Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRevoluce v motorech? Spotřebu paliva má snížit dvoutakt s protilehlými písty
23 komentářů
Ondris
No nevím, jestli byla tahle idea ve 30. letech opuštěna, v tancích jsou tyhle motory celkem běžně (T-64, T-80, Chieftain).
No a navíc tyhle Junkersy se licenčně vyráběly i ve Waltrovce pro náklaďáky. Jinak diesel dvoutakt i když ne s protiběžnými písty je celkem běžný zjev nejen ve velkých lodích ale i v lokomotivách, Detroit-diesel atd.
jozephko
Budúcnosť patrí elektromobilom. A primárne nie kvôli ekológii, ale kvôli spoľahlivosti a nižším prevádzkovým nákladom - hlavne na servis.
Len včera som čítal článok o tom, koľko stojí prevádzka starších výkonnejších SUV a čo všetko sa na nich môže pokaziť. Tie náklady sú často väčšia ako samotná cena ojazdeného auta.
V takom elektromobile môže byť pri pohone problém akurát tak s batériou. Elektromotory sú už z dôvodu svojej jednoduchej konštrukcie oveľa spoľahlivejšie ako spaľovacie motory. Navyše sa pomocou elektromotorov dá veľmi jednoducho zvyšovať výkon. Stačí dať jeden elektromotor dopredu a jeden dozadu a hneď má auto takmer dvojnásobný výkon a k tomu ako bonus pohon 4x4.
A aby som nezabudol ešte na jednu obrovskú výhodu elektromobilov: po zakúpení solárnych článok či využívaní kogeneračnej jednotky (kombinovaná výroba tepla a elektriny) môže elektromobil jazdiť za hubičku...
A tu je ten spomínaný článok😒br /> [odkaz]
Len včera som čítal článok o tom, koľko stojí prevádzka starších výkonnejších SUV a čo všetko sa na nich môže pokaziť. Tie náklady sú často väčšia ako samotná cena ojazdeného auta.
V takom elektromobile môže byť pri pohone problém akurát tak s batériou. Elektromotory sú už z dôvodu svojej jednoduchej konštrukcie oveľa spoľahlivejšie ako spaľovacie motory. Navyše sa pomocou elektromotorov dá veľmi jednoducho zvyšovať výkon. Stačí dať jeden elektromotor dopredu a jeden dozadu a hneď má auto takmer dvojnásobný výkon a k tomu ako bonus pohon 4x4.
A aby som nezabudol ešte na jednu obrovskú výhodu elektromobilov: po zakúpení solárnych článok či využívaní kogeneračnej jednotky (kombinovaná výroba tepla a elektriny) môže elektromobil jazdiť za hubičku...
A tu je ten spomínaný článok😒br /> [odkaz]
jozephko, do písmene souhlas :yes😒br />
Četl jsem ten článek. Ten motor BMW 5,0i byl tuším motorem roku, že? 8-s
Četl jsem ten článek. Ten motor BMW 5,0i byl tuším motorem roku, že? 8-s
Elechtrika určitě ano, ale furt nemáme dobrý baterky!!! 😉
V takom elektromobile môže byť pri pohone problém akurát tak s batériou.
Elektromotory sú už z dôvodu svojej jednoduchej konštrukcie oveľa spoľahlivejšie ako spaľovacie motory.
Opravdu? Ne jedna Tesla má měněnou celou elektroniku po 40 tisících, do 200 tisíc 3x vyměněné celé hnací ústrojí. Ve statistikách spolehlivosti americké Consumer Reports jsou Tesly suverénně na posledních místech...
Navyše sa pomocou elektromotorov dá veľmi jednoducho zvyšovať výkon. Stačí dať jeden elektromotor dopredu a jeden dozadu a hneď má auto takmer dvojnásobný výkon a k tomu ako bonus pohon 4x4.
To je přesně uvažování jak z marketingového materiálu. Proč asi normální auta nemají jeden motor vepředu a jeden motor vzadu? Protože = ZTRÁTY. Fyzika pro základní školy. Čím výkonnější AC motor mít budeš, tim větší a těžší bude a tím víc bude žrát.
A aby som nezabudol ešte na jednu obrovskú výhodu elektromobilov: po zakúpení solárnych článok či využívaní kogeneračnej jednotky (kombinovaná výroba tepla a elektriny) môže elektromobil jazdiť za hubičku...
Přečetl si si někdy takový ten štítek vzadu na solárním panelu? Panely pokrytá střecha tvého baráku vyrobí elektřinu pro jedno nabití Tesly přibližně za kolik let?
Podívej, AC motory jsou neskutečné žrouty energie. Aby se vůbec mohly točit, musí mít neustálý přísun elektrické energie. A čím rychleji se točí, tím nižší krouťák mají a tím víc žerou. AC motor je kombinací přímotopu a magnetické výřivky.
Takže bez zásadních inovací se elektrická auta mohou stát noční můrou každé automobilky.
Elektromotory sú už z dôvodu svojej jednoduchej konštrukcie oveľa spoľahlivejšie ako spaľovacie motory.
Opravdu? Ne jedna Tesla má měněnou celou elektroniku po 40 tisících, do 200 tisíc 3x vyměněné celé hnací ústrojí. Ve statistikách spolehlivosti americké Consumer Reports jsou Tesly suverénně na posledních místech...
Navyše sa pomocou elektromotorov dá veľmi jednoducho zvyšovať výkon. Stačí dať jeden elektromotor dopredu a jeden dozadu a hneď má auto takmer dvojnásobný výkon a k tomu ako bonus pohon 4x4.
To je přesně uvažování jak z marketingového materiálu. Proč asi normální auta nemají jeden motor vepředu a jeden motor vzadu? Protože = ZTRÁTY. Fyzika pro základní školy. Čím výkonnější AC motor mít budeš, tim větší a těžší bude a tím víc bude žrát.
A aby som nezabudol ešte na jednu obrovskú výhodu elektromobilov: po zakúpení solárnych článok či využívaní kogeneračnej jednotky (kombinovaná výroba tepla a elektriny) môže elektromobil jazdiť za hubičku...
Přečetl si si někdy takový ten štítek vzadu na solárním panelu? Panely pokrytá střecha tvého baráku vyrobí elektřinu pro jedno nabití Tesly přibližně za kolik let?
Podívej, AC motory jsou neskutečné žrouty energie. Aby se vůbec mohly točit, musí mít neustálý přísun elektrické energie. A čím rychleji se točí, tím nižší krouťák mají a tím víc žerou. AC motor je kombinací přímotopu a magnetické výřivky.
Takže bez zásadních inovací se elektrická auta mohou stát noční můrou každé automobilky.
Není pravda, že AC motory jsou zrouty energie, naopak, účinnost se blíží 90%. To že klesá kroutak s otáčkami je pravda, ale, klesá s ním i spotřeba energie. V maximálních otáčkách bez zátěže berou v podstatě jen to, co ztratí třením a odporem vedení - což je naprosté minimum, takže existují motory, co maximálních otáček ani nedosáhnou - dřív se vlivem odstredive síly roztrhne rotor
"Opravdu? Ne jedna Tesla má měněnou celou elektroniku po 40 tisících, do 200 tisíc 3x vyměněné celé hnací ústrojí. Ve statistikách spolehlivosti americké Consumer Reports jsou Tesly suverénně na posledních místech..."
Iste - ale to sú problémy špecifické pre Teslu a, napríklad, ani jedna z tých porúch, ktoré boli za výmenou (aj niekoľkonásobnou) nemala nič spoločného s elektromotorom samotným. Išlo o napojenie výstupného hriadeľa k diferenciálu. Alebo viete o nejakej takejto poruche u iných elektromobilov, Nie.
Iste - ale to sú problémy špecifické pre Teslu a, napríklad, ani jedna z tých porúch, ktoré boli za výmenou (aj niekoľkonásobnou) nemala nič spoločného s elektromotorom samotným. Išlo o napojenie výstupného hriadeľa k diferenciálu. Alebo viete o nejakej takejto poruche u iných elektromobilov, Nie.
jak jsi řekl, problém je "jenom" s baterkou... Se současnou úrovni baterek nejsou elektromobily ani ekonomické, ani ekologické a ani extra bezpečné - lithium je poněkud hořlavé.
Dokud nebudou baterie, které budou levné na výrobu (nejsou) s dlouhou životnost (nejsou) a nebudou využívat poměrně vzácné prvky ve velkém množství (využívají), není šance, aby elektromobily fungovaly. A to ještě nemluvím o nutnosti překopat kompletní elektrickou soustavu, což ekogumam nedochází - spotřeba nabíjeného elektromobilu je totiž značná.
O tom, že elektromotor je vysoce spolehlivý a účinný se ovšem nehadam
Dokud nebudou baterie, které budou levné na výrobu (nejsou) s dlouhou životnost (nejsou) a nebudou využívat poměrně vzácné prvky ve velkém množství (využívají), není šance, aby elektromobily fungovaly. A to ještě nemluvím o nutnosti překopat kompletní elektrickou soustavu, což ekogumam nedochází - spotřeba nabíjeného elektromobilu je totiž značná.
O tom, že elektromotor je vysoce spolehlivý a účinný se ovšem nehadam
Sorry, ale tak půlka toho, co jste napsal, jsou jen vaše dojmy a s realitou nemají nic společného.
Můžete to rozvést nebo zustanete u tohoto výkřiků bez argumentů?
Není pravda, že Tesla S bere při nabíjení ze zásuvky 11kW? Myslíte, že jedno-dve taková auta u každého domu by nerozhodla síť?
Není pravda, že lithium je poměrně vzácný a velmi reaktivni kov, který hoří už jen při styku s vlhkostí?
Není pravda, že lithium-ion-polymerove baterie, použité v drtivé většině elektromobilu jsou velmi citlivé na elektricke a mechanické piskozeni s nebezpečím pozaru? (li-fe se používají méně kvůli menší energetické hustotě)
O ekologii se lze jen dohadovat, oficiální porovnání dopadu výroby na životní prostředí pochopitelně neexistují.
Prosím, můžete diskutovat.
Není pravda, že Tesla S bere při nabíjení ze zásuvky 11kW? Myslíte, že jedno-dve taková auta u každého domu by nerozhodla síť?
Není pravda, že lithium je poměrně vzácný a velmi reaktivni kov, který hoří už jen při styku s vlhkostí?
Není pravda, že lithium-ion-polymerove baterie, použité v drtivé většině elektromobilu jsou velmi citlivé na elektricke a mechanické piskozeni s nebezpečím pozaru? (li-fe se používají méně kvůli menší energetické hustotě)
O ekologii se lze jen dohadovat, oficiální porovnání dopadu výroby na životní prostředí pochopitelně neexistují.
Prosím, můžete diskutovat.
Naprosty souhlas - ekoteroriste z EU totiz jaksi zapomneli na to, kolik jezdi aut pro Evrope a jakou maji energetickou potrebu. Na to neni vubec el. soustava (zdroje + rozvody) v Evrope, ani jinde na svete, pripravena. Odhadem - el. energie pro auta v CR by bylo potreba pokryt cca. 2 - 3 novymi Temeliny, o rozvodne soustave nemluve.
A Smart Gridy zatim funguji jen v rozovdu 0,4 kV, dal se energie ani jeji rizeni nedostane. Elektroauta jsou zatim jen nerealne a utopisticke blaboly - iz vice nez 100 let.
A Smart Gridy zatim funguji jen v rozovdu 0,4 kV, dal se energie ani jeji rizeni nedostane. Elektroauta jsou zatim jen nerealne a utopisticke blaboly - iz vice nez 100 let.
na automobilovy provoz v CR by s prehledem stacil dostaveny temelin.
jak jsi prisel na 2-3??
CR vyvazi vic elektriky, nez by stacilo pro všechny elektroauta u nas.
jak jsi prisel na 2-3??
CR vyvazi vic elektriky, nez by stacilo pro všechny elektroauta u nas.
V CR se spotřebovalo něco přes 7 mld. litru nafty a benzínu za rok 2015, 1 lit. benzínu má 32 MJ/l (9 kWh/l), Temelín vyrobil max. 43 PJ/rok 2006 ...
temelin cca 15TWh za rok, dostaveny temelin 30TWh
litr benzinu 9kWh, 7mld litru 63TWh
účinnost benzinovyho motoru 25% = 15TWh na kolech
účinnost prenosu elektriky + baterka + elektromotor 50% (spis vic), tedy 15TWh na kolech
tedy dostaveny temelin utahne veskery automobilovy provoz v CR i se vsema ztratama, a ještě zbyde
litr benzinu 9kWh, 7mld litru 63TWh
účinnost benzinovyho motoru 25% = 15TWh na kolech
účinnost prenosu elektriky + baterka + elektromotor 50% (spis vic), tedy 15TWh na kolech
tedy dostaveny temelin utahne veskery automobilovy provoz v CR i se vsema ztratama, a ještě zbyde
Další velká výhoda při použití 2 el. motorů na 1 nápravu, tedy každý pro jedno kolo, je absence diferenciálu a také možnost individuálně posílat výkon na kola, takže každé FWD auto se může do zatáček stáčet jako se samosvorem. Toto se hodí i na povrchu se sníženou přilnavostí, kde u současných řešení se výrobci spoléhají na přibrzďování brzdami, takže brzdy mohou ve výsledku být v provozu třeba o 70% méně.
Stále bych radši používal elektromobil s palivovým článkem místo baterie. Při vhodné kapalině by stačilo klasicky "natankovat" jako jsme zvyklí na čerpacích stanicích. Účinnost pal. článku se pohybuje okolo 60%, zbylých 40% je teplo, které se dá použít pro topení.
Baterie můžou dobře posloužit tak v Kalifornii, ale třeba v Rusku? Mít v zimě o 30% menší dojezd, těžká nevýhoda. Četl jsem, že někdo vyvíjí nějaký superkondenzátor s velkou kapacitou, ale stejně ta "nevýhoda" téměř 100% účinnosti tady je.
Stále bych radši používal elektromobil s palivovým článkem místo baterie. Při vhodné kapalině by stačilo klasicky "natankovat" jako jsme zvyklí na čerpacích stanicích. Účinnost pal. článku se pohybuje okolo 60%, zbylých 40% je teplo, které se dá použít pro topení.
Baterie můžou dobře posloužit tak v Kalifornii, ale třeba v Rusku? Mít v zimě o 30% menší dojezd, těžká nevýhoda. Četl jsem, že někdo vyvíjí nějaký superkondenzátor s velkou kapacitou, ale stejně ta "nevýhoda" téměř 100% účinnosti tady je.
No řekl bych, že ten levný servis/spolehlivost je hlavní důvod, proč se velké automobilky poněkud zdráhaly, začít se elektroautům věnovat. Koneckonců tu byl nedávno článek, kde kdosi z VW "naříkal" že elektroauto má méně součástek a bude asi levnější na servis. Na druhé straně máme už nejméně 2 oznámení (VW a Daimler), že velkoautomobilky začnou do elektroaut investovat. Myslím si, že velkým došlo, že když ne my, tak někdo jiný ano a ono upřímně řečeno vidina poměrně rychlé obměny veškerého autoparku v civilizovaných zemí je poměrně lákavá. Předpokládám, že jim EU i jednotlivé státy velmi pomohou tím, že začnou, s rozvojem prodeje elektroaut, masivně zakazovat vjezd autům se spalovacím motorem a šroubovat daně na "škodlivé" pohonné hmoty (ala tabák) ....
.StenLi.
.StenLi.
Ked niekto pride po 2 rokoch s nevydarenou kopiou motora od Toyoty a vola to revolucia 😄
[odkaz]
Generatory od Toyoty su samozrejme revolucnejsie lebo nepotrebuju hriadel a ostatne zbytocne kazitka v motore.. tento "vynalez" dokonca pridava este dalsi hriadel a dalsie komponenty Well done.. A samozrejme je ovela efektivnejsie premienat energiu z paliva rovno na elektricku energiu a pohanat nou elektromotor ako riesit priebeh krutiaceho momentu, idealne otacke, prevodovky atd.. Hybrid s range extenderom ako FPEG od Toyoty, ci uz povodny s jednym piestom😒br /> [odkaz]
alebo s dvoma protilahlymi je prechodna buducnost kym nepokroci technologia baterii a ekologickej vyroby elektriny.
[odkaz]
Generatory od Toyoty su samozrejme revolucnejsie lebo nepotrebuju hriadel a ostatne zbytocne kazitka v motore.. tento "vynalez" dokonca pridava este dalsi hriadel a dalsie komponenty Well done.. A samozrejme je ovela efektivnejsie premienat energiu z paliva rovno na elektricku energiu a pohanat nou elektromotor ako riesit priebeh krutiaceho momentu, idealne otacke, prevodovky atd.. Hybrid s range extenderom ako FPEG od Toyoty, ci uz povodny s jednym piestom😒br /> [odkaz]
alebo s dvoma protilahlymi je prechodna buducnost kym nepokroci technologia baterii a ekologickej vyroby elektriny.
ivanka74
Zajímavé, ale to než se k nám dostane..Spotřebu svého "klasického motoru" se snažím snížit pravidelnými kontrolovami a výměnou motorového oleje. Už jsem viděla, jak vypadá zadřený motor a to bych nikomu nepřála. Hlavní je ale vybrat kvalitní, já se třeba spoléhám na Millers Oils, které už dlouho kupuji na https😐/www.pipaoils.cz/…produkty/osobni-… vždycky to proběhlo v pohodě, takže doporučuji 😊
KDO SE MÁ FURT CRCMAT S 😒br /> 1) RANNÍM STUDENÝM STARTEM
2) OTRAVNOU MANUÁLNÍ PRACÍ s ŠAUTRPÁKOU
3) PŘEPÁLENÝMA SERVISEMA + milijón dalších fosilních bejkáren : [odkaz] [odkaz] [odkaz]
NEJLEPŠÍ JE ELEKTROMOBIL S AUTOMATICKOU BEZPORUCHOVOU BEZSERVISNÍ PŘEVODOVKOU v základní výbavě i tý nejlevnější ELEKTROKÁRY [odkaz] [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: