Já se dostal k nějaké 607 v naftě a žádný šmrnc ani charisma jsem u toho auta nepozoroval.... prostě nic. Fádní, průměrně jezdící auto. Interiér nebyl špatný, ale to je tak všechno.
Citroën je jiná, ten styl měl... občas kontroverzní, ale měl.
svojho casu teda okolo roku 2001-2002 som neraz videl porovnanie 607 s Eckom.. . prirovnavali aj novinari tu jeho majestatnost a komfort doslova az nad E-cko....a fakt to auto sa rozmerovo aj s 3.0V6 motorom mohlo postavit nielen zakladnemu Ecku.. lenze dnesna 508 nema sancu v podstate uz ani na C klasse ... velka skoda tejto rezignacie a ustupu z vyssej strednej triedy lebo peugeot mal smrnc charizmu aj noblesny styl... to iste citroen... renault a dalsi.. slo by to len mozno treba kusok aj chciet a neulahcovat si vsetko pripadne sa nevyhovarat ze taketo auto im uz netreba... lebo tie znacky na to maju cize o to vacia je to skoda
Tak paja jede o stupinek vys, me najezd odsuzuje k nafte, uprimne nevim co sedlas ty, ale tebe jsem nejak zazdil kdyz jsem to psal >:D , pro iudexe kia asi taky nenahradi GTI... tak nejak to bylo mysleno. Slo jen o to, ze se toho holt proste proda malo.
A nejde mi ani tak o ten pomer, ale o absolutni cisla. Komu mam tleskat, tomu co proda 500tis passatu, z kterych "jen" 5% bude vrcholny benzin, nebo tomu co proda 50tis GT z kterych treba 20% bude vrcholny benzin? Obavam se, ze ve svetle podobnych cisel si treba VW mile rad necha ten zrak "vytrit". A o to mi jde, cely tenhle pocin Kie mi je nanejvys sympaticky, stejne jako Giulia treba, ale chce to ty projekty dotahnout do konce, ke komercnimu uspechu.
95% v naftě jasně, to je realita střední třídy. Jenže když už tu je sportovně střižená zadokolka, tak ten poměr může vypadat jinak. A samozřejmě je to i deformované tím, že o Kiu zatím nemá tak velký zájem fleet a soukromníci jsou více naklonění benzínu.
Když se podíváš třeba na Mazdu, tak za letošek je to 289 benzín ku 166 nafta... ok, skeptici mohou dodat, že to jsou ty nižší benzíny :-)
Že si ji žádný z nás nekoupí bych takhle kategoricky nenapsal.
No, právě 607 a C6 podle mě ukázali slepou uličku v konfrontaci s prémií. Udělat jen velkej pekáč s pohonem na předek nestačí, 607 proti A6 nemá nejmenší šanci, je to právě jen ten velkej pekáč, dejme tomu se slušným motorem, kterému ale chybí jakýkoli sex-appeal (design 607 je... no, prostě jen je).
Dnešní střední se velikostně vyrovná bývalé vyšší střední, takže mainstream furt vyrábí stejně velká auta jako dřív... postav vedle 607 třeba Mazdu 6 Sedan nebo i Superba a žádný třídní rozdíl tam nebude (rozhodně ne ve prospěch 607).
tak v eu by tam mohol byt 2,2 dizel... ale vazne ak by som uz mal na taketo auto tak dizel urcite zosiroka ako zakaznik obidem... zvlast v sportovo ladenom kusku ako je GT je dizel nezmysel .. ale ok... nas pokriveny trh si ho ziada ok...
tak znacky z francuzska uz davnejsie rezignovali na nieco "vacsie" a silnejsie... a to je za mna skoda... lebo vedia dizajn.. vedia elegantne vozy... vedia hrat tymto noblesnym stylom ... maju aj v historii nejake tie "vacsie" vozy a aj nejednu legendu .... proste skoda... neviem co na to povedat... ale netesi ma to... ale prave preto ze kia sa neboji ani vacsich aut a vie ze zakaznik nechce len rio ceed alebo sportage mam ju asi tak rad... proste ma siroke spektrum zaberu... a to sa ceni
No, vytre zrak, nalejme si cisteho vina ze se tady ted bavime o 5% trhu. Tech 95% si pojede dal ve svych nizsich benzinech, resp. v hlavnim proudu v dieslech. Tahle verze nas tu vsechny nadchne, ale nekoupi si ji zadny z nas a pro Kiu bude daleko dulezitejsi nabidnout lidem schopnou 2L naftu s 150 a 190k, a idealne aby i s 4x4 stala jako passat/superb s FWD. :-)
no schvalne co top ti dnes ponukne peugeot ... dizlovy kombik na urovni superbu? ved je to smiesne ked zvazis fakt ake vozy mal kedysi ( inak mam peugeot rad a verim ze pridu na to ze to chce aj nieco viac ) .. rovnako fiat... zlata croma.. alebo C6 od citroena ( pripadne XM ) .. tie vozy mali gule.. robili znacke imdiz a meno .. 607 s 3.0V6 sa kedysi mohla smelo postavit aj Ecku a A6tke.. dnes co moze 508? nahanat akurat tak superba a mozno este firemne predaje... inak docela slabota.. taka kia GT z neho urobi uz doslova fasirku ... uplne ho zvalcuje aj na poli imidzu a jazdnych vlastnosti a vlastne asi vo vsetkom ... a aj ked som fanda kie netesi ma tato "rezignacia" europskeho mainstreamu na velke vozy ani nahodou ;-\ a rad by som videl nejaky ten velky peugeot alebo citroen alebo seat a podobne
idu na to dobre... postupne zlepsili kvalitu aj imidz a teraz uz maju na to aby vyrabali aj nieco menej tuctove co potesi aj emocionalnesjie zalozenych vodicov ( mam na mysli nie len toto velke GT ale naprikald aj optimu GT a verim ze casom pridu aj dalsie zaujimave modely od nich ) ... problem vidim v tom ze mnho europslkych mainstreamovych znaciek skoncilo uz dkesi v strednej triede a na nieco viac .. nieco co kusok pozdvihne znacku a aj jej meno sa akoby uz vybodli... ved si len zoberme vozy ako P406 coupe alebo 607 3.0V6 vo vyssej strednej ... kam sa to vsetko stratilo a preco vlastne? pride mi ze kia akoby naberala na dychu zatial co mainstremu v eu akoby dych naopak dochadzal... teda obrazne povdane ...lebo vozy ako signum 166, 406 coupe, calibra, C6, safrane, signum robili imidz aj meno .... a uplne vlastne zmizla vyssia stredna trieda z mainstreamu... neviem ale podla mna dnes tiet oznacky prave trpia na to ze nemaju "nic poradne" zatial co kia veselo pridava do tempa a ma dokonca "volny priestor" fakticky len pre seba... to musi byt neskutocny pocit a ta moznost zaberu... musia sa len usmievat ked vidia ako sme si to sami vycistili a rezignovali...
Je mi nesmírně sympatický přístup Kie. Postupné kroky a cizelace portfolia jsou u H/K citelné. Jaký to kontrast oproti v EU zavedeným automobilkám! :yes:
Převodovka Mondea nepatří k nejrychlejším, je hladká, ale rychlostí nevyniká. Každopádně tu máme zadokolkový sedan a ptám se, kdo v EU vyjma prémie to má? ;-)
Audi je jiná liga. Kia při citlivém cenovém nastavení bude přebírat zákazníky top verzí Mondea, Insignie, Passatu, Superbu. A jestli se jí to podaří, pak vytře celému evropskému mainstreamu zrak. Speciálně frantíkovi s top motorizací 1,6 ;-)
tych 7,9s je vlastne uroven 6 valcoveho pickupu amarok z testu ... neskutocne... teda mam na mysli teraz skor ten amarok ako to zvlada ;-)
PS: za 7,9s kedysi zrychloval napriklad nizky P406 coupe 3.0V6 ... ktory by dnes v zrychleni nepredstihol ani 2 tonovy krabicoidny amarok so sestvalcom dizlom .. neskutocne
je vidiet ze ako sa to meni... kym kedysi sportove auta to davali za 7-8s a zdalo sa na to ako pecka tak dnes vyslovene sportove vozy su uz kdesi medzi 5-6 sekundami .. zrychlenie 8s dnes fakticky davaju uz bezne silnejsie ale pritom stale viacmenej rodinne orientovane vozy ( SUV, sedany, kombiky ).. a dokonca ako vidime uz aj nejaky ten pickup
U casu kolem 5s jeste pohon jen jedne, zadni napravy nemusi byt limitem, bude pri spravnem pneu a naladeni v klidu dosazitelny. Naopak 4x4 se muze zdat vyhodou, ale jsou to kila navic, ztracena procenta vykonu navic a poladit start u ctyrkolky taky nebude nic jednoducheho. Takze nakonec, vysledek superbu a passatu a i te kie vlastne ocekavatelny.
Ale teprve se uvidi jestli bude nad cim jasat, jestli to bude prodavano i v evrope nebo nikoliv. A s designem taky jeste pockam. Mondeo je hodne pohledne auto, ikdyz postrada lehkost superbu a u FL kopiruje zad minuleho XF, coz mi vadi, i tak nebude snadne se mu nazivo vyrovnat. Resp. z toho mala co jsme do ted videli si ja netroufnu rict co memu oku lahodi vic. :-)
PS: Ale kdo by resil u 300k RWD sedanu to jestli je nejake mondeo, superb, nebo passat trochu hezci, ze? ;-)
To beru, to je docela problémek. Možná je ale jen konzervativnější při udávání papírových údajů, nebo je ta převodovka víc na pohodu... mám k tomu pár hypotéz, ale jak se mě to auto osobně netýká, tak jsem to dál nezkoumal.
Každopádně ano, RWD sedan s 300k je jiná liga, o tom žádná.
suhlas.. tiez si myslim ze kia zoberie zakaznika skor A7 ako panamere ;-) ... este ze aspon niekto tu rozmysla :yes:
europsky mainstream uz pred par rokmi "zamrzol" kdesi v strednej triede a dodnes ho nikto "nerozmrazil" ... skoda.. .. ale o to viac priestoru sa kii tym padom ponuka a vcelku samo... a ja verim ze to patricne vyuziju vo svoj prospech ... :yes:
Ale ne, víš že proti Kie nic nemám (s výjimkou nové generace Sportage), jen mě zarazila ta interpretace "Porsche potřebuje příplatkový paket, aby bylo o 0,4s pomalejší".
Uměl bych si představit v garáži i Ceeda, natož tohle GT... :-)
OPC síce schudne, ale na nemeckom AMS som čítal, že žiadny V6 nebude, "len" 2,0 turbo (ako som predpokladal), takže atakovať 5-se***vú hranicu s dvojlitrom bude ťažké, to nedokáže ani menší Passat.
Ak ale naozaj tento hot-sedan príde do Európy, snáď to vytvorí dostatočnú motiváciu aj pre Ford, aby konečne spravil Mondeo ST. Aj keď ako pozerám na tú Kiu, asi by som jej dal z hľadiska dizajnu prednosť pred Mondeom.
ono v eu to zrejme dostane aj nejaky ten dizel ( asi ten 2,2 zo sorenta ) ... ale zaujimavejsie bude aky benzin k nam pride... tu som fakt zvedavy... aby to nakoniec v eu neskoncilo pri nejakom vytunenom 4 valci ... ale aj tak to asi pojde moc pekne ;-)
Jasné, keď budeš uvažovať v dimenziách USA, Austrálie a iných mimoeurópskych trhoch, nadupané mainstreamové sedany nájdeš (aj keď napr. pre ten Fusion V6 som našiel údaj 6,1s na sto). Ale ja som hovoril v kontexte nášho, európskeho trhu a tam proste takto rýchly maistreamový sedan nie je. Približuje sa tomu len ten Passat/Superb 2,0TSI s 5,5/5,8s na sto, ale furt je to rozdiel v prospech Kie, notabene keď si uvedomíš, že Passat/Sup má výhodu trakcie 4x4, kdežto Kia má mať poháňanú len jednu (ale tú správnu) nápravu.
Keď ale do Európy nepríde, potom je to samozrejme pasé a je len jedným z ďalších silných sedanov typu Fusion V6.
povedal by som ze kia je sportovejsie ladena asi len v europe ( optima GT, ceed GT, GT line paket pre sportage ) ... ale vo svete je hyundai oproti kii stale viac sportovy suhlas ;-) ... je mozne ze casom sa to zmeni ( kia chce byt sportovejsia a toto velke GT je dalsi krok ) ale zatial je to tak ako pises
na logo sa vykasli.. to dnes uz zdaleka nehra taku roli ako pred 20-30 rokmi ;-)
aj skoda bola kedysi "levna" ... a coskoro ani dacia uz nebude "zadara" takze neboj... kto si kupi sorento vo fullke za 1,5 mega tak ten si rad dokupi aj nejake to GT od kie do garaze v podobnej cene ;-) .. bez problemov .. a zvlast v amerike zakaznici nemaju ziadne komplexy z loga na kapote ( tam ich zaujimaju dolezitejsie veci ) takze ked uz nie v eu tak v amerike ocakavam patricny zaujem o toto auto... :yes:
V klidu, bylo potřeba opět uplatnit "bleskové" vykřičníky. Kia rozhodně nemíří do teritoria Panamery, ale potlesk za to, že má koule přijít s podobně konstruovaným autem.
Evropský mainstream může jen tiše závidět :-!
...Vedeli jste, ze Skoda Citygo ma vyssi maximalku, nez Panamera Turbo S?
Teda je fakt, ze Citygo musi jet dopredu a Panamera na zpatecku, ale co uz, kdyz bulvarni grc, tak bulvarni grc, no ne?
Jednu pani pred dílera Nisanu doviezol manžel na luxusnom mercedese a pani ukázala na jeden voz .... tento chcem .. a hneď ho i kúpila ...
Mohla si kúpiť hocičo .. .kúpila "iba" Nissan.
Mimochodom ... Kia už nie je "lacná značka" .... to je minulosť .... samozrejme neberiem do úvahy český trh, kde si Škoda môže dovoliť byť podstatne drahšia ...
pan redaktor soudí, že "Kia je dnes laděná jako ta sportovnější značka korejského koncernu Hyundai-Kia"? Pokud z těchto dvou značek má v portfoliu něco trochu do sportovna, pak je to jedině Hyundai, viz Veloster nebo na světových trzích V6 modely jako je Azera nebo dokonce V8 Genesis. A třeba Hyundai Genesis Coupé má už dávno V6 248hp a je to tedy pravděpodobný "dárce" techniky pro tento model Kia. A v motorsportu prakticky výhradně figuruje opět Hyundai (WRC), takže s tou sportovností u Kia bych to zatím viděl na nula bodů, ve srovnání s Hyundai nemá vůbec nic.
KIA je prostě levná značka.
Takovéto auto bude těžko prodejné za levno..
A draho si nikdo nekoupí KIA rádoby sport.
Jsem fakt zvědav , zda to auto bude někdy v prodeji a za kolik.. :-)
tak toto sa mi paci... mam rad ceed rio sportage a vlastne asi vsetko od kie ale toto je uz ozaj kusok ina pecka ako ceed alebo sportage ;-) .... a som rad ze kia uz je vo faze kedy si uz moze dovolit aj taketo auto ... lebo mnohi "zvucnejsi" vyrobcovia si taketo auto stale moc dovolit nemozu pripadne sa mu vyhybaju... fakt som zvedavy na tuto zadokolku... necham sa prekvapit... ale zatial to vyzera fakt dobre ;-):yes:
Ford fusion s tim 325k V6 uz v nejakem platku zmerili na 4,8s 0-60, oficialni udaj pravda jeste venku neni, ale tak kolem tech 5s plus minus par desetinek se to pohybovat nejspis bude. Jestli to bude 5,1 jako ta kia, nebo o 0,2 rychlejsi nebo pomalsi je podle me docela jedno, bude to stejna liga. Bohuzel, jen za morem.
Superb je spis sestise***vy, passat nekde mezi. Jedine co jsem chtel napsat ale bylo, ze si Kia nejede svou vlastni ligu, teda mozna ji pojede kdyz "dojede" az do EU, ale jinde ve svete je i petise***vych mainstreamovych aut tehle tridy vic, ne jen premianti. ;-)
Vzdyt i Superb to ma za 5.8, minuly Passat to mel za 5.5 myslim, dokonce i definice nudneho auta, Toyota Camry, to ma za 5 neco (to same ostatni stredne velke sedany).
Ford Fusion Sport s V6 to ma taky za+-5s, ocekavat se da ze i nove OPC insignie bude mit tohle jako cil a to jen co me ted na prvni nastrel napadlo, urcite to nebude jen Kia. Lamat se to bude na tom jestli to pujde koupit i v evrope, nebo po vzoru fordu a nejspis i insignie s V6 jen mimo. ;-\
To určite, každopádne tých sedanov zrýchľujúcich na stovku za 5 sekúnd či menej až toľko nie je a ide výhradne o prémiu, takže ak ako jediný mainstreamový výrobca s takýmto ultrarýchlym sedanom bude práve Kórejec, klobúk dolu (a samozrejme ak príde do Európy).