Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.
Zpět na článek
3. 12. 2016 08:54
3. 12. 2016 09:02
3. 12. 2016 10:30
3. 12. 2016 11:22
3. 12. 2016 11:10
3. 12. 2016 17:26
3. 12. 2016 21:41
3. 12. 2016 23:01
3. 12. 2016 23:09
4. 12. 2016 16:38
3. 12. 2016 11:16
3. 12. 2016 11:21
3. 12. 2016 12:26
3. 12. 2016 12:35
3. 12. 2016 15:00
3. 12. 2016 18:18
3. 12. 2016 19:27
3. 12. 2016 23:10
3. 12. 2016 20:09
3. 12. 2016 20:22
3. 12. 2016 20:29
3. 12. 2016 21:01
3. 12. 2016 21:03
3. 12. 2016 21:30
3. 12. 2016 21:31
3. 12. 2016 21:50
4. 12. 2016 09:53
3. 12. 2016 21:43
3. 12. 2016 22:35
3. 12. 2016 22:42
4. 12. 2016 01:12
4. 12. 2016 08:57
4. 12. 2016 14:09
4. 12. 2016 11:52
4. 12. 2016 22:24
5. 12. 2016 15:24
3. 12. 2016 08:42
Super! Tak ještě Praha
Super! Tak ještě Praha a další města u nás. Každý den jezdím za těmi smradlavými, jedovatými diesely a nemít v autě automatický vnitřní okruh, to tlačítko už by snad vypadlo. Ve městě v dnešní době zlatá funkce!
Rozbalit vlákno
34
Avatar - 3_diamanty
3. 12. 2016 09:16
Re: Super! Tak ještě Praha
nejake tie "LEZ" cize nizko-emisne zony uz v prahe vytvorene mate nie? tusim prave od tohto roku 2016 by uz taketo nieco u vas v prahe malo fungovat.... ale zrejme ten zakaz vstupu do tychto "LEZ" plati zatial len pre nejake starucke dizle... novsich sa to este asi netyka ( zatial )
3. 12. 2016 15:50
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
jj
český PRÁGL tot zapráskaný [odkaz] [odkaz] město v český kotlině kam se každý turista rád vrací rok co rok na čerstvý vzduch >:D >:D >:D >:D
PS: chudáci domorodci ;-) TODÁROZUM !! [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - WinDiesel
3. 12. 2016 19:28
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
a ty máš místo mozku EV kostku vo-le
4. 12. 2016 13:56
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
je to fakt pech co že se ti ty dízly tak zesrrr co, celý žívot dízlfet a ted ti to chtej zatrhnout, no to sou sobecký lidi, pro pár vypatlaných egoistických volů nenechaj nadále chcípat celou společnost, kam sme to dízdoprcali >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
3. 12. 2016 09:29
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
V ČR je příliš ouředníků placených VW, tady se toho bohužel nedočkáme.
3. 12. 2016 20:26
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
dockame, hned jak z Wolfsburgu dorazi do Skodovky prikaz uvest prvni plug-in hybrid v podobe Superbu a Kodiaq postavenych na zakladu Passata GTE, takze v CR se da obrat cekat tak okolo 2019-2020 :-) VW do te doby sve diesely postupne bude utlumovat a jejich prodeje prevadet do oblasti kde jim zatim diesely nevadej, treba Rusko, ostatne jiz ted utlumuji vyvoj dieselu a zacinaji prevadet dane investice na vyvoj plug-in hybridnich a BEV technologii
4. 12. 2016 05:31
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
VAG jediný varábí naftová auta? Já jen, že třeba u francouzů se chvílemi nedal koupit benzínový motor u některých modelů.

Jde o hysterii, hloupou a nesmyslnou. Takto pojatá regulace je přehlídkou blbosti.
Avatar - Magister
3. 12. 2016 10:38
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
Tomu říkám být zblbnutý zeleným ekofašismem v praxi. Není nad to, jak si dobrovolně vzít jednu z možností a ubrat svobodu. Před pár dny tu byl článek o tom, že pár největších lodí má zplodin tolik, jak všechna auta, ale to se pseudoekologům nehodí do krámku.

A teď ještě, co to bude znamenat pro ceny v obchodech, páč nákladní doprava je vesměs na naftu.... ;-) . Půlka z vás zelenorudých melounů si to rozmyslí, až bude rohlík o 2 kačky dražší.
3. 12. 2016 14:57
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
Tvoje svoboda končí tam kde začíná svoboda jiného.
Avatar - Skipper
3. 12. 2016 16:24
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
To sice jo, ale kam jsme ochotni posunout hranice? Když Ti ekoblázen řekne, že ho otravuje veškerá individuální doprava se spalovacími motory? Budeš dobrovolné jezdit autobusem, aby jsi neomezil jeho svobodu?
Avatar - Magister
3. 12. 2016 18:09
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
Autobus jezdí na naftu. Ekofašista ti řekne jezdi elektrickým = na uhlí. A to je podle něj ekologičtější. :-) Pseudoekologie.
4. 12. 2016 13:58
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
Autobus jezdí na CNG ty schopnějsí na baterký. Jen dízlprase ti řekne jezdi dízlem je to správné >:D >:D >:D >:D
3. 12. 2016 19:15
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
Drogy jsou taky svoboda? Co chemicke zbrane a toxicke chemicke latky? Ne vsechno muze byt svobodne.
3. 12. 2016 20:36
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
nakladni doprava se da velice snadno predelat na diesel-LPG nebo diesel-CNG, ostatne i v CR jiz nekteri dopravci toto zacinaji sami praktikpovat, neb jim to setri naklady na palivo celkem vyrazne, u aut co maji velke provozni naklady bud najezdem nebo profilem zatizeni se to obcas tem dopravcum vraci behem mesicu

navic vsimni si ze snad vsechny automobilky nakladnich aut dnes maji nebo testuji hybridni nakladaky/trucky a nebo je alespon pripravuji, ta zmena u nakladaku a trucku prijde do par let uplne stejne jako u osobaku, a zacinaj to pomalu vyzadovat i samotni odberatele v podobe retezcu, je to pro ne PR kdys i logistika se tvari "eco"
Avatar - defusiq
3. 12. 2016 10:57
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
Přesně...když chodim kolem Dejvický na kulaťáku, tak si říkám, že kdo tam bydlí nebo studuje a chodí tudy každý den, tak to je snad jistá rakovina...
Avatar - Magister
3. 12. 2016 11:48
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
Patrně už si nepamatuješ, že ještě před pár lety auta neměla katalyzátor a podstatnou část tvořily vozy s dvoutaktním motorem. A nebylo rakoviny více jak dnes ;-) .
3. 12. 2016 11:55
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
samozrejme, ze rakoviny nebylo tolik co dnes, když se lidi dnes dozivaji vyššího veku, nez za bolševika a je vetsi pravdepodobnost, ze se rakoviny "doziji".
za bolševika se vic umíralo na jiny nemoci a v nizsim veku.

navíc nebylo prokazany, ze zplodiny z benzinovych motoru rakovinu zpusobuji, narozdil od zplodin z naftových motoru
Avatar - Magister
3. 12. 2016 12:39
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
Já nemluvím o bolševikovi, stačí jít do 90. let. Zplodiny z dnešních moderních dieselů, stejně jako benzínových aut nejsou nebezpečím. Už tak jsou tyto vozy tak zregulované, že půlka dnešních aut má motory velikosti těch ze zahradních traktorků. Z hlediska nebezpečí je nebezpečný spíše soused, co spálí v kotli každé svinstvo.

Tady se fakt řeší pytlíkoviny. Letadla a lodě - tam není regulace.
3. 12. 2016 13:16
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
pletes se
zplodiny z naftaku problemem jsou.
je dobře, ze se to konecne zacina resit.
at naftaky klidne jezdej dal, ale at plnej emisni limity i v realu a at jsou stejny jako u benzinaku. pak s tim nebude mit nikdo problém.
stavajaci naftaky se nechaj dojezdit, ale postupne nebudou moct do nizkoemisnich zon, srovnají se spotrebni dane benzinu a nafty a zavede se ekologicka dan podle vypostenych emisi (jak CO2, tak NOx), takze se provoz naftaku nevyplati
Avatar - Magister
3. 12. 2016 14:45
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!
Z globálního hlediska automobilová doprava problémem skutečně není. Tvoří naprosté minimum znečištění. Již limity euro 6 jsou prakticky nesmyslně nastavené, proto dnes auta musí plnit normy a mnohé je na úkor uživatelskosti, případně výdrže.
3. 12. 2016 15:45
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
hele ty s nikem Magister, narodil ses už jakodebil nebo to jen za kontzerví prachy hraješ?? >:D >:D Dízl [odkaz] je svinstvo už ví každý malí dítě, ale klidně fetuj dál >:D >:D
Avatar - Magister
3. 12. 2016 18:11
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
Lepší jezdit na naftu než na uhlí, ekofašisto. ;-) A ještě dotované uhlí >:D .
4. 12. 2016 13:52
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
OMYL soudruhu dizlnostalgiku zaprodanče či demagogu. Každý dítě že základní školy dnes už ví že menší zlo je jezdit na elektrárenský filtrovaný uhlí [odkaz] než na naftu přímo do ksichtu na ulici. Ale lepší je jezdit na dosluhující atom temelína když už ho postavili a NEJLEPŠÍ JE NA ČESKOU VODU [odkaz] ANEBO NĚMECKÝ VĚTRNÍKY AKUMULOVANÝ V TESLA POWERPEKECH a faaakt sory jemi uprrr kolik parchantů ze svýho šádeplatu doma živíš že tak blbě kecáš >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 18:33
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
Tohle ale není o globálním hlediska žejo = tohle je o autě před tebou v městský koloně ;-)
Avatar - Magister
4. 12. 2016 11:01
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
Jo a s těmi já problém nemám, pokud to není zrovna nějaký starý dvoutakt z NDR. ;-)
4. 12. 2016 13:54
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
no je vidět že seš fakt blbej tak to bys měl držet hubu a jít votročit šáde co říkáš ;-) >:D
Avatar - Skipper
3. 12. 2016 16:27
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
Zajímavá myšlenka. Ale pŕedstav si, že se tohle splní. Co bude dál? Zavedení emisních limitů Euro 7, Euro 8... Kde ve výsledku bude požadované množství emisí 0. Nebo si myslíš, že splněním stávajících norem to pro úředníky skončí? K čemu to je?
Avatar - Magister
3. 12. 2016 18:12
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
Asi by nás nejraději vrátili na stromy. Tohle zelenorusé hnutí je hrozné. Doufám, že se ho postupně v Evropě povede sesadit.
4. 12. 2016 14:03
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
nejraděli by abys votročil 3smenne žádný vodbory, celej život spořil na důchod a v 60ti chcípnul aby tvuj důchod propadl státu a cálovala se tam ta sekyra. Proto do roku 2016 stále STÁT ČR PODPORUJE DÍZLPRASATA [odkaz] [odkaz] JE TO VO
KORUPCI
VLEZDO***STVÍ
KAMARÁŠOFTECH
VOZENÍ SE NA DRUHEJCH
KOBYLKOVÁNÍ
DOKLEPÁVÁNÍ
PŘECI TOS NEVĚDĚL?? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - defusiq
3. 12. 2016 13:18
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
Ale i tak...smrad ze spálenýho benzinu mi nikdy nevadil (snad i naopak >:D ), ale ten kyselej zápach nafty to je děs...
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 18:35
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
:yes: :yes: :-!
4. 12. 2016 14:08
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
ČÚCHÁNÍ BENZOPYRENU JIŽ PŘI FETU NA BENZÍNCE ZPŮSOBUJE RAKA [odkaz] STEJNAK JAKO Z LAUFU POPELNICE. PŘECI JENOM JSOU TO ZAS A JENOM ROZPUŠTĚNÝ TY NEJVĚTŠÍ DINOSAUŘÍ SRAČKY, ŽÁDNEJ MED >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 18:38
Re: Magistr je hlava študovaná jen s výučákem šadevole ;)
Pokud lítáš za letadlem něco plaveš za lodí rozhodně :-)
3. 12. 2016 15:48
Re: PRAHA je DÍZL-RAKOVINOU PROLEZLÁ DÍRA !!!!
;-)
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 08:44
To jsem zvědavý jak...
To jsem zvědavý jak to udělají bez toho aby města nezkolabovala. Diesely mají větší podíl na znečištění než cokoliv jiného, o tom už nejsou žádné diskuze. Ovšem nejdřív by se měly začít měřit reálné emise, spousta lidí v zemích kde už teď platí regulace podle emisí si nakoupila papírově eko-diesely a staly se oběťmi podvodu. Kromě CO a NO ať se měří i pevné částice. Najednou ani turbo benzín nebude ekologický a celá umělá bublina kterou EU vynutila svými nereálnými požadavky praskne.
Letadla a lodě bych do toho netahal, malé dodávky určené po provoz v centru můžou (a jinde už jezdí) na elektriku. Ve větším okruhu města mají mít přednost dodávky na CNG. Velké náklaďáky, kamiony a pracovní stroje se bez nafty neobejdou. Stejně jako se lidem co mají auto na delší trasy (což je výhoda dieselu) ale bydlí ve městě nemůže zakázat ho vlastnit. Jeden z největších zdrojů emisí ve městech jsou ovšem autobusy MHD. Ne všude se hodí elektromobily, třeba v kopcovité Praze rozhodně ne. lepší jsou už hybridy nebo opět CNG jak je vidět ve většině Evropy. Mimochodem v Praze se zrušili bez emisní trolejbusy mimo jiné protože ČSSR mělo levnou ropu z SSSR. Co by za ně dnes dali.
Takže jak vylepšit vzduch ve městech? Investicí do infrastruktury, lepší MHD, podpora firem co mají celkově nižší emise atd. Ovšem to všechno se má stát už teď, aby se do doby než nám chtějí něco zakázat obměnil vozový park. Na to je potřeba dvacet let.
Rozbalit vlákno
13
3. 12. 2016 09:04
Re: To jsem zvědavý jak...
Lze předpokládat, že nějaké výjimky tam budou, pro auta komunálních služeb atd. Ale jinak v tom nevidím problém. Tranzitní kamionová doprava se vytlačí na vnější okruhy, dodávky můžou jezdit na benzín, což kdysi bylo úplně normální (první generace Transporteru nebo Transitu vůbec žádné diesely neměly), případně můžou jezdit na LPG nebo CNG.
Na druhou stranu nesouhlasím s principem "dnes vám dovolíme to koupit, ale zítra vám zakážeme to používat". Takže místo zákazu používání bych zavedl zákaz prodeje.
3. 12. 2016 11:06
Re: To jsem zvědavý jak...
Jenže zákazem prodeje nijak nevyřeší, že mají miliony aut v různém stádiu rozkladu ve městech, a situace by se zlepšovala velmi pomalu. Nemluvě o tom, že se tu bavíme o několika městech a ty bys prodej zakázal všem (jinak by to nemělo žádný smysl). Pokud bude takový zákaz dán s dostatečným předstihem (řekněme pět let), tak s tím nemám problém. Nejlépe podpořen referendem, aby se plány neměnily s osazenstvem radnice. Protože se tu bavíme o potenciálně zmařených investicích, chce to nějakou jistotu.

Pokud bych si na něco chtěl došlápnout, tak je to přímé vstřikování.
3. 12. 2016 13:35
Re: To jsem zvědavý jak...
5 let předstih mi přijde málo vzhledem k tomu, že průměrný věk aut je u nás 15 let. Po 5 letech má auto ještě poloviční hodnotu a lze předpokládat, že je stále ve slušném stavu, takže omezením jeho používání je to zmařená investice. Zaplatí to majitel nebo daňový poplatník? Vem si Řecko, teprve před pár roky povolili občanům vlastnictví aut s dieselem (předtím to byla výsada pro taxikáře a několik dalších privilegovaných) a najednou v článku čtu, že Atény jsou mezi městy, které diesely chtějí zakázat.
Zákaz prodeje by šlo udělat třeba příští rok, samozřejmě včetně dovozu ojetin. Když se zároveň bude důsledně vyžadovat řádný technický stav dieselů, tak podíl dieselů ve vozovém parku rychle klesne.
3. 12. 2016 16:46
Re: To jsem zvědavý jak...
Pět let znamená, že i když si auto koupíš den před tím, než s tím přijdou, pořád ho slušně užiješ, i když lze předpokládat, že jeho hodnota poklesne víc (alespoň v dané oblasti), než by jinak poklesla, a máš čas udělat nějaké plány. Pokud by se někomu chtělo to plánovat ještě víc dopředu, proč ne, ale 4-5 let mi přijde dostatečné. Nějaký negativní dopad tam bude, ale bude citelně omezen. Horší by bylo, kdyby v září řekli, že máš od ledna šmidra.

Jinak ani tak nejde o to, jaký je průměrný věk, ale jak dlouho si lidé auto drží (ať už nové, nebo ojeté).

Jenže zákaz prodeje nedopadne jen na města, dopadne na všechny. Samozřejmě by se to dalo zkombinovat a zakázat vjezd nově koupeným autům (od určitého data). Bylo by to však trochu paradoxní (chráníš ty staré, které nejspíš budou znečišťovat víc). Že by technická měla fungovat, beru jako samozřejmost.
3. 12. 2016 13:44
Re: To jsem zvědavý jak...
trochu nechapu ten tvůj problém s primym vstrikovanim.

soucasny euro 6b primovstriky na saze evidentne plni.
ano, mají 10x vic sazi (počet) nez naftaky s filtrem.
byla by asi ostuda, kdyby naftaky s fitrem na tom byly stejne nebo hur.
navíc tady mas spoustu naftaku bez fitru (at uz legalne nebo nelegalne), který jsou na tom s PM o několik radu hur nez primostrikovy benzin.

a navíc, euro 6c to u benzinu resi, kdy počet castic bude muset klesnout desetinasobne. takze bud opet neprimy vstrik, nebo maly filtr.
a obe reseni zaruci, ze benzin bude mit o 2-3 rady min sazi (na počet) nez naftak s fitrem.

takze ano, na primovstriky bude doslapnuto uz pristi rok
3. 12. 2016 16:26
Re: To jsem zvědavý jak...
Co na něm nechápeš? Zážehové motory jsme si naprosto zbytečně zprznili a pro vznětové by to znamenalo krušné časy, tam se tak snadno přejít k nepřímému nedá. Pevné částice jsou vážný problém a v evropských městech je situace mnohem horší než v USA. Samozřejmě, že za to zážehové motory nemůžou, ale proč bychom měli tolerovat zhoršování situace? U zážehových nikdy neměli tak výrazné zhoršení dovolit. Ke všemu kvůli spotřebě.

Samozřejmě bych nezakazoval výslovně přímé vstřikování. Ale nastavil bych limity na úrovni dosahované nepřímým.

A to nám ten špatný vzdoušek udělaly mnohem větší částice starších dieselů. Hmotnost vypuštěných na auto a kilometr sice má klesat, ale ona klesá i velikost, hůř se filtrují a jsou pro nás ještě nebezpečnější. Dopad tohoto vývoje ještě pocítíme. Podle mne by měl být limit tím přísnější, čím jsou částice menší. Tady se bavíme o karcinogenu, s kterým si tělo nedokáže poradit (s většími je to o něco lepší). Větší chuťovka, než tvé oblíbené oxidy dusíku, kde se bavíme spíš o astma a infekcích dýchacích cest.
3. 12. 2016 09:15
Re: To jsem zvědavý jak...
Diesely maji nejvetsi podil na znecisteni ?!

A to je tvrzeni na zaklade jakych cisel ?

Jaky podil maji diesely na celkove tvorbe CO, NO a pevnych castic ?

Tato cisla jsme zatim nikde na verohodnych zdrojich nenasel.

U CO2 je to tusim 0,06 % ?
4. 12. 2016 14:10
Re: To jsem zvědavý jak...
ANO DÍZLY MAJÍ NEJVĚTŠÍ PODÍL NA ČUCHÁNÍ RAKA NA ULICI, ZABĚHNI NĚKDY NA EXKURZI NA ONKOLOGII ;-)
Avatar - Dzakobo
3. 12. 2016 10:28
Re: To jsem zvědavý jak...
Na svažitá území se elektromobily/hybridy hodí víc než co jiného, protože energie nepřijde při sjezdu dolů vniveč v brzdách. Dodávky ve městech by měly jezdit co nejdříve na CNG, u autobusů je ten trend výraznější, což je fajn.
3. 12. 2016 10:47
Re: To jsem zvědavý jak...
Vždyť se pevné částice měří. A to i u zážehových motorů, kde je pravda situace trochu benevolentnější, protože zaspali. Problém pak není v přeplňování, je v přímém vstřikování. V běžných autech se zážehové motory s přímým vstřikováním začaly objevovat tak v roce 2003 a první limit, na hmotnost, byl až s Euro5, to je 9/2009 pro nové typy, 1/2011 pro nová auta. U vznětových to bylo od začátku Euro norem, tedy 1992. Kdyby to neměřili, tak by se roky nemluvilo o tom, kdy i zážehové motory dostanou filtry pevných částic.

Proč by měly být kopce pro elektromobil problém? Co vydáš navíc při cestě do kopce, to získáš zpět při cestě z kopce. Normálně se nejezdí pořád do kopce. Navíc energii dokáží i rekuperovat. Je to sice ztrátový proces, ale konvenční auto benzín nevyrobí, přinejlepším ho přestane spotřebovávat.
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 11:13
Re: To jsem zvědavý jak...
Dobíjení při jízdě z kopce je super, sám jsem to zažil v Leafu ;-) Autobusům do kopce by mělo pomoct tohle:
[odkaz]
Avatar - wakantanka
3. 12. 2016 12:55
Re: To jsem zvědavý jak...
No ja neviem, na západe či severe Európy nastupuje trend, keď dopravné či špedičné firmy prechádzajú na EV vozidlá nie z donútenia zhora, ale preto že to oceňujú hlavne ich zákazníci. Tí istí zákazníci vo svojich pobočkách na východe Európy ale na to zďaleka kašlú a zaujíma ich len cena, väčšina zákaziek sa rieši neoficiálnou cestou a my sa potom čudujeme, že u nás jazdí to čo jazdí.
Avatar - Bully_
3. 12. 2016 21:11
Re: To jsem zvědavý jak...
Ja bych to videl jednoznacne spis na prime dotace pri nakupu, i ty neprime- formou ruznych ulev na danich, exkluzivni moznosti vjet tam, kam se spalovacim motorem nemuzes, exkluzivni parkovaci mista apod..
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 08:54
Lodě a letadla
Velké lodě mají emise jak všechna auta dohrromady, to ví každý. Ovšem bavíme se o znečištění ve městech. V přístavních městech má mít provozovatel přístavu, doků atd povinnost vybudovat přípojky elektřiny pro lodě. Ta se pak napojí na molu a vypne agregáty. kdo někdy byl v průmyslovém přístavu nebo "potkal" na dovolené cruise ship hučící a čmoudící přímo v centru historického přístavu ví o čem mluvím. Někdo už to tak funguje. Nová letiště se mají budovat daleko za městem, ne jako plánované rozšíření Heathrow. Kromě emisí jde i o hluk.
Rozbalit vlákno
7
3. 12. 2016 09:44
Re: Lodě a letadla
Kazdy kto denne jazdi par kilometrov po meste aj tu v nasom vidlakove kde ani zdaleka nie je tolko aut vie, ze sa to prakticky neda zvladnut s otvorenou cirkulaciou vetrania v aute, lebo vzdy sa pi nejakom case pred teda zaradi nejake smradlave tdi, hdi alebo podobe a bez zavretej cirkulacie by si vo svojom aute skapal. S benzinom sa to nikdy nestane. A co maju lode s centrami miest? Ked pojdes po vaclavaku, asi pred tebou nepojde ziadna cruise ship nemyslis?
Avatar - Magister
3. 12. 2016 10:43
Re: Lodě a letadla
Není to tak dávno, co auta neměla katalyzátor a každé druhé bylo dvoutakt. A nikdo si nestěžoval. Takže tato hysterie, kterou tu předvádíš, je spíše legrační.
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 11:15
Re: Lodě a letadla
Jenomže těch aut bylo kurňa míň :-(
Avatar - Magister
3. 12. 2016 11:49
Re: Lodě a letadla
Myslím, že o tolik méně jich v 90. letech nebylo. Situace dnes je mnohem lepší, tohle tažení proti moderním dieselům je zbytečné a účelové.
4. 12. 2016 14:18
Re: Lodě a letadla
ty si fakt stará garda nevzdělanec co?? :-) :-) :-) :-)

1995 = 2.500.000 popelnic v čr
2015 = 5.500.000 popelnic v čr
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 10:47
Re: Lodě a letadla
Na Václaváku cruise ship fakt nepotkám. Ovšem ve spustě jiných měst ano, stejně jako obří nákladní lodě. Některá města jsou totiž přístavy a jsou i jiné země než ČR.
4. 12. 2016 05:35
Re: Lodě a letadla
Bazalte, dokážeš napsat volovinu a pak ji ještě vyšperkovat. Zapomněl jsi na spalovny, teplárny, kotle na pevná paliva atd.

Zkus se oprostit od "abíčkového" myšlení ;-)
Avatar - _Karel_
3. 12. 2016 09:02
Bude/nebude?
Zbývá nějakých 8 let. Během té doby určitě budou nějaké volby a občané těch měst můžou s takovým krokem souhlasit, nebo nesouhlasit a dát najevo. A pak nést všechny pozitivní a negativní důsledky. Protože ani jedno řešení není jen černé nebo bílé. Ať už se rozhodnou tak nebo tak, je to jejich věc a jejich město.
Rozbalit vlákno
60
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 09:19
Re: Bude/nebude?
Vliv NOx na živej organismus je hodně černobílej :-!

Rozdíl mezi naftou a benzínem v městský koloně je skoro černá a bílá ;-)
Avatar - _Karel_
3. 12. 2016 09:28
Re: Bude/nebude?
Černobílý je hlavně tvý vidění. Nejen aut.
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 09:32
Re: Bude/nebude?
Já vim = a nejen moje [odkaz]

Ale za to že nás opakovaně házíš do stejnýho pytle dík :-)

Rád na svět koukám modře [odkaz] ;-)
Avatar - _Karel_
3. 12. 2016 09:40
Re: Bude/nebude?
[odkaz]

Ne, že bych čekal, že si dokážeš dát úplný zákaz dieselů do širších souvislostí.
P.S. i vyhrávat se musí umět. Já dokázal se ctí prohrát, ty to zřejmě nedokážeš.
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 09:42
Re: Bude/nebude?
To sem nevěděl že seš chytřejší :-)

Furt nadřazuješ pájovy závěry nad Vaculíkovy? :yes: >:D

Fakt myslíš že chápeš souvislosti líp než Stephen Hawking?

Co ten Blue Label? ;-)
4. 12. 2016 05:48
Re: Bude/nebude?
A ty jsi se ještě nenaučil nadřazovat své vjemy, vědomosti a pocity nad Vaculíka?

Vytrháváš z kontextu a opět špatně ;-) Věřím, že si dokážeš vygooglit, jaký má svůj podíl na znečištění vzduchu osobní doprava ve srovnání s jinými odvětvími nebo třeba třeba plyny živočišného původu. Mnozí tomu říkají prdy, ale nevím jak Vaculík ;-)

Pak to sem hoď :yes:
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2016 11:52
Re: Bude/nebude?
Ne = ale jestli víš k tématu něco víc než on: Sem s tim ;-)

V nějakym předposlednim Dieslu to docela rozebíral s lidma z ĆVUT = a podobnejch zdrojů je mraky = takže ne nedám na fandy nafty ve městě = tebe, Karla nebo Blatoucha

Předpokládám správně že máš jako obvykle svůj = opačnej názor než odborníci z oboru :-)
Avatar - _Karel_
4. 12. 2016 15:30
Re: Bude/nebude?
Ty seš prostě blbej jak bandaska. Kdo je tady "fanda nafty ve městě"?
Kdo tvrdí, že do městskýho autíčka patří nafta? Jedině stejnej tupan jako ty, Áda.
Je rozdíl mezi "fandou nafty ve městě" a mezi nefandění plošnému zákazu vjezdu naftových aut do města.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2016 18:29
Re: Bude/nebude?
Tak natvrdo = kdy pošleš flašku za prohranou sázku?

Pokud ti vadí že pár měst na světě za deset let omezí naftový auta v centru = co svym postojem chceš říct jinýho? >:D
Avatar - _Karel_
4. 12. 2016 18:38
Re: Bude/nebude?
Nechovej se jako i.diot. Flašku jsem zaplatil e-shopu a pošlou ti ji. Tak, jak jsem ti napsal v SZ. Protože jsem předpokládal, že si ji nechceš platit sám dobírkou, platil jsem ji bank. převodem. Nebuď nedočkavej jak malý dítě, napsal jsem ti už několikrát, že ji dostaneš. O co ti pořád jde??? Začínám mít chuť to vystornovat.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2016 22:52
Re: Bude/nebude?
A co ti vadí na tom že jednou v budoucnu a ty do tý doby při svý frekvenci vyměníš 4-5 aut pár měst na světě omezí naftový auta v centrech?
3. 12. 2016 09:29
Re: Bude/nebude?
Donutime vsechna nakladni auta k okamzitemu prechodu od dieselu k benzinu? Nebo dokonce rovnou k prechodu na elektrinu?

Kdo to vsechno zaplati? A udela to cely svet nebo jen Evropa? A kdyz jen EU, jaky to bude mit skutecny celosvetovy dopad?

Zdrojem NOx jsou jen dieselmotory aut?

Tech souvislosti a otazek je rada. Neni to cernobile.
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 09:36
Re: Bude/nebude?
Tohle eště nikoho nenapadlo ;-)

Těžký náklaďáky budou na naftu eště dlouho = debilita je to v malejch osobácích ve městě

Co řikáš na to že v malym česku umře rok co rok na blbej vzduch asi 5000 lidí? Na autonehody loni 669 = to je 7 a půl krát víc, nebo míň :-)
3. 12. 2016 09:43
Re: Bude/nebude?
Tech 5 000 lidi na blbej vzduch - jak to cislo vzniklo ? Proc to neni 500, proc to neni 50 000 ? Proc zrovna 5 000 ?

Churchill mel pravdu - veril jen tem statisitkam / pruzkumum, ktere si sam falsoval.
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 09:47
Re: Bude/nebude?
Jak vzniklo? Asi dlouhodobym sranim na čistej vzduch >:D

500 by bylo bezva = 50 000 těžkej průser >:-[]

To je asi jako ty mrtví z bouraček = 69 by byla fantazie, 6969 by bylo tristní = prostě je to 669 ku 5000 :-)

Prostě u nás je to ca 5 tisíc ročně

Churchill byl chytrej = kdyby tu dneska byl naftu v městkejch autech by nejspíš dávno zakázal ;-)
Avatar - _Karel_
3. 12. 2016 09:50
Re: Bude/nebude?
Velký štěstí, že doktoři, kteří tu statistiku jistě vytvořili, rozeznali, že se jednalo o znečištění způsobené naftovými auty :yes:
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 09:54
Re: Bude/nebude?
Vidim že seš eště .. než sem myslel >:-[]

Co ten Blue Label?

Proč trváš na tom aby byl ve městech špatnej vzduch? Nějaká obsese?
Avatar - _Karel_
3. 12. 2016 10:00
Re: Bude/nebude?
No a ty seš [odkaz]

Kde jsi v mém textu "nic není černobílé, všechno má své důsledky a je to věc obyvatelů těch měst" vyčetl, že trvám na špatném vzduchu? Opět (jako vždy) tvé typické nechápání psaného textu?

Co by mělo být s Blue Labelem? Nemůžeš se dočkat?
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 10:03
Re: Bude/nebude?
Jj když v autech cituju Vaculíka a v jinejch věcech Hawkinga sem největší = seš na svý závěry pyšnej? ;-)

Nelíbí se ti zákaz = jen na pár místech světa, ne ve tvym městě = navíc za mnoho let. Jak jinak bys to chtěl vysvětlit? :-)

Jo nemůžu [odkaz] = podle mě jedno z nejlepší pití na světě :yes:
Avatar - _Karel_
3. 12. 2016 10:11
Re: Bude/nebude?
Diskuze s tebou je stále stejně plodná.
Půl roku sem taháš webpaju vs. Vaculíka, už ani nevím proč Hawkinga, a vůbec nechápeš, na co reaguješ. Tak jdi do [odkaz]
Avatar - Bazalt
3. 12. 2016 10:56
Re: Bude/nebude?
Hoši hoši, pro opravdovou chuť jedině single malt ;-) malé destilerie z Black Isle, Hebrides a nebo si připlatit za Bushmills ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2016 18:18
Re: Bude/nebude?
Připlatit za Bushmills? To asi nechápu

My se vsadili o modrýho Honzu Chodce = mě to stačí :-)
4. 12. 2016 05:50
Re: Bude/nebude?
Nezatěžuje výroba alkoholu životní prostředí? Samozřejmě že ano. A to si tu v tom dva pseudoekologové libují >:-[]
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2016 11:53