Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Malé jubileum. Škoda Citigo je tady už pět let

32 komentářů

Arese
A kolik jsi se Citigem najel? Předpokládám, že nic, protože jinak bys věděl, že NSF jezdí ze všech minivozů suverénně nejlépe (ovladatelnost, komfort odpružení). >😁 Jinak s kritikou extrémně strohého designu a neútulnosti kabiny s holými plechy souhlas. :-!
Arese
Citigo je velmi zajímavé vozítko - po stránce ovladatelnosti, jízdního komfortu a hlavně využití obestavěného prostoru se mezi minivozy jedná o naprostou třídní špičku. To auto prostě jezdí stejně dobře, jako o třídu větší modely. Ovšem po designové stránce je Citigo příliš nudné a nezáživné (zejména pak pětidveřová verze) a zcela bez emocí. A to je u evropského minivozu velký problém... Spousta holého plechu v kabině i v kufru (na rozdíl od Pandy či i10) zase působí příliš laciným dojmem. Každopádně jsem velmi zvědavý na připravovaný facelift. Snad dopadne mnohem lépe než v případě Octavie. Vždyť na rozdíl od Octavie III Citigo potřebuje facelift jako sůl a nechápu, proč už dávno nepřišel.
P.S. Výše uvedené samozřejmě platí i pro ostatní modely NSF (UP! i Mii), jen UP! je na tom po designové stránce trochu lépe než jeho sourozenci (zejména třídveřová verze se sešikmenými zadními bočními okny).
radebajk
Nepříjde mi interiér neútulný. To, že má holé plechy je možná hodnotnější, než kdyby měl celooplastový tvrdý tapecírunk. Hanit podvozek, komfort a motor může pouze neznalý věci či zaujatý. Prohřešky typu neosvětleného kufru u modelu starších 2016, neosvětlené ovládání ve dveřích jsou oprávněné. Šetří se, šetří se i ve vyšších třídách, ale pořád kupujete auto s nejmenší výrobní a prodejní marží, čili dostáváte za své peníze maximum.
Apropo, lehká absurdita, asistent rozjezdu do kopce, který je u Cíga v základu má Fábka a dokonce i Octa v příplatku...ač jde o finančně zanedbatelnou položku....
free78
kdyby blbost nadnášela, tak se áda vznáší jako holubička. Ten benzínový motor má při ekojízdě spotřebu 4 litry na sto.
Arese
Jasně Ádo, drahý, těžký, hlučný a smradlavý diesel je pro městské autíčko na krátké trasy "ideální"! >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - sendador
sendador
No co clovek, to nazor...
Ja naopak rikam, ze fl. O2 je strasny a fl. O3 doslova sileny.
Switch007
A budou tady i články o ostatních autech, která jsou na trhu pět let? Nebo je to jen další klikací článek se slovem Škoda v názvu??
Avatar - Emel
Emel
Buď v klidu... na to, abys psal to co píšeš, nemusíš najet vůbec nic... ani na tříkolce.
jam2015
A koľko ich predali by nebolo?
Asi sa nie je čím chváliť 😉
Avatar - Emel
Emel
A co 4x4?
Avatar - nalimer
nalimer
Neboj, o dva mesiace zacne masaz s fl citigo.
Ako mu integrovali led denne svetla, ako ma novu farbu... a ze je to najuspesnejsi model z celej trojice.
Arese
Nepřiškrcená verze s 55 kW je při obsazení 2 osobami docela svižná a kromě táhlých kopců udržuje dálniční tempo 130 km/ celkem v pohodě. 😉 Ale Citigo samozřejmě primárně patří do městě a jeho okolí, o tom žádná... :-!
Avatar - Đawson
Đawson
ten litrovej chcípáček v neosekané 55kw verzi jede v citigu až překvapivě dobře. Na městské autíčko více než dostačující výkon, všechny HTP strčí do kapsy. Pro dvě osoby více prostoru než ve fábii 3 ( vlastnil sem obojí ), jen odhlučnění pokulhavá, snaha šetřit je patrná, tohle auto potřebuje facelift jako sůl.
Avatar - pumpkin
pumpkin
...a nikto si ho zatiaľ nevšimol. >😁
Ale nie, je to fajn auto, len tak nejak mám pocit, že zastáva funkciu Fabie Junior. Kto chce aj niečo trochu trendy ide do Upu.
Avatar - Emel
Emel
Citigo je 24% a Mii 13% NSF. To není moc... ale ani to není zanedbatelné. No, uvidíme.
Avatar - Emel
Emel
2011 419
2012 27.673
2013 44.851
2014 40.616
2015 38.735
2016 28.941 (1-9)

Evropa dle left-lane.com
Arese
Tak pokud to nezabijí nesmyslnou cenou, mohlo by to být pro pár nadšenců zajímavé.. 😉 Doufám, že něco udělají s tou přídí, ta je u současného provedení fakt zoufalá. :-!
Arese
v případě Kodiaqu by tato námitka byla jistě oprávněná, ale o Citigu se tady už opravdu dlouho nepsalo a možná by řada lidí ani neřekla, že už je na trhu 5 let...
Avatar - Jenik3
Jenik3
Do mesta zcela ok. Taska ci dve s nakupem se vejdou. Diky velikosti se s autem parkuje bez problemu. Auto je lehke a pohyblive.
Motor staci do 100kmh, coz pokryje mestsky provoz spolehlive.Na dalnici 130kmh to auto neni. Pokud vsak nekdo jezdi na dalnici 110kmh tak to lze.
Arese
Up! už litrové TSI dostal (66 kW, prý by ale nebyl problém ani udělat 81 kW, výkon je uměle snížen řidicí jednotkou) a je to prý pěkná raketka. Tak třeba se tohoto motoru při příležitosti faceliftu dočká i Citigo! 😉 :yes: Na našem trhu by se ale této motorizace stejně prodalo nula nula nic... 😲
pcwifi
dejte verzi s TSI at to ma odpich kurnik >😁
holden_holden
jak hnusne , neutulne a spatne jezdici vozidlo to je.
joshcolor
Pěkně jsi mu to dal... 😄
Nery
Myslím, že Up má pokračovat, jen Škoda a Seat by skončili (podobně jako Roomster, který byl již prakticky hotov...)
Avatar - Emel
Emel
Lépe se prodává Up!, ten je někde nad 100t / rok. To pro VW není špatné, když uvážíme, že nemá v téhle třídě takovou tradici jako třeba Fiat a že trhy orientované na miniauta (jako právě Itálie) nejsou obecně VW tolik nakloněné.

Twingo, trojčata, i10... ti jsou všichni za Up!kou. A třeba Ka je až někde hodně vzadu. Podle mě by byla docela škoda to zaříznout... ale samozřejmě nevím, jak to vypadá finančně, což je v post-dieselgate době asi důležité.

Citigo i Mii vedle Up!u vypadají oba dost chudě, tam to chce fl jako sůl...
Nery
Tak to je dost bída. Podle mých informaci, přijde příští rok facelift, ale s novou generací se již nepočítá...
Avatar - Emel
Emel
Pokud se nepletu, byla produkce NSF dimenzovaná na 180t za rok. Loni to bylo asi 170t.
Dixik2
Ta tam bude příští rok a bude i MF volant.Ta TSi bude shodná s Upem tj. 66 KW.
Arese
Prý je u NSF strašně drahá ta speciální a velmi kvalitní podvozková platforma, proto pak na zbytku těchto modelů koncern šetří jako šílený. Ale zisk prý přesto na těchto modelech mají minimální, mj. i proto, že jejich odbyt je proti původním plánům mnohem, mnohem menší. A jsem zase u toho designu... 😲
andy2214
fl O3 je v pohode, naopak auto "dospelo" a zlepseni je hlavne u slabiny predchozi verze - halogenu. Skoda dela vyraznejsi fl svetel a umi - O2 fl auto hodne omladila, to same s2 fl a tohle je takzez povedene. Jestli zapracovali na komfortu zadni napravy verzi s torzkou, tak je v podstate ve vsech ohledech na spicce tridy. Exterier/interier/motory/vybava/jizdni vvlastnosti/uzitna hodnota. Ona fl ani nepotrebovala.. je to v podstate jen dotazeni a vycizelovani vlastnosti. O to, ze by fl mel nejak negativni vliv na prodeje nemam vubec strach. Ta auta diskuzni skoda hateri nekupuji.. A sve zakazbiky ma. At uz u firem nebo soukromych osob. A na ne napriklad stridmosti interieru i exterieru (i ted po fl) cili. Oktavie je trefa do cerneho, prodeje jsou toho dukazem. A urcite nejsou takove proto, ze je to spatne auto nebo levne (v CR je ve skutecnosti nejlevnejsi..)
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
tomu vozu chybí normální slušný motor (TDI) :no:
holden_holden
a kolik toho musim najet abych mohl napsat ze je to hnusne neutulne a blbe jezdici? na to mi staci 200km abych vedel ze takovy hnuj fakt ne