Novinky
Sověti nebyli nikdy schopí udělat vlastní auto. V Nivě byla použita technika Fiatu a Samaru jim pomáhali dodělávat na západě, karosérii, interié, motor, když ji nebyli schopni dotáhnout. A to jsou dvě auta, která se jakž takž snažila nebýt prachsprostým plagiátem, jinak zde😒br />
1) [odkaz]
2) [odkaz]
3) [odkaz]
4) [odkaz]
2) [odkaz]
3) [odkaz]
4) [odkaz]
na stránce pod kapotou je mnoho "nepřesností". Tvarovou podobnost nelze považovat za okopírování, protože pod tvarově podobnou karoserií se mnohdy skrývala naprosto jiná technika.
Třeba ten původní záporožec nemá s Fiatem 600 společného nic.
Podobně je to s těmi amerikami. Jestliže auto tvarově vzdáleně připomíná nějaké jiné, ale má jiný motor, podvozek, tak jistě nejde o nějaké kopírování.
Ono totiž to kopírování není tak snadné, zvlášť když máte k dispozici jen ožralé mužiky a zastaralou technologii a možná ukradené konsrukční výkresy. Protože výrobní v té době znamenali množství papíru, které bylo objemnější a těžší než hotový automobil. Představa, že si někdo auto koupí, rozebere a okopíruje je možná v momentě, kdy máte zavedenou vlastní konstrukci a jste technologicky na úrovni kopírovaného, a i tak to není snadné. To by se tehdy v Rusku fakt nepovedlo.
Moskvič byl jiná káva, tam je ten Opel Kadet, který byl válečnou kořistí, tedy motor 1360ccm, 1500ccm je komplet koupený od BMW s celou technologií. Jen mu u BMW snížili výkon, nižší komprese, v SSSR nebyl vhodný benzin a "pomalejším" časováním rozvodu. Tlakové lití hliníku v době vzniku, 1969/jestli to mám v paměti správně/, tehdy umělo málo firem. Opel dělal litinové bloky ještě 17-18 let, protože to s hliníkem neuměli.
Stejně tak to bylo s vozy vzniklými spoluprací s Fordem, kterou Stalin platil zlatem.
A Žiguli byla podobná situace. Fiat dodal komplet výrobní linky i lidi na jejich rozjetí a zapracování Rusů. Rodina Agneli byla v době spolupráce s Ruskem největším sponzorem italských komunistů.
Třeba ten původní záporožec nemá s Fiatem 600 společného nic.
Podobně je to s těmi amerikami. Jestliže auto tvarově vzdáleně připomíná nějaké jiné, ale má jiný motor, podvozek, tak jistě nejde o nějaké kopírování.
Ono totiž to kopírování není tak snadné, zvlášť když máte k dispozici jen ožralé mužiky a zastaralou technologii a možná ukradené konsrukční výkresy. Protože výrobní v té době znamenali množství papíru, které bylo objemnější a těžší než hotový automobil. Představa, že si někdo auto koupí, rozebere a okopíruje je možná v momentě, kdy máte zavedenou vlastní konstrukci a jste technologicky na úrovni kopírovaného, a i tak to není snadné. To by se tehdy v Rusku fakt nepovedlo.
Moskvič byl jiná káva, tam je ten Opel Kadet, který byl válečnou kořistí, tedy motor 1360ccm, 1500ccm je komplet koupený od BMW s celou technologií. Jen mu u BMW snížili výkon, nižší komprese, v SSSR nebyl vhodný benzin a "pomalejším" časováním rozvodu. Tlakové lití hliníku v době vzniku, 1969/jestli to mám v paměti správně/, tehdy umělo málo firem. Opel dělal litinové bloky ještě 17-18 let, protože to s hliníkem neuměli.
Stejně tak to bylo s vozy vzniklými spoluprací s Fordem, kterou Stalin platil zlatem.
A Žiguli byla podobná situace. Fiat dodal komplet výrobní linky i lidi na jejich rozjetí a zapracování Rusů. Rodina Agneli byla v době spolupráce s Ruskem největším sponzorem italských komunistů.
plagiát neznamená 100% shodu, např. čínský plagiát vypadající jako BMW X5 je plagiát a ptřesto technicky nemá s X5 nic společného, je také otázka kde tu techniku Rus vzal, když nědokázal nikdy vymyslet ani vlastní automobilový motor, to že do Záporožce rozpůlili zase něco cizího z toho nedělá Ruskou techniku
tak si definujme plagiát. Mě se jaksi dostalo technologického vzdělání, takže vím jak obtíýné je seriobě vyrábět nějakou kopii. Navic jsem v tom Rusku také byl a nemám důvod jejich schopnosti něco kopírovat oceňovat nebo dokonce přeceňovat.
Příteli uvědomte si, že ještě několik let poválce nedokázali vyrábět slitinové nástrojové oceli, a ta ulíkové jen omezeně. Tučíte kdo byl Kolesov a v čem spočívala jeho metoda a z jakoho techonologického nedostatku vznikla? A s tímto deficitem, předpokládám, že víte o čem je řeč, byste chtěl neco kopírovat a seriově nebo dokonce hromadně vyrábět?
V SSSR koncem 50. a začátkem 60. let? Nebo desetiletí později? Ba strojích z válečné pomoci? Nebuďte směšný. Přečtěte si jednoduchou příručku pro soustružníka z té doby a bude vám jasno.
Uvědomte si, že v SSSR se naučili vyrábět slitinové nástrojové oceli až začátkem 50. let a to ne zcela seriově. Kdyby nebylo válečné pomoci tak by se zdrželi ještě několik, možná i 10 let.
Příteli uvědomte si, že ještě několik let poválce nedokázali vyrábět slitinové nástrojové oceli, a ta ulíkové jen omezeně. Tučíte kdo byl Kolesov a v čem spočívala jeho metoda a z jakoho techonologického nedostatku vznikla? A s tímto deficitem, předpokládám, že víte o čem je řeč, byste chtěl neco kopírovat a seriově nebo dokonce hromadně vyrábět?
V SSSR koncem 50. a začátkem 60. let? Nebo desetiletí později? Ba strojích z válečné pomoci? Nebuďte směšný. Přečtěte si jednoduchou příručku pro soustružníka z té doby a bude vám jasno.
Uvědomte si, že v SSSR se naučili vyrábět slitinové nástrojové oceli až začátkem 50. let a to ne zcela seriově. Kdyby nebylo válečné pomoci tak by se zdrželi ještě několik, možná i 10 let.
Klídek, cechblog je fanatický antikomunista. Tak fanatický, že nad svými argumenty ani nepřemýšlí, hlavně aby byly dostatečně třídně správní a velmi tvrdé.
jo jsem v klidu. Na mě to kopírování působí spíš jako od člověka, který komunisty, tedy ty ruské, obdivuje. Protože představa, že někdo na zelené louce, bez tradice, bez zkušeností, bez zkušebníctví a vývojových a teoretických pracovišť "ukradne" nebo "okopíruje" něco tak složitého jako je auto je opravdu zvláštní.
To by museli být hodně dobří. V době bez počítačů. A nejde jen o okopírování jednoho kusu nebo několika, ale kromě "okopírování" konstrukce by museli "okopírovat" kompletní technologii. Navíc tak, aby vyšly i ekonomické parametry.
Představa, že by to navíc dokázali s převodem z palců na metrický systém, s převodem amerického lícovacího systému na systém GOST, jen s ukradenými, možná, výkresy, je z oblastí snu.
V ČSSR se občas přebíraly některé výroby ze SSSR a převod z norem GOST do ČSN nebyla žádná sranda. Už třeba jen překleslování všech výkresů, kreslených podle odlišných norem, byla věc složitá a zdlouhavá, a to bylo s plnou podporou.
To by museli být hodně dobří. V době bez počítačů. A nejde jen o okopírování jednoho kusu nebo několika, ale kromě "okopírování" konstrukce by museli "okopírovat" kompletní technologii. Navíc tak, aby vyšly i ekonomické parametry.
Představa, že by to navíc dokázali s převodem z palců na metrický systém, s převodem amerického lícovacího systému na systém GOST, jen s ukradenými, možná, výkresy, je z oblastí snu.
V ČSSR se občas přebíraly některé výroby ze SSSR a převod z norem GOST do ČSN nebyla žádná sranda. Už třeba jen překleslování všech výkresů, kreslených podle odlišných norem, byla věc složitá a zdlouhavá, a to bylo s plnou podporou.
seš už trapnej, na Lady byla ofiko koupena licence, na GAZ A taky, stejně tak na motory Buick atd.
Že se něco inspiroval tvary, ale díly karoserie nikdy neseděli , byly použité jiné tlouštky materiálů, jiná koncepce atd není kopírování, ale inspirace. To dělali všichni, japonská auta 60-70. let taky dost nápadně připomínaj ameriky
Že se něco inspiroval tvary, ale díly karoserie nikdy neseděli , byly použité jiné tlouštky materiálů, jiná koncepce atd není kopírování, ale inspirace. To dělali všichni, japonská auta 60-70. let taky dost nápadně připomínaj ameriky
O carevne se ví, že je více než inspirovaná Mercury Monterey. A to včetně toho jelena na kapotě. Já bych se do těch licenci moc nezamotaval. ......
dobře, takže 4 rychlosti jsou totéž co 3. Zadní náprava se šikmymi vzperami je stejna jako ta bez nich a 6 válců je totéž co 4?
Jiné brzdy, tlumiče a elektrika je totéž? Nedejte se vysmát.
Volha měla motor z GAZu A, Fordu A později upravený na OHV. S pomocí Fordu. V8 Čajka byl upravený motor Ford V8, B flat heat, tim jezdil před válkou v Praze Werich s Voskovcem, v Rusku Gaz M. Později upravený na OHV. Používaný i v OT BRDM, BTR do 90. let.
Stačí ty Rusy méně zbožňovat, nejsou tak schopní jak myslíte. Technologie zaostávající o desetiletí nemůže kopírovat moderní konstrukce. to prostě nejde, byť budete fandit sebevíc.
Jiné brzdy, tlumiče a elektrika je totéž? Nedejte se vysmát.
Volha měla motor z GAZu A, Fordu A později upravený na OHV. S pomocí Fordu. V8 Čajka byl upravený motor Ford V8, B flat heat, tim jezdil před válkou v Praze Werich s Voskovcem, v Rusku Gaz M. Později upravený na OHV. Používaný i v OT BRDM, BTR do 90. let.
Stačí ty Rusy méně zbožňovat, nejsou tak schopní jak myslíte. Technologie zaostávající o desetiletí nemůže kopírovat moderní konstrukce. to prostě nejde, byť budete fandit sebevíc.
soudruhu Lady ano, jeden z mála, většina ukradeno, hlavně: nic vlastního, vše totálně zaostalé a jen několik málo příšerných modelů, které se vyrtáběly desítky let
Internetem koluje krásný citát: "Rozvinutá" EU pěstuje řepku a kukuřici, staví větrníky a zoufá si nad několika měsíčním bezvětřím, a "zaostalé" Rusko zatím spustilo na plný výkon sodíkové reaktory III+ generace"
>😁 >😁 >😁 >😁
to dokonale ilustruje to, kdo je zaostalý
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
>😁 >😁 >😁 >😁
to dokonale ilustruje to, kdo je zaostalý
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
I kdyby si EU skutecne zoufala, tak to ze nema ropu, zatimco Rusko ano, dokazuje co ... neci zaostalost? Muset si nahodne vylosovat zivot sve rodiny a mit vyber mezi 50 nejvetsimi mesty EU a Ruska, co by si kdo vybral? 😄
Nepochopil, EU pěstuje potraviny na palivo, což je ekologický nesmysl, navíc to zabírá pozemky určené k pěstování potravin na jídlo, staví větrníky a soláry a rusko mezitím má v provozu supermoderní jaderné reaktory, bude stavět novou jadernou elektrárnu v Madarsku, ve Finsku, dostavuje další u sebe doma nebo dodává technologie čéně, Iránu a dalším....
V rusku se ropou a lehkými topnými olejy, narozdíl od USA mimo některé odlehlé oblasti Sibiře opravdu netopí >😁 >😁
V rusku se ropou a lehkými topnými olejy, narozdíl od USA mimo některé odlehlé oblasti Sibiře opravdu netopí >😁 >😁
bolševici vy jste byli vždy vlastizrádci, obdivovatelé ruských okupantů, ale kdo jsou tito okupanti, zaostalí mužici co mají HDP o 30% nižší než my a průměrné platy 13 000,-
Ty máš víc bolševické chování, než všichni ti, které z toho obviňuješ. Nejsi ty pravičácký demokrat?
Je zajímavé ja všichni tihle komunistobijci bijí na webu komunisty, bolševiky a jiné levičáky hlava, nehlava... demokracie mají přitom plnou hubu a následně ve svých písmenkových "zvratcích" od samého základu popírají její podstatu.
Viz všichni odpůrci Trumpa, Le Pen, Hofer, Farage, Zemana... stejná svoloč. Demokrati jen do té doby, než jim něco zkříží jejich vlastní plány a zájmy... tohle je nebezpečí pro Evropu a civilizaci.
Viz všichni odpůrci Trumpa, Le Pen, Hofer, Farage, Zemana... stejná svoloč. Demokrati jen do té doby, než jim něco zkříží jejich vlastní plány a zájmy... tohle je nebezpečí pro Evropu a civilizaci.
ani slovo?
O GAZu A, tedy licenčním Fordu A, ze kterého měla Carevna ten motor SV, převodovku a zadní nápravu také nic?
Není to škoda? :-!
O GAZu A, tedy licenčním Fordu A, ze kterého měla Carevna ten motor SV, převodovku a zadní nápravu také nic?
Není to škoda? :-!
to by to musel psát někdo kdo tomu rozumí, i fotka Fordky, která byla Carevně předlohou by byla zajímavá: [odkaz]
Jo, člověče, máš pravdu, jsou to úplně stejný auta...
Sice na nich není kromě zadních blatníků nic podobného, ale určitě jsou stejná...
Tvá hloupost se nebes dotýká.
Sice na nich není kromě zadních blatníků nic podobného, ale určitě jsou stejná...
Tvá hloupost se nebes dotýká.
Moc hezká carevna. Gazík se mi moc líbí, navíc v novém seriálu Polda se jedná o jedno ze služebních aut. Perfektní gazík. Známy tuto krásku vlastnil. Je to super auto a neskutečný koráb silnic.
Ta převodovka je i na tu dobu "malej zázrak"... ale ta logika je jasná: předchůdce GAZ-M-1, tedy vlastně Ford z roku 1932, ji používal... ale tam to dávalo smysl - motor cca 3.5 litru, komprese 4,6:1... a výkon 40 koní! 29kW... tenhle motor byl s třístupňovou převodovkou úplně v pohodě.
No a do Pobědy dali prostě stejnou převodovku, jen jinej motor.
No a do Pobědy dali prostě stejnou převodovku, jen jinej motor.
Nad ním stála samozřejmě legenádrní M-13 Čajka, ale k té už se dostal málokdo a tak jako vrchol byla považována právě Carevna.
U Mercedesu se tenkrát odlišoval Žralok (W115) [odkaz] od Kraťase (W114) [odkaz] , mimo jiné, nasávacím otvorem pod nárazníkem, který měl vzdáleně evokovat otevřenou žraločí hubu.
V rodinách se autům říká různě, někdy i trefně, to však neznamená, že by to nějak změnilo zavedený slang.
Ten MB je len taká karikatúra na akéhosi bezzubého neškodného žraloka, čo sa živí planktónom.
Opravdu si to nikdo koupit nemohl, jasně a známý co byl zaměstanenc bazaru za totáče měl v roce 1984 BMW 520, druhý měl v roce 1977 Mercedes 280 z arabské ambasády a cikáni na Kladně měli v půlce 80. let Gaz M-13 čajku. Dědův zubar měl dva Saaby, jednoh od roku 1975 do 1986 a druhý od 1986 do 1993 >😁
tátů soused co dělal u ČSA měl Simcu 1500, a soused o barák vedle měl Ford Anglia a další Simcu Aronde.
Vůbec všichni tu museli jezdit embéčkem, jasně....
Ted bych prosil tu o červený karkulce
To jsou ti s černobílým viděním světa a fanatici typu czechbloga >😁
Jinak pár 21 i 24 bylo s automatem (motor klasicku čtyřválec) a pak pár tisíc bylo s motorem V8 z čajky pro potřeby KGB. Některé z nich rovněž s automatem