Ojetiny
Tá 1,4Tce má pri rovnakom jazdnom štýle ako 1,6 nižšiu spotrebu. Samozrejme ak sa využije potenciál motoru a to ten motor má tak spotreba ide hore. Ale naozaj ak jazdím s 1,6 za 6,5 tak s tou 1,4Tce to je rovnako ak nie menej.
Problém s presuvníkom často nie je potrebné vždy riešiť (napr. zarachotí pri štarte 3-4 do roka).
Problém s presuvníkom často nie je potrebné vždy riešiť (napr. zarachotí pri štarte 3-4 do roka).
Je nejaky rozdil mezi 2.0T 132/140kW (to je predpokladam jiste identicky motor) a 2.0T 162kW pro verze GT?
Jako negativum bych uvedl především ostřikovače, kterou jsou postě spíše prostatické čůrky.
Jako nepřesnost či chyba je uváděna absence sjednocení teploty pro obě poloviny při automatické klimatizaci. Ta tam samozřejmě je, stačí podržet tlačítko auto a teploty se sjednotí. Opakovnaě při testech bylo upozorňováno, že jde o nesmysl. Jinak automatickou klimatizaci jde jen chválit, nepáchá nesmyslné prudké chlazení či vytápění při kolísání teploty v autě, jak třeba ta šílená klimatizace v Hyundai. Stejně tak v zimě pouští na nohy příjemnější teplejší vzduch a horního výdechu chladnější, v podstatě na klimatizaci se nemusí během celého roku sahat, auto režim zvládá výborně všechna počasí a neobtěžuje.
Kritika nízko položeného rádia je nesmysl, téměř vše, co se za jízdy na rádiu ovládá na ovladači pod volantem.
Ve srovnávacím testu s Leonem [odkaz] je Megane chválený za jízdní vlastnosti, tady najednou haněný... pak si vyber čtenáři. Jako uživatel považuju jako průměrné.
Prostornost je uváděná jako dobrá, lae to je zase nesmysl. IV. generace je kritizovaná za málo místa na zadních sedadlech, přitom v obou hatchbacích je místa vzadu stejně málo, v obou kombících stejně dostatečně. Nebyl by problém to v testu uvést, že mají kombi a hatchback tradičně rozdílný rozvor.
2,0 dCi je sice fajn, ale spotřebou na tom není nejlépe, to by bylo dobré uvést, navíc pokud se nepletu nabízen jen ve verzi GT.
Jako nevýhodu by bylo dobré uvést v případě verze bez výškově stavitelného sedadla spolujezdce, jeho vyšší posaz, kdy třeba dvoumetroví jedinci už mají vpředu problém místem na hlavu, za volantem ne. Jako další slabost je hluk od kol, ten by mohl být nižší.
Jinak ale zatím spolehlivý sluha a za dané peníze asi nejlepší volba.
Jako nepřesnost či chyba je uváděna absence sjednocení teploty pro obě poloviny při automatické klimatizaci. Ta tam samozřejmě je, stačí podržet tlačítko auto a teploty se sjednotí. Opakovnaě při testech bylo upozorňováno, že jde o nesmysl. Jinak automatickou klimatizaci jde jen chválit, nepáchá nesmyslné prudké chlazení či vytápění při kolísání teploty v autě, jak třeba ta šílená klimatizace v Hyundai. Stejně tak v zimě pouští na nohy příjemnější teplejší vzduch a horního výdechu chladnější, v podstatě na klimatizaci se nemusí během celého roku sahat, auto režim zvládá výborně všechna počasí a neobtěžuje.
Kritika nízko položeného rádia je nesmysl, téměř vše, co se za jízdy na rádiu ovládá na ovladači pod volantem.
Ve srovnávacím testu s Leonem [odkaz] je Megane chválený za jízdní vlastnosti, tady najednou haněný... pak si vyber čtenáři. Jako uživatel považuju jako průměrné.
Prostornost je uváděná jako dobrá, lae to je zase nesmysl. IV. generace je kritizovaná za málo místa na zadních sedadlech, přitom v obou hatchbacích je místa vzadu stejně málo, v obou kombících stejně dostatečně. Nebyl by problém to v testu uvést, že mají kombi a hatchback tradičně rozdílný rozvor.
2,0 dCi je sice fajn, ale spotřebou na tom není nejlépe, to by bylo dobré uvést, navíc pokud se nepletu nabízen jen ve verzi GT.
Jako nevýhodu by bylo dobré uvést v případě verze bez výškově stavitelného sedadla spolujezdce, jeho vyšší posaz, kdy třeba dvoumetroví jedinci už mají vpředu problém místem na hlavu, za volantem ne. Jako další slabost je hluk od kol, ten by mohl být nižší.
Jinak ale zatím spolehlivý sluha a za dané peníze asi nejlepší volba.
Se vším souhlas.
Já bych ještě dodal, že já kupoval 1,2 TCe 97kW jako naprostou novinku (Phase 3), a že by ubýval olej, to jsem si nevšiml. Nikdy jsem olej nedolejval, nikdy mi auto nepsalo, že je nízká hladina. Jednou za rok na jaře dojedu na servisku, kde mi olej vymění, a je vystaráno.
O problémech při startování taky nic nevím... Ale když se to tady píše... 😄
Naopak považuju 1,2 TCe za naprosto bezproblémový, tichý a dostatečný motor.
R-Link je vynikající systém s parádním displayem a perfektní grafikou. Má rychlou odezvu a je krásně na očích. A zas tak za vzácnej ho nepovažuju. Má ho spousta aut. Dokonce mi grafika přijde lepší, než u R-Link2 v Talismanu. Ovládání v pohodě, dozykem i tlačítky mezi sedačkama.
Já jsem spokojenej.
Já bych ještě dodal, že já kupoval 1,2 TCe 97kW jako naprostou novinku (Phase 3), a že by ubýval olej, to jsem si nevšiml. Nikdy jsem olej nedolejval, nikdy mi auto nepsalo, že je nízká hladina. Jednou za rok na jaře dojedu na servisku, kde mi olej vymění, a je vystaráno.
O problémech při startování taky nic nevím... Ale když se to tady píše... 😄
Naopak považuju 1,2 TCe za naprosto bezproblémový, tichý a dostatečný motor.
R-Link je vynikající systém s parádním displayem a perfektní grafikou. Má rychlou odezvu a je krásně na očích. A zas tak za vzácnej ho nepovažuju. Má ho spousta aut. Dokonce mi grafika přijde lepší, než u R-Link2 v Talismanu. Ovládání v pohodě, dozykem i tlačítky mezi sedačkama.
Já jsem spokojenej.
Myslíš, že ty sám jediný jsi dostatečný reprezentativní vzorek? Že když na tyto problémy netrpí zrovna tvůj motor, nemůže to být bolístka tisíců dalších?
Jinak po fl byl megane docela koukatelné auto (až na zadek, ten se mi prostě nelíbí), chvilku byl v mám širším výběru na kompaktní kombík 😄
Jinak po fl byl megane docela koukatelné auto (až na zadek, ten se mi prostě nelíbí), chvilku byl v mám širším výběru na kompaktní kombík 😄
8-s
Tak z téhle reality by pošuka Ádu asi kleplo 😄
Jo, fluence s 1.6kou 81 KW po 140000 km z mimospotřebních oprav pouze výměna zadních kotoučů ( je tam nějaká chyba ), jinak vše původní a bez závad ( kotouče vpředu taky původní). A při každém tankování LPG se směju, až se za břicho popadám. Jo, tohle auto s DIAMANTEM a s tímto motorem je prostě ekonomická volba. Hlučnost při dálniční 130 je otravná, ale vše odpuštěno při tankování a po kalkulaci nákladů na provoz.
vadí skřípající interier, ovládání radia pod volantem bylo ve starších meganech lepší, proč palubní počítač neukazuje dojezd na poslední čtvereček a kolik litrů je na poslední čtvereček v nádrži, dešťový senzor je občas zmatený, ukazatel teploty motoru neukazuje plynule, ale skokově, 4x display a každý má jinou barvu nebo font písma
Renault se tím dojezdem asi chrání před stížnostmi na ty, co jezdí do dna a nebo jezdí na usazeniny v nádrži. Já pod čtvrt nádrže vždy tankuji a nevím proč je to problém pro ostatní...v dnešní době zacp a v zimě zbytečný stres.
Destovy senzor blbne při zanedbanych steracich, navíc je nastavitelná citlovost.
Žádné auto dnes neukazuje teplotu teplotu vody tak jak je, spíše na dva kroky...stačí lépe pozorovat ručičku v jiných autech. Spíše by se hodila teplota oleje jako má r-link v meganech rs a gt.
Destovy senzor blbne při zanedbanych steracich, navíc je nastavitelná citlovost.
Žádné auto dnes neukazuje teplotu teplotu vody tak jak je, spíše na dva kroky...stačí lépe pozorovat ručičku v jiných autech. Spíše by se hodila teplota oleje jako má r-link v meganech rs a gt.
1.4 TCe/96 kW je nissan 1,4 je to velmi odolny motor, ta spotreba nie je uplne tragicka s meganom ide celkom svizne nebal by som sa ho... urcite radsej ako 1.2tce
tie velmi kvalitne plasty v interieri to by som si nebol taky isty, inak je to solidne auto a GT combiky dobre zvezenie
este k tym 1.5 dci poznam majitelov kt v megane tym motorom davaju hned od prvej otacky kluky na * a celkovo stylom ze 7r a auto ide prec takze ho nesetria a nikto to nezadrel na kluke ani nemal s nicim problemy, jedine co viem, ze sa im zadierali loziska na vackach co rendik v tichu opravil v zarucnej oprave a od tedy je s nimi klud... mam dojem ze bajky o vydretych loziskach na ojnici pochadzaju este zo sluzobakov kangoo kt mali najslabsie 1.5 dci a boli utahane na dialnici kde tocili na kratkej 5ke 3500ot co je pre dieslak s longlife olejmi z dlhodobeho pohladu smrt... hlavne ked su to zanedbane a nicene sluzobaky
tie velmi kvalitne plasty v interieri to by som si nebol taky isty, inak je to solidne auto a GT combiky dobre zvezenie
este k tym 1.5 dci poznam majitelov kt v megane tym motorom davaju hned od prvej otacky kluky na * a celkovo stylom ze 7r a auto ide prec takze ho nesetria a nikto to nezadrel na kluke ani nemal s nicim problemy, jedine co viem, ze sa im zadierali loziska na vackach co rendik v tichu opravil v zarucnej oprave a od tedy je s nimi klud... mam dojem ze bajky o vydretych loziskach na ojnici pochadzaju este zo sluzobakov kangoo kt mali najslabsie 1.5 dci a boli utahane na dialnici kde tocili na kratkej 5ke 3500ot co je pre dieslak s longlife olejmi z dlhodobeho pohladu smrt... hlavne ked su to zanedbane a nicene sluzobaky
On možná spolehlivý a dynamický ten 1.4 tce je, zkoušel jsem ho v Grand scenicu a cvičil s ním náramně, ale 1.2 tCe je prostě úspornejsi a taky značně tišší
Jasne, ale zivotnost mat 1.2TCe taku nebude predpokladam, tie 1.4ky z nissanu sa v atmo verzii bezne dozivaju 500tis km, to si nevymyslam su to velmi robustne motory. Otazka je komu na tom dnes zalezi, ale test je o jazdenke a tam to uz zavazi a tak isto aj priamy vstrek tj komplikacie so vstrekovacmi a cerpadlom atd... vec nazoru myslim a vec poziadaviek na dynamiku a spotrebu.
Ta dynamika je velmi podobná, pocit dynamiky u 1.4 je umocnen větší hlučností.
A ano, neberu, že ujela 1.4 500tkm, ale to nemělo 96 kW a podstatně menší krouťák, takže je otázkou, jestli ten základ na turbo je stavěný.
A ano, neberu, že ujela 1.4 500tkm, ale to nemělo 96 kW a podstatně menší krouťák, takže je otázkou, jestli ten základ na turbo je stavěný.
1,4TCe cvici s meganom o poznanie lepsie ako 1.2ka s hlucnostou to nema nic - ale budis rozdiel triedy to nie je, v zivotnosti ide o to ze 1.4atmo je casom overeny motor a hlavne vyssia kubatura na auto ako megan, 1,2ka uz nie je stare TCe ale motor plny novodobych fičur ako vacky s povrchom s nizkym trenim, casovanie ventilov, priamy vstrek a pod. coz napr u nas v krajinach s horsim benzinom kde je viac syry je problem majitelia GDI motorov ci uz bmw atd vedia o com je rec... z tychto vsetkych hladisk je 1.4Tce rozhodne istejsia volba, co defakto ale nemusi znamenat nic po nejakych 250tis km ... ale s kludnym svedomim by som 1.2ku s najazdom nad 250k nekupoval zatial co tu 1,4 v pohode...
Nevím, co srovnáváš, ale pokud srovnám starou 1,4 TCe 96kW oproti nové 1,2 TCe 97kW, která jí nahradila, pak máš asi nějak pomýlené smysly. V přímém srovnání, které mám v rodině, je nová 1,2 nejen tišší, ale i živější od nižších otáček, a hlavně je úspornější. Pokud to srovnám se slabší 1,2 TCe 85kW, pak jsou to ale malinko hrušky s jablkama...
Já tu novou 1,2 koupil s klidným svědomým. Ten motor je na trhu 2 a půl roku, a tvrdit o něm, že nenajede 250 tisíc, to chce odvahu, nebo zkušenosti s TSI. Jenže oproti TSI jsou TCe spolehlivý a vymazlený motory. 😉
[odkaz]
[odkaz]
Já tu novou 1,2 koupil s klidným svědomým. Ten motor je na trhu 2 a půl roku, a tvrdit o něm, že nenajede 250 tisíc, to chce odvahu, nebo zkušenosti s TSI. Jenže oproti TSI jsou TCe spolehlivý a vymazlený motory. 😉
[odkaz]
[odkaz]
1.4 ka je silnejsia hlavne nad 120km/h hore a je jedno, ze ma vacsi turbolag uplne na spodu a vec druha mysli si a kupuj co chces ja vravim, ze 1,4t bez priameho vstreku, casovania a nizkotrecich povrchov sa dozije viacej ci sa ti to paci alebo nie - btw renaultacke motory s casovanim 1,4 a 1,6 vedia co to je vymlateny predradnik casovania, tak sa ukajaj tym ze mas super motor overeny 2,5 rokmi a nauc sa citat pisal som zivotnost nad 250k a nie to, ze sa nedozije 250k
pohodove lacne auto .tak ako pri kazdej jazdenke omnoho viac ako na vyrobcovi zalezi na predchadzajucom majitelovi. Ako nove bolo vo vybere, ale nakoniec prehralo s focusom paradoxne kvoli cene. Aj ked v zasade zacinam mat pocit, ze su vsetky nove auta okolo 15000 rovnako zle...
Je to hnusný a nespolehlivý křáp. :-!
Mégane Generation je polomégane (výroba v Turecku, jiná technologie výroby, jiné podvozkové díly....).
Fluence je polomégane s batohem...
Polokožené interiéry (kůže samozřejmě umělá) nevydrží...
Poměrně málo místa na hlavy v příčném směru (horní podélný nosník je velmi blízko hlavám)
Vůz není příliš jistý ani pohodlný... VAG byl jízdně o level jinde.
I přes tohle všechno je ale Mégane nesmírně zajímavou volbou. Problémy s 1.5 dCi už podle mě byly u Mégane III dávno vyřešeny :-!
Fluence je polomégane s batohem...
Polokožené interiéry (kůže samozřejmě umělá) nevydrží...
Poměrně málo místa na hlavy v příčném směru (horní podélný nosník je velmi blízko hlavám)
Vůz není příliš jistý ani pohodlný... VAG byl jízdně o level jinde.
I přes tohle všechno je ale Mégane nesmírně zajímavou volbou. Problémy s 1.5 dCi už podle mě byly u Mégane III dávno vyřešeny :-!
Ovládání klimy a rádia není o noc níž než u koncernových vozů, jen je prohozené a klima je místo rádia. Proč asi? Protože rádio lze ovládat z volantu. Ergonomie v tomhle je prostě úplně v pořádku :-! :-!
Auto vlastníme několik let, mám s ním najeto cca 70.000km, většinu provozu na LPG od Stagu, který v autě už nainstalovaný byl. Moje postřehy jsou takové😒br />
negativa- mizerné odhlučnění motoru.
Mizerné zpřevodování (v podstatě stejné jako stará octavia s motorem 1.6).
Na místě řidiče je prostoru dostatek, na zbylých místech je to opravdu špatné, u spolujezdce jsem se několikrát praštil do čela o madlo u stropu, stačí když řidič prudce zabrzdí nebo nedej bože vjedete na cestu s vyjetými kolejemi a auto to trochu rozhoupe do stran, na zadních sedadlech je nad hlavou místa ještě méně (a to nejsem žádný čahoun, měřím jen 185cm), v interieru ke všemu začínají vrzat plasty, které působí a opravdu i jsou dost laciné.
Podvozek je na francouze až moc tvrdý, na naše silnice to moc není, srovnal bych to se starou alfou 156.
Světlomety u předfaceliftové verze klasicky žloutnou, takže jednou za čas je potřeba nechat je zrenovovat.
Výhled za auto je také nic moc, alespoň částečně to kompenzují velká zrcátka.
U druhého stupně výbavy bych čekal kvalitnější audiosystém.
Často se musí čistit škrtící klapka, řekněme cca jednou za rok určitě.
Za oněch 70.000km jsme už dvakrát nechali měnit termostat (žádný šmejd, dali jsme to nejlepší co je na trhu) , v obou případech zůstával otevřený a auto se neohřálo, teploměr ukazoval pouze spodní "rysku", do půlky se motor ohřál jen v koloně nebo při pomalé jízdě městem.
Na žádném autě jsem nikdy neřešil cvakající omezovač dveří, u tohotu už jsem měnil dva, neni příjemné zaparkovat někde mezi lidma a otevřít dveře se zvukovou kulisou jako u staré škody 120 - každý si toho všimne.
Při kontrolách oleje nebo při jakékoliv činnosti s otevřenou kapotou jsem se několikrát nepříjemně praštil o hák kapoty, který při zavřeném stavu drží kapotu zacvaklou, při otevřené kapotě nepříjemně trčí do prostoru jak...nechci říct co a dost překáží.
Pozitiva😒br /> Vzhled auta
Spotřeba
Funkce i ovládání Tempomatu/Limiteru
Velký kufr
Variabilní řízení
Mizerné zpřevodování (v podstatě stejné jako stará octavia s motorem 1.6).
Na místě řidiče je prostoru dostatek, na zbylých místech je to opravdu špatné, u spolujezdce jsem se několikrát praštil do čela o madlo u stropu, stačí když řidič prudce zabrzdí nebo nedej bože vjedete na cestu s vyjetými kolejemi a auto to trochu rozhoupe do stran, na zadních sedadlech je nad hlavou místa ještě méně (a to nejsem žádný čahoun, měřím jen 185cm), v interieru ke všemu začínají vrzat plasty, které působí a opravdu i jsou dost laciné.
Podvozek je na francouze až moc tvrdý, na naše silnice to moc není, srovnal bych to se starou alfou 156.
Světlomety u předfaceliftové verze klasicky žloutnou, takže jednou za čas je potřeba nechat je zrenovovat.
Výhled za auto je také nic moc, alespoň částečně to kompenzují velká zrcátka.
U druhého stupně výbavy bych čekal kvalitnější audiosystém.
Často se musí čistit škrtící klapka, řekněme cca jednou za rok určitě.
Za oněch 70.000km jsme už dvakrát nechali měnit termostat (žádný šmejd, dali jsme to nejlepší co je na trhu) , v obou případech zůstával otevřený a auto se neohřálo, teploměr ukazoval pouze spodní "rysku", do půlky se motor ohřál jen v koloně nebo při pomalé jízdě městem.
Na žádném autě jsem nikdy neřešil cvakající omezovač dveří, u tohotu už jsem měnil dva, neni příjemné zaparkovat někde mezi lidma a otevřít dveře se zvukovou kulisou jako u staré škody 120 - každý si toho všimne.
Při kontrolách oleje nebo při jakékoliv činnosti s otevřenou kapotou jsem se několikrát nepříjemně praštil o hák kapoty, který při zavřeném stavu drží kapotu zacvaklou, při otevřené kapotě nepříjemně trčí do prostoru jak...nechci říct co a dost překáží.
Pozitiva😒br /> Vzhled auta
Spotřeba
Funkce i ovládání Tempomatu/Limiteru
Velký kufr
Variabilní řízení
S 1.4T renault dokazuje, že umí udělat i řetězové rozvody bez závad.
Bi-xenony, proč jsou tak vyzdvihované, jako něco extra na "zánovním" autě, respektive generaci?? Mám je i na své staré popelničce z roku 2002, stejná kategorie - nižší střední.