Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeOpravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto
55 komentářů
_Karel_
Dobrý článek, díky za něj, jen- ten úplně nejdůležitější obrázek, který jediný má reálný smysl, je jen mezi textem v tragickém rozlišení. Modelky u strojů pak můžu vidět kvalitně. Nešlo by to příště lépe?
WinDiesel
Tak i pan Vaculík tomu podlehl. Jako červená niť se článkem táhne reklama na jeden servis a na jeden druh aditiva ... jako kdyby nic jiného nebylo.
Poměrně k smíchu je tvrzení že mimo v článku zmiňované diesel centrum už je v ČR jen pár veskrze menších diesel center. Okap je pravdou, vím minimálně o 4 větších nebo stejně velkých diesel servisech než je zmiňovaný v článku - Opravárenství Rasošky, TP Spol Kladno, Auto ZM Brno a Strojservis Praha.
A co se týče TP Spol Kladno kde repasují vstřikovače Denso, slyšel jsem že jejich produkce se blíží 3000 repasovaných vstřikovačů ročně. Takže asi tak.
nechci říci že pan Vaculík mlží nebo snad dokonce lže, má můj respekt, ale rozhodně má velmi "speciální" vazby na zmíněný servis a na zmíněného výrobce aditiv. Už jim dělal reklamu tady i v tištěných periodicích několikrát.
Poměrně k smíchu je tvrzení že mimo v článku zmiňované diesel centrum už je v ČR jen pár veskrze menších diesel center. Okap je pravdou, vím minimálně o 4 větších nebo stejně velkých diesel servisech než je zmiňovaný v článku - Opravárenství Rasošky, TP Spol Kladno, Auto ZM Brno a Strojservis Praha.
A co se týče TP Spol Kladno kde repasují vstřikovače Denso, slyšel jsem že jejich produkce se blíží 3000 repasovaných vstřikovačů ročně. Takže asi tak.
nechci říci že pan Vaculík mlží nebo snad dokonce lže, má můj respekt, ale rozhodně má velmi "speciální" vazby na zmíněný servis a na zmíněného výrobce aditiv. Už jim dělal reklamu tady i v tištěných periodicích několikrát.
Pokud má s Vifem pravdu, pak mi taková "reklama" nevadí.Jo, o Radovi se zmiňuje už dlouhé roky. Já měnil vstřiky v PAS Zábřeh, je jich opravdu víc, než jen Rada- ale pokud je opravdu dobrý, proč ne.Někomu takový tip prospěje.
OKAP je pravdou >😁
Ja vim, ze je to jen preklep, ale kdyz jsem cetl tu tvou vaznou reakci, tak me okap proste rozesmal 😉 >😁
Ja vim, ze je to jen preklep, ale kdyz jsem cetl tu tvou vaznou reakci, tak me okap proste rozesmal 😉 >😁
Dávám VIF a doufám, že má oučinky >😁
Moje mnohaleté zkušenosti s VIFem z pozice uživatele jsou pozitivní. V několika dieselech, a ne vždy nových, jsem brzy po aplikaci vždy pozoroval výrazné zlepšení a pak po pravidelném používání nikdy žádný problém se vstřiky nebo čerpadlem, jen řádná výměna filtru. S výběrem pumpy, kde jsem tankoval, jsem si zase až takové problémy nikdy nedělal. Akorát jsem nikdy nekyblíčkoval od "bagristů" a nejezdil jsem třeba do JZD. Cena VIFu na litr paliva pro mě přijatelná. Koho zajímají testy - [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Nyní ho leju i do benzínu (nepřímý vstřik), kde se účinek zase až tak dobře jako u dieselu pouhým uchem poznat nedá. Ale tak nějak mu věřím. (Samozřejmě benzínový VIF.)
Nyní ho leju i do benzínu (nepřímý vstřik), kde se účinek zase až tak dobře jako u dieselu pouhým uchem poznat nedá. Ale tak nějak mu věřím. (Samozřejmě benzínový VIF.)
O5kar
Neustálé potíže s výkonem. Servis říkal, že je to tak normální. Ti, co takový vůz měli, tak říkali, že ne. Dostal jsem radu. Navštivte servis Rada Soběslav. A tak se stalo. Pan Rada si vyslechl můj pláč a okamžitě nadiktoval diagnózu s cenou ca 38 t. Kč, která může být za určitých předpokladů i vyšší. Ty vstřikovače také nestály za nic, takže 42,6 t. Kč. Prý levná oprava. Vyléčilo mě to, mít doma ojetý nafťák.
Já v r.2004 plati 17000,- za kus do Hyundai Trajet, sofistikovaný autorizovaný servis v Ostravě u Sconta pro jistotu měnil zbytečně i hlavu (zdála se jim prasklá, ze zákulisí jsem se později dozvěděl, že jí nic nebylo)
To mě zase vyléčilo z korejských aut, ale čistě kvůli servisu, ten byl teda echt tragický. Než mi vstřiky opravili, raději jsem si koupil náhradní auto, abych měl čím jezdit, protože řešení opravy se s přestávkami počítalo na měsíce...
To mě zase vyléčilo z korejských aut, ale čistě kvůli servisu, ten byl teda echt tragický. Než mi vstřiky opravili, raději jsem si koupil náhradní auto, abych měl čím jezdit, protože řešení opravy se s přestávkami počítalo na měsíce...
No, a pak si koupíš benzín, a on má vstřiky, turbo, dvouhmotu. A seš skoro tam, kdes byl 😉
Benzin nemá takový důvod zanášet trysky jako nafta. Zase bych ta dnešní auta tak nehanil, ono lidi se k tomu chovají jak prasata a diesely jezdí v naprosto nevhodném režimu. Krátké jízdy, extra nízké otáčky, dojíždění k semaforům skoro na chcípnutí, pozdní výměny oleje atp. Pak se někdo diví, že je motor zanesenej. Měnit olej, přilít tam tu trochu aditiva, pravidelně podržet motor před omezovačem pár kilometrů, občas použít nohy, nekupovat si naftu na jezdění z 80 % po městě, trochu se k tomu chovat a spousta problémů je pryč.
Tyhle pseudoreklamní články jsou naprd. Co bych třeba rád věděl je nějaká zkouška aditiv a vliv na karbonizaci přímovstřiků benzínů na sacích ventilech. Ať už prakticky, nebo třeba i chemickou analýzu výfukových plynů, jestli se nějak změní. Protože pokud po spálení B+aditivum bude složení plynů stejné, nemůže to mít vliv. Tohle jsem ještě nikde neviděl.
Tyhle pseudoreklamní články jsou naprd. Co bych třeba rád věděl je nějaká zkouška aditiv a vliv na karbonizaci přímovstřiků benzínů na sacích ventilech. Ať už prakticky, nebo třeba i chemickou analýzu výfukových plynů, jestli se nějak změní. Protože pokud po spálení B+aditivum bude složení plynů stejné, nemůže to mít vliv. Tohle jsem ještě nikde neviděl.
Ale jo. Slušně se k autu chovat je základ. Chtěl jsem jen říct, že moderní turbobenzíny se už složitostí od dieselů moc neliší.
kdo se slušně chová k autu, nemívá problém, díš pravdu a je to jedno jestli máš benzín nebo diesel
diesel 2017 - turbo, čerpadlo, rail, vstřikovače, DPF
benzín 2017 - turbo, čerpadlo, rail, vstřikovače, DPF
snad jenom Mazda se vymyká ale málokdo ví že její atmo motor s vysokou kompresí také není vzorem jednoduchosti .............
diesel 2017 - turbo, čerpadlo, rail, vstřikovače, DPF
benzín 2017 - turbo, čerpadlo, rail, vstřikovače, DPF
snad jenom Mazda se vymyká ale málokdo ví že její atmo motor s vysokou kompresí také není vzorem jednoduchosti .............
Mně osobně by se líbilo řešení ve stylu: benzin, 1.8-2.0, 4 válce, turbo, 110-120 kW, 250 Nm, manuál a k tomu malý elektromotor, který by to dokázal pohánět cca 20 km/h po 5 km, bez EGR, zpětného nasávání výfukových plynů, DPF. To bychom měli dostatečný objem když ještě nefouká turbo, zátah v nižších a středních otáčkách, rozumný výkon, takže by turbo nemuselo být velké a elektromotor pro jízdu v kolonách, ale zase ne něco moc složitého s těžkými bateriemi.
Az na to, ze DPF pre benzin zdaleka nie je DPF pre naftu.
On to hlavně není DPF (D = diesel).
Nebýt toho, že "D" tam není za diesel, ale za dust (prach), měl bys to všechno správně...
Jako Dust Particulate Filter? 😄 Když už, tak buď particulate filter, nebo dust filter, ale ne dust particulate filter. Zkus si DPF vyhledat a uvidíš. Ostatně se těm pro zážehové motory také analogicky říká GPF (Gasoline Particulate Filter), ale PF postačí.
Ale u benzínu máš to čerpadlo, rail a vstřikovače pod řádově menším tlakem (10krát), tudíž všechno levnější na provedení (materiály, větší výrobní tolerance) a s menším namáháním za provozu. Nerozporuju, cos napsal, je tam ovšem jedno malé "ale" 😄
Dylan McKay
.. ale s hybridem od Toyoty jsou tohle všechno cizí slova 😉
Uz se tesim, az padne cenou Prius IV 😄
Dnes jsem prvně viděl C-HR a líbil se mi. Bylo ale zavřeno, tak někdy v týdnu otestuju. Místa jako v Priusu tam ale nebude ;-\
Ale čtyřku chci teda moc :yes:
Ale čtyřku chci teda moc :yes:
auta která uvádíš perfektně sednou metrosexuálům, homosexuálům a ekosexuálům 😄
Nic ve zlem, ale lidi se chovaji, jako kdyz vynalezli auto, nebo parni stroj...
Silnym autem, ci v tdi na splatky dokaze jezdit kde jaky metrous. Nkdy v zivote jsem podobne lidi v Priusu jezdit nevidel... jen vetsinou vzdelanejsi, uvedomelejsi lidi, prius-drazsi auto za hotove, pragmatici, efektivita, zivotnost... ostatnim vyrobcum zamerne zapovezene hodnoty... casto maji silne auto v garazi a Prius je na denni dojizdeni.
Silnym autem, ci v tdi na splatky dokaze jezdit kde jaky metrous. Nkdy v zivote jsem podobne lidi v Priusu jezdit nevidel... jen vetsinou vzdelanejsi, uvedomelejsi lidi, prius-drazsi auto za hotove, pragmatici, efektivita, zivotnost... ostatnim vyrobcum zamerne zapovezene hodnoty... casto maji silne auto v garazi a Prius je na denni dojizdeni.
Mám Aurise TS Hybrid, ale C HR příjemnější. V C HR jsem jel. Mám jej objednaný, dodávka cca příští týden. Nevím jestli je v C HRku více místa než v Priusu, ale myslím, že je to přibližně stejné (stejná platforma). Vyšší posed je výhoda.
C-HR je na Toyotu nebvykla, fajn, na Toyotu i snad hezka. Myslim, ale ze je spis do mesta, primestsky provoz... je to vysoke a nebude dobra na dalnicich. Proto za mne radeji Prius IV, ktery proleti evropske dalnice, diky nizssi stavbe auta. C-HR je takova Toyota-obycejny...laciny imagecar
Ja se ted zakoukal do C6... nikdy jsem nemel odvahu do toho jit (hlasky o Fr autech, nespolehlivosti, nikdy to neba otazka penez). Poste jen tak, nekolikate auto doma pro radost 😉
O C6 jsem přemýšlel už tolikrát! Ale když já bych autu už nic neodpustil. A u C6 je toho prý dost ;-\
Nechci se vám do toho míchat, ale že by Prius neměl slabinu... 😉
Karle, je to zvláštní, ale ať přemýšlím jak přemýšlím... nemá.
To je ale jen zúženým úhlem pohledu. Tedy- když chceš spolehlivý prostředek pro dopravu z A do B, pak věřím. Nic proti tvým prioritám. Já jen, když píšeš, že bys autu už nic neodpustil, tak já bych musel spolehlivému Priusu odpouštět skoro všechno 😉
Pro mne A-B-A znamená 320-350km min 4x týdně 7-15h. Jedině Priusy toto vydrží bez závady, bez absolutně žádné závady... ano za 500.000km 3x přední žárovka. Teď jezdím starou, záložní Camry 2,4 aut LPG vstřikování Tartarini, a také bez závady. Je mi jí líto dát jí pryč, když má teprve 110.000km. Tak jí budu nějakou dobu dojíždět, než klesne cena Priusu IV., nejezdí se v tom špatně a náklady jsou +- podobné díky LPG.
Problém nás, kteří jsme díky vlastní práci "měli všechno-myslím auta" a poznali nesmírnou spolehlivost spotřebiče Prius 😄 je to těžké... vše co si člověk v budoucnu pořídí, chtě-nechtě jak se to rozbije, srovná to s Toyotou. Za sebe jsem II. a III. přepriusován a dal jsem si rok pauzu, že v tom jezdí ostatní v práci a já záměrně ne.
Prius IV už je kolem 23.000euro nový (nebo do 6000km), když si vezmu, že ojetá a slušná III., ale pořád se 120.000km je za 11-13.000euro, tak už ten rozdíl není takový... ALE Prius IV bude teď jako ojetina padat a musí padat. Pak je tady realita v Německu, že Priusy II. a III. stojí posledních pět let stále stejně, dokonce II. je pruměrně o 500euro dražší než bývalipřed 3-5lety, což je výsledek zlomu v myšlení lidí a svědčí o jeho kvalitách.
No každopádně se denně přemlouvám, abych to neudělal😒br /> 1. pragmatisch Prius 2016 [odkaz]
2. tady není co dodat Lexus LS460/600h, je to ojeté auto, ale ta jízda, Mark Levinson... to ani nemusí jezdit 😄 [odkaz]
3. no a desing, nepřekonatelný podvozek Citroën C6 2010 😄 už facelift... ten DESING a odpoutanost... zvedací křídlo, dvě široké, oválné koncovky výfuku, konkávní okno, palubka podivná, kvalita pro mne neznámá (DPF, dvě turba, ramena, Francouz) [odkaz]
Prius IV už je kolem 23.000euro nový (nebo do 6000km), když si vezmu, že ojetá a slušná III., ale pořád se 120.000km je za 11-13.000euro, tak už ten rozdíl není takový... ALE Prius IV bude teď jako ojetina padat a musí padat. Pak je tady realita v Německu, že Priusy II. a III. stojí posledních pět let stále stejně, dokonce II. je pruměrně o 500euro dražší než bývalipřed 3-5lety, což je výsledek zlomu v myšlení lidí a svědčí o jeho kvalitách.
No každopádně se denně přemlouvám, abych to neudělal😒br /> 1. pragmatisch Prius 2016 [odkaz]
2. tady není co dodat Lexus LS460/600h, je to ojeté auto, ale ta jízda, Mark Levinson... to ani nemusí jezdit 😄 [odkaz]
3. no a desing, nepřekonatelný podvozek Citroën C6 2010 😄 už facelift... ten DESING a odpoutanost... zvedací křídlo, dvě široké, oválné koncovky výfuku, konkávní okno, palubka podivná, kvalita pro mne neznámá (DPF, dvě turba, ramena, Francouz) [odkaz]
MGRR
1. Delam kolem Delphi a repasuji vse v Nemecku pro Ceske zakazniky... rozdil laik nepozna, le jsou velke... system a kvalita prace, skryte detaily zakaznikum skryte.
2. Napr motory Ssangyong 2,7😁i (obdoba 2,7CDi s Delphi)... motor jako takovy je masivni a vydrzi opravdu zle zachazeni,i kdyz lide nedodrzuji olejove intervaly
2a. Koupi starsi auto, to i v mrazech startuje skvele (spatne a dlouhe ranni starty jsou prvnim priznakem min. vadnych vstrikovacu, ktere ukapavaji a maji velky prepad)
2b. Zacnou mu po koupi dopravat VIF, Benzina a pod "premiova" paliva... do 1/2 roku jsou nekteri tady a vstriky+vzdy s cerpadlem se musi vytahnout a je casto po nich... jsou pricpane, znicene.
2c. Ty primesy rozpusti za leta vytvoreny slem v nadrzi (ten je v kazde nadrzi, setrete jej prstem, jako kdyz doma setrete panvicku papirovym ubrouskem a prejedete po ni prstem, porad jsou tam necistoty + to stejne v celem palivovem potrubi, cerpadle, vstriky... slem je vsude, ten se zacne rozpoustet a uvolnovat) a vse smeruje rovnou do okem neviditelnych otvoru pro rozpraseni nafty... filtr pochyta jen nepatrne mnozstvi a horsi je to, ze lide, ci servisy pouziji samozrejme ten nejlevnejsi, neoriginalni filtr... telefon dodavateli, nejlevnejsi co mas, tak to posli... a namontuje se. Treba original Delphi filter ma jinou filtrovatelnost nez vsechny neoriginaly. Muzeme tady dodavat data, hodnoty, spoustu podlozenych, ci umele vytvorenych zarucenych testu... ale realita stovek zakazniku je pro mne smerodatna a par desitek filtru jsem jiz rozrezal a ta cena druhovyroby je proste dana horsi kvalitou... takze lidi koupi filtr paliva za 300kc, misto za 1.000kc... usetrili jsme 700 (pokud pominu, ze servis montuje zasadne neoriginal za 300 a uctovat muze klidne tech 1000), ale vedome si nicime kompletni vstrikovaci system... oprava az za 55.000kc kvalitni repase.
3. Rozdil v otevrene nadrzi a slemu je viditelny, slem jako kdyz deti temperami namaluji obrazek a do cerstve barvy polozite prst a setrete je v ceskych nadrzich (nekvakitni ceskepalivo). Rozdil v sile slemu v nadrzi z auta ktere jezdi na nemeckou naftu je znatelne mensi, velmi tenky film = pouziti ruznych cisticu , chemie, cisticu vstriku zhorsi to co se masivne zacne rozpoustet v ceske nadrzi, jezdici na ceskou naftu)
4. Sam jsem do nasich pracovnich i firemnich desitek aut nikdy nepouzil zadny cistic, chemii, rozpoustedlo, slozky pro cisteni paliva. Tankuji obycejny diesel z globusu, nebo omv a pri stovkach tisich km s nicim nebyl nikdy problem. Naopak lide kteri zacnou pouzivat propagandisticke cistice ve sm sem jezdi dost casto, pak take "premova 😉 benzina, byvaly agip a tank ono je tutovka" pak se tady dost casto resi auta co jim do firmy vozi naftu male cisterny, nebo maji vlastni benzinky, ci naftu z kamionu...
Nez vymenite vstriky, nechte repasovat/kontrolovat vzdy cerpadlo a vstriky, proplachnout nadrz, pak az na ciste palivo pouzivat originalni filtr...
60% prace a oprav je zpusobeno prasarnami, kteri kamaradi mechanici levne opravili...
Je bezne, ze lide a servisy repasuji pouze vstriky, bez kontroly cerpadel... nove vstriky namontuji na stare cerpadlo, nastartuji... a v extremu motor chcipne, cerpadlo tam posle piliny a je po vstrikovacich, nebo vstriky odejdou do 1/2 roku... zacne to hur startovat, jak se ochladi je to tyden od tydne horsi.
Pokud jsou horsi vstriky, odpojite nadrz a budete jezdit pouze na speqcialni cistici/prumyslovou chemii/cistice vstrikovacu a najedete na to 1000km, vubec nic se nezmeni, vubec nic... jsou to komercni nesmysly a dobry byznys.
Chapu to pouze v zime... jedine co ze sveta vim, ze neskodi, je cistic paliva a aditivum od Toyoty... za cca 700kc
Pouze me zkusenosti z praxe.
2. Napr motory Ssangyong 2,7😁i (obdoba 2,7CDi s Delphi)... motor jako takovy je masivni a vydrzi opravdu zle zachazeni,i kdyz lide nedodrzuji olejove intervaly
2a. Koupi starsi auto, to i v mrazech startuje skvele (spatne a dlouhe ranni starty jsou prvnim priznakem min. vadnych vstrikovacu, ktere ukapavaji a maji velky prepad)
2b. Zacnou mu po koupi dopravat VIF, Benzina a pod "premiova" paliva... do 1/2 roku jsou nekteri tady a vstriky+vzdy s cerpadlem se musi vytahnout a je casto po nich... jsou pricpane, znicene.
2c. Ty primesy rozpusti za leta vytvoreny slem v nadrzi (ten je v kazde nadrzi, setrete jej prstem, jako kdyz doma setrete panvicku papirovym ubrouskem a prejedete po ni prstem, porad jsou tam necistoty + to stejne v celem palivovem potrubi, cerpadle, vstriky... slem je vsude, ten se zacne rozpoustet a uvolnovat) a vse smeruje rovnou do okem neviditelnych otvoru pro rozpraseni nafty... filtr pochyta jen nepatrne mnozstvi a horsi je to, ze lide, ci servisy pouziji samozrejme ten nejlevnejsi, neoriginalni filtr... telefon dodavateli, nejlevnejsi co mas, tak to posli... a namontuje se. Treba original Delphi filter ma jinou filtrovatelnost nez vsechny neoriginaly. Muzeme tady dodavat data, hodnoty, spoustu podlozenych, ci umele vytvorenych zarucenych testu... ale realita stovek zakazniku je pro mne smerodatna a par desitek filtru jsem jiz rozrezal a ta cena druhovyroby je proste dana horsi kvalitou... takze lidi koupi filtr paliva za 300kc, misto za 1.000kc... usetrili jsme 700 (pokud pominu, ze servis montuje zasadne neoriginal za 300 a uctovat muze klidne tech 1000), ale vedome si nicime kompletni vstrikovaci system... oprava az za 55.000kc kvalitni repase.
3. Rozdil v otevrene nadrzi a slemu je viditelny, slem jako kdyz deti temperami namaluji obrazek a do cerstve barvy polozite prst a setrete je v ceskych nadrzich (nekvakitni ceskepalivo). Rozdil v sile slemu v nadrzi z auta ktere jezdi na nemeckou naftu je znatelne mensi, velmi tenky film = pouziti ruznych cisticu , chemie, cisticu vstriku zhorsi to co se masivne zacne rozpoustet v ceske nadrzi, jezdici na ceskou naftu)
4. Sam jsem do nasich pracovnich i firemnich desitek aut nikdy nepouzil zadny cistic, chemii, rozpoustedlo, slozky pro cisteni paliva. Tankuji obycejny diesel z globusu, nebo omv a pri stovkach tisich km s nicim nebyl nikdy problem. Naopak lide kteri zacnou pouzivat propagandisticke cistice ve sm sem jezdi dost casto, pak take "premova 😉 benzina, byvaly agip a tank ono je tutovka" pak se tady dost casto resi auta co jim do firmy vozi naftu male cisterny, nebo maji vlastni benzinky, ci naftu z kamionu...
Nez vymenite vstriky, nechte repasovat/kontrolovat vzdy cerpadlo a vstriky, proplachnout nadrz, pak az na ciste palivo pouzivat originalni filtr...
60% prace a oprav je zpusobeno prasarnami, kteri kamaradi mechanici levne opravili...
Je bezne, ze lide a servisy repasuji pouze vstriky, bez kontroly cerpadel... nove vstriky namontuji na stare cerpadlo, nastartuji... a v extremu motor chcipne, cerpadlo tam posle piliny a je po vstrikovacich, nebo vstriky odejdou do 1/2 roku... zacne to hur startovat, jak se ochladi je to tyden od tydne horsi.
Pokud jsou horsi vstriky, odpojite nadrz a budete jezdit pouze na speqcialni cistici/prumyslovou chemii/cistice vstrikovacu a najedete na to 1000km, vubec nic se nezmeni, vubec nic... jsou to komercni nesmysly a dobry byznys.
Chapu to pouze v zime... jedine co ze sveta vim, ze neskodi, je cistic paliva a aditivum od Toyoty... za cca 700kc
Pouze me zkusenosti z praxe.
jjo je to tak z chemie se stal obří byznys a je to vidět i na páně Vaculíka příspěvku ...
Nejvic mne pobavil zatezovy test motoru... na cely clanek. Je to test k nicemu... ten motor totiz bezi hodiny ve vyssich otackach, kde je spakovani a prutok idealni... pamatujete jak nasi dedove po delsi jizde podle odstinu v trubce vyfuku poznali jak auto dobre pali... nebo podle vysroubovanych svicek? Zadna sracka VIF neexistoval, jen vysoke otacky a dobry predstih...
Proc nenasimulovali realny provoz? Vyjedete od baraku v mrazu, popojedete, deti do skolky, pul hodiny poskakovani v kolonach, zastaveni na pumpe natankovat, kousek po dalnici... nekolik hodin stani, pak cesta domu, vypnout motor, vyzvednout deti ze skolky, popojet do kramu, popojet na postu... v motoru prejety olej... takova je realita a zakarbonovany motor. Jen tendencni a umele komercni test potrebuje motor v plnych otackach hodiny, poradny prutok vzduch, paliva... kdyby tam ten VIF a pod. srajdy nelily, motor by vypadal stejne krasne, myslim vypalene ventily a pod. To je test jako TÜV report o zavadach vozidel 😉) vypovidajici o nesviticich zarovkach a sjetych destickach... pro verici ovce 😉
Proc nenasimulovali realny provoz? Vyjedete od baraku v mrazu, popojedete, deti do skolky, pul hodiny poskakovani v kolonach, zastaveni na pumpe natankovat, kousek po dalnici... nekolik hodin stani, pak cesta domu, vypnout motor, vyzvednout deti ze skolky, popojet do kramu, popojet na postu... v motoru prejety olej... takova je realita a zakarbonovany motor. Jen tendencni a umele komercni test potrebuje motor v plnych otackach hodiny, poradny prutok vzduch, paliva... kdyby tam ten VIF a pod. srajdy nelily, motor by vypadal stejne krasne, myslim vypalene ventily a pod. To je test jako TÜV report o zavadach vozidel 😉) vypovidajici o nesviticich zarovkach a sjetych destickach... pro verici ovce 😉
Takze riesenie je od zaciatku tankovat kvalitne palivo s aditivami.
Dohromady to nedává smysl - pokud tedy nádrže aut z reichu nejsou téměř zaneseny a někdo jim v ČR začne dopřávat aditivum, které to má rozpouštět, tak logicky nemá co rozpouštět, když tam nic není... Podle toho by mělo platit, že tedy lít aditivum od začátku a nikde se nic neusadí ani nezanese., ale s tím taky nesouhlasíte.
A že by Němci nic nedávali do paliva? Co já se s nimi bavil na neformálních večeřích při služebkách, tak to tam lejou hlava nehlava. VIF teda snad nikdo neznal, většinou LiquiMoly nebo Sonax, popř. něco od výrobce auta.
A že by Němci nic nedávali do paliva? Co já se s nimi bavil na neformálních večeřích při služebkách, tak to tam lejou hlava nehlava. VIF teda snad nikdo neznal, většinou LiquiMoly nebo Sonax, popř. něco od výrobce auta.
Ronault.
Od koupě auta používám při každém natankování VIF, asi jsem paranoidní, ale beru jen prémiovou naftu. Když pominu pár tankování v Chorvatsku a Rakousku, tak jsem do letošního května bral jen na Benzině Vervu diesel a po 42 t km (vyškrtl jsem zajetí motoru prvních cca 5 t km) spotřeba dle spritmonitoru 5,21 l/100 km.
Od května jsem začal brát na Eurooilu Optimal plus, protože toho deklarují, že je bez biosložky, na rozdíl od Vervy, spotřeba 9 t km 5,04 l/100 km. Jestli je auto tižší, méně kouří či lépe jede, nedokážu posoudit, ale jestli je podíl biosložky tuším 5%, tak ty dvě deci dolů na spotřebě by znamenalo, jako by ten motor na biosložku vůbec nejel.
Uvidíme, jak se motor a vstřikovače časem odvděčí za aditivovávání aditivované bezbiosložkové nafty >😒] >😁
jen jestli dá Babiš povinně biosložku všude a ani Čepru se nepodaří vyrábět naftu bez biosložky, bude to špatné 8-s :no: Inu, sám biosložku *** vyrábí 8-s
Jinak, nevíte někdo, který benzín na trhu je bez biosložky, data na internetu nejsou k nalezení a Euroil to u benzínu neuvádí. Do Fanouše zatím beru Vervu benzín, ale ten má trochu moc oktanů a biosložku nemusí. 😒
Od května jsem začal brát na Eurooilu Optimal plus, protože toho deklarují, že je bez biosložky, na rozdíl od Vervy, spotřeba 9 t km 5,04 l/100 km. Jestli je auto tižší, méně kouří či lépe jede, nedokážu posoudit, ale jestli je podíl biosložky tuším 5%, tak ty dvě deci dolů na spotřebě by znamenalo, jako by ten motor na biosložku vůbec nejel.
Uvidíme, jak se motor a vstřikovače časem odvděčí za aditivovávání aditivované bezbiosložkové nafty >😒] >😁
jen jestli dá Babiš povinně biosložku všude a ani Čepru se nepodaří vyrábět naftu bez biosložky, bude to špatné 8-s :no: Inu, sám biosložku *** vyrábí 8-s
Jinak, nevíte někdo, který benzín na trhu je bez biosložky, data na internetu nejsou k nalezení a Euroil to u benzínu neuvádí. Do Fanouše zatím beru Vervu benzín, ale ten má trochu moc oktanů a biosložku nemusí. 😒
Asi mám teď tak trochu déjŕ vu, protože to dělám naprosto stejně jako ty, tj. tankování výhradně u Eurooilu naftu bez biosložky a přidávám aditiva do každého tankování... a tankuji stejný auto jako ty, tj Outdoora 1.6 HDi.
Rozdíl je u mne ve spotřebě, já jezdím +/- 5,2 léto a 5,7 zima...
Rozdíl je u mne ve spotřebě, já jezdím +/- 5,2 léto a 5,7 zima...
Trochu tě uklidním, ten Outdoor je otce, já to praktikuju na Meganu 1.6 dCi 😉 už bych měl tu recenzi po 3 letech konečně napsat >😁
Ale taťka taky dává VIF od počátku, jen nejčastěji bere klasickou naftu na benzine, občas Euroil. Spotřebu máte cca stejnou. 😉
Jinak taťka už má nějak 110t km najeto od novoty a zatím velmi spokojen, motor pohoda, jediný problém je s klimou, které už 2x utekla naplne a něco se na ní měnilo, ale co to bylo, si už nepamatuju. Nicméně taťka je nadmíru spokojený až nadšený z auta.tak ať ti slouží
Ale taťka taky dává VIF od počátku, jen nejčastěji bere klasickou naftu na benzine, občas Euroil. Spotřebu máte cca stejnou. 😉
Jinak taťka už má nějak 110t km najeto od novoty a zatím velmi spokojen, motor pohoda, jediný problém je s klimou, které už 2x utekla naplne a něco se na ní měnilo, ale co to bylo, si už nepamatuju. Nicméně taťka je nadmíru spokojený až nadšený z auta.tak ať ti slouží
Podlehli jste reklamě...
Najezdím od 80-100.000km/ročně, tuto porci posledních 15-18let, a nikdy jsem do nádrží nepoužil nic. Tankuji v CZ jen u Globusu, nebo OMV, obyčejnou, levnou naftu... a nikdy jsem neměl závadu.
Dělám Delphi, řeším vadné vstřiky a často jsou tady lidé co tankují Verva, ONO, ex Agip a pod.
U nového auta to prostě nepoznáte, je to zbytečné, přilévat tam srajdy... bohužel je neprodávám a nemám z toho peníze z reklamy, jako motoristické časopisy v CZ... doma v Německu tyto *** NIKDO nepoužívá a stejně jako K&N filtry se ví, že to může motor poškozovat a K&N to má oficiálně na papíře, že ničí motory prachovými částicemi, které neodfiltruje ani tak, jako nejlacinější vzduchový filtr.
Najezdím od 80-100.000km/ročně, tuto porci posledních 15-18let, a nikdy jsem do nádrží nepoužil nic. Tankuji v CZ jen u Globusu, nebo OMV, obyčejnou, levnou naftu... a nikdy jsem neměl závadu.
Dělám Delphi, řeším vadné vstřiky a často jsou tady lidé co tankují Verva, ONO, ex Agip a pod.
U nového auta to prostě nepoznáte, je to zbytečné, přilévat tam srajdy... bohužel je neprodávám a nemám z toho peníze z reklamy, jako motoristické časopisy v CZ... doma v Německu tyto *** NIKDO nepoužívá a stejně jako K&N filtry se ví, že to může motor poškozovat a K&N to má oficiálně na papíře, že ničí motory prachovými částicemi, které neodfiltruje ani tak, jako nejlacinější vzduchový filtr.
Také německá obyčejná nafta byla lepší a nejspíš stále je - takže se jim nedivím, s takovou naftou by mě také ani nenapadlo aditivovat. Jestli si dobře vzpomínám, dokázala porazit i českou prémiovou, nebo ji alespoň zhruba dorovnala (a nejde mi o "čistící" vlastnosti). Pokud to někdo tankuje od začátku, rozpouštění nánosu pro něj nebude problém.
V minulosti ano. Ale v dnešnej dobe nie je problém s kvalitou paliva ani u nás. teda pokiaľ človek netankuje niekde po dvoroch, alebo na pumpe kde sa deň otočí menej ako 5 ludi.
[odkaz]
[odkaz]
Bioslozky do paliv jsou hodne velka prasarna jak vuci tehnice tak vuci zivotnimu prostredi.
Z bioslozek si EU i nas ministr financi udelali super business, stejne tak tomu je u elektroaut a slunecniku / vetrniku. A obycejni lide plati, plati a plati ...