Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Na co všechno se dá jezdit? Rostlinné oleje, kachní sádlo nebo whisky

Benzin, nafta, LPG, CNG… To je klasika. Co ale třeba takový rostlinný olej? Nebo kachní sádlo? Případně něco pro fajnšmekry – auto spalující whisky?
Zpět na článek
23. 12. 2016 19:10
23. 12. 2016 19:38
23. 12. 2016 20:41
23. 12. 2016 22:00
23. 12. 2016 23:05
24. 12. 2016 08:57
24. 12. 2016 15:32
24. 12. 2016 17:22
24. 12. 2016 08:12
24. 12. 2016 18:02
24. 12. 2016 19:09
25. 12. 2016 07:55
23. 12. 2016 20:12
23. 12. 2016 20:24
23. 12. 2016 21:04
25. 12. 2016 00:53
Avatar - JirkaV8
23. 12. 2016 19:10
E10
Však počkejte, až nám pan oligarcha v rozpočtovém hnízdě přikáže povinně jezdit na benzín E10, který je z jeho řepky. Normální alternativa samozřejmě záměrně zachovaná nebude. Cena minimálně jako klasický benzín. To bude teprve mega průser. Já už řeším, kdo z těch co znám a pracuje v zahraničí, jak mi bude vozit benzín.
Rozbalit vlákno
11
23. 12. 2016 19:38
Re: E10
Boze, hlavne ze se najde duvod nadavat...
Bioetanol se nevyrabi z repky, ale z kukurice nebo cukrovky (to hlavne u nas) a tam se Babis neangazuje, ten ma rafinerie na meřo do nafty...
Avatar - speedfred
23. 12. 2016 20:41
Re: E10
myslím že na pumpách Euro Oil sú palivá bez tých sra čiek.
23. 12. 2016 22:00
Re: E10
Neni, bioslozka musi byt pomernou casti v celem objemu paliv. To co nekteri delali do lonska, totiz ze cast paliv byla bez bio a v jinem palivu bylo o to vic uz neni povoleno.
Avatar - speedfred
23. 12. 2016 23:05
Re: E10
Aha!! Pri stojanoch ale furt píšu bez biosložky,čo už podvádzajú aj oni,alebo im to ešte ostalo z minula??
Čo taký 100 oktan,ten by mohol byť už čistý?
24. 12. 2016 08:57
Re: E10
Eurooil, tedy Čepro, může využívat toho, že zákonný požadavek je 6 % bionafty v naftě za celý rok, přičemž maximální povolené množství je 7 %. Jako velký distributor může ostatním čerpačkám dávat naftu s těmi 7 % a zbyde pro něj prostor pro čistou naftu. Když jim dodá 100 litrů nafty se 7 % bionafty, tak může na svých vlastních čerpačkách prodat 16,7 litru nafty s 0 % bionafty.
Podobně by to šlo i u benzínu, tam je 4,1 % zákonný požadavek a 5 % je maximální povolené množství. Ale u benzínu to jde vyřešit elegantněji. Dá se tam započítat ETBE (ethyl-terc-butyl-ether), u kterého byl při výrobě použit bioethanol. To se dělá u dražších vysokooktanových benzínů, kde ETBE funguje jako zvyšovač oktanového čísla. Čili ty dražší benzíny neobsahují tu biosložku přímo, ale jen nepřímo, takže se dá říct, že jsou bez biosložky.
Minulé roky šlo započítávat do zákonného požadavku i vysokoprocentní biopaliva (B100, E85), ale to Babiš zakázal.
24. 12. 2016 15:32
Re: E10
Ale bez MEŘO prodává i KM Prona, ti zase tak velcí nejsou. Tam to asi funguje jinak...
24. 12. 2016 17:22
Re: E10
Díval jsem se na jejich stránky a jejich "diesel pro" bionaftu má. Bez bionafty je pouze "diesel pro plus": Takže to asi bude analogické, akorát si těch 100 litrů nafty se 7 % bionafty musí prodat na svých vlastních čerpačkách.
24. 12. 2016 08:12
Re: E10
Napůl pravda, do benzínu se opravdu přidává bioethalnol vyráběný u nás hlavně z kukuřice, jinde například z cukrové třtiny (jakoby se tato surovina nedala využít daleko lépe, že) nebo dřevěného odpadu.
Mistr Babiš je ale samozřejmě zapojený i do tohoto byznysu, vlastní napříklas z 50% firmu Ethanol Energy.
24. 12. 2016 18:02
Re: E10
No nejsou ta "biopaliva" krásná? Sice to nic nepřináší, naopak to škodí po celém světě, ale tak nějak všude to končí jen u určitých lidí, úplnou náhodou bohatých a mocný. A "ekologové" se pasovali do rolí užitečných id*otů a naprosto degradují celý obor.
Avatar - speedfred
24. 12. 2016 19:09
Re: E10
Ja si myslím ,že bohatý vymysleli obor ekologia aby zbohatli ešte viac!
25. 12. 2016 07:55
Re: E10
Ekologie je dobrá, tím lmyslím že třeba plast se recykluje, jedovaté věci nejdou na skládky, jsou zateplené baráky, netopí se vyjetym olejem, nevyhazuje se bordel do lesa, jaderné elektrárny, filtry na těch uhelných když už jsou atp. To je ekologie. Biopaliva energeticky i emisně negativní, kvůli kterým padá úrodná půda i pralesy, to s tím nemá nic společného. Jen kšeft pro pár vyvolených.
23. 12. 2016 20:12
E10
uz ted jezdite davno na E5 a E10 taky nepoznate neni v tom zadnej rozdil
Rozbalit vlákno
2
Avatar - vabis
23. 12. 2016 20:24
Re: E10
nyni E5 = 5% , chystane E10 = 10%, tak rozdil je. Kdo co pozna je vec druha, ale duvod k radosti neni. Treba pridavat VIFku a BA98.
23. 12. 2016 21:04
Re: E10
co myslite ze v tom vifku je uplne stejna sragora jako je etahanol
Avatar - Ja Prvni 123
23. 12. 2016 20:46
Dodnes na to vzpomínám...
Vraceli jsme se se starým Ducatem z Německa... na "zádech" Lancii... a skutečně pár kilometrů před hranicema, v tom stoupání k horám, které nám umožnili přežít ta staletí s rozpínavým sousedem, nám došla nafta.
Nějak po půlnoci.. detaily už si nepamatuju.

U nářadí byla pětilitrové plechovka se starým ředidlem, používaným na čištění nářadí a tak... a u té Lancie kvalitní motorový olej...

Tak jsme vyrobili "hu hu koktejl"... a to Ducáto na tuhle strašidelnou směs normálně dojelo asi 30 km k první otevřené benzínce... kde jsme to přetankovali naftou - a ten motor pak v pohodě naběhal ještě asi 300 tis kilometrů.

Jo jo, to byly doby.
:-)
Rozbalit vlákno
1
24. 12. 2016 12:14
Re: Dodnes na to vzpomínám...
TakTak, kolega kedysi experimentoval a jazdil na zmes toluenu a benzínu. V drogériách na neho zo začiatku pozerali ako na feťáka.
Avatar - MGRR
24. 12. 2016 08:20
100-150.000km na olej a motor prede jako kote, je tizsi, sam
Auto jezdilo od pocatku na cisty slunecnicovy olej, pres patnact let, pak se pro zavadu automatu odstavilo a pouzilo na dily. Jen na podzim se olej redil s benzinem, nekdy s naftou, zalezi kde co doslo a v mrazech se jezdilo na čistou naftu s trochou benzínu. Jezdilo to dlouhe streky, ale i bezny provoz, 100-150.000km pouze na cisty olej, pres, 200.000km celkove.

Rexton s úžasným motorem 2,9TD s radovym cerpadlem a vstriky bez elektroniky, sice 88kw, ale radost jej slyšet, proti moderním a chrcicim commonrail.

Ten motor i s turbem funguje v jinem aute dodnes, v nejhorsich mrazech chyta stale na brknknuti a je mu jedno na co jede.
Motor je na olej mnohem a vyrazne tizsi, odhadem 5-10% zanedbatelna ztrata vykonu, mel ale nadherne sametovejsi chod. Zadna degradace oleje, zadny rozdil po vypusteni proti jinym autum co jezdi na naftu. Filtry ma bezne papirove, zadna zmena, filtr naftovy, zadna zmena, nadrz po dobu provozu cista.

Kazdopadne, na olej u starsich a vybranych motoru naprosto bezne, v klidu a bez obav jezdit lze.

Znam nekolik lidi, automechniku co jezdi se starymi Musso 2,9D a TD pouze na prefiltrovany a vyjety cerny olej z motoru, prevodovek, smichane nafty s benzinem, co lidi u pump popletou hadice. Ano, maji stare auto, ale nestoji je korunu a ten vyjety olej... to chce odvahu, jedno z tech aut ma 500.00km a nepoznate to na nem.
Kdyz repkový olej muzou pridavat politici obcanum do paliva u modernich aut, kterym to skodi... a karbon v motorech je castecne jednim z projevu, tak to ti lide vzali z gruntu.

Kdysi jsem cetl US clanek (tam mají jizdu na olej za ekologicky prinos), ze prach a pyl kvetouci repky je pro prirodu i dili mnohem horsi, nez zplodiny ktere se z ni vypousti.

Vyplati se koupit klidne drazsi (nadherny stav) Mercedes 124, dnes uz nevidane auto, za par let vzacne a cenne auto.
V Nemecku tyto stare auta moc nejezdi, protoze povinna dan s vlastnicvi je 400-spis k 700euro/rocne. Tam jezdi na olej hodne kamiony s ohrivaci a automaticky prepinacj soustavou, aby se nezmenil olej v sadlo a nez se dojede na misto a motor se vypne, prepnou jej predtim na naftu, aby moderni vstriky pri startu tolik netrpeli.

No a kdo najde odvahu a chce na olej jezdit, v Cesku je mysli nejvice zkusenosti na www.dieselpowerforum.cz
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
24. 12. 2016 11:03
Re: 100-150.000km na olej a motor prede jako kote, je tizsi,
Diesel je motorem budoucnosti. Nevylučuji, že spíše ve verzi na zemní plyn.
24. 12. 2016 09:21
Kdysi to bylo pestřejší
Svítiplyn, dřevoplyn, dynakol, na to se kdysi jezdilo. Diesely samozřejmě všechny druhy olejů, sám Rudolf Diesel používal arašídový olej.
Dneska je ropa za hubičku a tak si na tyto alternativy nikdo ani nevzpomene. LPG stálo v létě 10 korun, to i lahev balené vody je dražší :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
24. 12. 2016 11:44
Důležité bude
co nejdříve skoncovat s podporou smrtelně škodlivých (a energeticky hloupě neúčinných) zážehových motorů. Jinak nás CO2 zahubí. [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
24. 12. 2016 13:03
Re: Důležité bude
On někdo ty spalovací motory podporuje ? Jak ?
Ale souhlas, určitě bude fajn až se někdy v budoucnu najde rovnocenná náhrada. Bohužel je to ale pořád v nedohlednu
Avatar - nathan
24. 12. 2016 13:46
Re: Důležité bude
Jsou Vánoce Adolfe, tzn. měl by být klid, mír a pohoda. Ale já ti to přesto musím říct. Kvůli přesně takovejmhle idiotům jak jseš ty, je celá EU tam kde je. V té nejhnusnější zádeli, jakou si jen Bůh mohl vymyslet za účelm potrestání těch, kteří prostě odmítají používat hlavu.
Apropo, jsi si jist svou sexuální orientací a funkcí ve společnosti? Chodíš se do diskuzí ukájet jako Jan Stern? Pak bys měl ihned opustit tyto stránky, jít si třeba vsadit do Fortuny nebo skočit z Nuseláku. Pro fórum ani historii nejsi zajímavý, ale najdou se i tací, kteří budou tvrdit, že to vůbec nevadí. Vy ostatní, zkuste jim to věřit... anebo ne. Je to na vás.
Avatar - narona
25. 12. 2016 00:53
Co méďa,
volha jezdí i na hadry od nafty >:D
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud