Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Top Gear otestoval Škodu 105 S. Jak dopadla?

Škoda 105 S patřila v osmdesátých letech mezi nejlevnější rodinná auta v Británii. Tehdejší Top Gear ji navzdory několika výhradám označil za dobrou koupi.
Zpět na článek
27. 11. 2016 14:25
27. 11. 2016 14:53
27. 11. 2016 16:21
27. 11. 2016 16:29
27. 11. 2016 17:10
27. 11. 2016 19:10
27. 11. 2016 19:16
28. 11. 2016 00:25
28. 11. 2016 10:36
28. 11. 2016 15:13
27. 11. 2016 16:54
27. 11. 2016 16:58
27. 11. 2016 17:06
1. 12. 2016 22:29
27. 11. 2016 17:42
27. 11. 2016 18:24
27. 11. 2016 19:39
27. 11. 2016 18:24
27. 11. 2016 19:40
27. 11. 2016 19:45
28. 11. 2016 08:49
28. 11. 2016 12:45
30. 11. 2016 19:48
1. 12. 2016 22:26
2. 5. 2017 17:28
27. 11. 2016 16:10
30. 11. 2016 08:19
30. 11. 2016 20:31
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2016 14:25
Hezké
ale s Trabantem se mi jezdilo lépe než s neuvěřitelně línou Š105. Je zajímavé, že stará Š1000MB tak líná nebyla, buď to bylo lépe zpřevodované, nebo ten motor nebyl tak přiškrcený.
Rozbalit vlákno
25
27. 11. 2016 14:53
Re: Hezké
1000 MB stálý převod 4,444
105/120 stálý převod 4,22 (kromě 120LE ta měla 3,90)
převodové poměry stejné -
I. 3,8
II. 2,12
III. 1,41
IV. 2,96
Z 3,27
Tak asi proto.
27. 11. 2016 16:21
Re: Hezké
problém Š105 byl i v dlouhozdvihovém motoru, vrtání 68 x zdvih 72 byl prostě lenoch. Což při těžším převodovém poměru udělalo svoje.
Š 1000MB byl čtverec 68x68, Š120 72x72. Nejsvižněji jezdily krátkozdvihy 72x68, tedy Š1100MB a Š110
27. 11. 2016 16:29
Re: Hezké
Chápu, že tím pádem šlo již o tzv. nadčtvercový motor. Ale naprosto střízlivě - rozdíl 4 mm (a pouhé 2 mm do čtvercového) ve zdvihu není zase až tak moc. A ano, byla to kombinace obojího, ale já vidím výraznější podíl v převodu. Delší zdvih ovlivňuje spíše agilitu.
27. 11. 2016 17:10
Re: Hezké
motor 68x72 neměl žádné ohromné výsledky ani s původní pomalejší převodovkou.
V nízkých otáčkách nebyl nic moc, ten objem nelze ošálit, jenže v otáčkách vyšších vadnul. Více než motor 68x68.
Je pravda, že 4mm nejsou velkým rozdílem, on i ten rozdíl v objemu je malý, 1046ccm proti 1172ccm dá 126 ccm, přes to je projev těch motorů rozdílný.
27. 11. 2016 19:10
Re: Hezké
Objektivně by to bylo však možné posoudit pouze v zástavbě do stejného auta, stejně hmotného a se stejnými převodovými poměry.
27. 11. 2016 19:16
Re: Hezké
měl jsem tu možnost subjektivně, Š100 má známé byla lenivější po zástavbě motoru Š105. Proč jsme takový nesmysl dělali? No peněz nebylo mnoho a jezdit bylo třeba a její děda dal motor z bouračky.
28. 11. 2016 00:25
Re: Hezké
No, měl jsi možnost to zkusit, není důvod nevěřit. Výkonově na tom byl i motor stovky trošku lépe, tak proč ne.
28. 11. 2016 10:36
Re: Hezké
Hlavní chyba byla, že tehdejší vláda neumožnila Škodovce motory do Š105 a Š120 modernizovat. Škodovka měla na to vybavit tuhle generaci modernějšími agregáty, ale pár zpátečníků v tehdejší vládě to holt zatrhlo. Výsledkem toho je že Š105 byla líná až běda.
28. 11. 2016 15:13
Re: Hezké
Škodovka na to sice měla, ale nebyla politická vůle. Škodovka měla i na opuštění koncepce všechno vzadu významě dříve než s Favoritem, ale ještě v době rozhodování o Favoritu se vážně uvažovalo o další modernizaci Š105-130. Zahraniční zájem z doby Octavie a Š1000MB byl už pryč a snaha šetřit, především devizy, byla značná.
Š 105 vlastně neměla vůbec vzniknou, ale byla snaha odlišit nejlevnější model od těch dražších, tak vznikla Š105, která byla výrobně stejně drahá jako Š120, ale ospravedňovala cenový rozdíl.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 11. 2016 16:54
Re: Hezké
:-)

Jo jo!
Tos někde našel nebo si to pamatuješ?

Když to čtu, tak ano, je to přesně tak - ale už bych to v paměti hledal těžko.

;-)
27. 11. 2016 16:58
Re: Hezké
Samozřejmě že našel, přiznávám. Ale nějak jsem to v podvědomí tušil.
1. 12. 2016 22:29
Re: Hezké
120LE měla ještě navíc "delší" čtyřku. Byla určena hlavně pro dálniční provoz a pokud možno pouze při obsazení max. 2 osobami a malým množstvím bagáže.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 11. 2016 17:42
Re: Hezké
Hmotnost Škoda 1000MB 755kg... výkon 31 kW moment cca 68 Nm
Hmotnost Škoda 105 L 1.255kg... výkon 33 kW moment cca 72 Nm

Hmotnost Trabant 601 615kg.... výkon 19kW moment 54 Nm
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2016 18:24
Re: Hezké
Počkej, to ale u jednoho udáváš provozní hmotnost a u druhého maximální zatížení. 1255 kg zhruba odpovídá základní OIII, jestli se nepletu. Š105 by měla mít 855 kg.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 11. 2016 19:39
Re: Hezké
Jo, asi jo... sem se seknul.
Opsal jsemt o z wiki... a blbě.
:-)

Chtěl jsem tím jen říct, že byla primárně těžší.
Ale jasné, o tolik zase ne.
:-(
27. 11. 2016 18:24
Re: Hezké
To tvoje hmotnostní srovnání je naprostá blbost - Š 105S coby nejlehčí člen typové řady Š 742 měla pohotovostní hmostno 855 kg. Užitečné zatížení bylo 400 kg, tebou uváděný údaj je tedy nejvyšší povolená CELKOVÁ hmotnost (tedy nejvyšší povolená hmotnost plně zatíženého auta). :-!
27. 11. 2016 19:45
Re: Hezké
Jsem nevedel, ze Trabant mohl mit diesel?
Avatar - Ada je zase tady
28. 11. 2016 08:12
Re: Hezké
S benzínovými motory jsem najezdil asi milion km, zhruba totéž s dieselem. A proto vím, že k benzínovému motoru se už nikdy nevrátím. :-!
28. 11. 2016 08:49
Re: Hezké
Tak jasne po milionu v necem jako je trabant.
28. 11. 2016 12:45
Re: Hezké
to postupne zavani tim, ze Ada je vlastne sofer autobusu nebo nakladaku, takze si obcas uleje par "kapicek" i do nadrze soukromeho auta >:D

jemu by asi neuskodilo ani 100 milionu km v trabantu, je to proste NAD-clovek
Avatar - KubikCv
30. 11. 2016 19:48
Re: Hezké
v Trabantu ve fázi prototypu diesel byl :yes:
1. 12. 2016 22:26
Re: Hezké
Převodový poměr byl první rozdíl, druhý byl výkon. Š100 / 1000 měly 35 kW, kdežto Š 105 "jen" 33 kW. Mezi 1100 a 120 už takový rozdíl nebyl, to platí pro obě varianty výkonů těchto motorů - Š 110 L / 120 L a 110 LS (R) / 120 LS (GLS,Garde,Rapid)
2. 5. 2017 17:28
Re: Hezké
Pamatuji, Se Škodou 1000MB byla větší legrace, jak se 105L. 120L normální svezení, ale oproti tomu Oltcit byl kočár s mnohem větším pohodlím. Co na tom, že škodovky jezdily na Normál a Oltcit na Super. :-)
27. 11. 2016 15:40
kdyz tam nechaji to povidani
a strihnou tam video o oktavce tak tak je to furt aktualni
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2016 16:10
Vtip na škodu
Mám jeden vtip, který se prý původně vyprávěl v Anglii na škodovky:
Víte proč má Škoda zadní okno vyhřívané?
.
.
.
.
.
Aby Vás nezábly ruce, když auto tlačíte. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
27. 11. 2016 16:51
Re: Vtip na škodu
A to je právě blbost.. škodovky se moc netlačily.
A tím teď myslím 100/110/105/120/130.

Mimo 130 byly letargické... sedačky nebyly nic moc... byly hlučné... specificky se řídily = volant připomínal kormidelní kolo a v praxi při brždění trpěly tím, že přední kola, obecně s větším podílem brzdného efektu, byla málo zatížená... díky motoru vzadu nemohly mít opravdu dobrý kufr...

ale moc se nekazily ve smyslu, že by tě nechaly stát - musel bys tlačit.

Vlastně předběhly dobu - po cca 100tis km chtěly generálku.
>:D
27. 11. 2016 16:57
Re: Vtip na škodu
Nevím v které době se to říkalo, každopádně škodovky neměly v Anglii moc dobrou pověst. Dokazuje to i to, že v recenzi je mezi úplně těmi nejlevnějšími auty. Dnes už samozřejmě je škoda někde jinde, dokazují to ankety, ve kterých škoda vítězí.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 11. 2016 17:06
Re: Vtip na škodu
To vůbec nezpochybňuju... bylo to levný auto, protože kvalita, výbava a především ta letargie...

Takže mnohem trefnejší byla třeba anekdota:
"Tati, až budu velký, jak předjedu škodovku?"
"Ale to přece dokážeš už teď. Běž, chlapče, utíkej!"

A ono je levný dodnes... relativně.
27. 11. 2016 20:04
TopGear recenzoval aj Favorita
Len mali kusok lepsiu vybavu. Na Youtube sa to da najst aj otitulkovane.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
27. 11. 2016 20:14
Re: TopGear recenzoval aj Favorita
[odkaz]
28. 11. 2016 12:49
Re: TopGear recenzoval aj Favorita
Darmo si meníš nick vychodňar. Ten tvoj kus, kúsok, ... v jazyku neobajdáš. ;-)
28. 11. 2016 12:19
Š 105 byla postrach již v dobách socialismu
"Stopětka" byla "vyhlášená" svoji otřesnou líností již v dobách své aktivní kariéry. Každý rozumný Čech, který si tehdy Škodovku kupoval, si přišetřil a zvolil alespoň verzi 120 L. Ta jela přece jen o dost lépe, také se spokojila s benzínem Special a její spotřeba nebyla o moc vyšší. A hlavně, na rozdíl od špičkové stotřicítky byla i v Mototechně běžně k dostání. Od modelu 1985 i s hřebenovým řízením, opěrkami hlavy, samonavíjecími pásy a vyhřívaným zadním oknem. A ve finále dokonce i s pětikvaltem (jako Š 125). :-!
Rozbalit vlákno
6
28. 11. 2016 12:47
Re: Š 105 byla postrach již v dobách socialismu
Bola to haraburda urobená z papiera. A keď sa vonku ochladilo, tak bolo na sídlisku ráno počuť kvílenie ich motorov a modlidbu majiteľov: Preboha, len neskap ti sviňa!
Avatar - Hanson
28. 11. 2016 17:01
Re: Š 105 byla postrach již v dobách socialismu
Líná sice byla, ale se šroubovákem a kombinačkami se dala opravit na silnici pod lucernou. Měl jsem 105S a potom 120L mimo termostatu a výfuku za 330 korun mě nikdy nenechala ve štychu. Pravda, se šnekem měla ve volantu zemědělskou vůli, ale bylo to o zvyku. V zimě ji stačilo protočit vzadu ráčnou a chytala spolehlivě. Měla své nevýhody, to jistě, ale stačila. Dnes bych už taky nechtěl auto s kufrem vepředu ještě když tam zavazel brzdový válec.
28. 11. 2016 18:09
Re: Š 105 byla postrach již v dobách socialismu
No a ta 120 byla citelně svižnější (samozřejmě relativně), nemám pravdu? ;-)
Avatar - Ada je zase tady
29. 11. 2016 00:16
Re: Š 105 byla postrach již v dobách socialismu
Možná. Ale furt byla neskutečně línější než Traboš hraboš. :-)
Avatar - Hanson
29. 11. 2016 18:52
Re: Š 105 byla postrach již v dobách socialismu
Trabant byl na křižovatce do rychlosti 60km/h nejrychlejším autem, vždyť to byl lehký dvoutakt. A nerezavěl >:D
Avatar - KubikCv
30. 11. 2016 20:30
Re: Š 105 byla postrach již v dobách socialismu
přesně tak :-) Rychlovarka když už v mrazu nastartovala...tak se s ní do zahřátí takřka nedalo normálně jet....v zimním provozu na Trabanta škodofka nikdy neměla :-) A hlavně v tý době...kolik stál Trabant a kolik embéčko...i v porevolučních dobách kdy stodvácy atakovaly 50tisíc Kč stál Trabant pětinu a užitná hodnota byla někde jinde :-)
28. 11. 2016 14:32
Od embéčka po stodvacítku
Doma jsme měli Škodu 1000MB (r.v.1965) na které jsem se učil jezdit a díky koncepci "všechno vzadu" byly jízdní vlastnosti jako u Porsche 911... :-) Moje první auto byla Škoda 120 LS (r.v.1985), opět "všechno vzadu" mimo chladiče a z hlediska jízdních vlastností nebylo na tehdejším trhu nic lepšího (nepočítám TUZEX)...
Rozbalit vlákno
2
28. 11. 2016 23:29
Re: Od embéčka po stodvacítku
Keď myslíš záberové vlastnosti na snehu, tak áno. Ale normálne, to bola bieda. Vodič musel stále korigovať smer volantom, silná pretáčavosť, každá auto s motorom vpredu bolo lepšie.
Avatar - Hanson
29. 11. 2016 20:39
Re: Od embéčka po stodvacítku
Od toho tam volant je >:D alebo kormáň ak chcete pánko >:D
30. 11. 2016 08:19
No comment
Amatéri. Vyberú si na test najhorší model škodovky, 105 ešte aj S. Taká 130ka nie je síce žiadne Porsche, ale oproti 105/120 je úplne niekde inde.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
30. 11. 2016 20:31
Re: No comment
uplně stejně v rektu >:D >:D >:D