Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Meriva 1.4 Turbo LPG – Ušetříte?

29 komentářů

unicorn64
Detailnejsie o spotrebe na Spritmonitore😒br /> Priemer 8.6 l (7.5-9.5) [odkaz]
Pomer LPG + benzin = 8.5 + 0.7 [odkaz]
To znamena prepocitane cca 5.0 l benzinu, t.j., na urovni usporneho turbodiesla, ale s podstatne lepsimi emisiami, resp. na urovni hybridu, ktory ovsem ma v meste aj 3x nizsiu spotrebu, komfort aut. prevodovky, ale aj vyssiu cenu.
overdrive
Já mám V8 o objemu 4.2, suchá váha 1.8t a jezdím za 13 - 14 litrů LPG bez jakýchkoliv problému už řadu let, takže za mně super palivo, se které se navíc nedá tak lehce míchat s vodou a podobně, jak tomu někdy bývá u "tekutých paliv". Jo a rozhodně nejezdím jak želva.
Mig_35
A dlouhodobé zkušenosti se servisem? žádný problém?
RadOO
Jezdím na LPG > 20 let, s různými auty (první Škoda 120 s propanbutan bombou za zadním sedadlem >😁 ) - problém na motorech za celou dobu žádný, v LPG systému 1x netěsnost víčka reduktoru s malým únikem chladící kapaliny (vyměněno v záruce).
Návštěva "servisu" tedy 1x ročně - kontrola na těsnost, někde i seřídí mapy, přímaz atd., po cca 80k seřídit vůle ventilů.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
většina osobních aut, nesmrdí a nesazí.
Avatar - removed
removed
[odkaz]
kyklop
s tým sa dá polemizovať, drtivá väčšina do parkovacích garáži nikdy nevlezie. Sám som jedno také auto používal a toto mňa zásadne neobmedzovalo 😉
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
U mě je to třeba jeden z hlavních důvodů, proč odmítám auto na LPG. V době modrých rezidentních zón v Praze jsou podzemní garáže jedna z mála možností, jak zaparkovat. Mít LPG, tak je mi v Praze auto skoro k ničemu. A druhá věc je, že nádrž na LPG by zabírala místo v kufru, už takhle mi třetinu kufru bere rezerva...
Avatar - removed
removed
Ano, je to tak. Praha LPG či CNG moc nepřeje. A možnosti parkování jsou čím dál tím více omezené. Přitom bych od těch eko-žvatlalů očekával nějakou podporu těchto snadno dostupných alternativních (a rozhodně čistějších) paliv.
halleck
To uz su myslim dost zastarale zakony aby LPG nemohlo do podzemnych garazi - pripadne lenivost prisposobit tie garaze normam.
kyklop
Lebo topten povedal, že lpg je len pre kolenovrtov a bodka.
A teraz vážne, sám som auto na lpg mal, prestavane predajcom, takže vrátane záruky. Ale doba nepraje a dnes už nemáš mnoho prestavateľných motorov naprieč výrobcami, keďže drtivá väčšina sú priamovstrekové turba, prípadne hľadať kombináciu nepriamovstrekového motoru a automatu je hľadanie ihly v kopci sena 😒 😒
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Meriva má své nesporné kvality ale z nějakého nepochopitelného důvodu je prostě v našich končinách nedoceněná. Přitom má vše co malé MPV má mít + něco navíc. zajímavý design, který se mi líbí tím víc čím je auto starší, nadstandartní variabilita a prostornost na svou třídu, zajímavý výběr motorů, dobře odladěný podvozek a to vše za slušnou cenu. Snad jen ten přetlačítkovaný interiér vyloženě volá po faceliftu. Doba bestseleru aut typu malých MPV jako byl Ford Fusion ale už je asi pryč. U verze s LPG je ten 5-ti kvalt zbytečné fau😜as, tady se šetřilo na nepravém místě, škoda.
kyklop
Ten 5 alt až takým fau😜as nie je, celá konkurencia malých mpv má v drtivej väčšine to isté, napr. aj roomunster so silnejším tsi - ale nikomu to nehovor, v prípade škody je to vlastne výhoda >😁 >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Prodeje rádoby SUV typu Captur a spol. jistě ubírají prodeje malým MPV, ale úplně ztracená tahle kategorie není. V této souvislosti je mi záhadou, jak může u nás Merivu válcovat Hyundai ix20 téměř trojnásobnými prodeji.
RadOO
Jsme v Česku - rozhoduje cena!
zlysoused
Problém Merivy jsou ty naprosto deb*lní opačně otevírané dveře.
Avatar - removed
removed
a nehezké linky těch dveří... dodal bych
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Taky jsem to při přestavení vnímal vyloženě negativně. ( asi víc ty linky než opačné otvírání ). Ale u mě je co se týká designu Meriva na tom podobně jako třeba Roomster. Který taky čím je starší tím se mi víc líbí. K těm dveřím ano chápu, je to zbytečná jinakost která nepřináší žádný bonus navíc ale na druhou stranu ani nic nekazí. Na rozdíl třeba od I-kokpitu nových Pegueotů.
Invisible
"Na první pohled se změnila maska chladiče, na níž přibilo chromu"
Hezky...
mikinko
To chcelo vela premyslania... Ak je auto origo lpg benzinova nadrz staci 10-15l.... A mohli vymysliet vacsiu nadrz na lpg... 37l je malo....
Sup
Protože startuješ a nějakou dobu jedeš na benzín, je 10l moc malá nádrž.
Sám mám auto s LPG benzínová nádrž 52l toroid také 52l, reálná využitelnost cca 47l.
xpaja
To si nemyslím, sám mám benzinovou nádrž 63l a 63l toroid na LPG. A benzin beru 3x do roka, takže i 20l by mi stačilo. I u moderních motorů s přívstřikem benzinu (kvuli chlazeni vstřiků) není ten poměr spotřeby větší než 20% benzin ku 80% LPG. A tomu by měly odpovídat i ty poměry u továrních LPG, ale chápu, že to chtějí co nejjednodušší.
Takže 10l je málo, ale 15-20l by bylo OK.
Krtek_no1
No tak ono se hlavně nejedná o auto vyrobený pro provoz na LPG ale o auto přestavěný pro provoz na LPG. Jka bylo napsáno v článku, LPG systém je od Italů (sám ho mám taky ten samý)
Arese
Po funkční stránce je to šikovné rodinné vozidlo (i když ty zadní protisměrně otevíratrelné dveře jsou fakt diskutabilní), ale to auto prostě nevypadá hezky. 😒
Avatar - Googlit
Googlit
Možná že by stálo za zmínku že do ukončení možnosti zadat si Merivu do výroby už zbývá opravdu jen pár dní. V takovém kontextu mi taky uniká smysl recenze Merivy coby "nového auta".
Arese
Tak to by mě moc zajímalo, kolik jich Opel celkově vyrobil. Žádné zázračné prodeje to asi nebyly. :-!
Avatar - sendador
sendador
Zadny velky terno to nebylo. Na prodejich je navic videt, ze podstatne uspesnejsi byla prvni generace.
[odkaz]
Na druhou stranu - proti ni jeste nestala mala SUV typu Captur.
RadOO
Nyní už je výroba Merivy ukončena a zbývající "nové" jsou ve výprodeji za cca 2/3 až 3/5 ceny! Momentálně velmi dobrá koupě, protože auto je to dobré (a není stejné jako všechna ostatní...).
rado driver
Máme doma Merivu 88 kW, 1.4T, 6M 200 Nm už 2 roky.
Na krátke trasy cez zimu žrút (8,5L/100km)
Dlhé trasy 6,5-7L.
Cesta na Brač a späť 7,2L/100km - to bolo prvých 2000 km a bol som a stále som príjemne prekvapený - bola to super kúpa (25000km).
"plná výbava" ma stála 14000 EUR.

To sa nedá povedať o Zafire, ktorú mám rok (2.0 CDTI, 125kW, 400Nm, 6AT, 54500km), a keď ju niekto podpáli, tak ho vybozkávam. Stále tam niečo vŕzga...príííííšerné....keby tam neboli tie pazvuky, bolo by to super. Motor silný, trošku smädný 7,5L/100km.
"plná výbava" ma stála 29000 EUR, ale žiadna spokojnosť - vŕrrrrrzgot to zabil. Už by som to nekúpil.