Novela bodového systému myslí i na řidiče, kteří mimo obec bezdůvodně využívají levý pruh silnice. Od poloviny příštího roku by měla platit pevně daná finanční a bodová sankce.
to je kravina. Už vidím, jak všichni jedou v přeplněné D1 v levém pruhu, tak při hustotě kamionů, autobusů a pak těch, co jedou po dálnici jednou za měsíc, ani jinak než v pravém nelze. Ale třeba u 3proudového úseku mezi Lipníkem a Hranicemi, tam bych to bral, provoz je tam menší a najde se tam hodně nechápavců, co si to plouží 11 km v prostředním, místo aby se drželi v levém..
To je jedno. Ta novelizace je kravina, stejne jako soucasna verze. Policajti tady nejsou od toho aby vymahali slusnost a zkusenost ridicu, to bychom museli mit na kazdem kilometru D1 patrolu. A uroven buzerace za kazdou kravinu (prasklina na skle, nefungujici blinkr, spatna lekarnicka, atd.) je na urovni Beloruska ("Jizda spinavym autem zakazana") nebo Zimbabwe uz ted.
Ja si klidne par kilaku pockam az duchodce predjede kamion, nebo to po par kilometrech ve svoji Skode Favorit vzda a zaradi se zpatky to praveho pruhu. Chapu ze ostatni mohou spechat vice nez ja a cekat se jim nechce, budou troubit, priblikavat a objizdet zprava, ale davat kvili tomu policii dalsi pravomoce a povinnosti - to je cesta do pekel a uz jsme usli stejne dost daleko.
Nástroje pro postihování máme už dnes. Přesto je PČR nevyužívá. Opravdu nechápu, proč zase dochází ke změně legislativy v naivní domněnce, že ZÁKON vše vyřeší???
Proč se naopak jen PČR nezaměří na tento nešvar?? Proč se nevyužívají možnosti, které tu jsou již dnes?
Bohužel si ale částečně odpovím. Protože policie/správní orgán by si musela obhájit tu bezdůvodnost jízdy v levém pruhu. A to zas není tak jednoduché, stačí šikovný právník nebo práva znalý řidič a důvod se vždycky nějaký najde...
Takže jsme skončili opět u toho, kde vždycky, a to reálný výkon dozoru na našich silnicích a vymahatelnost práva. Místo toho se tu opět vytahuje změna právní úpravy, protože právník má přeci hlavní slovo a zákon je zákon!
Já třeba jezdím v levým i kvůli zdevastovanému povrchu pravého pruhu od kamionů. Levý je mnohem rovnější. Samozřejmě, když jede někdo rychleji, tak mu uhnu.
Takže jsme opět u toho - změna právní úpravy reálně docílí jen toho, že PČR už nikoho ani nebude stavět a domlouvat (což je mimochodem docela příjemná prevence), a nebude tohle hlídat vůbec, protože by hnedka musela dát flastr a tím by riskovala, že si svůj výklad bezdůvodnosti neobhájí :no:
Souhlas. Dokud nebude pravý pruh dálnice D1 hladký jako sklo, nemají dálniční policisté šanci. Nicméně nemáme jen D1 a na ostatních dálnicích se s nešvarem jízdy v levém pruhu setkávám několikrát týdně. To pak přijdou ke slovu bixenony >:D
Takový piloty miluju. Člověk si v klidu předjíždí řadu kamionů a oni se mu lepěj na * a myslej si, že tim blikánim docílej toho, že budu výrazněji překračovat maximální povolenou rychlost.
Možná myslel na experty, kteří jedou v levém, když je v pravém široko daleko prázdno (respektive se jím blížíš ty a řešíš, jestli ho máš podjet, nebo čekat, jestli mu to dojde a uhne - tam přichází ke slovu dálkové).
Dokonalý být nemusí. Ale musí na něm být možné jet bezpečně maximální povolenou rychlostí. A mají snad povinnost je v takovém stavu udržovat, tedy by to mělo jít použít jen na celkem novou závadu, kterou ještě nestihli opravit, respektive ji ještě nikdo ani nestačil nahlásit. Že máš třeba příliš hluku v kabině, obávám se, není dostatečný důvod. A jak píšeš, tohle lidé nedělají jen na úsecích se špatným pravým pruhem.
Dalnice ovsem nejsou jen D1. Ta Uz je ostatne jen mensi casti dalnicni site. A neopravene useky Uz jsou jen jednotky procent. Vetsina dalnic je ok a presto se jezdi vlevo.
Souhlas. Všichni víme, že jde o jeden z největších nešvarů českých řidičů, tak proč se na to policie dávno nezaměřila? K čemu nakupujeme desítky a desítky neoznačených vozů pro dohled nad provozem s drahým vybavením včetně kamerových systémů? Kdyby zajeli na libovolnou tříproudovku, měli by žně a nevěděli by, koho dřív zastavit...
Osobně mi jako více nebezpečné přijde to, když někdo jede 90-100 za kamionem a těsně za jeho * to střelí do levýho, aniž by se podíval, co se za nim děje.
Většina právních úprav a aktualizací různých zákonů a nařízení slouži jen k seberealizaci státních úředníků a právníků a k odrbávaní daňových poplatníků.... ;-\
V levém pruhu snad jen v dešti, když auto přede mnou
má snahu vyprázdnit mi nádobku ostřikovačů >:D Pokud ale potkám kolonu kamionů taky si to šinu vlevo pokud nikoho za sebou neomezuji. Vidím xenony a mažu vpravo >:D
V nerekonstruovaných úsecích D1 je o život jet v pravém pruhu, tam by snad policie mohla trochu přimhouřit oči. Najezdím měsíčně 2500 po D1 a v opravených úsecích jsem ještě nikoho jet zbytečně v levém pruhu neviděl...
Nejsmutnější na celé věci je fakt, že na moravské straně D1 (úsek za Devíti kříži směr Praha) je dálnice hrbatá již od zprovoznění po rekonstrukci... ;-\
jako by byl pravý pruh prašivý, kde jsou 3 pruhy, většina jede prostředním, ale občas i já jedu v levém, když je pravý prázdný, protože levý není tak hrbolatý
Třeba na našich dálnicích má stále většina třípruhových úseků označení pravého pruhu jako pro pomalá vozidla, ačkoli už tam není to omezení plnou čárou. Lidé jsou prostě naučeni, že třetí pruh je "stoupací" a toho se budou ještě dlouho držet.
v SR je to najväčšia sranda medzi Bratislavou a Trnavou po D1. Tam v strednom pruhu jazdí tak 80 % "vodičov". Najlepšie je, že sú tam takí experti čo neprejdu do ľavého a ani pravého pruhu za žiadnu cenu. Napr. predbehnete ho povedzme 120km hod. a on ide 110km hod a spomalíte pred ním (postupne) na 80 km tak on spomalí spolu s vami ... ani doprava ani doľava ... asi tam je málo miesta alebo čo :-)
PS: v tejto súvislosti často jazdím v pravom pruhu a keď predbehnete takto toho čo ide v ľavo a nezaradíte sa pred neho ale pokračujete vo svojom smere tak sa nejedná o predbiehanie (aspoň podľa našej legislatívy).
Nevím, co mají na Slovensku, ale auto v levém souběžnou jízdu nedělá, ať v pravém zůstaneš, nebo ne. Na souběžnou jízdu jsou třeba souvislé proudy aut. Zákon tohle neřeší, daná situace odporuje předpisům (v levém nemá co dělat).
áno ale rieši to aby ten vpravo nemusel toho vľavo obiehať na troj prúdovej diaľnici tak, že sa zaradí najprv do stredného a potom ľavého pruhu a potom sa vráti cez 2 pruhy do pravého len kvôli tomu, že v strednom pruhu niekto porušuje predpisy.
V ČR nic takového neřeší. Zákon, pokud vím, sice neobsahuje definici předjíždění, ale je implikováno, že k předjíždění dojde kdykoli, kdy rychleji jedoucí auto mine pomaleji jedoucí až na vyjmenované situace, kdy o předjíždění nejde. Nikde není napsáno a podle mne ani implikováno, že je zařazení se před předjížděného nedílnou součástí a tedy nejde o předjíždění, pokud se nezařadíš. Naopak.
Ono to sice platí již delší dobu, ale řidiči na to kašlou. T
Pomáhat a chránit si budou muset uvědomit, že tomu také bude muset odpovídat stav vozovky. Začátkem dubna tohoto roku jsem jel v levém stoupacím pruhu částí auta, protože ten pravý byl rozdrásaný od sněhových řetězů kamiónů. Což není nic neobvyklého, když ještě na jaře napadne nečekaně sníh a údržba silnic již spí v poklidu. Nahoře na svahu již číhali, protože to tam asi bylo normálním jevem. Argumenty absolutně nepřipouštěli. Za dobu dohadování se, jsem nebyl sám kdo takto vyjel to stoupání. Zaplatil jsem sice nižší částku s příslibem, že to bude bez bodů. Ale zacvakal jsem tak, jako ostatní.
Re: Ono to sice platí již delší dobu, ale řidiči na to kašlo
Jestli ho chápu dobře, jel ve dvou pruzích najednou (respektive zasahoval do druhého pruhu). Nemyslím si, že by mu to prošlo. Přizpůsobení by bylo zpomalení. Spíš bych mluvil o objíždění překážky a pak samozřejmě musíš dávat správně znamení (i když bych si nevsadil na to, že bych soudce přesvědčil - mohl jsem zpomalit, stav by tedy musel být opravdu příšerný). Správnou formulaci je však lepší nechat na právníkovi. Pokud se po tom povrchu dá jet bezpečně, byť třeba ne pohodlně, budeš to mít podle mne těžké. Člověk by mohl zkusit operovat materiálním aspektem, pokud bylo volno - tedy jet v levém s tím, že by pravý zbytečně namáhal (opotřebovával) tvé auto. Na výsledek bych si nesázel.
Levý pruh na D1 se většinou nepoužívá z bezohlednosti
Pokud nepřekážím, tak na nezrekonstruovaných částech D1 jezdím v levém pruhu čistě proto, abych si nezničil auto i plotýnky, protože vpravo je vozovka téměř nesjízdná. Samozřejmě pak pečlivě sleduju zpětné zrcátko, a pokud se blíží rychlejší auto, okamžitě mu uhýbám! :-!
Takový můj trochu jiný pohled na věc - třeba v Německu na tříproudových dálnicích taky často jedu v levém, i když prostřední je volný...prostě mi tak nějak přijde nefér, když já jedu 230-250 být v prostředním a "utlačovat" ty v pravém, aby si nemohli v klidu předjet přes prostřední a mě vůbec neomezit. Je to dle zákona dobře? Určitě ne. Je to bezpečnější a ohleduplnější? Podle mě určitě. Podobně se snažím chovat i v Čechách, ale prostě je to špatně...
A opraví někdy prvních cca 6 kilometrů D11? Páč tam je to hlavně směrem z Prahy v pravém pruhu katastrofa. A to ten levý není žádná výhra. Tam je jediná možnost zašlápnout to na nájezdu od CČM a profrčet to tak, aby nebylo třeba nikoho pouštět až k Benzině. Kdyby PoChvy chtěly něco užitečného dělat, tak si můžou stopnout ty chytráky, co v napojení jedou 60-70, značku dálnice ignorují a začnou zrychlovat až když vidí více pruhů... Možná tím něco porušuji, ale na lepší způsob jsem nepřišel a nervy na ten chaos nemám.
Jojo tenhle článek je fajn. Já třeba vůbec nevěděl, že v tom levém pruhu by se prakticky jezdit nemělo, aby byl volný k předjíždění. Právě jsem narazil na https://www.povinneruceni.top/clanky/policie-zprisnuje-dohled-v-hledacku-jsou-ridici-v-levem-dalnicnim-pruhu/ tak jsem hledal nějaké bližší informace.