Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo může zavést mýto pro cizince. EU to odsouhlasila

redakce AUTO.CZ
Diskuze (38)
Německo má od Evropské komise schválené zavedení mýta pro cizince. Dříve ho přitom kritizovala, považovala ho za diskriminační.

Evropská komise souhlasí s upraveným plánem na zavedení mýtného pro osobní auta v Německu. Oznámila to eurokomisařka pro dopravu Violeta Bulcová po setkání s německým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem. Komise původní plán kritizovala kvůli údajné diskriminaci zahraničních řidičů. Přislíbené změny však podle Bulcové zajišťují, že mýtné bude v souladu s pravidly EU.

Dohodnutý kompromis nadále předpokládá, že majitelům aut registrovaných v Německu bude zaplacené mýtné plně kompenzováno formou daňové úlevy. Majitelé aut s velmi nízkými emisemi škodlivých plynů však nyní získají ještě větší úlevu, než zaplatí na mýtném. Komisi se totiž v původním návrhu nelíbilo, že hodnota kompenzace měla přesně odpovídat výši mýtného.

Kompromisní plán zahrnuje rovněž úpravu krátkodobých sazeb mýtného pro zahraniční řidiče. Desetidenní poplatek by se podle něj měl v závislosti na objemu motoru a velikosti emisí pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 20 eur (zhruba 68 až 541 Kč). Dosavadní plán počítal s rozmezím pět až 15 eur, píše DPA. Brusel dříve kritizoval skutečnost, že plánované ceny za krátkodobé dálniční známky jsou v některých případech nepřiměřeně vysoké.

Evropská komise se kvůli původnímu plánu, který loni schválil německý parlament, obrátila letos v září na Soudní dvůr Evropské unie. Jakmile němečtí zákonodárci schválí dohodnuté úpravy, komise soudní řízení oficiálně zastaví.

Dobrindt již dříve uvedl, že se zavedením mýtného pro osobní auta v Německu počítá až po parlamentních volbách v příštím roce.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (38)
3. 12. 2016 00:17
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
Dohromady? Pominu-li fakt, že se jedná o dva ruzné odvody, tak sleva se týká především roční známky, kdežto EK se nelíbily ceny krátkodobých známek. A upravili si obě věci.

Navíc podobný princip funguje už u nás. Poměr cen známek máme horší než Němci a o zaplacenou známku si můžeme snížit základ daně z příjmů, tzn. i samotnou daň (ikdyž ne o celou hodnotu známky).

Škoda, že se dohodli a nedošlo na soud. Dle mě EK míchá jablka s hruškami. Známky nebo mýto by zaplatili všichni stejný a sleva na jiné dani je uplně jiná věc. Klidně mohli dát slevu "Němcům" na jakýkoliv dani ve výši mýta a nazvat do třeba Vánoční sleva a bylo by to v pořádku. Ale jelikož úpravu mýtného a daně z auta navrhovali naráz v jednom balíčku, tak na sebe jen zbytečně upozornili.
2. 12. 2016 23:17
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
To nejsou dvě věci, které se jim samostatně nelíbily. Ony se jim nelíbily dohromady. A vyřešili to odstraněním té druhé (tedy úpravou sazby, která nejvíc dopadne na návštěvníky). První zůstala a sama o sobě není problémem (stejně tak by bez ní nebyla problémem ta druhá, protože by ten relativně vysoký krátkodobý poplatek museli platit i domácí - což ti také osvětluje, proč Komise netahá k soudu ČR, byť je ten poměr horší než 1:5).
2. 12. 2016 23:07
Re: informace k nicemu
Nepozastavil jsem se nad tím, protože mě to nepřekvapuje.
Avatar - Bully_
2. 12. 2016 21:45
Re: informace k nicemu
Cert vem vysku poplatku, kterou jeste presne nikdo vedet zatim ani nemuzeme, ev. (ne)zakonnost, o ktere rozhoduji take jini. Ja mj. vubec nechapu spojitost placeni poplatku za pouzivani dalnic s (pouze teoretickym a v laboratori a s podvody dosazitelnym) mnozstvim emisi. Tezsi vuz "opotrebuje" povrch dalnice vic, nez lehky a bezny osobni automobil prakticky nulove. Lidi tady casto nadavaji kdekomu do ekoteroristu a nikdo se nepozastavil nad tim, ze v tomhle nemeckem pripade nejde o zadny prispevek na obnovu dalnic ci neco podobneho, ale o prachobycejne ekovypalne.
2. 12. 2016 21:02
Re: SPRÁVNĚ !! VŠECHNY CIZÁKY PĚKNĚ ZKASÍROVAT !!
Nelíbili se jim 2 věci:
1) výše slevy (na co jsem celou dobu upozorňoval, že namají šanci toto regulovat)
2) poměr cen roční x krátkodobá známka

Výsledkem je tedy, nastavení výše slevy na dani nechali na Němcích a jen si "vydupali" poměr cen mezi roční a krátkodobější známky.

Pokud to převedeme na ČR, tak pokud bysme zavedli slevu 1 500,- na silniční dani (popř. dani z příjmu), tak je to v naší pravomoci. Ale pokud bysme zdražili měsíční známku na 1 000 a roční nechali 1 500, tak by to brali především jako diskriminaci cizinců.

Člověk by myslel, že po Brexitu se EU trochu umoudří, ale je to marný. Těch nesmyslných regulací, nařízení a dotací je už tolik, že nejlepším řešením by bylo celou EU zrušit a založit nové uskupení založené jen na volném pohybu zboží a osob (původní smysl EU).