Ten, kdo se kdysi - v minulém století - nachomýtnul k dvoutaktům ve skútrech ví, že Polini a třeba i Malossi dělal a stále dělá běžně dostupné kity 70 ccm (na původní padíky), ze kterých šlo vydolovat 15-19 koní (ideálně ve špici až 22 koní).
Proto bych při psaní podobného článku zmírnil nadšení, tryskajícího z věty "S ohledem na velikosti je ale nadmíru silný, dokáže produkovat tři koně (2,2 kW) v 10.000 otáčkách."
Spotřeba, životnost a úroveň emisí je u wankela a dvoutaktu +/- stejně na h.ovno.
Jinak nic proti článku principiálně nemám, řadí se do klasické kategorie nic nepřinášející zajímavost, těsně nad pálením gum a nezávislými grafiky. Vata, kterou jsem, bohužel, sežral s plnou parádou a nepřeskočil jsem jí. Nikdy se nepoučím, už ten vykřičník mě měl varovat... >:D
No ale nejde o velkost ve smyslu objemu, ale velikost jako to jak je ten motor realne velky, a to klasicky 70 cm3 motor je nekolikanasobne vetsi a tezsi...
Ale dobře. Asi v tomto ohledu máš možná i kousek pravdy. Ale rozhodně ne několikanásobně. Toho nakitovanýho padíka jsem měl v ruce x krát. Vážil h.ovno. Ale Wankela, "co se vejde do dlaně", tu čest jsem neměl, nemohu objektivně porovnat a z článku se dozvíš víš co.
Ale kdo ví, jak by to bylo na váze .... :-| a výkon jsem už komentoval, t.zv výkonová hmotnost je také měřítko.
No vzhledem k tomu ze pisou napr o moznem vyuziti pro letajici drony, tak na te hnotnosti a velikosti zalezi dost, jinak 70ccm motor klasicky ma 10 - 15 kg, tenhle udajne 1,8 kg pri podobnem vykonu....
Ou, ou, ou. V jedné větě je tolik proměnných, že to nejde až tak jednoduše odpálit (vodou/vzduchem, příslušenství a pod.). Nechci oponovat konkrétními argumenty, když neznám přesné vstupy. Asi o tom mikrowakelu víš víc než já.
Já vím, že kitový padík (70 ccm) měl výkon "xy" a vážil "z". Před 30ti lety. Je-li na tom Wankelík lépe, budiž, ale nic o něm, kromě informací z článku a od tebe ?, nevím. Ale rád se poučím.
1,8 kg a výkon 3 koně je pro "letecké" využití bída, pístové letecké motory s výkonem 3-4hp se musí vejít do kila hmotnosti i s tlumičem u nízkootáčkového motoru.
[odkaz]
Když na to přijde, tak se 3hp u vysokootáčkových motorů "vejdou" do 600g hmotnosti
[odkaz]
Redakce se opět ani nenamáhala najít si něco o tématu o kerém píše a ani si nepohlédla ilustrace.
Tento motor není wankel, tedy alespoň ne v klasickém smyslu - wankel má trojúhelníkový "píst" a dvojoválný prostor, tento má pravý opak. Minimálně by to mohlo pomoci s problémem, kterm wankel trpí, a to nízký kompresní poměr. Zavádí ale nový problém, spaliny a směs jsou vedeny pístem, jsem zvedavý, jak to mají řešené
Proč je u wankelu problém s kompresním poměrem? Kompresní poměr je u wankelu úplně normálně řešitelný, víceméně podobně jako u pístového motoru, pomocí tvarování plochy rotoru.
K titulku "Nejmenší Wankel na švěte...." seriozní připomínka. Vyrábějí/ly se zcela běžně modelářské motory Wankel. Zde pro příklad vkládám link na 20ccm modelářský Wankel. Na bazarových nabídkách jsem našel Wankel 4,9ccm.
[odkaz]