Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Škoda Superb 4x4 s motory 1,8 TSI a 2.0 TDI CR

Ondřej Láník
Diskuze (162)
Premiéra pohonu 4x4 se v Superbu ukázala již v Ženevě v motorizaci 3.6 FSI. V Paříži se nový pohon všech kol představil v kombinaci se dvěma čtyřválcovými motory.

Vrcholem modelového programu Škody Auto se už během léta stal Superb 3,6 FSI 4x4, který kombinuje zážehový šestiválec s pohonem všech kol realizovaným mezinápravovou, elektronicky řízenou spojkou Haldex. V Paříži se nový pohon všech kol představil také v kombinaci se dvěma čtyřválcovými motory.

Jde o známé jednotky 1,8 TSI (118 kW, kombinovaná spotřeba 8,1 l/100 km, maximální rychlost 217 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s) a 2,0 TDI CR DPF (125 kW, kombinovaná spotřeba 6,4 l/100 km, maximální rychlost 219 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s), které budou k dispozici výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou.

Rozdělení točivého momentu elektronicky řídí spojka Haldex čtvrté generace. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje 96 % síly k přední nápravě. Pokud se změní adhezní podmínky pod jednotlivými koly, systém Haldex zareaguje ve zlomku sekundy a přesune točivý moment na kola, která mají momentálně lepší trakční podmínky. Při rozjezdu například míří více hnací síly dozadu, protože přenos hnacích sil zadními koly je v takové situaci efektivnější.

Na rozdíl od spojky Haldex 2. generace, používané donedávna ve vozech Škoda Octavia, není u nového řešení (4. generace) relativní prokluz jedné nápravy nezbytnou podmínkou pro sepnutí spojky Haldex. Tlak působící na lamely reguluje řidicí jednotka přes elektromagnetický ventil, tlak v systému vytváří elektrické čerpadlo.

Nová Škoda Superb 4x2 vs. 4x4- základní technická data
Motor1,8 TSI1,8 TSI 4x42,0 TDI CR2,0 TDI CR 4x43,6 FSI 4x4
Zdvihový objem [cm3]17981798196819683580
válce/ventily4/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]118/4500-6200118/4500-6200125/4200125/4200191/6200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]250/1500-4200250/1500-4200350/1750-2500350/1750-2500350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]222217222219250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,68,78,89,06,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,68,16,06,410,0

Ondřej Láník
Diskuze (162)
9. 10. 2008 16:34
Re: PROC?!
myslim zo to pridaju
Avatar - talio2
9. 10. 2008 09:31
Re: PROC?!
v passatu B7 je 2,0 TDI 103Kw se 4x4 také bez možnosti automatu
8. 10. 2008 17:23
Re: SHRNOVAČKA
4x4 ked som si porovnal 2.0TDI CR obyc a 4x4(1.8 mna nazaujimaju) tak je to ubohe. spotreba väscia. maxiamlka mensia a zrychlenie trva dlhsie... mozno je to dobre iba v zime ale na leto to vôbec nechyba. ;-)
Avatar - Dinar
7. 10. 2008 14:32
Re: SHRNOVAČKA
To je super, to dýlování auta s kámošema. Denně to auto nepotřebuješ, tak co, a MX-5 je fajn, u mě jen smůla, že když si do ní sednu, buď nevidím na silnici přes horní rám čelního skla nebo, když se sesunu, nemám kam dát nohy, abych mohl řídit. :-) Co se mně týká, nejde o ligu, tu mazdu bych si klidně pořídil, kolik takových zábavných zadokolek je, že, jen to nejde kvůli rozměrům, měl jsem dřív speedster turbo pro tento účel, a bylo to super auto, teď bych to viděl na nějakou mírně jetou Z3, ideálně pak boxster nebo cayman, ale při tom, jak bych to auto byl schopen využít, by to byl přílišný luxus. ;-)
Avatar - Dinar
7. 10. 2008 13:09
Re: xDrive
Sám sis odpověděl, AWD s mezinápr. difem neumí odpojit jednu nápravu, souhlas, proto se jmenuje permanent, xdrive založený na lamelové SPOJCE, od slova spojit, dokáže pohon mezi nápravami spojit i rozpojit, proto to není permanent. Nevýhody připojitelného pohonu, efekty v momentu připojení, se snaží svým vývojem systémy založené na spojce eliminovat, proto současná generace xdrivu nápravu nepřipojuje ze stavu rozpojeno na spojeno(stejně tak haldex, který např. v tom Audi TTS standardně posílá na zadek 60% a na předek 40%, takže je haldex permanent?) a proto jsem ve svém původním příspěvku napsal, že toto jsou pro konfekční auta systémy 4x4, které se v budoucnu uplatní více než klasický permanent.