Novinky
tak si definujme plagiát. Mě se jaksi dostalo technologického vzdělání, takže vím jak obtíýné je seriobě vyrábět nějakou kopii. Navic jsem v tom Rusku také byl a nemám důvod jejich schopnosti něco kopírovat oceňovat nebo dokonce přeceňovat.
Příteli uvědomte si, že ještě několik let poválce nedokázali vyrábět slitinové nástrojové oceli, a ta ulíkové jen omezeně. Tučíte kdo byl Kolesov a v čem spočívala jeho metoda a z jakoho techonologického nedostatku vznikla? A s tímto deficitem, předpokládám, že víte o čem je řeč, byste chtěl neco kopírovat a seriově nebo dokonce hromadně vyrábět?
V SSSR koncem 50. a začátkem 60. let? Nebo desetiletí později? Ba strojích z válečné pomoci? Nebuďte směšný. Přečtěte si jednoduchou příručku pro soustružníka z té doby a bude vám jasno.
Uvědomte si, že v SSSR se naučili vyrábět slitinové nástrojové oceli až začátkem 50. let a to ne zcela seriově. Kdyby nebylo válečné pomoci tak by se zdrželi ještě několik, možná i 10 let.
Příteli uvědomte si, že ještě několik let poválce nedokázali vyrábět slitinové nástrojové oceli, a ta ulíkové jen omezeně. Tučíte kdo byl Kolesov a v čem spočívala jeho metoda a z jakoho techonologického nedostatku vznikla? A s tímto deficitem, předpokládám, že víte o čem je řeč, byste chtěl neco kopírovat a seriově nebo dokonce hromadně vyrábět?
V SSSR koncem 50. a začátkem 60. let? Nebo desetiletí později? Ba strojích z válečné pomoci? Nebuďte směšný. Přečtěte si jednoduchou příručku pro soustružníka z té doby a bude vám jasno.
Uvědomte si, že v SSSR se naučili vyrábět slitinové nástrojové oceli až začátkem 50. let a to ne zcela seriově. Kdyby nebylo válečné pomoci tak by se zdrželi ještě několik, možná i 10 let.
asi žádný jiný sovětský automobil není u nás tak dobře znám jako legendární Volha 21 "Carevna". Úžasně pohodlný vůz, kde jste zařidli za Prahou trojku a naní jeli až do Brna. Legnedární auto taxi, VB, úřadů a později i oblíbené auto mezi soukromníky. Auto které kdysi stávalo asi 60 000 Kčs, tedy ne o tolik víc jako škoda 1000MB
Nad ním stála samozřejmě legenádrní M-13 Čajka, ale k té už se dostal málokdo a tak jako vrchol byla považována právě Carevna.
Nad ním stála samozřejmě legenádrní M-13 Čajka, ale k té už se dostal málokdo a tak jako vrchol byla považována právě Carevna.
seš už trapnej, na Lady byla ofiko koupena licence, na GAZ A taky, stejně tak na motory Buick atd.
Že se něco inspiroval tvary, ale díly karoserie nikdy neseděli , byly použité jiné tlouštky materiálů, jiná koncepce atd není kopírování, ale inspirace. To dělali všichni, japonská auta 60-70. let taky dost nápadně připomínaj ameriky
Že se něco inspiroval tvary, ale díly karoserie nikdy neseděli , byly použité jiné tlouštky materiálů, jiná koncepce atd není kopírování, ale inspirace. To dělali všichni, japonská auta 60-70. let taky dost nápadně připomínaj ameriky
Klídek, cechblog je fanatický antikomunista. Tak fanatický, že nad svými argumenty ani nepřemýšlí, hlavně aby byly dostatečně třídně správní a velmi tvrdé.
Ty máš víc bolševické chování, než všichni ti, které z toho obviňuješ. Nejsi ty pravičácký demokrat?
Ne? Jezdilo to jako taxíky všude možně a po tom co to dlosloužilo u úřadů se to odprodávalo běžně lidem. Známý měl v letech 1975-1990 1x tatru 603, 2x Volhu 21 a 1x Volhu 24. Tatra najeto 365 000 km když jí prodával, pravda měla druhou kastli, 24 najeto 198 000 km když jí prodával, Volhy 21 - jedna šla do šrotu s 415 000 km a druhá na slovensku s 311 000 km >😁 >😁 >😁
Opravdu si to nikdo koupit nemohl, jasně a známý co byl zaměstanenc bazaru za totáče měl v roce 1984 BMW 520, druhý měl v roce 1977 Mercedes 280 z arabské ambasády a cikáni na Kladně měli v půlce 80. let Gaz M-13 čajku. Dědův zubar měl dva Saaby, jednoh od roku 1975 do 1986 a druhý od 1986 do 1993 >😁
tátů soused co dělal u ČSA měl Simcu 1500, a soused o barák vedle měl Ford Anglia a další Simcu Aronde.
Vůbec všichni tu museli jezdit embéčkem, jasně....
Ted bych prosil tu o červený karkulce
Opravdu si to nikdo koupit nemohl, jasně a známý co byl zaměstanenc bazaru za totáče měl v roce 1984 BMW 520, druhý měl v roce 1977 Mercedes 280 z arabské ambasády a cikáni na Kladně měli v půlce 80. let Gaz M-13 čajku. Dědův zubar měl dva Saaby, jednoh od roku 1975 do 1986 a druhý od 1986 do 1993 >😁
tátů soused co dělal u ČSA měl Simcu 1500, a soused o barák vedle měl Ford Anglia a další Simcu Aronde.
Vůbec všichni tu museli jezdit embéčkem, jasně....
Ted bych prosil tu o červený karkulce
Plagiát je kopie 1:1, což žádný, GAZ, ZIS, ZIL nikdy nebyl >😁 >😁 >😁 Lada je koupená licence, Zaporožec na půl koupená licence a Moskvič válečná kořist >😁 >😁
Jo, člověče, máš pravdu, jsou to úplně stejný auta...
Sice na nich není kromě zadních blatníků nic podobného, ale určitě jsou stejná...
Tvá hloupost se nebes dotýká.
Sice na nich není kromě zadních blatníků nic podobného, ale určitě jsou stejná...
Tvá hloupost se nebes dotýká.
Prostě se tak Volhám u nás běžně říkalo. To je celé. Hlubší souvislosti, myslím, není třeba hledat. 😉
Internetem koluje krásný citát: "Rozvinutá" EU pěstuje řepku a kukuřici, staví větrníky a zoufá si nad několika měsíčním bezvětřím, a "zaostalé" Rusko zatím spustilo na plný výkon sodíkové reaktory III+ generace"
>😁 >😁 >😁 >😁
to dokonale ilustruje to, kdo je zaostalý
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
>😁 >😁 >😁 >😁
to dokonale ilustruje to, kdo je zaostalý
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
bolševiku, legenda jen ve východním bloku, zbídačeném vámi bolševiky, jinak šunt, cena 60 tisíc v době průměrného platu 1000,-, to bylo tedy terno >😁 >😁 >😁 , nějak jste zapomněl napsat, že nebyla volně prodejná, auta se prodávala na přadník s čekcí lhůtou několik let 8-s 8-s 8-s
O carevne se ví, že je více než inspirovaná Mercury Monterey. A to včetně toho jelena na kapotě. Já bych se do těch licenci moc nezamotaval. ......
Nepochopil, EU pěstuje potraviny na palivo, což je ekologický nesmysl, navíc to zabírá pozemky určené k pěstování potravin na jídlo, staví větrníky a soláry a rusko mezitím má v provozu supermoderní jaderné reaktory, bude stavět novou jadernou elektrárnu v Madarsku, ve Finsku, dostavuje další u sebe doma nebo dodává technologie čéně, Iránu a dalším....
V rusku se ropou a lehkými topnými olejy, narozdíl od USA mimo některé odlehlé oblasti Sibiře opravdu netopí >😁 >😁
V rusku se ropou a lehkými topnými olejy, narozdíl od USA mimo některé odlehlé oblasti Sibiře opravdu netopí >😁 >😁
Hej tiez ma to bavi ako doslova kazdy srot vyrabany sudruhmi musi byt hned oznaceny ako legenda 😄
Bože, kde ty ses vyskytl? Kdybys spáchal sebevraždu, asi bys udělal svému okolí velkou radost, možná i vlastní rodině... tak si dej nějaké silné předsevzetí do toho sedmnáctého roku a koukej ho dodržet :-!
Nechápu, že tyhle svoje nenávistný projevy musíš psát. Tohle je web o autech. Jestli se někomu nelíbí, že se tu píše o domácí Škodovce nebo ruský Volze, tak to nemusí číst. Rozhodně ale nikdo není zvědavej na tvoje komoušsko cenzorský kecy o čem se může a nemůže psát. Takže se jdi výýýýsrat nikoho tvoje nenávistný prskání nezajímá. :no: :no:
Ta převodovka je i na tu dobu "malej zázrak"... ale ta logika je jasná: předchůdce GAZ-M-1, tedy vlastně Ford z roku 1932, ji používal... ale tam to dávalo smysl - motor cca 3.5 litru, komprese 4,6:1... a výkon 40 koní! 29kW... tenhle motor byl s třístupňovou převodovkou úplně v pohodě.
No a do Pobědy dali prostě stejnou převodovku, jen jinej motor.
No a do Pobědy dali prostě stejnou převodovku, jen jinej motor.
Je zajímavé ja všichni tihle komunistobijci bijí na webu komunisty, bolševiky a jiné levičáky hlava, nehlava... demokracie mají přitom plnou hubu a následně ve svých písmenkových "zvratcích" od samého základu popírají její podstatu.
Viz všichni odpůrci Trumpa, Le Pen, Hofer, Farage, Zemana... stejná svoloč. Demokrati jen do té doby, než jim něco zkříží jejich vlastní plány a zájmy... tohle je nebezpečí pro Evropu a civilizaci.
Viz všichni odpůrci Trumpa, Le Pen, Hofer, Farage, Zemana... stejná svoloč. Demokrati jen do té doby, než jim něco zkříží jejich vlastní plány a zájmy... tohle je nebezpečí pro Evropu a civilizaci.
dobře, takže 4 rychlosti jsou totéž co 3. Zadní náprava se šikmymi vzperami je stejna jako ta bez nich a 6 válců je totéž co 4?
Jiné brzdy, tlumiče a elektrika je totéž? Nedejte se vysmát.
Volha měla motor z GAZu A, Fordu A později upravený na OHV. S pomocí Fordu. V8 Čajka byl upravený motor Ford V8, B flat heat, tim jezdil před válkou v Praze Werich s Voskovcem, v Rusku Gaz M. Později upravený na OHV. Používaný i v OT BRDM, BTR do 90. let.
Stačí ty Rusy méně zbožňovat, nejsou tak schopní jak myslíte. Technologie zaostávající o desetiletí nemůže kopírovat moderní konstrukce. to prostě nejde, byť budete fandit sebevíc.
Jiné brzdy, tlumiče a elektrika je totéž? Nedejte se vysmát.
Volha měla motor z GAZu A, Fordu A později upravený na OHV. S pomocí Fordu. V8 Čajka byl upravený motor Ford V8, B flat heat, tim jezdil před válkou v Praze Werich s Voskovcem, v Rusku Gaz M. Později upravený na OHV. Používaný i v OT BRDM, BTR do 90. let.
Stačí ty Rusy méně zbožňovat, nejsou tak schopní jak myslíte. Technologie zaostávající o desetiletí nemůže kopírovat moderní konstrukce. to prostě nejde, byť budete fandit sebevíc.
I kdyby si EU skutecne zoufala, tak to ze nema ropu, zatimco Rusko ano, dokazuje co ... neci zaostalost? Muset si nahodne vylosovat zivot sve rodiny a mit vyber mezi 50 nejvetsimi mesty EU a Ruska, co by si kdo vybral? 😄
Samozřejmě, že to není možné. Ale jestli kopírovali komunisti, pak asi kopírovala celá Evropa, protože evropská auta té doby jsou sobě navzájem velmi podobná, o Americe pak ani nemluvím. Ale je zajímavé, že to vadí pouze na jedné straně...
soudruhu Lady ano, jeden z mála, většina ukradeno, hlavně: nic vlastního, vše totálně zaostalé a jen několik málo příšerných modelů, které se vyrtáběly desítky let
plagiát neznamená 100% shodu, např. čínský plagiát vypadající jako BMW X5 je plagiát a ptřesto technicky nemá s X5 nic společného, je také otázka kde tu techniku Rus vzal, když nědokázal nikdy vymyslet ani vlastní automobilový motor, to že do Záporožce rozpůlili zase něco cizího z toho nedělá Ruskou techniku
Sověti nebyli nikdy schopí udělat vlastní auto. V Nivě byla použita technika Fiatu a Samaru jim pomáhali dodělávat na západě, karosérii, interié, motor, když ji nebyli schopni dotáhnout. A to jsou dvě auta, která se jakž takž snažila nebýt prachsprostým plagiátem, jinak zde😒br />
1) [odkaz]
2) [odkaz]
3) [odkaz]
4) [odkaz]
2) [odkaz]
3) [odkaz]
4) [odkaz]
O tom kdo má v palici vymleto není pochyb, ale já to nejsem.....
To jsou ti s černobílým viděním světa a fanatici typu czechbloga >😁
To jsou ti s černobílým viděním světa a fanatici typu czechbloga >😁
S tým súhlasím. Minulý rok ma nejaký blbeček-manžérik biopalív presviedčal na autosalóne, že aké je to správne.
No, keď som mu povedal, že je zmanipulovaný blb v štýle šmejdov, tak ostal ticho ako pena.
No, keď som mu povedal, že je zmanipulovaný blb v štýle šmejdov, tak ostal ticho ako pena.
Moc hezká carevna. Gazík se mi moc líbí, navíc v novém seriálu Polda se jedná o jedno ze služebních aut. Perfektní gazík. Známy tuto krásku vlastnil. Je to super auto a neskutečný koráb silnic.
jo jsem v klidu. Na mě to kopírování působí spíš jako od člověka, který komunisty, tedy ty ruské, obdivuje. Protože představa, že někdo na zelené louce, bez tradice, bez zkušeností, bez zkušebníctví a vývojových a teoretických pracovišť "ukradne" nebo "okopíruje" něco tak složitého jako je auto je opravdu zvláštní.
To by museli být hodně dobří. V době bez počítačů. A nejde jen o okopírování jednoho kusu nebo několika, ale kromě "okopírování" konstrukce by museli "okopírovat" kompletní technologii. Navíc tak, aby vyšly i ekonomické parametry.
Představa, že by to navíc dokázali s převodem z palců na metrický systém, s převodem amerického lícovacího systému na systém GOST, jen s ukradenými, možná, výkresy, je z oblastí snu.
V ČSSR se občas přebíraly některé výroby ze SSSR a převod z norem GOST do ČSN nebyla žádná sranda. Už třeba jen překleslování všech výkresů, kreslených podle odlišných norem, byla věc složitá a zdlouhavá, a to bylo s plnou podporou.
To by museli být hodně dobří. V době bez počítačů. A nejde jen o okopírování jednoho kusu nebo několika, ale kromě "okopírování" konstrukce by museli "okopírovat" kompletní technologii. Navíc tak, aby vyšly i ekonomické parametry.
Představa, že by to navíc dokázali s převodem z palců na metrický systém, s převodem amerického lícovacího systému na systém GOST, jen s ukradenými, možná, výkresy, je z oblastí snu.
V ČSSR se občas přebíraly některé výroby ze SSSR a převod z norem GOST do ČSN nebyla žádná sranda. Už třeba jen překleslování všech výkresů, kreslených podle odlišných norem, byla věc složitá a zdlouhavá, a to bylo s plnou podporou.
Milujem rusofilov, ktorým stále v hlave vládne mužik s génmi KGB a jeho pokrok štýlu: "0: 70:0;O;0AL AB0;L " a iné oružie! 😄
V našej rodine sme ho mali a hovorili sme mu žralok. Určite to bolo priliehavejšie, ako u modelu Mercedes "žralok".
ani slovo?
O GAZu A, tedy licenčním Fordu A, ze kterého měla Carevna ten motor SV, převodovku a zadní nápravu také nic?
Není to škoda? :-!
O GAZu A, tedy licenčním Fordu A, ze kterého měla Carevna ten motor SV, převodovku a zadní nápravu také nic?
Není to škoda? :-!
taxíky bolševiku byly státní firma, bolševiku co to zkoušíš s těmi ojetinami, jsi opravdu tak hloupý, ojetiny nikdo nezpochybňoval, ale to je ta ostuda, kupovali jsme si vylítané šunky, vyřazené ze státních podniků, zaměstnanci bazaru, co kradli, stáčeli tachometry, dostávali úplatky, nebyli standardní vzorek populace, tak jako zaměstnanci ČSA, boševiku raději šoupej nohama nám co jsme vaši hrůzovládu zažili víme jak lidé žili, můžete si to osvěžit na videu REALITA?! ANEB ŠOKUJÍCÍ VIDEO TRUTNOVA PŘED ROKEM 1990: https😐/www.youtube.com/watch?……
bolševici vy jste byli vždy vlastizrádci, obdivovatelé ruských okupantů, ale kdo jsou tito okupanti, zaostalí mužici co mají HDP o 30% nižší než my a průměrné platy 13 000,-
A ještě se za toho bolševika k tomu normální člověk neměl šanci dostat. Pikantní na tom všem je název carevna, když to byli právě bolševici, kdo carskou rodinu vyvraždil a to důkladně - i ženy a děti.
to by to musel psát někdo kdo tomu rozumí, i fotka Fordky, která byla Carevně předlohou by byla zajímavá: [odkaz]
Neviem, kto nám tu narúbal tie palce dole, ale nič.
Ten MB je len taká karikatúra na akéhosi bezzubého neškodného žraloka, čo sa živí planktónom.
Ten MB je len taká karikatúra na akéhosi bezzubého neškodného žraloka, čo sa živí planktónom.
Do 21 i 24 se montovali západní motory Perkins, Peugeot Indenor, Rover, Steyr, Chrysler a další. V zemích Beneluxu a dalších jich jezdilo hafo jako taxíky, na vývož šly i vozy s dvoubarvným lakem.
Jinak pár 21 i 24 bylo s automatem (motor klasicku čtyřválec) a pak pár tisíc bylo s motorem V8 z čajky pro potřeby KGB. Některé z nich rovněž s automatem
Jinak pár 21 i 24 bylo s automatem (motor klasicku čtyřválec) a pak pár tisíc bylo s motorem V8 z čajky pro potřeby KGB. Některé z nich rovněž s automatem
že se ti s tím zapšklým***em chce vůbec vybavovat. Ten má v tý palici vymleto, že mu stejně nic nevysvětlíš. >😒] >😒]
Ono tých áut, čo sa na seba podobajú bolo viac. Chceš tvrdiť, že všetci od seba odkresľovali? napr.😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Opět bych v zaběhlém a léty tenkrát zažitém slangu nehledal bližší souvislosti.
U Mercedesu se tenkrát odlišoval Žralok (W115) [odkaz] od Kraťase (W114) [odkaz] , mimo jiné, nasávacím otvorem pod nárazníkem, který měl vzdáleně evokovat otevřenou žraločí hubu.
V rodinách se autům říká různě, někdy i trefně, to však neznamená, že by to nějak změnilo zavedený slang.
U Mercedesu se tenkrát odlišoval Žralok (W115) [odkaz] od Kraťase (W114) [odkaz] , mimo jiné, nasávacím otvorem pod nárazníkem, který měl vzdáleně evokovat otevřenou žraločí hubu.
V rodinách se autům říká různě, někdy i trefně, to však neznamená, že by to nějak změnilo zavedený slang.
Třeba ten původní záporožec nemá s Fiatem 600 společného nic.
Podobně je to s těmi amerikami. Jestliže auto tvarově vzdáleně připomíná nějaké jiné, ale má jiný motor, podvozek, tak jistě nejde o nějaké kopírování.
Ono totiž to kopírování není tak snadné, zvlášť když máte k dispozici jen ožralé mužiky a zastaralou technologii a možná ukradené konsrukční výkresy. Protože výrobní v té době znamenali množství papíru, které bylo objemnější a těžší než hotový automobil. Představa, že si někdo auto koupí, rozebere a okopíruje je možná v momentě, kdy máte zavedenou vlastní konstrukci a jste technologicky na úrovni kopírovaného, a i tak to není snadné. To by se tehdy v Rusku fakt nepovedlo.
Moskvič byl jiná káva, tam je ten Opel Kadet, který byl válečnou kořistí, tedy motor 1360ccm, 1500ccm je komplet koupený od BMW s celou technologií. Jen mu u BMW snížili výkon, nižší komprese, v SSSR nebyl vhodný benzin a "pomalejším" časováním rozvodu. Tlakové lití hliníku v době vzniku, 1969/jestli to mám v paměti správně/, tehdy umělo málo firem. Opel dělal litinové bloky ještě 17-18 let, protože to s hliníkem neuměli.
Stejně tak to bylo s vozy vzniklými spoluprací s Fordem, kterou Stalin platil zlatem.
A Žiguli byla podobná situace. Fiat dodal komplet výrobní linky i lidi na jejich rozjetí a zapracování Rusů. Rodina Agneli byla v době spolupráce s Ruskem největším sponzorem italských komunistů.