Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen chce zrušit 30.000 pracovních míst. Proč?

Německý koncern musí po aféře Dieselgate šetřit. Jedním z prostředků je snižování počtu pracovníků.
Zpět na článek
18. 11. 2016 16:54
18. 11. 2016 18:14
18. 11. 2016 17:49
18. 11. 2016 19:01
18. 11. 2016 19:08
18. 11. 2016 21:11
18. 11. 2016 21:24
18. 11. 2016 21:33
18. 11. 2016 18:09
18. 11. 2016 18:51
18. 11. 2016 20:44
18. 11. 2016 18:26
18. 11. 2016 20:41
18. 11. 2016 20:48
18. 11. 2016 20:50
18. 11. 2016 21:22
18. 11. 2016 21:27
18. 11. 2016 22:33
19. 11. 2016 00:07
19. 11. 2016 03:45
19. 11. 2016 18:28
18. 11. 2016 20:55
18. 11. 2016 21:03
18. 11. 2016 22:08
19. 11. 2016 06:07
19. 11. 2016 07:26
19. 11. 2016 07:51
19. 11. 2016 09:30
19. 11. 2016 10:41
19. 11. 2016 09:29
19. 11. 2016 11:22
18. 11. 2016 22:49
19. 11. 2016 00:18
19. 11. 2016 00:45
19. 11. 2016 11:26
18. 11. 2016 20:38
Avatar - Joky
18. 11. 2016 16:54
Chce?
On nechce, on musí, ale lhát a podvádět holt VW umí ..... Musí holt šetřit, jinak je ty pokuty za podvody sežerou za živa! A teď
Všichni Škodomilci do mne s mínusy !
Rozbalit vlákno
8
18. 11. 2016 17:07
Re: Chce?
Každá západní firma má doma plno lidí, kteří reálně nic moc nedělají, ale přesto je živí z jakési loajality a kvůli odborům. Bohužel tito lidé jsou placeni především prací lidí z těch států, kde jsou výplaty za práci velmi neetické. Argumentovat to hloupými kecy typu nižší pracovní efektivita, vyšší zdanění, atd. v rámci Evropy je blbost, protože rozdíl mezi např. Rakouskem a Českem je minimální. A když si VW udělal úsudek, která místa jsou zbytečná, tak mu logicky vyšla především ta v Německu, kde je plno lidí zaměstnáno a nic nedělají. U francouzských firem bych našel taky nejvíc zašíváků právě ve Francii.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 11. 2016 17:49
Re: Chce?
Stačí přepočítat hrubý obrat, ale lépe zisk, na jednoho zaměstnance... a důvod je zcela zřetelný.

Poslední dostupné číslo je 610 000 zaměstnanců... v roce 2015.

Jen rychlé srovnání v číslech za 2011: VW Group 454.000 zaměstnanců... GM 207.000... ať to nesrovnáváme zrovna s Toyotou, to je jiná kultura.

Výroba VW i GM byla něco přes 9 milionu aut. Včetně užitkových.
18. 11. 2016 19:01
Re: Chce?
Posledne zname cislo u VW je vyse 624.000 zamestnancov celosvetovo.
18. 11. 2016 19:08
Re: Chce?
Myslím, že zisk na jednoho zaměstnance žádného akcionáře nezajímá, pokud firma vydělává. Jestli o něčem vypovídá, tak hlavně o míře out/insourcingu. Podstatný je zisk z těch 10 mil. vyrobených aut. A ten je za poslední roky u VW o cca 100 mld. usd/eur větší než u GM, takže akcionáři musí být s VW daleko spokojenější než s GM i kdyby VW mělo 5x tolik zaměstnanců než GM.

2007 GM ztráta -38,5 mld. usd, VW zisk +4 mld. eur
2008 GM ztráta -31,0 mld. usd, VW zisk +5 mld. eur
2009 GM ztráta -4 mld. usd, VW zisk +1 mld. eur
2010 GM zisk +5 mld. usd, VW zisk +7 mld. eur
2011 GM zisk +7,6 mld. usd, VW zisk +15 mld. eur
2012 GM zisk +5 mld. usd, VW zisk +22 mld. eur
2013 GM zisk +4 mld. usd, VW zisk +9 mld. eur
2014 GM zisk +2,8 mld. usd, VW zisk +10,8 mld. eur
2015 GM zisk +9,7 mld. usd, VW ztráta -1,6 mld. eur
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 21:11
Re: Chce?
já bych to ještě zredukoval a myslím na rovinu, že pro akcionáře je důležitý ZISK. A jestli vyrobí 5 nebo 10 mil. vozů, jim může být vcelku jedno.
18. 11. 2016 21:24
Re: Chce?
Ano, souhlas, já jsem také počet vyrobených aut nedal do nějakého vztahu k zisku, ale jenom jako odkaz na to, že GM i VW vyrábí stejný počet aut.
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 21:33
Re: Chce?
:yes: Počet vyrobených aut je jen takové hezké číslo pro akcionářské pošťuchování. Je hezké vyrábět nejvíc aut na světě. Ale je asi 1000x tak hezčí mít největší zisk na světě ;-)
18. 11. 2016 18:09
Efektivita
VW by v blizkej buducnosti zacal hromadne prepustat tak ci tak, aj keby ziadna afera dieselgate nebola. Efektivita vyroby vo VW je totiz tragicka. Ked ju porovnam s najvacsim konkurentom Toyotou, tak VW potrebuje na vyrobu 1 miliona aut takmer 2 krat tolko zamestnancov ako Toyota a to hovori za vsetko.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
18. 11. 2016 18:51
Re: Efektivita
Obecně se říká, že efektivita a marže na autě je u VW dlouhodobě problém... nebo takhle, problém - je nižší, než u mnoha konkurentů. Když firma dobře platí hodně lidí a zůstává v plusu, tak to není nutně problém.

Tyhle jednoduché počty mohou být ošidné. Zaměstnanci jsou jedno číslo, agenturní pracovníci druhé, subdodavatelé třetí. A v neposlední řadě - Toyota vyrábí trošku jiná auta, méně individualizovaná.

Co chci říct je... nikde není psáno, že je jen jeden správný způsob jak dělat byznys v automotive. Volkswagen dlouho cílil na tržní podíl a pozici světové jedničky, i za cenu menší efektivity. Tenhle přístup se teď zřejmě pod tlakem dieselgate mění, což je nakonec přirozená reakce silné firmy na krizi.
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 20:44
Re: Efektivita
Volkswagen je totiž stále socialistickou továrnou. Vyrábí německá auta pro Němce (převážně) německýma rukama. A jelikož německý dělník má úplně jiné postavení jako ten český nebo slovenský, není divu, že v tomhle srovnání Škoda mateřský Volkswagen válcuje. Německý dělník by za české peníze a české normativy výroby ráno ani nevstal z postele.
Avatar - Hittman
18. 11. 2016 18:26
to říkal již před nějakou dobou, že se bude propouštět... ;-\
Rozbalit vlákno
23
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 20:41
Re: Já
Ano. proto naše orientace zcela jednostranně na automobilový průmysl není nic jiného, než stavění si šibenice. Stačí totiž jedno rozhodnutí o přesunu výroby (třeba do Číny) a jsme nahraný. A akcionářům to může být u zádele, hlavně když žluté ruky vyrobí auto s polovičními (třetinovými...) náklady na lidskou práci...
Avatar - Emel
18. 11. 2016 20:48
Re: Já
Pokud tu bude Tesla, Škoda, Hyundai, TPCA... a sto dalších automotive firem... jaké jedno rozhodnutí máš na mysli?
Avatar - Emel
18. 11. 2016 21:22
Re: Já
Dominový efekt jo, jednoho výrobce a jeho subdodavatelů, pokud se jim nepodaří najít jiné kšefty. Ale když dejme tomu Hyundai přesune výrobu do Číny, jak se to domino projeví na ekosystému Tesly?

Nebezpečí je něco, co by postihlo celé odvětví... třeba vynález teleportu :-) . V rámci automotive je ale Tesla naopak spíš vítaná diverzifikace - pokud dejme tomu povede budoucí rozvoj k útlumu spalovacích motorů a rozvoji elektra, pak půjdou prodeje Hyundai dolů a prodeje Tesly nahoru a subdodavatelé budou dál vyrábět světla a skla a pneumatiky pro Teslu - no dobře, to jsem hodně zjednodušil, ale pointa trvá.
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 21:27
Re: Já
Pokud přesune výrobu jeden, změní poměry tvými slovy ve svém ekosystému, takže začne vyrábět auta levněji než ostatní. Ostatní, aby mohli konkurovat, budou muset udělat totéž ;-)

K tvé pointě - kdyby elektromobily Tesla (hahaha) zažily tak nevídaný booom a spalovací motory šly k šípu, tak věř, že ostatní výrobci začnou vyrábět elektromobily též...
Avatar - Emel
18. 11. 2016 22:33
Re: Já
V Číně už se auta vyrábí, třeba i ty Škodovky. To ale neznamená, že ostatní musí sbalit kufry a jít tam vyrábět taky. Mzdové náklady jsou jen kousek skládačky a zatím se auta z Evropy spíš exportují než naopak (aspoň myslím, číslo by mě zajímalo).

Zkus chvíli přemýšlet o těch velkých otřesech, co by mohly otřást celou branží. Já moc nevěřím na technologickou změnu, která by způsobila konec aut jako prostředku osobní dopravy. Co se ale může stát - může rapidně vzrůst cena ropy, může dojít k výraznému posunu v technologii nabíjení, může se ještě zpřísnit emisní legislativa... a Tesla bude mít dvě velké výhody - výrobní kapacitu na baterie a právě ty superchargery. Ostatní samozřejmě dokážou taky postavit auto na elektriku... Tesla umí líp tu elektriku a ostatní líp to auto... ale baterie a nabíječky můžou být pro ostatní problém. Z tohohle pohledu je třeba pro Mercedes větší hrozbou Tesla než BMW.

Já vím, zatím sci-fi... ale ne až tak úplně nereálné. Pokud něco brzy nahradí auto tak jak ho známe dneska, tak podle mě to bude auto s jinou technologií pohonu a třeba autonomní.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2016 00:07
Re: Já
Cena ropy rapidně nevzroste. OPEC si je hrozby elektromobility vědomý, takže i pokud by elektromobil za současné ceny ropy měl začít dávat ekonomický smysl, není nic jednoduššího než zlevnit ropu ;-)

OPEC udržuje takovou cenu ropy, která je maximální možná v dané poměry, ale stáje ještě přijatelná pro společnost. A s ohledem na skutečnost, kolik ropy ještě je (bod zvratu), tak nás nutnost přejít k jinému druhu pohonu nemusí trápit.

Jenže věc samozřejmě není tak černobílá. Cena ropy je jen jedna stránka mince. Tou druhou jsou daně. Takže zásadní roli tu hraje politika jednotlivých zemí. Za současného uspořádání jsou země závislé na OPEC, což samozřejmě Německu a dalším velkým hráčům není po chuti. A jelikož technologie se posunuly a je možné začít prosazovat změnu pro nezávislost na někom jiném, tak to Německo zkouší.

Jenže kdyby každý e-Golf měl na dveřích německý kříž, asi by to nebylo přijímáno zrovna dobře. Tak se to raději schová za zelený čtyřlístek ekologie ;-)
Avatar - praděda7
19. 11. 2016 03:45
Re: Já
Presne! Cena ropy je jen jedna strana mince a druhou jsou dane a dalsi naklady. Dobry priklad. Australie. Pise se rok 2012. Cena ULP 1 lt cca 83c. Cena ropy cca 111USD. Fast foward to 2016. Cena ropy cca 50USD. Cena ULP 1lt cca 1.28AUD.
19. 11. 2016 18:28
Re: Já
Nikdo přece lidem v Česku nebrání dělat úplně něco jiného než jsou auta. Klidně ať dělají. To není žádná násilná orientace. To že přebíráme výrobu např. ze Španělska (několik Seatů se už dělá u nás) je tím, že to umíme. A když něco umíme nejlíp v Evropě (vzhledem k nákladům) nikdo to nikam převádět nebude. A už vůbec ne do Číny, kde mzdové náklady prudce rostou a už začínají být na naší úrovni. To je ale spíš smutná záležitost pro nás... že jsme tak brutálně levní.
18. 11. 2016 20:55
Re: Já
To asi budou.Teď to svádějí na elektroauta a autonomní řízení, ale asi v tom bude hrát roli i přechod na automatizovanější produkci (to čemu se říká průmysl 4.0).
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 21:03
Re: Já
Jistě. Ad absurdum - bude továrna, ve které se auta budou sama vyrábět a k jejichž výrobě nebude třeba prakticky žádných lidí. Jenže kdo si takové auto koupí, když si na ně nikdo nevydělá, protože nebude v továrně zaměstnaný?

Ne nadarmo Ford uspěl právě díky své politice, kdy chtěl, aby si nejlépe každý dělník mohl pořídit model T...
Avatar - _Karel_
18. 11. 2016 22:08
Re: Já
Tentokrát souhlas :yes:
Nenažranost majitelů firem bude jednoho dne problém.
Nebude kdo by kupoval jejich výrobky.
19. 11. 2016 06:07
Re: Já
??? Proč dnes stojí před náborovými odděleními ve fabrikách Mongolové, Bulhaři, Rumuni apod? Lidé v západní a střední Evropě odmítají manuálně pracovat!

Ještě ty se k tomu demagogovi přidávej...
Avatar - _Karel_
19. 11. 2016 07:26
Re: Já
To jsou podle mě dvě různé věci. A já věřím tomu, že vývoj jde směrem maximální automatizace všeho. Což je dobré pro majitele, a špatné pro zaměstnance. Tedy- dobré pro majitele jen do určité doby.
Že se lidem nechce dělat, to jo.Každej by asi nejraději dělal obchoďáka doma od počítače a bral 100k. ;-\
Viděl jsi animák Wall-e? Tam někam možná směřujeme ;-)
19. 11. 2016 07:51
Re: Já
Nemyslím, že by situace byla tak tragická. Většina mých klientů je z automotive...
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2016 09:30
Re: Já
To neni tragický ale super ;-)

A bacha 4. průmyslová revoluce už čeká za dveřma = bude se týkat i automotive
Avatar - _Karel_
19. 11. 2016 10:41
Re: Já
Netvrdím, že my jsme v tom trendu na čele, a že to bude zítra. Docela rád koukám na Discovery na Megatovárny (většinou auta) a tam dnes dělají roboti hroznou spoustu věcí. Inu, roboti nemarodí, nekradou,nestávkují,neflákají se a nechtějí dovolenou...
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2016 11:22
Re: Já
nedávno jsem tu byl ujišťován, že podíl těchto migantských naplavenin je třeba v závodech Škoda mizivý >:-[]
18. 11. 2016 22:49
Re: Já
K výrobě na lince nebudou potřeba nekvalifikované síly, ale na druhé straně robota nebo celou robotickou linku musí někdo navrhnout, naprogramovat, dělat údržbu, upravovat SW, prostě servisovat a na to jsou potřeba opět lidé, daleko kvalifikovanější s větší výslednou produktivitou a také lépe placení. Celkový počet lidí zaměstnaných ve výrobě klesne, ale to je osud všech starých oborů, viz třeba zemědělství, na druhou stranu jsou zde nové obory a celá odvětví která v zaměstnávají nové lidi. Nakonec v době velké krize bylo v USA daleko více nezaměstnaných než v poslední novodobé depresi.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2016 00:18
Re: Já
ano, mnohem méně, zato lépe placených lidí. Opět ad absurdum jeden člověk. Nebo snad žádný a jen UI... Pokud vezmu v obecnosti celek, tak zaváděním automatizace výroby musí docházet v celkovém řetězci a v celku jednoznačně ke snižování celkových nákladů a snižování potřeby lidských zdrojů.

S tvojí logikou, na co narážíš, tj. že snad na výrobu, vývoj a údržbu strojů je třeba víc lidí, než kolik by bylo třeba v samotné výrobě, by byl celý řetězec postavený na hlavu a vůbec nedával smysl. Pravdou je, že k ještě větší automatizaci výroby v automobilovém průmyslu nedošlo jen proto, že práce co vykonávají lidé jsou za současných možností pro stroje příliš složité a drahé.

Ad nová odvětví - ano. Proto se dnes nezaměstnanost maže studiem a vzděláváním, které nemá naprosto žádnou hodnotu. Co by ses dřív naučil na střední, se dnes s kopou balastu v lepším případě dozvíš na vysoké... Takže +5 let člověka vyřadíš z kolonky nezaměstnaný, protože je v kategorii student.

Proto s dnes dělá věda i z toho, jak si utřít zadek. Všechno se zkoumá, všechno se analyzuje. Pravdou však je, že té skutečné vědy nijak dramaticky nepřibylo. Přibylo především té vědy pro vědu, kdy se vysoké školy tváří, že dělají vědu. Hlavní je totiž publikovat, publikovat, publikovat, a sbírat čárky. Tohle je dnešní častá věda.
19. 11. 2016 00:45
Re: Já
Nepřekrucuj, nikde nepíší, že je potřeba víc lidí, píši jasně, že jsou potřeba lidé s vyšší kvalifikací, kteří mají vyšší produktivitu, což znamená, že na výrobu jednoho auta je potřena méně lidí. Samozřejmě, že produktivita bude dál stoupat, protože automatizace se bude vyplácet čím dál víc. Ovšem to není nic nenormálního, to se děje v podstatě už od doby kamenné a je na tom založen pokrok lidstva. Kdyby tohoto pokroku nebylo, tak lezeme dodnes po stromech. Že to vede také k tomu, že je čas a dostatek prostředků na rozvíjení neproduktivních či nesmyslných činností jako je studium neužitečných oborů je sice pravda, ale kvůli tomu se pokrok nezastaví.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2016 11:26
Re: Já
Jasně, takže opět když se budu bavit v obecném, tak díky pokroku zvyšujeme produktivitu v jednom oboru, zatímco jako celek děláme společnost čím dál méně produktivní... Mimochodem, není to zas tak dávno, co měl pracovní týden 6 dní ;-)
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 20:38
Proč?
Zkrátka protože to pos*ali :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2016 06:04
Tesla a skrývání
Všechny emisní kauzy se pomalu zametají pod koberec (Fiat, Mercedes, Opel...), neboť je jasné, že jejich dalším vířením by došlo k jednoznačné krizi mezi automobilkami. Tu nikdo riskovat nechce, ba dokonce ani zelení šmejdi od stolu, kteří alibisticky přepisují emisní normy bez elementární znalosti současných nebo vyvíjených technologií.

Vyjma jedné věci...VW a Audi prodejně v NA stoupaly, v případě čtyř kruhů možná až drze. Oproti tomu někde na stole ležel průběžný účet za Teslu, to až se doví volič BUDE ZLE.
Nehledal bych za celou story nějaké dobrodiní, snahu o ekologičnost, ojedinělé ignorování pravidel nebo cokoliv podobného.
Nejde o lidi, jde o kasu. Ta na jedné straně v sektoru ohromně dotuje a na druhé do ní potřebuje přitékat ve velkém. Teď v ní bude takový balík, že si Teslu můžou dovolit replikovat i s podporou obyvatelům do alelůja.
Automobilky, které neplnily ambiciozní plány zelené příšery v EU nemusí mít takový strach. Tady se možná někdo chytne za nos a uzná, že v Europarlamentu se automobilový vývoj neodehrává a někdy je dobré naslouchat protistraně.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
19. 11. 2016 13:44
Re: Tesla a skrývání
To je oblíbená formulace... ale bohužel, není tomu tak.

Ano, emisní normy jsou stavěny nesmyslně... a zákony pro prokazování jejich splnění jsou úplně amatérské.
Takže všechny automobilky prokazují v rámci těchto blbých předpisů splnění norem, a nejsou schopni je plnit ve skutečnosti.
Všechna auta jezdí v praxi s vyšší spotřebou, než je uváděna "normovaná"...

Ale koncern VW vědomě a doslovně podváděl... a navíc měl / má tu drzost prodávat tato podvodná auta s velkohubou reklamou.

Podobně jako Mitsubishi cíleně šidilo se spotřebami - a přesto, že všichni uvádějí jinou spotřebu, než pak mají v provozu, tak Mitsubishi z toho má problém.

Jedinej rozdíl je, že japonské úřady udělaly v Mitsubishi razii a bude se tam vrchnost zavírat do vězení...
Německé úřady by rády zakázaly prodej konkurenčních aut... nejlépe v celé Evropě.

Evropa je nemocná. Snad to nakonec přežije ve zdraví.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2016 14:26
Re: Tesla a skrývání
Tak ono celý problém je v tom, že v EU se totiž ten podvod nepovažuje za podvod. Protože pak by někdo musel říct, že to snížení emisí, ke kterému se EU zavázala, nenastalo. A to samozřejmě nikdo neřekne, protože pak by z toho vyplývaly politické důsledky. Možná by EU musela platit sankce...

No není lepším řešením říct, že podvod není podvodem?

Mimochodem, podváděli i ostatní, Renault je tím vyloženě profláklý, jal zalepoval spáry, pekl pneu, deaktivoval části auta, atd. atd. ... A řeší to někdo??

Na rovinu - on by nikdo neřešil ani VAG, nebýt toho, že udělali průser v US, kde si nenechají chcát na hlavu (nebo místní automobilky zalobovaly? ;-) )...