně to podojit. Už jsem tu dlouho neviděl nějaké hořící Lamborghini nebo Ferrari. Tedy ne že by se mi stýskalo, pokud k tomu není alespoň trochu zajímavý příběh (jako ten případ, kdy s hořícím autem zajel na benzínku :-) ano, mají tam hasící přístroje, ale také hromadu benzínu a zákazy kde čeho; to vyvolá úsměv).
5. 11. 2016 16:04
Re: Závodní stroj
Tak na lithium bys použil měděný prášek. Ale to se týká jen primárních lithiových článků, ne sekundárních Li-ion (tam se prostředek volí spíš podle prostředí). Problém tady je, že je ta baterie opravdu velká (měla by snad fungovat voda s mědí).
5. 11. 2016 15:18
Bum
Zvlastne, ze sa prave teraz neobjavuje Kharl antimozog, co sa vyrehotany vyskytne pod kazdym dymom nielen z vyfuku. Aj teraz by mohol poonanovat nad bezpecnostou baterkonosica.
5. 11. 2016 08:22
Lidska demence a hlavne ta novinarska
Lidi to nevite ze redaktori a pisalci atd... umyslne plasi lidi, jinak by to nikdo necetl... ja byl u tolika veci a pak v Tv nebo novinach psali uplne neco jineho, jen aby to nekdo cetl... a my sme narod ovci... Jinak je asi jasne, ze pozaru se neubrani po narazu v takove rychlosti... Ja se divim, ze ty zvasty lidi, co si mysli, ze jsou jak borci z puvodniho Top Gearu, jeste nekdo zere... a resi