Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Volkswagen e-Golf dobijete za hodinu. Je silnější a dojede dál

Jan Mička
Diskuze (87)
Modernizované provedení sedmé generace Volkswagenu Golf známe už od minulého týdne, na elektrickou verzi však došlo až nyní.

S modernizovaným Volkswagenem e-Golf jsme svým způsobem setkali už na letošním autosalonu v Paříži, tehdy o tom ale automobilka nemluvila moc nahlas a někteří si změn ani nemuseli všimnout. Vystavený e-Golf Touch, který si odbyl premiéru už na výstavě elektroniky CES v Las Vegas, dostal digitální přístrojový štít a nový infotaiment, což jsou nakonec jedny z hlavních prvků, kterými se dnes honosí i standardní provedení.

Změny vzhledu asi nebylo třeba blíže komentovat ani u běžného provedení golfu, je jich celkem málo, o pohonu se toho ale dá říci o něco více. Modernizovaný Volkswagen e-Gof má nově elektromotor o výkonu 100 kilowattů a točivém momentu 290 N.m, coř je o 15 kW a 20 N.m více než před modernizací. Z 24,2 kWh na 35,8 kWh porostla také kapacita lithium-iontového akumulátoru, vůz nyní podle cyklu NEDC dojede na jedno nabití až 300 kilometrů a z rychlonabíječky jej na 80procentní kapacitu dobijete za hodinu (z domácí zásuvky je to necelých šest hodin). Ani dynamika není marná - na stovce jste za 9,6 sekundy, tedy o osm desetin rychleji než před modernizací.

Stěžejní novinky v interiéru známe už z běžného provedení. Před řidičem se nově může nacházet digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce, nejdražší provedení infotainmentu pak má displej s úhlopříčkou 9,2 palce. Systém Discover Pro je vybaven funkcemi Apple CarPlay, Android Auto, a dokonce zvládne i ovládání jednoduchými gesty. Ceny vozu pro evropský trh se dozvíme později, u nás ale očekávejme částku nejméně okolo 900.000 Kč.

Tím ale novinky o elektrickém Volkswagenu Golf nekončí. Automobilka totiž právě dnes oficiálně potvrdila rozšíření výrobních prostor o Skleněnou manufakturu v Drážďanech, kde se bude vůz vyrábět od dubna příštího roku. Volkswagen do nového zařízení investuje více než dvacet milionů eur promění jej v Centrum budoucí mobility. Zákazníci si zde také budou moci vyzvedávat své dodané elektrické či hybridní modely. V současné době se vedle elektrického golfu jedná o e-Up! Golf GTE a Passat GTE.

Jan Mička
Diskuze (87)
23. 11. 2016 13:53
Re: Cesta do elektrického pekla
Má problém akceptovať prichádzajúcu zmenu ako väčšina ľudí. Ja to vidím úplne podobne ako v príspevku vyššie.
18. 11. 2016 20:46
Re: To je klasika.
Tak je pravda,že nabití na 80% za 1hodinu je celkem dost dlouhá doba, jiným stačí na 80% v pohodě půl hodiny.Kde asi udělali soudruzi v NDR chybu. :-!
18. 11. 2016 20:43
Re: Ekologové... tohle je taky dobrý čtení:
Čím doma jíš?Jaké máte nádobí?A spousty dalších věcí v domácnosti,nevadí ti?
Největší množství niklu je spotřebováno na austenitické oceli,takže asi tak.
Dříve se bez niklu asi lidstvo obešlo,chceš se do těch dob vrátit?
On ten nokl v tom není určitě sám.Co chróm?Mohli bychom pokračovat.
Zřejmě by jsi bez znečišťujících prvků nevyrobil ani tu Pandu a to ti nevadí?
18. 11. 2016 13:27
Re: Cesta do elektrického pekla
spolecenska poptavka vs. politicka

takz ekdys bude spolecenska poptavka po drogach tak je povolime? kdys bude spoelcenska poptavka po zbranich tak je prevedeme do volneho prodeje? a nezrusime treba po vzoru starych USA zdravotni pojisteni, spolecenska poptavka by po tom celkem byla :-!

elektrifikace osobni a hromadne dopravy je sice z velke casti politicke rozhodnuti, ale jsou k tomu celkem dva zasadni duvody, prvnim je zvysujici se naklady prave na plneni zdravotniho pojisteni kdy soucasna populace je "nemocna" mnohem vic nez byvali generace v minulosti, pritom pojisteni tak rychle neroste, a cast z techto problemu jdou proste na vrub fosilnim pohonum, a druhym je snaha o energeticke osamostatneni/nezavislosti, kde ropu pro dopravu proste musime kupovat z venku a je to v soucasnem svete nejvetsi ekonomicky strasak pro staty ktere jsou na ni zavisli jsou snadno vydiratelne a musi takzvane "drzet basu", ekonomicka embarga jsou pak vpodstate nesmyslne polovicate reseni
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2016 12:22
Re: To je klasika.
Panda fakt neuveze čtyři lidi. Na papíře možná, v reálu opravdu ne. Kolegyně s ní jezdí, párkrát jsem se vezl. Je to nepříjemné a nepohodlné, krabička od sardinek.
Dojíždím do práce 11 km a musím autem, protože systém hromadné dopravy je u nás tragický (cesta trvá 45 minut!). Někdy vozím v autě kromě sebe a přítelkyně další dva lidi navíc. Vyloženě luxus s tou Pandou... S Golfem bych takové blbosti řešit nemusel a elektromobil s dojezdem kolem dvou set kilometrů mi na týdenní ježdění bohatě stačí.