Myslím, že to zase tak strašné není ... Taky jsem 20 let pracoval u nadnárodních a musím říct, že to byla zábava a potkal jsem spoustu zajímavých lidí. Taky jsem se svezl v pár docela zajímavých autech, která bych si nikdy nekoupil, protože jejich cena je podle mého neadekvátní, což jsem si jenom potvrdil.
problem je celkova krabicoidna kasna ktora posobi hodne "sterilne" ... chyba tu akasi nevtierava elegancia a ladne linie ktore naprilad OII mala.... za mna je sice fajn ze sa skode v predajoch super dari to je parada... ale na druhej strane jej dizajn mi pride cim dalej tym viac akysi firemnejsi sterilnejsi... akoby taky nijaky... chybaju tu tie spravne vibracie .. presne tie pocitove a emocionalne vibracie ktore vie v cloveku vyvolat povedzme yaris auris ceed rio swift megane a mnohi dalsi bezni vyrobcovia...
gratulacia k vyberu.... myslim ze dobra volba .. jak motoricky tak aj technicky... i30 ma uz v zaklade viacprvkovu zadnu napravu takze v tomto je lepsi ako nejeden novsi konkurent bez viacprvku .... a aj priestornostou patri tiez k tym vacsim v segmente a za ferovu cenu
Hm. Co znamená "vydělá"? Že se zaplatily výrobní náklady i investice, lidi dostali mzdu a 40.000 zbude?
Loni Škodovka prodala 1.055.500 aut a měla zisk 19,1 miliardy korun při tržbách 338 miliard. To dělá zisk na auto 18.000Kč s marží 6%, celosvětově. To není nijak světoborná hodnota, ale z mého pohledu je to zdravé číslo.
podivas se po svete.. do korporaci :-) potkas jen ty same lidi.. rikam jen, ze diky nulovym zivotnim zkusenostem jsou to casto hodne omezeni lide, bez ohledu na vzdelani nebo pozici a osobnosti tam potkas stezi - spachaly by sebevrazdu. starosti ktere resi, naivni vnimani sveta.. kolektiv stejnych.. pomluvy, kamen p.ca cihlu.. ne diky.. vis.. kazde prostredi se velkou merou podili na tvorbe osobnosti. proto v jednotlivych povolani apod. existuji stereotypy, ktere vicemene plati. protoze ti lide ziji a pusobi ve stejnem prostredi. zivotni pribeh techto lidi jenvetsinou prosty. vystuduji..a jsoi navzdy lapeni v korporatni bubline, cim dele, tim vice degeneruji. nazory si tvoris na zaklade zivotnich zkusenosti.. meni se, vyviji.. co tam zazijes? nic..
Tak to mě baví. Člověk, který takto jednoduše zaškatulkoval všechny zaměstnance korporací, tu bude kázat o omezenosti druhých >:D
Nemůžu říct, že by práce pro korporaci byla nějak zvlášť naplňující a vytvořit něco vlastního by mě nelákalo, jenže ono je podnikání a podnikání. Většina Čechů najme pár chudáků ochotných makat za minimální mzdu, na kterých parazitují. Nebo naopak parazitují na bohatých. Nebo někde levně nakoupí a draze prodají. A pak si myslí, jak jsou úspěšní podnikatelé a dělaj velkej business. A pokud náhodou nepatří do téhle skupiny a opravdu dělají něco užitečného, pak spíš někde hrajou třetí housle a jsou rádi, že mají místo na trhu.
A než tohle, to už raději práci pro korporaci. Podívám se po světě, pracuju v mezinárodním týmu a hlavně výsledky práce vidím běžně v každodenním životě, protože jsou všude kolem nás. Prostě člověk je součástí něčeho velkého a může se podílet na opravdu velkých a zásadních věcech, i když je nikdy nebude vlastnit.
A jestli si vydělám víc než každej druhej malej podnikatel opravdu nevím, ale jelikož nedostatkem ani zdaleka netrpím, tak mě to ani netrápí.
Nejsou to jen blbinky... můžeš mít pořádný motor, není problém sehnat automat, pár aut má i 4x4 nebo adaptivní tlumiče, pořádná světla - to všechno bylo ještě před pár lety složitější. A navíc kompakty rostou.
V komfortu jízdy nebo odhlučnění tam ale ten třídní rozdíl asi pořád je. Můžeš ho minimalizovat výběrem a konfigurací (menší kola, adaptivní tlumiče), ale asi ne úplně.
Sečteno a podtrženo, já osobně bych si za tvých 25t€ nabušil kompaktní kombík... ale nejezdím tak moc a komfort není moje priorita #1.
Kde je rozdíl mezi nejlevnější a nejdražší Octavií >:-[] >:-[]
Pro mě vítězí základ v kombi, konečně upřímná konfigurace Octavie, která si na nic nehraje :yes::yes:
P.S. Za 6,5" :yes: Octavia má podle mě na našem trhu jeden malý problém - a to i30. Kdo kupuje za své, pro toho má toto srovnání dost jednoznačného vítěze :-!
Casto zde v diskusich ctu jaka spousta aut je daleko lepsich nez Octavia. S tou mam triletou zkusenost a vubec nemam pocit ze je to spatne. Rad bych se vas tedy zeptal.
Do budoucna premyslim o aute cca velikosti octavia s benzinovym motorem okolo 110kw a nezavislym topenim. Zde vychazi cenikovka cca na 500 000 (vybava Fresh).
naopak velkym kandidatem byli uplne jiny auta (ostatne jsem koncernovej, mel jsem 9 let Audi a byl s ni spokojenej a cekal jsem hodne od Skodovky a VW, a nakonec VW zabodovalo, i pres cenu se umistil Golf na druhem miste :-) ), nez jsem si auta jel ozkouset tak Hyundai rozhodne nebyl cenovkove nejlevnejsi ani nemel nejlepsi vybavu, naopak byl prumerem nekde uprostred, kdys ti ale prodejce bez premlouvani da slevu temer 25% a jeste prihodi navic zdarma dalsi kola a velice vyhodnou pojistku, tak se karty trosku meni, stejne jako kdys je motor hlucnej a mdlej, v tom aute budu jezdit nekolik let a rozhodne nechci abych v danem aute trpel jen proto ze ma nejaky znacek na haubne
moji favorite byli Golf, Focus, Megan (doprodej) a Astra, a cekal jsem jak ostatni bud prekvapej ci sklamou
nekter znacky meli holt smulu predem, bud jsou daleko nebo nemaj v nabidce kombik v dane cenove hladine vubec, takze treba Fiat a Citroen ktere u nas jsou take proste meli smulu protoze nemaj kombika, ale zvazoval jsem treba i trosku Berlingo Multispace/Partner Tepe/Kango/Qubo ktere se v civilnich verzich do dane ceny take vejdou, a kufr maji mnohem vetsi nez kombiky
Barvy interiéru, palubovky, sedaček a jejich výběr. V základu žádná možnost. V další verzi 2 varianty, potom 3 varianty a u premiérového L&K je co? Kombinované sedačky s jinou barvou středového pásu chybí. Prostě černá, černá, černá. Když béžová nebo šedá musíte o patro výš a přimáznout.
Nedávno jsem tu s povděkem kvitoval galerii s popsanými fotkami. Asi jen vyjímka. V téhle fotografické soutěži "najdi 10 rozdílů" jsem nakonec i já poznal z těch dvou tu verzi za milion- na rozdíl od té "levné" měla DSG.
A poznal jsem i zvenku- drahá měla liťáky, takže ta červená. Uhodl jsem?
Tak, za článek to stálo, ne že ne. :-|
jinymi slovy, jasno jsi mel uz predem, vyberove rizeni bylo nastaveno tak, ze vyhrat mohl jen jeden. nicmene muze za to proste a jen omezeni cenou. jelikoz koukas jen na cenu, je i30 nejlepsi volbou, protoze za ty penize nikdo nenabidne vic (schvalne nerikam lepsi auto, protoze i30 je naopak jako auto samotne, nejhorsi - ale pro nenarocnou rodinu presto dostatecne)
Seat jsem zamerne vynechal, nejblizsiho dealera mam bohuzel cca hodku cesty, ale bohuzel s danym dealerem mame v rodine extremne spatne zkusenosti co se servisu tyce , a jezdit s autem na pripadny servis pak hodku a pul tam a zase zpet neni to co by me lakalo, jinak ano Leon ST je moc pekne auto a jiste by bylo dobre
nektere veci ac je to koncern tak nesmej v servisech ostatnich znacek delat, holt smula, ale rekl bych ze pokud by cena nebyla pod 330k s podobnou vybavou jakou mam na i30, tak by Leon stejne neprosel
Budu se muset zeptat majitelů Cupry, jak často tu ručku využívají k jízdním zážitkům.
"Infernále, volám tě doktore Covenante, mistře nad mistry, Magnificencisime, přijď ve své velkolepé moudrosti zakročit než se strhne ostuda." >:-[]
Tak či tak, gratuluji firmě Škoda Auto, že tímto vychytralým tahem vyřadila jedním vrzem ze hry veškerou konkurenci, která by Octavii jízdně mohla ohrožovat. Leon, Golf i Mazda 3 jsou odepsaný a Octavia začíná být technikou i vzhledem prakticky jedinou volbou nadšených řidičů. :-!
@iudex, Emel a ostatní, ktorí reagovali - vďaka za názory!
Je mi jasné, že obe autá ešte nikto nejazdil, ale možno niekto vie povedať, či napr.: PureTech 130 je konštrukčne lepší/horší ako TSI 150k, možno sú nejaké údaje o spoľahlivosti, možno tu niekto vie porovnať ich asistenčné systémy, ako sa správajú adaptívne tempomaty, kde je lepšie udržiavanie v jazdnom pruhu a pod.
Vedel by niekto povedať nakoľko sa nižšia stredná posunula za ostatných 5-6 rokov? Dotiahla sa na strednú triedu, ako to občas novinári prezentujú? Teraz nemám na mysli cenovkou, tým, že vybavím golfa blbosťami a dostanem sa na 35.000 €, tak to automaticky neznamená, že konkuruje strednej, možno je to len predražené auto :-)
Pořád jsem doufal, že po prvotním šoku se s tím časem nějak srovnám, ale bohužel se tak nestalo (a asi ani nestane). Samotný princip rozdělených světlometů mi nevadí, ale ta jejich spodní zalomeně-padající linie napojující se na masku chladiče je prostě nesnesitelná, bohužel... Značku Škoda Auto mám moc rád, takže mě toto zjištění opravdu bolí, zvláště když se podívám, jak nádherně povedený je tvar světlometů tohoto auta v původním, předfaceliftovaném provedení...
P.S. Velkou pochvalu ale modernizace Octavie zasluhuje za o 30 mm rozšířený rozchod obou náprav (na tomto webu o tom kupodivu dodnes neinformovali) a zachování poctivé mechanické ručky!
Proš jsi se proboha nemrknul taky na Leona ST? Vyprodávaj teď předfaceliftovou verzi a i s 1.2 TSI/81 kW 6st. je to moc pěkné svezeníčko, kvalitní zpracování, spousta prostoru a designový majstrštyk za super ceny! Proti výběhové bachraté i30 Kombi by si za podbné peníze měl nesrovnatelně lépe jezdící a pohlednější auto... :-O
V podstate suhlasim, ze ak niekto chce Octaviu, musi si pripavit vacsi obdnos, zaklad za vela nestoji.
Na druhej strane ak pre fandu koncernu za rovnake peniaze ponukne Golf viac muziky, nevidim dovod nad Octaviou vobec uvazovat. Golf ma predsa tiez Combi a dokonca vie (vedel?) multilink aj k motorom kde to u Octavie neslo. Tak aka je jej vyhoda?
V cenach nad 20k eur (~600k czk), uz sa da pozerat po strednej triede, obmedzovat sa tu Octaviou mi pride trochu zbytocne. Jedine, ze ide o nejake specificke poziadavky.
Pořád je to lepší a hlavně dražší auto, než průměrná Oktávka a od někoho, kdo jezdí starým Superbem s 1.6TDI a ještě to auto ani není jeho, to sedí se posmívat někomu s XC70, žejo :-)
Jak je jinak Holden vůl a sprostej jak dlaždič, tak ty by sis měl zamést před vlastním prahem a občas myslet, než něco plácneš...
Pokud ho ještě nemáš, měl by sis založit blog, z tvé klávesnice vzešel mnohem lepší a čtivější článek než jaké dnes (a nejen dnes) vyprodukovala redakce plná "profesionalů". Sice si neopomněl několikrát napsat Škoda (vyhledávač díky tomu vytáhne tvůj článek vysoko) a chtělo by to dopilovat češtinu (sliset, necelich atp.), ale jinak díky za napínavé počtení, zajímalo mě jak to celé dopadne. :yes::yes::yes:
Ano, pozeral som konfigurátor a tá červená metla Desire red je nová a fakt pekná: [odkaz] (doteraz bola len pastelová Emition red), asi ide o nejakú extra farbu, lebo stojí viac, než štandardné metalízy (750 vs. 595 €).
Octavia má rozvor delší o 3,6cm a s prostorem pracuje dobře, moc nevěřím, že by z kratšího rozvoru dokázala i30 najednou někde vykouzlit o 10cm místa navíc, ať už řidič sedí jak chce.
Octavia má zadní sedáky relativně nízko, to nemusí být pro tvůj typ postavy úplně pohodlné... ale když už, tak by ti to mělo tlačit kolena pod bradu a v podélném směru by to vadit nemělo, spíš naopak. Leda jestli se sedí v i30 ještě níž...
No - jednou bych to srovnání rád viděl na vlastní oči...
Ja ani netvrdím, že je to katastrofa, len som reagoval na požiadavku primárne pohodlného auta, kde sa mi Octavia medzi prvými nevyjaví. A ako píšeš, prvé ročníky sú na tom horšie, ale postupne to Škoda ladí a facelift verím že bude ešte o chlp odladenejší. Aj ja vidím pre auto tejto triedy 1,4TSI ako optimum, keď má ale Ondore badžet 25t, vojde tam aj tá 1,8 a tá už má bonus v podobe multilinku, čo prispieva k požadovanému komfortu.
keď je vypečené, otváram takčitak všetky dvere, nielen okná, po rozjazde stačia predné okná, kým nevychladí klima. Inak považujem samo za lepšiu komplet elektriku, len som písal o tom, že v základe kluky vzadu až tak nevadia, lebo zadné sa otvárajú málokedy. Alien tchýně/capart argument je však silný. Moja tchýňa sedí zásadne vpredu (nohy, nie ego) a decko už vyrástlo, tak som tento pohľad opomenul.
To by možná šlo... vypadá to na pohled trošku tmavší než má Škodovka tu Race modrou, spíš asi jako na tom Megane... ale ne zase tak tmavá, aby v šedi ulic zapadla.
Jo, do folie mě normálně lámal dealer u Mazdy, že si můžu vzít nějakou bílou skladovku a nechat to polepit, prý to vyjde jako příplatková metalíza a pak se to sundá a je pod tím nový lak... ale já nevím, nějak se mi do toho nechtělo.
sedim dost vzadu, mam dlouhe nohy a kratsi telo (tezce nekonfekcni typ), treba znamej co je stejne vysokej jak ja ma uplne jine nastaveni sedacky, proste je to ridic od ridice a podle jejich postav, me zas nevadej nizsi auta a lidi po me se divej jak sedim vysoko v aute a sedacku si po me spoustej dolu
Avensis osobně moc neznám. Když jsem vybíral auto já a srovnával Octavii s Mazdou 6 (tehdy před faceliftem), tak tam v hlučnosti žádný podstatný rozdíl nebyl - a nešlo ani tak o motor, jako spíš o odhlučnění podběhů a aerodynamiku. Ale říká se, že to Mazda s fl vylepšila.
Když jsem ale přibral do party Mondeo, tak to bylo znatelně akusticky lepší a to nové je prý ještě lepší. A jak píšu, v této jedné konkrétní disciplíně byla asi nejlepší ta C5, s pneumatickým podvozkem a dvojitými okny... jen po tom člověk nesměl chtít nic jiného.
Nafta a benzín - to záleží, jaká akustika tě trápí. Ve městě a na krátkých trasách je nafta jasně horší, jenže naopak na dálnici má konkrétně naftová Octavia pod 2100 otáček při 130, cca. 2550 při 160... a v takovém režimu je zase obvykle víc slyšet ten benzín, který už se při vyšších rychlostech dostává mimo svůj "komfortní režim". Prémie to řeší osmikvaltem, mainstream ne.
krásný příspěvek,...co dodat, osobně doufám že se to mocipánům z VW potažmo ŠKODY brzy vrátí,...a jen firemní flotily je nezachrání,...nejde jen o ten katastrofální FL předních světel,...ale motorizace a pro řadového kupce, naprosto ulítlé ceny ,..upozorňuji, že jsem příznivcem značky, ale tohle je už příliš,....lidi si zvyknou,,ono jim nic jiného nezbude,mi říkal jeden prodejce.........jen aby jste si nemuseli zvykat VY, že budete mít prázdné salóóóóóny ! :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no:
Že voni Vám nutili nějakou zatoulanou skladovku Octavie Tour první generace. Já měřím 186 a když si sednu za sebe do trojkový Octy tak mám pro kolena víc místa jak v otcově Pasatu (B6). Lepe řečeno mezi koleny a sedačkou mám nějakých zhruba 5 cm.
takže srajda co si hraje cenou na prémii, ale kvalitou a technikou jí nesahá ani po kotník. ale nic proti, někdo ty čínský šmejdy kupovat musí. jo zapomněl jsem tu 40 let tradovanou mantru o bezpečnosti.. jasně.. prostě když sednou na lep PR, tak pořádně. není nějaký z těch dalších aut DS od Citroenu? To by se ti taky mohlo líbit.
Nejsou synonymem vyloženě pohodlného auta, ale že by to byla až taková katastrofa, zvlášť při klidné, rodinné jízdě nebo cestě na nákup? To si nemyslím, navíc nové vozy to údajně už dost eliminovali. Neříkám, že to není slabina toho auta, ale zas bych z toho nedělal takovou vědu. Mlátí i jiný auta a nikde se to pořád nezmiňuje. Stejně tak něco vyčítat 1.0 nebo 1.2TSI oproti atmo v Hyundai? To spíš svědčí o tom, že člověk na malá turba není zvyklý. A nedovedu si představit, že by ten motor byl hlučný. To je 1.6TDI. Jediný.
Ideální Octa - 1.4TSI 110kw ve vyšším stupni než Active, nejlépe s plus paketem, se slevou kolem těch 500 tisíc je to ve všech ohledech skvělé auto. Jsou i jiná, každému se může líbit něco jiného, ale mezi konkurenty se pak neztratí. A torzka ani výplně dveří na tom nic nemění.
Jo, ta je dobrá, nakonec i ta zelená na O 3 - RS by byla mým spolufavoritem, jenže jestli dobře koukám, tak už není v nabídce. Zmizela i ta "šmoulová" Alor. A Leonu by podle mého slušela nějaká vhodná žlutá.
po par fotkach interieru mi stacilo, to je hnus za 400 tacu :no:
Opel Astra, Megane, Ceed, i30...vsechny tyto znacky jsou pod 400 a lepe vybavene...ve sleve mozna i naka Toyota...
Ako tu už písali viacerí, slabšie Octy s torzkou zrovna pohodlné nie sú, chcelo by to verziu s multilinkom, čo majú až motory nad 110 kW a keď sa bavíme o tichom aute, tak jedine benzín 1,8TSI. Na tú by Ti badžet stačil, výbava Style je za 24t a je pomerne bohatá. To je už dobrá voľba a v rámci Octavie podľa mňa najlepšia (mimo RS).
5008 je iná káva, skôr konkurentom pre Kodiaq, rozhodne s tým nezapadneš v dave, ako s Octaviou, expresívny exteriér plus futuristický interiér. Skúsenosti asi nemá nik, je to horúca novinka, ktorá sa ešte ani nepredáva, cena sa dá očakávať vyššia, ako u Octavie. Octa je rana istoty, 5008 je zatiaľ neznáma a rolu môže zohrať aj to, kedy vôbec bude k dispozícii.
Jo, tyhle korporátní krysy mám nejradši, nejomezenější sorta lidí, co můžeš potkat. Většinou v životě nic nezažili a jejich rozhled odpovídá výhledu z okna kancelářské budovy kde tráví svůj život. Krom obchodního střediska, fitka a domku v satelitu, samozřejmě. Každej druhej kdo podniká i v relativně malym si beztak vydělá vic než oni a nemusí budovat žádnou kariéru.. nemusí žít v bublině, ničemu se přizpůsobovat.. a může být sám sebou.. Jen holt to služební auto nemá.
Chtít Octavii s 400 tisicema v kapse je stejnej nesmysl, jako jít o do premie v holobytu se základnim motorem. Jezdit s tím jako firemním, proč ne, naopak v Oktě v základu bych jezdil daleko radši než vybaveném Hyundai, ale vlastní peníze bych za to nedal. Škoda je cenově prostě postavená výš, on to není žádný low end a není to jen u nás, naopak, u nás je nejlevnější v Evropě.
V základu to není nijak zajímavé auto a určitě bych se díval po Leonu nebo Golfu. 400 tisíc je na Oktávii prostě málo, smysl dává v cenách 500-700 tis.
S i30 si v podstatě nekonkuruje, nebo jen málo - doslova a do písmene, kde i30/Ceed končí, Octavia teprve začíná. Octavie je pro rodiny a běžné zaměstnance prostě moc drahá a svými vlastnostmi předimenzovaná. Ti hledají to co ty, co nejnižší cena/užitná hodnota a nebudou připlácet za něco víc.
Korejce bych nezkousl kvůli hodně špatnému a lacinému interiéru, Peugeot, Renault bych asi obhlédl ale z hlediska ceny bych asi pokukoval po Leonu, ten by mohl vyjít lépe než Golf, i když je to ten skutečný pomyslný koncernový low end, pořád má všechny koncernové kvality a díky Seatímu pojetí, i něco navíc, než jinak strohá Škoda.
Šedá, méně šedá, více šedá, bílá uni, bílá frozen, bílá perleťová....chápu >:-[]
Taky se neberu moc vážně, třeba dneska jsem prolejzal (bohužel bez jízdy) žlutýho Mustanga, to bych zvládnul ;-) ale mně tahle modrá na Leonu prostě připadá disgusting.
Neskusil si niekedy v lete vyvetrat vyhriate auto tak, ze otvoris vsetky okna. Dokonca ak mas "stastie" mozes to urobit pred tym ako k autu prides. A zavries ich stlacenim tlacitka prip. viacerych (raz).
Skus to urobit s oknami s klukou vzadu a prednymi bez impulzneho ovladania ;-)
Zmysel je v tom, že pre firmu je lacnejšie dať nejakému menežérikovi auto, ako platiť odvody z vysokej mzdy.
A títo si potom užívajú svoj spoločenský status pred Lidlom, kde som minule počúval dvoch. Bol no normálne mariáš, ako licitovali, kto má čo-všetko vo svojom aute. ;-)
k te prostornosti, ve vetsine aut teda krom Oktacky a Focusu si sam za sebe pohodlne sednu (182), s auty jsem se projel a nasledne po projizdce si sedl za misto ridice, a v i30 jsem mel pred koleny stale asi 8-10cm mista, nad hlavou taky prostor, to treba v te Oktavce jsem kolenama drel o sedadlo ridice, ale zas mela Oktavka na pohled vetsi kufr, otazkou tedy je jak moc nam bude schazet tech 80 litru navic co Oktavna v kufru ma
Cena milion, kastle pořád stejná z auta za původně 350.
No to bych si tak koupil >:D >:D Okávka není špatné auto, svezl jsem se, jednou řídil ale víc jak dejme tomu 500 bych za ní nedal. Vždyť proporčně a bezpečnostně to stejně není na nějaké pravidelné ježdění dálav... Tak k čemu připlácet za ty blbiny.
Benzín - niektoré malé turbobenzíny sa žiaľ prejavom podobajú nafte (hrubší chod). Nie vždy je benzín tichší, stačí, aby výrobca použil viac akustickej izolácie a pohral sa s vibráciami motora a nafta môže byť na tom akusticky lepšie, takú aktuálne mám pod kapotou, ale to sme už vo vyšších triedach ;-)
Aký motor máš v Octavii? Hluk od zadnej nápravy je v MQB nezvládnutý, by ma zaujímalo, či sa to zmení faceliftom, napr. Kodiaq tým už vraj netrpí...
Redakcii - prosím zavolajte do Škoda Auto, že čitateľov by zaujímal "únik informácií" technického charakteru, napr. či sa zmenilo naladenie podvozka a pod. :-)
fcera sem byl v jedny skoro hight-tech firme a když sem odjizdel, tak nejakej nižší manazirek něco nakladal do nastartovany zanovni P508. myslel sem, ze naftaky traktorovej zvuk uz nemaj, ale tohle byl typickej traktor
ja u oct motor neslysim, snad jedine když to vytocím přes 5tis, ale nejhorsi je hluk od zadni napravy, hlavne na horsim povruchu
Doplňujúce otázky sú povolené ;-)
Cena nie je problém, ide o tretie (vlastne štvrté, ale to tretie by malo nahradiť) auto do rodiny, pričom tie ostatné sú skôr repre. Povedzme 25.000 €, ale ak to bude 30, tak sa nič nedeje.
Toto auto by malo byť o tichu a pohodlí, o priestore pre ľudí i náklad, aby som ľahko hodil dnu lyže a je mi jedno, ak niekde niečo zašpiním alebo oškriem.
EDIT: Upresním to - tretie auto je Avensis kombi, t.j. stredná trieda, moja otázka je, či už sa nižšia stredná posunula do takej roviny, aby som si povedal, že "Octavia/5008-mička ako náhrada stačí".
EDIT2: Ad tiché - rozhodujúcim faktorom je zrejme motor, takže rád zoberiem benzín, ak to znamená lepšiu akustiku, žiaľ toto nie vždy platí. A spolu s komfortom sú to parametre, ktoré sa dajú najlepšie porovnať ak presadneš z jedného auta do druhého, čo býva na autosalóne problém, takmer nikdy nemajú rovnaké auto s dvomi motormi... Preto sa pýtam tu v diskusii, aj keď riešim nové autá, tak technika v nich zase tak nová nebude.
Viem, že je to blbá otázka, ale aj tak sa spýtam, viac hláv, viac postrehov :-)
Škoda Octavia kombi, alebo Peugeot 5008? (obe MY 2017)
Zadanie je: tiché a hlavne pohodlné rodinné auto pre 4 osoby.
Kto má nejaké info o technike, praktické skúsenosti (s predošlými, resp. inými modelmi značky)?
Pls neriešte vzhľad, neriešte účel, nehejtujte. Sú to proste dve autá za podobnú cenu, tak kde by ste nechali svoje peniaze a prečo. Díki.
Tuhle cenovou ligu prostě Hyundai umí. Jak se mi i30 teď už minulé generace fakt nelíbí, tak prostě za tu cenu 300-350 nabídne motor a výbavu (vč. víceprvku), za kterou by se u konkurence hodně připlácelo.
Že by v i30 bylo nějak extra hodně místa jsem si teda nevšiml, že by byla ta 1.6 nějak nadstandardně tichá taky ne... ale za 320k s 1.6 je to racionální volba.
Ceed se mi líbí o hodně víc zvenku i zevnitř, ale tu slabší 1.6 nemá a ve stejné výbavě je vždycky o kus dražší.
Až na to, že se švihadlama ti vzadu může kdokoliv manipulovat oknem. Ať už dítě (to je ta lepší varianta, stačí okřiknout) nebo sveřepá tchýně (k výše popsanému musíš navíc zastavit auto a sice mrazivě, nicméně bez urážek vysvětlit dotyčné její nejbližší budoucnost bude-li se to opakovat ;-) ).
jsou na trhu lepší auta. Vzhledem k tomu, že Škodovka prodává většinu svých Oktávií firmám se slevou, má odbyt i tak zajištěn.
Soukromník, pokud není skalní fanda Škodovky, si pořídí za ty peníze určitě něco hodnotnějšího.
V článku se píše: Světlomety jsou halogenové a nechybí jim diodové denní svícení, jinak jde ale o relativně tuctové auto, které snadno zapadne v davu.
LOL
Oktávka se ztratí v davu i v top výbavě za mega >:D
je zvláštne, že prvý príspevok v diskusií s pozitívnym tónom je aj prvým príspevkom tohto novovzniknutého nicku
až mi napadá konšpirácia, že bol založený kvôli jednému účelu redakciou
prosím, wake up, p. Mička. podprahové promo je už príliš.
minulej tyden jsem vybiral novej rodinnej kombik a Skodovka byla prvni kterou jsem zamitnul, v te jeste ne 4 oke jsem se svezl poprve a asi naposled, otresny auto v zakladu, predem pisu ze mame rozpocet nizkej a pul milionu za auto proste davat nechceme, rec je tedy o zakladnich verzich a ne o nejakych TOP vybavach ktere muzou a jiste jsou uplne jiny zazitek,...... takze jsem si vybral nekolik kandidatu a jel do autosalonu abych si auta projel a nechal si udelat cenovou nabidku, vsechno kombiky, Opel Astra, Renault Megane obe varianty, jak starsi tak tu novou, Ford Focus, VW Golf, Skodu Octavii, Skodu Fabii, KIa Ceed, Hyumdai i30, Peugeot 308
Skodovku a Peugeot mame hned vedle sebe, prvni na radu sla 308, a musim rict ze krom desne mrnaveho volantu to bylo prijemne auto, projizdka probyhala s 1.2t 110k a cenova nabidka skoncila u te silnejsi motorizace 1.2 130k a zakladni vybavou na 380 tisicich, oproti ceniku tedy znatelny posun. Nasledoval autosalon Skoda, prvni projizdka s Fabii dala jasne znat ze to auto se od minule generace spise zhorsilo, nebo me alespon teda prijde ze stara Fabie (ta hnusna) ma mnohem lepsi jizdni vlastnosti, byla mnohem jistejsi auto v zatackach, ale mensi kufr rozhodl a tak jsem ani nenechal delat kalkulaci a rovnou jsem se jeli projekt v Oktavce, a tohle jsem opravdu necekal, zanovni auto s necelim 1 tisicem km na tachu a vrzala sedacka ridice, motor litrove TSI neskutecne hlucnej uvnitr, pocitove jel no rekneme divne, nekultivovane a takove ucukane, no fakt jsem necekal ze Oktavka muze bejt tak spatna, cenova kalkulace me jasne ukazala ze predchozi Peugeot 308 by byl lepsi volbou, skoncili jsme na 415 tisicich, sleva tedy temer zadna, tak snad jsou vyssi vybavy a motorizace Okravky lepsi, protoze ten zaklad je otresnej. No nic, jde se o kousek dal kde je Hyundai, jako predvadeci auto jim slouzi servisni i30 co ma na tachaku jiz temer 40 tisic km, coz je za 1 rok slusnej najezd, proste auto co davaj lidem kdys maj auto v servisu, 1.6 120koni, co me potesilo je, ze o motoru clovek nevi, dokud jsem netocil nad 3 tisice tak nebyl sliset, prostoru mnohem vic nez v Oktavce a na to ze to melo za sebou temer 40 tisic bylo auto jak kdyby se s nim nejezdilo, vybava velice slusna a schazi jen digi klima, je tam jen zakladni klima, cenova kalkulace trikolor + nejaky paket + litaky a druha zimni sada kol a kdys se rozhodnu do tydne tak prej za 320 tisic a auto bude do vanoc, ok. Prejezd do Fordu, nedoslo ani na zkusebni jizdu, ale tohle auto nastesti znam neb ho v rodine mame, takze jen ukazka na place a cenova kalkulace 360 tisic (nejslabsi vybava ze vsech, tohle auto je proste v zakladu holobyt). Tak se presunem dal k Renaultu, tam me ale zlakalo i Clio kombik, takze nakonec projekty 3 auta :-) zaciname s Cliem kde rychle zjistuju ze je male, ale alespon jsem se zase svezl po letech s Cliem (vlastnil jsem 1 genraci a v druhe jsem vlastnil MTV a nasledne RS 172), takze presedame na dosluhujici Megan, posledni kus co maji a tedy jiz k dispozici na znackach a hned k odberu, 1.2ka 115 koni, zakladni vybava a na tachu necelich 100km, cena 335 tisic, nasleduje projizdka noveho Meganu s atmosferou 115 koni, zakladni vybava Life, stejne jako Hyundai se me libil projev motoru a odhlucneni, krasne ticho a o motoru clovek nevi, vsechny auta jsem jel prozatim vpodstate stejnou trasu, kolecko na kterem jsou prozatim vsechny zmineni prodejci a je tam i hnusnej starej zeleznicni prejezd kde se da prubnout podvozek, a tady Megan sklamal, uf to byli rany od podvozku, ale jinak super auto za nabidnutou cenu 350 tisic. A ted Ceed, prodejce je na druhe strane mesta takze uplne jina trasa, projizdka s 1.6 130 koni a vybavou CPlus, prijemne auto a vpodstate sourozenec i30, motor byl ten silnejsi benzin a prisel me trosku hlucnejsi, cenove me nabidli v nizsi vybave za 355 tisic, tedy jen sleva vyrobce, vybava nizsi nez u sourozence a dat o 30 tisic vic kvuli 10 konim? no rozhodovat se bude vecer nad katalogama a dalsima lejstrama od prodejcu. Nasleduje Astra pro me designovej favorit, ale bohuzel sklamani, ta zakladni 1.4ka byla takova mdla a zdalo se me ze ve volantu to nejak divne cvaka pri nerovnostech, pri cene 340 tisic se me to auto prestavalo libit :-( , a na konec o kousek dal nejpompeznejsi autosalon ve meste VW, takze sedlame Golf a hura na nejdelsi predvadecku co jsem kdy mel, okruh skoro 80km, auto jelo mnohem lip nez sesterska Oktavka, motor 1.2 110 koni byl relativne kultivovanej, interier byl o poznani lepsi nez Oktavka, cenova nabidka skoncila na stejnych 415 tisicich jako Oktavka a s lepsim motorem a lepsi vybavou, pocitove byl Golf zatim favorit.
Vecerni rozhodovani z dojmu z jizd kde jsme od rana vpodstate jen sedlali ruzna auta u prodejcu a za den najezdili asi 250km a meli predsebou katalogy a cenove kalkulace s vizitkama od prodejcu. Velkej favorit Golf ale sklouzl dolu diky cene, 415k jiz bylo daleko nad planovanym rozpoctem kdy se zvazovala nejprve ojetina do 200 tisic, nebo zanovni auto s par tisici okolo 300k a pak teprve nove auto. Soucasti nabidek byli obcas i pojistky a vyjete ceny garncnich prohlidek za 5-7 let provozu s urcitym najezdem. A nakonec tuhle bitvu vyhrava ...... Hyundai i30 s atmosferickou 1.6 88kW s nejakou tou vybavou navic, 2 sadama kol a super levnym komplet pojistenim, za 320 tisic a tim ze bude do vanoc, se stal po asi hodce a pul rodinne rady volbou na koupi. Auto slo v den objednani do vyroby a k prevzeti bude tyden pred vanocema, tak ted jen doufat ze v ten den vyroby naseho kousku v Nosovicich nebyli u linek nejaci lajdaci :-)
ale ide len o pocit. Zadné okná sa prakticky neotvárajú a ak, tak len trošku, je úplne jedno či kľukou alebo tlačidlom. Vpredu je to iné, tam by kľuka bola smrť. Napr. mne je úplne jedno, či je vzadu kľuka, jediný dôvod na tlačidlo je imidž.
proboha co to je nedosahnout na skodovku? bazary sou schadema narvany k prasknuti. po zavedeni rocniho operaku je situace takova ze dokonce leasingovky musely tuto nabidku ukoncit. se skodovkou je spokojen maximalne ten trouba co ji vyfasoval a jezdit v ni musi, coz je 87% tech ubozaku.
Octavii v tý konfiguraci (ale samozřejmě že ne za milion) koupí firma, která má car policy nastavenou tak, že na určitém postu nesmí člověk mít Superba, ale Octavii si může nakonfigurovat jak chce. Protože Superb je pro ně strop ale zároveň top management musí mít auto o stupínek výš. Takže smysl tahle konfigurace dává.
Facelift se mi taky nelíbí... ale na RS si ještě počkám. Kdybych měl objednávat nové auto dneska, tak bych asi měl jako favorita Cupru ST a zkusil se podívat na tu šmoulí modrou - ale klidně by to zase mohlo dopadnout zase úplně obráceně, třeba tou Mazdou 6 :-)
ACZ prostě jede nevyváženě, zájem o OIII FL, stejně jako o Kodiak je díky neustálé masáži, kterou se dostává čtenářům od redakce nižší a nižší a taková Kia počtem příspěvků smazává Kabaňova Jožina z mladobolevslavských bažin z tabule chutného menu.
já bych spíš anebo spíš MUDr. Chocholoušek uvítal foto a přesnou adresu
toho kdo dá za tohle auto milion. Aby tam mohl poslat své hochy se slušivou bílou
vestičkou...
prosím o zaslání adresy toho kdo mi dal mínus,
zřejmě se jedná o potenciálního kupce za milion
a tudíž pacienta pro Chocholouška...
Přečetl jsem dost kritiky a negativních názorů,ale mě se líbí. Stále jsme kritizovali že jsou Škodovky příliš konzervativní a když přijdou s něčím co jiní nemají, opět je kritika. :yes: