Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
freferg
Mám jeden vtip, který se prý původně vyprávěl v Anglii na škodovky😒br />
Víte proč má Škoda zadní okno vyhřívané?
.
.
.
.
.
Aby Vás nezábly ruce, když auto tlačíte. >😁 >😁 >😁
.
.
.
.
.
Aby Vás nezábly ruce, když auto tlačíte. >😁 >😁 >😁
A to je právě blbost.. škodovky se moc netlačily.
A tím teď myslím 100/110/105/120/130.
Mimo 130 byly letargické... sedačky nebyly nic moc... byly hlučné... specificky se řídily = volant připomínal kormidelní kolo a v praxi při brždění trpěly tím, že přední kola, obecně s větším podílem brzdného efektu, byla málo zatížená... díky motoru vzadu nemohly mít opravdu dobrý kufr...
ale moc se nekazily ve smyslu, že by tě nechaly stát - musel bys tlačit.
Vlastně předběhly dobu - po cca 100tis km chtěly generálku.
>😁
A tím teď myslím 100/110/105/120/130.
Mimo 130 byly letargické... sedačky nebyly nic moc... byly hlučné... specificky se řídily = volant připomínal kormidelní kolo a v praxi při brždění trpěly tím, že přední kola, obecně s větším podílem brzdného efektu, byla málo zatížená... díky motoru vzadu nemohly mít opravdu dobrý kufr...
ale moc se nekazily ve smyslu, že by tě nechaly stát - musel bys tlačit.
Vlastně předběhly dobu - po cca 100tis km chtěly generálku.
>😁
Nevím v které době se to říkalo, každopádně škodovky neměly v Anglii moc dobrou pověst. Dokazuje to i to, že v recenzi je mezi úplně těmi nejlevnějšími auty. Dnes už samozřejmě je škoda někde jinde, dokazují to ankety, ve kterých škoda vítězí.
To vůbec nezpochybňuju... bylo to levný auto, protože kvalita, výbava a především ta letargie...
Takže mnohem trefnejší byla třeba anekdota😒br /> "Tati, až budu velký, jak předjedu škodovku?"
"Ale to přece dokážeš už teď. Běž, chlapče, utíkej!"
A ono je levný dodnes... relativně.
Takže mnohem trefnejší byla třeba anekdota😒br /> "Tati, až budu velký, jak předjedu škodovku?"
"Ale to přece dokážeš už teď. Běž, chlapče, utíkej!"
A ono je levný dodnes... relativně.
PHiLiPZ
Len mali kusok lepsiu vybavu. Na Youtube sa to da najst aj otitulkovane.
Arese
"Stopětka" byla "vyhlášená" svoji otřesnou líností již v dobách své aktivní kariéry. Každý rozumný Čech, který si tehdy Škodovku kupoval, si přišetřil a zvolil alespoň verzi 120 L. Ta jela přece jen o dost lépe, také se spokojila s benzínem Special a její spotřeba nebyla o moc vyšší. A hlavně, na rozdíl od špičkové stotřicítky byla i v Mototechně běžně k dostání. Od modelu 1985 i s hřebenovým řízením, opěrkami hlavy, samonavíjecími pásy a vyhřívaným zadním oknem. A ve finále dokonce i s pětikvaltem (jako Š 125). :-!
Bola to haraburda urobená z papiera. A keď sa vonku ochladilo, tak bolo na sídlisku ráno počuť kvílenie ich motorov a modlidbu majiteľov: Preboha, len neskap ti sviňa!
Líná sice byla, ale se šroubovákem a kombinačkami se dala opravit na silnici pod lucernou. Měl jsem 105S a potom 120L mimo termostatu a výfuku za 330 korun mě nikdy nenechala ve štychu. Pravda, se šnekem měla ve volantu zemědělskou vůli, ale bylo to o zvyku. V zimě ji stačilo protočit vzadu ráčnou a chytala spolehlivě. Měla své nevýhody, to jistě, ale stačila. Dnes bych už taky nechtěl auto s kufrem vepředu ještě když tam zavazel brzdový válec.
No a ta 120 byla citelně svižnější (samozřejmě relativně), nemám pravdu? 😉
Možná. Ale furt byla neskutečně línější než Traboš hraboš. 😄
Trabant byl na křižovatce do rychlosti 60km/h nejrychlejším autem, vždyť to byl lehký dvoutakt. A nerezavěl >😁
přesně tak 😄 Rychlovarka když už v mrazu nastartovala...tak se s ní do zahřátí takřka nedalo normálně jet....v zimním provozu na Trabanta škodofka nikdy neměla 😄 A hlavně v tý době...kolik stál Trabant a kolik embéčko...i v porevolučních dobách kdy stodvácy atakovaly 50tisíc Kč stál Trabant pětinu a užitná hodnota byla někde jinde 😄
Fabia RS
Doma jsme měli Škodu 1000MB (r.v.1965) na které jsem se učil jezdit a díky koncepci "všechno vzadu" byly jízdní vlastnosti jako u Porsche 911... 😄 Moje první auto byla Škoda 120 LS (r.v.1985), opět "všechno vzadu" mimo chladiče a z hlediska jízdních vlastností nebylo na tehdejším trhu nic lepšího (nepočítám TUZEX)...
Cesarr
Amatéri. Vyberú si na test najhorší model škodovky, 105 ešte aj S. Taká 130ka nie je síce žiadne Porsche, ale oproti 105/120 je úplne niekde inde.
105/120 stálý převod 4,22 (kromě 120LE ta měla 3,90)
převodové poměry stejné -
I. 3,8
II. 2,12
III. 1,41
IV. 2,96
Z 3,27
Tak asi proto.
Š 1000MB byl čtverec 68x68, Š120 72x72. Nejsvižněji jezdily krátkozdvihy 72x68, tedy Š1100MB a Š110
V nízkých otáčkách nebyl nic moc, ten objem nelze ošálit, jenže v otáčkách vyšších vadnul. Více než motor 68x68.
Je pravda, že 4mm nejsou velkým rozdílem, on i ten rozdíl v objemu je malý, 1046ccm proti 1172ccm dá 126 ccm, přes to je projev těch motorů rozdílný.
Š 105 vlastně neměla vůbec vzniknou, ale byla snaha odlišit nejlevnější model od těch dražších, tak vznikla Š105, která byla výrobně stejně drahá jako Š120, ale ospravedňovala cenový rozdíl.
Jo jo!
Tos někde našel nebo si to pamatuješ?
Když to čtu, tak ano, je to přesně tak - ale už bych to v paměti hledal těžko.
😉
Hmotnost Škoda 105 L 1.255kg... výkon 33 kW moment cca 72 Nm
Hmotnost Trabant 601 615kg.... výkon 19kW moment 54 Nm
Opsal jsemt o z wiki... a blbě.
😄
Chtěl jsem tím jen říct, že byla primárně těžší.
Ale jasné, o tolik zase ne.
😒
😒
jemu by asi neuskodilo ani 100 milionu km v trabantu, je to proste NAD-clovek