Novinky
To se líbí, jak tu samozvaní "odborníci" shazují čtyřkolky, aniž by o nich měli základní znalosti o zkušenostech nemluvě. Pro nás, kteří neparkujeme na Václaváku a denně se sápeme ke svým chalupám v horách jsou tyto debaty úsměvné. Tady ani nikdo nic jiného nemá než čtyřkolku a je celkem jedno o jaké auto se jedná. Mě se čtyřkolka už osvědčila už i na D1. To ale vy, letní manekýni nemůžete znát. A mimochdem , jaký je váhový rozdíl mezi 4x4 a 4x2 když já jedu sám a ty s tlustou manželkou?
Problém je přesně opačný, kdejaký odborník z Václaváku nutně potřebuje čtyřkolu, protože bez ní to vlastně nejde ani po suchu.
problém je takový, že žádný není. Někdo chce zadokolku, někdo předokolku a někdo osmikolku
Je to jen lehce jinak - Kdo zná, chce zadokolku na léto - bavoráček, pokud možno se stahovací střechou..., předokolku nemůže chtít nikdo, ta je o ničem, jen šeď jízdy, myslím jako v zatáčkách a pokud teď hledáme rozdíly, no a každej, kdo ví, ti potvrdí, že ideál na to, po čem a kde jezdíme je čtyřkolka. Fajnšmekr, kterej umí jezdit (to podtrhuji) ocení permanent. My všichni ostatní ceníme připojitelnou, ať je to ve škodovce, v BMW, Mercedesu či Volvu. proto píšu, že to vůbec nejlepší, co může člověk udělat (ať to vezme z kterékoliv strany) je koupit Octavii scout.
mě teda přijde, že většina lidí jede z A do B v 98% času co jsou na silnici. Je to jako když v létě vozím v autě brusle, a v zimě plavky. Jistě můžu jet kolem zimáku nebo plavečáku, ale pokud to vozím celý rok, jenom táhnu nějaký balast.
V Superbech není volba mezi zadokolkou a 4x4 takže problém se zredukoval na praktické využití připojitelné zadní napravy u předokolky.
Výhoda je za kritické situace možnost připojení zadní napravy, která ale nemusí poskytnout spásu. Tuhle výhodu dokážu z výrazné většiny kompenzovat u tohoto typu aut JENOM volbou pneumatik.
Nevýhoda je vyšší hmotnost = delší brzná dráha, vyšší spotřeba a u nás citlivý mělký kufr a tunel v autě s přípravou na 4x4. Nevýhody moc kompenzovat nejdou.
V Superbech není volba mezi zadokolkou a 4x4 takže problém se zredukoval na praktické využití připojitelné zadní napravy u předokolky.
Výhoda je za kritické situace možnost připojení zadní napravy, která ale nemusí poskytnout spásu. Tuhle výhodu dokážu z výrazné většiny kompenzovat u tohoto typu aut JENOM volbou pneumatik.
Nevýhoda je vyšší hmotnost = delší brzná dráha, vyšší spotřeba a u nás citlivý mělký kufr a tunel v autě s přípravou na 4x4. Nevýhody moc kompenzovat nejdou.
Ale no tak GTI, to jak se auto chová v zatáčce je především o nasatevní podvozku, rozložení hmotnosti, těžišti.... a pak teprve o hnaných kolech. Ta jízdní šeď se spíše hodí k AWD.
Šeď předokolek se vztahuje v porovnání k zadokolkařům. Tím rozložením hmotnosti myslíš asi nízké těžiště subaru aut? Jo, jistě, že tohle hraje roli. Nikoliv ovšem pro běžného řidiče, kterej chce jen bezpečně pružně a poměrně rtychle jet všude. Všude... o to jde.
Tedy 4x4 je v běžných řekněme podzimních a zimních podmínkách zásadně rychlejší než ostatní. Zásadně, Flavio. To snad víš.
Tedy 4x4 je v běžných řekněme podzimních a zimních podmínkách zásadně rychlejší než ostatní. Zásadně, Flavio. To snad víš.
Asi potřetí se tě ptám, zda jsi jel permanent či připojitelnou nápravu, zda jsi to jel ve zhoršených podmínkách, a jaký dojem to na tebe dělalo. Písně platónů, amatérů silnic tu pět můžeš, ale jedná se než o křečovitej kankán neználka, kankunene. Šestatřicetiletej ostravskej chachar jehož autem snů je impreza... >😁 Mokrý hadry se fasujou... >😒] :yes:
cx 7 A PASSAT 2,5 TDI, A Passat 2,8. Na sněhu pouze CX 7, ale nevšiml jsem si, že magnetické síly ke sněhu. Hrát si s CX 7 na závodníka si netroufám. Výhody čtyřkoly jsou nesporné, otázka je kdo to využije. Já si netroufám vodit ve větších rychlostech auto na limitu tak, že kde bych to se čtyřkolou zvládl,ale s dvoukolou ne. Normální dvoulitr nemá s trakcí problémy na dvojku ani mokru, pokud člověk není osel dřěvěná noha a nesešlápne plný plyn ve vracečce. Na sněhu se dá pohrát se spojkou a plynem a člověk se dostane hodně daleko. Prostě čtyřkola má své výhody, ale i nevýhody, ale zázrak to není. Myslet si jako ty, že můžeš jet se čtyřkolou o 50% rychleji je absolutní nesmysl.
Žádný nesmysl to není, člověk to pozná většinou v horách, když na něho zezadu doráží 4x4... Můžeš si hrát se spojkou sebelépe, 4x4 jede a nemusí si hrát s ničím... O limitech nepiš, o ty nejde, jde jen o bezpečnou jízdu za zhoršených podmínek. V nich je čtyřkolka k nezaplacení. Čtyřkolka je ale k nezaplacení i na dvoře, když vyjíždíš z garáže a je tam 15 cm sněhu... obdobné to je na parkovištích.
Při hromadné havárce na D1 letos jsem si jen prošlápl cestu po poli kudma by se dalo a pak tradáááá....sjezd přes příkopu a půl kiláku po zasněženém rozmoklém poli - toto jelo - a tenkráte jsem se zařekl, že už nikdy (pokud na to budu mít) nechci nic jiné než 4x4 (quattro nyní...)bylo to i v tv. Všichni stáli a já si jel zpět po poli....A6Avant
Známá pravda, kdo okusí čtyřkolku, nechce nic jiného... Vedle toho není špatná do páru jedna Carrera v garáži... jako čtyřkolka 😄
Jen tak pro doplnění - ten, kdo nepozná rozdíl 4x2 X 4x4 je ťul. Už při rychlejším rozjezdu ten rozdíl poznat jde významně! :-! :-! :-!
...to je teraz hit. Každému čo jeho jest. Osobne si myslím že v našich podmienkach je to skôr o psychologii a s tým spojený pocit väčšej bezpčnosti na ceste, ale rozumovo na to žiaden dôvod nevidím.
Jestli ty bydlíš tam, co se u vás pěstujou ty melouny, pak tě chápu. Já jsem pro 4x4 i kdyby mě měla jen 1x za rok vytáhnout z nějaký prekérie a automat, abych si mohl dělat při řízení dobře, nebo hrát s rádiem. Větranou kůži, abych netahal vlka v kalhotech, klima protože se potim a sound přes 500W, protože to je jediný místo, kde si vohulim Nickelbak atd. Nic ovšem neni zásadní pro přežití. Každýmu, co jeho jest.
Hezké. Takové prakticky pravdivé. Ale tohle u plejstejšnu nelze pochopit...
zkus StudentAgency 😄 když nožem odvětráš kůži, můžeš si dělat dobře klidně obouruč, a ještě dostaneš napodobeninu kafe :-!
So všetkým až na tie melouny a klimu súhlasím. Ale buď som taký dobrý vodič, alebo naopak taký zlý, že rozdiel nepoznám. Žiaden rozdiel medzi FWD, RWD a AWD (trvalo aj pripojiteľne) som nezaznamenal. Naopak práve ten najdivokejši pretáčavý šmyk som zažil s quatrom.
Preto to u mňa nehra žiadnu rolu. Ale keď to do sedanu niekto nutne potrebuje...nech sa páči.
Preto to u mňa nehra žiadnu rolu. Ale keď to do sedanu niekto nutne potrebuje...nech sa páči.
Poznat se to dá, ale já taky nejezdim stylem, že bych to s "běžnym" sedanem využíval. Na druhou stranu jsem rád, když se u nás probudim a nemusim čekat na to, až nějakej blbec posype silnici. To trvá i 3 dny.
Tak to budem asi ten vodič-amatér. Ale dovolím si tvrdiť že takých je silne nadpolovična väčšina.
A a a vo vo ttttom to je... 😄 Jde jak správně píšeš o to, že vždy dojedeš... Co já zažil dvojkolkářů pod koppcem, čekajících na posypovej vůz hodiny a hodiny... 4x4 to vyhoup´jako nic... Kolikrát člověk nemůže vyjet ani na parkovišti před delvitou mírnej ledovej kopeček... a pak... bílá silnice, neposypáno, vrže to pod kolama, a člověk jede v pohodě.
Tak jsme se to zase pěkně všechno dozvěděli. Všechny ty permanenty od Audi, od Subaru, všechny přípojky, to je na nic, ostrej silniční jezdec vyjede všechno, buďto se pod kopcem hodně rozjede >😁 (bože bože) nebo si v kopci pohrává se spojkou >😁 prostě, mistři silnic nepotřebujou čtyřkolky. My ostatní, my nýmandi silnic sebou vlastně vláčíme nepotřebný železo a zbytečně utrácíme za zbytečnosti. Tohle musíme napsat jako petici všem kapitánům automobilovýho průmyslu. Tohle oceněj, takhle jim totiž voči už dlouho nikdo neotevřel.
P.S. Osobně si ale myslím, že vůbec nejlepší je mít setrvák na zadní. Šňůra se ti nemotá do předních koleček, a když u toho i dobře troubíš, vytrajdáš s tím i kdejakej kopec na... pískovišti. Tak dnes - BRAVO PÍSEK :yes:
P.S. Osobně si ale myslím, že vůbec nejlepší je mít setrvák na zadní. Šňůra se ti nemotá do předních koleček, a když u toho i dobře troubíš, vytrajdáš s tím i kdejakej kopec na... pískovišti. Tak dnes - BRAVO PÍSEK :yes:
extrem je vzdy na nic... ze je 4x4 na nic, tak to je velka haluz. Fakt mozno stare riesenia haldexu (a vtedy som to tvrdil aj ja). Ale zas 4x4 ze by bola jedina zachrana, tak to je blbost podobna... Nech si kto kupi, to co sa mu paci, vsetko ma svoje vyuzitie
Tebe, jako vrtulkáře by to mohlo zajímat, dnes jsem viděl novou 5-er prakticky bez kamufláže. Je to žrádlo. :yes: 😉
ale houby... fakt? pacila sa? Ja som si na sucasnu E60 sice dlho zvykal, ale teraz sa mi paci. Tak na novu som fakt zvedavy :yes:
Tak na E60 částečně zapomeň, zjednodušeně řečeno nová pětka bude mírně zdrcnutá sedma. Ale má lepší předek, světla nejsou tak jednoduchá, je tam střih a ostrá hrana v rohu, vypadají líp než ty na sedmě, a ledvinky nejsou tak obludně velké, i když čumák je taky docela kolmý, aspoň ve srovnání s E60 velmi. Jestli sedma vypadá mírně dlouze, ta kapota je malinko dlouhá k té štíhlé siluetě, tak na pětce to proporčně sedí dokonale. Fakt nádherné auto, akorát jsem neviděl zadní lampy, měli na tom takové ty kulaté nesmysly pro maskování, ale celkově moc dobrý, už se těším. 😄 😉
kedy menis svoju 530i a za kolko ju pustis? >😁 (ale nie, 5er este asi nie je pre mna, zatial max stredna trieda, vacsie auta uz mi pridu zbytocne moc velke).
Zdrcnuta sedma? No toho by som sa bal, ze aj BMW podlahne prilisnej unifikacii, ale snad ju bude len pripominat. Inak 7er sa mi celkom paci, len predok moc nie a prave to by, ako pises, mohlo byt zaujimave u novej 5ky. A navyse lepsie vyvazene proporcie... hm, tesim sa tiez 😄
Zdrcnuta sedma? No toho by som sa bal, ze aj BMW podlahne prilisnej unifikacii, ale snad ju bude len pripominat. Inak 7er sa mi celkom paci, len predok moc nie a prave to by, ako pises, mohlo byt zaujimave u novej 5ky. A navyse lepsie vyvazene proporcie... hm, tesim sa tiez 😄
No, pravda, už má tři roky, a chtěl jsem nový přímovstřik po fl, tak podle mně vypadá ideální motor, ale vzhledem k tomu, že plánuju ještě něco dalšího do garáže, vyloženě pro zábavu, tak bude muset ještě nějakou dobu vydržet. Co se rozměrů týká, mě trojka dnes už připadá jako malé auto, je to otázka zvyku, pětka je akorát, ale sedma mi už přijde zbytečně velká, i když je to taky možná jen otázka věku a za pár let budu mluvit jinak.
A o novou pětku se neboj, opravdu to působí jako mírně zdrcnutá sedma, ale jak jsem psal, vzala si z ní jen to nejlepší, ten výrazný prolis přes kliky a štíhlejší siluetu, zejména zadek už nepůsobí zboku tak macatě jako u E60. 😉
A o novou pětku se neboj, opravdu to působí jako mírně zdrcnutá sedma, ale jak jsem psal, vzala si z ní jen to nejlepší, ten výrazný prolis přes kliky a štíhlejší siluetu, zejména zadek už nepůsobí zboku tak macatě jako u E60. 😉
No ja mam na na zabavu MX-5 NB 1.8 este s 2 kamosmi (uplne to staci, vzdy sa dohodneme). Hold to auto je skoro za darmo, takze sa to da 😄 Ty budes mat ale nieco asi trosku inej ligy.
3er je maly, ale podla toho, co tym myslies. Rozmerom ani nie skor vnutornym prestorom (menej miesta v zadu je snad len v IS v rmaci triedy)
3er je maly, ale podla toho, co tym myslies. Rozmerom ani nie skor vnutornym prestorom (menej miesta v zadu je snad len v IS v rmaci triedy)
To je super, to dýlování auta s kámošema. Denně to auto nepotřebuješ, tak co, a MX-5 je fajn, u mě jen smůla, že když si do ní sednu, buď nevidím na silnici přes horní rám čelního skla nebo, když se sesunu, nemám kam dát nohy, abych mohl řídit. 😄 Co se mně týká, nejde o ligu, tu mazdu bych si klidně pořídil, kolik takových zábavných zadokolek je, že, jen to nejde kvůli rozměrům, měl jsem dřív speedster turbo pro tento účel, a bylo to super auto, teď bych to viděl na nějakou mírně jetou Z3, ideálně pak boxster nebo cayman, ale při tom, jak bych to auto byl schopen využít, by to byl přílišný luxus. 😉
Já zase viděl letmo na odtahovce to siro-koko a je to celkem povedená placka :yes:
no ja tiez letmio v bielej... trochu ma to sklamalo, prislo mi to ako brambora... ale uvidime priste 😄
Designově jsem to moc nevnímal, ale ta výška, pokud je to ještě širší než Golf, bude pro ježdění asi dobrá. Tedy asi těžiště a tak? Aby mě tu zase někdo nedal po koulích....
kto aspon trochu rozumie autam, tak Ti po koulich neda, osobne nemam rad VW moc, ale uz GTI je vazne hodne podarene auto. Scirocco nizsie a sirsie -> urcite to neuskodi. Navyse adaptivne tlmice ACC.
Sice sa nazory na auto trochu lisia, ale auto to nebude zle.
co s atkya design - pacilo by sa mi, kby boli odvaznejsi v zmysle konceptu, ale na fotakach sa mi to fakt paci. Live ma to teraz zas trochu sklamalo - no uvidime proste 😄
Sice sa nazory na auto trochu lisia, ale auto to nebude zle.
co s atkya design - pacilo by sa mi, kby boli odvaznejsi v zmysle konceptu, ale na fotakach sa mi to fakt paci. Live ma to teraz zas trochu sklamalo - no uvidime proste 😄
Jistěže by to mohlo vevnitř vypadat jako TT, pak by to ale stálo jako TT, což znamená o 350tis. více se stejnou motorizací. Prostě na Scíro je třeba nazírat měřítky auta za 550tis. resp. 650 s dvoulitrem, a za ty peníze je to i co do stylu bez konkurence.
Nejlepší na ježdění je zadokolka, ale motor vpředu a náhon na zadek znamená, že se sněhem končí zábava (nemyslím blbnutí na parkovišti) a nastupuje ostražitost. Čyřkolka je za normálních podmínek neohrabanější (nedotáčivost při nájezdu do zatáčky), ale ve chvíli kdy se zadokolkou zábava končí se čtyřkolkou začíná, jiná koncepce pohonu, při které se dá bezpečně blbnout i na silnici, ve smyslu lehkých řízených smyků ze zatáčky do zatáčky, není. Předokolka je univerzál bez slabin zadokolky v zimě ale také bez její zábavnosti na suchu. Osobně jsem za to, pokud to jde, mít zadokolku i čtyřkolku. 😉
konence nejake celkom rozumne slova 😄
ja by som bral zase tri auta. Jedno FWD so samosvorom, jednu RWD (samosvor tiez, pochopitelne) a jednu AWD... dobry plan, nie? 😄
S FWD sa tiez da uzit zabava, ale skor musi byt taka so zle rozlozenou hmotnostou. Kamarat amatersky ralyye jazdec mi predvadzal lahke smyky v bezpecnej zakrute an CTR 7G, ci Focus ST >😒] :-! Mne sa to s CTR 7G podarilo tiez, ale len malokde by som si to dovolil a o tom to je
ja by som bral zase tri auta. Jedno FWD so samosvorom, jednu RWD (samosvor tiez, pochopitelne) a jednu AWD... dobry plan, nie? 😄
S FWD sa tiez da uzit zabava, ale skor musi byt taka so zle rozlozenou hmotnostou. Kamarat amatersky ralyye jazdec mi predvadzal lahke smyky v bezpecnej zakrute an CTR 7G, ci Focus ST >😒] :-! Mne sa to s CTR 7G podarilo tiez, ale len malokde by som si to dovolil a o tom to je
Dobrý plán, to jo. 😄 😉 Mě zase známej taky rally jezdec vezl na sněhu v Allroadu, za normálního provozu, všichni jeli padesát a on osmdesát až stodvacet stále v lehkém smyku, vypadalo to jak nějaká finská rally na plejstejšnu, ale když jsem viděl jak to má v ruce, ani jsem se moc nepotil. To jen kdyby tu někdo tvrdil, že čtyřkolka je dobrá akorát dvakrát za rok na lyže. 😉
No a? Už to je dobrej důvod ji mít, ne? >😁
to ked som bol v lotyssku v rige (inak jazdia tam celkovo strasne, ale strasne auta, proste extra trieda, tolko luxusu sa nevidi ani vo viedni) som zazil nieco podobne... 😄 v zime tam ale snezi furt, ja som za tyzden okolo silvestra videl, ze nesnezi asi 30 minut dokopy... no a smykom tam jazdil kazdy a 4x4 tam celkom ide (podobne ako vo Svajciarsku, tam je spusta subaru inak). Dostal ma len chlapik, ked to na vjazd na parkovisko hodil cez rucku smykom na 8miestnom mikrovane 😄
ALLROAD - ja som vzdy navjiac uznaval staly pohon, hlavne SUBARU symetrical AWD a AUDI QUATTRO... pripadne MITSU a AYC. Zapacil sa mi celkom aj SH-AWD, ako citit, ze je 70% tocaku na lavom zadnom kole... Zrejme ale aj HALDEX zacina dosahovat vyskoych kvalit, hoci nim ludia (vratane mna) pohrdali
ALLROAD - ja som vzdy navjiac uznaval staly pohon, hlavne SUBARU symetrical AWD a AUDI QUATTRO... pripadne MITSU a AYC. Zapacil sa mi celkom aj SH-AWD, ako citit, ze je 70% tocaku na lavom zadnom kole... Zrejme ale aj HALDEX zacina dosahovat vyskoych kvalit, hoci nim ludia (vratane mna) pohrdali
😄 Je mi to jasné, ale tohle jsi měl napsat velkým písmem jako samostatnej příspěvek, aby si to tu přečetli zejména plejstejšni... 😄 😉
Neni lepší čtyřkolka s možností změny přenosu záběru ze předu dozadu a naopak? Teda nejsem si jistej, jestli jsem to napsal cool, ale snad mi rozumíš >😁
Co to pořád s GTI máte s tou zadokolkou v zimě ? Pokud si dobře vzpomínám, tak stačilo do kufru Žigulíka hodit pár pytlů pšenice a i v zimě bylo parády habaděj >😁
Stala se mi před pár lety pěkná příhoda, jednou ráno v Hamburgu, lehce, velmi lehce posněžilo, na cestě tak dva cm, křižovatka, tři pruhy, do kopce. Na světlech jsme zastavili vedle sebe tři bavoráky, pětka tak z roku 95, trojka E46 a já s E60. Blikla zelená a všichni jsme tam stáli jak joja, kola se točila, docela komický pohled na tři nemohoucí bavoráky, v podstatě jedno jakého roku výroby. Bohužel nikde kolem zrovna nebyly žádné volné pytle s pšenicí 😄 😉
Sakra chlapi, vy snad musíte bydlet/pracovat na Pradědu a musí vám tam pořád sněžit, že tak zoufale potřebujete 4x4! 😄 A nebo jste tak mizerní řidiči, že nedokážete odjet ani od Delvity?
Když chci jíst kvalitní Rib eye a ne točenej salám, taky je to zoufalost, i když točeňák by mi stačil k nasycení? Proč sis pořídil nahrávání na hard, když by ti na ty blbosti v TV stačilo to starý ušmudlaný VHS? Proč máš SUV, když 99,9999% pravděpodobnost je, že to nepotřebuješ? Blá blá blá...
no tohle srovnání dost kulhá, protože nadřazuješ 4x4 nad ostatní, ale tak to není. Je to mnohem víc o praktičnosti a ceně - když potřebuješ nakrájet cibuli, vezmeš si V-kráječ nebo ostrej nůž? A 10 cibulí?
Nic nekulhá, protože ve valný míře se veškerý možnosti, nebo vymoženosti aut hodnotí podle danných potřeb a finančních možností kritiků. Že si někdo dneska může koupit i věci, který nepotřebuje je pro někoho nepředstavitelná věc. Cibule krájím zásadně nožem, protože kráječ je strašně pomalej. 😉
no a 4x4 aka Haldex žádná vymoženost není, a v důsledku stejně jako s kráječem rozhoduje skill. Tzn. V-kráječ je taky proti pazourku z ocele vymoženost, ale zrovna tak ho nepoužiješ dokud čas potřebný na sestavení, rozebrání, umytí není výhodný.
Takže jasně, ať si kdo koupí co chce, jenom hlupák se ale neseznámí s tím co to je, a jestli to vůbec využije.
Takže jasně, ať si kdo koupí co chce, jenom hlupák se ale neseznámí s tím co to je, a jestli to vůbec využije.
To jsou špatné příklady. Z tvého srovnání vyplývá, že pohon 4x4 je další generací FWD a RWD, ale tak tomu není. Uvedu jiný příklad. Ty si oblékneš nepropro bundu, když víš, že nebude pršet ani foukat? Vezmeš si termo prádlo v parném létě? Nebo si s sebou bereš boty pro VHT, když se jdeš projít po lese?
Ja musim souhlasit, pokud ziju ve meste a jednou za dva mesice jedu se podivat za rodinou na sever cca. 400 km, tak je mi jedno jaky pohon mam, jelikoz vsechny dalnice jsou plny, a krome toho vice jak 130 nejezdim. Takze, pokud nebudu banker ktery ma vlastni ranc nekde v tramtarii, kde neni ani asfaltka tak 4x4 opravdu nepotrebuju ikdyby bylo zadarmo.
tak si to 4x4 nekupuj, ani zadarmo. A ked zastanes na vysocine RWD do kopca na fajnovom snehu, tak som zvedavy, ci si spomenies na svoje slova... 8-s Ale OK, ak jazdis len s FWD, je to trochu o niecom inom
Jasně. 4x4 je pro bankéře co má vlastní ranč v tramtárii. A cos myslel tím, že více jak 130 nejezdíš? Že jako 4x4 je nad 130? Gratuluju. Až ti daj občanku, zkus to tu znovu, realističtěji.
P.S. To cos napsal je dnes vůbec největší blábol, kterej se tu objevil.
P.S. To cos napsal je dnes vůbec největší blábol, kterej se tu objevil.
Myslis ze Q7 4.2 TDI jezdi ci nebo 3.6 FSI pojede za tebou v kolone >😒]
Proste nejezdim vice jak 130 plus minus. Nepotrebuju si dokazovat, kolik mi to ukaze na tachometru a pak to davat na www.youtube.com Ty Jo?
Proste nejezdim vice jak 130 plus minus. Nepotrebuju si dokazovat, kolik mi to ukaze na tachometru a pak to davat na www.youtube.com Ty Jo?
Koloně nerozumím, máš nějaké zkreslené představy. Navíc se to vůbec nedotýká tématu, tedy čtyřkolek. youtube nevím ani co to pořádně je, takže nemohu sloužit, a to o dokazování... uvažuješ? Ty budeš mistr, šestko >😁
Tak takhle se staví "auta" [odkaz]
To mě nepřipadá, jako až taková pecka, jako to, že to postaví dřív než to já stáhnu mobilem do PC ;-\
To se neda ani popsat jaka je to krasa, kdyz nekdo umi neco takoveho. :yes:
Zakladni rozdil mezi ctyrkolkou a dvoukolkou je ten, ze kdyz nekde zapadnes se ctyrkolkou, tak uz neni, kdo by te vytahnul. 😉
Ale ted vazne - tohle si dovoluji napsat, protoze mam uz ctvrtou ctyrkolku a celkem pres 1,6 milionu km za volantem. Se ctyrkolkou jsem zapadnul dvakrat a vim, proc s takovym autem jezdim.
K Superbu 4x4 - pokud jste nekdy jezdili opravdu za kazdeho pocasi a cilem te jizdy bylo dostat se vzdy spolehlive z bodu A do B, potom doporucuji spis Octavii Scout 2.0 TDI. Superb by se musel nejprve prizvednout alespon o 3 cm a trochu zpevnit aby se mu tak nekroutila plechovka. Novy Haldex je pro bezne ridice lepsi, nez Torsen, o viskozni spojce ani nemluve.
Ale ted vazne - tohle si dovoluji napsat, protoze mam uz ctvrtou ctyrkolku a celkem pres 1,6 milionu km za volantem. Se ctyrkolkou jsem zapadnul dvakrat a vim, proc s takovym autem jezdim.
K Superbu 4x4 - pokud jste nekdy jezdili opravdu za kazdeho pocasi a cilem te jizdy bylo dostat se vzdy spolehlive z bodu A do B, potom doporucuji spis Octavii Scout 2.0 TDI. Superb by se musel nejprve prizvednout alespon o 3 cm a trochu zpevnit aby se mu tak nekroutila plechovka. Novy Haldex je pro bezne ridice lepsi, nez Torsen, o viskozni spojce ani nemluve.
Vidim tom jednu zasadni chybu: proc verze 2.0 tdi 4x4 nema jako moznost automat?! tu 1.8 benzin to chapu ze manual tam bude akorat ale tim ze tam nedali automat aspon jako moznost tak se pripravej o dost pocetnou skupinu potencionalnich kupcu
Já bych si vybral dvoukolu a nejlíp ten opovrhovaný motor 2,0 FSI, kdyby nechtěl 98ku. Atmosféra není tak náročná na zacházení s plynem, ale nejede odspodu. Baví mě to podřadit o dva stupně a vyrazit.
to se snad může zeptat jenom de.bil
chtěl bych tě vidět frajere
[odkaz]
[odkaz]
na takový jako ty koukám vždycky v zimě z okna a jenom se směju
Co sa tyka 2.0 FSI - no prave, s 95-kou ide strasne tupo. s 98 je to ina kava, ale stale to nie je uplne ono. Hoci som tiez atmosferofil a rad podradim cez medziplyn o dva dole a vyrazim, tak by som mozno bral 1.8 TSI, lebo 4valcove turbo motory ma VW koncern vymakane :yes:
Tam kde dvojkař jede 60 a má toho plný gatě, jede ten samej řidič na 4x4 90... nevíš o tom vůbec nic.
Jel jsi někdy permanent či přípoj? Pokud ano, jaký na tebe uddělal dojem?
- Na kluzku je problém v chybějící informaci o stavu vozovky, protože se 4WD rozjede úplně normálně. Že (a jak moc) to klouže poznáš až při brzdění...
Nehody způsobené haldexem jsou jenom výmysl odpůrců tohoto systému. Ve studijním programu 206 se dočteš, že prokluz je až ten nejzazší případ, kdy k přiregulování dojde. Systém spojuje mimo jiné i při jízdě zatáčkou, protože podmínka činnosti je ne prokluz, ale rozdíl otáček náprav.
Že někdo přecenil fyziku a chtěl sjet v cestovní rychlosti z dálnice, tak se nedivím. Pak je samozřejmě snadné vymluvit se na haldexku.
A jak umí "e😜erti" naladit elektroniku to vypovídá třeba ESP u Scirocca, který začne o život brzdit když se ti jedno z předních kol odlepí od země při přejetí obrubníčku :-! Fakt příjemné svezení, když se ti trakce mění pod rukama/nohama
Jen pro informaci, aby ses v tom automobilovém světě tolik neztrácel, Audi a Volkswagen jsou dvě firmy, navíc specialista na haldex nedělá ani pro jednu z nich, a teď si k tomu přidej tu svou poznámku o ESP scirocca a mé věty o haldexu v S3, nonsens, že. Co se xdrive týká, stručně ti to píše výše Hooonza, pokud nevíš, raději šoupej nohama... a študuj. 😉
Zbytek byl o umění ajtáků...
druhý odstavec, 4 slovo
Když už jsme u těch detailů😒br /> "😁rive can direct up to 100% of drive forces to one axle."
axle = NÁPRAVA, nikoli kolo
Toto dokáže Haldex taky. Když úplně rozpojí, jde všechno dopředu. Když je úplně sevřená a přední kola nemají žádný grip, jde všechno dozadu.
Je to víceméně totéž jako elektrický proud. Styčné plochy s vozovkou, brzdy a lamelové spojky působí úplně stejně jako elektrické odpory na tok proudu. Je-li Haldexka naplno sevřená, má v této analogii nulový odpor. Led pod pneumatikou je zase analogií značně velkého elektrického odporu.
To, že jak haldex tak xdrive se snaží "napodobit" permanent ve svém účinku je jedna věc, to že nejsou permanentími pohony 4x4 z principu své konstrukce, je věc druhá. Tedy permanent se vyznačuje tím, že má mezinápravový diferenciál, což samo o sobě znamená, že vždy půjde nějaký toč. moment na obě nápravy. Auta s haldexem nemají mezinápravový diferenciál, přední a zadní výstupní hřídel z převodovky jsou napevno spojeny a hydraulická spojka, umístěná většinou ve skříni zadního diferenciálu, slouží k připojení nebo odpojení zadní nápravy. Úkolem spojky je přímý přenos výkonu na zadní nápravu, tedy až 100%, při ztrátě adheze na nápravě přední a rozdílu otáček kol. Podobně xdrive nemá mezinápravový diferenciál přenos síly na přední nápravu je pomocí lamelové spojky. V extrémních případech zcela rozpojuje, anebo natuho spojuje přední a zadní nápravu (permanent rozpojit nelze!).
a pri beznej jazde s nie moc vykonnymi motormi spusta ludi nerozozna FWD a RWD, to si bud isty
ovsem dobre naladena FWD (obzvlast so samosvorom) moze byt kludne lepsi, ako AWD, alebo urcite XWD. V zime Ti ale tak prijemne nebude
Pokud není 😁rive permanent, jak vysvětlíš to, že se u něj sjíždějí pneu obou náprav rovnoměrně?
Se zadokolkou BMW přece nemůžeš soutěžit s tímhle Superbem 4x4. Superb by BMW roznesl na sněhu na padrť. Měl by sis to vyzkoušet, spadne ti brada.
Pocity zkušeného jezdce na 4x4 jsou asi takové - jede a říká si - "co se ti kolem tak na tom sněhu loudají..." Kdo to nazažil na vlastní kopyta, neuvěří.
P.S. Pokud bys chtěl toho bavora užívat celoročně, pak samozřejme ve čtyřkolce, o tom není snad diskuze...
Tedy - na zábavu, na parádní jízdu na suchu je ideál zadokolka. Daň technickým jednodušším řešením jsou předokolky - jízda ovšem o ničem, o zábavě ani vidu. 4x4 je ideál bezpečné, jisté jízdy. Permanent má negativum ve větší váze a ve větší spotřebě. Systém připojitelné nápravy je nejpraktičtějším řešením pro největší procento řidičů.
My tu popisujeme výhodnost čtyřkolek. Není jediná vlastnost dvoukolek , která by čněla nad čtyřkolkami. Jen snad u permanentu o cca litr vyšší spotřeba. Jinak jen převažují výhody.
Současně auto s tímhle rozložením bude podobně neutrální jako 4x4, protože v zatáčce se žádný výkon na vozovku nepřenáší, až při opuštění. Takže odtud plyne to, že 4x4 nejede 90 v zatáčce kde ostatní jedou 60.
No a 200koní na předku je limit, protože se při akceleraci ta náprava odlehčí a dochází k prokluzu, což je něco k čemu s 4x4 nedojde.
Jsem rád že píšeš o limitu na předek... (s tím cca souhlas). Byly tu nedávné doby, kdy se tu masturbovalo pod Mazdou 3 na 250 koních...
Mazda 3 MPS je o nicom - zle nastavena, premotorizovana, ale MEGANE (najlepsie R26 225 celkom zvlada a v podstate CUPRA 240 tiez)... Je ale pravda, ze u kompaktu je to nad 200k a FWD uz vacsinou tazke.
Kludne sa najdu zakruty, kde dobra FWD so sperou trhne aj 4x4... Ale FWD ma skorej svoje limity, to sa zas popriet neda
Za deště z pohledu aquaplanigu je AWD lepší než FWD, ale ještě lepší je RWD.
Tedy, tam kde dvojka jede 60 jedeš na 4x4 opravdu 90. S přehledem. Žádnej závod, jen bezpečná, jistá jízda.
[odkaz]
[odkaz]
na takový jako ty koukám vždycky v zimě z okna a jenom se směju