Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nezastavitelný motor, který se nakonec přetočí a zničí. Může za to... Turbodmychadlo!

Na krajnici dálnice stojí auto, jehož výfuk kouří jak tepelná elektrárna v časech vlády jedné strany. Příčin může být přirozeně více, ovšem pokud má vůz přeplňovaný vznětový motor, je velká šance, že původcem popsaného chování je opotřebované turbo.
Zpět na článek
Avatar - Beefcake
26. 9. 2019 20:10
Wtf
Som prekvapeny, kolko ludi to uz zazilo.
P.S. Nech zije recyklacia....
Avatar - Beefcake
26. 9. 2019 20:04
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
Kazda alfa s jtd dymi ako z komina. A nielen alfa.
26. 9. 2019 14:40
Aha
Ja myslel ze se tohle hlavne stava u motoru kde to majitel furt solicha kolem volnobehu hlavne ze mu palubak ukazuje ze jede 3,9 . Pak pretejka olej prez turbo do intercooleru. Coz je normalni. Ty co jezdej normalne a obcas to protahnou nebo delaj streky po dálnici si motorem ten cooler od oleje procistej motor si to vytaha sam.... u setrilku muze hrnec jednou pretece. Stav turba na to nema uplne vliv. Takhle mi ti kdysi nekdo popisoval jestli je to pravda ?
13. 12. 2016 14:10
Re: oči pro pláč
Já jsem to na Octavii 1,9 TDi vyřešil navrtáním dírky do plastu spodní části intercooleru a kontrolou, zda se zde nesbírá olej z turba. Dírku jsem zaslepil samořezným šroubkem.
13. 12. 2016 14:01
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
Tož se pochlub Kharle, k čemuž se dopracoval poctivou prací ?!
11. 12. 2016 17:41
Nejenom auta
Tohle se občas stává i u motorů lokomotiv, vyděl jsem obrázek motoru Caterpillar ty teploty byly tak vysoké že se roztekla hlava válců a část bloku, jinak tyto problémy mívají i staré motory ČKD s mechanickým vstřikováním.
10. 12. 2016 17:50
řešešní
Jediná možnost jak z celé situace se dostat je že během jízdy budete brzdit a nedostanete se do kritických otáček a nebo možnost druhá je když třeba popojíždíte a stane se vám to , že zařadíte největší rychlostní stupeň a pustíte spojku a pak vyřadíte.
Tím že dáte autu vysokou zátež se motor zastaví i kdyby jste tam narvali 100 litrů toho nejlepšího oleje. Mluvím z vlastních zkušeností zachránil jsem si tím motor ale odešlo mi těsnění pod hlavou . Ale jedna malá otázka co dělat když má člověk automat?
Avatar - Ja Prvni 123
3. 12. 2016 09:45
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
:-)
A navíc bude mít výkonu méně... 44kW je maximální výkon při optimálních podmínkách... což rozhodně není zbytek oleje přes vývěvu, nebo turbo. A s rostoucími otáčkami nad optimum výkon klesá i při řádném spalování nafty.
30. 11. 2016 13:21
Re: Turbo
Já znám tedy úhlovou a obvodovou, ale skutečnou? V letectví ještě existuje pravá, ale to souvisí s použitou metodou měření. Jsou turbíny/ dmychadla, které jsou navržené na takovou rychlost (a už transsonické rychlosti jsou zajímavé, tedy od 0,8 M). To třeba i v dvouproudových motorech nebo parních turbínách v elektrárnách, tam to na špičce jde k 700 m/s, i v ČR takové najdeš (možná jsou někde i rychlejší). Samozřejmě, v podmínkách, jaké panují v takových strojích, bude rychlost zvuku jiná, takže nemůžeš jen tak spočítat Machovo číslo.
Avatar - Floyd
30. 11. 2016 02:36
Re: Turbo
Ale no taaak, obvodová a reálná rychlost jsou přece dvě rozdílný věci, viz učivo fyziky na ZŠ!
Avatar - Floyd
29. 11. 2016 23:35
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
Žádná guma, ale naprostej *. >:D
29. 11. 2016 21:15
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
Auta na naftu že je to pěkné svinstvo [odkaz] [odkaz]
29. 11. 2016 15:35
A co takhle optimální řešení?
Tím myslím dotaz na redakci... To musí každý přelouskat celou diskuzi, aby se dopídil jak na to...? Trochu ostuda... Výsledkem je, že zacpu u řvoucího kouřícího motoru sání (trochu adrenalin pro člověka, který si třeba umí jen dolít ostřikovač...), nebo opět nastoupit do totálně zahuleného auta a snažit se zařadit kvalt a chcípat to přes spojku se zahamtnutou brzdou a nebo zašpuntovat výfuk bramborou...?
29. 11. 2016 13:05
Re: Turbo
Obvodová rychlost se nerovná rychlosti skutečné. Záleží na poloměru. Hádám, že při překonání rychlosti zvuku by byl problém.
29. 11. 2016 13:00
Re: Turbo
Nevím o tom, že by byl nějaký univerzální limit. Pokud vím, jde o stres (s rostoucí rychlostí roste odstředivá síla, která nakonec turbínu roztrhne/ utrhne lopatky).
29. 11. 2016 12:09
Re: staci
S automatickou převodovkou je to horší. Tak mě teď napadlo, co na to jít z druhé strany a zkusit zacpat výfuk?
29. 11. 2016 12:03
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
manual se ale da chcipnout takze u tech dvou urcite nedoslo k poskozeni
29. 11. 2016 12:01
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
tady mas ty vosle tvoji modlu [odkaz]
29. 11. 2016 11:59
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
Uvolněná energie bude limitovaná vzduchem. I řádně fungující motor bude nad omezovačem vadnou. Když chceš motor "přebrzdit", musíš mít zařazenou rychlost a pak budou otáčky motoru odpovídat rychlosti auta a celkovému převodu. Ten motor se může na prázdno vytočit, kam chce, ale pod zátěží na to nebude mít sílu - nekatapultuje tě na 400 km/h. I kdyby platilo, že díky těm vysokým otáčkám bude mít vyšší výkon, je to irelevantní, protože nemá vhodnou převodovku, aby ty otáčky přeměnil na moment, s kterým by se pak musely prát brzdy.
29. 11. 2016 11:29
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
Také napsal, že je to kombinací dieselu a turba. I když turbodmychadlo není jediným možným zdrojem paliva, jen by mohlo být nejčastějším. Chápu, že by to chtělo zobecnit, ty jsi však nenapsal, že se to nestane žádnému zážehovému motoru (alespoň z těch současných), protože vznětové se řídí pomocí dávkování paliva (ztratíš kontrolu nad palivem, ztratíš kontrolu nad motorem), kdežto u zážehových se řídí množství vzduchu (motor můžeš nadále škrtit) a mají menší kompresní poměr (vznícení není tak pravděpodobné), místo toho jsi psal o tom, že snad olej ani nezvládnou spálit.
29. 11. 2016 11:10
Re: Turbo
"podmínkou je nepřekonat obvodovou rychlost 540 m/s" Proč? 1 mach = 340m/s
29. 11. 2016 10:31
BMW
Týpkovi sa toto presne stalo, keď parkoval svoje dízlové BMW 3 pred mojim barákom. A že to trvalo, až dokiaľ nedošli hasiči, dobrých 10 minút. nik nevedel čo s tým, každý sa bál vliezť do auta. Kapota hore dym zo všade...Kdesi mám z toho aj video, ten chudák mal z toho poriadny hysák. Ale pavúky teda z výfuku vyhnal natuty.
29. 11. 2016 09:59
Re: Turbo
Faktom, ale je, že ten problém existuje a to aj u ludi, čo sa k turbu správali slušne v aute čo malo len jedného pána(poznám taký príklad). Možno by ste mohli teda spomenúť, čo je príčina.
29. 11. 2016 09:53
Re: staci
Mas pravdu, ale zalezi od toho kde fyzicky ten pristup vzduchu je. Pravdepodobne budes musiet otvorit kapotu, a pod nou reve motor na max otacky. A potom siahat kamsi dovnutra s trickom v ruke, to chce pevne nervy a istu ruku! Ak by ti to tricko chytila daka remenica, tak si prave prisiel o ruku (prinajmensom).

NIektori odporucaju do sania nastriekat hasiaci, ale podla mna ovela bezpecnejsie je jednoducho vytlacit spojku, zaradit rychlost (daku najvyssiu), a pustenim spojky motor udusit. Rychlost sa zaradit vzdy da, staci chvilu tlacit radiacu, kym synchro-spojka pribrzdi otacky predlohoveho hriadela. A aj keby sa pri tomto postupe spalila spojka, vzdy je to mensia skoda, ako generalka motora...
29. 11. 2016 09:48
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
jj
CHUDÁCÍ TI, KTEŘÍ DNES a DENNĚ KAŽDÝ DEN NA ŠICHTU MUSEJÍ ŠROTOVAT [odkaz] a FETOVAT [odkaz] POPELNICI JMÉNEM DÍZL [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: a jejichž OTROKÁŘ jim nedá na POŘÁDNOU KÁRU [odkaz] [odkaz] 21.století >:D >:D
Avatar - speedfred
29. 11. 2016 09:12
Re: to se mi líbí, takto by mohl skončit každý diesel,
>:D >:D :yes:
29. 11. 2016 08:38
Turbo
Je zajímavé, že se v odborném tisku může objevit článek se snůškou tak protikladných nesmyslů.
Už první dvě věty nastíní problematiku tak, že autor toho o turbech ví jen oprovdu málo.
Turbo není součástka, ale soustrjí - má několi namostatných dílů.
Na tepelné namáhání je konstuován a je schopno pracovat i v extrému 1100 °C.
Opotřebení součástí při správné funkci nikdy nedochází. Pluji na oleji.
Otáček turba může být i 350 000 a pořád funguje, podmínkou je nepřekonat obvodovou rychlot 540 m/s.
Na ložiscích se připaluje olej jen při nesprávné manipulaci a to příliš rychné vypínání motoru v horkém stavu. Podmínky jsou v návodu ke každému vozu.
Olej v turbu drží protitlak v Turbínové a Compressorové skříni - takže se spíše dostanou spaliny do oleje, řeší to odlučovač.
A podobná snůška nesmyslů.
Přeji hezký den,
Jarom.
29. 11. 2016 08:25
Re: Jak na nezastavitelný motor
Je to tak, kdysi se to stávalo na Sierrách 1,8TD, prakticky stejný motor jako staré mondeo 1,8TD, ale bez intercooleru. Turbo na Mondeu 2,0TDCi mi kleklo najednou, nežralo to olej a z ničeho nic začalo něco na dálnici klepat, motor ztratil výkon. Naštěstí šel vypnout. Po rozebrání turba byla úplně očesaná turbínka a nešlo to ani repasovat. Ve válcích bylo tolik oleje, že to nešlo po výměně turba ani protočit, takže jedině pomohlo vyšroubovat žhavičky a protáčením vyšplíchat olej...
29. 11. 2016 07:28
Re: oči pro pláč
Tsnto motor tam ma skrtiacu ci skor zhasinaciu klapku, ta mu motor nezadusi? Preco by nesla zaradit vyssia rychlost?
29. 11. 2016 07:02
Re: to se mi líbí, takto by mohl skončit každý diesel,
Odchod je to rozhodně stylový, žádné postupné chátrání v hospicu, prostě pořádná párty a po ní konec :-)
29. 11. 2016 06:56
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
Ono 44 kW to mělo při řízeném spalování nafty. Nebude palivem přesycený a nad pomyslným omezovačem vytočený motor dávat víc?
Avatar - Sumi2000
29. 11. 2016 00:31
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
Před 10 lety mi hořel Megan na D1 u Jihlavy..ale uhasil jsem , odtáhnul to , nechal draze spravit a rychle šel frantík do světa.
Následně několik Fiatů JTD , a vždy bez problémů.
Fiat dělá super motory.
Nyní jezdím s TDI od VW...zatím dobrý..a uvidíme za nějaký ten rok.
;-)
Avatar - Barry Lyndon
28. 11. 2016 23:17
to se mi líbí, takto by mohl skončit každý diesel,
naposledy si pořádně zasmradit a odebrat se do věčných lovišť :yes:
Avatar - eLzyx
28. 11. 2016 22:57
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
podívej se na co reaguju ;-) Pokud to nevidíš, je to na "Atmo benzín tohle neudělá"
Avatar - Stejsn
28. 11. 2016 22:32
Re: Peugeot 406
A on tam někde píše, že situace kterou zažil je ta z videa? :-!
Avatar - aproximus
28. 11. 2016 22:30
autore
jak to tady čtu, tak samý zkušenosti s meganama a lagunama ... a hlavně dnes a denně čoudějí po česku, stovky videí na yt ... :no:
28. 11. 2016 22:06
Re: Jak na nezastavitelný motor
No tohle tema se tady uz jednou resilo. Kdyz sem napsal ze je potreba v takovy chvili zastavit motor pres kvalt tak sem ziral kolik blbecku se mi zacalo vysmivat co je to za nesmyslnej napad. Je to ale jedina sance jak motor zachranit a to relativne jednoduse. Cpat triko do sani jde jiste taky ale prijde mi to hrozne komplikovany a pomaly.
28. 11. 2016 21:57
Volvo
No vidíte, já to viděl u Volva, kdesi poblíž Radimi u Jičína.
Avatar - AnGeor
28. 11. 2016 21:09
staci
zamezit pristupu vzduchu. sundat tricko a nacpat ho do sani...
28. 11. 2016 20:39
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
Kolegovi na Passatu 1.9 TDI 74 kW.

Pro palcovače:vaše palce na tom fakt nic nezmění ani kdyby jste se upalcovali.
28. 11. 2016 20:32
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
Asi proto, že ten tvůj turbobenzín je zážehový motor, tedy vyžaduje, aby směs byla zapálena, takže stačí vypnout zapalování a je konec. Jak jednou běží, vznětový si vystačí sám, dokud má palivo a vzduch.
28. 11. 2016 20:24
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
Myslíš ako pneumatika alebo primeros?
Avatar - Ja Prvni 123
28. 11. 2016 20:13
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
Vždyť on píše "zkusit to ubrzdit" ne?

Jde to. Potíž je jen v tom, že když člověku nedojde dost rychle, co se děje, už tam tu rychlost nedostane.

Obvyklá reakce je zastavit, s neutrálem, a řešit, co se děje... no a v tom okamžiku je rozdíl otáček skutečně extrémní.

Zažil jsem to kdysi s Fiatem Ritmo. Ale nebylo to turbo, byla to vývěva posilovače brzd - tam poháněná vačkou na vačkové hřídeli. Praskla membrána a začalo to pumpovat olejovou mlhu do sání... měl jsem štěstí - stihnul jsem zařadit a "udusit to".

Turbo to vůbec nemělo.. asi 44 kW = šlo to pak už ubrzdit snadno.
:-)
28. 11. 2016 20:12
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
Zapomeň na se***vý prokluz. Prostě pětka, šestka, brzda, sundáš nohu ze spojky, hup...a je klid.
Avatar - Intercool
28. 11. 2016 20:10
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
Mě se to stalo jen na transitu TDDI a VW Caddy, na francouzskej křápech zatím ne (1.5dCi, 2.0HDi a 2.2HDi)
28. 11. 2016 20:09
Peugeot 406
redaktore,ten turbochrocht před smrtí není Laguna II ale Peugeot 406 po faceliftu.
Avatar - Rubb
28. 11. 2016 20:03
Re: Původně jsem si myslel.
To bude podobný problém... to video z odkazu rozhodně není regenerace DPF >:D >:D >:D
28. 11. 2016 19:45
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
Ty jsi ale guma >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - O5kar
28. 11. 2016 19:44
Původně jsem si myslel.
Že auto přešlo na něco takového, jako je třeba zde:[odkaz] nebo: ttps://www.youtube.com/watch?…… Ale potom s ohledem na stáří modelu?
28. 11. 2016 19:42
Jak na nezastavitelný motor
Ahoj,
mám to za sebou na Mondeo 1.8TD. Co mi pomohlo, když motor nechtěl po vypnutí spínačky, bylo nečekat zařadit rychlost, stát na brzdě a pouštět spojku až motor chcípl. Jednoduché a účinné. Je to už docela dlouho, ale dodnes si to moc dobře pamatuji.
28. 11. 2016 19:41
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
myslis ze to spojka vydrzi??
dejme tomu vykon 100kW, to za sekundu ohreje kilo zeleza o 200K.
to bych se to spis snazil ubrzdit, třeba na tu trojku
28. 11. 2016 19:39
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
a hlavne ho zdechnes klicnem nebo tlacitkem
Avatar - eLzyx
28. 11. 2016 19:37
Re: JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
neznám ani jediný případ, kdy by se toto stalo turbobenzinu. Dle mého názoru není schopen jet na olej. Naopak má ten olej spíše "dávivé" účinky (když naleji benzin s olejem pro 2T pilu do 4T sekačky, tak budu rád, když to vůbec nastartuju).
Avatar - Ada je zase tady
28. 11. 2016 19:35
Lidi si koupí francouzský křáp
a potom se diví... :no:
Avatar - Jopino
28. 11. 2016 19:23
oči pro pláč
kolegovi z práce se tohle to stalo na jedničkové Octavii (TDI, 81 kw). Auto měl od novoty, servisoval ve značkovém, žádné pazvuky od turba! V den události měl najeto něco kolem 160.000 km. Jednou tak jede po rychlostní komunikaci a když dojížděl ke sjezdu z dálnice vyřadil... a začalo to peklo, které prý netrvalo ani moc dlouho. Kvalt zařadit nešel, vyskočil z auta a čekal, až motor zhasne, nic se nedalo dělat. Když auto nechal odvézt do servisu, měl snad i nějaké písty úplně roztavené. GO nerentabilní, kupoval jiný motor ze zbořeného auta.
Od té doby při servisování dieselů vždy jednou za čas rozpojím spony intercooleru, vytáhnu jej a čumím, jestli není nalitý olejem. Těch pár chvil za to určitě stojí.
28. 11. 2016 19:17
Re: Smůla....
To máš sice pravdu, ale ono se to nestane z ničeho nic, ono to turbo dlouho před takovým koncem naříká. A hlasitě.
Nemusí jít jen o TDI, ale budiž...no čím težší kvalt, tím snadnější zdechnutí, navíc půjde pravděpodobně nejsnáz zařadit. Pokud máš automat, už je to oříšek, narvat hadru do sání nad řvoucím motorem není pro každého.
Avatar - Pepa_007
28. 11. 2016 19:08
Smůla....
Je to kombinace: diesel a turbo. :-)
Atmo benzín tohle neudělá. :-! :-! :-!

Vraťme se k TDI. Jaké je řešení situace?
Zařadit trojku a pustit spojku?