Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon 2017: Omlazená verze má české ceny

Michal Fokt
Diskuze (81)

Faceliftovaný leon se nám "vycenil". Možná vás překvapí, že litrový benzinový tříválec není ani zdaleka nejlacinější motorizací.

S inovovaným Seatem Leon jsme vás seznámili v polovině října a nyní české zastoupení značky zveřejnilo jeho ceny. Pokud jste očekávali, že roli základního modelu převezme avizovaná verze 1.0 TSI, pak vaše tipy byly nesprávné. Vypadá to, že jsou koncernové sklady plné problematických motorů 1.2 TSI a tříválec tedy nabídku pouze rozšiřuje. A protože má více výkonu i točivého momentu (85 kW a 200 N.m), cena tomu odpovídá.

Tříválec je o 86 tisíc dražší, než 63kW dvanáctistovka a o 46 tisíc dražší, než 81kW verze, což je v obou případech poměrně značný rozdíl. A co je ještě překvapivější, ve srovnatelné výbavě je tříválec dokonce dražší, než motorizace 1.4 TSI. Další novinkou je benzinový motor 1.4 TSI s funkcí odpojování válců ACT. Má výkon 110 kW a jako takový se nabízí v top výbavách Xcellence a FR, v obou případech nejméně za 499.900 korun.

Poslední technickou novinkou je nový "mokrý" dvouspojkový sedmikvalt pro 110kW dvoulitrové tédéíčko s pohonem všech kol. Tato verze je dostupná pouze pro kombi Leon ST v obou vrcholných verzích od 634.900 Kč, respektive u zvýšené "allroad" verze Xperience za 731.900 Kč. Pokud jde o rozdíl mezi karosářskými verzemi, kombi je o třicet tisíc korun dražší, než pětidveřák.

Seat Leon facelift – ceny benzinových verzí na českém trhu
Motor 1.2 TSI 1.2 TSI 1.0 TSI ECO 1.4 TSI 1.4 TGI 1.4 TSI ACT 1.8 TSI
Převodovka 5M 6M 6M 6M 6M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1197 1197 999 1395 1395 1395 1798
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 63/4300 81/4600 84/3600 92/5000 81/4800 110/3500 132/5100
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 160/
1400-3500
175/
1400-4000
200/
2000-3500
200/
1400-4000
200/
1500-3500
250/
1500-3500
250/
1250-5000
Max. rychlost [km/h] 178 191 202 202 194 215 226
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11.9 10.2 9.6 9.3 10.9 8.2 7.2
Komb. spotřeba [l/100 km] 5.1 4.9 4.4 5.2 5.3 4.9 6
Cena Reference [Kč] 339.900 379.900 425.900 442.900 - - -
Cena Style [Kč] - 436.900 472.900 517.900 494.900 - -
Cena Xcellence/FR [Kč] - - - 459.900 - 499.900 521.900
Seat Leon facelift – ceny dieselových verzí na českém trhu
Motor 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Převodovka 5M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1560 1560
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 81/3250 84/3600 84/3600
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 250/1500-3000 320/1750-3000 380/1750-3000
Max. rychlost [km/h] 197 215 228
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9.8 8.4 7.5
Komb. spotřeba [l/100 km] 4.0 4.4 4.5
Cena Reference [Kč] 442.900 - -
Cena Style [Kč] 499.900 - -
Cena Xcellence/FR [Kč] - 554.900 584.900
Michal Fokt
Diskuze (81)
30. 11. 2016 17:04
Re: Odfláknutá práce
Zaplať pánbůh za takové "šetřící kompromisy"! Škoda, že si z nich u Seatu při modrnizaci Leonu nevzali příklad! :'-( :'-( :'-( :no: :no: :no:
30. 11. 2016 15:00
Re: Idiot redaktor
Máte pravdu. A to je ta chyba, o které jsem mluvil. Stane se, naštěstí jen jedna. Pak bych si protiřečil. >:-[]

Děkuji za upozornění a dokonce jsem si všiml, že k lepší zrychlení stačí zvýšit jen objem, hodně newtometrů a výkon v podobě kw nebo ps stačí navýšit oproti 1.6 tdi jen o 3 kw neboli necelé 4 procenta a bohatě to stačí.
Musím říct, fascínující, kam až ta doba pokročila. >:D >:D >:D
Avatar - Emel
29. 11. 2016 21:15
Re: Seat
Takhle třeba vypadal v úplném základu Ceed...
[odkaz]
Avatar - Ozzman
29. 11. 2016 19:48
Re: Seat
Tady o Fordu nikdo nemluví, všiml sis? Ty z něj máš nějaký stihomam co? Já na interiér Supa nadávám, mám na něm o 100 tisíc km méně a vrže více, než tebou pořád hanobený Ford stejného roku výroby... ale... to nemá smysl s tebou diskutovat ;) Jezdi si ve Škodovce, užívej si jí, pro tebe je svět jednoduchý :-)
Avatar - white label
29. 11. 2016 18:29
Re: Seat
Jak jinak, než vizuálně? Dojem se přece koženým povrchem mění i "na dotek", což nemá s "vizualitou" přímo nic společného.