Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen chce zrušit 30.000 pracovních míst. Proč?

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 18. 11. 2016 • 07:06
40
Německý koncern musí po aféře Dieselgate šetřit. Jedním z prostředků je snižování počtu pracovníků.

Německá automobilová skupina Volkswagen hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30.000 pracovních míst. Z toho 23.000 pozic zanikne v Německu, kde jsou její náklady vysoké. Plán, který představilo vedení společnosti, má automobilce pomoci od roku 2020 ušetřit ročně 3,7 miliardy eur (100 miliard korun), zlepšit ziskovost její hlavní divize a získat po emisním skandálu finance na přesun k elektrickým a samořídícím vozům.

Koncern Volkswagen zaměstnává podle agentury DPA po celém světě více než 624.000 lidí, z toho v Německu 282.000. Kromě Německa počítá automobilka s rušením pracovních míst v Severní Americe, Argentině a Brazílii.

Zároveň hodlá Volkswagen investovat vysoké částky do budoucnosti. Hlavní značka VW by měla v německých závodech v příštích pěti letech vynaložit 3,5 miliardy eur, zaměří se hlavně na výrobu elektrických vozů a na nové digitální aktivity. Díky tomu vznikne v Německu 9000 nových pracovních míst.

Dohoda o snižování nákladů a o investicích, kterou vedení uzavřelo se zástupci odborů, otevírá cestu pro vytvoření nové strategie, uvedl ředitel značky VW Herbert Diess. Tato strategie by měla být představena v nadcházejících týdnech, napsala agentura Reuters.

Generální ředitel skupiny Matthias Müller uvedl, že plán je "největším reformním balíčkem v historii hlavní značky". Snižování počtu pracovních míst by mělo být založené na dobrovolném odchodu, třeba v podobě předčasného důchodu, a ne na propouštění. Vedení automobilky odborům výměnou za dohodu slíbilo, že nebude v německých závodech nuceně propouštět do roku 2025. Díky snížení počtu zaměstnanců se má produktivita v německých závodech zlepšit o 25 procent a provozní marže značky VW stoupnout na čtyři procenta z letošních očekávaných dvou procent. To je však stále méně než u konkurenčních automobilek Renault a PSA Peugeot Citroën, které mají za cíl zvýšit do roku 2021 marži na šest procent.

Analytici a investoři dohodu přivítali. Fond TCI, který je velmi kritický k vedení automobilky, dodal, že dohoda vypadá jako dobré řešení, ovšem v případě, že bude dodržena. "Je snadné o tom mluvit. Nyní to musejí uskutečnit a splnit," uvedl partner TCI Ben Walker.

Koncern Volkswagen výrazně postihl skandál s manipulacemi při měření emisí. Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových aut software, který manipulaci umožňuje. Při jízdě pak auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se mimo jiné týká asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Urovnání skandálu koncern přijde na mnoho miliard eur.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen (VW), Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních MAN, Scania a užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
19. 11. 2016 18:28
Re: Já
Nikdo přece lidem v Česku nebrání dělat úplně něco jiného než jsou auta. Klidně ať dělají. To není žádná násilná orientace. To že přebíráme výrobu např. ze Španělska (několik Seatů se už dělá u nás) je tím, že to umíme. A když něco umíme nejlíp v Evropě (vzhledem k nákladům) nikdo to nikam převádět nebude. A už vůbec ne do Číny, kde mzdové náklady prudce rostou a už začínají být na naší úrovni. To je ale spíš smutná záležitost pro nás... že jsme tak brutálně levní.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2016 14:26
Re: Tesla a skrývání
Tak ono celý problém je v tom, že v EU se totiž ten podvod nepovažuje za podvod. Protože pak by někdo musel říct, že to snížení emisí, ke kterému se EU zavázala, nenastalo. A to samozřejmě nikdo neřekne, protože pak by z toho vyplývaly politické důsledky. Možná by EU musela platit sankce...

No není lepším řešením říct, že podvod není podvodem?

Mimochodem, podváděli i ostatní, Renault je tím vyloženě profláklý, jal zalepoval spáry, pekl pneu, deaktivoval části auta, atd. atd. ... A řeší to někdo??

Na rovinu - on by nikdo neřešil ani VAG, nebýt toho, že udělali průser v US, kde si nenechají chcát na hlavu (nebo místní automobilky zalobovaly? ;-) )...
Avatar - Ja Prvni 123
19. 11. 2016 13:44
Re: Tesla a skrývání
To je oblíbená formulace... ale bohužel, není tomu tak.

Ano, emisní normy jsou stavěny nesmyslně... a zákony pro prokazování jejich splnění jsou úplně amatérské.
Takže všechny automobilky prokazují v rámci těchto blbých předpisů splnění norem, a nejsou schopni je plnit ve skutečnosti.
Všechna auta jezdí v praxi s vyšší spotřebou, než je uváděna "normovaná"...

Ale koncern VW vědomě a doslovně podváděl... a navíc měl / má tu drzost prodávat tato podvodná auta s velkohubou reklamou.

Podobně jako Mitsubishi cíleně šidilo se spotřebami - a přesto, že všichni uvádějí jinou spotřebu, než pak mají v provozu, tak Mitsubishi z toho má problém.

Jedinej rozdíl je, že japonské úřady udělaly v Mitsubishi razii a bude se tam vrchnost zavírat do vězení...
Německé úřady by rády zakázaly prodej konkurenčních aut... nejlépe v celé Evropě.

Evropa je nemocná. Snad to nakonec přežije ve zdraví.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2016 11:26
Re: Já
Jasně, takže opět když se budu bavit v obecném, tak díky pokroku zvyšujeme produktivitu v jednom oboru, zatímco jako celek děláme společnost čím dál méně produktivní... Mimochodem, není to zas tak dávno, co měl pracovní týden 6 dní ;-)
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2016 11:22
Re: Já
nedávno jsem tu byl ujišťován, že podíl těchto migantských naplavenin je třeba v závodech Škoda mizivý >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku