Jistě jste už někdy slyšeli o takzvaném Nitru neboli vstřikování rajského plynu do motoru. V čem to celé spočívá? A neublíží to vašemu motoru? A co na to legislativa?
jasne, materiál by to nemusel vydrzet, ale vstřikovat kyslik v nejaky rozumny mire?
vzduch obsahuje 21% kysliku, zvednout to na 30% když se potrebuju rozjet nebo nekoho predjet by znamenalo zvýšit vykon i tocivy moment o 50%. tedy u beznyho atmo dvoulitru na 160kW a tocivy moment na 300Nm, coz jsou hodnoty prijemnyho podladenyho dvoulitrového turbomotoru.
koncentraror kysliku není problém vozit primo v aute, takze by odpadlo kupovani a doplnovani drahyho rajskyho plynu a ekologie by neutrpela
Odpověď je prostá. Zkoušel jste někdy namířit ventil kyslíkové lahve na otevřený oheň nebo rozpálený povrch? Tak to nikdy nedělejte, pokud se chcete dožít klidného stáří.
místo 21% kysliku je 30% problém?
mas s tim nejaky zkusenosti?
nebo sem psal poslat do valcu cistej kyslik? nikde to nevidim.
N2O se prece teplotou rozlozi na kyslik, takze toho kysliku tam je taky vic nez tech 21%. vvvo tom to prece je.
tam to nevadi?
Z N2O by se kyslík měl uvolnit až po zapálení směsi (nedělá tedy problémy během komprese). S větším podílem kyslíku budeš mít problém s detonací. I teplo by mělo být větší problém při stejném točivém momentu. A potřeboval bys celkem dost kyslíku. Nejspíš i nějaký systém pro jeho ukládání, pokud bys chtěl používat koncentrátor. Prakticky čistý kyslík je pak veselá záležitost.
A ne, skutečně jsem nezkoušel do motoru pumpovat vzduch se zvýšeným podílem O2. Myšlenka to však není nová. U běžného sériového motoru bych radši zůstal u turbodmychadla.
myslím, že problém bude v tom, že vozit ve flašce a mít po autě rozvedenej čistej kyslik je o dost víc o držku, než tam mít plyn, co se dává do šlehačky
Rajsky plyn je hnacim plynom pri slahackach to by si mal vediet ... bombicky ktore sa vymienaju na slahacku su plnene rajskym plynom a rajskym plynom su plnene aj slahacky ktore su v tubach natlakovane.....
Však práve. Vivat zdravie a životné prostredie. Kto má rozum, tak také svinstvá nekupuje ale použije šľahač.
Ale máš pravdu, poplietol som si to so sódovkou. ;-)
Oxid dusný se skutečně používá v potravinářství. Jeho kód je E942. A bombičky pro přípravu šlehačky ho obsahují. Není problém je najít na prodej. Viz [odkaz] [odkaz]
kyslik muzes vyrábět v obycejnym koncentratoru kysliku podobne jako si ho vyrabi v domacich podmínkách spousta lidi, co ma problémy s dychanim, a do nosu si prifukuje kyslik. takze zadnou velkou zásobu vůbec vozit nemusíš. vpodstate jen tolik, aby ti to dalo třeba jen na několik rozjezdu a zásobu muzes prubezne doplnovat diky tomu koncentratoru. to není zadna veda, ale uplne standardni zarizeni.
a jestliže to nevadi v podmínkách spojenymi s zivotnimi funkcemi, proc by to mělo vadit v aute?
Problém bude v tom že ten koncentrátor beží na 220v a hlavne v množstve zmesi ktorý je schopný vyrobiť - nemám čas to počítať... môžeš rátať koľko kyslíka by si skokovo potreboval.... koncentrátor vyrába maličké množstvo kontinuálne...N20 máš natlakované vo fľaši.... proste to technologicky asi nieje vhodné... a hlavne cena vs prínos je asi mimo.
to je prosté, kyslík lze zkapalnit pouze při kryogenických teplotách, zatímco rajský plyn jde zkapalnit při relativně malém tlaku. Tím pádem ho lze do jedné bomby nacpat mnohonásobně víc.
Kysik tam pustiš jen jednou a to bude tvůj poslední hrdinskej čin na tomto světě kyslík je extrémně vybusnej plyn ktrej se jen stykem s mastnotou sám vznítí ,tedy kyslík+benzín=okamžitá exploze
A není lepší si koupit rovnou TDI? Výkon je pak litrově stejný jako u zastaralých benzínových motorů s aktivovaným N2O a krouťák je dokonce o malinko větší a navíc pěkně vodspoda. Ádo jsi tady? Potřeboval bych to potvrdit >:D
Nojo, víc diesel-prasat už nepotřebujem. Jako by nestačilo že každej druhej má vykuchanej DPF a hulí jak lokomotiva a lidi ty saze pak dejchaj. Například když jsem jel naposled tak přede mnou příšerně smrdel Passat, prase jedno * dieselový...
Bohuzel ho nešlo předjet tak jsme ten dieselsmrad dejchali dobrejch 50km
Tak nabudúce uber plyn alebo si sprav krátku pauzu, aby si nemusel ísť za ním. Prípadne skús použiť uzavretú cirkuláciu vzduchu v kabíne, však tým dnes disponuje každé auto.
Takové chytráčky jako jsi ty mám nejradši. Tady jsi na auto.cz a ne ve školní lavici, to si zapamatuj! Redaktor či korektor webu auto.cz nemusí být nutně absolvent základní školy. Důležité je aby uměl rozeznat kvwalitní auta od těch ostatních >:D >:D
Takhle asi: jednak si pan Dusil spletl molekuly a atomy a druhak neví, co je plyn. Páč ani ze dvou atomů dusíku a jedné molekuly kyslíku fakt nevznikne plyn. Molekula oxidu snad, když se ty atomy náhodou potkají. Plyn určitě ne.
Prostě je to fakt srandovní, pokud někdo úspěšně absolvoval 7. třídu ZŠ, tak ho to asi pobaví. Nic víc v tom nehledej.
Vysokou odbornost v oblasti automobilové techniky tady pan Dusil prokazuje už delší dobu. Po tomhle článku ale musíme hluboce smeknout i před jeho znalostmi z chemie.
Tak to mě rozesmálo. To by se jako taková přestavba měla nechat homologovat zrovna kvůli vyšší pohotovostní hmotnosti? No to je teda nesmysl. Kdo by to asi dělal a proč, když to nikdo nemá šanci běžným pohledem na auto zjistit. Pochopil bych kdyby kvůli zvýšenýmu výkonu ale hmotnosti.
Osobně bych si do auta nic takovýho nedal. Vyždímaný poloosy, rozervaná převodovka urvaný silentbloky na motoru a ramenou za to nestojí.
Rozdíl hmotnosti je minimální, spíš je to úplně jiná procedura něco jak LPG. Já jsem v zásadě pro, akorát si nejsem jistý zda to sériový motor na své mapě pozná a sám a správně dorovná poměr paliva.