Naprostá většina samočinných planetových převodovek využívá pro přenos hnací síly mezi motorem a převodovkou kapalinový nebo také hydrodynamický měnič momentu.
somariny pises. Hydraulicka spojka je spojka, kde je sila posobiaca na pedal spojky prenasana na pritlacny kotuc tlakom tekutiny nie mechanicky cez lanko. Napr. Skoda 120.
Ano, a elektromotor je spalovací motor, u kterého je škrticí klapka ovládaná přes elektrický kabel. >:D
Taky čekám kdy nám pan Dusil vysvětlí funkci měniče momentu jak sliboval v titulku. Zatím popsal pouze hydrodynamickou spojku. Nebo že by sám netušil, o čem je vlastně řeč ?
Stejně jsou tyhle "pamětnická" videa nejlepší ;-)
Nevím jaká je současná situace, ale takovéhle názorné pomůcky bych rval do škol a není možné, aby to neprobudilo v děckách mladého technika, to by byla hodina fyziky. Zároveň v tom vidím slušnou příležitost pro strojírenské firmy vyrábět tyhle hračičky, myslím, že by to nebyl špatný kšeft, podpora technického vzdělání má zelenou.