Testy
většina osobních aut, nesmrdí a nesazí.
[odkaz]
s tým sa dá polemizovať, drtivá väčšina do parkovacích garáži nikdy nevlezie. Sám som jedno také auto používal a toto mňa zásadne neobmedzovalo 😉
U mě je to třeba jeden z hlavních důvodů, proč odmítám auto na LPG. V době modrých rezidentních zón v Praze jsou podzemní garáže jedna z mála možností, jak zaparkovat. Mít LPG, tak je mi v Praze auto skoro k ničemu. A druhá věc je, že nádrž na LPG by zabírala místo v kufru, už takhle mi třetinu kufru bere rezerva...
Lebo topten povedal, že lpg je len pre kolenovrtov a bodka.
A teraz vážne, sám som auto na lpg mal, prestavane predajcom, takže vrátane záruky. Ale doba nepraje a dnes už nemáš mnoho prestavateľných motorov naprieč výrobcami, keďže drtivá väčšina sú priamovstrekové turba, prípadne hľadať kombináciu nepriamovstrekového motoru a automatu je hľadanie ihly v kopci sena 😒 😒
A teraz vážne, sám som auto na lpg mal, prestavane predajcom, takže vrátane záruky. Ale doba nepraje a dnes už nemáš mnoho prestavateľných motorov naprieč výrobcami, keďže drtivá väčšina sú priamovstrekové turba, prípadne hľadať kombináciu nepriamovstrekového motoru a automatu je hľadanie ihly v kopci sena 😒 😒
Meriva má své nesporné kvality ale z nějakého nepochopitelného důvodu je prostě v našich končinách nedoceněná. Přitom má vše co malé MPV má mít + něco navíc. zajímavý design, který se mi líbí tím víc čím je auto starší, nadstandartní variabilita a prostornost na svou třídu, zajímavý výběr motorů, dobře odladěný podvozek a to vše za slušnou cenu. Snad jen ten přetlačítkovaný interiér vyloženě volá po faceliftu. Doba bestseleru aut typu malých MPV jako byl Ford Fusion ale už je asi pryč. U verze s LPG je ten 5-ti kvalt zbytečné fau😜as, tady se šetřilo na nepravém místě, škoda.
Ten 5 alt až takým fau😜as nie je, celá konkurencia malých mpv má v drtivej väčšine to isté, napr. aj roomunster so silnejším tsi - ale nikomu to nehovor, v prípade škody je to vlastne výhoda >😁 >😁
Prodeje rádoby SUV typu Captur a spol. jistě ubírají prodeje malým MPV, ale úplně ztracená tahle kategorie není. V této souvislosti je mi záhadou, jak může u nás Merivu válcovat Hyundai ix20 téměř trojnásobnými prodeji.
Problém Merivy jsou ty naprosto deb*lní opačně otevírané dveře.
a nehezké linky těch dveří... dodal bych
Taky jsem to při přestavení vnímal vyloženě negativně. ( asi víc ty linky než opačné otvírání ). Ale u mě je co se týká designu Meriva na tom podobně jako třeba Roomster. Který taky čím je starší tím se mi víc líbí. K těm dveřím ano chápu, je to zbytečná jinakost která nepřináší žádný bonus navíc ale na druhou stranu ani nic nekazí. Na rozdíl třeba od I-kokpitu nových Pegueotů.
To chcelo vela premyslania... Ak je auto origo lpg benzinova nadrz staci 10-15l.... A mohli vymysliet vacsiu nadrz na lpg... 37l je malo....
Protože startuješ a nějakou dobu jedeš na benzín, je 10l moc malá nádrž.
Sám mám auto s LPG benzínová nádrž 52l toroid také 52l, reálná využitelnost cca 47l.
Sám mám auto s LPG benzínová nádrž 52l toroid také 52l, reálná využitelnost cca 47l.
To si nemyslím, sám mám benzinovou nádrž 63l a 63l toroid na LPG. A benzin beru 3x do roka, takže i 20l by mi stačilo. I u moderních motorů s přívstřikem benzinu (kvuli chlazeni vstřiků) není ten poměr spotřeby větší než 20% benzin ku 80% LPG. A tomu by měly odpovídat i ty poměry u továrních LPG, ale chápu, že to chtějí co nejjednodušší.
Takže 10l je málo, ale 15-20l by bylo OK.
Takže 10l je málo, ale 15-20l by bylo OK.
Po funkční stránce je to šikovné rodinné vozidlo (i když ty zadní protisměrně otevíratrelné dveře jsou fakt diskutabilní), ale to auto prostě nevypadá hezky. 😒
Možná že by stálo za zmínku že do ukončení možnosti zadat si Merivu do výroby už zbývá opravdu jen pár dní. V takovém kontextu mi taky uniká smysl recenze Merivy coby "nového auta".
Tak to by mě moc zajímalo, kolik jich Opel celkově vyrobil. Žádné zázračné prodeje to asi nebyly. :-!
Máme doma Merivu 88 kW, 1.4T, 6M 200 Nm už 2 roky.
Na krátke trasy cez zimu žrút (8,5L/100km)
Dlhé trasy 6,5-7L.
Cesta na Brač a späť 7,2L/100km - to bolo prvých 2000 km a bol som a stále som príjemne prekvapený - bola to super kúpa (25000km).
"plná výbava" ma stála 14000 EUR.
To sa nedá povedať o Zafire, ktorú mám rok (2.0 CDTI, 125kW, 400Nm, 6AT, 54500km), a keď ju niekto podpáli, tak ho vybozkávam. Stále tam niečo vŕzga...príííííšerné....keby tam neboli tie pazvuky, bolo by to super. Motor silný, trošku smädný 7,5L/100km.
"plná výbava" ma stála 29000 EUR, ale žiadna spokojnosť - vŕrrrrrzgot to zabil. Už by som to nekúpil.
Na krátke trasy cez zimu žrút (8,5L/100km)
Dlhé trasy 6,5-7L.
Cesta na Brač a späť 7,2L/100km - to bolo prvých 2000 km a bol som a stále som príjemne prekvapený - bola to super kúpa (25000km).
"plná výbava" ma stála 14000 EUR.
To sa nedá povedať o Zafire, ktorú mám rok (2.0 CDTI, 125kW, 400Nm, 6AT, 54500km), a keď ju niekto podpáli, tak ho vybozkávam. Stále tam niečo vŕzga...príííííšerné....keby tam neboli tie pazvuky, bolo by to super. Motor silný, trošku smädný 7,5L/100km.
"plná výbava" ma stála 29000 EUR, ale žiadna spokojnosť - vŕrrrrrzgot to zabil. Už by som to nekúpil.
Pomer LPG + benzin = 8.5 + 0.7 [odkaz]
To znamena prepocitane cca 5.0 l benzinu, t.j., na urovni usporneho turbodiesla, ale s podstatne lepsimi emisiami, resp. na urovni hybridu, ktory ovsem ma v meste aj 3x nizsiu spotrebu, komfort aut. prevodovky, ale aj vyssiu cenu.
Návštěva "servisu" tedy 1x ročně - kontrola na těsnost, někde i seřídí mapy, přímaz atd., po cca 80k seřídit vůle ventilů.