Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německo může zavést mýto pro cizince. EU to odsouhlasila

Německo má od Evropské komise schválené zavedení mýta pro cizince. Dříve ho přitom kritizovala, považovala ho za diskriminační.
Zpět na článek
2. 12. 2016 09:25
2. 12. 2016 09:25
2. 12. 2016 13:02
2. 12. 2016 13:57
2. 12. 2016 15:17
2. 12. 2016 14:04
2. 12. 2016 14:49
2. 12. 2016 15:18
2. 12. 2016 15:24
2. 12. 2016 15:44
2. 12. 2016 15:59
2. 12. 2016 09:58
2. 12. 2016 10:11
2. 12. 2016 09:25
Mýto
Ještě si pro jistotu počkám, až se k tomu vyjádří odborník na evropské právo Bully, který tu pořád tvrdil, že mýto pro cizince nemůže projít.

Nakonec došlo na má slova, že do výši slev na daních nemá a nemůže Evropská komise co kecat. Nejvíce mě ale pobavila tato pasáž:

"Dohodnutý kompromis nadále předpokládá, že majitelům aut registrovaných v Německu bude zaplacené mýtné plně kompenzováno formou daňové úlevy. Majitelé aut s velmi nízkými emisemi škodlivých plynů však nyní získají ještě větší úlevu, než zaplatí na mýtném. Komisi se totiž v původním návrhu nelíbilo, že hodnota kompenzace měla přesně odpovídat výši mýtného."

Takže komisi se v původním návrhu nelíbilo, že "Nemci" budou "zvýhodněni" přesně o výši mýtného a proto nakonec odsouhlasila, aby někteří byli "zvýhodněni" ještě víc a najednou už to diskriminační není >:D
Rozbalit vlákno
14
2. 12. 2016 10:00
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
jj
HOŠI NÉNI NAD GERMÁNSKÝ AUTOBÁN [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: a když už sou v ráži něškodilo by přijednom DÍZLPRASATANAKOPAT [odkaz] [odkaz]
2. 12. 2016 13:05
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
Postaveny tatkom Hitlerom... Mozno tam makali obcania celej obsadenej Europy tak nech si to dnes zaplatia....
Avatar - Bully_
2. 12. 2016 13:33
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
1/ nejsem odborník na právní systém EU, jako asi málokdo z nás
2/ je víc než evidentní, že Evropská Komise do toho "co kecat" má, protože mohla až do současné doby tento právně nevyhovující návrh po několik let pozdržet
3/ tvrdím od začátku, že nikdo nikomu nebrání v zavedení jakéhokoli poplatku za cokoli, pokud je v souladu s mezinárodním právem. Všechny dosavadní pokusy evidentně nebyly, takže pokud je poslední právní úprava průchozí, budeme a musíme ji potom akceptovat. BTW úprava ještě neprošla schvalovacím procesem německého parlamentu, tudíž zákon ještě neexistuje, jde opět jen o další z návrhů. Pokud bude nadále v nesouladu s mezinárodním právem, Evropská Komise jej určitě po právu pozdrží znovu, bude-li to nutné.
4/ nikdo z nás a předpokládám, že ani ty, jsme připravované znění návrhu nečetli a nemáme k němu žádný výklad a detaily. Nakolik se od toho původního změnilo se tu můžou někteří jedinci pouze dohadovat, bez jakýchkoli konkrétních podkladů a jen na základě kusých informací od novinářů. Navíc zavádějících, protože v případě paušálního poplatku za určité období samozřejmě nejde hovořit o nějakém "mýtném" apod. .
5/ snaž se vyjadřovat k tématu a bez zbytečných osobních invektiv, aby si o tobě lidé nemuseli myslet něco nepěkného (pokud jim stojíš za to).
2. 12. 2016 14:45
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
1) Taky jsem nejsem odborník na právní systém, ale na druhou strnu se živím daněmi, takže znám daňový systém EU a vím jaké slevy jsou v EU průchozí.

Když původní německý návrh převedu k nám, tak pokud by u nás parlament schválil slevu na silniční dani (nebo klidně na dani z příjmů, aby na ni dosáhli všichni) ve výši 1 500,- Kč jako "kompenzaci" za dálniční známku, tak je vše v naprostým pořádku. A v Evropské komisi můžou namítat cokoli, ale nic by proti tomu nezmohli. Jestli si určí stát slevu na dani ve výši 1 000, 1 500 nebo 2 000 je plně v jeho kompetenci.

2) EK nic nepozdržela, pozdrželi to sami Němci a čekali se schválením. Ale nakonec na tom vydělali, protože si vyjednali pro sebe ještě výhodnější (pro tebe - víc diskriminační) slevy.

3) Od začátku jsem ti tvrdil, že to v souladu s mezinárním právem je. Pokud znáš nebo najdeš předpis zákona, který tomu zabraňuje, tak sem s ním.

4) K tomu nepotřebuješ znáš výklad. Podstatou sporu bylo to, že EK napadla výši slevy, která odpovídala výši mýtnému.

5) Pokud si někdo nedá něco vysvětlit a rok tady "mele tu svou", tak si rýpnutí neodpustím. A co si o mě myslí ostatní nech na nich.
Avatar - Bully_
2. 12. 2016 16:34
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
1/ danova politika nema vubec nic spolecneho s mezinarodnim pravem. Resp. ma- podleha mu, stejne jako vsechno ostatni, co pod nej spada
2/ EK uz nekolik predlozenych verzi napadla a tim vratila k projednani. Posledni zneni tohoto zakona sami Nemci v parlamentu dokonce uz i odhlasovali- protoze ho ale Evropska Komise napadla pred Evropskym Soudem, pozdrzela ho tim a museli jej prepracovat znovu. Totez se muze dit tak dlouho, dokud nebude zakon pruchozi, ale to uz je porad dokola a nebavi mne to opakovat. Nejde o to, ze by tem "chudackum Nemcum" nekdo neco nepral, ale i legislativa podleha urcitym vyssim principum, kazdy si nemuze obsazovat Krymy zakon nezakon.
3/ pokud by od zacatku zakon v souladu s mezinarodnim pravem byl, nikdo by jej vubec nemohl cele roky zdrzovat, uspesne napadat pred Evropskym Soudem a nasledne vracet k nutnemu prepracovani, at si o tom osobne myslis cokoliv.
4/ no comment, o cem nic nevim, o tom na rozdil od tebe nechytracim
5/ opet no comment, nebavis mne natolik, abych se musel zamyslet krome samotneho obsahu clanku jeste i nad tvou osobou
2. 12. 2016 17:26
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
1) Daňový systém a mezinárodní právo spolu souvisí, resp. mu jen "nastavuje mantinely", ve kterým se může pochybovat. Diskriminovat nemůžeš pohláví, rasu, národnost, náboženské vyznání atd., nic čeho by se Němci dopouštěli.

2) Oficiálně sice napadeno bylo, žádný soud ani neproběhl. EK se s Němci jen "handrkují". Srovnání s Krymem je úplněno mimo. Jestli nedokážeš pochopit ani můj jednoduchý přípklad se srovnáním u nás, tak je další debata s tebou zbytečná.

3) Žádný rozhodnutí (rozsudek) nebyl vydán.A ani samotné oficiální napadení neznamená, že má navrhovatel pravdu. Viz např. napadání nejrůznějších ekologických sdružení na stavby nebo modernizace dálnic. Jen se proces schválení značně prodlužuje.

4) jo, to tady celou dobu potvrzuješ, ty rozumbrado >:-[]

5) To po tobě ani nikdo nežádá ani se tě neprosil.
2. 12. 2016 16:45
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
Já tedy četl, že se komisi nelíbila cena známek, obzvláště pro krátké návštěvy. Jak říkám, nevím, odkud čerpali, četl jsem něco jiného, než tenhle článek říká (ale pak ČTK ani ACZ nejsou zrovna nejschopnější). A říkat tomu mýtné... Problémům však není konec. Možná se dohodli s Komisí, ale většina sousedů Německa z toho prý radost nemá a zvažuje další kroky.
2. 12. 2016 17:39
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
Spor je především o údajnou diskriminaci cizinců, protože Němci, resp. i cizinci platící daň z auta by měli dostat slevu přesně ve výši ročního mýta. Jenže o diskriminaci se nemůže jednat. Diskrimanace by to byla pouze v případě, kdyby:

1) Slevu dostali jen občané německé národnosti a nedostali ji občané jiných zemí
2) Slevu by dostali přímo na mýtném (pokud ji dostanou na jiné dani, tak je vše OK).

Sousedi mají možnost zavést stejné řešení a to poskytnout slevu svým poplatníkům ve výši mýtného, známek atd. (popř. i vyšší) na jiné dani.
2. 12. 2016 18:20
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
Co jsem četl, právě výše připadala Komisi diskriminační. Tedy známka byla v porovnání s daní podle nich příliš drahá. A tam došlo ke změně, kdy šli z 5 na 2,5 € u 10 denní. EU pak nemá nic proti poplatkům na základě emisí (což možná slouží pro kompenzaci).

Co se týče toho, jestli to vůbec může být diskriminace. Auto musíš mít registrované tam, kde bydlíš. To je v EU dané zákonem. Jinak by nikdo neměl auto registrované v zemích s vysokými registračními poplatky. A EU vadí všelijaká diskriminace, neomezuje se to na národnost. V diskuzích se to běžně zjednodušuje na Němci vs. cizinci, i když je skutečnost trochu jiná. A na věci to nic nemění.
2. 12. 2016 19:46
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
10ti denní byla max. 15 EUR, to je o necelou 100 stovku víc než u nás. Co by na tom bylo diskriminačního? Tu známku by přece platili všichni, tak to nelze porovnávat ještě s nějakou další daní.

Cituji:
"Podle předběžného stanoviska Evropské komise je takový systém vůči zahraničním řidičům diskriminační. „Je v jasném rozporu tvrdit, že mezi zákony (o zavedení mýtného a o snížení daně) není žádná souvislost, když se všem domácím řidičům sníží daň přesně o tolik, kolik by museli platit na mýtném,“ citoval na začátku března časopis Der Spiegel z dokumentů Evropské komise. Ta se může návrhem oficiálně zabývat až nyní, když byl návrh schválen. Očekává se také, že nová pravidla přezkoumá i Evropský soudní dvůr."

Dohodnutý výsledek je takový, že řidiči s německou SPZ si sníží daň buď o částku zaplaceného mýtného (známky), popř. víc pokud budou mít ekologičtější auto, takže se zvýhodní ještě víc. Dle mě je to jasný ústupek Evropské komise.

Plus se ještě změnilo rozpětí u krátkodobých známek.
2. 12. 2016 20:27
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
Ta citace neříká nic jiného, než že jim výmluvy nežerou. Vůbec nic neříká o tom, co se jim nelíbí. Tady máš přímo z tiskové zprávy Komise ze září, kde oznamují, že Německo berou k soudu:

The German legislation grants vehicles registered in Germany the benefit of a 1:1 deduction of the road charge from their annual vehicle tax bill. This would lead to a 'de facto' exemption from the charge exclusively for the cars registered in Germany. Moreover, prices for short-term vignettes (for periods of less than a year), which are intended for use by vehicles registered abroad only, are disproportionality high in some cases.

A další z roku 2015, kdy zahájili s Německem proces pro porušení principů EU:

The Commission's main concerns are on indirect discrimination based on nationality. Two features lead to such discrimination. The first is the fact that, effectively, German users – and only those - will not pay the road charge because their vehicle tax bill will be reduced by the exact amount of the charge. The second is that the price of short term vignettes, which are typically bought by foreign users, is disproportionally high.

I tisková zpráva oznamující dohodu zmiňuje poměr mezi krátkodobou a roční:

Under the terms of the agreement reached today, the German Federal Government will table amendments to two existing legislative acts. First, the Infrastructure Law establishing the PkW Maut will be amended in order to introduce five categories of vehicles (instead of three currently), which will allow for a better differentiation of the road charge on the basis of environmental criteria. The price of short-term vignettes – which are typically bought by foreign drivers – will decrease in relation to the annual rate and be set below a 1:7.3 ratio. For the most environmentally friendly cars, a short-term vignette (for 10 days) should cost only € 2.50, which is significantly less than €5 originally proposed in 2015. Second, the vehicle tax is once again amended in order to ensure that the most environmentally friendly vehicles are given particularly favourable treatment in the annual vehicle tax.

Přijde mi, že Komise pochopila smysl odpočtu a neměla s ním v principu problém (aby tedy domácí zaplatili jen jednou). Jen ty částky musely být přijatelné.

Tenhle projekt nám asi přinese regulaci dálničních/ silničních poplatků na úrovni EU.
2. 12. 2016 21:02
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
Nelíbili se jim 2 věci:
1) výše slevy (na co jsem celou dobu upozorňoval, že namají šanci toto regulovat)
2) poměr cen roční x krátkodobá známka

Výsledkem je tedy, nastavení výše slevy na dani nechali na Němcích a jen si "vydupali" poměr cen mezi roční a krátkodobější známky.

Pokud to převedeme na ČR, tak pokud bysme zavedli slevu 1 500,- na silniční dani (popř. dani z příjmu), tak je to v naší pravomoci. Ale pokud bysme zdražili měsíční známku na 1 000 a roční nechali 1 500, tak by to brali především jako diskriminaci cizinců.

Člověk by myslel, že po Brexitu se EU trochu umoudří, ale je to marný. Těch nesmyslných regulací, nařízení a dotací je už tolik, že nejlepším řešením by bylo celou EU zrušit a založit nové uskupení založené jen na volném pohybu zboží a osob (původní smysl EU).
2. 12. 2016 23:17
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
To nejsou dvě věci, které se jim samostatně nelíbily. Ony se jim nelíbily dohromady. A vyřešili to odstraněním té druhé (tedy úpravou sazby, která nejvíc dopadne na návštěvníky). První zůstala a sama o sobě není problémem (stejně tak by bez ní nebyla problémem ta druhá, protože by ten relativně vysoký krátkodobý poplatek museli platit i domácí - což ti také osvětluje, proč Komise netahá k soudu ČR, byť je ten poměr horší než 1:5).
3. 12. 2016 00:17
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
Dohromady? Pominu-li fakt, že se jedná o dva ruzné odvody, tak sleva se týká především roční známky, kdežto EK se nelíbily ceny krátkodobých známek. A upravili si obě věci.

Navíc podobný princip funguje už u nás. Poměr cen známek máme horší než Němci a o zaplacenou známku si můžeme snížit základ daně z příjmů, tzn. i samotnou daň (ikdyž ne o celou hodnotu známky).

Škoda, že se dohodli a nedošlo na soud. Dle mě EK míchá jablka s hruškami. Známky nebo mýto by zaplatili všichni stejný a sleva na jiné dani je uplně jiná věc. Klidně mohli dát slevu "Němcům" na jakýkoliv dani ve výši mýta a nazvat do třeba Vánoční sleva a bylo by to v pořádku. Ale jelikož úpravu mýtného a daně z auta navrhovali naráz v jednom balíčku, tak na sebe jen zbytečně upozornili.
2. 12. 2016 09:25
ja
Pokud my máme poplatky, tak je správné, že je mají i Němci.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - TeeJay
2. 12. 2016 13:02
Re: ja
Co to s prominutím blábolíš? Jde o stejný princip, jako kdyby u nás dálniční poplatky platili jen cizinci a čeští občané nikoli. V Německu ať si poplatky klidně mají, jsou všude v Evropě, ale pro každého stejné, pro Němce i ostatní. Tohle prostě diskriminace je úplně stejně, jako u nás jeden čas byly jídelní lístky pro cizince.
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2016 13:57
Re: ja
Vidíš, zatím to bylo opačně. Němci platili a cizinci ne...
2. 12. 2016 15:17
Re: ja
Platí snad Němci silniční daň v Česku? A Češi musí (ne všichni, ale bude se platit z nemála osobních aut).
Avatar - fOE
2. 12. 2016 14:04
Re: ja
Plati nemec a nove bude i cizinec, cela ta imaginarni diskriminace spociva v tom, ze se Nemecko snazi zamezit tomu aby nemec platil 2x, ne aby neplatil vubec. ;-)
2. 12. 2016 14:49
Re: ja
S některými lidmi je to marný :-)
2. 12. 2016 15:18
Re: ja
A přitom by stačilo ten starý poplatek prostě zrušit. ;-)
Avatar - fOE
2. 12. 2016 15:24
Re: ja
Tak to by z toho nemohla byt jen dalnicni znamka, ale znamka pro provoz na silnicich obecne. Jinak by riskovali, ze si je spousta nemcu (treba duchodcu jezdicich jen po meste a okoli) proste nekoupi. Nehlede na to ze by se zbavili jednoho problemu nekde, ale dost mozna by vynegerovali vic problemu a zalob jinde.
2. 12. 2016 15:44
Re: ja
Nemám problém s tím, že by zavedli dálniční známku a plátci silniční daně by ji měli zdarma, nebo by plátcům byla částka odpovídající ceně známky vrácena, nebo by ji dostala všechna německá auta automaticky, nebo by měli zákonem dané, že si ji každý musí koupit a snížili by si silniční daň. Tohle jsem považoval pouze za slovíčkaření. Tedy kromě toho, že je to další věc, co bych měl nalepenou na čelním skle, z tohoto hlediska mi to opravdu vadí (nejlepší je, když k tomu nějaký úřednický pitomec dodá, že jinak nemáš mít na skle nic nalepeného).

Problém mám s tím, že by Němci měli platit paušálně, zatímco cizinci by měli platit za kilometr. Klidně ať si zavedou mýtné, ale ne že Němcům bude stát vracet plnou výši, jako kdyby nic neplatili a měli pořád efektivně paušál. Je to podle mne prasárna.

Jinak já jsem za silniční známky. Když se mluvilo o elektronických dálničních známkách, tak jsem o tom psal. Jejich síla je v tom, že stačí hlídat hraniční přechody. Každý provozovatel auta na českých značkách by ji musel povinně koupit. Ani by nemusely fyzicky existovat. Snadné, efektivní. A líbí se mi to i proto, že jsem proti zpoplatňování dálnic. Vždyť auta chci na dálnicích, ne na okreskách a už vůbec ne v obcích. Mýtné pro nákladní dopravu, proč ne, ale všude; nápad jet po okreskách a obzvláště projíždět vesnicemi by je měl pěkně bolet. Takový systém by měl také umožnit rozdělit prostředky podle vytížení.
2. 12. 2016 15:59
Re: ja
A zajímalo by mě, co si Bavorové myslí, že tím vyřeší. Akorát vytlačí víc aut na okresky. Ano, neužijí si zadarmo Autobahn, ale všichni nezaplatí a více aut na okreskách/ v obcích bych považoval za Pyrrhovo vítězství.

Navíc ta dohoda myslím znamená, že Komise upustí od žaloby. Nic však nebrání tomu, aby je zažaloval někdo jiný. ECJ se k tomu nakonec ještě může vyjádřit a nemusí být s tímhle schématem spokojený. Ani není jisté, jestli ten zákon projde, protože všichni pro nejsou. Také by mě zajímalo, odkud přesně redakce (respektive ČTK) čerpala, protože jsem četl něco trochu jiného. A štvou mě tím, že používají slovo mýtné, když to mýtné není.
2. 12. 2016 09:44
No super - tak doufam, ze nase vlada vi, co ma delat.
Tady je videt, kdo skutecne ovlada EU.

Nicmene diky tomuto precedensu muze nase vlada zavest stejny model. Jsme tranzitni zemi pro miliony nakladaku, ktere nam nici dalnice a zivotni prostredi, tak je to i logicke.

Ale o co, ze se zase nic nestane.
Rozbalit vlákno
3
2. 12. 2016 09:53
Re: No super - tak doufam, ze nase vlada vi, co ma delat.
Já ti asi nerozumim. V Německu teď kamiony nad 7,5 tuny mýto neplatěj? U nás kamiony taky mýto neplatěj? Tolik otázek:)
2. 12. 2016 13:03
Re: No super - tak doufam, ze nase vlada vi, co ma delat.
Comu nerozumies... Platili by extra poplatky len ti co robia tranzit... Domacim by sa dala ulava na dani. Alebo tranzit povinne na zeleznicu.
Avatar - wakantanka
2. 12. 2016 17:56
Re: No super - tak doufam, ze nase vlada vi, co ma delat.
Rovnaký model by znamenal, že vaša či naša vláda by musela tým čo platia teraz cestnú daň vracať peniaze, resp. vybrať na tejto dani menej. A to je myslím v blízkej budúcnosti čistá utópia.
2. 12. 2016 09:58
A jakych emisi?
Pojedu tam s benzinem Euro2 a zaplatim 3x tolik co nekdo se cmudicim a NOxujicim TDI Euro4?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
2. 12. 2016 11:29
Re: A jakych emisi?
Presne tak a do vetsich mest musis mit barevnou samolepku za oknem, jinak ende-strasse.
2. 12. 2016 10:11
Diskriminace
Já myslím, že tam diskriminace pořád je!! Z jakého důvodu má platit např. Mondeo s litrovým motůrkem menší částku než mondeo s 2l?? To raději pojedu přes Itálii, ikdyby to mělo být dražší, protože tam platí všichni stejně a ne podle toho jak řekne ekoterorista :-! Německo je stejně nezajímavá země pokud nechcete vědět jak vypadá muslimské gheto >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
2. 12. 2016 11:31
informace k nicemu
Od ceskeho autoserveru bych ocekaval vic. Konkretne
(1) Jake budou presne ceny trebaze vyjadrene v EUR?
(2) Od kdy bude myto platit?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - TeeJay
2. 12. 2016 13:00
Re: informace k nicemu
Řekl bych, že až se to bude přesně vědět, tak se to dozvíš.
Avatar - wakantanka
2. 12. 2016 17:54
Re: informace k nicemu
čo som zachytil inde, tak by to malo začínať na 2,50 Eur za dennú známku a končiť zhruba na 150 Eurách za ročnú, odstupňované podľa EURO skupín.
2. 12. 2016 19:50
Re: informace k nicemu
10 denní by měla začínat na 2,5 €, končit na 20 € (podle emisí), roční strop by měl být 130 € (nepsali, jestli tam budou hrát roli emise), začít by to mělo snad po volbách, které mají být na podzim příští rok, tedy zhruba za rok.

Na druhou stranu, těch 130 nesedí s poměrem, který by měli dodržovat, a 150 by odpovídalo (pokud je ta horní hranice za 10 denní 20 a není chyba tam), takže je možné, že je to překlep a má to být 150.
Avatar - Bully_
2. 12. 2016 21:45
Re: informace k nicemu
Cert vem vysku poplatku, kterou jeste presne nikdo vedet zatim ani nemuzeme, ev. (ne)zakonnost, o ktere rozhoduji take jini. Ja mj. vubec nechapu spojitost placeni poplatku za pouzivani dalnic s (pouze teoretickym a v laboratori a s podvody dosazitelnym) mnozstvim emisi. Tezsi vuz "opotrebuje" povrch dalnice vic, nez lehky a bezny osobni automobil prakticky nulove. Lidi tady casto nadavaji kdekomu do ekoteroristu a nikdo se nepozastavil nad tim, ze v tomhle nemeckem pripade nejde o zadny prispevek na obnovu dalnic ci neco podobneho, ale o prachobycejne ekovypalne.
2. 12. 2016 23:07
Re: informace k nicemu
Nepozastavil jsem se nad tím, protože mě to nepřekvapuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku