Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Těsnění hlavy válců: K čemu přesně slouží? A jak poznat, že už dosloužilo?

Asi nejnamáhavější motorové těsnění odděluje dvě hlavní části pohonné jednotky: blok motoru od hlavy válců. S tím se však pojí celá řada funkcí.
Zpět na článek
14. 12. 2016 13:24
15. 12. 2016 07:47
15. 12. 2016 08:29
14. 12. 2016 23:25
14. 12. 2016 23:08
14. 12. 2016 23:48
Avatar - removed
14. 12. 2016 13:24
Rover
tak ten Rover v dobách vlády Hondy snad raději ani nepřipomínat :-) ... To byl opravdu jeden veliký průser. Měl jsem 620 SDi (1993 - 1999)... automobil se rozpadl po 14-ti měsících běžného provozu a 46 000 km. Kolega měl benzínovou verzi a ta vydržela o dva měsíce déle >:D
Rozbalit vlákno
2
15. 12. 2016 07:47
Re: Rover
No vidíte, a já jezdím Roverem 416 Si z roku 1997 už 11 let, mám najeto 290 tisíc. Jasně, jsou lidi, co se o o auto starají a lidi, co zk..ví i kovadlinu. Ale kvůli tomu, že patříte se svým kolegou spíše do té druhé skupiny, nemusíte zatracovat všechny Rovery.
Avatar - removed
15. 12. 2016 08:29
Re: Rover
Nu, co na to říct? Ať Vám Rover slouží.
Jen si prosím přečtěte znovu můj příspěvek. Stále jsem přesvědčen , že vozidlo se 40 tisíci kilometry potřebuje maximálně tak výměny náplní a filtrů. Čili Vaše poznámka o lidech, co zk...urví i kovadlinu je unfair. Zkur...vili to lidé v továrně Roveru už na pásu, pane. Což nakonec v obou případech potvrdili i soudní znalci.
14. 12. 2016 13:29
Super je, ze na uvodni fotce neni tesneni pod hlavu...
>:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JiRkA997CZ
14. 12. 2016 15:12
Emulze oleje s vodou
Nutno říct, že malé množství toho béžového krému pod víčkem je normální, mělo by po pár desítkách km zmizet
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2016 15:57
Emulzia s vodou Vol. II
Nežiadúcim vedľajším efektom je, že táto emulzia zanesie chladič a motor má problém s chladením. A tak je potom nutné prečistiť celý chladiaci okruh a hlavne chladič.
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2016 16:05
Co nepodcenit
Na značce těsnění se nevyplatí šetřit (ale samozřejmě nakupovat mnohem levněji jinde, než v Autokelly a jemu podobných konkurencích...) . A další věc, která se velmi podceńuje je VŽDY nutnost použití nových šroubů a předepsaný postup dotahování. Zafrézování mám zato, že je naprosto jasná samozřejmost. Když se vše dodrží, nebývají s tím žádné problémy.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - euro89
14. 12. 2016 23:25
Re: Co nepodcenit
Ty jsi vtipny, pry na znacce se nevyplati setrit a hned napises, ze i ten zlutocernej mor (Auto Kelly) ti je drahy. Pritom tam snad ani kvalitni vyrobek nekoupis a ty, ktere tam nabizeji, jsou sice levne, ale stoji za ho*no. >:-[]
16. 12. 2016 09:48
Re: Co nepodcenit
AutoKelly prodává draze šmejdy, co je na tom prohlšení špatného >:D Kolikrát lze koupit originlní díl za zlomek ceny šmejdu z kelly >:D
14. 12. 2016 23:08
Clio
Na tohle těsnění trpělo i Clio II. U Felicie stačilo, aby se neznačkový termostat otevíral trochu později a těsnění to pak taky dlouho nevydrželo. Rovněž vozy provozované na LPG můžou při větších mrazech takovou emulzi mít pod víčkem taky, takže není potřeba hned plašit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
14. 12. 2016 23:48
Cerstva zkusenost
Zrovna dneska jsem si prevezl svuj SAAB ze servisu. Menilo se prave tesneni pod hlavou, zbrouseni a nove srouby byly samozrejmosti. A to jsem mel kliku, ze tesneni ventilu nebo turbo bylo v poradku...
Puvodne to pritom zacalo netesnym radiatorem. A tady jsem poprve (a po teto zkusenosti i naposledy) porusil sve pravidlo, ze nejsem tak bohaty, abych kupoval levne veci. Original u SAAB specialisty si rekli za novy radiator o 700 euro s praci, u Bosche (kde je nemec jen sef a na dilne makaj madari) mi rekli, ze to zvladnou za tri kila bez uctenky.
Ok, ctyrista usetrenych euro se hodi prece kazdymu, ze... nechal jsem to tedy udelat madary a ctyri dny po oprave praskla hadice mezi novym radiatorem a motorem. Nez jsem dojel 30km do servisu, byl motor nejspis moc horky (podle budiku byla teplota zvysena, ale zdaleka ne v cervenem poli) a oddelal tesneni pod hlavou. Takze jsem usetril 400 euro za puvodni problem, ale nasledna oprava stala dvanact stovek. A to se vyplati. 8-s K te praskle hadici. Mohla to byt nahoda a prasknout starim, ale kdyz jsem si ji prohlizel, zdalo se mi spis, ze byla trochu poskozena pravdepodobne pri zastavbe noveho radiatoru. Tak ci tak to ukazovalo rozdil mezi dobrym servisem a "menici dilu". Kdykoliv jsem dal totiz SAAB ke specialistum kvuli jedne veci, vzdy prohledli cele auto a rekli, co by bylo dobre udelat. Tudiz vec, jako je hadice za par euro, by vymenily automaticky. Kdezto u Bosche ze zkusenosti jen vymeni dily, ktere si zakaznik rekne a absolutne nekoukaji okolo, zda je jeste neco potreba udelat.
Nevim, zda je to strachem servisu, ze by zakaznik neco navic nezaplatil, nebo lenosti mechaniku, ale tenhle pristup bohuzel neni ojedinely uz ani v Nemecku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - speedfred
15. 12. 2016 13:44
Re: Cerstva zkusenost
ale ber to z tej pozitívnej stránky,máš nové hadice aj s tesnením pod hlavou.
Hlavne nech slúži!