Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Modernizovaný Volkswagen e-Golf dobijete za hodinu. Je silnější a dojede dál

87 komentářů

holden_holden
hnoje je podstatne aby dojel aspon vedle do vesnice do servisu. neni moc zabava to tam porad tahat
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Řekni nám více o poruchovosti e-Golfu. Moc by mě zajímalo, co že se na něm tak hrozně kazí!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
on psal o rendlíku
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Rozhodnutí prosazovat elektromobilitu neodráží společenskou poptávku, ale je ryze politické. Takže bez ohledu na to, zda dává smysl nebo ne, se tu zavádí naprostý paskvil.

Ano, hlavně se pak těším na to, až si Němci budou kupovat elektřinu vyrobenou z českého uhlí nebo z jádra v českých jaderných elektrárnách... A budou se tvářit, jak ekologicky si žijí...

Pokud by někomu skutečně šlo o ekologii, tak se bude zamýšlet nad tím, jak minimalizovat zbytečnou přepravu, jak podporovat lokální zdroje, jak zaměstnávat místní lidi, jak snižovat objem přepravy tak, aby i společnost byla produktivnější a místo času a energie promarněného přepravou měla skutečně možnosti vytvářet hodnoty. A to nejen materiální, ale i ty morální. Třeba tím, že člověk místo toho, aby denně 2h marnil čas dojížděním do zaměstnání a zpět, ty 2h věnoval výchově budoucí generace... :-! :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jak kdyby šlo o ekologii. Skutečná podpora ekologie znamená podporovat hromadnou dopravu, ne individuální. Jenže to jde proti trhu, proti zisku, proti stále větší výrobě.
A ten zbytek řečí o "lokálních zdrojích a místní podpoře" jsou úplné bláboly. Už proto, že to prostě technicky nejde.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Proste snaha o to, aby sa aj vlk nažral, aj koza ostala celá. Ide o ekológiu, ale preboha neprísť o zisk, inak nám je ekológia ukradnutá. Podpora ekológie neznamená podporovať hromadnú dopravu, to je trochu úzky pohľad, pretože hromadná doprava nie je riešením osobnej dopravy, resp. tak či onak takú veľkú úlohu nezvládne sama - aj keď jej väčší podiel samozrejme pomôže. Riešiť treba absolútne všetko - od zdrojov a výroby energií až po jej spotrebu. A najmä škrtnúť nadspotrebu, čiže zbytočný luxus - ale tu narazí kosa na kameň, pretože tým pripravíš ľudí o takzvanú osobnú slobodu, z ktorej takzvaná demokracia spravila úplnú modlu... Čiže všetko zle. A ako z toho von? Obávam sa, že každé riešenie bude len čiastočné, a vždy bude niekomu vyhovovať a niekomu nie.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Dobře fungující systém hromadné dopravy odstraní velkou část té individuální, protože zkrátka nebude potřeba jezdit všude autem. A to i přesto, že je to dnes móda.
Řešení téhle situace samozřejmě v současné době není, jediná varianta je, že se systém sám zhroutí...
695
Velmi pekne napísané, absolútny súhlas.
Prezentované rácio elektromobilov je čisto menežérsky počin. VW si presadilo dotácie na elektromobily a hla, už aj oni majú..tak kúp ved je to eko, hoc realita je podobná ako ich čmudiace TDi ak nie horšia..
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Skús sa ešte viac zamyslieť... Nie je to také jednoduché. Samozrejme, že voči TDI to eko je, ale určite v prvom rade ide o biznis. A čo čakáš? Že kapitalistická spoločnosť sa zrazu zmení na inú, takú, ktorá nemá zisk až na prvom mieste? Inak to nebude aj keď sa milión ľudí v diskusiách postaví na hlavu. Tým, že budeš proti a just to nekúpiš, sa nič nezmení. Akurát zvolia tvrdšie metódy aby ťa k tomu donútili.
topten
jestli si to mam vysvětlit tak, ze jsi milovníkem minulych poradku, kdy se lidem znemožňovalo svobodne cestovat a část lidi byla donucena "vytvaret hodnoty" tak, ze je bolsevici rovnou zavreli aby nemuseli za praci dojizdet, tak s tim teda hrube nesouhlasim.

jestli je elektromobil politické rozhodnuti, tak o tom pochybuju, kazdopadne pro země nedisponujicimi ropou bude elektromobil velkou ulevou.
samozrejme narozdil od zemi, co tou ropou naopak disponuji a snazi se ji vydírat svet, jako arabske staty, venezuela a samozrejme rusko...

a jestli se nepletu. nemci uz cca 1/3 elektriky vyrabeji v obnovitelných zdrojích a podíl poroste dal. a byly dny, kdy 100% jeli z obnovitelných zdroju (klasicky zdroje byly samozrejme v zaloze)
Riceeater
Komunistobijci... internet jich je plný, ale když o něco jde, nejsou vidět :-!
topten
o co jde ted??
Wave
Má problém akceptovať prichádzajúcu zmenu ako väčšina ľudí. Ja to vidím úplne podobne ako v príspevku vyššie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Brát si zrovna Německo za vzor ve výrobě energie...Hystericky ruší jaderné elektrárny, nahrazují je větrníky a solárními panely, ale že výsledná nestabilita jejich sítě dělá problémy i sousedním státům, to je netrápí. Nemluvě o tom, jak musí spotřebitelé vše štědře dotovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
první odstavec absolutně mimo. Můj příspěvek nenaráží na žádné minulé pořádky. Naopak automobilovou svobodu považuji za jeden z pilířů a základů a vždy budu odsuzovat jakékoliv nesmyslné snahy o její omezení, či zneužívání ve jménu daní a poplatků!

Nicméně i přesto největším přínosem pro společnost prostě jdou ty kilometry, které se nepromarní nesmyslným přepravováním čehokoliv. A dvakrát si podtrhni to slovo NESMYSLNÝM. Protože je mi jasné, že kiwi nebo banány si tady asi nevypěstujeme. Ale aby se naše kvalitní jablka házela do kompostu, zatímco se vozí hnoje se Španělska a bůhví odkud, tak to ne. Stejně tak společnost, kde kvůli zaměstnání lidi musejí marnit značný podíl času na cestách, budu vždy odsuzovat.
geroc I.
Jó tak Němci. Běž se podívat kousek za hranice jak v Sasku jedou uhelné elektrárny tak, že se málem urvou turbíny z ložisek.
Riceeater
Pěkný příspěvek :yes😒br />
Docela by mě zajímalo, co mají v makovicích ta individua, která s tebou "mínusem" nesouhlasí...

Řekl bych, že to bude hodně řídké a smradlavé :-!
IPace
spolecenska poptavka vs. politicka

takz ekdys bude spolecenska poptavka po drogach tak je povolime? kdys bude spoelcenska poptavka po zbranich tak je prevedeme do volneho prodeje? a nezrusime treba po vzoru starych USA zdravotni pojisteni, spolecenska poptavka by po tom celkem byla :-!

elektrifikace osobni a hromadne dopravy je sice z velke casti politicke rozhodnuti, ale jsou k tomu celkem dva zasadni duvody, prvnim je zvysujici se naklady prave na plneni zdravotniho pojisteni kdy soucasna populace je "nemocna" mnohem vic nez byvali generace v minulosti, pritom pojisteni tak rychle neroste, a cast z techto problemu jdou proste na vrub fosilnim pohonum, a druhym je snaha o energeticke osamostatneni/nezavislosti, kde ropu pro dopravu proste musime kupovat z venku a je to v soucasnem svete nejvetsi ekonomicky strasak pro staty ktere jsou na ni zavisli jsou snadno vydiratelne a musi takzvane "drzet basu", ekonomicka embarga jsou pak vpodstate nesmyslne polovicate reseni
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tento elektromobil dobijete už za hodinu!
Pokud teda není úplně vybitý...
a pokud vám stačí 80% kapacity...
a pokud najdete rychlo nabíječku.

A ujede až 300km!
Pokud není moc zatíženej...
pokud nejedete moc rychle...
pokud nepotřebujete topit, nebo stírat čelní sklo... nebo svítit v noci... nebo hrát rádio?

Je to prostě slepá ulička. Živená politickým populismem.
Pokud se budu chtít chovat skutečně co nejekologičtěji... tak si koupím například Fiat Panda 1.2.
Malá spotřeba materiálu, a s tím spojená spotřeba energie a vytvořených emisí, na jeho výrobu, relativně malá spotřeba paliva a s tím spojených emisí při provozu a dlouhá životnost celku i součástí.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, to má logiku, koupit si Pandu, když potřebuju Golf... V důsledku dopadnu méně ekologicky, protože k té Pandě budu potřebovat ještě druhé auto, větší.
695
nepochopils... kupis si golfa, v benzine s rozumnym motorom...nie fakeovane TDI nie 200konovu verziu a držíš to auto kým sa bude dat...nejazdíš aj po posledny rozok ale cesty racionalne plánujes, snažíš sa auto pri dlhších jazdách naplnit pasažiermi a pod... najeko je neprodukovat...samozrejme proti trhu, no je to na zváženie..
topten
a to jako myslis, ze když si koupim každý 3 roky auto, tak se chovam neekologicky??
to si predstavujes, ze to auto hned zamiri na vrakoviste?? nekoupi si ho nahodnou někdo další, a pak zas atd.., az na tom vrakovisti skonci za 15-20 let od vyroby jako starej klumpr???

není to spis naopak, ze ten kdo jezdi trochu vic a kupuje se každý 3 roky novy auto, ze se naopak ekologicky chova?? jestliže za 3 roky ten prvomajitel najede 150 tis, tak to auto se muze provozovat vpohode dalších 15 let nekym, kdo najede třeba jen 10tis km rocne. narozdil od toho, kdyby ho prvomajitel provozoval další 3 roky a auto jako 6 lety zamířilo na vrakoviste
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Asi žiješ na jiné planetě... tzv "moderní" auta mají životnost 150 tisíc, ta povedená. Často pod 100 tis km.

Takže Tvůj model kulhá... až padá.
topten
tady
[odkaz]

mas par obycejnejch 3 letech oktavek s najetema 200-300-400tis km s zivotnosto pod 100tis km podle tebe.

nejspis pretoceny tachometry
nahoru >😁 >😁 >😁
Riceeater
Škodoffffka je nejlepčíííí :yes: :yes: :yes:
topten
dej si tam dej jakykoliv normalni 3 lety auto, a vybehne ti x-aut s vic jak 200tis najetymi km.
ale pro "123" 3 lety auto asi uz není moderni
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zas jeden, na kterého Škoda působí jak červená na býka. Klidně si vyhledej třeba Fordy. Podstatné je, že mladé služebáky s 200-300 tisíci na hrbu se dají bez problémů najít. Nevidím relevantní důkaz toho, že by se životnost obecně tak radikálně snižovala.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
pokud nejsou benzínové :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: Souhlas. Myslím, že koupit nějaký rozumný benzín a držet si jej po delší dobu je beztak ekologičtější než elektromobil, a "nejlépe" co dva roky nový.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Máš pravdu, nechápu, proč tu někdo navrhuje mikroauto, když se mluví o nižší střední třídě. V Pandě je utrpení cestovat ve dvou, natož ve čtyřech.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A proč potřebuješ auto 4.2 metru a ne 3.6? Oboje odveze 4 lidi... abych se vyhnul těm značkám.

Nepleť si "potřebuju"... a "chci".
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Tvojim metrom môžeme všetci jazdiť aj konským povozom. A bude to dokonca ekologické.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tos mi to teda dal.
Argument jak z praku.
Riceeater
Pánové asi neumí číst mezi řádky... 😉
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Občas sa treba aj zasmiať, nie? 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Panda fakt neuveze čtyři lidi. Na papíře možná, v reálu opravdu ne. Kolegyně s ní jezdí, párkrát jsem se vezl. Je to nepříjemné a nepohodlné, krabička od sardinek.
Dojíždím do práce 11 km a musím autem, protože systém hromadné dopravy je u nás tragický (cesta trvá 45 minut!). Někdy vozím v autě kromě sebe a přítelkyně další dva lidi navíc. Vyloženě luxus s tou Pandou... S Golfem bych takové blbosti řešit nemusel a elektromobil s dojezdem kolem dvou set kilometrů mi na týdenní ježdění bohatě stačí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
no, já bych neřekl slepá ulička. Elektromobil možná je hudbou budoucnosti. A smysluplnou. Ale do té doby, dokud někdo nevynalezne jiný druh baterií s výrazně vyšší kapacitou, výrazně rychlejším dobíjením a vyšší životností, a to vše při výrazně nižší ceně, elektromobil nedává smysl.

Ano, dnes může takový e-Up! čistě do města být možná pro pár jednotlivců alternativou, ale e-Golf? e-Passat? Zkráte Ne.Golf, Ne-Passat >😒] :-! A nejhorší je, že tyhle Ne.smysly ještě máme financovat z našich daní 8-s 8-s :no: :no:
pargi
Jiné druhy baterií jsou, ale ty, které se používají pro účely elektromobility, musí být v prví řadě bezpečné. Hodnocených parametrů je hodně (kapacita, rychlost dobíjení, stabilita, počet nabíjecích cyklů...), ale lehké, kapacitní, výkonné a odolné baterky se budou používat, až se přestane bourat nebo až nezačnou samy vybuchovat 😄
Johnn
Tak je pravda,že nabití na 80% za 1hodinu je celkem dost dlouhá doba, jiným stačí na 80% v pohodě půl hodiny.Kde asi udělali soudruzi v NDR chybu. :-!
ALLSTONE
Konečně se začínají prodávat rozumné elektroauta...Nechápu,proč se lidé hádají,když se vyrábějí jak,benzínové,tak naftové,cng,lpg auta a teď navíc elektro..
Na každodenní dojíždění do práce kolem cca 50-100 km úplně super...A pokud má někdo na střeše FVE,je to paráda..A pro ty chytráky,co furt melou o tom,že potřebují jezdit na nádrž 1000 km do chorvatska,,nikdo vám dovolenou v chorvatsku,na kterou jedete oktávkou v dýzlu s kufrem plným jídla nebere...Takže nechejte elektroauta napokoji a buďte rádi,že se vyvíjejí...Nebýt OPECu,už dávno by se jezdilo zcela jinak..
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Pekne napísané. :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jasně, nebudu s tím mít problém... pokud nebudou ta elektro auta všemožně zvýhodňována.

Pochopitelně jen do doby, než jich bude většina... pak se naopak stanou zdrojem příjmů pro ty politiky.
topten
jestli je něco zvyhodnovany, tak to sou naftaky
jak sou u nas elektromobily zvyhodnovany (mozna krome parkovani v ikee??)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
U nás se s dotováním elektromobilů teprve začíná, na západ od nás je ale situace zcela jiná.
topten
ano, schvalil se, nebo schvaluje zákon na dotaci elektromobilu do statni spravy, vcetne obecnich uradu.
maximalni sleva pro elektromobil je vpodstate v hodnote DPH, který si statni sprava ani obecni urady odečíst nemůžou, protože nejsou platci, takze auto dostanou vlastne bez DPH.

ja na casove omezeny dotaci nevidim nic zas az tak spatnyho když jde o prosazeni novy technologie.
nesmí se to ale zvrhnout podobne jako s FVE.

me daleko vic vadi nižší daneni nafty proti benzinu, navíc když naftaky zatezuji zivotni prostředí mnohem vic nez ty benzinaky ...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
...navíc když benzinaky zatezuji zivotni prostředí mnohem vic nez ty naftaky nadmernou produkci CO2... :no😒br />
Za kazdé benzínové auto by se mela platit speciální ekologická dan!
topten
mit v garazi jedno auto na elektriku, tak se o nej nejspis s mazelkou perem.
ta doba kazdopadne prijde, mozna dřív, nez si myslime
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Nikdy by som nepovedal, že sa niekedy zhodneme, a predsa... :yes:
topten
jj, taky se divim 😄
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Teraz fakt uvažujem, kto Ti dal toľko palcov dolu. Ja mám obvykle hneď aspoň dva od jedného konkrétneho ťuťa >😁
Edit: Všade -7. Toľko nickov si ten drbko kvôli mne narobil? >😁
comper
Ty si uplne mimo, toto je nepouzitelne auto na vsestranne vyuzitie. Kto byva v byte nema ho kde dobijat, a aj pre zvysok ma realny dojazd 200 kilometrov, nikdy si nebol na dlhsej trase mimo domu? Kde ho dobijes, budes prosit ludi niekde po ceste nech ti natiahnu kabel z baraku? Aj keby boli tie superchargre bolo by to maximalne obmedzujuce, vsetci tu nadavaju na benzin ze proti nafte musis castejsie tankovat, co je realne tak za 2000 kilometrov o 1x viac tankovat 5 minut, ale pri tomto pekaci cakat kazdych 200 kilakov hodinu to je okej... Uplne nahlavu tieto elektrosmejdy
topten
někdo te nuti s tim jet do jugoslavije???

pro me by elektromobil byl uplne OK.
pravidelne rano do skoly 3km, pak do skolky 6km, dále do práce 4km a nazpátek 10km domu. celkem pravidelne do 25km. k tomu ted v zime pribude 2x-3x tydne dopoledne na lyze cca 20km tam a 20km zpet, tedy do 65km za den.

deti odpoledne stahuje manželka druhym autem, takze musíme mit 2 auta.
mit jedno auto na elektriku, tak se o nej se zenou poperem..

az ti uschne mliko na brade, tak to mozna pochopis
comper
Ty utri slinky, kto hovori o juhoslavii? Dojazd toho pekaca je tak na 80 kilakov jednym smerom a spat s rezervou aby si neriskoval ze ti to niekde skape. To je pouzitelne auto? Iba potvrdzujes co som napisal, ze nie, ved zena ma druhe auto (spalovacie), no samozrejme, inak by si bol v *. A este mi vysvetli, ak ma zena rodinne auto, ktory normalny chlap radsej vrazi 30k eur do vsivaveho elektropekaca, ked za tie peniaze moze mat solidny sportiak?
Joab
Je videt, ze jsi zkuseny muz a mas to otestovany. Solidni sportak, idealne s neoni voe, pred dydzinou trochu hvezda!
_MT_
Potřebují dvě auta, protože ve chvíli, kdy je třeba vyzvednou děti, je on v práci a auto s ním. To je dané. A pro ně by to auto očividně použitelné bylo, že.
comper
O to sa nikto nehada, jasne ze jedno auto v rodine nestaci. Ale vravel som, ze auto je vsestranne nepouzitelne, a ked uz si mozes vybrat uzkoprofilove auto za taketo peniaze (lebo na rodinnom aute jazdi zena), kto by uz len dal prednost elektromobilu, na to nie je ziadny racionalny dovod.
Avatar - Ham.
Ham.
V řadě zemí Evropy racionální důvod je a to vjezd do velkých metropolí, někde je pro spalovací motory krutě zpoplatněný nebo dokonce zakázaný a měst s těmito sankcemi přibývá. Takže za 5-10 let až k tomu dospěje třeba i Praha, tak pak nebude jiná alternativa (vyjma mastné tyče) jak jezdit po Praze nebo z okolí Prahy do Prahy. Elektroauto není plnohodnotná alternativa spalovacímu motoru (dobíjení, dojezd, cena) a nějakou dobu myslím ještě nebude, ale v určitých situacích to bude jediná alternativa jak si udržet individuální mobilitu.
pargi
Poposedni. Topten ti právě popsal své jízdní režimy a právě pro něj je to použitelné auto. Takže ano, potvrzuje, cos napsal. Dojezd toho pekáče je 80 km jedním směrem, což mu bohatě stačí. A stačí to, teď se podrž, milionům lidí žijícím v aglomeracích po celé Evropě, co jenom pendlujou denně do práce a zpět a nemají to zdaleka ani těch 80 km. A každý normální chlap by si klidně vedle manželčina rodinného auta koupil elektrppekáč za 30. Solidní sporťák za 30k >😁 >😁 >😁 by si koupil jenom náctiletý trouba čekající na svou první občanku :-!
comper
Hovorim ze je to vsestranne nepouzitelne auto, iba doplnok niecoho normalneho, co ta na tom uraza? A pod solidnym sportiakom som nemyslel lambo ci 911ku, ale za cenu tohto mas fofo rs, mrs, 370z ci s trochou stastia aj mustang, to ti nie su dostatocne sportiaky? Aha ja viem, kazdy chlap radsej zoberie mestsky vysavac...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Vidíš, mně by to jako běžné auto zcela stačilo. 95% cest najezdím do 200 km, na delší buď jezdím vlakem (pohodlí) nebo mohu létat. A když budu chtít jet na dalekou dovolenou, tak si prostě půjčím větší auto, do kterého naskládám dva bajky, dvoje brusle a veškerou výbavu, co bude potřeba. Mám kvůli tomu, že jednou za dva roky někam takhle jedu, doma živit Multivana?
kesumb
Se stávajícím Egolfem jsem ujel bez většího přemáhání 145km a zbývalo asi 15. Cesta asi 80km silnice 1. třídy rychlostí 100km/h a zbytek město. Nešlapal jsem na to zbytečně moc, ale normálně jsem předjížděl. Druhý den jsme s tím jezdili pro zábavu a docela dost "nadoraz" a ujelo by to v klidu 100km. Takže tohle najede v naprostým extrému (topení, jízda brzda-plyn 120km s rezervou) a v normálním provozu 200.
Každýmu bych doporučoval si to zkusit, schválně jsem to půjčil "zarytýmu" petrolhedovi a změnil na to názor. Výhoda toho auta je, že na plyn reguje hned, nemá prodlevu automatu, turbodíru atd. Táhne lineárně a pružné zrychlení v mstském provozu je docela působivé. V poslední řadě je to golf takový, jak čekáte. Tedy žádný výstřelky, ale to auto prostě funguje.
Oproti Tesle mi dává větší smysl, protože je podstatně levnější, menší a perfektně se hodí do města a do příměstské dopravy, kam patří.
Jako hlavní nevýhodu vidím to, že musíte mít stání se zásuvkou a do rodiny druhý auto. Já nad tím vážně přemýšlím. Stávající vzduch v Praze je podél hlavních tahů nedýchatelný a tohle je možnost, jak nepřijít o komfort vlastního auta a přitom nesmrdět ostatním pod nos.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Koupit si v našich poměrech auto, které není schopno ujet zpáteční trasu Praha-Brno či Brno-Ostrava? Absolutní nesmysl :-! :-! :no😒br />
A abych cestou na dovolenou poskakoval od zásuvky k zásuvce a modlil se, abych tam nepotkal dalšího stejného pitomce a čekal ve frontě na dobíječce? Absolutně ne :-! :-! :no:
kesumb
Píšu, že je to vhodné jako druhý auto do rodiny. Ještě se mi nestalo, že bychom oba museli v jednom dni jet víc než 200km. Je to na dojíždění do práce a tam je dojezd dostatečný.

Bohužel se ukazuje, že nejsme reálně schopný vyrobit auto se spalovacím motorem, který nesmrdí. Elektromobil umožňuje zásadní snížení emisí ve městech. Dá se očekávat, že v městském provozu budou v budoucnu řidiči aut s klasickým pohonem znevýhodňováni oproti majitelům elektromobilů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč? Protže na tyhle nesmysly máme vyplácet nesmyslné dotace z našich daní!!!

Pokud by se elektromobily vyráběly a prodávaly čistě komerčně, neřeknu ani popel. Kdo si chce svoje peníze vyhodit za tyhle ekonesmysly, jeho věc. Ale proč to mají financovat ostatní??
pargi
A co říkáš na zelenou úsporám? Proč mám já platit tobě za zateplení baráku? Je to taky špatně nebo je to pro společnost přínos?
tradon
Tedy mit to v garazi, tak vetsinu casu se nebudu citit nejak omezovan a budu vyuzivat bonusu (ticho, servisni nenarocnost jednoducheho pohonu, levna elektrika). Kdyby byla jeste moznost zajet do pujcovny privesnych voziku a pripojit kompatibilni s elektrocentralou pro delsi presuny, je to skoro dokonale. Ale to skoro zahrnuje muj Golf 7 s podobnymi parametry za 400k & tehle za 900k ... no musel bych byt *.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Už jsem to tady párkrát psal: umím si představit výhody elektromobilu do města. I když i tady vidím raději hybrid, ale budiž.

Ale do města nepotřebuju velké auto, a už vůbec nepotřebuju 100kW!
topten
ty mozna ne, ale normalni clovek aspoň tech 100kW oceni
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
chtěl bych vidět použitelné benzinové auto se 100kW v porovnání s 100kW dieselem.
Jednou jsem takové vyfasoval v opravně. Bylo to naprosté utrpení, jezdit s tím líným benzínovým křápem pouhý jeden den. Už nikdy!
pargi
To víš, s benzínem musíš umět jezdit, to není pro žádné dieslové nemehla :-!
_MT_
Každý si něco najde. Pro lidi jako ty je tu třeba Twizy. 😉 A nezapomínej, že elektromobily typicky nemají převodovku, špičkový výkon tedy nemusí být ve městských rychlostech vůbec dostupný. Nebo si vzpomeň třeba na rekuperaci.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... v meste by mi bohate postacil aj taky 73 kw yaris 😉 a vlastne aj mimo neho .. ziadny problem ... nahananie vykonu dnes uz u majitelov zdaleka nehra prve husle ... vid predaje aut v eu ale aj v cr .. kde mozno aj 70 percent vsetkych predanych aut tvoria prave tie ktore su vykonom mensie ako 100kw...

len si zoberme najlepsie auto nasej galaxie cize octavku.... ved mozno aj viac ako polovica z nich su len nejake tie 1,6 dizle spolocne s 1,2 tsi ( no vazne ) ... ktore vykonom maju daleko pod 100kw .. to iste golf... a dalsie top predajne kusky ( clio fiesta kaskaj astra megane a podobne ) .... no len si schvalne skuste poniektori vsimnut kolko aut s vykonom nad 100kw v zapche ked sa budete nudit okolo vas uvidite ... mozno kazde stvrte alebo piate auto ... 😉 ... aspon u nas co si vsimam tak ozaj tych vozov nad 100kw je na cestach uz pomenej voci tym slabsim ... najviac sa podla mna predavaju ( teda aspon v nasich podmienkach to tak vidim ) auta s vykonom okolo 100-130 koni.... cize zhruba tych 73-96kw 😉 ... ci uz dizel alebo benzin je teraz jedno...
T.E.S.L.A už na ACZ serie
[odkaz]
houmr
Takze waw 300km dojazd podla laboratorneho testu........ realita pri beznej premavke 200km v lete a v zime kolko..........

Elektromobil nie je ekologia - iba lobby

Nebudem pisat vyhody a nevyhody uz som to pisal xy krat............

Pozrime sa na inu stranu. Co dnes ludia kupuju na bezne jazdenie SUV.......... tu je problem a to iste bude pri elektromobiloch............ Jednoducho zbytocne velke auto aby v nom jazdil jeden clovek. Zbytocne vela pouziteho materialu na vyrobu auta ( ci uz spalovacieho alebo e- auta ) toto je len jedna z veci.....................
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vies co je sranda ( alebo skor smutne )... ze auta sa nam stale zvacsuju ale zaroven jazdia coraz prazdnejsie a prazdnejsie ... divne ale co uz ...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A rostou výkony... ale jezdí se pomaleji a pomaleji.

Protože silnice jsou plné... ale přesto jsou auta větší a větší!

😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak.... mame stale plnsie a plnsie cesty .. aut je stale viac ( u nas na parkovisku po 4 tej poobede uz ani nezaparkujem --- pred 10 rokmi som pritom u nas mohol parkovat aj s kamionom tolko sme tu mali miesta. ) ..... vsetko sa uz ale zmenilo ... a mame aj coraz vacsie dopravne obmedzenia ( kazdych 500m je uz nejaky ten semafor a prechod pre chodcov.. co kedysi tiez nebolo )... takze hnat sa nejak za co najsilnejsim autom je ozaj nezmysel ... a je len otazka casu kedy aj maximalky aut a casy na ringu uz budu velmi ale velmi nezaujimavy udaj...
kesumb
Umožňuje to nabíjení z jedné 32A fáze, tedy 7,2kw? Jezdil jsem jak s Egolfem tak ionem a přijde mi, že spoléhat se na rychlonabíječky je spíš hazard, než cokoliv jinýho. Egolfa jsem dostal bez čipu a vyjel, nabít to za peníze NEJDE!! Nechápu, že si v téhlo civilizaci můžete koupit tank, ale nabít auto prostě nejde. Čip vám sice zašlou do druhého dne, ale k čemu je to dobrý, pokud právě vyjíždíte. Krom toho v nákupákách je někdy nabíječka úplně na druhý straně parkoviště (Smíchov), takže se pěkně projdete.
Každopádně tenhle Egolf se už bude z normální zásuvky nabíjet 10 hodin, což je teda dost...
topten
prijedu v 8 vecir z práce, dam do zasufky a po pul vosmy rano kdy vyjzdim na další route, mam plne nabito.
navíc muzu nabijet v praci a ja s tim tezko pravidelne najedu 200km denne, abych to musel nabijet z nuly do 100%.
jasne, kazdej nenajede jen do 100km denne jako ja, ale kolik lidi najede pravidelne 200km denne ???
a na delší cesty mas klasicky auto
_MT_
Když na to přijde, můžeš si pořídit výkonnější nabíječku domu. Nicméně standardní dobíjení při běžném dojíždění (řekněme 30-40 kilometrů denně) bude fungovat dostatečně. Bude to šetřit baterie, auto bude v zimě předehřáté, v létě předchlazené.
kesumb
Myslím, že US verze tu lepší palubní nabíječku měla.
Jenže rychlonabíječka něco stojí (pokud vím je to dost ranec) a přitom 32Ah zásuvka se najít dá a i z jedné fáze to nabije za poloviční čas. 3x32Ah palubní nabíječku má příplatkově akorát Tesla a už je to vcelku dost "mědi", ale jednofázovou by to mít mohlo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
[odkaz]

Já vím, vám to nevadí... vám nikl na hlavu nepadá.
Zatím.
Dokud ho kolem nebudou plné stovky baterek... tisíce... statisíce... miliony?

A tady můžete číst dál - méně emocí a více faktů😒br /> [odkaz]

Víte vůbec, jak se nikl vyrábí? A jak působí na člověka?
topten
rusove byli, jsou a budou vždycky dobytkove, kteří si na nejaky zivotni prostředí nehrajou.
u nas se o tom muzeme presvedcit v milovicich, jak to tam stále vypada po 20 letech ruske okupace.

priznacne, ze v první destce nejspinavejsich a nejjedovatejsich zemi světa jsou na 3 rusky mista, a když se k tomu vezmou byvale ruske kolonie - tedy ukrajina a kargyzstan, tak v první desitce je rovna polovina mist z byvale CCCP. a to tam ještě nejsou rusky jaderny hrbitovy za polarnim kruhem, coz je taky slusna casovana bomba...

ještě ze uz davno neplati "se sovetskym svazem na vecne casy" a doufam, ze to nikdy platit uz nebude, mozna bychom pod vedenim soudruhu taky necim podobnym svet obohatili ...
Lovap
Hm ... problém je, že nikel sa vo veľkom používa najmä na baterky pre hybridy Toyoty. Nikel sa síce nachádza aj v baterkách pre Teslu, napríklad, ale väčšina výrobcov používa iné zloženie, bez niklu. Takže si tak trocha mimo.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
[odkaz]
Johnn
Čím doma jíš?Jaké máte nádobí?A spousty dalších věcí v domácnosti,nevadí ti?
Největší množství niklu je spotřebováno na austenitické oceli,takže asi tak.
Dříve se bez niklu asi lidstvo obešlo,chceš se do těch dob vrátit?
On ten nokl v tom není určitě sám.Co chróm?Mohli bychom pokračovat.
Zřejmě by jsi bez znečišťujících prvků nevyrobil ani tu Pandu a to ti nevadí?
topten
ale zatímco naftak je v osobních autech slepa ulička a patri tak na smetiste dejin, elektromobilu patri budoucnost.

samozrejme se si hned zejtra nepujdu elektromobil koupit, to prenecham tem bohatsim a zapalenejsim, ale i diky nim si takovy auto za par let koupim taky, protože cena pujde dolu a parametry nahoru