Další tragická nehoda Tesly. Baterie jí vybuchovaly jako ohňostroj
Vozy Tesla jsou nyní v mnoha kruzích módní záležitostí, a tak se o nich aktuálně píše velice často. Ne vždy však v pozitivním duchu, což platí i pro tentokrát. V Indianapolis vážně havarovala Tesla Model S, která opět dokázala, jakým rizikem jsou u elektromobilů jejich baterie.
Samotná nehoda patrně není na vině Tesly, policie hovoří o tom, že automobil jel před nehodou vysokou rychlostí. Tu řidička nezvládla, ztratila nad vozem kontrolu a narazila do stromu. Výsledkem byla smrt řidičky i jejího spolujezdce a fakt, že baterie v důsledku těžkého nárazu začaly hořet.
„Tesla narazila do stromu, poskakovala kolem a pak náhle explodovala. Musel jsem zrychlit, protože díly létaly kolem mě, tak jsem se jim musel vyhnout,“ popisuje nehodu jeden z jejích svědků, jistý Al Finnell.
Elektromobily jsou sice navrženy tak, aby jejich baterie nezačaly při nehodě hořet. Pokud je však náraz opravdu tvrdý, ani vysoká úroveň ochrany akumulátor neuchrání. Hasičům navíc uhašení takového automobilu může způsobit vážné problémy.
Manipulace s elektromobily je pro záchranné složky složitější než u aut s konvenčním pohonem, což se ukázalo i při nedávné nehodě Tesly Model S v Nizozemí. Hasiči si se záchrannými pracemi nevěděli rady, protože automobil byl natolik zničený, že se obávali hrozby zranění elektrickým proudem. Proto dokonce museli zavolat specialisty přímo z automobilky, aby jim pomohli. Už v roce 2013 Tesla musela zvyšovat ochranu akumulátorů svých aut, a to v reakci na tehdejší sérií požárů jejích vozů.
Nyní zase američtí požárníci upozorňují na to, že hašení plápolající Tesly trvalo dlouho, asi deset minut. Kolem záchranářů se navíc objevovaly hořící díly chovající se jako projektily. Přestože se hasiči z Indianapolis s nehodami elektromobilů nebo hybridů už setkali a nejsou pro ně nic nového, tak těžce zničený vůz tohoto typu ještě nehasili.
U těžce zničených elektrovozů moc nepomáhá ani fakt, že Tesla podobně jako další výrobci poskytuje záchranářům materiály, v níž objasňuje, jak s vraky jejích aut manipulovat. Firma třeba používá jinak zbarvené kabely, podle barvy mají hasiči poznat ty, které lze bezpečně přestřihnout, a ty, které nikoliv.