Fiat Coupé ve své době patřil k nejlepším sportovním automobilům. Nyní je na prodej jeden kousek v bezvadném stavu se zajímavou historií, má však také jednu drobnou vadu…
S přihlášením mohou být potíže ani ne tak proto, že je to předprodukční exemplář, ale proto, že nikdy nebyl přihlášen, takže proces nebude stejný jako u ojetiny ze zahraničí. Mohou i chtít, aby pro přihlášení splňoval současné předpisy.
Co já vím... je to předprodukční auto... má to VIN například? Jestli jo, jaký? Že můžeš schrastit nějaké bourané auto na papíry a pak to nějak "konsolidovat" beru, jen říkám, že to nemusí jít tak snadno.
podařilo se mi sehnat vyjádření MDČR, bohužel až po publikování článku:
Dobrý den,
absence registrace ve Velké Británii není zásadní problém, rozhodující je fakt, zda a jak je žadatel schopen prokázat schválení technické způsobilosti a jak. Pokud ano, jedná se o relativně jednoduchý proces (buď o úkon registrace, nebo dovozu, záleží na dokumentech). Případně je prostředkem individuální stavba vozidla v ČR.
Kdysi jsem přihlašoval RX-7 cabrio s německýma papírama a byl to docela boj... papíry byly v Německu v depozitu nebo v nějakém podobném režimu, TÜV propadlá... na české STK neměli pro tenhle typ auta vůbec normy. Všichni souhlasili, že je to stejný motor jako v RX-7 kupé a emise by měly být taky stejné, ale oni prostě potřebují lejstro na kabrio a přes to vlak nejede.
Nakonec pomohla německá Mazda ve spolupráci s nějakou českou firmou Eastern Logistics nebo něco takového, sháněl se jakýsi typový list aby to vůbec byla STK schopná otestovat.
ale když už se tady o tom autě píše, čekal bych informaci o těch motorech v něm.
Problém je v tom, že existují dva motory 2.0 turbo... jeden, ten tady citovaný, je čtyřválec, tedy šestnáctiventilový... a je to člen té původní, ne úplně povedené řady.
I když na dnešní měřítka měl pořád životnost úplně bez problému.
To, co stojí za hledání je 2.0 turbo, co je pětiválcem... to znamená někdy po roce 1998...
Dvacet ventilů je automatických, u pětiválce, ale měl ty ventily s hydraulickými zdvíhátky... měl už v té době "overboost" a dával 310 Nm.
Aby to přenes na silnici měl Viscodrive, aby to odbrzdil měl úplně jiný brzdy 305mm... vzduchem chlazený, čtyřpístkový... no prostě to byla skutečná raketa.
Ano, to bylo jedno z posledních sportovních aut. I bez spoilerů...
Tenkrát se tomu říkalo Ferrari chudých. Stálo to tenkrát do jednoho mega a umělo to stovku za 6,5 s (za 6,3 s ve verzi plus) a top 250km/h. :yes:
Neznám nikoho kdo by to tenkrát nechtěl. A to i přes to, že se na tom podílel Ch.Bangle. Kterej po pár letech málem pohřbil BMW.
... a dobra trakcia na predokolku s podvozkom Tipa. Po vymene turba a zvodov to 300 PS tuning zvladlo vcelku v pohode.
Posledny zaujimavy FIAT ... tak ako Lancia Delta.
Proboha jak jste zase přišel na to, že motor Lampredi, který vyhrál snad nejvíc titulů v automobilových soutěžích všech dob a byl tak často kopírován "je to člen té původní, ne úplně povedené řady"?
To jsou teda perly... To by mě fakt zajímalo, jaký pak je tedy "člen povedené řady"?
Proč si proboha něco nepřečtete, než začnete psát takový nesmysly?
Presne tak. Design je subjektivny, ale bolo to zabavne auto, aj ked tahaniu za volant sa ako predokolka nevyhla. A ked to bol Talian s juznymi muchami, mal som s tym menej problemov ako s olympionikom z Reichu.
To co Vás "tahalo za volant" byla právě velká přednost tohoto auta: 35% uzávěrka předního diferenciálu. Pro dobrého řidiče věc k nezaplacení, bohužel spousta lemplů zejména díky němu to auto rozstřelila a pak šířili fámy o špatným a zrádným podvozku... >:D