Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
gargamel1
9
"Od roku 2006 se začala montovat nová verze motoru HTP. A to jak s osmi ventily (CHFA, BBM) a výkonu 44 kW, tak i s 12 ventily " , tých osem ventilov pri trojvalci mi nejako nesedí :-)
zdeneko
Mám tento motor v Polu r.v. 2003, najeto 161000 km, zatím jedna závada - výměna zapalovacích cívek. Dlouhodobá spotřeba 5,7 L/100 km. Super Motor! Spotřeba za poslední 2 reky je k vidění na [odkaz]
Tobě stačí že to jezdí že jo. >:D
Jezdí, a dobře. 14 let každý den do práce, jednou ročně k moři. Po dálnici jezdím jen 140 dle navigace a to už spotřeba stoupne na 6,3 - 6,4 l/100km. Denně cestou do práce předjíždím 2 - 3 diesely, který jedou v oblaku dýmu max. 40. Už přemýšlím o novém, ale obávám se, že teď už nic tak spolehlivého a nízkonákladového nejde koupit.
To by som chcel vidiet ako ides po dialnici realnych 140 (Fabia tacho 150) a spotreba ti stupne na 6.4 l / 100km.
To zvladne tak diesel s rozumne aerodynamickym autom a 6+ stupnovou prevodovku. Niekto nam tu zije v risi snov :-)
Samozrejme ak to nemyslis tak, ze pocas jazdy 110 sa raz podarilo zrychlit na 140 >:-[]
To zvladne tak diesel s rozumne aerodynamickym autom a 6+ stupnovou prevodovku. Niekto nam tu zije v risi snov :-)
Samozrejme ak to nemyslis tak, ze pocas jazdy 110 sa raz podarilo zrychlit na 140 >:-[]
Ja som teda realnych 130 jazdil za 7l /100km a to je asi jedna z tych lepsich serii ked dost ludi tvrdi ze im to zere 10.
Nie je to nahodou hodnota z PP? Ten u koncernu dokaze ukazovat dost optimisticky - hlavne u aut ktore maju nizku spotrebu ako sucast marketingu.
Nie je to nahodou hodnota z PP? Ten u koncernu dokaze ukazovat dost optimisticky - hlavne u aut ktore maju nizku spotrebu ako sucast marketingu.
>:D nevim nevim >:D ale chtěl bych ho vidět při 140 na dálnici za 6,5l >:D tohle auto se na dálnici stává tankem tenkrát jsem ho vezl kolegovi domů z brna asi 300km a to byla úmorná jízda auto mělo 40tis na tachu bylo v plné výbavě a na dálnici v mírném stoupání stoupání noha na podlaze za 4 a při 120 to zpomalovalo >:D byl jsem rád že jsem z toho dostal 160 z kopce a za tu cestu nádrž prázdná a kontrolka motoru (přehřátí katu) spotřeba 11.2 na 100km, sám jsem byl vlastníkem punta II face 1.2 16v 59kw a nedalo se to srovnat, punto při konstantních 130 na dálnici bralo kolem 6.5 - 7l a když se šláplo na plyn tak reagovalo a po rovině se s tím dalo jet 180 (GPS) 190 (tacho), bylo točivé a při ježdění do práce denně 6km se studeným motorem byl průměr kolem 7l, Fabka HTP měla 10l >:D a to ještě nemluvě o tom že můj puňťa měl 280tis a jen olej se měnil a byl to motor fire přežil 360tis km a byl pořád v pohodě ale prodal jsem ho, je to jen porovnání stejných kubatur plusy: fiat : normální spotřeba , pružnost ,kultivovanost , reakce na plyn , životnost motoru. fabia : nemá žadné plusy.
Punto 1.2 16V odpovídá Fabii 1.4 16V, ne HTP. Proti němu je znatelně výkonnější (hlavně s přihlédnutím k výrazně nižší hmotnosti) a jinak zpřevodované (mohlo mít i 6stupňovou převodovku), proto jsou ta auta na dálnici nesrovnatelná. Slabší 1.2 8V je pak sice stále velmi úsporné i ve vysokých rychlostech, ale už rozhodně ne točivé. A 1.2 16V mimochodem nepatří k etalonům spolehlivosti...Takže tolik pro upřesnění.
Souhlasím s tím, že 6,5 l/100 km určitě neodpovídá okamžité spotřebě HTP při 140 km/h.
Souhlasím s tím, že 6,5 l/100 km určitě neodpovídá okamžité spotřebě HTP při 140 km/h.
To je fakt.
Ale Punto 44kW odpovídá HTP zcela přesně... a i to jede o hodně lépe, při nesrovnatelně nižší spotřebě.
Mluvím o smíšeném použití.
HTP, po roce 2009, nebylo úplně špatný do města... ale nikam jinam. Dokud nepřeskočil ten řetěz.
U Punta je řemen, o prasknutí jsem neslyšel... a i kdyby, tak se ventily nepotkají s písty = prostě nasadíš novej řemen a jedeš dál.
Ale Punto 44kW odpovídá HTP zcela přesně... a i to jede o hodně lépe, při nesrovnatelně nižší spotřebě.
Mluvím o smíšeném použití.
HTP, po roce 2009, nebylo úplně špatný do města... ale nikam jinam. Dokud nepřeskočil ten řetěz.
U Punta je řemen, o prasknutí jsem neslyšel... a i kdyby, tak se ventily nepotkají s písty = prostě nasadíš novej řemen a jedeš dál.
Fabia HTP 51 kW je v městských rychlostech významně živější než Punto 8V, které omezuje nezvykle těžké zpřevodování. Díky tomu jezdí velmi úsporně na dálnici, což je s HTP nesrovnatelné, jinak žerou zhruba stejně.
A pro úplnost, 16ventil tou fičůrou s řemenem nedisponuje.
A pro úplnost, 16ventil tou fičůrou s řemenem nedisponuje.
Tak o by mě zajímalo, jaký že to měl problémy ten fiatí 1,2 16V motor.
Typicky problémy s nestabilním volnoběhem, slyšel jsem i o problémech s rozvody a podobně. Není tak jednoduchý a odolný jako 8V, však se podívej na fóra nebo recenze.
Netuším co jsi slyšel, mám Punto MkII 1.2 16V má najeto 165t km (dle tacho) a kromě termostatu, který se postupně odporoučel ve 150t km jsem nezaznamenal žádný problém, Rozvody si dělám sám, systém je dost podobný jako u 8V verze ( u 16V se akorát musí použít aretační přípravky). Ale je pravda, že jsem se setkal s rozvody, který dělali nějací všeumělové. Na řemenicích nespočet rysek jako na tácku v hospodě. To že některé byly mimo časování asi netřeba zdůrazňovat. Potom mám Bravo 1.4 T-jet 140t km, což je koncepčně stejný motor a ani u něj se neobjevují nějaké konstrukční nedostatky. A co se týče nestabilního volnoběhu, tak to je většinou problém na nějakém čidlu či senzoru. A tam si dneska nevybereš, jelikož je stejně na všem napsáno Bosch.
To je fajn, četl jsem nicméně i pár méně pozitivních zkušeností. Taky je možné, že u něj docházelo k průběžným úpravám, kdovi.
Dočteš se různé věci. U této motorizace v české kotlině byl hlavní problém v tom, že se jich tu nových moc neprodalo, tak jde většinou o dovozy. Já když jsem ho kupoval, tak byl 10 let starý a měl podle tacho najeto cca 115t km. Dovoz byl z německa a po druhém majiteli. Nějaká servisní historie byla z říše snů. Ale to jsem moc neřešil, auto je tak jednoduché, že připravených 20 litrů na potřebný servis bohatě stačilo a auto bylo skoro jako nové >:D (tlumiče,pružiny, výfuk). Přiznávám, že jsem fiatofil a v mém okruhu stejně postižených jedinců jich jezdí poměrně dost a to ať už v mutaci s 8V nebo 16V. Nevybavuji si případ, že někdo prováděl nějakou opravu na motoru, která by se dala počítat mezi závady ovlivňující spolehlivost, popřípadě že by závada vycházela z konstrukční složitosti. Jediné co se u některých motorů objevilo, tak byl problém s načatým hydroštelem, ale to bylo způsobené zanedbanou výměnou oleje.
360tis na tom 1.2 16v měnil se termostat, rozvody ,olej , svíčky , filtry. na motoru se nic nedělalo krom tohohle motor jezdí doteď pružnost nesrovnatelná a když budu srovnávat HTP 12v a punto 16v tak je na tom punto pořád lépe a to o dost >:D
Polo je o něco lehčí než Fabia a možná sem měl štěstí na kus. Nedávno jsem jel Szeged a zpět, koukni na [odkaz] radek 53 a 54. Celá cesta po dálnici + nějaký ježdění na místě. Cesta tam 5,3 cesta zpět 5,9. Motor má najeto 160000 bez opravy, olej dolevam 0,5 l mezi vymenami.
Myslim ze nikto nema problem so spotrebou, ale s rychlostou aku uvadzas. Tie spotreby su nanic bez rychlostneho priemeru resp.idealne grafu.
Kazdy si jazdu napr. 140 predstavuje inak. U mna to znamena ze rychlost pod 140 ide len ak nemam inu moznost, teda oba pruhy su zablokovane. Inak proste pridam a az sa situacia upokoji necham rychlost spadnut na tempomatovu. Vacsina ludi funguje opacne. Sice akoze idu 140, ale vacsinou za niecim zabrzia a realne sa vacsinu cesty vlecu pomalsie. To im potom vyjdu pekne spotreby, ale z uplne ineho rezimu jazdy...
Kazdy si jazdu napr. 140 predstavuje inak. U mna to znamena ze rychlost pod 140 ide len ak nemam inu moznost, teda oba pruhy su zablokovane. Inak proste pridam a az sa situacia upokoji necham rychlost spadnut na tempomatovu. Vacsina ludi funguje opacne. Sice akoze idu 140, ale vacsinou za niecim zabrzia a realne sa vacsinu cesty vlecu pomalsie. To im potom vyjdu pekne spotreby, ale z uplne ineho rezimu jazdy...
Ve služební Fabii I s tímhle tříhrnkem jsem při rychlostech 130-140 měl průměr cca 8,4l/100Km... každý den to samé: R10 Boleslav-Praha 9, Praha 9-Boleslav...
Tak to ten tvůj motor bude asi malý zázrak :-!
Tak to ten tvůj motor bude asi malý zázrak :-!
Nejak moc...
Zda sa ze u tychto motorov je spotreba dost individualna.
Ja som mal v rezime ktory popisejes tesne nad 7l/100.
Zvysilo sa to akurat ked boli prilis stare sviecky a trochu aj sirokymi gumami.
Je to ale 12V verzia, poctivo zabehnuta a udrzovana. Netusim jak je na tom 40kW motor.
Kamos tvrdi ze so sluzobnym mal nad 12l/100 , ale to uz bolo urcite spominane chladenie katalyzatora.
Zda sa ze u tychto motorov je spotreba dost individualna.
Ja som mal v rezime ktory popisejes tesne nad 7l/100.
Zvysilo sa to akurat ked boli prilis stare sviecky a trochu aj sirokymi gumami.
Je to ale 12V verzia, poctivo zabehnuta a udrzovana. Netusim jak je na tom 40kW motor.
Kamos tvrdi ze so sluzobnym mal nad 12l/100 , ale to uz bolo urcite spominane chladenie katalyzatora.
Tak rekl bych ze ty litrove trivalce co jsou yakladni motoriyaci fabky a pola budou takz relativne v pohode, jestli chces neco lepsiho porid si mazdu 2....
Se 47kW jsem velmi ekonomicky ve Fabii najezdil 85.000km se spotřebou 6,3L za celou dobu provozu. Této uváděné spotřebě na dálnici nevěřím. Při 130km min. 7L. Ale jinak na ten motor vzpomínám docela rád. Vyžadoval sice úplně jiný režim jízdy, ale když se ho řidič naučil, nejelo to zase tak špatně. Nicméně, o předjíždění jsem si vždy nechával jen zdát >:D
P.S. - po mě to ve firmě bylo až do 160.000km bez problémů s motorem (krom cívek).
P.S. - po mě to ve firmě bylo až do 160.000km bez problémů s motorem (krom cívek).
LukasX
Něco tak imbecilního normálně smýšlející tvor nikdy nekoupí. V oněch dobách jsem pracoval v autosalonu Škoda a byli to davy důchodců co se vraceli, že jim jejich super úspornej miláček žere 10 litrů a ať to opravíme.. Henže pani, to není závada, to je vlastnost :-)
melonsvk
Mal som 1.2 HTP 8V v jednotkovej Fabii, nabehal som na tom skoro 50 tisic a cuduj sa svete, az do 110 tisic km sa v motore menil len olej (vtedy som auto predal). Kultivovanost bola biedna, vykon detto ale na spolahlivost sa nemozem stazovat. Ale v meste na semaforoch som za sebou kolkokrat nechal aj daleko silnejsie auta, do 60tky to tahalo obstojne, dalej bohuzial uz nie >:-[]
Doteraz si spominam na dialnicu cez rakuske alpy, ked som mal plne auto a smazil to hore kopcom 110 na stvorke s plynom na podlahe. Vtedy som si povedal, ze ked sa ten motor nerozpadne teraz, tak uz nikdy >:D >:D
Doteraz si spominam na dialnicu cez rakuske alpy, ked som mal plne auto a smazil to hore kopcom 110 na stvorke s plynom na podlahe. Vtedy som si povedal, ze ked sa ten motor nerozpadne teraz, tak uz nikdy >:D >:D
Lenže neplatí, že spoľahlivosť = dobrý motor. Kľúčovým faktorom je výkon/spotreba, a na tom bol tento nepodarok dosť biedne.
Hanson
od funglovky a ve 30 tisících nová hlava, ventily, zlatá Filda kterou jsem prodal kvůli korozi v 200 000
Trochu histórie made in VW:
Felicia vtedy vo výbave stála toľko, ako Fabia!!!
Havária vo Felicii - ťažké zranenia alebo smrť.
Novým Fabiam sa kazili servá riadenia ako na páse.
Veľmi sa to tutlalo a "kulancia" bola aj po záruke - vtedy 12 mesiacov!
Tyčky stabilizátora odchádzali po pár 10 tisíc km!
... a motoristickí novinári + média o tom samozrejme mlčali ako hrob.
Felicia vtedy vo výbave stála toľko, ako Fabia!!!
Havária vo Felicii - ťažké zranenia alebo smrť.
Novým Fabiam sa kazili servá riadenia ako na páse.
Veľmi sa to tutlalo a "kulancia" bola aj po záruke - vtedy 12 mesiacov!
Tyčky stabilizátora odchádzali po pár 10 tisíc km!
... a motoristickí novinári + média o tom samozrejme mlčali ako hrob.
Však se servy měli v Bolce problémy v nedávné době i u F3... Škodovka v MB plná Fabií, nádraží v NBK plné Fábií, Milovice plné Fábií... a všichni o tom mlčeli jako hrob :-)
No, tentokrát to alespoň opravili, než to pustili do oběhu :-)
No, tentokrát to alespoň opravili, než to pustili do oběhu :-)
Reno41
Mám nedlouho Rapida s 1,2 MPi a jsem mile překvapen. Auto mi ukazuje při městském provozu 5,8 l. Teď jsem jel trochu dál a mám průměr 4,6 l, tak to mi docela vyrazilo dech. Má stará Fabka jezdila s 1,4 MPi za 7,2l.
Celkově se mi ten motorek líbí a jsem rád, že jsem nekoupil TSI.
Celkově se mi ten motorek líbí a jsem rád, že jsem nekoupil TSI.
rapid ma uz verziu s 55kw... takze to zase nie je az tak malo :-) ... 55kw ( sice vo vacsej 1,4 ) ponukal v zaklade kedysi aj golf IV a kolko ich jazdi.. spusta este dodnes .. navyse rapid je vcelku jednoduche a lahke auto ... ja som to uz pisal... mnohym postacil v rapide aj tento motor ( pripadne pre autoskoly, firmy, studentov, seniorov to bola rozumna volba ) takze za mna je kusocek skoda ze uz z ponuky rapida vypadol ( ako zaklad bol nahodou fajn ) ... lebo ani papierove parametre nemal vobec hrozne... no len schvalne porovnajme si to s nejakym novym C3 v zaklade... ;-) a mozno budeme prekvapeni
Sorry, ale takú spotrebu môžeš mať tak v nejakom provinčnom meste v nedeľu ráno, keď vypnú semafory. ;-)
Ve Fabce klidně, ale v Rapidu už to považuji za sebetrýznění. Službu to určitě udělá, ale naložený Rapid s tímto motorem je prostě nesmysl.
3_diamanty
som mal vo fabii I. vo firemnom kusku v r. 2008 .. verzia s 47kw.... ja som s nou pod nejakych 6,5 snad ani nesiel tak neviem... mne prisla relativne zrava ak som nejazdil zrovna defenzivne ale uznavam ze sla celkom fajn... a moj kusok s 80 tisicmi bol bezproblemovy takze ja na tento motor nespominam zase nejako v zlom .. proste slo to celkom pohoda... ak som siel sam prisla mi dokonca miestami az ziva a dynamicka a sla pekne za plynom ... brzdy boli neskutocne ostre a citlive oproti tomu blatu co mam vo felde ... to sa uz neda fakt zrovnavat ... auto slo fakt fajn a mne ako zaklad to prislo ako pouzitelny motor na male auto do mesta parada ... ale ako vravim mal som verzou s 47kw... slabsia 44kw je mozne ze bola o kusocek este "menej ziva" ... no a ta 1.0 junior s 37kw z pola 6N1 to uz fakt mohol byt pruser .. tam to uz muselo byt slabe
1.0 37 kW není z pola, ale je to hliníkové OHV (kod ARV, AQV)
dik za info :yes: ... viem ze napriklad OHV bola aj ta 1,4mpi 50kw ( ktora vychadzala este z toho 1,3 mpi OHV vo felde ) ktora bola vo fabii este pred tym trojvalcovym HTPeckom ... kamarat ju mal.. aj ja som s nou siel v tom case... ale ta 1,4mpi OHV zrala bezne aj 7 litrov aj viac ... vlastne zrala viac ako 1,3 OHV felda s rovnakym vykonom ...
mne sa vo fabii I. najviac pacila 1,4 74kw z pola ... to bol ideal a bol by nim vo fabii aj dnes... skoda takehoto atmo motora :yes:
mne sa vo fabii I. najviac pacila 1,4 74kw z pola ... to bol ideal a bol by nim vo fabii aj dnes... skoda takehoto atmo motora :yes:
Jak píšeš, ta 1.4mpi OHV musela být dost upravena kvůli emisím, nejela a docela žrala. Navíc měla docela dost technických problémů, které tento motor ve Feldě ani Favoritovi naprosto neznal.
Motory 1.4 MPI (OHV) s výkony 44 a 50 kW měli hlavní problém v tom, že měli uměle seškrcený výkon, aby marketingově zbyl prostor pro dražší motory VW. Mluvil jsem kdysi s jedním člověkem z vývoje, který říkal, jak bylo strašně náročné u těch prastarých škodováckých čtyřválců po zvětšení objemu na 1,4 snížit výkon, aniž by se tím zvýšila spotřeba. V ideálním naladění prý 1.4 MPi dával 57 kW a problém by nebylo ani víc, ale tyto výkony byly "politicky" zcela neúnosné... :'-(
Já si říkal, že ty svyfukove vody 4-1 nemohli udělat nahodou... vzhledem k tomu, že katalyzátor je až pod autem, jsou úplně zbytečné a akorát stahují výkon ve vyšších otáčkách.. Viděl jsem, jak ty motory umí bez větších problémů dosáhnout přes 60kW
Snad nejhorší verze 1,4 OHV přišla s Euro 4. Motor přišel o poslední náznaky výkonu, dusil se, měl nestálý volnoběh, podivnou charakteristiku plynového pedálu (pokud člověk dal plný plyn a pak ubíral, auto zrychlovalo). Toto bylo první a zatím jediné auto, kde jsem měl problém držet spotřebu na přijatelné úrovni, 8 litrů bylo opravdu dost. Jakkoliv to byl robustní, jednoduchý a finančně snadno udržovatelný motor, na mě dojem ve Fabii neudělal, s tříválcem se mi jezdilo líp.
Ono mezi Felici a Fabii I byl i hmotnostní rozdíl, na který není dobré zapomínat. Manželka měla tento 1.4MPi/50kW motor s označením AME s EURO 2 ve Fabii I a ten motor byl nezmar, akorát jel citelně hůře než ve Felicii, kterou právě tato Fabie nahradila. Oboje navíc bylo provozováno v LPG. Nicméně ten motor byl na Fabii to nejspolehlivější a někdy až kolem 220tkm, kdy už jej provozoval kamarád mu odešlo těsnění pod hlavou a po výměně jede zase dále. Proto mě zaráží tvé tvrzení, že ve Fabii měl tento motor dost technických problémů. Možná až ve vyšší normě Euro. V normě Euro 2 byl ale tento motor i dle zkušeností jiných majitelů nejspolehlivější ze všech motorizací ve Fabii I a naprosto nenáročný na údržbu. Rozvody taky vydrželi citelně přesluhovat i díky řetězu a nové stojí doslova pakatel. Nicméně pak jsem po zkušenostech s motorem 2.0 MPi v koktě jej pořídil pro manželku i ve Fabii a je to dle mě to nejlepší MPi, co koncern vytvořil v poměru výkon vs. spotřeba a také výdrž motoru vs. provozování na LPG. Sice může občas trpět na větší spotřebu oleje, nicméně často se může jednat i o banálnější příčinu v podobě používání nevhodného oleje. Spotřebu to má v LPG navíc do 1kč/1km po městě a jeho okolí a paradoxně jak na benzín, tak LPG to má znatelně menší spotřebu než ta 1.4MPi.
Jo, manželka měla také 12v HTP v nové firemní Fabii (ročník tuším 2003) až do nějakých 40 tisíc km. S autem problémy nebyly, tedy kromě v podstatě průběžného měnění lamp H7. Manželka s autem jezdila za nějakých 6,5 - 7 litrů, což si mi pravda vůbec nedařilo (možná to bylo dáno i tím, že v autě vzrostla hmotnost nákladu o pěkných pár kilo). Jakmile se ovšem vyjelo na dálnici, byl konec. Měl jsem dojem, že ručička palivoměru se pohybuje mnohem rychleji než její tachometrová sestra.
29radek
Muj táta si Fabii kupoval novou v roce 2007 v 59letech.Bylo to jeho první a zatím poslední nové auto v životě. Dnes po téměř 10letech a 100tis km provozu řeší zatím jediný problém,jestli má nebo nemá vyměnit rozvody.Jezdí s ním po městě,na chalupu a občas na nějaký ten výlet.Pamatuju když jsme před 7lety jeli každý svým autem(on Fabii Htp,já Fabii 1,4 Mpi 50kw combi) na dovču do Beskyd,tak jsme porovnávali spotřebu,a táta ji měl o 1l nižší( on 5,8 a já 6,8.To jsme jeli za sebou stejnou rychlostí,akorat on vezl jen mámu a ja ženu a dvě děti.
ta 1,4mpi 50kw fabia bola fakt zrava ( kamarat ju casom vymenil za yaris I. s litrom o vykone 50kw ) ... to aj motorovo technicky zhodna felda s 1,3mpi 50kw bola uspornejsia ... nakolko bola o nejakych 100kg lahsia od fabie
problemy mali skor tie prve kusy htp.. v roku 2007 uz ale HTPecka nejake 4 roky frcali a tak uz boli docela "vymakane" .. ja som mal kusok s 47kw.. mal 80 tisic.. nesetrilo sa s nim zrovna pred tym ako som ho dostal.. ale siel fakt paradne... klobuk dole.. zajazdil som si s nim celkom pekne
problemy mali skor tie prve kusy htp.. v roku 2007 uz ale HTPecka nejake 4 roky frcali a tak uz boli docela "vymakane" .. ja som mal kusok s 47kw.. mal 80 tisic.. nesetrilo sa s nim zrovna pred tym ako som ho dostal.. ale siel fakt paradne... klobuk dole.. zajazdil som si s nim celkom pekne
Tak rozhodně bych si vzal do F1 radši 1.4 50kW než HTP 47kW. Měl jsem v F1 Combi právě zmiňovanou 1.4, spíš než vysoká spotřeba jí trápilo nastavení elektronického ovládání plynu - do první servisky. Pak už v pohodě, uměla i 180 km/h na rovný dlouhý dálnici a jezdila v průměru za 7l ;-) HTP se 40kW se trápila v podstatě všude a už při osazení 2 osobami byl problém - krátká F1. HTP se 47kW bylo podstatně živější a při stejné dynamice jako u 1.4 si klidně řekla o 10l, nedejbože že se navíc zapnula klima >:D Nejlepší byla asi ve verzi 51kW v F2, tu nejnovější v Rapidu jsem nejel... :-)
Nejpovedenější škodovácký motor té staré řady byl jasně 1.3 MPI/50 kW ve Felicii. Jezdil opravdu velmi pěkně, se slušnou spotřebou a kromě zapalovacích modulů i naprosto spolehlivě (pokud se dal pozor na správnou chladicí kapalinu, nežeroucí těsnění pod hlavou). :-)
ale prd. Jen u té OHV záleželo na tom, jak byl motor zajetý. Dobře zajetý jezdil bez problémů do 6,5 na 100. Což rozhodně nebylo špatné.
janchytil3...@...
Dle samotného vyjádření Škody - Hromada Technických Problému,u nas na Moravě - * Táhnu P..o!Dcera ho měla ve Fabií,no hrůza.Každý týden dolévat litr oleje,díky čemuž i po týdnu odešly nové svíčky.3x měněna hlava valců a nakonec měněn i motor a to zhruba po 100 000km.Dle článku by měl byt motor lehčí na úkor těžšího vyvažovacího hřídele.Jinák ten motor byl jak šicí stroj....
kalousek
Citace z článku: "...Síla, kterou motor subjektivně poskytuje a jíž uživatel při jízdě vnímá, je úměrná ploše pístu, konající vertikální pohyb na určité dráze. Větší vrtání i zdvih tříválce v porovnání se stejně objemným čtyřválcem tak nabízí lepší dynamiku v nejpoužívanějších otáčkách...."
Dovolil bych si pana Dusila upozornit, že navzdory jeho přesvědčení se celková plocha pístů při snižování počtu válců nezvyšuje, ale naopak je nižší. Ve své teorii poněkud opomíjí fakt, že tříválec má o jeden píst méně než čtyřválec. Porovnávání plochy pouze jednoho pístu při ignorování jejich počtu je myslím už hodně za hranicí technického diletantsví.
Dovolil bych si pana Dusila upozornit, že navzdory jeho přesvědčení se celková plocha pístů při snižování počtu válců nezvyšuje, ale naopak je nižší. Ve své teorii poněkud opomíjí fakt, že tříválec má o jeden píst méně než čtyřválec. Porovnávání plochy pouze jednoho pístu při ignorování jejich počtu je myslím už hodně za hranicí technického diletantsví.
Ano, to je pravda. Akorát dle vaší teorie by ty písty museli konat všechny najednou pracovní zdvih. A to asi ne. Pokud bude konat expanzní zdvih jeden píst, tak ten s větší plochou na delší dráze udělá více práce. O tom snad nemusíme polemizovat. Nebo mi snad chcete tvrdit, že při stejném objemu motoru a různém poštu válců je píst motoru s větším počtem válců větší, než ten s menším. Přece při stejném objemu a menším počtu válců musí být jednotlivé válce větší. O součet ploch pístů v tomto případě vůbec nejde.
Ano, pan Dusil má samozřejmě pravdu, stejná situace je u čtyřválců vs. malých šestiválců. Taková lenora jako Mazda MX-3 1.8 V6, nebo BMW 520i R6, to se při stejném objemu u čtyřválců nevidí.
Pane Dusil opět se mýlíte a to docela hodně. Vzájemná poloha pístů nemá na rozdíl od vašeho tvrzení na výkon celého motoru žádný vliv. Každý válec je v podstatě samostatnou jednotkou a jejich jednotlivé výkony se v dostatečném časovém období sčítají prostou aritmetikou. (Samozřejmě u reálného motoru mají válce společné části sacích a výfukových potrubí takže se nějak ovlivňují, jde i o rovnoměrnost chodu a vyvážení ale tohle teď neřešíme.)
Takže ještě jednou, vzájemná poloha pístů nemá na výkon celého motoru teoreticky žádný vliv a pro výkon motoru je rozhodující celková plocha všech pístů a jejich zdvih, což je vlastně zdvihový objem. Vaše teorie o přínosu větší plochy jednotlivých pístů bez ohledu na jejich celkovou plochu je tedy naprosto zcestná
A nevkládejte mi prosím do úst údajná tvrzení, která jsem nikdy neřekl. Tím narárážím na druhou půlku Vaší odpovědi, která nemá s mým názorem a příspěvky nic společného.
Takže ještě jednou, vzájemná poloha pístů nemá na výkon celého motoru teoreticky žádný vliv a pro výkon motoru je rozhodující celková plocha všech pístů a jejich zdvih, což je vlastně zdvihový objem. Vaše teorie o přínosu větší plochy jednotlivých pístů bez ohledu na jejich celkovou plochu je tedy naprosto zcestná
A nevkládejte mi prosím do úst údajná tvrzení, která jsem nikdy neřekl. Tím narárážím na druhou půlku Vaší odpovědi, která nemá s mým názorem a příspěvky nic společného.
Myslím si, že pravda je uprostřed. Počet válců hraje roli, ale trochu jinak, než bylo řečeno v článku. Když to řeknu jednoduše, tak optimální válec pro motor do osobního auta by měl mít objem zhruba 0,5 litru a to při čtvercovém nebo mírně nadčtvercovém průřezu. A pro objem 1,2 litru je pak z tohoto hlediska tříválec "výhodnější" než čtyřválec (druhou stranou mince je samozřejmě kultura chodu)). A stejně to dopadne u objemu 2 litrů, když srovnáme čtyřválec a šestiválec, viz příspěvek od Tiburona.
Jistě, můžeme se bavit o vztahu objemu a povrchu válce a z toho vyplývajících ztrátách, které vychází pro větší válec příznivěji. Ale o ztrátách nebo účinnosti nebyla v článku vůbec řeč, pan Dusil argumentuje výhradně větší plochou jednoho pístu a z toho vyplývající údajné vyšší síle motoru. To je ten omyl
Naopak, o součet ploch pístů opravdu jde… Nezapomínejme na to, že u čtyřválce dojde během dvou otáček klikové hřídele ke čtyřem expanzním konáním práce a u tříválce jenom ke třem. A to se samozřejmě na kroutícím momentu negativně projeví – u tříválce je zde prostě větší procento prodlev, kdy motor netáhne, ale jen se čeká až bude některý z válců připraven k „odpálení“.
Teoreticky by to mělo vyjít nastejno, o co je větší celková plocha pístů a zdvih, o to je menší součet úhlů ve kterých dochází k expanzi. Že jsou v praxi ve výkonech rozdíly vyplývá z jiných parametrů
Přesně tak... větší plocha samotného pístu u třívalce nic neřeší, pokud jde o krouťák či výkon. Síla přenášená na klikovku je během expanze sice větší, ale zase je těch expaní míň během x otáček.
Pane Dusile, nechtel byste se spis vyjadrit v diskuzi ke clanku o klimtizaci? Fakt necitite touhu obhajit svoje tvrzeni, ze klimatizace zvlhcuje vzduch? Todle je fakt sranda, v deviti z deseti diskuzi k vasim clankum nereagujete vubec, protoze proste pisete objektivne kravoviny. No a u toho jednoho clanku z deseti, kdy je to rekneme sporny, se zacnete dohadovat. Kindergarten style!:)
kyklop
To sedi, mame vo firme este par veteranov fabii 1.generacie a mnohe sa aj s prestavbou na lpg dozili 200-250k km. Spolahlivost a prusery sa menili napriec rokmi vyroby, spotreba prudko kolisala, aj ked ta bola zavisla najma od pravej nohy sofera. Voci tsi je to uplny raj, co sa spolahlivosti tyka, htp nepotrebuje na 100 k km nahradne olejove cerpadlo, skrtiacu klapku (sem tam aj 2) alebo 2 sady retazi s napinakmi….
Tak je to pomerne jednoduchý motor, vychádza z osvedčeného základu. Problémy pramenia skôr z neskúsenosti konštruktérov, ktorí z pôvodného štvorvalca "rezali" ten jeden valec dole a na niektoré veci proste nemysleli... Na druhú stranu výkonovo ho považujem za dostatočný naozaj len pre tu Fabiu a nenáročného vodiča v meste, čo ho podľa mňa neradí medzi dobré pohonné jednotky. Spoľahlivosť je len jedna vlastnosť, čo sa od motora vyžaduje, a to proste nestačí. Nízky výkon a tým pádom neadekvátna spotreba nemajú čím oslniť.
Arese
HTP:
Honem To Prodej!
H.vno To Pojede!
Honim to p.čo! (moravská specialita)
Hodně Těžký Průser atd.
Není divu, že tu totálně zprofanovanou zkratku marketing Škodovky raději změnil na nic neříkající MPI... >:D
Jinak je velká škoda, že když vývoj škodovky HaŤaPku konečně dovedl téměř k dokonalosti, tak byla její výroba zastavena. Takto je ve Fabii velká díra mezi 1.0 MPi a 1.2 TSI a ten základní litr s maličkým krouťákem se fakt hodí spíš do lehoučkého Citigo... :-O
Honem To Prodej!
H.vno To Pojede!
Honim to p.čo! (moravská specialita)
Hodně Těžký Průser atd.
Není divu, že tu totálně zprofanovanou zkratku marketing Škodovky raději změnil na nic neříkající MPI... >:D
Jinak je velká škoda, že když vývoj škodovky HaŤaPku konečně dovedl téměř k dokonalosti, tak byla její výroba zastavena. Takto je ve Fabii velká díra mezi 1.0 MPi a 1.2 TSI a ten základní litr s maličkým krouťákem se fakt hodí spíš do lehoučkého Citigo... :-O
Úplně první Fabky 1.2 pro export bývaly taky označeny MPI. Až s uvedením na český trh přišli s tím HTP.
twistedTSD
Mám zkušenosti se dvěma Fabiemi II HTP 51 kW Euro 4 (cca rok jsem jednu aktivně užíval a sem tam s ní jedu dodnes, najeto 94 tkm).
Spotřeba je hodně závislá na stylu jízdy, legendy o 10 litrech na 100 pochází převážně od huntovačů služebních aut, kteří s nimi lítají 150 po dálnicích. Z důvodů zmíněných v článku v tomto režimu začne spotřeba razantně růst. Já jezdil za 6 litrů v kombinaci, aniž jsem brzdil provoz, což je vzhledem ke konstrukčnímu stáří přinejhorším průměrná hodnota.
Co se týče spolehlivosti, za sebe nemohu říct ani půl slova, za 94t km pouze běžná údržba, auto s 270+ tkm táhlo i znělo jako nové. V inzerci najdete i kousky s půl mega km na hrbu. Obecně lze říct, že kterákoli 12ventilová verze může být dobrou volbou (zejména od roku 2007), naopak 6ventil byl problémový vždy (v roce 2009 jej naštěstí nahradil podladěný 12V). Ve Fabii II, popř. Roomsteru, po faceliftu a v Rapidu jde paradoxně asi o nejspolehlivější a servisně nejméně náročný benzín, hospodským kecům navzdory.
Co se týče dynamiky, na ježdění po městě jej mohu jen doporučit, do 60-80 km/h je čiperný (ano, beze srandy) a nechá se krásně točit, o čemž si někteří čtyřválcoví konkurenti mohou nechat zdát (jeden mi stojí před domem). Velkou měrou tomu přispívají krátké převody. Ani na okreskách se neztratí, kralování levému dálničnímu pruhu mu ale fakt nesvědčí. Průběh točivého momentu má příjemně plochou charakteristiku, podtáčení ale motor v oblibě nemá.
Abych to shrnul, obavy jsou oprávněné zejména u první Fabie, kde je potřeba dávat si při výběru velký pozor. Naopak v posledních letech je zcela doporučitelný, zejména na poskakování do města.
Spotřeba je hodně závislá na stylu jízdy, legendy o 10 litrech na 100 pochází převážně od huntovačů služebních aut, kteří s nimi lítají 150 po dálnicích. Z důvodů zmíněných v článku v tomto režimu začne spotřeba razantně růst. Já jezdil za 6 litrů v kombinaci, aniž jsem brzdil provoz, což je vzhledem ke konstrukčnímu stáří přinejhorším průměrná hodnota.
Co se týče spolehlivosti, za sebe nemohu říct ani půl slova, za 94t km pouze běžná údržba, auto s 270+ tkm táhlo i znělo jako nové. V inzerci najdete i kousky s půl mega km na hrbu. Obecně lze říct, že kterákoli 12ventilová verze může být dobrou volbou (zejména od roku 2007), naopak 6ventil byl problémový vždy (v roce 2009 jej naštěstí nahradil podladěný 12V). Ve Fabii II, popř. Roomsteru, po faceliftu a v Rapidu jde paradoxně asi o nejspolehlivější a servisně nejméně náročný benzín, hospodským kecům navzdory.
Co se týče dynamiky, na ježdění po městě jej mohu jen doporučit, do 60-80 km/h je čiperný (ano, beze srandy) a nechá se krásně točit, o čemž si někteří čtyřválcoví konkurenti mohou nechat zdát (jeden mi stojí před domem). Velkou měrou tomu přispívají krátké převody. Ani na okreskách se neztratí, kralování levému dálničnímu pruhu mu ale fakt nesvědčí. Průběh točivého momentu má příjemně plochou charakteristiku, podtáčení ale motor v oblibě nemá.
Abych to shrnul, obavy jsou oprávněné zejména u první Fabie, kde je potřeba dávat si při výběru velký pozor. Naopak v posledních letech je zcela doporučitelný, zejména na poskakování do města.
"Obecně lze říct, že kterákoli 12ventilová verze může být dobrou volbou (zejména od roku 2007)"
Ja som sice fanda tohto motoru, ale u 12V pokial to ma retaz, tak by som si radsej dal bacha - hlavne pri velkom najazde. Predlzene vodiace listy problem uplne nevyriesili. Neviem co tam este vyrobca zmenil potom.
Doporucit do mesta - prave 12V motor mi pride dobry ale nie idealny - jazda 40kmh na III a 60 na IV znamena ze to chce podradit aby to fakt svizne zrychlovalo (na svoje pomery). Inak plne suhlasim s prispevkom.
Ja som s tym velmi rad jazdil okresky. Na III. sa vcelku prijatelne da zrychlit nad 100 a narozdiel od Felicie kde to v otackach dost reve, tento motor je vcelku tichy.
Na dialnici ale treba pocitat ze v kopcoch to proste zrychlovat nebude.
Ja som sice fanda tohto motoru, ale u 12V pokial to ma retaz, tak by som si radsej dal bacha - hlavne pri velkom najazde. Predlzene vodiace listy problem uplne nevyriesili. Neviem co tam este vyrobca zmenil potom.
Doporucit do mesta - prave 12V motor mi pride dobry ale nie idealny - jazda 40kmh na III a 60 na IV znamena ze to chce podradit aby to fakt svizne zrychlovalo (na svoje pomery). Inak plne suhlasim s prispevkom.
Ja som s tym velmi rad jazdil okresky. Na III. sa vcelku prijatelne da zrychlit nad 100 a narozdiel od Felicie kde to v otackach dost reve, tento motor je vcelku tichy.
Na dialnici ale treba pocitat ze v kopcoch to proste zrychlovat nebude.
Anonym
HTPéčko bylo pionýrem koncernového úpadku kvality. Šetřit, šetřit, šetřit. To byly tři hlavní priority při tohoto motoru a tak to i dopadlo. Chybějící chladič oleje, rozpadající a přehřívající se minikatalyzátor, kolabující rozvody, 6V verze s chybějícím výkonem, 12V verze motoru se v levém pruhu dálnice měnila na V12 (ale pouze z hlediska spotřeby). Aby to zakryli, vymyslel marketing zkratku HTP (High Torque Performance), dali k tomu převodovku s krátkým odstupňováním, aby to mělo zdání dynamiky, do novin a časopisů zadali celostránkové reklamy na tento motor. Nekritická média a část zákazníků papoušukovali reklamní fráze o dobrém zátahu od nejnižších otáček. Ročně se tehdy u nás prodávalo 25 tisíc Fabií HTP.
Střih do současnosti. HTP je skoro nadávkou. I Škodovka se za tuto zkratku stydí a poslední verzi motoru označuje jako MPI. Ačkoliv motor postupně zbavila prakticky všech jeho počátečních neduhů a výkon se postupně zvýšil až na dostatečných 55 kW, zákazníci jej paradoxně přestali kupovat. A když ho před rokem vyřadila z nabídky, nevyvolalo to žádné vášně.
Střih do současnosti. HTP je skoro nadávkou. I Škodovka se za tuto zkratku stydí a poslední verzi motoru označuje jako MPI. Ačkoliv motor postupně zbavila prakticky všech jeho počátečních neduhů a výkon se postupně zvýšil až na dostatečných 55 kW, zákazníci jej paradoxně přestali kupovat. A když ho před rokem vyřadila z nabídky, nevyvolalo to žádné vášně.
Surcuf
"Ač se to možná nezdá, je tříválcová koncepce u maloobjemových motorů jasně výhodnější než čtyřválcová. Sílu, kterou motor subjektivně poskytuje a jíž uživatel při jízdě vnímá, je úměrná ploše pístu, konající vertikální pohyb na určité dráze. "
Nejlepší by byl asi 2 válec nebo jednoválec - stabilák.....ještě si pamatuji, jak traktor po našlápnutí hopsal,až mu přední náprava skákala do vzduchu :-)
Nejlepší by byl asi 2 válec nebo jednoválec - stabilák.....ještě si pamatuji, jak traktor po našlápnutí hopsal,až mu přední náprava skákala do vzduchu :-)
Frantizsekk
Kdyby ho netrvalo vyvinout 10 let. Japonci treba toto nedelaji, prodavaji auta az po vyvinu. Paradoxne Skoda zarizla az prodej spoliehliveho htp.
Po tech 10 letech by pak dle trendu doby stacilo pridat maly turbo.
Po tech 10 letech by pak dle trendu doby stacilo pridat maly turbo.
Jopino
V roce 2004 jsem kupoval jako druhé autodo rodiny Fabku combi s motorem 1.2 HTP 12V, 47 kw. V te době bylo zapotřebí nějaké kombi s návozem zboží do firmy, a tohle se jevilo jako relativně vhodné auto. V 61.000 km jsem jednou ráno přišel k autu a už nenastartoval. V servise pak diagnostikovali přeskočené rozvody, snad o dva zuby. Naštěstí se teda v tomto případě nejednalo o zcela fatální poruchu. Jiný problém s tím autem nikdy kupodivu nebyl. V 80.000 km šlo ale auto stejně z domu pryč. Spotřeba paliva s tím autem ale nebyla tak hrozná, v podstatě dlouhodobý průměr se všemi typy tras kolem 7 l/100 km.
Tchán má HTP 6V 44kw, ale modelový ročník 2006. V podstatě s tím do 80.000 km neměl žádné problémy, až pak vypověděla službu jedna zapalovací cívka a následně fatální závada - podpálený ventil (už nevím na kterém válci). Repase hlavy+těsnění+rozvody+montážní materiál a práce 10.000 kč. Od té doby zatím auto najelo dalších 40.000 km a ťuk ťuk, žádný mechanický problém. Akorát budu muset řešit zatékání do auta - klasika na Fábiích 1, netěsnost plechového dveřního modulu a toho nic moc trvanlivého těsnění :no:
Tchán má HTP 6V 44kw, ale modelový ročník 2006. V podstatě s tím do 80.000 km neměl žádné problémy, až pak vypověděla službu jedna zapalovací cívka a následně fatální závada - podpálený ventil (už nevím na kterém válci). Repase hlavy+těsnění+rozvody+montážní materiál a práce 10.000 kč. Od té doby zatím auto najelo dalších 40.000 km a ťuk ťuk, žádný mechanický problém. Akorát budu muset řešit zatékání do auta - klasika na Fábiích 1, netěsnost plechového dveřního modulu a toho nic moc trvanlivého těsnění :no:
a proč sis nekoupil Fabii 1,9 SDI? 8-s Jezdil by jsi bez poruchy dodnes - za 4 litry řepkového oleje... :yes:
Máš pravdu, že to je (byl) nesmrtelný motor, to bez debat :yes: Cenový strop však SDI docela převyšoval tenkrát můj rozpočet (doma bylo už jedno docela drahé auto), takže proto tehdy HTP Combi, cena 305.000 Kč se dala akceptovat.
Tie prachy prave stacia na odstranenie vad HTP (u mna cca 13000 czk) a pokrytie spotreby 5l miesto 4l/100 :-)
Majitelia SDI sa tiez naucili mat radi svoje auto za nizku spotrebu, spolahlivost, to ze ma poctive 4 valce. HTP ma svoje ine specifika.
Majitelia SDI sa tiez naucili mat radi svoje auto za nizku spotrebu, spolahlivost, to ze ma poctive 4 valce. HTP ma svoje ine specifika.
Ono bylo těch argumentů víc. Tenkrát byla ta cena trochu jiná, přičemž jsem měl v ceně HTP i slušnější výbavu. Krátké popojížďky s častým vypínáním a zapínáním motoru ve prospěch dieselu taky moc "nenahrávaly". Padla volba na HTP a svou službu, až na ten malér s motorem splnila. Tak i tak by z domu šla.
Mám suseda ktorý má Fábiu 1,4 TDI ,to keď natočí v garáži tak sa začne triasť zem >:D na ulici.
Má ju od nova,a je prevelice spokojný. Tiež stále tvrdí ze najlepší motor v osobách je dízel.
Má ju od nova,a je prevelice spokojný. Tiež stále tvrdí ze najlepší motor v osobách je dízel.
To SDI ma mozno nizku spotrebu a je spolahlive ale aky je komfort jazdy na dialnici? Mne pride ze az TDI si moze dovolit sprevodovanie ktore uplne schova traktorovy zvuk pri vysokych rychlostiach.
Đawson
V rozumných rychlostech to jelo snad lépe jak 1.4. mpi ( mluvím o 47kw ) a i s 220 tis km na plyn stále jezdí :-)
Ronault.
...jak lehce napsat 100x omílány článek, kde zase bude v diskuzi nablito. 8-s. ...až na pár světlých výjimek jen JPP a prázdné kecy
1martin
Tento motor mám ve VW Polo patnáctým rokem, tedy přesněji od 3.9.2002 a díky Bohu slouží naprosto spolehlivě. Díky tomu, že rok 2002 byl posledním, kdy byla ze zákona roční záruka, vůz nikdy nebyl na garanční prohlídce a olej i filtry jsem si vždy měnil sám. Od počátku to byl Mobil1 s vizkózním rozsahem 0W40 (celkem osm výměn do stavu 82 746 km) a pak, po přečtení materiálů o všeobecných potížích, jež zmiňuje i autor článku, jsem přešel na Mobil1 s rozsahem 5W50 (následné čtyři výměny do stavu 105 000 km) a výměnu zkrátil na cca 7-8 tkm (maximální nájezd mezi výměnami byl 13 073 km). Myslím si, že pro městský provoz malého auta je ideální díky maximu točivému momentu v relativně nízkých otáčkách (AWY: 106Nm / 3 000ot). S tímto motorem je možné jezdit velmi úsporně, ale je nutná velmi citlivá akcelerace, protože motor není blbuvzdorný a naopak vyžaduje citlivý přístup k provozu i údržbě. V létě reálný městský průměr 5,4 litrů, v zimě 6,5.
Taky mám 40kW v Polu, ročník 2002, koupeno 2003.
Stejná spotřeba, zatím bez problémů. Fakt je, že to do kopce nehoním 130 km/h.
Ale po přečtení tohoto článku, mně vstávají vlasy hrůzou na hlavě, že bych snad uvíznul někde mimo naši republiku.
Stejná spotřeba, zatím bez problémů. Fakt je, že to do kopce nehoním 130 km/h.
Ale po přečtení tohoto článku, mně vstávají vlasy hrůzou na hlavě, že bych snad uvíznul někde mimo naši republiku.
Jezdíte-li delší trasy, je dobré mít v autě náhradní zapalovací cívku, svíčku a nouzově starší drážkovaný řemen. Vše může odejít bez varování. Výměna je jednoduchá, byť jsou cívky a svíčky u AWY pod filtrboxem. Na jeho zadní straně dole (u mezistěny) nahmatáte dvě klipsny uchycení potrubí odvětrání kliky, ty tahem směrem dolů stáhnete. Uchopíte filtrbox a tahem vzhůru ho uvolníte z pryžových lůžek (na přední a pak zadní straně). Pak z něj na jeho pravé straně stáhnete dvě hadičky a filtrbox vyjmete. Je to u Pola trochu natěsno a tak při vytahování zvedejte nejprve přední část, aby se nátrubek sání teplého vzduchu od katalyzátoru uvolnil. Na rozdíl od dvanáctiventilové verze, kde jsou cívky mezi vačkami, nepotřebujete na ně žádný přípravek, ale po rozpojení konektoru (tlakem na zámek na jeho konci a tahem konektoru ven) cívku tahem vyjmete. Aby byla jistota, že byla vyměněna správná cívka (svíčka), motor nastartujte. Montáž je opačným postupem s tím, že má držák cívky vodící drážku pro správnou polohu a taky se ujistěte, že došlo k nacvaknutí na svíčku. Případná výměna svíčky vyžaduje trpělivost se schladnutím hlavy tak, aby na ni šlo udržet ruku - to kvůli riziku stržení závitu. Na svíčky je ideální momentový klíč, ale úplně postačí, když novou svíčku s nezdeformovaným těsněním dotáhnete rukou nadoraz a ráčnou s krátkým nástavcem s 16 mm ořechem dotáhnete o 2/3 otáčky. Při nasazování filtrboxu zkontrolujte, zda některé pryžové lůžko nezůstalo na čepech na víku vetilového rozvodu, nebo na sacím potrubí. Pokud ano, tahem jej sundejte a šroubovitým pohybem usaďte do otvoru ve filtrboxu tak, aby se v něm volně otáčel. Zkontrolujte těsnění pro těleso sací klapy, zda není zkroucené. Filtrbox následně nasouvejte co nejdál a nejníž dozadu a pak nátrubek sání nasměrujte nad trubku teplého vzduchu katalyzátoru. Nasuňte obě hadičky na pravé straně, fitrbox dejte na místo a zatlačte vepředu a vzadu, aby se usadil. Následně tahem vzhůru nasuňte obě klipsny odvětrání v zadní části boxu.
Drážkovaný řemen je kontrolovatelný při běžné údržbě, ale není na škodu mít pro případ delších cest starší pro nouzové dojetí. Na něm je nutné mít vyznačený směr otáčení, protože byl tímto směrem dříve namáhán a je tak menší riziko jeho roztržení. Při případné výměně vyjměte středovou krytku napínací kladky (malým šroubovákem za drážku na kaji krytky) a ráčnou s torxem T50 kladku při nasazování řemenu uvolněte. Nepoužívejte hliníkový nálitek pod kladkou, protože se hliník může drolit směrem k řemenici.
S oleji, a zkráceným intervalem výměn, které jsem zmiňoval, mám dobré zkušenosti (doufejme, že je vždy takový, co deklaruje nálepka na obalu :-) ) a tak rozhodně nepožívejte 10W a výše.
Když si tedy bude vozit cívku, svíčku, řemen, ráčnu s krátkým nástavcem, torx T50, 16 mm nástavec na svíčky a 17 mm na šrouby kol, ideálně trochu silikonového tuku na těsnění filtrbox-sací klapa, taky litr motorového oleje (výpadek cívky může způsobit jeho zvýšenou spotřebu) a čelovou svítilnu, díky níž můžete opravovat i potmě oběma rukama, můžete mít dobrý pocit, že jste na delší cesty alespoň částečně připraven :-)
Drážkovaný řemen je kontrolovatelný při běžné údržbě, ale není na škodu mít pro případ delších cest starší pro nouzové dojetí. Na něm je nutné mít vyznačený směr otáčení, protože byl tímto směrem dříve namáhán a je tak menší riziko jeho roztržení. Při případné výměně vyjměte středovou krytku napínací kladky (malým šroubovákem za drážku na kaji krytky) a ráčnou s torxem T50 kladku při nasazování řemenu uvolněte. Nepoužívejte hliníkový nálitek pod kladkou, protože se hliník může drolit směrem k řemenici.
S oleji, a zkráceným intervalem výměn, které jsem zmiňoval, mám dobré zkušenosti (doufejme, že je vždy takový, co deklaruje nálepka na obalu :-) ) a tak rozhodně nepožívejte 10W a výše.
Když si tedy bude vozit cívku, svíčku, řemen, ráčnu s krátkým nástavcem, torx T50, 16 mm nástavec na svíčky a 17 mm na šrouby kol, ideálně trochu silikonového tuku na těsnění filtrbox-sací klapa, taky litr motorového oleje (výpadek cívky může způsobit jeho zvýšenou spotřebu) a čelovou svítilnu, díky níž můžete opravovat i potmě oběma rukama, můžete mít dobrý pocit, že jste na delší cesty alespoň částečně připraven :-)
Diky moc za tipy, ale pokial sa pravidelne menia sviecky, mali by cievky dost dlho vydrzat. Pokial to nie je nejaky smejd.
Drazkovy remen by tiez mal vydrzat pomerne dlho (pokial je kvalitny) a nezaskodi ho vymenit preventivne (mozno po nejakych 150tisic?)
Samozrejme, dost ludi uz s tymito vecami problemy malo, stat sa to moze a je fajn ze sa to da vymenit vcelku jednoducho svojpomocne.
Drazkovy remen by tiez mal vydrzat pomerne dlho (pokial je kvalitny) a nezaskodi ho vymenit preventivne (mozno po nejakych 150tisic?)
Samozrejme, dost ludi uz s tymito vecami problemy malo, stat sa to moze a je fajn ze sa to da vymenit vcelku jednoducho svojpomocne.
Bazalt
S HTP jsem měl tu čest pod jménem MPI 2x v Polu z půjčovny, oboje 2009. Po městě to šlo, jinak nic moc. Normální přesuny ještě dával, trochu výkonu na dálnici už ne. Kopce na horách byly doslova tragédie. Vrchy motor nedával, dva průsmyky jsem musel na hřebeni na půl hodiny raději otevřít kapotu a větrat smrad. Nedlouho před tím jsem jezdil s Pandou po Alpách a v pohodě (ta je ovšem tuším o zhruba 200 kg lehčí a jiná třída). Odstupňování šílený, motor buď řval a nebo natáhl. Zvuk tříválce obecně strašný.
Loni jsem měl opět z půjčovny Ibizu 2014 s novějším MPI. Znatelné vylepšení ale motor na auto stejně nestačil. Švagr chtěl před pár lety "ušetřit" a koupil Fábii combi s HTP, nadává kudy chodí že je motor slabý a má velkou spotřebu...
Základní 1.2 v Corse také není zázrak, v 208 je to stejný slabý rachták jako stará HTP ale třeba zmíněný FIRE nebo i pět let starý základ ve Fiestě je fakt lepší a v Káčku konkurenci podle mě válcuje.
Úspornost tříválce 1.2 HTP jsem nikdy nepochopil. Pokud jsem od auta aspoň něco chtěl tak jsem se sotva vešel, pod 8 litrů. Stejným stylem jízdy jsem s 3.0 V6 jezdil za to samé...
Loni jsem měl opět z půjčovny Ibizu 2014 s novějším MPI. Znatelné vylepšení ale motor na auto stejně nestačil. Švagr chtěl před pár lety "ušetřit" a koupil Fábii combi s HTP, nadává kudy chodí že je motor slabý a má velkou spotřebu...
Základní 1.2 v Corse také není zázrak, v 208 je to stejný slabý rachták jako stará HTP ale třeba zmíněný FIRE nebo i pět let starý základ ve Fiestě je fakt lepší a v Káčku konkurenci podle mě válcuje.
Úspornost tříválce 1.2 HTP jsem nikdy nepochopil. Pokud jsem od auta aspoň něco chtěl tak jsem se sotva vešel, pod 8 litrů. Stejným stylem jízdy jsem s 3.0 V6 jezdil za to samé...
Ja Prvni 123
To byl prostě průůser... a prodávat tohle 7 let je drzost, pohrdání zákazníky...
já hlavně doteď nedokážu pochopit, jak se tohle může dostat do výroby. Co zátěžové testy? Zkušební provoz? To mi chce někdo tvrdit, že tak fatální konstrukční přešlapy při vývoji motoru neodhalil??
A nebo to spíše moc dobře věděli a spoléhali na to, že jim to u zákazníků prostě nějak projde? Nebo do toho tak vysoce kecal někdo z ekonomické optimalizace??
A nebo to spíše moc dobře věděli a spoléhali na to, že jim to u zákazníků prostě nějak projde? Nebo do toho tak vysoce kecal někdo z ekonomické optimalizace??
O5kar
Prvotním problémem bylo použití keramického katalyzátoru na nevhodném místě motoru. Motor zpětně nenasával kovové úlomky, ale rozpadající se jemnou keramickou drť. Nejpravděpodobnější příčinou byly dodávky tohoto dílu od určitého výrobce, které nedosahovaly potřebné životnosti. Dodnes koncern nepřiznal barvu, protože to všechna auta nedělala. Některé motory kapaly po ca 120 t. km. Jiné třeba v pohodě vydržely přes 240 t. km.
A příčinou nadměrného přehřívání oleje byl, nebo stále je, nevhodně vedený mazací kanál právě v místě největšího ohřevu motoru od katalyzátoru. Právě ty drobnosti z něho udělaly konstrukční zmetek na jízdy tak kolem komína.
A příčinou nadměrného přehřívání oleje byl, nebo stále je, nevhodně vedený mazací kanál právě v místě největšího ohřevu motoru od katalyzátoru. Právě ty drobnosti z něho udělaly konstrukční zmetek na jízdy tak kolem komína.
Já teda nevím co nazýváš hlavním olejovým kanálem, ale olej od čerpadla a filtru k ložiskám klikového hřídele je na zadní straně motoru. Je na něm nějaký snímač. ;-)
Nemohu souhlasit, vlastníma rukama jsem rozebral 1.2 HTP 44kw BBM a olejový kanál je zepředu, právě tam kde je katalyzátor, pokud někdo nevěří zašlu foto s rozkuchaným motorem.
Myslim ze to sedi - technik co mi to opravoval tvrdil ze obvykle z katalyzatora vyklepu biely keramicky prach. Obavam sa ale ze i ten katalyzator je len nasledkom podpalenych ventilov a skutocnou pricinou budu nekvalitne serie hlav pre tento motor.
Jak sa to uz _spravne_ opravi tak to funguje dlho.
Jak sa to uz _spravne_ opravi tak to funguje dlho.
Bratr si koupil před léty nové POLO s motorem 44kW na doporučení jeho známého, který si ho koupil dříve. Bratrovo POLO po 80 t. km. ventilový problém. Ve 120 t. km. zase ten samý problém. Následovala výměna hlavy již prakticky neopravitelná a katalyzátoru. Ten jeho kamarád s ním najezdil již přes 240 t. km a s motorem žádný problém neměl. Jinak bratr je schopen ten motor rozložit a složit sám. Poznatky začal sbírat v servisu VW po tom druhém, dražším maléru. Díly prý musel nakoupit originál VW, protože díly ze Škody Fabie tam údajně nejdou použít.
dokopy
No ja mám Toyotu s archaickým štvorvalcom 1300 bez kompresora, ktorý Japonci vylepšili k dokonalosti a nesťažujem si. Bez hrkotanie trojvalca a bez turba sa obídem.
A co rez... daří se zakrývat? >:D >:D
Je to nové. Ale čítal som, že hrdzavenie japonských áut je história. Moje bolo vyrobené vo Francúzsku a kvalita každého detailu je až zarážajúca.
Googlit treba googlit. ;-) Toyo s tymto az taky problem zatial nema. Japonec hlavne nepusti do vyroby taky neotestovany bazmek, co treba kontrukcne menit kazdy rok.
hell
Vlastnil jsem Fabii II 2007, motor 1.2 6v BBM. Koupil jsem ji z rodiny, přede mnou s ní jezdila žena, do práce denně cca 50 km + 2x za rok dovolená (dálnice), pravidelný servis, po 85 000 km se projevila závada na motoru - podpálené ventily. Oprava z větší části svépomocí, včetně pístních kroužků ač dílenská příručka zakazuje půlení motoru. Repase hlavy u odborníka. Cena opravy materiálově 10 000 kč, práce vlastní. Nemůžu si stěžovat na auto jako takové, spotřeba 6,2l, nízká pojistka, výkon (samozřejmě každý si umí spočítat kolik koní si kupuje) ale rozhodně to nebyl nějaký lenoch, takže ho.no to pojede neplatí zas tak doslova, po opravě motor krásně ožil, najel jsem 20 000 km, pak jsem poslal dál ze strachu, že by se závada mohla opakovat. Spíš byl motor pro mě totálním zklamáním z technického hlediska, že odešel už při 85 tkm, to má být teprv tak správně zajetý. Jezdil jsem služební F II 2011 1.2 12 V a při 140 tkm skočený rozvod. Za mě tedy - hromada technických problémů a HTP se vyhnout. Pokud bych měl volit dnes starší Fabii v benzínu tak 1.4 16v nebo ještě lépe 1.6 16v. První motory TSI byly taky problémové, než se to vychytalo.
Googlit
Za špatnou pověstí hátépéček jsou hlavně jejich uživatelé a pak taky trochu prodejci. Tyhle motůrky do pidi-autíček typu fábie nebo rapid zkrátka nikdy nebyly určený pro celkový nájezd větší než 100tkm za jejich životnost. Pak do takové nákupní tašky sedne nějaký střelec co to najede za rok či dva roky a o stovky řádků v internetových diskuzích je vystaráno...
rohYpnol
HTP byl průser, o tom nikdo nepochybuje. Koneckonců jinak by ani automobilka neměla provádět neustálé konstrukční změny >:-[] ;-)
Co je na tom nejhorší? Že motoráři VAG (zde Škody) jsou prostě nepoučitelní. Mnohé chyby co byly na HTP, se opět zopakovaly na 1.2 TSI. Naprosto stejný je i příběh. Nedodělaný motor se pustí do výroby a mezi lidi. Postupně se z průseru jak vrata podaří vytvořit životaschopný motor. A až se to po dlouhém martýriu podaří, tak jej rychle nahradí ... dalším průserem 8-s 8-s
Bůh ochraňuj majitele 1.0 TSI >:-[] >:-[]
Co je na tom nejhorší? Že motoráři VAG (zde Škody) jsou prostě nepoučitelní. Mnohé chyby co byly na HTP, se opět zopakovaly na 1.2 TSI. Naprosto stejný je i příběh. Nedodělaný motor se pustí do výroby a mezi lidi. Postupně se z průseru jak vrata podaří vytvořit životaschopný motor. A až se to po dlouhém martýriu podaří, tak jej rychle nahradí ... dalším průserem 8-s 8-s
Bůh ochraňuj majitele 1.0 TSI >:-[] >:-[]
rohYpnol
Ano, byl to průser, viz výš. Ale byl to průser nejen motoru. Byl to průser motorářské politiky automobilky, kdy ke koupi HTP cenovou politikou přinutili naprostou většinu majitelů. Za 1.4 55 kW byl ochotný připlatit díky cenovému skoku opravdu málokdo. Příplatky totiž naskakovaly už na jednotlivých verzích HTP...
Přitom život a kariéra HTP coby motoru pro ryze městský účely pro nenáročné uživatele nemusela být až tak černá. Jenže naprostá většina zkrátka očekává i od základního motoru mnohem víc než jen schopnost převézt v pondělí a ve čtvrtek auto z garáže k nejbližšímu parkovišti lídlu :-! :-!
Takže ano, 40 kW bez kostky byl nesmysl jak hrom, ale pozdější verze pro nenáročné využití a ryze městský provoz mohly a můžou plnit solidní službu.
Přitom život a kariéra HTP coby motoru pro ryze městský účely pro nenáročné uživatele nemusela být až tak černá. Jenže naprostá většina zkrátka očekává i od základního motoru mnohem víc než jen schopnost převézt v pondělí a ve čtvrtek auto z garáže k nejbližšímu parkovišti lídlu :-! :-!
Takže ano, 40 kW bez kostky byl nesmysl jak hrom, ale pozdější verze pro nenáročné využití a ryze městský provoz mohly a můžou plnit solidní službu.
BRoy
vzniklých tak, že rozhodující slovo při vývoji převzali ekonomové. Udělalo se to tak, aby to bylo levné, ale nějak se neřešilo, jestli to bude fungovat. A pokud, tak jak dlouho. BTW, může mi někdo vysvětlit, proč, když se pár centimetrů od hřídele olejového čerpadla točí ozubené kolo vyvažovacího hřídele, je toto čerpadlo poháněno samostatným řetězem?
Tak to som rad ze aspon v tomto mieste to konstrukteri nezvorali, takze staci opravit o 1 problem menej :-)
simon_sez
v lete som mal nechcenu skusenost s tymto motorom (Skoda Fabia I hatch), kedze Focus stal v servise s tecucim servom a mali sme uz naplanovany vylet po Slovensku.
najvacsie negativum pre mna boli vibracie, kt. sa prenasali do pedalov a riadiacej paky, dalej zvuk (ale ten 90% vodicov aj tak neriesi) a ak by som bol majitel, tak urcite aj ta vymena hlavy pri 70.000km (kulancia).
pozitiva: nestudoval som krivku vykonu/krut.momentu ani dynamicke vlastnosti, ale ten motor do tych cca. 70km/hod zrychluje vyborne (kratke stupne?).
najzdil som s rodinou(2+3) 800km a asi to bude pre radu diskutujucich zniet neuveritelne, nedostal som sa do ziadnej krizovej situacie - ANO, prisposobil som sa autu/vykonu motora, ale to ma podla mna urobit kazdy SOFER v kazdom aute, a nie cakat od toho dynamiku 2litroveho naftoveho turba a potom sa tu 'chvalit' so spotrebou 9+ litrov benzinu ;-\
ja som nameral spotrebu 5,9l, dialnica 120+, okresky 90 v pomere asi jedna k jednej - viem, priemerna rychlost by povedala viac.
mna osobne Fabka skor prekvapila a povazujem ju stale za moderne auto; pokojne si ju viem predstavit ako 2he auto v rodine (pre zenu >:-[] ) na behanie po meste.
PS: normalne som rozmyslal, ze napisem blog, kedze som stihol este v lete v zlozeni 3+4 otocit Bibione (2tkm) so smrtelne nebezpecnym, rodinu ohrozujucim atmosferickym benzinom o objeme 1,6l >:-[] , ale neviem k akemu zaveru by som prisiel? - ze existuju aj take auta a da sa s nimi jazdit?
najvacsie negativum pre mna boli vibracie, kt. sa prenasali do pedalov a riadiacej paky, dalej zvuk (ale ten 90% vodicov aj tak neriesi) a ak by som bol majitel, tak urcite aj ta vymena hlavy pri 70.000km (kulancia).
pozitiva: nestudoval som krivku vykonu/krut.momentu ani dynamicke vlastnosti, ale ten motor do tych cca. 70km/hod zrychluje vyborne (kratke stupne?).
najzdil som s rodinou(2+3) 800km a asi to bude pre radu diskutujucich zniet neuveritelne, nedostal som sa do ziadnej krizovej situacie - ANO, prisposobil som sa autu/vykonu motora, ale to ma podla mna urobit kazdy SOFER v kazdom aute, a nie cakat od toho dynamiku 2litroveho naftoveho turba a potom sa tu 'chvalit' so spotrebou 9+ litrov benzinu ;-\
ja som nameral spotrebu 5,9l, dialnica 120+, okresky 90 v pomere asi jedna k jednej - viem, priemerna rychlost by povedala viac.
mna osobne Fabka skor prekvapila a povazujem ju stale za moderne auto; pokojne si ju viem predstavit ako 2he auto v rodine (pre zenu >:-[] ) na behanie po meste.
PS: normalne som rozmyslal, ze napisem blog, kedze som stihol este v lete v zlozeni 3+4 otocit Bibione (2tkm) so smrtelne nebezpecnym, rodinu ohrozujucim atmosferickym benzinom o objeme 1,6l >:-[] , ale neviem k akemu zaveru by som prisiel? - ze existuju aj take auta a da sa s nimi jazdit?
Čo to je zloženie 3+4 vo Fabii?
V silnejsej verzii to s vibraciami nie je tak zle - na pedaloch a pake to necitit. Akurat je to hlucnejsie na plny plyn v nizkych otackach. Inak sa ale hlucnost s otackami moc nezvysuje.
Spotrebu mozem potvrdit.
Pokial to nie je jeden z tych kusov co chladia katalyzator palivom, ani pri rychlejsej jazde by to nemalo byt zle.
Je ale fakt ze je to stroj citlivy na dobru udrzbu.
Spotrebu mozem potvrdit.
Pokial to nie je jeden z tych kusov co chladia katalyzator palivom, ani pri rychlejsej jazde by to nemalo byt zle.
Je ale fakt ze je to stroj citlivy na dobru udrzbu.
neviem, kolko km teraz svieti na tacho, ale okrem tej hlavy dostava ten motor len pravidelnu udrzbu - olej, filtre
Podívej, polovina problému HTP jsou konstrukční chyby, polovina problému je nevhodné užívání. HTP může dobře sloužit pro nenáročné řidiče. Že to byla častí motorizace pro služební vozidla, kde se s tím nikdo nemazal? Že mnozí honili tyhle motůrky do města po dálnicích?? Ano, to je bohužel pravda.
Já bych si asi HTP nekoupil. Ani ne tak pro vyloženou nespolehlivost - z pozdějších verzí bych úplně strach neměl. Ale spíše proto, že zkrátka nevím, jak se předchozí majitel staral a jak dalece dal HTP jeho konstrukční nectnosti vyžrat.
Pozdější verze HTP, městský a příměstský provoz, občas rozumě dálnice, pravidelná údržba, olej po 10 max 15 tis. km a nemám s HTP sebemenší problém.
Já bych si asi HTP nekoupil. Ani ne tak pro vyloženou nespolehlivost - z pozdějších verzí bych úplně strach neměl. Ale spíše proto, že zkrátka nevím, jak se předchozí majitel staral a jak dalece dal HTP jeho konstrukční nectnosti vyžrat.
Pozdější verze HTP, městský a příměstský provoz, občas rozumě dálnice, pravidelná údržba, olej po 10 max 15 tis. km a nemám s HTP sebemenší problém.
Bohuzial tie horsie kusy sa podpalili aj pri pomalom jazdeni do susednej obce.
Zato opravene kusy funguju bez problemov. Vidim to viac na vyrobny problem. Konstrukcny problem su rozvody u 12V verzia - tie proste treba casom vymenit, idealne s lepsim napinakom.
Ja som s tym motorom najazdil dojst aj po dialniciach, olej radsej max. po 10tis. km a nevidim v tom problem. Sluzobaky samozrejme tak dobru udrzbu nedostanu a castejsie umieraju.
Zato opravene kusy funguju bez problemov. Vidim to viac na vyrobny problem. Konstrukcny problem su rozvody u 12V verzia - tie proste treba casom vymenit, idealne s lepsim napinakom.
Ja som s tym motorom najazdil dojst aj po dialniciach, olej radsej max. po 10tis. km a nevidim v tom problem. Sluzobaky samozrejme tak dobru udrzbu nedostanu a castejsie umieraju.
stanly01
velka diskusia tu je k nejakemu nezmyslu 1,2HTP, co je motor do kosacky a nie do auta. Vzdy tie motory maju soferi, co su neohladuplny k ostatnym, jazdia mimo obec max 80 a so 100% istotou nepozeraju do spetaku!! Na dialnici nalozeno 120 a s 2km predstihom predbiehaju v lavom pruhu, nezaujima ich, ze drzo zablokuju cloveka co ide normanou rychlostou po dialnici.. Charakterizuje ich upreny pohlad na rucicku paliva, len aby to mali na 5L/100km. Nemam rad tieto nezmysly na kolesach, mali by to zakazat pre ohrozenie plynulosti dopravy. :-!
>:D vitaj v diskusii;
ja by som auta, kt. maju vykon nizsi ako 1k/10kg vahy auta ani nepustil do premavky 8-s
ja by som auta, kt. maju vykon nizsi ako 1k/10kg vahy auta ani nepustil do premavky 8-s
ty jsi zase případ... neohleduplní k ostatním jezdí 80 kmh??? Asi ti zcela uniká význam pojmu MAXIMÁLNÍ povolená rychlost 8-s 8-s :no:
Omyl - tento motor vyzaduje najlepsich soferov aby ta jazda bola vobec normalna. :-) Nie je to ziadne blbuvzdorne auto s automatom, ESP, asistentmi, dostatocnym vykonom... nic take tu nie je.
Dochodcom a priemernym soferom do ruk nepatri. Kto to nevytaca, ma vlastne zbytocne motor s vyvazovacim hriadelom, ma si kupit radsej 3valcovy diesel :-)
Dochodcom a priemernym soferom do ruk nepatri. Kto to nevytaca, ma vlastne zbytocne motor s vyvazovacim hriadelom, ma si kupit radsej 3valcovy diesel :-)
Brin
My mívali tu silnější verzi 47 kW ve firemní fábce. To auto bylo neskutečný. Nikdo to nikdy nešetřil, všichni tomu dupali na krk, a ono jezdilo jako drak. Úžasně vyškolenej motor. A to to byla combi, obvykle naložená. Běžně se lítalo i po dálnicích, obvykle lehce přes tachometrovej limit. První závada na motoru byla ve 200000 km, kdy začal chrastit řetěz. Vyměnil se a jelo se dál.
Zdenek Voves
Já jakožto bývalí řidič Seata Ibizi 1.2 2004 mám na HTP názor, že je to velmi spolehlivý motor.
Který když se naučíte řídit a také správně řadit, tak se vám odmění dobrou spotřebou i technickou životností
Je pravda, že Ibiza měla hlavu motoru již vylepšenou bez technického přešlapu jako ve Fabii
Ale já bych do HTP šel znovu.
Za mě :yes:
Který když se naučíte řídit a také správně řadit, tak se vám odmění dobrou spotřebou i technickou životností
Je pravda, že Ibiza měla hlavu motoru již vylepšenou bez technického přešlapu jako ve Fabii
Ale já bych do HTP šel znovu.
Za mě :yes:
Jakub Vimr
Od r. 2005 jsem najel se svou fabii 1.2 47Kw 540tis km. Motor nikdy nebylo potreba rozebrat. Puvodni rozvody, nikdy neotevrene zadne viko motoru. Ve 420tis hucela prevodovka. Provedena vymena, na motor nebylo proc sahat. 1x vymena katal, 1x civky. Vzdy menen po 15tis km nejlepsi mozny synteticky olej. S autem jezdim do 130kmh. Řadim brzy, uz v 60kmh za 5 . Nenechavam ho moc nad 3tis. Prvnich 250tis na benzin a ted cca 300tis na lpg.