podla mna bude 92kw 1,4tsi pre bezneho uzivvatela ( nie firmy ktore kupuju auto na 3-4roky ) lepsia volba ako nejake supermoderne litrove ECO.... aj vykon je vyssi aj lepsie zrychlenie .. cert to ber tych par deci benzinu navyse ... ale hlavne nech sa motor odspodu netrapi.... a aj celkovo nech vydrzi a objem a pocet valcov na tom by som fakt u takto krasneho auta nesetril.... za mna tu ma teda lepsie predpoklady 1,4tsi ktora je za paradoxne velmi podobnu cenu ako to litrove ECO... mne ten liter zmysel absolutne nedava ( aj keby bol o 50 tacov lacnejsi ) ale asi je to kvoli flotilovej spotrebe nutne aj taketo nieco ponukat ... za mna napredavanejsia volba bude stejne nadalej 1,2tsi vo verzii 81kw ... na taketo auto uz uplne postacujuci motor podla mna a dnes aj vcelku uz vychytany motor ... este aj ta spominana 92 kw 1,4 moze byt v pohode... nema vypinanie valcov tusim ... ale zase uz ten dynamicky rozdiel voci 81kw 1,2ke nie je az taky rozhodujuci... ale cena je uz o dost vyssia
Milý autore, prosím o vysvětlení, co je problematického na současných motorech 1.2 TSI. Motor 1.4 TSI ACT žádnou novinkou není, byl v nabídce i před faceliftem...
Přesně to mě napadlo taky. Zatím nikdo o pravidelných opakujících se závadách na motorech řady EA 211 na tomhle webu nepsal. Spíše to vypadá, že je po letech spolehlivost motorů tsi konečně v pořádku. Snad.
Velké problémy teď řeší zákazníci Opelu s benzínovými motory 1.4 turbo (92 a 110kW).
[odkaz]
Mohol by prosím autor uviesť o aké problémy sa má jednať pri 1.2 tsi, keď ho označil za problematický? Posledné o čom viem boli problémy s časovačom vačkového hriadela, ale tie verzie sa už vyše 2 roky nevyrábajú. Tento motor (77kw verziu) mám už skoro 3 roky a u mňa jediný problém bol s vadnou cievkou zapaľovania. Inak bez problémov, olej mením po 15 tis.km, VIFujem benzín a dlhodobá spotreba po 50tis. km pri mojich trasách je cca 5,0 l/100km. Ďakujem
Seat je vzhledem moc hezké auto. Opravdu povedené. Potom však nechápu, proč ho koncern zabíjí interiérem... a teď i motorizacemi (ano, vím, že si slabý motor nemusím kupovat, že je k dispozici Cupra atd...) Cenová politika mi po přečtení článku zůstává velikou záhadou.
ja som v leone cakal uz aj ten novy 1,5tsi z faceliftovaneho golfa .. skoda... slusal by mu urcite ... osobne by som si vybral 1,2 tsi 81kw ... v leone za mna ideal bez nejakych vaznejsich kompromisov ( marazam hlavne na vypinanie valcov, 3 valcovy ECO zazrak a podobne nemysly ktore su skor biznisom ako realnym prinosom pre uzivatela )
No...upřímně... na české pobočce naší big korporace facelift škodovky způsobil takový poprask, že náš fleeťák je doslova zahlcen požadavky na alternativu.
>:-[] Na druhou stranu, pokud nechci hatch a kombik, chci reprezentovat a jsem omezený nižší střední, moc jiných alternativ není. Mne se vždy líbila Jetta, ale tu už nevyrábí, nicméně pro nějaký nižší management zajímavá volba.
Jetta... ta podle mého splňovala (a splňuje) úplně vše, co by mělo "fasované" auto mít. Neutrální vzhled a přesto moc líbivý sedan, vynikající jízdní vlastnosti. Současná octavia tohle splňuje také... facelift tu vlastnost "důstojnosti" zabíjí... a to fakt nejsem škarohlíd, který se neumí vyrovnat se změnami.
Ale nedivil bych se, kdyby se náš fleeťák naštval a prosadil třeba Astry.
Souhlas, nebo by to ještě mohl být nový Mégane sedan, teda pardon, grancoupé? >:D A to se mi konckonců jako auto líbí, jen už není tak neutrální, jako Jetta .
Mégane v sedanu jsem ještě na vlastní oko neviděl. Ale líbí se mi kombi. Zadní část kombi se designérům Renaultu opravdu povedla na výbornou. Žádný slepenec...
tentokrat mam citak ze to uz nebude "kompromis" ako fluence... aj cena je uz inde... u nas zacina megane sedan na nejakych 13 tisic eurach aj nieco .. pricom fluence stal v zaklade len okolo 10-11 tisic ( a to je citelny rozdiel ) ... inak ten renault sedan alebo teda grandcoupe vyzera moc pekne... za mna mu aj tie kly na prednej casti svetiel viac sedia prave v tejto dlhsej kasni ako na buclatejsom hatchi .. takze tentokrat to teda uz vyzera na plnohodnotny sedan... a aj meno grandcoupe posobi uz vaznejsie ako fluence ktore ozaj posobilo hadam az "lacno"
No, ty sloupky jsou trošku "slepené"... je tam černý lesklý sloupek v zadním okně, pak je tam černý matný sloupek od zadní hrany dveří, pak je tam chromovaná hrana okna a pak je tam zase černý lesklý sloupek imitující zadní okno.
... taky nádherně vyřešené zadní svítilny. To co popisuješ se mi právě zamlouvá. Slepencem jsem myslel spíš takové ty kombi úlety před šesti, sedmi lety.
Doporuřuji zkusit, pro mne bylo trochu limitující místo vzadu, ale extra by mne to netrápilo, pro děti to stačí :-) Velmi se mi líbí interiéry nových Renaultů, i v nižších výbavách jsou použity příjemné materiály.
ano, v nizsi stredni co do "serioznosti" moc alternativ neni, asi zadna. Astra, Focus, i30, Ceed.. to jsou jak auta z omalovanek. To je prave to, na co Skoda miri - prave i strohosti designu interieru. A evidentne vi, co dela. Oktavie je unikatni v tom, ze pro leckoho smazava rozdil mezi nizsi stredni a stredni tridou. Pro cloveka neznaleho ma proste bliz k Passatu nebo Insignii nez ke klasickym "malym" hatchum.
Co se tyce interieru, design viz vyse a materialy ok - zadna bomba, ale lacine nejsou. Lacine - Hyundai, Kia. Stale, zadny velky skok. Je to slusny prumer s nadprumernou kvalitou zpracovani, za coz vdeci VW.
Jednak si myslim, ze je to nadnesene a klidne se vsadim, ze prodeje Oktavii porostou i dale, zen fl je trosku sok ale uz kazdy dalsi pohled dava vedet, ze neni ve skutecnosti tak kontroverzni a za druhe, od kazdeho co mel tu cest s nejnovejsimi kousky jsem cetl, ze mlaceni zadku je eliminovano na prijatelnou uroven, coz byla ve skutecnosti jedina slaba stranka. Takze co lepsiho? No moc toho nebude. Ano, O3 v active neni zadne terno ( a tam rozumim tomu chtit jit jinam ) ale pokud se bavime o aute v cene 500-700 tisic, tak proste po vsech strankach se jedna o spicku tridy a hodne svebytny model - rozhodne ne zadny lowcost Golf ;) Ano, v CR na kazdem rohu, to je ale specifikum materske zeme kazde automobilky. Prosadit se umi i vsude jinde v Evrope a to ne podbizivou cenou.
Já už to auto naživo viděl a předek, respektive světlomety O3 po fl. řadí mezi ty tvé omalovánky, pokud nemáš nějakou výraznou úchylku... což ty v případě koncernu máš >:D Auta, kterým se vysmíváš mimo Astry v ČR nemají sedan...ani liftback. V kombi už je to jiné.... Tak proto je pro Fleet Octavie dobrou volbou, udělá navenek dojem většího auta, než hatchback. Pokud se budem bavit i o jiných aspektech, už zas tak výrazně neválcuje konkurenci... a v Active je to radost pohledět do interiéru.
Ja bych rekl, ze valcuje :-) Ona konkurence vetsinou nabizi jen jedinou vyhodu, ktera je subjektivni - pro nekoho zajimavejsi design. Jinak jizdni vlastnosti, technika, motory, vybava? Moc te konkurence neni. Komfort podvozku je styl VW. Mnoha lidem to vyhovuje a co do dynamickych schopnosti patri a patril koncern vzdy na vrchol. A interier? On se nejak lisi u verze za mega a v Active? Cim? Ano, je radost tam pohledet - cistotou designu. Ale kdo rad chodi do cirkusu.. Takovy Focus mu bude milejsi. Ted uz asi jedinou slabou strankou toho auta budou vyplne dveri.. Coz je oblibeny diskuzni argument.. U realnych kupcu to nehraje prazadnou roli.
Active se liší hodně - není tam schránka na brýle, není tam loketní opěrka, je tam gumový volant a řadička, schází některé dekory. Myslím, že i sedačky jsou horší. Teď už je aspoň to základní rádio s displejem a SD kartou, tak ten středový panel není tak pustý.
ten zaklad - palubka, dvere a vse okolo je jeden. volant, loketka apod.. dojem meni jen vizualne, stejne jako dekory. ten dojem z hlavnich casti a interieru celkove je porad stejny. to je porad to, o cem mluvim. kazdy si pod kvalitou predstavi neco jineho. samo od milovnika Fordu nekze cekat nic jako esteticke citeni, smysl pro vkus a detail.. pokud obecne nekdo nadava na "kvalitu" interieru Octy nebo Supa.. vetsinou tim ve skutecnosti mysli jemu nevyhovujici stridmy az sterilni design. coz je zase pro jine vyhoda. Na me treba jdou z fordich oblin uhlu kruznic a ceho vseho mrakoty. I tim interierem Octa evokuje auta o tridu vyse.
me se to libi, je to proste ucelovy design bez zbytecnych kudrlinek. suprova ergonomie a decentni a stridme pojeti. hod sem focuse.. v zakladu.. podobny nahled :-) a to fotky nevypovidaji o realnem pocitu z toho. ja mel z O3 v zakladu dobry pocit kdyz jsem ji mel.
Tady o Fordu nikdo nemluví, všiml sis? Ty z něj máš nějaký stihomam co? Já na interiér Supa nadávám, mám na něm o 100 tisíc km méně a vrže více, než tebou pořád hanobený Ford stejného roku výroby... ale... to nemá smysl s tebou diskutovat ;) Jezdi si ve Škodovce, užívej si jí, pro tebe je svět jednoduchý :-)
Já nemám vyloženě problém ani s jedním, ale Leon (FR a lepší) se mi trošku více trefuje do vkusu - líbí se mi středový panel s navigací nahoře natočený na řidiče, líbí se mi i budíky. Jsou tam jiné detaily ve prospěch Octavie, ale celkově mírně vede Leon.
Motorizacemi? Podle mě má Leon velkou výhodu oproti Octavii v tom, že 1.2TSI 81kW zůstává v nabídce. Při cenovém rozdílu 46t ve prospěch 1.2 bych vůbec nepřemýšlel o 1.0TSI... při shodné ceně bych byl na vážkách a šel bych to projet.
Z článku je naprosto jasné, že autor toho o značce Seat moc neví a že to psal "z rychlíku". Jinak by musel vědět, že motor 1.4 TSI ACT/110 kw se již dávno prodává (a že motor 1.0 TSI se už rok nabízí na většině západoevropských trhů, např. v Německu). Zato zavedení úplně nového stupně výbavy Xcellence autor zcela zasklil... Opravdová "perla" je ale označení druhé generace motorů TSI za "problematické". Snad by přispěvatel tohoto webu mohl vědět, že s druhou generací TSI s rozvody řemenem už žádné chronické problémy nejsou?!!!
P,S. Facelift je vcelku povedený, ovšem až na povinné zavedení el. P brzdy do všech výbav kromě té úplně základní. Tím to auto fakt zabili! 8-s8-s8-s:no::no::no: Proč nemohl Leon zůstat této debilní "inovace" ušetřen, když je Seat brán za sportovnější značku,než Škodovka a ta přitom tuto katastrofální chybu při modernizaci Octavie neudělala?
seat už nie je braný ako športovejšia značka. Leon je klasika heč a na kecy o športe sa už vykadili. Jednoducho urobili pekné a praktické auto auto a predáva sa lepšie ako s kecami sport/emocion. Ručka by mala zmysel len pri cupre alebo eferku, tam by ju mohli dať.
Ručka má smysl vždy, snad s výjimkou nějaké opravdové superluxusní "limuzíny". Proč cpát do auta další potenciálně poruchový elektromotor a proč tím zvyšovat výrobní náklady a omezovat aktivní pole řidiči? Přitom systém ABS ti u Leonu auto v kopci podrží na brzdách 2 s tak jako tak, takže ten el. paskvil vůbec nepotřebuješ! 8-s8-s8-s
P.S. V tabulkách motorizací je plno chyb a nedodělků - např. tam vůbec nejsou verze se samočinnou převodovkou DSG a u dieselů jsou úplně špatné hdonoty - nový 1.6 TDI má výkon 85 kW a ne 81 kW a 2.0 TDI má výkon 110 nebo 135 kW (v tabulce u článku se nesmyslně udává 2x hodnota 84 kW)... Radši si najděte stránky Seat.cz, informace v tomto článku jsou neúplné a často i nesprávné!
A teď ti ho bude držet klidně celé odpoledne. Zastavíš v kopci na křižovatce, dáš nohu z pedálu a auto prostě bude stát. I když je pravda, že časem by měl systém sám aktivovat parkovací brzdu, tedy nebude držet provozní celé odpoledne (možná po 10 minutách, musel bych se podívat).
Nejspíš to bude proto, že chtěli ve Škodě ušetřit. Museli by minimálně předělat středový tunel. Nebo se můžeš podívat, kde ta auta mají startovací tlačítko. Opět indikace, že ve Škodě prostě udělali kompromis, aby třeba mohli utratit peníze jinde. V Leonu pak třeba nemáš výškově stavitelné pásy, v Octavii ano. Tohle nemá co dělat s tím, jestli má či nemá být Seat sportovnější značkou, je to jen otázka toho, kde kdo šetří. Ostatně žádná ze skutečně sportovních značek skupiny klasické ruční brzdy nepoužívá už notnou dobu.
DQ500 je zajímavá novinka, zajímalo by mě, jestli si najde cestu i do Octavie, tam jsem tu zprávu nějak nezachytil.
Jinak... že se za 1.0TSI připlácí 86t je brutální, to je čtvrtina ceny auta za litrový motor... u Octavie je ten rozdíl 36t (Ambition, v Active je to 41t) - to je méně než půlka, zajímalo by mě, jestli to má nějaký důvod. Osobně podezřívám tu zkratku ECO - zřejmě Seat podobně jako Golf přibalil k tomu motoru nějaké zelené blbinky.
ak chce clovek ozaj setrit a byt ECO tak moze predsa jazdit hybridnym aurisom... sice nebude to tiez zadarmo ale iste lepsia ECO volba ako nejaky kompromisny trojvalcek ktory bohvie ako ECO bude sprevodovany a ECO naladeny a bohvie co este.... navyse pri akceleracii a zvlast pri rozbiehani je objem predsa tiez potrebny... nejde to bez neho... tu sa bude liter tazsie odspodu chytat... ako nejaka objemom solidnejsia 1,2 alebo 1,4tsi ktora sice nebude ECO ale aspon pojde plynule odspodu
seat ma jednu velku vyhodu voci octavke a to je kasna typu hatch a celkovo krajsi dizajn a do mesta je aj rozmerovo sikovnejsi... a zrejme bude aj od octavky lahsi.... takze take 1,2 tsi v silnejsej verzii musi bohate stacit... jazdil som par dni aj s rapidom lift s 1,2 tsi 63kw ( este s tym s retazou pred FL cize verziou este spred leta 2015 ) a slo to moc pekne... az svizne... takze takych 81kw uz musi byt pecka aj v leone ktory nie je hmotnostne o moc tazsi... ako fakt nevidim dovod preco litrove eco miesto povedzme 1,2 tsi 81kw alebo 1,4tsi 92kw... ktore su uz vychytane a miesto kdejakej ECO hry sa snazia viac o realne fungovanie v prospech zakaznika ... inak nerozumiem tym reciam v clanku o problemoch 1,2tsi ( predpokladam ze v leone v tom 1,2tsi je uz tiez remenovy rozvod nie? ) .... ktory je podla mna dnes uz najvychytanejsim a najpreverenejsim turbobenzinom koncernu
Někde jsem četl, že SEAT ATECA bude mít ve verzi 2.0 TDI 140kW převodovku DQ500. Vzhledem k možnému použití v terénu mi to přijde logické, protože je proti DQ381 určitě robustnější, takže snese i terénní namáhání a nebude se tak rychle přehřívat.
Ano, bude to celkem jistě úsporná verze určená pro zákazníky, kterým na těch několika gramech CO2 sejde (registrační poplatky, silniční daň atp.). DQ500 je celkem jistě nesmysl.
Možná tam budou i nějaké jiné věci jako delší kvalty, zadeklovaný podvozek, ekogumy.. já nevím.
Nějak mi ušlo, že se objevila sedmikvaltová evoluce té klasické mokré 6DSG, která je všech koncernových kompaktech dneska, tak jsem předpokládal, že to musí být sedmikvalt z Tiguanu.
Tak se to říkalo na začátku, že Ateca bude mít "lehčí" (méně robustní) provedení. Tiguan ji měl už v první generaci právě pro větší rezervu. Ale dál jsem to nesledoval. Vzpomínám si, že o tom byl článek a že těch rozdílů by mělo být víc (zavěšení atp.).
Krasny dobry den, fascinuje me chybova hlaska o problematickem motoru 1.2 TSI, ktery je v druhe generaci oznacovan za spolehlivy.
Verze 1.0 TSI - ma 85 kw a ne 84 kw a je to trivalec a ne ctyrvalec.
1.6. TDI 85 kw a ne 81 kw. Vetsiho idiota jsem nevidel, mel by dostat padaka. Neumi ani zpracovat informace.
Chapu, ze kazdy muzeme udelat chybu a tolik chyb v jednom clanku. Timto je pro mne auto.cz jako neodpovidajici informacni kanal.
Clanke - proc nemit ruku na radici pace. Ted vynecham bezpecnost, ze je velmi dobre mit 2 ruce na volantu.
Ve Svete Motoru psali, ze je to zazita nepravda a ze to nicemu navadi. Ha a ted si vyberte.
Pokud ma Svet Motoru odborne redaktory a navic i technickeho charakteru, ktery je uznavan. Co me jen zarazi, ze auto.cz je webova stranka spadajici pod Svet Motoru, Auto Tip a jine. Jak mohli dopustit takoveto redaktory zmetky, aby predavali spatne informace a sirili je dal...???? :'-(
Máte pravdu. A to je ta chyba, o které jsem mluvil. Stane se, naštěstí jen jedna. Pak bych si protiřečil. >:-[]
Děkuji za upozornění a dokonce jsem si všiml, že k lepší zrychlení stačí zvýšit jen objem, hodně newtometrů a výkon v podobě kw nebo ps stačí navýšit oproti 1.6 tdi jen o 3 kw neboli necelé 4 procenta a bohatě to stačí.
Musím říct, fascínující, kam až ta doba pokročila. >:D >:D >:D