Technika
fletino
0
Ono to je dano hlavne tim, ze jsou to suv, ktera jsou proste vysoka, tim sviti dal a v urovni oci ridicu nizkych aut. Mel jsem ML s bixenonama a asistent dalkovych jsem vozil bezne vypnuty, protijedouci ridici beznych osobnich aut me skutecne casto problikavali. Od sprna jezdim nove GLE s inteligent LED vcetne asistentu dalkovych svetel a situace je mnohem lepsi. Automatika funguje bezchybne a predvadi slusne divadlo. Kdyz jedu za autem, tak svetla vykroji plochu auta a sviti kolem nej, dokonce mu tim prisvetluji cestu, nehlede pak okoli cesty po stranach. Auta v protismeru drzi taky vykrojena a adaptuji se rychlosti priblizovani. Kdyz je protijedoucich aut vic, tak se vypnou. Mam i jina nizka auta a daleko vic me oslnuji ridici starsich aut s neserizenyma halogenama nebo xenonama, tech denne potkam daleko vic nez suv s led svetlama. Az na tebe bude svitit dalkovyma nejake suv s led svetlama, tak to sakra poznas. >😒]
Přejít do diskuze
Nejhorsi LED svetla pro jine ridice ma Mercedes a potom i nektere BMW, Volvo,... Nejhorsi je tu u vysokych SUV, kdyz vas zezadu dojizdi na dalnici, kdy ta jejich automatika vubec netlumi svetla a sviti jako u dalkovych. Furt cekam, az na to podivaji Americane nebo Brusel a nic. Misto toho mame povinne TPMS, limity na CO2 a nefungujici merici cyklus.
Tak napřed to musí projít přes homologace a nejsem si jistý, jestli platné předpisy vůbec takové opičárny připouštějí
Spíš si říkám co se stane, když světlama namaluju nějakou čáru před jedoucí auto. Stačí když vidím reakce, obzvlášť něžného pohlaví, na změnu vodorovného značení ve městě - prostě to zadupnou a až pak začnou vymýšlet, že vlastně musí do jiného pruhu...