Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia GT: Na 100 km/h rychleji než Porsche Panamera!

David Bureš
Diskuze (50)
Chystaný model se má stát nejrychlejším vozem historie značky Kia. Světu se poprvé ukáže na lednovém autosalonu v Detroitu.

Kia je dnes laděná jako ta sportovnější značka korejského koncernu Hyundai-Kia. Tento charakter chce dále posílit, když chystá premiéru opravdu hodně rychlého automobilu. Ten se představí 8. ledna 2017 na detroitském autosalonu.

Korejský výrobce už o novince postupně zveřejňuje vybrané informace, přičemž nejnověji odhalil, že připravovaný model zrychlí z 0-100 km/h za pouhé 5,1 sekundy. Díky tomu se stane nejen nejrychleji akcelerujícím vozem značky v její historii, ale rovněž autem rychlejším než třeba Porsche Panamera. Ta je se základním třílitrovým šestiválcem na stovce „až“ za 5,7 sekundy, přičemž paket Sport Chrono může tuto hodnotu mírně zlepšit na 5,5 sekundy.

Přestože novinka bude mít schopnosti sporťáku, o typické sportovní auto nepůjde. Z dřívějších zpráv vyplývá, že připravovaný vůz bude vycházet z konceptu Kia GT představeného v roce 2011, což potvrzují i jeho špionážní fotky.

Automobil tudíž nabídne dva páry bočních dveří a pohon zadní nápravy. Velikostně se má zařadit do střední třídy, konkurovat má takovým vozům jako Volkswagen Arteon (dosud VW CC), Audi A5 Sportback nebo BMW 4 Gran Coupé.

Kia zatím nepřiznala, jaký motor bude pracovat v útrobách nového modelu. Vedle benzinového čtyřválce se spekuluje také o příchodu šestiválce, pro Evropu by měl být k dispozici i 2,2litrový naftový čtyřválec. Vrcholná varianta přitom nabídne výkon okolo hodnoty 300 koní (221 kW).

David Bureš
Diskuze (50)
Avatar - Emel
13. 12. 2016 14:19
Re: ACZ škodí...
Já se dostal k nějaké 607 v naftě a žádný šmrnc ani charisma jsem u toho auta nepozoroval.... prostě nic. Fádní, průměrně jezdící auto. Interiér nebyl špatný, ale to je tak všechno.

Citroën je jiná, ten styl měl... občas kontroverzní, ale měl.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2016 13:20
Re: ACZ škodí...
svojho casu teda okolo roku 2001-2002 som neraz videl porovnanie 607 s Eckom.. . prirovnavali aj novinari tu jeho majestatnost a komfort doslova az nad E-cko....a fakt to auto sa rozmerovo aj s 3.0V6 motorom mohlo postavit nielen zakladnemu Ecku.. lenze dnesna 508 nema sancu v podstate uz ani na C klasse ... velka skoda tejto rezignacie a ustupu z vyssej strednej triedy lebo peugeot mal smrnc charizmu aj noblesny styl... to iste citroen... renault a dalsi.. slo by to len mozno treba kusok aj chciet a neulahcovat si vsetko pripadne sa nevyhovarat ze taketo auto im uz netreba... lebo tie znacky na to maju cize o to vacia je to skoda
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2016 13:09
Re: ACZ škodí...
nikto okrem alfy ;-) ... kia vali a vali ... ta znacka ma neustale prekvapuje a udivuje

a do roku 2020 snad predstavia aj poriadny sportiak o ktorom uz tiez bola rec... ;-)
Avatar - fOE
13. 12. 2016 11:21
Re: Panamera
Tak paja jede o stupinek vys, me najezd odsuzuje k nafte, uprimne nevim co sedlas ty, ale tebe jsem nejak zazdil kdyz jsem to psal >:D , pro iudexe kia asi taky nenahradi GTI... tak nejak to bylo mysleno. Slo jen o to, ze se toho holt proste proda malo.
A nejde mi ani tak o ten pomer, ale o absolutni cisla. Komu mam tleskat, tomu co proda 500tis passatu, z kterych "jen" 5% bude vrcholny benzin, nebo tomu co proda 50tis GT z kterych treba 20% bude vrcholny benzin? Obavam se, ze ve svetle podobnych cisel si treba VW mile rad necha ten zrak "vytrit". A o to mi jde, cely tenhle pocin Kie mi je nanejvys sympaticky, stejne jako Giulia treba, ale chce to ty projekty dotahnout do konce, ke komercnimu uspechu.
Avatar - Emel
13. 12. 2016 10:53
Re: Panamera
95% v naftě jasně, to je realita střední třídy. Jenže když už tu je sportovně střižená zadokolka, tak ten poměr může vypadat jinak. A samozřejmě je to i deformované tím, že o Kiu zatím nemá tak velký zájem fleet a soukromníci jsou více naklonění benzínu.

Když se podíváš třeba na Mazdu, tak za letošek je to 289 benzín ku 166 nafta... ok, skeptici mohou dodat, že to jsou ty nižší benzíny :-)

Že si ji žádný z nás nekoupí bych takhle kategoricky nenapsal.