Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW si chce vyrábět akumulátory pro elektromobily sám...

34 komentářů

Avatar - jozephko
jozephko
Zaujímavé. Ten Elon Musk to s Teslou robí tak blbo, že ho všetky veľké značky kopírujú... >😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
někdy nemusí být výhoda být tím prvním průkopníkem... Už proto, že ten má všechno mnohem složitější, rozuměj dražší. Možná, že až se ostatní automobilky pustí do výroby elektromobilů ve velkém, bude to pro náboženskou sektu Tesla konec. A možná taky ne, třeba se jim náboženská obec naopak nebývale rozroste (a budou něco jako Apple). To teď nemůže nikdo vědět...
pogo26
Ata Tesla není žádný průkopník. Jiné značky začaly dělat elektroauta dřív a také jich víc prodávají. Navíc ty baterie jsou Panasonic.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tesla ale jako první začala dělat relativně masově elektromobily použitelné jako normální auto (a ne jen jako pošťáckou dodávku).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jako masového výrobce bych viděl spíše Nissan/Renault - vyrobí víc elektromobilů než Tesla a dostupnějších.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jenže Leaf je spíš ta pošťácká dodávka než plnohodnotně použitelné auto...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To se pleteš - Leaf je nižší střední.
kalousek
Ani Tesla ale není plnohodnotně použitelné auto. Určitě jede fajn, ale nevydrží jí to moc dlouho
Brin
130 km/h po dálnici cca 400 km. To není zas tak zlé. To dáte Chorvatsko se dvěma nabíjeními na SC na 40 minut.
Emulgator
No spise 300km s nejakou malou rezervou...
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nechci ti do toho kecat, ale Tesla pouziva bezne 18650 clanky, ktere si koupis v kteremkoli lepsim obchode s elektro. Navic jsou to Panaspnic clanky, nikoliv Tesla.
jam2015
To dá rozum. Tesla predsa vyrábala rádia a elektrónky. 😉
Jirik_H
Tak to není. Jak článěk píše, už před VW Honda a Toyota.. A Honda možná i před Teslou. Proč? Hybridy. A pak auta s fuel cell také potřebují akumulátor.

Je to VW, který zase honí, co zaspal.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
....to zatím nejde moc dohromady. Až budou běžné baterie s 250 kWh a více, pak OK, pak už to bude jedno.
starý_kluk
A odkud a jak dlouho se budou nabíjet?
Kolik zaberou objemu?
Kolik budou vážit?
frite
..to se doma sní.
VW se z dieselgate poučil že čím méně dodavatelů je do fixlování namočeno, tím míň jich pak může kecat..takže produkce vlastních baterií (např. se speciálním softwarem vykazujícím plnou kapacitu jen při měření) je cestou, jak oddálit okamžik, kdy to praskne..
Avatar - maxi!
maxi!
V Česku stavbu nové továrny neplánujeme, tvrdí mluvčí Tesly.

( dobry den stara mama!) :-!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak to je snad každému soudnému člověku jasné. Česko je technologicky asi tak sexy jako třeba Slovensko, tedy vůbec 😉 .

(navíc nemá ani sexy slunce, ani sexy vítr, ale jen strašidelný Temelín a Dukovany (v očích amerického investora potenciální Černobyl a Fukušimu)) 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ale o to nejde jestli jsme sexy
jako obvykle Musk vypustil větry které posílily/udržely cenu akcií Tesly - to je jeho obvyklá strategie
IPace
tovaren na baterky budou muset mit vice, tovarna schopna dodavat baterky pro 3 miliony aut rcone by byla asi tak 2-3x vetsi nez planovana finalni velikost GigaFactory 1 😄 a je lepsi mit vice vyrobnich mist co nejblize mistum kde se to bude osazovat do aut, ocekaval bych tedy ze koncern VW proste postupne prebuduje nebo vybuduje treba 10 tovaren kde se proste pojedou baterky, tak jako se dnes v tech tovarnach delaji prevodovky nebo motory
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To bude jistě velice ekologická výroba někde v Německu nebo to dají k nám nebo do Rumunska apod.
LiF4OP/carbonate je jeden ze základních materiálů pro Li baterie
Lithium
Fluor (4x)
Kyslík
Fosfor
Uhlík (jako součást uhličitanu)
Na opačné elektrodě se mimo jiné používá síra ..........
Opravdu ekologické - a ta výroba ........ ať si to Němci užijí stejně jako Číňani ale k nám ať se s tím ne-se-rou.
jam2015
WinDiesel, len aby to nedopadlo nakoniec tak, že u vás/nás urobia recyklačné fabriky!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
LiF4OP/carbonate je jeden ze základních možných materiálů pro Li baterie
Lithium
Fluor (4x)
Kyslík
Fosfor
Uhlík (jako součást uhličitanu)
Na opačné elektrodě se mimo jiné používá síra ..........
150 kWh
Fluor? >😁

Nechceli ste napísať LiFePO4?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
LiF-BeF2 (FLiBe) jako médium v Li bateriích
Fluorid berylnatý
Fluorid lithný
Fluor
Berylium
Lithium
Ojojojoj - jak zatraceně vadil Fluor v chladících směsích .................. a jaké haló bylo aby to z aut dostali pryč ........ a lusknutím prstu je to tam zpět
... toho Lithia je tam víc než tady někteří uváděli ......
A proto to tak dobře hoří. A když to hoří, nikomu bych jako chemik nedoporučoval být poblíž.
150 kWh
Beryllium v batériach pre auto priemyseľ? Môžete aj napísať ktorá značka takéto batérie používa? Či ste si len vymysleli? 😉
Neurotic
Proč vyrábí skoro všichni autíčka na baterky, když to má milion nevýhod? Malý dojezd, dlouhá doba nabíjení, obří cena a životnost taky nic moc spíš nic >😁 Když chtějí elektroauto tak ok, ale s normálním zdrojem energie 😉
stealth01
Malý dojezd? Kolik kilometrů ujedes za den po městě a okolí? Myslím, ze 150-200 v i3 nebo okolo 250 v novém e golfu je více než dost. Zrovna dneska to tak nejak sleduju, protože v pátek objednavam 330e. A doteď jsem ujel cca 40.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Do práce to mám 50 km. Aj s nejakou tou zachádzkou navyše nenajazdím denne viac ako 120 km. Elektromobil by bol ideál. Zatiaľ mu nenahráva obstarávacia cena.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
nevím jsetli to je dobrý nápad ?
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Všetky elektromobily potrebujú akumulátory, len VW podľa nadpisu tohto článku akumulátroy. Čo je vlastne akumulátroy? Že by vynašli niečo nové, čo sa kapacitou vyrovná nádrži nafty? Hurá! >😁
jam2015
brouka Pytlíka (Truhlíka).
Najprv dieselgate, najnovšie petrolgate a teraz, že vlastná fabrika na batérie.
jam2015
... ale aby to nebola aj tak, že hromadu patentov na výrobu lacných batérií už majú ošetrené ropné kolosy. A budú sedieť na nich potiaľ, pokiaľ im nevyschú pramene ropy. 😉
starý_kluk
Už má podlahu z aku, jako Tesla – to je jediná možnost.
Nechápu ale, proč není elmotor vepředu, aby vyšel tak velký a vyriabilní zavazadelník, jako u klasického auta.

Jestli se dostanou na technickou vizi seriového hybrifu, tak bude vzadu místo dnešní 50 litrové nádrže jen nádrž do 20 litrů a vedle aku do 5 kWh a vepředu pod kapotou menší spalmot (do 1,3 litrů) s genem a trakčním elmotem.

Jestli se dostanou na tuhle technickou vizi, co pak budou dělat s těmi obřími továrnami na akumulátory. No – třeba přijdou k rozumu dřív a nebude jich na pokrytí elmobility ještě tolik vystavěno, a tak plně vystačí na menší aku. pro sériové hybridy.
.