Technika
uz ted jezdite davno na E5 a E10 taky nepoznate neni v tom zadnej rozdil
Vraceli jsme se se starým Ducatem z Německa... na "zádech" Lancii... a skutečně pár kilometrů před hranicema, v tom stoupání k horám, které nám umožnili přežít ta staletí s rozpínavým sousedem, nám došla nafta.
Nějak po půlnoci.. detaily už si nepamatuju.
U nářadí byla pětilitrové plechovka se starým ředidlem, používaným na čištění nářadí a tak... a u té Lancie kvalitní motorový olej...
Tak jsme vyrobili "hu hu koktejl"... a to Ducáto na tuhle strašidelnou směs normálně dojelo asi 30 km k první otevřené benzínce... kde jsme to přetankovali naftou - a ten motor pak v pohodě naběhal ještě asi 300 tis kilometrů.
Jo jo, to byly doby.
😄
Nějak po půlnoci.. detaily už si nepamatuju.
U nářadí byla pětilitrové plechovka se starým ředidlem, používaným na čištění nářadí a tak... a u té Lancie kvalitní motorový olej...
Tak jsme vyrobili "hu hu koktejl"... a to Ducáto na tuhle strašidelnou směs normálně dojelo asi 30 km k první otevřené benzínce... kde jsme to přetankovali naftou - a ten motor pak v pohodě naběhal ještě asi 300 tis kilometrů.
Jo jo, to byly doby.
😄
Auto jezdilo od pocatku na cisty slunecnicovy olej, pres patnact let, pak se pro zavadu automatu odstavilo a pouzilo na dily. Jen na podzim se olej redil s benzinem, nekdy s naftou, zalezi kde co doslo a v mrazech se jezdilo na čistou naftu s trochou benzínu. Jezdilo to dlouhe streky, ale i bezny provoz, 100-150.000km pouze na cisty olej, pres, 200.000km celkove.
Rexton s úžasným motorem 2,9TD s radovym cerpadlem a vstriky bez elektroniky, sice 88kw, ale radost jej slyšet, proti moderním a chrcicim commonrail.
Ten motor i s turbem funguje v jinem aute dodnes, v nejhorsich mrazech chyta stale na brknknuti a je mu jedno na co jede.
Motor je na olej mnohem a vyrazne tizsi, odhadem 5-10% zanedbatelna ztrata vykonu, mel ale nadherne sametovejsi chod. Zadna degradace oleje, zadny rozdil po vypusteni proti jinym autum co jezdi na naftu. Filtry ma bezne papirove, zadna zmena, filtr naftovy, zadna zmena, nadrz po dobu provozu cista.
Kazdopadne, na olej u starsich a vybranych motoru naprosto bezne, v klidu a bez obav jezdit lze.
Znam nekolik lidi, automechniku co jezdi se starymi Musso 2,9D a TD pouze na prefiltrovany a vyjety cerny olej z motoru, prevodovek, smichane nafty s benzinem, co lidi u pump popletou hadice. Ano, maji stare auto, ale nestoji je korunu a ten vyjety olej... to chce odvahu, jedno z tech aut ma 500.00km a nepoznate to na nem.
Kdyz repkový olej muzou pridavat politici obcanum do paliva u modernich aut, kterym to skodi... a karbon v motorech je castecne jednim z projevu, tak to ti lide vzali z gruntu.
Kdysi jsem cetl US clanek (tam mají jizdu na olej za ekologicky prinos), ze prach a pyl kvetouci repky je pro prirodu i dili mnohem horsi, nez zplodiny ktere se z ni vypousti.
Vyplati se koupit klidne drazsi (nadherny stav) Mercedes 124, dnes uz nevidane auto, za par let vzacne a cenne auto.
V Nemecku tyto stare auta moc nejezdi, protoze povinna dan s vlastnicvi je 400-spis k 700eur👋rocne. Tam jezdi na olej hodne kamiony s ohrivaci a automaticky prepinacj soustavou, aby se nezmenil olej v sadlo a nez se dojede na misto a motor se vypne, prepnou jej predtim na naftu, aby moderni vstriky pri startu tolik netrpeli.
No a kdo najde odvahu a chce na olej jezdit, v Cesku je mysli nejvice zkusenosti na www.dieselpowerforum.cz
Rexton s úžasným motorem 2,9TD s radovym cerpadlem a vstriky bez elektroniky, sice 88kw, ale radost jej slyšet, proti moderním a chrcicim commonrail.
Ten motor i s turbem funguje v jinem aute dodnes, v nejhorsich mrazech chyta stale na brknknuti a je mu jedno na co jede.
Motor je na olej mnohem a vyrazne tizsi, odhadem 5-10% zanedbatelna ztrata vykonu, mel ale nadherne sametovejsi chod. Zadna degradace oleje, zadny rozdil po vypusteni proti jinym autum co jezdi na naftu. Filtry ma bezne papirove, zadna zmena, filtr naftovy, zadna zmena, nadrz po dobu provozu cista.
Kazdopadne, na olej u starsich a vybranych motoru naprosto bezne, v klidu a bez obav jezdit lze.
Znam nekolik lidi, automechniku co jezdi se starymi Musso 2,9D a TD pouze na prefiltrovany a vyjety cerny olej z motoru, prevodovek, smichane nafty s benzinem, co lidi u pump popletou hadice. Ano, maji stare auto, ale nestoji je korunu a ten vyjety olej... to chce odvahu, jedno z tech aut ma 500.00km a nepoznate to na nem.
Kdyz repkový olej muzou pridavat politici obcanum do paliva u modernich aut, kterym to skodi... a karbon v motorech je castecne jednim z projevu, tak to ti lide vzali z gruntu.
Kdysi jsem cetl US clanek (tam mají jizdu na olej za ekologicky prinos), ze prach a pyl kvetouci repky je pro prirodu i dili mnohem horsi, nez zplodiny ktere se z ni vypousti.
Vyplati se koupit klidne drazsi (nadherny stav) Mercedes 124, dnes uz nevidane auto, za par let vzacne a cenne auto.
V Nemecku tyto stare auta moc nejezdi, protoze povinna dan s vlastnicvi je 400-spis k 700eur👋rocne. Tam jezdi na olej hodne kamiony s ohrivaci a automaticky prepinacj soustavou, aby se nezmenil olej v sadlo a nez se dojede na misto a motor se vypne, prepnou jej predtim na naftu, aby moderni vstriky pri startu tolik netrpeli.
No a kdo najde odvahu a chce na olej jezdit, v Cesku je mysli nejvice zkusenosti na www.dieselpowerforum.cz
Svítiplyn, dřevoplyn, dynakol, na to se kdysi jezdilo. Diesely samozřejmě všechny druhy olejů, sám Rudolf Diesel používal arašídový olej.
Dneska je ropa za hubičku a tak si na tyto alternativy nikdo ani nevzpomene. LPG stálo v létě 10 korun, to i lahev balené vody je dražší 😄
Dneska je ropa za hubičku a tak si na tyto alternativy nikdo ani nevzpomene. LPG stálo v létě 10 korun, to i lahev balené vody je dražší 😄
co nejdříve skoncovat s podporou smrtelně škodlivých (a energeticky hloupě neúčinných) zážehových motorů. Jinak nás CO2 zahubí. [odkaz]
On někdo ty spalovací motory podporuje ? Jak ?
Ale souhlas, určitě bude fajn až se někdy v budoucnu najde rovnocenná náhrada. Bohužel je to ale pořád v nedohlednu
Ale souhlas, určitě bude fajn až se někdy v budoucnu najde rovnocenná náhrada. Bohužel je to ale pořád v nedohlednu
Jsou Vánoce Adolfe, tzn. měl by být klid, mír a pohoda. Ale já ti to přesto musím říct. Kvůli přesně takovejmhle ***ům jak jseš ty, je celá EU tam kde je. V té nejhnusnější zádeli, jakou si jen Bůh mohl vymyslet za účelm potrestání těch, kteří prostě odmítají používat hlavu.
Apropo, jsi si jist svou sexuální orientací a funkcí ve společnosti? Chodíš se do diskuzí ukájet jako Jan Stern? Pak bys měl ihned opustit tyto stránky, jít si třeba vsadit do Fortuny nebo skočit z Nuseláku. Pro fórum ani historii nejsi zajímavý, ale najdou se i tací, kteří budou tvrdit, že to vůbec nevadí. Vy ostatní, zkuste jim to věřit... anebo ne. Je to na vás.
Apropo, jsi si jist svou sexuální orientací a funkcí ve společnosti? Chodíš se do diskuzí ukájet jako Jan Stern? Pak bys měl ihned opustit tyto stránky, jít si třeba vsadit do Fortuny nebo skočit z Nuseláku. Pro fórum ani historii nejsi zajímavý, ale najdou se i tací, kteří budou tvrdit, že to vůbec nevadí. Vy ostatní, zkuste jim to věřit... anebo ne. Je to na vás.
Bioetanol se nevyrabi z repky, ale z kukurice nebo cukrovky (to hlavne u nas) a tam se Babis neangazuje, ten ma rafinerie na meřo do nafty...
Čo taký 100 oktan,ten by mohol byť už čistý?
Podobně by to šlo i u benzínu, tam je 4,1 % zákonný požadavek a 5 % je maximální povolené množství. Ale u benzínu to jde vyřešit elegantněji. Dá se tam započítat ETBE (ethyl-terc-butyl-ether), u kterého byl při výrobě použit bioethanol. To se dělá u dražších vysokooktanových benzínů, kde ETBE funguje jako zvyšovač oktanového čísla. Čili ty dražší benzíny neobsahují tu biosložku přímo, ale jen nepřímo, takže se dá říct, že jsou bez biosložky.
Minulé roky šlo započítávat do zákonného požadavku i vysokoprocentní biopaliva (B100, E85), ale to Babiš zakázal.
Mistr Babiš je ale samozřejmě zapojený i do tohoto byznysu, vlastní napříklas z 50% firmu Ethanol Energy.