Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: DIOSS Rebel: Originálního českého sporťáku se mělo vyrábět 250 ročně, nakonec vznikly tři. Proč?

Rebel byl zajímavým projektem dvoumístného kupé z pera Václava Krále. Používal velkosériovou techniku Škody, VW a Seatu, ale nakonec nepřekročil prototypové stadium.
Zpět na článek
23. 11. 2016 19:46
23. 11. 2016 21:24
24. 11. 2016 01:02
24. 11. 2016 01:06
23. 11. 2016 22:18
23. 11. 2016 23:20
23. 11. 2016 20:43
23. 11. 2016 20:54
23. 11. 2016 23:26
24. 11. 2016 10:55
24. 11. 2016 13:10
23. 11. 2016 19:46
Proc?
Pretoze to bol hnusny hnus, kto by sa uz len dobrovolne v tomto vozil, nehovoriac o tom ze by este mal za to platit.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KubikCv
23. 11. 2016 21:24
Re: Proc?
tak sa pozeraj co bylo v BAZce >:D >:D >:D >:D >:D
24. 11. 2016 01:06
Re: Proc?
Tak ešte raz

[odkaz]
24. 11. 2016 07:43
Re: Proc?
A čo bolo v BAZ-ke? Dodávky Furgonet - tam sa s dizajnom veľa nedalo, bola to predĺžená Škoda 120. Škoda Official - rozšírená Škoda 120. Salamander - špeciál na preteky do vrchu na základe Škody Garde. Locusta - kupé s motorom vpredu na základe škody Garde. Dodávky TAZ I, TAZ II, MNA 900 a MNA 1000. Akurát mi príde dosť buranské porovnávať dizajn dodávok s dizajnom športového kupé. Tatra 603X. Zabudol som na niečo z osobných áut?
Je fakt, že modré autíčko z článku bolo vo svojej dobe a vzhľadom na krajinu vzniku zaujímavé, ale nič viac. Dizajnom neurazilo, ale nadchnúť nemalo čím, ostatne ako prakticky všetko od Václava Krála. Z pera mu vychádzali umiernené a nenápadné tvary, ktoré na druhú stranu starli veľmi pomaly a reprezentovali práve to, čím sa dnes chváli Volkswagen, resp. aj Škoda - tzv. nadčasový dizajn. nevýhodou je, že za takým autom sa neotočíš, lebo je tak nekonflikté, že zaujať skrátka nemá čím.
23. 11. 2016 22:18
Re: Proc?
Přesně tak. Blo to pěkně hnusné >:D
23. 11. 2016 23:20
Re: Proc?
Hnus jak pes Novák. Ještě, že to skončilo v propadlišti dějin. Já myslel, že to je vod cabana.
Avatar - beibej
23. 11. 2016 20:43
buď a nebo...
Buď byl Král špatný designér, nebo mu zadavatelé nedali vůbec žádnou tvůrčí svobodu. Podle mě je to velice nepovedené po stránce designu. :-(
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Pixla
23. 11. 2016 20:54
Re: buď a nebo...
Možná by stálo za to zkusit najít jiné práce pana Krále než polemizovat o tom, že byl špatný designer... Ta poznámka je opravdu hodná blbeje...
Avatar - netcar.xx
23. 11. 2016 21:24
Re: buď a nebo...
Pan Kral byl designer dobry na pomery socialistickeho Ceskoslovenska, takze kdyz si clovek sunda ruzovy brejle, tak zjisti, ze on vlastne nic tak uzasneho nevytvoril. Viz treba tady ten potrat
Avatar - Uživatel_5340709
23. 11. 2016 21:28
Re: buď a nebo...
Král by byl hodně dobrej, jen kdyby asi fungoval v nějaké automobilce jak fungují dnes.
23. 11. 2016 22:13
Re: buď a nebo...
kdyby kral fungoval v automobilce tak z nej lezou takovy hnoje jako z toho slovenskyho gastarbajtra
24. 11. 2016 12:14
Re: buď a nebo...
Je úplne jedno, koho tam majú. nebolo to lepšie pred ním a nebude to lepšie ani po ňom.
Avatar - beibej
23. 11. 2016 21:51
Re: buď a nebo...
nojo někomu prostě stačí pixla, ale jiným se líbí třeba Lotus Elise.
Avatar - Barry Lyndon
23. 11. 2016 21:33
Re: buď a nebo...
jako ostatně všechny projekty údajně geniálního Václava Krále. Obecně platí, že jakákoliv projekt, který se spojil s designem V. Krále, skončil katastrofou. Podle mě to byl poměrně špatný designer, něco jako Kotas a pod. Ale to je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
Avatar - Stejsn
23. 11. 2016 21:55
Re: buď a nebo...
Když srovnáš Tatru MTX a Toporcer ET-01, myslím že král bude Král :-) Jinak ale pode mě také průměrný designér, nijak výjimečný. Srovnání s Kotasem je celkem trefné.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 11. 2016 22:10
Re: buď a nebo...
Král i Kotas jsou solisté, mají myšlenky, nápady, dělají skicy, pak musí přijít team techniků a rozpracovat to. Jenže do těch detailních křivek nikdy jejich nápady nedošly.
23. 11. 2016 22:19
Ano, pamatuji
Koncept s motorem napříč před zadní nápravou a se zavěšením čtyřmi McPhersony nad těžištěm vozu a to celé v lehké menší karoserii dával dobré předpoklady k pěkným jízdním zážitkům, ... Ale jsme v českém smolném prostředí, které nepřeje šikovným.

Nelze také nevzpomenout osud Tatry V8.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
23. 11. 2016 23:26
Super
Vďaka za pripomenutie, hlavne ma zaujímal ten osud ostatných. No a vďaka patrí aj pánovi Schavelovi, inak tuším aj sám pracuje u predajcu Auto Nejdl.
A čo sa týka pána Krála, tak jeho tvorbu nechcem moc posudzovať. Povedal by som asi tak, že bol značne limitovaný dobou. No a v určitom veku sa architekti a dizajnéri akosi zacyklia a ich dizajn prestáva napredovať. Aspoň taký som mal pocit napríklad zo spomínaného Kotasa, ale jeho súčasný dizajn vozidiel MHD je už podľa mňa celkom slušný. Jeho dizajn myslím uplatňujú aj najnovšie SORy.
Rozbalit vlákno
4
24. 11. 2016 07:46
Re: Super
Dizajn autobusov SOR teda nie je najlepšia vizitka. Postav SOR vedľa akéhokoľvek vozidla zavedenej značky a vždy bude vyzerať ako chudobný príbuzný. Nebyť excesu s používaním kolies nezvykle malého rozmeru, SOR nemá z pohľadu dizajnu absolútne čím zaujať.
Avatar - pumpkin
24. 11. 2016 10:55
Re: Super
To už je žiaľ vec sériovej výroby a zjavne teda faktu, že J&T šetrí kde sa len dá, takže taký Solaris ale aj maďarské Credo, ktoré donedávna bolo so SORmi úplne identické, sú už dizajnovo trochu inde.
Dizajn nízkopodlažného radu NB robil pre SOR pred desiatimi rokmi Jan Tuček [odkaz] a facelift pre elektrickú verziu robil Patrik Kotas. [odkaz]
Ak by to spravili presne podľa skíc, mohlo to byť ok, ale vždy to zabijú poskladaním z existujúcich dielov a navyše dosť lacných.
24. 11. 2016 12:08
Re: Super
Ty nerobíš trochu do dizajnu? Ako koníček?
Avatar - pumpkin
24. 11. 2016 13:10
Re: Super
Nie, len ako koníček.