Minulý týden jeden z našich čtenářů zachytil základní verzi modernizované čtyřoké octavie při jízdě, dnes se v redakční poště objevily detailnější snímky.
jednoduchá odpověď ještě 9 999 999 999 x zepředu a 9 999 999 999 999 zezadu atd. stále a stále dokola :no::no::no::no::no: až se z toho tady všichni zblázníme a začnou sem chodit jen Škoda fans pro který to tu ostatně už notnou dobu je ... >:-[]
Ale chápu, dobře, je to nejprodávanějśí domácí auto. Ale halogeny nejsou problém. Problém je naprosto nesourodá změť dizajnových prvků použitých na přední části automobilu. Úpřimné - nevím, co je horší. Jestli tvar vnéjších světel, nebo ten plný plast uprostřed masky :no:
Zvažoval jsem i Octavii jako dalśí nový vůz do rodiny, ale tomu je konec.
Evidentně s tím jsou ve Škodovce spokojení... což po pravdě úplně nechápu, nevěřím, že si to Škodovka nenechala nějak otestovat, je to jejich nejdůležitější model a oni se pustí do tak kontroverzní hry místo aby se drželi zlatého pravidla "když něco funguje, tak do toho nešťourej".
Ještě je tu malá naděje, že to naživo bude lepší... ale moc tomu nevěřím.
PS: občas mám pocit, že se automobilky nechají zblbnout vlastním marketingem a kecy o tom, jak každá generace či facelift musí způsobit revoluci a definovat nová měřítka a tak...
A proč by neměli být spokojeni,vždyť to nevypadá tak špatně nebo dokonce hrozně jak se tu někteří vyjadřují. Ono se také už těžko vymýšlí něco nového,když už toho bylo tolik
vymyšleno. Také nechápu proč facelifty musí být po tak krátkých dobách.
Podívej se třeba na Golf. Z jeho přímých konkurentů jsou tu dva novější - Astra a Megane, logicky začnou ukrajovat z jeho koláče. Je tu nějaká nová technika... a protože design prodává, tak se to zabalí do nového kabátku.
Co se Octavie týče, její letošní prodeje jsou zatím skvělé a z toho pohledu měla víc co ztratit než co získat. Za dané situace by byl rozumný nějaký jemný facelift. Kdybych to měl dělat já, tak bych čerpal z toho, co se povedlo - což je Superb, případně RS, ale spíš v detailech - nižší mlhovky, lehounce přiostřit hrany, vytáhnout zadní kola... a hotovo.
No, nestalo se a je tu přinejlepším kontroverzní fl... Tak uvidíme, zda a jak se to odrazí v prodejich
s poněkud nesourodou změtí designových prvků souhlasím, ale ten trochu komický Überknírek (ala Brouček, ala Ch. Chaplin, ala The Great Dictator, ala víme kdo) mi zrovna nevadí - naopak, ten to oživuje. Vypadá podle mě lépe než kdejaké řešení jiných značek (včetně obří plastové hvězdy Mercedesu)
Jozko je VIP a na lesklom sklenenom stole ma asi vysepane velke dobroty.... >:-[] Dufam ze ich vynecha pri vylepseni Superba...Aj vela dobreho skodi....
ale paradoxně mi to na této obyčejné fotce obyčejné verze vadí zatím asi nejmíň. Že už bych si začínal zvykat? Není možná... Ještě včera bych dal třikrát podtrženou pětku a dneska už bych možná dal i čtyři minus (velké minus). Ještě pár let zvykání si a nakonec to snad i koupím. >:D
Mimochodem, co ta zadní kola? Prý zvětšili rozchod o 20-30 mm... Lepší?
souhlasím, že toto je zatím nejlepší fotka. A mimochodem vadí mi na ní o to více fabiatická kapota, která s pontonem Octavie taky nejde moc dohromady. Na osobní setkání jsem opravdu zvědavý... :-)
Ty vnitrni ostre rezana svetla jako u Sabu jeste chapu, ale ty vnejsi vypadaji jakoby se ke krajum rozsirovaly a cele to vypada dost divne. Korunu tomu dali s tema blinkrama ve vnitr. Furt jeste doufam ze se objevi zprava, ze je to predcasny april a bude to vypadat uplne jinak >:D
No jo Ozzy, je sice fajn, že to není úplně hnusný, ale každý ráno bych se na to dívat nechtěl. Mám tu kliku, že mám služební OIII teprve rok starou a ještě mi min 3 roky zůstane a pak bude už snad nový model >:D:yes:
Pokud ne, budu se snažit o prodloužení leasingu ;-)
ja si myslím, že nie je problém s rozdelenými svetlami, ak sa to urobí poriadne od základu v súlade s kasňou. Ale tu sa riskantne pustili do tohto odvážneho kroku bez ďalších zmien kasne, proste to tam museli naroubovat za každou cenu a tá cena je evidentná. Podobne tam naroubovali aj minulý fejslift, tie veľrybie predné sa vôbec nehodili ku zvyšku auta. Čo ich k tomu vedie neviem, lebo pôvodné dizajny boli ok. Ak mali potrebu zväčšiť optickú šírku auta, nemuseli robiť takéto harakiri, opticky rozširovali aj fabku a urobili to elegantnejšie. Pred časom som nechcel veriť, že to spravia a teraz možno ani oni neveria, že to spravili. Kabaňom to nebude, toto býva obyčajne výsledkom nátlaku zhora. Základy octy, supa aj fabky dal kabaň jak pán.
Když je Škoda stále stejná, diskusní kenové nadávají na to, že je stále stejná. Když Škoda přijde s něčím kontroverznějším, třeba Roomsterem, diskusní kenové odsuzují Škodu za úlety... No, zákazníci mají obvykle k diskusním kenům daleko, takže Škoda prodává hlava nehlava a Evropa se po ní může zbláznit.
Ano, FL je možná trochu kontroverzní, příď dává estetický smysl především s příplatkovými světly. Ale i s tímhle základem se Škoda s Octavií posunula. Zaměnitelnost s Rapidem je pryč. No, v podstatě zaměnitelnost s čímkoliv je pryč ;-)
Za mě jen nemusím směrová světla ve středu, tohle mi na autech obecně vadí vždy. Že by ale příď měla změnit můj názor na jinak zdařilý design? To rozhodně ne. Vadí mi stále stejné věci - zalomení dolní hrany oken okopírované z Lexusů, a laciné provedení interiéru :-!
Naopak si myslím, že příplatková světla už tolik parády nenadělají. Design světlometů a celé přídě je teď natolik výrazný, že modernější optika nevynikne, navíc ty rozdělené LED pásky jsou divné.
Ano, a přesně o tom to je. Vnímáš design čistě prvoplánovitě.
Linie na sebe naopak navazují, jsou provázané. Spodní okraj vnitřních světel (tj. vnitřní led pásky) tvoří rovnoběžnou linii s vnějším V-prolisem na kapotě. Maska jako celek opticky vystoupila díky světlům. Navíc spodní linie vnitřního světla navazuje na boční prolis táhnoucí se od rohu vnějšího světlometu. Vnější V-prolis je doplněn vnitřním úzkým V-prolisem. Celé to doplňuje zkosení předního nárazníku.
Linie jsou prostě provázané, navazují na sebe a doplňují se. Že to někdo nevidí, je věcí jinou. Ale o tom jsem psal. Octavia prostě dospěla a s ní i design. Musí dospět i zákazník :-!
Naprostý nesmysl. Linie vzájemně vůbec nenavazují, případné spolu vůbec nekorespondují (hlavné spodní hrana vnějších světel, vs jejich horní hrana).. Vytvořit něco tak neestetického chce prostě talent.
Já si myslím, že si Škodovka dělá pr*el a zkouší, jestli lidi budou ty auta kupovat z lásky ke Škodě i když to vypadá jak vytažené z bažiny. A já si myslím, že budou. >:D
Na těchto fotkách se mi líbí (pokud to tak lze říct) zatím asi nejvíce. Dokonce si říkám, jestli paradoxně v holobytu s halogeny nevypadá lépe než v plné palbě...což by bylo jen dobře, protože právě takových bílých holobytů budeme brzy potkávat mraky.
ale nesedi mi to... tie vonkajsie svetla v podstate este ujdu ale to vnutro nalepene na maske mi nesedi... ozaj to neslo inak? neverim... a vobec... preco sprtat o svetlometov ktore funguju.. ceed ich po facelifte pred rokom tiez radsej nechal na pokoji a dobre spravil... stale mi nie je jasny skutocny dovod na to aby tie svetla na octavke potrebovali az takuto radikalnu zmenu.... navyse zadne svetla su docela "bezne" tak preco zrazu stvoroky nesymetricky kukuc a la "spider" ... alebo zeby snaha o nejaky ten vizualny krystal za kazdu cenu? ale ak efekt je nemastny neslany tak na co je to dobre... octavka je docela konzerva auto... takze tento face mi na nej uz len z principu nesedi.... proste nehodi sa to na nu... keby vyzerala ako C-HR alebo juke prosim.. nech ma aj 6 oci pohoda ... ale na tejto konzervativnej krabici od bot je takyto kukuc podla mna fakt mimo ;-\
Nevím, ale podle mě FL Octavie zraje jako víno. Ano, Octavia opustila design hodný prosťáčků, kteří nejsou ochotni design vnímat a přijímat. Octavia přestala být dobře vychlazenou jedenáctkou, kterou do sebe nalijete jen tak bez zamyšlení.
Octavia se stala prvotřídním merlotem, který si musíte vychutnat. Design faceliftu se zkrátka nese, měl překvapivou vůni, výrazný první dojem, a začíná se měnit v příjemně se rozplývající vůni tabáku s příznačonu vláčností.
Přesně takto na mě funguje design Toyoty a Japonců obecně... Za mě dávám Octavii pochvalu, zkrátka to bude bravurní pozdní sběr :yes::yes::yes:
Neskorý zber? Leda tak vinčinsko, čo zreje v kovových tankoch, nie sudoch. Tak na zdravie! A nezabudni dať vrchnému za to bravúrne víno tringelt.
P.S. A keď sa obzriem späť, tak vidím, ako Toyota tápala a hľadala svoju dizajnovú identitu.
Pokud je potřeba dizajn vysvětlovat, tak prostě nefunguje. A kecy o prosťáčcích? Merlot mám moc rád, pivo nepiju, ale z Merlotu se mi nechce v první chvíli nejdřív blít, abych ho pak mohl vychutnat.
Tykraso, GTI se vratil! Nebo ukradl rohypnolovi profil >:D jeste pridej nejaky slinty ala Gilgit a zastoupis dve "legendy" diskuzniho krouzku auto.cz v plne sile >:-[]
Rendlík není pro Škodu konkurence. Každý (min. na domácím trhu) dobře ví, že francouzské socka křápy jsou negativní referencí pro osobu majitele i řidiče. Hnujdée ovšem na domácím trhu konkurencí je. Kdo jiný by měl vážný zájem, aby prodeje Octavie poklesly? :-!
Jako služebák, pokud chci ten kufr (stále jsou povolání, kde je důležitý), proč ne. Tam mě vzhled zvenku až tolik nezajímá. Ve verzi Ambiente s dokoupeným rozumným motorem to cenově nevyjde hůře než konkurence.
Ale jinak jsou tu i lepší auta. Mazda 3 jezdí výrazně lépe a má výrazně lepší motory. Corolla, o jejímž výrazném FL v českých končinách nebylo napsáno zhola nic, také strčí Octavii do kapsy. Výbavou, cenou, vzhledem, kvalitou jízdy, motorově. To je ten hlavní problém nové Octavie. Motory a technika. Můžete si ji koupit jako RS, pak ale stojí 3/4 milionu a tam už je jiná konkurence, ze které můžete vybírat. V běžných konfiguracích, tj. bílá barva, naprosto základní výbava s dokoupeným motorem < 100 kW ji všechny ostatní značky trumfnou. Zejména Corolla nebo M3 kvalitou. Když přesednete z Octavie do Corolly, máte (falešný) pocit, že jste o třídu výše. Tak moc už je Octavia levné, plastové, tvrdé a nanicovaté auto. Ale uznávám, jmenovaná konkurence je už v základu dražší.
Toyota překonává Mazdu motorově? Čím? Unaveným 1.6 benzínem, který je po hříchu motorovým vrcholem? A ať se vyhneme nějakým nedorozuměním, nejsem fanda mazdy, naopak, mám toyotu auris (před fl., takže ještě EU5) právě s 1.6 a nedovedu si představit, že tento motor nějaký jiný překonává 8-s
Souhlas. Ta 1.6 nejede zle. V normálním provozu jedou stejně všechny auta podobně, rozdíl je na dálnici a tam jsou si slabý dvoulitr a 1.6 Toyoty dost podobní.
Co mi ovšem na té 1,6 vadí nejvíc: příšerně pomalu padá z otáček, zejména za studena - studený rozjezd na 1. stupeň, 2300 rpm, pouštím spojku, otáčky ještě sekundu visí na 2300, někdy dokonce povyskočí, to když sundám nohu z plynu později než sekundu před vyšlápnutím spojky; pak velice pozvolna klesají, trvá to asi 3 sekundy, než klesnou na otáčky odpovídající dvojce. Na meziplyn reaguje zahřátý motor velice letargicky, studený naopak na lehké ťuknutí vyžene otáčky strašně vysoko (a leze z nich zase velice pozvolna). Ještě k padání otáček, i teplý vytočený motor padá z 6,5 tis. někam ke 4 tis. (tedy zdruba na další kvalt) vteřiny.
Dále má nějaké pomocné rozjezdové aplikace, kdy si auto samo přidává plyn. To ovšem nefunguje dobře, po nastartování chci bez plynu jenom cuknout o pár cm (třeba při vyjíždění z podélného stání), pouštím spojku, volnoběžné otáčky pomalu klesají, auto se dává do pohybu, pár cm stačí, vyšlápnu spojku, auto zastavuje, otáčky vyletí bez mého přičinění nad 2000. Je to někdy k vzteku ;-\
Toho jsem si všiml teď u Swifta (2010, 1,3 benzín), pokud se auto rozjíždí a já mám nohu na plynu a tak jak jsem zvyklý povolím plyn a šlápnu spojku, pak otáčky ještě vyletí třeba o 100-200 nahoru, protože motor zareaguje na sundání nohy z plynu se zpožděním. Tak zlé jak to popisuješ to není, všiml jsem si toho až po nějaké době... ale je to tam.
Jezdím obojím a ta Toyota jede lépe. U obojího se musí podřazovat naprosto stejně. Když chci výkon, tj. při předjíždění, je na tom Toyota lépe. Když chci jet ustálenou rychlostí, pak ta Toyota zase méně žere.
Srovnání dynamiky nemám, potvrdit ovšem můžu to s úsporností. Dlouhodobý průměr s kombíkem 5,76. Pravda, neždímám z toho pokaždé maximum, ale s trochou předvídání a vyhýbání se jízdám na 1 km pro zapomenutý rohlík, se s tím dá jezdit docela ekonomicky. I když to asi nebude nic, co by neuměla konkurence.
Na Vašem příspěvku je vidět ten diskuzní teoretický náhled, který je v praxi na míle vzdálený realitě. M3 má lepší motor než Corolla. Jen je o 150 tisíc dražší. Což je podstatný detail.
Jsou to prostě benzinové vrcholy nabídek. Já to pořád vnímám jako ostudu, že Toyota se se svým kompaktním motorovým vrcholem (mimo Versa, tam nabízí i 1.8) zmůže na základní mazdu. Za lepší motor bych si do Aurisu, který jsem prostě chtěl, rád připlatil. Příště už pudu do hybridu :-)
Původní příspěvek byl však napsaný dost absolutně. Ta 1,6 by asi byla slušný základ (ale on to není základ, je tu ještě 1,33) a asi si poradila se základními motory konkurence, ale tím to hasne. Že Toyota neumí nabídnout nic lepšího, je smutné a rozhodně to nevnímám jako plus. V praxi to tedy znamená, že to není rovnocenný konkurent a podívám se na ni jen jako na levnou alternativu pro nenáročné, případně kvůli hybridu, který myslím konkrétně Corolla ani nemá.
Ve stejné cenové relaci můžete mít třeba Avensise se silnějším motorem. Jako bonus dostanete větší auto. Dívejte se na to takhle. Ale nemusíte zůstávat jen u Toyoty. O3 je předražená jako prase. V nízké cenové relaci je horší než konkurence. Pokud neberete úplný základ, kdy je naopak levnější a asi se vyplatí. Brát to tak, že je O3 lepší jenom proto, že si ji můžete za 3/4 milionu vybavit tak, že je skoro jiné auto ... to mi nepřijde normální. U jiných značek máte za cenu Octavie RS také jiné auto.
O3 předražená? Koukej (tady si tykáme) na prodeje, v MB nestíhají uspokojovat poptávku, takže cenu můžou klidně ještě napálit a nic moc by se nestalo. Že za tolik neumí prodávat konkurence, je už problém té konkurence.
Jo je predrazena. Vetsina jejich prodeju jde do fleetu protoze tem davaj i 20% dolu...na fyz osoby z vysoka kaslou. dej si do stejny vybavy leona, golfa a octavii a octavia z nich bude nejdrazsi.
A taky se jich nejvíc prodá, předražený prostě není, odbyt má a tu cenu si tím obhájí. Když jsem kupoval já, taky jsem zkoušel Octu a Golfa nakonfigurovat, cenově jsem už ale přelezl svou laťku. Možná jsem se mohl jít zeptat, jestli by s cenou něco udělali a asi by i udělali (jako všude), jelikož to nebylo základní auto v bílé na plecháčích s cenou již od.
Jenže ani Avensis nemá žádný nadprůměrný zážehový motor. Dvoulitr pouze s CVT, takže ti zbývá 1,8. Možná v Aurisu, ale ne v Avensisu. Velké auto nepotřebuji, jezdím většinou sám. Vyšší třídu si koupím pro pohodlí, lépe udělaný interiér.
Já snad něco napsal o O3? Mne nijak nepřitahuje. Ale ano, za peníze Avensisu s dvoulitrem je RS s nějakou výbavou a to už je jiné svezení. Rozhodně mě osloví víc než Avensis. Je to o prioritách. A když napíši, že by se mi v Mazdě 3 líbila ta 2,5, co mají v USA, tak to asi něco říká o mých preferencích. ;-)
Samozřejmě, když není rozpočet na lepší, tak holt není.
Nemá ani průměrný. Ta 1.8 je tak na úrovni základních motorizací konkurence... vždyť třeba ta Mazda 6 začíná s 2.0G 107kW, Superb u nás s 1.4TSI 110kW.
Mazda 3 2.5 by mohla být zajímavá... a ještě kombík kdyby chtěli udělat... tak už by stál v garáži :-)
Motory a technika? Pokud se nepletu, Corolla končí na udušené 1.6 a nenapadá mě, čím by mohla technicky oslnit. U Octavie máš dosud na výběr z 5 benzínových a 4 naftových motorů, coz ve třídě takřka nema obdoby. Nemluvě třeba o 4x4, o kterém si Corolla může nechat jen zdát. Vůbec tedy nevím, co tím chtěl básník říct.
No, Corolla je konkurent v dolních cenových relací. V těch horních, ve kterých se Octavia s lepšími motory pohybuje, jsou zase na výběr jiní. To jsem příspěvkem tak nějak chtěl říci. A v těch dolních, pokud nepotřebuji kufr, je O3 horší. Malinkaté motory které nejedou. Výkon na otáčku je sice fajn, ale převody to opět usadí do podobné roviny. U atmosféry musíte podřadit. Když nepodřadíte, máte výkon menší. Když ale u Octavie za 420 tisíc podřadíte, pořád to pojede naprd a výbava holobyt. U toho Japonce půjdete ze šestky na trojku a máte 20 kW k dobru.
Corolla je laciny sedan se slabym motorem urceny pro vychodni trhy, pripadne jako nizkonakladovka pro americany. Octavia je proti tomu dospele auto, i kdyz dnes s trochu pokazenym vzhledem.
I po faceliftu vypada, jako o tridu vetsi auto (laik by octavku radil jednoznacne k avensisu), i pres plastove vyplne pusobi interier hodnotneji, ma rekneme dotazenejsi jizdni vlastnosti, podvozek corolly je laden tak, aby se s tim dalo jezdit po ukrajinskych polnackach, coz me osobne je treba blizsi, nez nejaka pseudosportovnost, ale doba veli jinak. Dale moznosti vybavy i motoru jsou u octavie mnohem dal a nabusene verze rozhodne netvori nejake okraje prodeju. Zatimco corollu za trictvrte mega by nikdo nekupoval.
Tak to asi jezdím jinými auty. O3 je hlučnější - výrazně. Jízdní vlastnosti jsou naprosto shodné a u této kategorie irelevantní. Zadní náprava O3 odskakuje. Spotřeba 1.0 TSI 85 kW je nad 7.4 litrů u zajetého auta. V Corolle si navíc můžete pro výkon podřadit, u 1.0 TSI už není kam. Navíc poskládání převodovky právě kolem maxima výkonu je takové, že podřazujete dost hluboko pod maximum. Za stejné peníze je navíc Toyota uvnitř hezčí, s výjimkou hnusného stropu kufru.
Na dražší verze Octavie je odpovědí právě třeba Avensis, nebo Levorg. A nebo můžeme zajít třeba k Volvo, které je úplně jinde. Je pravda, že taková Octavia už má vnitřek úplně jiný a podvozek je také hodnotnější, ale její konkurenti za podobnou cenu už nejsou velká auta na malém podvozku. Nebo taková M6. Kdo v ní někdy seděl a ne jen kecal na fórech ten ví, že to s Octavií opravdu nelze ani porovnávat. A to i v případě, že máte DCC. Naprosto jiná podvozková liga. Ostatně ani Octavia RS nemá podvozkově na základní Mazdu 3. Hlavně komfortem a tichostí jízdy.
V levných konfiguracích je to naprosto příšerný plasťák. Nemluvě o sedačkách. V dražších je to zase úplně jiné auto, ke kterému se ale opět najdou lepší alternativy v dané cenové relaci. Nějak nechápete, že Corolla je právě to levné auto, které je udělané mnohem lépe. A dál už s cenovkou nepokračuje. Není proč. Pak už jsou zkrátka jiná auta. Jenom blbec dá 3/4 milionu za Octavii.
Chápu že se vám Corolla trefila do vkusu, za těch 400 (1.6 Active Trend+) je to solidní auto a zajímavá alternativa k Rapidu, 301 nebo Tipu.
Za Octavii bych 750 neměl problém dát, kombinace prostoru, výbavy a dynamiky u RS je pořád zajímavá (neříkám že bezkonkurenční, vždycky je z čeho vybírat) - jen málo konkurentů byť o třídu výš nabízí motor na úrovni 2.0TSI... jaký benzínový vrchol nabízí Avensis radši nezmiňuju a i u té Mazdy je to problém.
K Rapidu ? Rapid je o třídu jinde. A ta Mazda za podobné peníze je alternativa k čemu ? Také k rapidu ? Blbost. Normálně alternativa k Octavii. Ale to nemá cenu. Škodovka je za ty peníze kvalitativně horší, v kufru prostornější auto.
Samozřejmě že k Rapidu... s motory 1,33 a 1,6 v benzínu + 1,4D v naftě, čemu by to asi tak mělo konkurovat?
Mazda je normální mainstreamový kompakt, technicky jeden z těch lepších (např. s víceprvkem pro všechny verze), adekvátně tomu taky dražší. S top motory 2.0G 121kW a 2.2D 110kW se nijak nevymyká standardům třídy (v dobrém ani ve zlém.. no, ta nafta je nadstandard).
Octavia taky stojí víc než konkurence, nabízí za to kousek místa oproti standardu třídy navíc. Pokud vezmeme liftback a porovnáme s kombíky konkurentů, docela se to cenově srovná. Konkrétně oproti Mazdě se dá dostat větší sleva.
Tohle je naprosto mimo. Nejprodávanější motory u Octavie jdou hodně pod 100 kW. Za lepší motory už si sakra připlatíte. Najděte si rozměry Rapidu. Větší fór jsem dneska nečetl. Tohle už je k smíchu. Koupil jste si Octavii ? Nebo jste nikdy v ničem jiném neseděl ?
Pokud říkám, že Octavia je vevnitř v základních výbavách špatná (tvrdé plasty, málo místa vpředu u řidiče kam se blbě vejdu), pak Rapid je příšerný. Rapid, je naprosté budget auto, které je opět na své kvality předražené. O tom, jak skvěle je postavené, stačí několik pohledů. Těsnění dvěří, palubovka, nebo třeba motorový prostor a absence jeho krytí zespodu. Více už šetřit nemohli. Ale jako fór to bylo fajn.
Shodou okolností se trefujete do vlastních zad - koupil jste Corollu a je to pro vás příliš osobní, než abyste se na ni dokázal podívat objektivně. Tolik to bilo do očí, že jsem to poznal hned z prvního příspěvku.
Neříkám že je Corolla špatná, v té budget třídě (tj. cena do 400) je to jistě zajímavá volba - pohodlná, s rozumným motorem, hezkým interiérem. Ale taky je jasné, co jsou její konkurenti - v té třídě do 400.
U Octavie mi dává smysl střed a vrchol nabídky, tj. minimálně nějaké 1.4TSI Ambition+ nebo totéž s 2.0TDI, já osobně bych 1.0/1.2TSI ani 1.6TDI nekoupil. V cenách do cca. 450 ceník bych koukal taky jinam (líbí se mi Ceed SW třeba). Z toho ale opět vyplývá jedna věc - Octavia a Corolla si fakticky nekonkurují.
S těmi sedany a liftbacky je to těžké. Rapid má 4,5m a jeho technika taky +- odpovídá kompaktům (základ 1.2T, top 1.4T).
Na druhou stranu je tu pak Sandero a Logan, kde kdyby bylo po mém, tak je Sandero subkompakt a Logan kompakt... jenže to je taky divný, když technicky jsou to stejná auta.
Dostáváme se k tomu, co už se tu řešilo víckrát - s modulárními platformami je koncept tříd už dost těžko udržitelný a jako vodítko se musí brát kromě rozměrů i nějaké postavení na trhu nebo cena, což už je docela ošemetné.
Ja si myslim, ze rozmery jsou stale vypovidajici pro zarazeni do trid. Dnesni kompakty jsou proste uz docela velka auta. Rozvor klidne kolem 2700 a delka 4.6, 4.7 metru. Stredni trida naopak narostla na uroven vyssi stredni, respektive na uroven americke stredni. Proste Rapid Spaceback i lift jsou mensi, nez libovolny zastupce nizsi stredni. Na mala auta typu logan (ten ma, pokud se nemylim, na delku asi 4.3) je moc velky, resp. dlouhy, takze proto bych ho s klidnym svedomim posadil mezi mala a kompaktni auta.
Etalonem je pořád Golf a ten má 4255mm s rozvorem 2637mm.
Polo má 3972mm při rozvoru 2470mm, +- totéž má třeba i Fiesta.
Spaceback jako ten menší Rapid má 4304 a 2602mm, to je rozhodně spíš C než B.
Jasně, vím že tam je mix techniky, vím že šířka je spíš k tomu B než k tomu C... ale i pokud se podíváš na nějaké oficiální členění, a teď nemyslím SDA která je divná, ale třeba zahraniční left-lane, tak Rapid najdeš v kompaktech.
Vy vůbec nevíte, co jsem koupil a proč. Mám malou firmu, která hodně jezdí. Octavie jsem provozoval léta. Dříve nejen kvůli kufru. Mazda je tu jedna, a to právě jako náhrada za O3 na dálnice. Pak je tu čerstvá 1.0 TSI. Corollu jsme koupili pro servisaka před 7 měsíci jako náhradu za O2 2.0 tdi. Pak tu máme Superb 2.0 tdi, který tahá konibusy nebo velký přívěs se zbožím. Ani jedno auto není moje soukromé. Teď nejvíc jezdím Corollu, protože nejméně potřebují kufr. De facto se mi to pod rukama točí podle toho, co kdo potřebuje v daný den.
Neříkám, že s Vámi nějak extra nesouhlasím, ale to hádání na dálku mě trochu naštvalo. K žádnému z těch aut nemám jiný vztah, než finanční. A z těch 3 aut je 1.0 TSI to nejhorší. Motorem, vnitřním prostorem , kvalitou jízdy a materiály. Dokonce už bylo i rekoamovane a 14 dní jsme museli být bez něj, protože dveřmi zatékalo dovnitř. Nejsem s novými Octaviemi spokojen a Corollu je za ty peníze stejně velká, uvnitř kvalitnější a vybavenější. Někdo říká , že i !motor mě vydrží věčně. Ale to já nedovedu posoudit. Můj názor. Je zajímavé, že mi to ale vůbec nikdo nevěří. Myslím, že málokdo má tu možnost projet se a srovnat. Výhoda TSI je reálné spotřeba do 6 litrů. To žádný jiný benzín neumí.
Jaké že jsou ty nejprodávanější motory Octavie "hodně pod 100 kW"? Odpovídají tomu jedině nejslabší 1.2 TSI a 1.6 TDI, ale ty určitě nejsou nejprodávanějšími motorizacemi. Pokud vím, oblíbeným benzínem byla 1.2 81 kW, dnes nahrazená litrem 85 kW, a ta by měla dynamicky odpovídat tvé Toyotě. V naftě by slušný podíl měl mít dvoulitr.
Pokud máš nějakou jinou statistiku prodejů, budu za ni rád.
V proudu aut na okresce je všechno jedno, pokud tedy člověk nechce někoho předjet, pak je to naopak to místo, kde výkon ocením ze všeho nejvíc. 1.0TSI není žádná raketa, ale pořád má 200Nm od 2000 otáček, maxmálku a 0-100 +- stejnou jako ta Toyota.
Vůbec, nějak se v té kritice Octavie ztrácíte. Nejdřív píšete, že Spotřeba 1.0 TSI 85 kW je nad 7.4 litrů u zajetého auta, pak že výhodou TSI je spotřeba do 6 litrů a že je úspornější...
Dobre, pokud se bavime o zakladnich verzich, tak ta corolla, pokud zkousneme design, muze poslouzit stejne, nebo i lepe. 1.0 TSI sice bude mit vice sily a samozrejme pro vyssi vykon lze podradit take. Od peti tisic do omezovace to pojede tak nejak stejne, zatimco u corolly clovek, za doprovodu mixeroidniho zvuku vytoceneho ctyrvalce, treba i nejakou tu vykonovou spicku vydoluje. Jenze Octavia jako takova, umi nabidnou daleko vice. Za 750 tisic lze treba nakoupit lepe (i kdyz u stredni tridy bude clovek muset ozelet motor, nebo vybavu, pripadne oboji) nicmene za cenu kolem pul milionu tezko hleda premozitele. Pokud clovek nechce hatchback, nebo z nej odvozeny kombik, zbyva prakticky jenom zminena Mazda 3.
Za 500 tisíc do O3 nandáte 1.4 TSI 110 kW. To se Vám v podobně drahém autě jiné kvality moc nepovede. Ale stále to bude téměř holobyt. O 50 tisíc dále už je silnější a vybavenější Mazda 3, nebo dokonce Mazda 6 o stejném výkonu a váze, nikoliv rozměrech. Po dovybavení bude O3 dražší. Navigace bude chybět, pořádná světla se teprve teď dostaly do nabídky a budou tuším obyčejná, nikoliv matrix. To nejsou zase takové blbosti. Jezdit s Halogenem a LEDkami je sakra rozdíl, není to prkotina jako třeba vyhřívané sedačky, volant .. které v té O3 za tu cenu také nebudou, stejně jako další tuna výbavy.
Ano, za 500 Tisíc se dá koupit O3 s motorem 1.4 TSI, který je maximálním výkonem nejlepší a nenapadá mě dostupný konkurent, který by to uměl. Ale v tom autě nejsou ani pořádné sedačky. Probořená bočnice u těch základních Ambition sedaček začně být tak akorát těsně po záruce, tj. po roce firemního provozu.
Octavia Fresh s nejakymi priplatky za cenu lehce pres pul milionu s 1.4 TSI rozhodne neurazi. Namatkou - vyhrivane sedacky, LED svetla, dotykac, multifunkcni volant, litaky... A verim, ze se shodneme na tom, ze tady uz jakakoli Corolla prestava ve vetsine ohledu stihat. Mazda 3 muze byt zajimava alternativa. Ale me by treba vadil ten infantilni design, predpokladana koroze a s tou hlucnosti na tom lepe, nez skodovka, taky neni.
Ano, už je to blíže trojce. Ale pozor, ta nová má v té ceně LED světla, vyhřívané sedačky a alu kola také. K tomu predkolizni systém, tempomat..vše co má Octavia. Škoda, ze jsem pul roku nepockal. Mohl jsem to mít také. Za 430 tisíc bomba. Takže opět Octavia nicmoc. Jakmile je jen o kousek dráž, už lze pořídit jiné stroje...opět mi vyhrává pouze kufrem.
Myslím, že nejde jen o kufr, ale o prostor v autě celkově.
Mám pouhých 192 cm a do minulé Mazdy 3 jsem se VŮBEC nevešel za volat (prostě se mi tam nevešly nohy!), jak je to v aktuální generaci nevím, ale v evropských autech nižší střední třídy (Golf, Astra) nemám s prostorem žádný problém