Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Proč má Citroën CX nejlepší podvozek všech dob? Tady je odpověď!

V současnosti je vlastně jen těžko představitelné, že se zástupci značek Citroën a Fiat mohou v rovnocenném boji utkat s vozy značek Audi a Mercedes-Benz vyšší střední třídy, ale v osmdesátých letech to bylo něco zcela jiného.
Zpět na článek
8. 11. 2016 16:07
8. 11. 2016 16:26
8. 11. 2016 23:01
8. 11. 2016 17:41
8. 11. 2016 17:50
8. 11. 2016 18:16
8. 11. 2016 21:31
9. 11. 2016 05:02
9. 11. 2016 05:01
9. 11. 2016 08:42
9. 11. 2016 09:47
9. 11. 2016 09:54
9. 11. 2016 10:52
9. 11. 2016 13:46
9. 11. 2016 10:31
8. 11. 2016 21:32
8. 11. 2016 18:42
8. 11. 2016 19:46
9. 11. 2016 05:05
2. 2. 2017 20:42
9. 11. 2016 09:56
9. 11. 2016 15:22
9. 11. 2016 12:04
8. 11. 2016 21:34
9. 11. 2016 09:55
8. 11. 2016 22:59
9. 11. 2016 10:38
9. 11. 2016 12:47
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 15:05
pravé dieselové peklo...
... nejhorší je, že podobné dieselové krumply z 80tých a 90tých let jezdí v Česku dodnes a majitelé si to ještě chválí....
Rozbalit vlákno
9
8. 11. 2016 17:42
Re: pravé dieselové peklo...
Jen v Česku? Za jakýkoliv zachovalý kousek z tohoto výběru bych se rozhodně nestyděl, naopak :-)
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 20:10
Re: pravé dieselové peklo...
takoví by měli mít na autě výstražný maják, aby si všichni v okolí jednoho kilometru stihli včas přepnout na vnitřní ventilaci....
9. 11. 2016 05:00
Re: pravé dieselové peklo...
Už jsi byl nafackovat třeba aspoň polovině majitelů domků co doma topí odpadem? Jsi pokrytec. Nemám rád tohle falešné vystupování ty majáku.
Avatar - Barry Lyndon
9. 11. 2016 10:07
Re: pravé dieselové peklo...
V Praze odpadem fakt netopíme a venkovské osady projíždím preventivně na vnitřní ventilaci, nezastavuji, nevystupuji. Mimochodem, když byla tuhle anketa, jestli mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí, byly asi 2/3 lidí proti. Češi jsou v tomto neuvěřitelná howada.
9. 11. 2016 10:18
Re: pravé dieselové peklo...
Jo vy v Praze odpadem netopíte...vy jako pražáci nebo vy jako HAL?
Avatar - Barry Lyndon
9. 11. 2016 10:29
Re: pravé dieselové peklo...
vyhlížím teď z kanceláře na pražské panorama a nikde ani obláček. Takže spíš my jako Pražané :-)
9. 11. 2016 10:51
Re: pravé dieselové peklo...
Dojímá mě ta jistota, ale jestli to řešíš pohledem z kanceláře, pak tě oproti tomuto problému marginální exhalace naftových OA nemusí absolutně vzrušovat ;-)
Avatar - Barry Lyndon
9. 11. 2016 11:38
Re: pravé dieselové peklo...
že existuje i nějaké pouhým okem neviditelné spalování odpadu v domácnostech??? To jsou mi věci.... ;-)
2. 2. 2017 20:49
Re: pravé dieselové peklo...
Ac skutecne rodily prazak na rozdil do kvanta naplav musim rici, ze nekteri v praze zijici, kteri maji vlastni kotle, topi odpadem nbeo prazci.
Avatar - dochtor
8. 11. 2016 15:48
Pekný porovnávací test
Akurát treba zdôrazniť fakt, že CX je, na rozdiel od ostatných účastníkov, z rokov sedemdesiatych a napriek tomu je s prehľadom najlepší. To čo predvádza na videu od 0:45 je FAMÓZNE.
Mám osobnú skúsenosť s hydropneumatickým Citroënom, teda viem aký "nekomunikatívny" :-) dokáže podvozok byť. Po presadnutí z klasického auta si človek za volantom musí nasilu uvedomovať, že nepozerá video v obyvačke, ale že tá krajina ubiehajúca za sklom je reálna...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
8. 11. 2016 23:31
Re: Pekný porovnávací test
jo, dělá se z toho gumového houpání pěkně blbě od žaludku :no:
Avatar - dochtor
9. 11. 2016 09:12
Re: Pekný porovnávací test
:yes: Audi houpe docela dost, aby si člověk uvědomil, že má být trvale připoután a na zadním sedadle měl přilbu, to kdyby náhodou prolít oknem...
2. 2. 2017 20:36
Re: Pekný porovnávací test
Ja mam Hydractive III+ - srovantelne kvalitni podvozek jsem zazil jen v Audi A8L. Vis kulovy o hydropneumatickem podvozku, tak zalez.
Avatar - lordlord
8. 11. 2016 16:07
Rozbalit vlákno
1
Re: Bose
https nefunguje, musíš to napísať bez toho "s", teda len http
8. 11. 2016 16:26
Roleta
Na roletě to vypadalo, že Fiat skočí předkem do vzduchu a Audi zadkem.

Škoda, že dnes nejsou takovéhle testy (aspoň já na ně nenarazil), ale řeší se zda má opdkládací prostor dostatečně velký pro mobil ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - euro89
8. 11. 2016 23:01
Re: Roleta
To je tezky. Driv testovali auta ridici. Dneska je testuji ruzni merunkove, frantiskove a podobni exoti, kterych by se clovek nezeptal ani na nazor na kolobezku. K tomu zijeme v korektni pripo*rane dobe, kdy se v podstate ani nema ukazovat, jak auto jezdi, aby to nepodporovalo ridice porusovat predpisy. Zato se musi zduraznit spotreba, emise, velikost a variabilita zavazadelniku, mekceny plasty a dalsi strasne "dulezite" veci. >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 11. 2016 08:19
Re: Roleta
Řidiči testují auta pořád. ;-) Rozdíl je pouze v tom, že teď jsou rozptýlení v neporovnatelně velkém množství webů a magazínu, kde se o autech píše.
8. 11. 2016 16:40
smutne je
ze audi se neposunulo ani o kousek dopredu a citroen bohuzel padl na jejich uroven
Rozbalit vlákno
28
8. 11. 2016 17:41
Re: smutne je
Máš naprostou pravdu, citroeni protipoly k A8, R8 nebo třeba RS6 jsou na jejich úrovni ;-) :yes: :-!
Avatar - Atlis
8. 11. 2016 17:50
Re: smutne je
Až budú všetci jazdiť R8 a nie A3 a A4, tak to potom môžeš riešiť.
8. 11. 2016 18:16
Re: smutne je
OK, takže by sis radši vzal C4 místo A3? Řešíš nesmysly, stejně jako h_h. Navíc to jaksi není pravda. Trochu to chce otevřít oči a mysl ;-)
Re: smutne je
C4 namiesto A3? No napríklad ja rozhodne.
8. 11. 2016 21:31
Re: smutne je
>:D >:D >:D To myslíš fakt vážně? :-)
9. 11. 2016 05:02
Re: smutne je
Pokud nejsi pokrytec jako HAL, pak tam bude jiný problém :-!
Re: smutne je
Problém? Určite nie. Ale nie som z tých, čo si kúpia Audi, pretože je to Audi. Audi by som bral, pokiaľ by sa mi páčilo a vyhovovalo by mi. Výhody Citroena? Ušetrím nejaké eurá "za značku" (a asi nie celkom málo), pravdepodobne dostanem priestornejší interiér (odhadujem, A3 očekovanú nemám), ale C4 bude určite vhodnejšia pre rodinu s deckami, aby som nemal nervy kvôli okopanému čalúneniu alebo čokoláde na sedadlách. Počítam s lacnejším servisom a menším strachom zo zlodejov a neprajníkov, ktorí sú na parkovisku na prechádzke s kľúčmi, alebo potrebujú na parkovisku príliš naširoko otvoriť dvere svojho auta. A Audi sa mi proste nepáči. Význam slova "prémia" je v tejto triede pre mňa absolútne nepodstatný a nezaujímavý.
8. 11. 2016 20:47
Re: smutne je
tak se tema autama nekdy svez. jezdim obouma
9. 11. 2016 05:01
Re: smutne je
Ano lowcost vs prémie, se vším co k tomu patří.
9. 11. 2016 07:50
Re: smutne je
a3 premie? ten prebouchanej golf?
9. 11. 2016 08:42
Re: smutne je
A co je na tom špatně? Nechápu tato dogmata, jde o to jak auto působí a jak jezdí. To je nesrovnatelné s C4.
9. 11. 2016 09:28
Re: smutne je
ale kulovy. vse sem mel doma C4 jezdila a brzdila mnohem lepe. a3 je trosku luxusneji postavena nez golf, proste uskakanej vrzajici vergl.
9. 11. 2016 09:47
Re: smutne je
Spíš to ukazuje na to, žes nikdy v žádné audině nejel, natož nějakou měl doma :-!
9. 11. 2016 09:54
Re: smutne je
OK, jestli ti C4 jezdila líp tak gratulace, zřejmě to bylo WRC ;-)
9. 11. 2016 10:38
Re: smutne je
podvozkove lepsi, vykonove se to neda srovnavat.
9. 11. 2016 12:01
Re: smutne je
tomu se nemusis, smat to je proste fakt. dnesni c4 bych si nekoupil protoze zgolfovatela a stalo se z ni tim nezajimave auto
9. 11. 2016 13:46
Re: smutne je
Myslíš tu předchozí? V kontextu doby to bylo ještě horší auto než ta současná. S druhou generací A3 se nemohla rovnat.
9. 11. 2016 10:31
Re: smutne je
Je to nejak tak. VW nabulíkovali ľuďom, že športová trieda a bez audi ani na krok.
A ajhľa, najviac si vo VW pakujú vrecká na marži práve za Audi.
Avatar - white label
8. 11. 2016 18:58
Re: smutne je
Zatímco u Citroenu naopak všichni jezdí jen ve vrcholných modelech...
Avatar - white label
8. 11. 2016 18:53
Re: smutne je
Citroenu (včetně "DS") se může o aktuální úrovni Audi maximálně tak zdát...
Avatar - white label
8. 11. 2016 22:58
Re: smutne je
Špatně položená otázka.
Keď už, tak - čoho nie? ;-)
Avatar - white label
8. 11. 2016 22:59
Re: smutne je
Špatně položená otázka.
To spíš - čoho nie? ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 11. 2016 08:18
Re: smutne je
Napsal bych spíše "obzvláště DS". Komplexem vlastností a ceny zřejmě na EU trhu nic horšího není >:D
2. 2. 2017 20:39
Re: smutne je
Az Audi A8L ma srovnatelny podvozek s Hydractive III+. DS uz neni klasicky Citroen plny technickych libustek, je to marketingove nacancane nic.
Avatar - 3_diamanty
8. 11. 2016 18:42
citroen
mal kedysi vyborne meno vo svete aut... mal pokrokove technologie ( neraz aj revolucne ) .. super pruzenie a aj skvely dizajn .... preco ale dnes uz nedokaze nadviazat na tie kdejake uspesne vozy z minulosti ( a nebolo ich malo ) a naopak nam podsuva coraz technicky "lowendovejsie" alebo nazvime to jednoduchsie kusky zaroven dizajnom tiez nie vzdy najstravitelnejsie je za mna zvlastne a smutne zaroven .... lebo podla mna citroen aj dnes ma na to aby patril k tym najlepsim v automobilovom svete .... ale bohuzial asi to nevedia chytit za spravny koniec uz tych poslednych mozno 15 rokov ... a tak su dnes uz hlboko v poli "porazenych" a skryti kdesi medzi priemerom beznej nepremie ... vecna skoda... lebo citroen mal kedysi ozaj fajn vozy a velke legendy .... ake uz dnes asi mat nikdy nebude

z fr. znaciek dnes vedie za mna jednoznacne renault... tam vidiet ze vedia kde je spravny koniec a ako za neho chytit .. idu uspechu naproti ( flexibilitu a tah na branu maju na top urovni ) a to ocenujem :yes:
Rozbalit vlákno
17
Avatar - tenterfield
8. 11. 2016 19:15
Re: citroen
No za to taky můžou novináři a jejich testy, co nebylo dostatečně tvrdé jak žebřiňák a nemělo krabicoidní "nadčasový" design tak nebylo echtovní, a tak se vše hnalo do průměrné šedi, no zdá se že se blýská na lepší časy nejen od pažouta a i ta nová C3 nevypadá věru zle... :-)
8. 11. 2016 19:46
Re: citroen
Aha, taže inženýři a designéři PSA se řídí novinářskými pisálky? To je opravdu kvalitní základ! :-!

Líbí se mi jak za to vždy může někdo jiný. ;-)
Re: citroen
Ale zas nestrečkuj. Je fakt, že verejnú mienku formujú aj médiá a ľudia radšej vezmú čo je "IN"...
Vezmi si módu SUV. Vysoké podvozky, veľké kolesá, robustný výzor - je to produkt praktického vývoja? Povedal by som, že nie. Je logické, že sa napr. Citroen snaží vyrábať to, čo ľudia podľa neho môžu chcieť, a nemusí to byť v duchu tradícií, ktoré už nestačia plniť pokladňu. Ako sa im to darí, je už druhá vec.
Zlý odhad trhu, neúspech a autá, ktoré sa stali prepadákmi, to predsa nie je nič nové. Iste, za svoje chyby si môžu sami, nie každému sa musí podariť zachytiť posledné trendy a prispôsobiť sa im tým správnym spôsobom. ;-)
Niektorí to zvládajú aj opačne. Spravia auto a presvedčia verejnosť, že je práve tým najlepším, najkvalitnejším, najspoľahlivejším, najmódnejším, najštýlovejším a najvýhodnejším.
9. 11. 2016 05:05
Re: citroen
Novináři způsobili to, že Citroen dělá rachtící, nepohodlné a rozblemcané podvozky? Že šetření na nich dovedla auta k lowcostu?

Co chceš omlouvat? Bezskrupulozní šetření a snížení hodnoty značky?
2. 2. 2017 20:42
Re: citroen
Dalsi "znalec" - svez se v C5 s Hydractive III+ na prazske dlazbe, nebo ujed na jeden zatah 1 000 km a pak poznas, co je to Citroen. Az Audi A8L se muze vyrovant jeho pohodli.
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 11. 2016 08:24
Re: citroen
SUV jsou především produkt vyslyšení přání zákazníků. V 90. letech v Evropě SUV nikdo neznal, ale přišla japonská dvojka RAV4 a CR-V a způsobila poprask. Lidé to kupovali enormně, stal se z nich hit.

Máš pocit, že kdyby si konkurenční automobilky řekly "Hmmm, takové SUV ale vůbec není produkt praktického vývoje.. na to kašlem", tak by jim to pomohlo?
9. 11. 2016 09:56
Re: citroen
Upřímně nevím a ani nechci vědět čím se živíš a jak nakládáš se svým volným časem, ale pro mě je SUV velmi přínosným vozem. Už bych klasického kombíka nechtěl.
9. 11. 2016 15:22
Re: citroen
Protože se nedostane tam, kam se dostanu s SUV o prostoru ani nemluvím.
Re: citroen
A kam sa potrebuješ dostať? Koľko SUV má 4x4 a koľko majiteľov jazdí do terénu, kde ho využije? Možno ty si taká svetlá výnimka...
Dnes už asi väčšinu SUV možno nazvať mestskými crossovermi, majú len vizáž terénneho auta a techniku celkom bežnú. Predný náhon a "lízatko" predného spojleru položené skoro na zemi.. Mimo asfalt, max. "polňačku" sa nikdy nepozrú - a to zvládneš aj s Golfom.
Priestor? Ktoré SUV ponúka vnútorný priestor adekvátny vonkajším rozmerom? Voči kombíkom sú na tom spravidla horšie (česť výnimkám). A to nehovorím o MPV, ktoré sú priestorom o triedu inde.
Proti SUV hovorí aj zväčša vyššia hmotnosť a horšia aerodynamika.
9. 11. 2016 12:04
Re: citroen
Čo je na tom nepochopiteľného? Teda pre teba asi hodne, ale pre normálne uvažujúceho človeka je to celkom dobre uchopiteľné:
Kto ovplyvňuje veľa potenciálnych zákazníkov naraz? Reklama, alebo testy v novinách/časopisoch? Jednoznačne testy, pretože zákazník vníma reklamu ako vychvaľovanie svojho výrobku a testy ako "objektívnu" skutočnosť. Testy robia (a články o nich píšu) motoristickí novinári, teda ľudia, ktorí jazdia často, väčšinou dobre a radi a preto uprednostňujú športovú jazdu a teda aj podvozky toto im umožňujúce. Potom si veľmi jednoducho ospravedlnia svoje preferencie ako "veľmi bezpečné jazdné vlastnosti" a podobne. Teda je logické, že automobilky začali svoje výrobky, minímálne v zmysle podvozkového, prípadne aj "ergonomického" približovať záujmom ľudí, ktorý majú najväčší dosah na zákazníkov. A výsledok je taký aký je - tvrdé podvozky a prístrojovky a celkové umiestnenie ovládačov veľmi podobné.
8. 11. 2016 21:34
Re: citroen
S tím Renaultem sohlas, ovšem až na zoufalý výběr motorizací (např. Talisman motory jen do ubohých 1,6 l).... :'-( :-(
9. 11. 2016 09:55
Re: citroen
I když z francouzů bych si jinde moc nevybral, u Renaultu jakžtakž jo.
Avatar - dochtor
8. 11. 2016 22:59
Re: citroen
Citroën urobil pár zlých krokov v zlej dobe. To sa ale inovatívnym firmám čas od času stáva. Projekty, ako SM alebo snaha nasadiť wankelov motor (položil na lopatky NSU!), navyše ropná kríza doviedla Citroën na pokraj krachu. "Záchranou" bol sňatok s Peugeotom, ktorý mu však polámal krídla...
Najviac mi je ľúto za hydropneumatikou, ktorá v modeloch GS a BX nabrala naozaj masový charakter v miliónových sériách nižšej strednej a strednej triedy. To ako by dnes mali toto pruženie všetky C4&C5!!!
Potom Citroën nahradil BX modelmi ZX a Xantia, kde ZX už bol z hydro-kola von.
Nakoniec Xantiu modelom C5, kde ale existovali oba typy pruženia a hydro znamenalo niečo viac. Ako to skončilo, vieme... Výstižným obrazom mizérie je DS5.

Úspechy Renaultu nespochybňujem, ale pri účasti štátu v jeho vlastníctve, je to predsa len trochu iná, veselšia pesnička.
9. 11. 2016 10:38
Re: citroen
Akosi si zabudol na Xsaru, kde urobili konfekčný podvozok.
P.S. A ešte pri Renaulte, že majú alianciu s Nissanom.
Avatar - dochtor
9. 11. 2016 12:47
Re: citroen
Nezabudol, aj som ju tam dokonca pôvodne napísal a neskôr opravil. Xsara prišla až po ZX ako nástupca. Hydropneumatika však skončila už pri ZX.
Renault, ako pološtátna firma, mal a má iste viac príležitostí odhryznúť si zo štátnych zákaziek, ako PSA. Vieme predsa, ako to chodí :-) O tom bola moja poznámka. Nejaký Nissan s tým nič nemá, až na fakt, že tam Renault nalial peniaze, ktoré evidentne mal a mohol použiť. To len potvrdzuje, že sa má dobre :-)
Avatar - Ada je zase tady
8. 11. 2016 23:27
Losí test?
netřeba nějaké francouzské auto, při jízdě kterého se dělá špatně od žaludku. Na losí test hravě stačí... Trabant

[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - speedfred
9. 11. 2016 00:55
Re: Losí test?
Ako tam šmátra po volante tak stíha radiť rýchlosti. Trabi predbehol dobu.
9. 11. 2016 05:08
Re: Losí test?
Na špatně od žaludku nemusíš jezdit autem, občas si přečti svoje příspěvky a jestli v tobě zůstalo trochu sebereflexe, dobře ti nebude ;-)
9. 11. 2016 09:30
Re: Losí test?
i ten trabi je na tom lepe nez audi.
2. 2. 2017 20:45
Re: Losí test?
V zivote jsi nejel s Hydratcive III+ - vyjadrujes se k necemu, co neznas.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku