Výraz „dojde“ berte s rezervou. Obvykle totiž olej v motoru nemusí zcela zmizet. K fatálnímu poškození agregátu stačí, že ho je příliš málo. Co se tedy stane, když motor nemá mazivo?
Pokud člověk pravidelně nekontroluje stav oleje v motoru, motor se mu dříve nebo později určitě zadře. Většinou je pak motor zralý na výměnu, protože se následná oprava nevyplatí. Na https://kralmotoru.cz/…na-zadreny-motor jsem se dočetl, že nestačí jen sledovat kontrolku oleje na přístrojové desce, ale kontrolovat to taky manuálně, co kdyby byla náhodou rozbitá, že?
No já jezdil s fabií 1,9 TDi, až jednou... pískot a rudá olejnička v zatáčce. Zřejmě si čerpadlo cuclo trochu vzduchu, oleje tam bylo zatraceně málo. Motor jede dodnes bez známek jakéhokoliv poškození.
Měl jsem firemní Octavia Tour TDI ,cestou na chatu kde Chevrolet jenom trochu drhnul tažným tak Octavia vzala venu >:D Ale žádná rána jen trochu škrtla,takže jsem nic nepozoroval až po pár metrech se motor vypnul tak jsem ho nastartoval znovu a po přidání plynu okamžitě zhasl ,zajímavé že nesvítila kontrolka mazání . Až když jsem vystoupil tak jsem viděl za sebou samý olej >:D a v servise mi ukazovali jak moc je proražená vana Jinak motor přežil ale nevěděl jsem že je tam taková ochrana motoru
Já jsem jim již dlouho před tím psal, že si mají toho Kodiaqa šetřit na horší časy. Teď, dlouhodobě před tím vyplácali vše a nemají o čem psát. Probrali ho s tím 1,4 TSI a 2,0 TDI. Teď budou muset čekat, co zase jim ta MB předhodí.
Smeješ sa z iných a sám píšeš sprostosti... načo by ti bol rozbor oleja keď ten by len poukazoval na konkretny olej, konkretny motor v aute ktoré jazdil Pepík v nejakom režime. Rozbor si musí dať urobiť majiteľ aby videl svoj olej vo svojom aute.
Konečně vím, jak vypadá kluzný ložisko.
"Je to, jako kdybyste vzali jednu trubku a do ní vložili druhou menší a tou v ní otáčeli. A mezi ně dali vazelínu."
Ani za deset let ve zvláštní škole mi to tam nikdo nedokázal tak pěkně vysvětlit.
Jinak, pro koho je napsán takový článek? Pro dementa, který neví, že má být v motoru olej, jak vypadá kluzné ložisko, proč je olej v motoru ? Takový jedinec však pravděpodobně nemá auto ani řidičský průkaz, když už tedy umí vůbec číst. :no:
Nevím jak dnes, ale v minulosti bylo základní technické minimum součástí autoškoly.
Souhlas. Udělat v laborce rozbor stavu long life olejů po ujetí 10-20-30 tis by byl určitě zajímavý. Možná by to hodně lidem pokazilo iluze o tom jak je využívání long life intervalů pro jejich auto dobrý >:D
Co sa stane, ked vam dojde brzdova kvapalina?
Co sa stane, ked vam vyvrie voda v chladici?
Co sa stane, ked sa vam minie tekutina v nadobke ostrekovacov?
Okurková sezóna? Kromě jarního a podzimního autosalonu trvá na zdejším webu celoročně, a nad tím by se vedení firmy mělo vážně zamyslet. Velmi vážně, protože ekonomicky i čtenářsky to tady jde od desíti k pěti. Komunita se drží spíš už jen kvůli diskuzím, a ani ty už nejsou co bývaly. Edukativní a novinářský článek zasluhující pochvalu a uznání abys lupou pohledal. :-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(
jojo je okurkova sezona, dlouhodobe. Co se tyce oleju tak kdyztak neco smyluplnejsiho, tj. napr. laboratorni rozbor oleje u auta s long life po jednom roce a pak po dvou, anebo na co si davat bacha pri jeho koupi, kdyz normy to splnuje, ale nejake oleje mohou mit prisadu apod. A taky vliv ruzne volenych oleju pro nasledne rozpousteni bordelu v motoru apod. Ale clanek o tom ze kdyz neni v aute olej tak se motor zadre je proste hned, pro odborne clanky se laskavy ctenar obrati na odborne servery :-)
Pravda, už jsme si probrali, co se stane, když dojde benzín, když zapojíte obráceně startovací kabely...
Očekávám článek, který podrobně rozebere následky, když místo doleva zahnete doprava. Nebo místo "D" zařadíte "R". Anebo, ale to jen pro obzvláště zatvrzelé a pokročilé jedince, když pojedete s namrzlým čelním sklem.