Ekonomika
Závislost ČR jen na automobilovém průmyslu mě děsí 8-s
Dřívější zprávy tvrdily, že případná Velkotovárna bude v Německu. Dost možná bude ale rozhodovat to, kdo a kde poskytne větší dotace a daňové úlevy.
Popravdě řešeno nevím, jestli by ČR byla dobrá volba. Nevím, kde by chtěli sebrat lidi do fabriky, zvláště, pokud by měla být někde u Prahy.
Gigafactory v USA vyrábí navíc myslím jen baterie, ne? Podle všeho by měla být i evropská jen "na baterky".
Popravdě řešeno nevím, jestli by ČR byla dobrá volba. Nevím, kde by chtěli sebrat lidi do fabriky, zvláště, pokud by měla být někde u Prahy.
Gigafactory v USA vyrábí navíc myslím jen baterie, ne? Podle všeho by měla být i evropská jen "na baterky".
Takový nesmysly jako je Tesla a Muskovy * tady nikdo nechce, navíc další fabrika v automobilovým průmyslu. My tu na to jednou všichni pochcípáme jak jsme an tom závislý >😁
jestli tady bude stát fabrika Tesly, ale rozhodně nestojím o to, aby kvůli lithiu překopali Krušné Hory. Severní Čechy jsou už od těžby zdevastované dost.
Keď sa nájde podnikavec, ktorý bude chcieť kopať, tak kopať bude, aj keď bude Tesla stavať v Austrálii.
To naštěstí ani u nás není tak jednoduché. Taková těžba musí projít složitým schvalovacím procesem.
No ono by nejspíš šlo o znovuotevření nějakého dolu. Oni Krušné hory jsou už teď takový ementál nějaká štola je prakticky v každé druhé obci.
A konkrétně na tom Zinwaldu by šlo v počátku o zpracování starých kalů po těžbě ukončené v roce 1990.
A konkrétně na tom Zinwaldu by šlo v počátku o zpracování starých kalů po těžbě ukončené v roce 1990.
Automobilku takto problematické značky tady rozhodně nechceme. A aby se kvůli ní překopávaly Krušné hory, to už vůbec ne! 8-s 8-s 8-s
masově, tak velké automobilky Teslu zválcují. Řídit elektromotor dokonale umí v každé fabrice
Tiež si myslím, že veľké automobilky už majú také modely v podstate pripravené v zásuvkách. A to bude pre Teslu smrť.
Jasne, čo doteraz Tesla s veľkými investíciami krvopotne vyvíjala, majú ostatní už dávno v zásuvkách a len sa čaká, kedy toho čertíka vypustia, chlapci naivní. Myšlienka, že Tesla možno nechce byť producentom áut vás ani nenapadla...
Hele ty jsi nějakej ten náš Hájek pobočník Klause. Problémem Muska je že má rozjetých příliš mnoho projektů a dost z nich není výdělečných ....... a znovu Ti říkám, na konspirační teorie jsou tu lepší kadeti ! 😄
PayPal taky nebyl ze začátku výnosný. Obzvlášť v době kdy lidem dávali peníze za to, že si u nich založí účet a nyní jsou miliardy v plusu. Věřím že Tesla, SpaceX i SolarCity budou za pár let v zisku.
Takže když už není Tesla česká firma,postaví v česku jakýsi obal,ve kterém budou pracovat češi za 800 euro měsíčně,navíc dostane daňové prázdniny a za pár jakýchsi pseudodollarů,které nemají cenu ani print nákladů,navíc v kurzu 1:25 odsud odveze zásoby nerostného bohatství,které se mohlo těžit klidně za dvacet let,až bude opravdu drahé...To bude opravdová výhra...
... a budou se tahat s Amazonem o bezmozky dělníky. Na Kladensku už nemaj automechaniky. I z Mercedesu odcházejí do Amazonu robotit přes den a večer fušky v garáži ...
lithia je v baterkach tak malo ze je mnohem dulezitejsi aby dalsich obalovych materialu baterek, lithia je v baterkach okolo 3%, tedy naprosto smesne malo a je mnohem snazsi dovezt 3 tuny lithia nez 97 tun zbylich matrialu
tak nejak nevidim tedy zadnou vyhodu proc stavet GF2 v CR, ikdyby kvuli tomu lithiu tak to muze klidne stat v Nemecku, kuprikladu do Drazdan to je z Cinovce bliz nez k Praze kde se GF2 spekuluje
ale samozrejme pokud by GF2 stala v CR, tak jen dobre, par set pracovnich mist a velice lukrativni business dobudoucna v CR 😄
tak nejak nevidim tedy zadnou vyhodu proc stavet GF2 v CR, ikdyby kvuli tomu lithiu tak to muze klidne stat v Nemecku, kuprikladu do Drazdan to je z Cinovce bliz nez k Praze kde se GF2 spekuluje
ale samozrejme pokud by GF2 stala v CR, tak jen dobre, par set pracovnich mist a velice lukrativni business dobudoucna v CR 😄
Kdyby to byla s Lithiem taková selanka jak říkáš, nestoupala by na burzách jeho cena tak prudce ...
Víte proč Gigafactory 1 stojí uprostřed nevadské pouště?
Protože zabírá asi 150 hektarů... to je asi 1.5 čtverečního kilometru... a zaměstnává 369 lidí.
Slovy tři sta šedesát devět.
317 z Tesly a 52 z Panasonicu.
A princip podnikatelského záměru?
Tesla získala, nebo získá, v celkové sumě 1. 287 milionů dolarů... jednu a čtvrt miliardy.
Kolik za těch 20 let vyrobí aut?
Kolik tedy bude dotace na jedno z nich?
Za prvních 8 lety své existence vyrobila celkem 160 tis aut.
I kdyby splnila svůj plán 100tis aut ročně a vyrobila za těch 20 let 2 miliony aut... tak je to dotace přes 600 milionů na JEDNO auto!!
Ale první dva roky z těch 20 už má za sebou... a zatím bez úspěchu. Ale třeba se to rozběhne.
Tunel století... tisíciletí... a tohle chceme v Evropě?
Vážně?
Protože zabírá asi 150 hektarů... to je asi 1.5 čtverečního kilometru... a zaměstnává 369 lidí.
Slovy tři sta šedesát devět.
317 z Tesly a 52 z Panasonicu.
A princip podnikatelského záměru?
Tesla získala, nebo získá, v celkové sumě 1. 287 milionů dolarů... jednu a čtvrt miliardy.
Kolik za těch 20 let vyrobí aut?
Kolik tedy bude dotace na jedno z nich?
Za prvních 8 lety své existence vyrobila celkem 160 tis aut.
I kdyby splnila svůj plán 100tis aut ročně a vyrobila za těch 20 let 2 miliony aut... tak je to dotace přes 600 milionů na JEDNO auto!!
Ale první dva roky z těch 20 už má za sebou... a zatím bez úspěchu. Ale třeba se to rozběhne.
Tunel století... tisíciletí... a tohle chceme v Evropě?
Vážně?
Nevím jestli ty Vaše čísla a výpočty jsou správné, ale slyšel jste někdy o Silicon valley? To je území velké asi jako středočeský kraj, kde dnes sídlí největší daňový poplatníci v USA - Microsoft, Google, Facebook, Oracle, Apple atd.. Jenom Apple samotný platí 25% ze všech daní co se v US vyberou. A jak to všechno začalo? V 70.letech 1/4 všech investic v USA tekla do toho údolí a jsem si jistý, že v té době se našli lidé jako vy, kteří to nazývali "Tunelem", ale pravda je že se jim to min. 100x vrátilo!
Jo.
Ale záměr těch firem stál, a stojí, na tom něco umět, něco udělat... ti lidi se to museli napřed naučit.
Tihle už to umí
Všech 359 už to umí...
Jen většina lidí, ani rostlin, ještě neumí polykat ten lithiovej prach. V nevadské poušti to zas až tak nevadí... ve středních Čechách by mi to asi vadilo.
Dokonce i na Moravě by mi to vadilo!
😄
Ale záměr těch firem stál, a stojí, na tom něco umět, něco udělat... ti lidi se to museli napřed naučit.
Tihle už to umí
Všech 359 už to umí...
Jen většina lidí, ani rostlin, ještě neumí polykat ten lithiovej prach. V nevadské poušti to zas až tak nevadí... ve středních Čechách by mi to asi vadilo.
Dokonce i na Moravě by mi to vadilo!
😄
Kolik Tesla vyrobí aut je celkem jedno, baterie nejsou jen pro auta.
Tunel století? [odkaz]
Ale pokud opravdu zaměstnává v této továrně jen 317 lidí, je to ostudné, roboti si pak její výrobky nebudou kupovat.
Já bych proti továrně u nás nic neměl, ale ne za cenu jakýchkoliv pobídek a úlev.
Tunel století? [odkaz]
Ale pokud opravdu zaměstnává v této továrně jen 317 lidí, je to ostudné, roboti si pak její výrobky nebudou kupovat.
Já bych proti továrně u nás nic neměl, ale ne za cenu jakýchkoliv pobídek a úlev.
Ne, ze bych teslu povazoval za neco, co ma budoucnost,naopak, jejich business model je urcen k neuspechu - nastesti. Ty pocty ale radeji projdi jeste jednou, mas to spatne.
Beru to co píšeš, s ročními prodeji na úrovni 50t je zatím Tesla drobeček. Jinak ale mám pár výhrad...
V Nevadské poušti je to proto, že tam nabídli nejlepší podmínky (vč. infrastruktury a daňových úlev).
150h je hodně ve městě, ale když si někam do polí nebo lesů zkusíš hodit 1x1,5km obdélníček, tak to zase takový problém není... je to o něco méně než kolik má zóna v Nošovicích.
100t aut za rok není problém, jen je potřeba nějaký masovější model než je Model S... a ten už mají... víceméně.
V Nevadské poušti je to proto, že tam nabídli nejlepší podmínky (vč. infrastruktury a daňových úlev).
150h je hodně ve městě, ale když si někam do polí nebo lesů zkusíš hodit 1x1,5km obdélníček, tak to zase takový problém není... je to o něco méně než kolik má zóna v Nošovicích.
100t aut za rok není problém, jen je potřeba nějaký masovější model než je Model S... a ten už mají... víceméně.
Pokud je dotace 1,25 mld dolaru, pak je to 31,25 mld Kc, pokud to podelime produkci 2 milionu aut jak pises, je dotace na jedno auto 15.625 kc, tedy chces-li 625 dolaru. Jinymi slovy jsi se sekl jenom 40 krat ...:0)
150 hektárov bude zaberať keď bude plne dokončená v roku 2020.
369 ludí zamestnávala na začiatku 2016, keď bolo prakticky postavených 7% z celkovej plochy a jednalo sa o prázdnu budovu kedy všetko vybavenie ešte len čakalo na inštaláciu.
Po dokončení bude plne obsadená tovareň zamestnávať 15000 zamestnancov.
Pekne práca s číslami a šírenie dezinformácii. Gratuľujem. 😄
369 ludí zamestnávala na začiatku 2016, keď bolo prakticky postavených 7% z celkovej plochy a jednalo sa o prázdnu budovu kedy všetko vybavenie ešte len čakalo na inštaláciu.
Po dokončení bude plne obsadená tovareň zamestnávať 15000 zamestnancov.
Pekne práca s číslami a šírenie dezinformácii. Gratuľujem. 😄
Once the factory is finished in 2020, it will house some 6,500 employees.
[odkaz]
Já jsem tedy našel 6.500 zaměstnanců plánovaných v roce 2020.
To neznamená, že později to opravdu nebude více.
Každopádně 150kWh :yes😒br />
Jáprvní píše naprosté nesmysly a plete se o mnoho řádů 😐
[odkaz]
Já jsem tedy našel 6.500 zaměstnanců plánovaných v roce 2020.
To neznamená, že později to opravdu nebude více.
Každopádně 150kWh :yes😒br />
Jáprvní píše naprosté nesmysly a plete se o mnoho řádů 😐
"Za prvních 8 lety své existence vyrobila celkem 160 tis aut.
I kdyby splnila svůj plán 100tis aut ročně a vyrobila za těch 20 let 2 miliony aut... tak je to dotace přes 600 milionů na JEDNO auto!!"
to je me fakt zahadou jak si dosel k cislovce 600 milionu na 1 auto? to je nejaka tvoje nova dimenze kde matematika funguje nejak jinak? >😁
1.287.000.000 jakasi tvoje vybajena dotace, proti tomu 160.000 nebo jakychsi nesmyslnych 2.000.000 aut co predpokladas pri vyrobe 100k kusu rocne, me tak nejak vychazi v pripade 160000 cislovka $8043,75 a v pripade 2 milionu pak cislovka $643,5, v obou pripadech je to k tem tvejm "přes 600 milionů" krapet daleko >😁
I kdyby splnila svůj plán 100tis aut ročně a vyrobila za těch 20 let 2 miliony aut... tak je to dotace přes 600 milionů na JEDNO auto!!"
to je me fakt zahadou jak si dosel k cislovce 600 milionu na 1 auto? to je nejaka tvoje nova dimenze kde matematika funguje nejak jinak? >😁
1.287.000.000 jakasi tvoje vybajena dotace, proti tomu 160.000 nebo jakychsi nesmyslnych 2.000.000 aut co predpokladas pri vyrobe 100k kusu rocne, me tak nejak vychazi v pripade 160000 cislovka $8043,75 a v pripade 2 milionu pak cislovka $643,5, v obou pripadech je to k tem tvejm "přes 600 milionů" krapet daleko >😁
Všichni nadávájí jak se všechno vyrábí v číně, ale když se zde má něco postavit, tak se lidé bouří. Je to asi jako s obchvaty kolem měst. Každý je chce, ale když má vést kolem Vašeho domu, tak se najde milión výmluv!
No, výrobu tady chceme - a potřebujeme.
Ale výrobu s "vysokou přidanou hodnotou"... ne obří halu, s pár zaměstnanci bez vzdělání... chrlící oblaka jedovatého odpadu... za to polykající oblaka dotací z veřejných peněz.
Viz Amazon. To fakt není "ono".
Ale výrobu s "vysokou přidanou hodnotou"... ne obří halu, s pár zaměstnanci bez vzdělání... chrlící oblaka jedovatého odpadu... za to polykající oblaka dotací z veřejných peněz.
Viz Amazon. To fakt není "ono".
Dúfam, že Tesla nakoniec neskončí na Slovensku... 4 veľkí výrobcovia áut na Slovensku stačia až-až.
Mimochodom najväčším problém Českej republiky je nedostatok pracovníkov. Aj tí výrobcovia, ktorí už v ČR sú, sú do veľkej miery odkázaní na zahraničných pracovníkov. Podobné je to ale aj na Slovensku.
Maďarsko sa mi zdá Teslu perspektívnejšie. Výrobcov áut tam nie je tak veľa, je to blízko k Českej republike a hlavne v Maďarsku sú neporovnateľne lepšie podmienky využívanie solárnej energie na streche Gigafactory...
Mimochodom najväčším problém Českej republiky je nedostatok pracovníkov. Aj tí výrobcovia, ktorí už v ČR sú, sú do veľkej miery odkázaní na zahraničných pracovníkov. Podobné je to ale aj na Slovensku.
Maďarsko sa mi zdá Teslu perspektívnejšie. Výrobcov áut tam nie je tak veľa, je to blízko k Českej republike a hlavne v Maďarsku sú neporovnateľne lepšie podmienky využívanie solárnej energie na streche Gigafactory...
Problém nie je nedostatok ľudí. Problém sú úbohé platy, za ktoré už Češi a Slováci nie sú ochotní robiť. Preto sa do podnikov na našom území sťahuje všelijaká háveď a nezamestnanosť u nás sa drží +/- na rovnakých číslach.
... Belgii
... Dánsku
... Estonsku
... Finsku
... Francii
... Chorvatsku
... Irsku
... Itálii
... Litvě
... Lotyšsku
... Lucembursku
... Maďarsku
... Německu
... Nizozemí
... Norsku
... Polsku
... Rakousku
... Rumunsku
... Slovensku
... Slovinsku
... Španělsku
... Srbsku
... Švýcarsku
Bude o každé zemi jeden článek?? >😒]
... Dánsku
... Estonsku
... Finsku
... Francii
... Chorvatsku
... Irsku
... Itálii
... Litvě
... Lotyšsku
... Lucembursku
... Maďarsku
... Německu
... Nizozemí
... Norsku
... Polsku
... Rakousku
... Rumunsku
... Slovensku
... Slovinsku
... Španělsku
... Srbsku
... Švýcarsku
Bude o každé zemi jeden článek?? >😒]
Nad tím, jak v diskuzích na různých serverech projevují lidé radost nad touto zprávou. Někteří to berou jako skoro hotovou věc. I když skeptici jsou zde také. Já pouze nevím, proč bych měl projevovat jakoukoliv radost nad tím, že by se tady mohlo pravděpodobně vyrábět něco na co si 99,6% občanů tohoto státu za život nenašetří. A v té Factory to nakonec s tou zaměstnaností tak slavné nebude. Pár stovek kvalifikovaných, ale málo placených lidí. Trend již ukazuje BMW při výrobě aut řady ,,i", no a ta Tesla se už také představila.
K těm 99,6% - včera jsem slyšel údaj (zdroj ZET Rádio), že jedno procento zaměstnanců (ne majitelů atd.) má plat přes 100tis. Kč.
Platy rostou a časem bude Tesla čím dál masovější záležitost, doufám že i u nás :yes:
Platy rostou a časem bude Tesla čím dál masovější záležitost, doufám že i u nás :yes:
Já jsem psal občanů, těch je přes 10 mil. včetně všeho. Těch zaměstnanců je kolik 2,1 mil.? I když u nás ve 100 tis. městě jezdí už 2 Tesly. Přesto nepředpokládám, že to bude taková rána, protože jsou pro jednotlivé státy stanoveny jakési kvóty. Tak, jak je tomu u jiných. Je třeba paradoxem, že třeba na Slovensku vyráběný Citroen C3 se tam začal prodávat až za 6 měsíců od zahájení výroby.
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁 :yes:
Docela úsporná metoda. >😁