Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čeká nás motorová revuoluce? Koenigsegg a jeho bezvačkový motor

Christian von Koenigsegg a jeho tým kromě vývoje supersportů pokračují i v jiných aktivitách. Například ve vývoji motoru, který nepotřebuje vačkové hřídele.
Zpět na článek
13. 11. 2016 14:48
13. 11. 2016 15:14
13. 11. 2016 16:19
13. 11. 2016 16:31
13. 11. 2016 16:43
13. 11. 2016 17:11
14. 11. 2016 09:09
14. 11. 2016 09:22
14. 11. 2016 10:49
14. 11. 2016 13:29
14. 11. 2016 08:53
13. 11. 2016 14:48
Procenta
Mno určitě pro nás inženýry velmi zajímavý počin a doufejme, že povede k menší revoluci, když se jim podaří vyrobit spolehlivý systém, ale .... co ty procenta?? Pan Koenigsegg působí jinak sympaticky, ale 47% z hodnot 240 a 320??? A u toho výkonu je to zase víc ... mno třeba mi něco nedochází... :-!
Rozbalit vlákno
12
13. 11. 2016 15:14
Re: Procenta
Jj, ta procenta jsou silně nedůvěryhodná. A taky mi přijde demagogické tvrdit, že vačkové hřídele se otáčejí a proto způsobují mechanické ztráty, ale u elektrohydraulického nebo pneumatického ovládání informaci o ztrátách úplně zatajit. Můj osobní názor je, že ta hydraulika a pneumatika může mít ztráty klidně i ještě větší.

Možnost nezávislého ovládání ventilů je ale bezpochyby velkým přínosem
13. 11. 2016 15:30
Re: Procenta
A nejde trochu po funuse? Ak budú na dokončenie vývoja potrebovať len desaťročie, nemusí byť už spaľovací motor na vrchole záujmu a investície sa nemusia vyplatiť.
13. 11. 2016 16:19
Re: Procenta
Nuz je tu iste riziko a mozno smola, ze dostatocne vyspele technologie, ktore mozu pomoct spalovacim motorom k vyssej ucinnosti sa objavili az vo faze, kedy sa uz zacinaju pomalicky presadzovat elektromotory. Aj ked spalovaky tu iste nejakych 15-20 rokov s nami este budu.
13. 11. 2016 16:31
Re: Procenta
Tak ty vyspělé technlogie jsou nezbytné i pro elektropohony. Bez kvalitních polovodičů a pokroku v akumulátorech by neměly vůbec žádnou šanci
13. 11. 2016 16:43
Re: Procenta
a co teprve rozvoj celovodičů že >:D jak kvalitni polovodice souvisej s rozvojem elektromobilyty ? co je to vlastne "kvalitní polovodič"?
13. 11. 2016 17:11
Re: Procenta
Kvalitní polovodiče jsou ty, co umí spínat velmi rychle vysoké proudy s nízkým úbytkem napětí. Jen díky nim je možné vyrábět nízkoztrátové střídače třífázového proudu s proměnnou frekvencí, které jsou potřebné pro plynulou regulaci otáček a výkonu moderních asynchronních i synchronních elektromotorů v autech

A celovodiče se používají pro propojení jednotlivých komponent a také pro vinutí elektromotorů :-)

P.S. a máš tam jednu hrubku
Avatar - Ada je zase tady
13. 11. 2016 19:43
Re: Procenta
při jeho vzdělání se považují (nejen) hrubé pravopisné chyby za pokrok ;-)
13. 11. 2016 20:12
Re: Procenta
Lenže s tými pravopisnými chybami je v tom nevinne, má na ne papier. Máš ty nejaký papier na hlavu? Lebo tebe tá zas dosť často vynecháva.
14. 11. 2016 09:09
Re: Procenta
ano popsal jsi to pekne, ale v dnes nejbeznejsim elektromobilu je mene polovodicu nez kuprikladu v aute ktere na ceskych silnicich vydame nejcasteji, rozvoj polovodicu opravdu na rozvoji elektromobility nestoji :-)
14. 11. 2016 09:22
Re: Procenta
Nejedná se o počet polovodičů, ale o jejich parametry. Historii moc nesleduju ale myslím že seriózní IGBT tranzistory máme k dispozici teprve nějakých 10-15 let. Předtím prostě neexistovaly

a máš tam zase jednu hrubku
14. 11. 2016 10:49
Re: Procenta
ale ano, stojí :-) Díky rozvoji elektroniky bylo možné odporovou regulaci výkonu nahradit téměř bezeztratovou elektronickou, později pak mechanickou komutaci elektronickou, to dává desítky procent účinnosti navíc, poměrně důležitý pro elektromobily. Dalsi rozvoj pak umožnil podstatné zlevnění výkonových prvků, které jsou pro tuto elektroniku potřeba.
nerekl bych, že v elektromobilů méně elektroniky, než v běžném automobilů. Ano, řízení motoru vyžaduje složitější management se všemožnými čidly a servy, ale zase nemusí ovládat velké výkony. U elektromobilů vyžaduje každý článek baterie svůj kontrolér pro řízení nabíjení a monitorování stavu a když takových článku je v autě několik set...
14. 11. 2016 13:29
Re: Procenta
No, o spalovací motory bych se nebál. Všeobecná elektromobilita je utopie minimálně na dalších 20-40 let. I kdyby se podařilo vyřešit základní technologické problémy, tedy nízkou energetickou hustotu a dlouhé nabíjení baterií (a jejich relativně krátkou životnost), pořád je tu skutečnost, že energetická soustava žádné vyspělé země nemá dostatečnou rezervu v kapacitě. Např. v USA bývá problém utáhnout v létě všechny klimatizace. Představa, že do takto přetížené sítě se ještě každý večer připojí 50-60 miliónů aut, je směšná. A vybudování nových elektráren je běh na dloooouhou trať. Jediné, co se mi na případném přechodu na elektromobily opravdu líbí je fakt, že by ostrouhali mohedáni, kteří sedí na většině zásob ropy.
13. 11. 2016 21:29
Taxe máme divit, nebo ne?
Výkon zůstává záhadou....
a o řádek níž:
hodnota kolem 240 k však rozhodně není nereálná...

A pak s těma procentama; no ještě chvíli výzkumu, a poteče voda do kopce, a v nádrži bude přibejvat benzín, a z vejfucku se rovnou plněj bomby pro potápěče....
Další kujvítko, který nespraví ani Ferda Brablenec.....
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2016 08:41
"Dnešní motory 1.6 umějí i 160 k"
- to umějí už daleko víc, jen z hlavy: Kia GT 205 k, THP u Peugeotu také přes 200 k, atd. myslím. Vydolovat se dá určitě těch 240 k i u současných motorů, ale jde o životnost a náklady na materiály. Celkově se mi zdá, že jsme u konce vývoje se spalovacími motory, jsou příliš složité. Elektrická auta jsou daleko jednodušší a i když se mi ta mechanika u spalovacích motorů moc líbí, čím dál více si připouštím, že to začíná být minulost...
Rozbalit vlákno
5
14. 11. 2016 09:41
Re: "Dnešní motory 1.6 umějí i 160 k"
Problém spočívá ve faktu, že elektromotor se perfektně uplatní tam, kam jde elekřinu přivést kabelem. U bateriového napájení to zdaleka tak veselé není. Ale souhlasím že při komplikovanosti současných spalováku té elektřině fandit musíme.
14. 11. 2016 11:17
Re: "Dnešní motory 1.6 umějí i 160 k"
Mozno tym basnik chcel povedat, ze dnesne atmosfericke 1.6 vedia aj 160 koni, co by bola pravda keby niekto takyto motor vyrabal, zial posledna lastovicka v malych objemoch je 2.0 v Toybaru.

U turbo motora je snad samozrejmostou ze dokaze preliest hranicu 100k / liter ak neide o nejake eco naladenie resp. budget volbu
14. 11. 2016 11:30
Re: "Dnešní motory 1.6 umějí i 160 k"
No je tam, cituji: "Dnešní přeplňované motory tohoto objemu umějí i 160 koní (118 kW)", konec citátu. Přeplňováním se obecně rozumí turbodmychadlo. Ale je možné, že to je tak myšleno, ale nešikovně napsáno.
Avatar - dochtor
14. 11. 2016 14:50
Re: "Dnešní motory 1.6 umějí i 160 k"
[odkaz]
Presne taký motor robila Honda už pred 20 rokmi :yes:
14. 11. 2016 12:09
Re: "Dnešní motory 1.6 umějí i 160 k"
Chcelo by to presunúť vývoj na inú koľaj. Namiesto pachtenia sa za zbytočným výkonom sa sústrediť na zníženie spotreby a emisií a zvýšenie spoľahlivosti a životnosti pri použití výrobne menej náročných riešení. Dnešné autá sú už príliš ťažké, takže ej tu je ešte priestor na vývoj.
14. 11. 2016 08:53
Wikipedie:
EP6CDTR - 270 hp 1.6l THP Peugeot RCZ, takže maximum zatím (tovární produkce) je 270 koníků.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku