Od loňského podzimu se nabídka čtvrté generace Renaultu Mégane rozrostla o karosářskou verzi kombi, již tradičně pojmenovanou Grandtour. Po technické stránce se od hatchbacku příliš neliší, nabízí však dvě zásadní změny k lepšímu.
...je opět zvláštní. Redaktor si stěžuje na ovládání a pak sám přizná, že je jednodušší než se snažil kostrbatě popsat. Tohle nechápu.
Stejně tak jsem se nedozvěděl nic o tom, jak je nastavené řízení, posilovač. Obecně popisu jízdních vlastností není věnováno moc řádků. Tak nějak fofrově to na mě působí.
Mne příjde, že si autor testu nechce přiznat, že tenhle Megane je vlastně komplexně docela dobré auto a tak slabinu v oblasti dotykového ovládání rozmázne na skoro jednu stránku, aby bylo o čem psát. Je jasné, že někdo, kdo s Renaulty nejezdí často, může mít zezačátku problém, ale to je u hodně značek a každý, kdo celý život nejezdí vozidly jedné značky či koncernu, tohle musí znát a chápat... Sám pak píše, že se auto ovládat naučil, tak kde je problém? >:D
Málokdo asi přesedá ze značky na značku. Tohle je pasé a novinář by se měl oprostit od svých návyků z jiných aut. Pokud se nejedná o přehmaty, ale pouze o odlišnost, pak mě tohle hledání klacku na psa otravuje.
Tohle u mě nebylo terčem kritiky. Štve mě, když se musíš k něčemu blbě proklikávat, ale tady se jedná podle všeho pouze o jinak rozmístěné virtuální tlačítka.
Tak nějak čtu test a nevím, co je na tomhle Meganu vlastně špatně, jen na 3,5*? Kabina je kvalitní, prostornost také nehaníte (já jsem se třeba za sebe neposadil tak, abych neměl nohy narvané v sedačce, v tomhle tuzemská "Voktávka" prostě válcuje konkurenci v této třídě), kufr je solidní (navíc pěkně rovný s nakládací hranou), motor jede dobře (z mé zkušenosti naprosto ideální motorizace do rodinného kombiku a na dálnici se nemusí stydět, nejlepší downsizovaný motor, co jsem zatím jel v mainstreamu, ani mi 2.0Dci v Meganu nechyběla, i když jako vrchol by špatná nebyla), podvozek dobře tlumí....
S tím topením je to docela ošemetné, zahřívání dieslu je prostě pomalejší, když auto po výjezdu z domu táhnete ještě 10 km na okrsce, neohřeje se dostatečně a je jedno, jestli je to Dci, Tdci, TDi... (vlastní zkušenost), ale já třeba najedu hned u baráku na dálnici, dám za 6. a 110 tempomat (abych nevytáčel studené auto), než se ohřeje a topí podstatně dříve. A kritizované ovládání? Vždyť sami píšete, že problém byl, než jste se naučili ztlumit podsvícení, pak to šlo rychle... se zapnutím kompresoru to je asi trochu horší, za to si kritiku zaslouží. Mne by spíše zajímalo, jestli podsvícení lze ztlumit tak, že opravdu neruší při jízdě v noci někde v lesích, kde nesvítí lampy? V Praze to takový problém nebývá :-)
Já si nepamatuju, že bych si nějak zvlášť u jakéhokoliv auta hrál dlouho s podsvícením. Většinou jednou nastavím optimum a nazdar. Pokud jede člověk celou noc a potřebuje to ztlumit, udělá to obvykle při pauze.
Kompresor klimy nevypínám nikdy, prostě je AC neustále zmáčknuté. Jestli to nemá Renault defaultně s možností vypnutí, pak je to velká chyba.
Tak já třeba podsvícení pravidelně tlumím, jelikož mi u auta display mezi budíky dost svítí do očí a vadí mi to. Ve dne ztlumený naopak zase při silném slunečním svitu není dobře čitelný. Ale to je můj boj >:D Naopak klimu používám jen občas, takže vypínání natvrdo mi nevadí, tady chápu kritiku, když pustí maximální ohřev, tak se nespustí i kompresor. Ostatní kritika na Megane je už trochu vycucaná z prstu, viz i tvůj příspěvek výše :-)
Já mám Convers+ display, zelenou pokud vím mělo MK III :-) Klasické MK IV mají červeno-bílou kombinaci. Zelená tolik nevadí, ale nejlepší je bílá.... to třeba měla už Laguna z roku 2002 :-) Ostatní automobilky na to přešly až časem :-)
Kolegyně si loni cestou z Rakouska v novém firemním Mondeu pomohla nalepením kapesníčků na přístrojový štít, prý nemohla najít ovladač na zeslabení (má Mondeo MKIII) ;-)
Už v minulé generaci 1.6 dci mělo el.ohřev natož v nové..pan novinář ani neví jak funguje automatická klima, viz to přepínání na větší teplotu pro rychlejší ohřev kabiny. Nesnáším jak někdo v autě s aut.klimou po startu přidává teplotu s dojmem, že v autě bude rychleji teplo.
Pan novinář rozhodně ví, jak funguje AT klima. Jenže, když je Vám při nastavených 22 a režimu Auto pořád zima, tak si prostě přidáte na 24. Je to o nastavení a rozmístění snímačů. Nebo si vážně myslíte že jsou novináři takoví blbové, že tohle neví. El. ohřev to mít může. Ale taky nemusí fungovat. Pro Vaše info, jsou dva typy ohřevů. Jeden hřeje chladicí kapalinu, takzvaný příhřev a druhý ohřívá vzduch do kabiny na jeho vstupu. A v autě rychleji teplo samozřejmě nebude, ale tepleji ano.
Ad prostornost. Podrobnější průzkum včetně jízdy mám domluvenej na příštý týden, takže zatím sezení vzadu neposoudím. Uvidíme, jsem na to zvědav, obzvlášť když ty nejsi zase nějakej XXXL. ;-)
PS: Zajímavé je, jak se tělesné rozdíly mezi námi stírají v případě motokár. Tam se vejde každej a neřeší to. >:-[]
Určitě zkus, ono je to i tim, jak moc se "taxikářsky vyvalíš" za volant >:D Já měl kolena v sedačce, ale nic extrémního to nebylo, neboj :-) Určitě je to pro mnejedno z aut, o které bych v této třídě projevil zájem a to zejména v testované konfiguraci :-)
No, já nevím, ale občas jsem pocítil svůj váhový přebytek, především na zajetém čase >:-[] Taky držím od té doby drastickou dietu, abych vám to natřel >:D
Předběžné info ohledně GT už proběhlo, ale k ceně, kterou kdysi zmínil webpaja jsem se tedy moc nepřiblížil. Nicméně to chce trpělivost, ohledně Clia RS to byl taky "porod" než se cena sladila s mou představou. Jenom se pak nikdo nemůže divit, že jsem tehdy našel paralelu mezi auty a fotbalem, resp. tím co o něm řekl mírně frustrovaný Gary Lineker : "Fotbal je hra, kterou hraje dvaadvacet lidí, a kterou vždycky vyhrají Němci." :-)
Já se pak taky někdy ozvu až zjistím, jestli se od dubna vlezeme do Meganu nebo už to bude chtít Grand Scénic (dle financí to sice vidím na Lodgy >:D )
Já se po prvních jízdách zotavoval z naraženejch žeber asi měsíc >:D . Od té doby tu zatáčku za tunelem projíždím opatrněji.. nikdy bych nečekal jaká to může bejt šlupka do gum >:-[]
Já jsem teď spíš reagoval na woodym zmíněnou ergonomii posazu, vyšší člověk ty nohy musí kolem volantu prostě obtočit, do čehokoli připomínajícího jen náznakem ideální posaz za volantem, to má hodně daleko. ;-)
Jako majitel nového Megane mám k testu pár postřehů . Mám motor 1,2 tce 130 hatchback , takže topení v naftě může fungovat trochu jinak . Ohledně topení je to tak , že je potřeba ho dát v dnešních mrazech hned naplno ( Hi ) , pokud nastavíte teplotu na 25 nebo méně , tak to topí slabě . Po pár minutách už můžete teplotu stáhnout a automatika ji krásně udržuje .
Pravda je to s těmi stěrači , taky mě nechávají uprostřed šmouhu , asi dostali v těch mrazech zabrat .
Pokud používáte dotykový mobil , je ovládání R-linku jednoduché . Asi to dělá problémy jenom automobilovým novinářům >:D .
Podsvícení palubních displejů se po setmění a rozsvícení potkávacích světel samo stmaví , pokud to i tak někoho ruší není problém to nastavit v menu .
Prostorově nemáme v autě žádný problém , mám 180 cm a skoro metrák a za sebe jsi v pohodě sednu . Dále v autě vozím manželku a dítě v sedačce .
S tím zasunutím chodidel pod přední sedačku je to tak , že toho místa není opravdu na rozdávání . Mám ale pocit , že přední sedačka je posazena dost nízko , takže jsi ji stačí pro lepší výhled z auta trochu pozvednout a je všechno OK . Kufr je dostačující , pouze chybí nějaký prostor pro povinnou výbavu , podařilo se mě ji dostat k rezervě , takže OK , ale to se týká jen HB . To je tak asi všechno , pokud jsou nějaké dotazy , tak se ptejte . :-)
S tím topením je to zvláštní, automatika by měla poznat, že je v autě 15, a teoreticky by to měla vytápět stejně, ať je nastaveno 22 nebo 30. Ale možné to je.
Pokud jsou gumičky z prvovýroby horší, tak to není zase takové drama.
LED světla nemám , nechtělo se mě za ně připlácet .
Dynamika se zatím těžko posuzuje , protože mám najeto necelé 3 tis. km , ale vypadá to , že to pojede slušně . Překvapilo mě ticho v kabině i při stotřicítce ( i více ) na dálnici ( 2800 otáček ) .
Spotřeba při cestě do D a zpět po dálnici ( asi 1800 km ) stále klesala až na aktuálních 7,6 l .
Jedna teta mě vezla z poloviny Německa do prahy autem který tady párkrát zmínila a hodně spěchal = plnej na 230 a něco = víc to nejelo, nějakej blb tam vjel brzdy jak uhnul zase plnej a tak dokola = 17,6 l :yes: >:D
Teda tu spotřebu si už nepamatuju přesně ale tak nějak >:-[]
Jezdit se mohlo, ale také stál 2x tolik ;) >:D To by bylo smutné, kdyby to jezdilo stejně, nebo hůř >:D
A proč by nemělo ani jedno jezdit? >:D Naopak si myslím, že ty atmosféry tu budou ještě za 10 let, kdežto první TSI, co třeba tu 1.6 nahradili už dávno ne >:D Já bych si na tu Jettu vsadil, ta byla ještě z dob, kdy VW dělalo etalony >:D
Jetta byla z roku 2006, osazena letitým atmosférickým motorem 1.6, který byl již v té době skoro dinosaurem, ale spolehlivým... Rozhodně bych si vsadil v té době na Jettu MPI, než třeba na stejně starou C4, či Megana ;) Dnes už je to trochu jinak, což jsem psal, tak nevím, proč mi sem dáváš svolávačky za rok 2016 >:D
A co ten Pašík? Má nějaké výrazné problémy jako jeho novější sourozenci?
Nechceš mi tu snad tvrdit, že i před 10-15ti lety bylo VW jako dno spolehlivosti a Francouzi na špičce, že ne? V té době ještě celkem šlo považovat OI/II, Golfa, či Pašíka s 1.6 a 2.0 MPI či 1.9 TDI za etalon ve svých třídách i do spolehlivosti. Dnes je to jinak, řekl bych, že nastává rovnováha, kdy se spálíš u jakékoliv značky a VW si prošlo koncem prvního desetiletí nového milénia dost kritickým obdobím jak na poli naftových (2.0TDI PD), tak i benzinových (TSI) motorů :-) Mýlím se snad?
Ano, 2.5TDI byl kritický, ale také kus od kusu, bylo hodně verzí. Pokud bych dnes hledal auto za 50 tisíc, budu koukat právě po nějakém Passatu, nebo Golfu, či Boře. Buď MPI, nebo 1.9TDi, právě z duvodu jejich techniky :-)
Ne, opravdu bych si nekoupil 11tiletou C5... pár kamarádů je mělo a to je levnější ty peníze hodit do kanálu. Nekoukej jen na statistiku, tam může být zanesen problém, který majitele takto starého auta vůbec nebude trápit a provozu nijak nezamezí.
Matně vzpomínám že kdysi nějaká C5 vyhrála v přetočenejch kilometrech = ty čísla fakt nedám ale C5 1.6 měla v reálu najeto snad o 160 t. km víc? Možná si to někde pamatuje ;-)
Koupě 11-12 let starýho auta je loterie = to nemá cenu rozebírat
A když už = obecně prostě radši tu 911 nebo to Subaru atd. :-)
Zajímavý že to MB M byl děs běs před 12 lety a tuhle sem někde čet že etalon nespolehlivosti je i teď. No a tabulku testů na 100 000 km Autobildu vede Kia a druhej je Hyundai :yes: >:D
Však jo... motor asi bude solidní, ale až se ti v prosinci zaseknou otevřená okna, nebo ti nepůjde zamknout auto... teda tobě ne, ale tetičce >:-[] >:D Víš kam tím mířím ne? >:D Já to zažil...
Rozvody jsou OK. K tomu 2,5TDI to taky není globálně pravda. Měl jsem V6 z roku 2003, kde byly problémy odstraněny po technickém FL. Žádné žihadlo ani spořínek, ale spolehlivý tahoun. ;-)
V6 2.5 TDI je jeden z nejproblematičtějších motorů a navíc je to veřejně známý! Schválně si zadej jen V6 2.5 TDI do Google a čti = klidně i na VW audi fórech = a nezůstávej u jen u češtiny :-)
[odkaz]
Ale vzhledem k tomu že zmiňuješ závěrečnou verzi po roce 2003 = sám to jistě víš :-)
Ne, ale tehdy jsem prostě pospíchal (kvůli jediné závadě, co jsem na Mondeu měl, kvůli které jsem s ním nemohl pokračovat v jízdě a to špatné lanko kapoty, takže nešla uplně zavřít a já se chystal v té době ještě na školní lyžařský kurz >:D na týden... to jsem si netroufl nechat odstavené v mrazu někde u horské chaty, oprava pak sice stála 200 Kč, ale v neděli odpoledne to nikdo neopravil >:D ). Musel jsem se vrátit domů pro Jettu (naštěstí jen z druhého konce Prahy) a pak stihout nástup na kurz do asi 17ti hodin, jinak vyškrtnutí, přišel bych o kredit, který jsem potřeboval ke státnicím atd (my lajdáci naháněli kredity všelijak >:D ) ... no prostě jsem musel pospíchat >:D Takže dálnice Pha-MB konstantně 190-200 (to bylo poprvé a naposledy, kdy se to auto takhle rozjelo >:D ), sežralo to 1/3 nádrže a pak zbytek okrsky, brzda-plyn. Dorazil jsem včas, kredit dostal, neumřel jsem a dostudoval >:D Už nikdy znovu >:D
Hele to ti fakt spíš někde tekla nádrž, hodně podobnou trasu (Praha-JBC a pak jeste o kousek dál) jezdím ve stosedmdesátikoňovym atmo dvoulitru taky a přes 15 se prostě nedostanu >:-[]
Ono když to vezmeš i logicky. Pokud auto stojí celou noc venku v mrazu, tak to vytopení na požadovanou teplotu, ještě ve spojením s pomalu zahřívajícím se dieslem, prostě trvá déle, než u benzinového auta, které stojí navíc v garáži :-) Proto tam každej automaticky dá hi a pak to stáhne :-) Já to dělám stejně.
Takhle to fungovalo i u Focusu minule generace.....ono kdyz das "max", tak se u diselu (ted uz je to i u primo vstrikovanych benzinu) zapne vyhrivani "dratkama" nez se ohreje motor....a tim proudi dovnitr teplo rychleji.
Velmi dobre to fungovalo u Peugeotu 508 2,0 diesl...topeni fungovalo po par km (vyjezd z garaze 7 stupnu , venku napr minus 5. Das na max..zacne topit rychle a foukat intenzivne.
Kdez to novy passat je v tom tragicky..das na max.....sice za chvili zacne topit..ale fouka pomalu..a clovek si musi manualne pustit ventilator na vice otacek..
Jiank sice jsme u Renaultu Megane...ale kdyz dostal jen 3,5 hvezdy..tak to stejne bych dal za par minel Passatu :-)
Sterace: uz po 300km na dalnici neni schopen stirat velky pruh mezi ridicem a spolujezdcem (a muzete ostrikovaci strikat jak chcete) TO u P508 diky protibezne chodicim stercum se me nikdy nestalo.
Denni sviceni navigace: čidlo, ktere prepina mezi nocnim a dennim rezimem je spatne naastavene : jedu v poledne venku svidi slunicko skrze mraky..ale prepne do nocniho rezimu, tak ze mapy a i ostatni na displeji hure vidite..
- blbe funguje dotykove zmykani dveri..jednou jo .pak trikrat ne
- obcas nenajedou mapy od googlu..nebo najeduo az po 5 minutach
- obcas cela navigace/infotaiment blbne- po nastartovani.....nekdy se i vypne za jizdy
- priserne razeni od DSG...ano umi nektere veci udelat rychle...ale aby podradila, tak pedal plynu zmacknete temer na max, coz napriklad projedete krizovatku s odbocenim doprava a je zarazena automatem trojka...chcete zrychlit..nedeje e nic...pridate jeste vic..nic jeste vic..práásk tam za 2 a samozrejme jak uz ma clovek temer plny plyn tak auto vystreli kupredu (moc komfornti t oneni pri porovnani s dvojspojkou z minuleho mondea byt tp byl benzin EB..tal..nic..moc :-)
- pak jeste design infotaimentu je jak z roku jedna dve....v dnesni dobe hruza.
- spotreba po 5 tis km porád 7,9 (190 koni diesl automat 4 kolka)..tedy nic moc
- do 100km/h dobra dynamika..pak nic moc
- hure sviti LED proti nove gen. Mondea a to o dost
- hlucnost prumer (vzduch a hnusny zvuk motoru..takova divna pila)
to jsou ale temer vsechny negativa, pak uz jen same pozitiva a jistoty :-)
- perfektni zpracovani inerieru i exterieru
- vekly interier zejmena v zadu
- rozumne velky kufr vcetne rezervniho plnohodtnotneho kola (uplne stejna lita 17nactka jako rezerva)
- rychle ovladni infotaimentu
- da se ovladat i v hlasove a v cestine...a funguje to
- pripojeni na internet
- dobry pozas, dobry volant (byt na sedavky z P508 to nema ani nahodou)
- vyborne vyresene odkladaci prostory
- puuzite materialy taky ok
- velmi dobre handsfree (napr. proti hyundai Tuscon..ktery je tragicky :-)
- jizdni vlastnosti fajn, ctyrkolka po vcerejsi jizde na snehu...ledu....pres pul republiky tam a zpet do orlickych hor a vysocina a atd....super
Tak ...a dali by jste po takovem hodnoceni Passatu 4-5 hvezd a Megane jen 3,5? (byt jde o jine tridy....)
Vetsina veci co zminuji temer nikdy nezazni v testech..kor ne u koncernu. Myslim ty negativni.
Moc se mi to nezdá s tou klimatizací, zkus to ještě sledovat. Mám minulou generaci a i ve všech autom. klim. bylo jedno jestli dám Hi nebo teplotu, teplo šlo stejně rychle. Jinak ale na aut. klim. můžu jen pět chválu, funguje velmi logicky, neznám zamlžené okno a ani nevím jestli jsem ji měl někdy jinak než na aut. režim, fouká moc pěkně, v zimě krásně teplo na nohy a do obličeje malinko chladněji, což může u někoho trochu klamně navazovat pocit, že topí málo. Výsledek je, že se nestává, že by mi někdy bylo v autě moc vedro nebo zima.
Do rodinného kombíku deisel ??? Jediný rozumný dôvod? Čím vyváži rozdiel 3000 EUR oproti rovnakému benzínu?
Pri rozdiele cca 1,5L na 100km (viac to nebude) sa 3.000 EUR "vráti" po cca 166.000 km, teda po 166.000 km ušetrím prvé EURo. (rozdiel v cene palív som nerátal, nakoľko tých 3.000 si musí tá rodina v 90% požičať a teda je ešte väčší).
Tak ešte nech najazdí rodinka tých 40.000 km do 200.000 km nech si môže povedať že ušetrila 500 EUR vlastníctvom super dieslu ...(čo tam po tom, že ten smrad a častice musia dýchať tie ich deti aj iné deti, a v zime budú pekne v aute mrznúť ...).
VIvat "naprosto ideální motorizace do rodinného kombíku" ...
Otázkou je (a redaktor na to nedal odpověď), zda aspoň dieselová verze má přímotop (ať už vzduchový nebo v topném okruhu) právě pro rychlejší ohřev interiéru po startu.
Pokud nemá, tak je to poměrně velké minus pro auto jako celek, ale je to normální. Pokud má, tak je něco v nepořádku - možná je přímotop nefunkční.
To by mě taky zajímalo,a především jestli je možnost mít z výroby nezávislé topení? Známý má Berlingo 1,6 HDi rok 2014 a už to několikrát řešil v servise,že vozidlo netopí,teplota ukazuje nulu nebo kolísá. V servise mu řekli že priorita nových motorů je ekologie takže topení je až na posledním místě >:D a jediné řešení tohoto nedostatku je nezávislé topení,které tam bylo za příplatek 25 tisíc a prodejce mu ho nabízel ale on odmítl.
Dle ceníku z výroby bufík dodat nelze. Na druhou stranu, jedná se o standardní auto, takže Webasto určitě bude mít nějaký kit, aby šel bufík dodatečně zabudovat.
Nejlepší stejně bude do tohoto typu auta si vzít benzín. Bude to sice jezdit o 1-1,5 litr navíc, ale odpadne hromada starostí o diesel, ušetřené peníze vrazit do výbavy auta nebo dovolené a topit to bude normálně.
Já ti nevím. Přeplňované zážehové malorážky topí snad nejhůř. Vznětové totiž mívají přídavné topení, ale zážehové ne (nějaká automobilka to nabízela i u nich za příplatek, ale už si nejsem jistý která). V tomhle směru není nad větší motor.
Nevím jak u Renaultu, ale mám osobní zkušenost u Octávky s 1.4 TSI 103 kW v předchozí generaci a 1.4 TSI 110 kW v současné generaci a tam elektrický přímotop je. Takže i u malých benzínů bývá přímotop.
Každopádně i kdyby tam nebyl, tak stále zbyde více odpadního tepla u zážehového než vznětového motoru.
Už je to pěkná doba, co jsem viděl test topení. Pokud topí rychle, tak je to jen dobře. Takovou zajímavostí je, že u některých aut (nevím, jak je to rozšířené) záleží, pro jakou zemi byl daný kus určený.
Je možné, že to nebylo tak hrozné - v hlavě mi utkvělo, že malé přeplňované motory na tom byly špatně. A mezi nejlepšími byly i vznětové. Mohly však být i mezi nejhoršími.
Naopak, 1.2tce (resp. jeho dig-t inkarnace v nissanu) topi temer okamzite. I v minusovych teplotach a jen v mestskem provozu topi do par minut. :yes:
Naproti tomu kdyz si vzpomenu na leta s benzinovym r6 v BMW, tak ten se za 6 mestskych km v podobnych teplotach nepohnul z modreho pole.
Tato verze prý nemá pomocný ohřev (tak mně to řekli u prodeje) a údajně bude přidán do my2018.
Jediné řešení je nezávislé topení. Kromě rychlejšího ohřevu vnitřku je u nafty daleko důležitější, že v době vyjetí je také zahřátý motor a spotřeba nafty pro topení (0,2 až 0,4l) se ti vátí po cca 15 ujetých kilometrech a to nemluvím o tom, že motor netrpí kratšími jízdami v zimě (cca okolo 15 km) a tím jsou menší náklady na servis.
"Tím byl v případě testovaného vozu vznětový čtyřválec 1.6 Energy dCi 130. Jak už název napovídá, jedná se o jednodušší verzi motoru R9M, která si vystačí jen s jedním turbodmychadlem."
Pánové omluva, článek jsem ani nečetl, když jsem viděl ty hvězdy.
Jenom jsem rýpal do hlášky v testu MB C AMG: --Ten musí mít přinejmenším přes 400 koní! Jenže chyba lávky. Tento motor má „jenom“ 270 kW.
To je tak pěkný auto, strašně se mi líbí! Viděl ho jen dvakrát z auta i základní výbavu ale super. A to jsem byl při uveřejněný prvních fotek skeptický...
Ale teda nevím jestli bych si koupil Megana kdybych vybíral, když chci benzín tak 1.2 (to bych ze současné OIII 1.8 nezkousnul) a pak 1.6 ok, ale to je s automatem a cenově už nesmysl..
Chybí jim ekvivalent 1.4 tsi 110kW, bez automatu od cca 450.000,-
Je tam 10 barev plus 1 modrá speciálně pro GT a ne že by to zas byl nějakej extra výběr, ale tu stříbrnou (ještě ke všemu v tomhle odstínu) řadím společně s bílou základovkou na úplný chvost. To je ale čistě můj názor.
Pro mě je stříbrná aktuálně de-mode. Dá se zvládnout u auta na velkých kolech, s hezkejma světlama a tak... a musí být čisté. Pak to je takovej ten technicistní Audi-look.
Za mě červená a GT-modrá nejlepší, pak tam jsou ještě dvě slušné modré, jedna z nich taková ta klasická světlá co už byla na minulé generaci. Pak asi kovově šedá. Černá by mohla být ok na ten sedan, ale na kombík spíš ne.
Mě se pořád nedaří u megana a talismana strávit ty "kly" denního svícení, vizuálně rozbíjejí předek, prostě se mi to nelíbí. V té stříbrné se trochu ztrácejí, takže i s tímto plus bych stříbrnou na megane kombi klidně vzal.
Každopádně, renault umí momentálně jedny z nejlepších barev, ta jejich žlutozlatá metla a červená jsou excelentní. ;-)
Ano, zbytečně široké jsou ty lampy. K tomu poznámka, vždycky čtu, jak horizontálně umístěná zadní světla opticky rozšiřují auto, na mě to působí přesně naopak, čím širší a tím blíže k sobě auto světla má, tím mi přijde záď opticky užší. :-)
Já mám u kombíku zase trošku problém s proporcema. Vím že přímo z boku na auto nikdo nekouká, ale ten pohled zvýrazňuje to, co mě tam trošku ruší i naživo - dlouhej přední převis, hodně plechu nad zadním kolem díky téhle... dynamicky stoupající linii oken:
[odkaz]
...a řekl bych, že to stříbrná zhoršuje.
Práve Megane Grandtour GT dáva najväčší zmysel. Dizajn exteriéru a interiéru ktorý jednoducho chytí človeka za srdce, perfektný posed za volantom, vnútorný priestor, k tomu bohatá výbava, špičkové jazdné vlastnosti, výkonný a úsporný motor a skvelá cena. Radím odskúšať.
je na 99% jasny, ze emise jedovatých NOx v beznym provozu tohle auto vůbec neresi a jeden tenhle naftovej renault vypusti vic jedu, nez 10 benzinovych aut.
kupujte tyhle jedomety, brzo vas s tim ale nepusti do mesta
zajimavy, ze včera snad na všech serverech co se NEzabyvaji motorismem probehla informace o konecny nafty v osobacich, ale na acz zabyvajicim se autama ani zminka, alespoň jsem nezaznamenal.
pisou, ze
"Používání dieselových motorů je podle převážné většiny šéfů světových automobilek dlouhodobě neudržitelné kvůli jejich dopadu na životní prostředí. "
když pisu konecna, neznamena to hned zítra, ale ustup od naftaky je patrny uz dnes. a většina sefu automobilek to potvrdila.
neminim se hadat, pisu svůj nazor
Ale to je v pořádku. Automobilky ve spoustě případů reagovaly na politická prohlášení a rozhodnutí. Naftová kamna v malých vozech byla totálním nesmyslem.
Kdyz uz postujes, tak si to aspon poradne precti, plnych 53% dotazanych manazeru neveri v budoucnost dieselu...no to je fakt drtiva vetsina...:0)
Fandim Ti ve snaze ukazat na nesmyslnost strkani dieselu bez rozmislu do cehokoliv, stejne jako v boji proti podvadejicim automobilkam, naposledy Renault s Opelem, jen to prosim nedovadej do absurdna, jsou i dobre diesely ve spravnych autech s emisemi na urovni adekvatniho benzinu.
No, jeden článek byl aktuální, konkrétně o tom, že Renault má technologické problémy s naftou a že LNT je zřejmě slepá větev... což je ostatně i závěr, který se dá opatrně udělat z některých měření NOx. Ale moc jsem to nezkoumal.
No to jo, jenže doslova. A až se pohnou pořádně, už bude jedno kdo má benzín, kdo naftu anebo jestli svým autem prohejbáš dráty z Temelína. ;-) Bude to chtít loď.
Sorry, že si o redaktorovi myslím niečo nie zrovna lichotivé
"Auto jako celek je docela zdařilé, lepší dojem ale kazí zbytečné chyby. Proč třeba už po ujetí 1200 km zůstává na čelním skle po stíračích uprostřed „šmouha“? Ano, může to být i proto, že někdo stíral zmrzlé čelní sklo což měkké břity moderních aerostírátek nemají zrovna rády." - Akože sorry, ale slušný výraz na označenie autora týchto viet ma akosi nenapadá...
Re: Sorry, že si o redaktorovi myslím niečo nie zrovna licho
Autor samozřejmě nemá záměr auto zneuctít, pouze píše, co viděl a co se dělo. Ano, nemusí to být chyba auta, ale i obsluhy, jak ostatnhě píši. Nevím co je špatného na hodnocení "tři a půl hvězdy". Třeba v UK měl Mégane většinou jen tři hvězdičky (Autocar aj.), takže tak.
Re: Sorry, že si o redaktorovi myslím niečo nie zrovna licho
Nemelte nesmysly o 3 hvězdách v UK.
Vítězství nad Mazdou 3
[odkaz]
4 hvězdy
[odkaz]
4 hvězdy
[odkaz]
4 hvězdy
[odkaz]
4 hvězdy
[odkaz]
4 hvězdy
[odkaz]
4 hvězdy
[odkaz]
A takhle vy se dalo pokračovat. Ale třeba jen neznáte význam slova "většina".
Re: Sorry, že si o redaktorovi myslím niečo nie zrovna licho
taky to nechapu
na aute co ma 150tis km mam stiratka puvodni, stirani zmrzlyho skla vůbec neresim, a stále to funguje OK.
jen uz budu potreti menit sklo ...
V podstatě komplexní spokojenost s vozem a nakonec 3,5 hvězdy...
Vůz jsem viděl někdy v prosinci staticky - v černé a se 17" koly - vizuální dojem na výbormou, co mě překvapilo byla relativně velká světlá výška.
Ty nářky na stěrač jsou trapné, topení je otázka - já osobně toto vždy řešil vyhřívanými sedadly a ideálně i volantem.
Za mně vydařený mainstreamový vůz, který v evropě nebude mít problém.
Ma nekdo z diskutujicich zkusenost s timto motorem? Nejlepe v Nissanu Xtrail?
ACZ pred 3 lety psal, ze motor do 1700rpm jako by neexistoval a pomalu mu klesaly otacky.
"Jednotka má de fakto jenom dvě chyby: citelná prodleva turbodmychadla po sešlápnutí pedálu plynu a neochota zrychlovat z otáček nižších než 1700. "
[odkaz]
Otazkou je, zda se jedna o identicke motory, trebaze maji stejnych 96 kW.
Mám tady srovnání pružného zrychlení Tourana 2.0 TDI 150 se Scénicem 1.6 dCi 130. Pokud jde o ty otáčky, tak je známé, že 1.6 dCi má díky své konstrukci trochu benzínový charakter a není důvod ho podtáčet.
Scénic 1.6 dCi 130
60–100 km/h (4./5. Gang) 6,6/9,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 9,6/11,9 s
Touran 2.0 TDI 150
60–100 km/h (4./5. Gang) 7,2/11,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 10,6/14,2 s
Tak to sem dej. Pokud tedy jde o reálné měření a ne jen nějaké dojmy.
Já ti dám další čísla. Stejné motory, tentokrát Kadjar dCi 130 vs Ateca 2.0 TDI 150 (stejná hmotnost).
Ateca
30-50mph in 3rd/4th 3.6/6.0 secs
50-70mph in 5th/6th 7.9/11.5 secs
Kadjar
30-50mph in 3rd/4th 3.9/5.6 secs
50-70mph in 5th/6th 7.8/9.8 secs
Ještě další srovnání:
Kadjar 1.6 dCi 130
30-50mph in 3rd/4th 3.4/4.6 secs
50-70mph in 5th/6th 7.2/9.3 secs
QQ 1.6 dCi 130
30-50mph in 3rd/4th 3.6/4.7 secs
50-70mph in 5th/6th 6.7/8.9 secs
Tiguan 2.0 TDI 150
30-50mph in 3rd/4th 3.7/6.1 secs
50-70mph in 5th/6th 8.4/10.9 secs
Kecy...s malým Scenicem je srovnatelný stejně malý VW Sportsvan.
Nový Touran musíš srovnat s Grandem.
TDI v 2.0 jede lépe , objem nenahradíš.
Souhlasím , že 1,6 dci jede lépe než 1.6 TDI.
Je zajímavé, jak znovu a znovu vynecháváš hodnoty pro zrychlení z 0 na různé rychlosti. Jednoduchým vysvětlením by bylo zpřevodování, ale to jen spekuluji. U pružného zrychlení je podle mne velmi důležitou informací, z jakých otáček motor zrychluje.
Už ho mám 3 roky v Meganu, nyní 61t km, dlouhodobá spotřeba 5,17 l/100 km. Nemůžu si na něj stěžovat, na Megana naprosto postačující, kultivovaný.
Co se týče oné charakteristiky v jednotlivých otáčkách... Tak ve starší verzi, co mám já, opravdu pod 1500 ot. se toho moc neděje, auto sice jede, ale vůbec nemá smysl v těch otáčkách jezdit, i rádce řazení doporučuje podřadit, od 1700 ot už začíná docela velký a silný zátah, na 1,6 až nečekaně, zrychluje v pohodě až skoro k 4000 ot.
Jel jsem ale teď tentýž motor v novém Meganu a tam se chová jinak. Žádná turbodíra ani turboefekt se nekoná, reaguje i od cca 1200 ot., nic velkého ale, nicméně i rádce řazení klidně neukazuje podřadit při 1200 ot., ale i tak je lepší jízda kolem těch 1500-2000 ot. Motor se celkově stal uživatelsky přívětivější, především ve městě se s ním jezdí lépe. Nevím, co na tom motoru změnili, ale subjektivně jede jakoby pomaleji, ale reálně to je spíše dáno výborným odhlučněním nového Meganu a absencí velkého turboefektu, který ale zase některým řidičům znepříjemňuje jízdu.
Jel jsem před pár dny Oplovskou 1,6 naftu a jsou si ty motory moc podobné a řekl bych že ve svém objemu špička.
Nissanem X-Trail jsem jel loni při předváděčce.
1.6 dci 130 k narozdíl od Kaškaje na X-Trail vůbec nestačí...leda ve městě , když jedeš 50 km/h.
Při 4 lidech bez zavazadel se téměř nedalo předjet , auto potřebuje silnější diesel.
Na dálnici v kopci zapomeneš na levý pruh..trošku to jede jedině když budeš v autě sám a bez zavazadel.
Proto bude mít letos zpět nový 2.0 dci...s dieslem 1.6 byl prodeje malé.
Krátky Megane dostane 4 hviezdy pričom bolo kritizované hlavne miesto vzadu a Grandtour, ktorý toto vyriešil dostane 3 a pol? Prinajmenšom pozoruhodné >:D
Oba fajn, podvozkově podle mě lepší Mazda, i když tu jsem jel pravda na malých kolech, ale i když novináři tvrdí něco o postačujícím nebo dobrém motoru 1,5 benzín, mě vůbec nepotěšil, určitě jedině s dvoulitrem.
Každopádně doporučuji srovnat a vyzkoušet, ale na více než krátkou jízdu.
Podle mého názoru text testu absolutně nekoresponduje s přísným hodnocením jen 3,5 hvězdičky této konkrétní verze 1.6 dCi. Jinak auto jsem si už stačil prohlédnout a ani u verze kombi s mohutným vozvorem 2,7 m není prostor pro nohy vzadu nic moc, nemluvě o velmi omezeném místu pro hlavy vyšších pasažérů. Zřejmě se tak stalo kvůli brutálnímu mezigeneračnímu snížení karoserie o neuvěřitelných 6 cm! O tom se měl autor zmínit, stejně jako o nedostatečné nabídce benzinových motorů (benzín + manuální převodovka jen ubohá dvanáctistovka! 8-s8-s8-s:no: ) Jinak po stránce vnějšího i vnitřního designu je to velmi pěkné auto, o tom žádná...
P.S. Možnost získat vpřed sklopné opěradlo spolujezdce není zase tak mimořádná věc, např. Seat Leon ST už ho nabízí řadu let! :-):yes:
Souhlasím. Na 3.5 hvězdičkách by nebylo nic tak špatného, vlastně je to pořád nadprůměr. Ovšem v kontextu s tím, jak se tady hodnotí, to vlastně znamená neúspěch. A to zase nekoresponduje s textem, kde původně zmíněné nedostatky (tedy až na ty stěrače ;-) ) jsou vzápětí samotným autorem negovány.
Sklopné opěradlo spolujezdce není možná zas tak mimořádná věc, ale je to mnohem zajímavější fičúra než milión různých asistentů. ;-)
Problém hodnocení je, že není napříč redakcí moc konzistentní. Třeba Fokt používá širší rozpětí hvězd(což beru jako plus), možná i Dusil to tak myslel, kdo ví?
Zřejmě 4 hvězdy od Mičky nebudou totéž, jako od jiných.
ALe Megane měl sklopné sedadlo spolujezdce v minulé generaci taky, ve výbavě Dynamique standard (odpovídá Intense) a jinak v pack Modularita, jen pan novinář asi seděl v Meganu poprvé.
Nejen při osobní prohlídce, ale i při prohlídce fotografií testovaného vozu je naprosto jasná jedna věc - to auto je až obludně dlouhé (hlavně má přehnaně dlouhý přední převis) a přitom přehnaně nízké. A navíc jeho střecha od sloupku B příliš prudce klesá. Zadní pasažéři proto mají málo místa pro hlavu a také až klaustrofobické pocity (kvůli extrémně nízkým oknům v zadním páru dveří) a na úrovni kufru. Celkově vzato je zde naprosto evidentní špatná práce s obestavěným prostorem - takový VW Golf Variant či Seat Leon ST umí díky výborné platformě MQB při rozvoru pouhých 2,63 m poskytnout více místa v kabině, lepší výhled zadních cestujících a také lepší obratnost a nižší hmotnost. :-! Plýtvání prostorem u nového Méganu Grandtour je dobře patrné taky na nesmyslně velké tlouštce zadní výklopné stěny - viz. foto u testu. :-!
Co je geniální na tom, že dáš do auta horší sedačky, nabídneš horší posez? Co je geniální na tom ty zadní ukotvit nízko? Opravdu na to potřebuješ genialitu? Podle mě to umí každý. Každý má také jiné priority a je na zákazníkovi, čemu dá přednost.
A jak jsi přišel na to, že Golf Variant má horší sedačky než nový Mégane Grand Tour? Nebo že zadní sedadlo nového Méganu je výš než u Leonu? Já si to tedy vůbec nemyslím, i v tom novém megoši se vzadu sedí velmi nízko a co horšího, na rozdíl od aut na MQB v něm nemáš dost místa pod předními sedačkami na zastrčení chodidel!
Málo místa pro chodidla jde vyřešit celkem jednoduše. Nedovolíš dát přední sedačku tak nízko jako v novém Méganu. Pan redaktor bude spokojený. Jen řidič pak přijde o možnost si dát sedačku ještě níž.
Takové řešení je ale k ničemu. U aut používajících MQB platoformu (Golf, Leon, Octavia) je ještě slušně místa na chodidla i v případě, že jsou přední sedadla zpuštěna maximálně nízko (a že jsou pak opravdu hodně nízko). Tak to má vypadat. Samozřejmě pokud mezigeneračně snížíš karoseri o nesmyslných 6 cm (kvůli snížení emisí o pár gramů CO2), tak pak dopadá jako u nového Méganu, nemluvě o nepohodlném nástupu do auta a výstupu z něj atd.... :-O
Tohle už jsi zkoušel... A prostě nehoří, pogo, megane sice v posazu pokročil, je to opravdu mnohem lepší (němečtější) než v předchozích generacích, ale pořád je golf na tom v posazu lépe a v prostornosti také, zejm. ve vztahu k vnějším rozměrům. V umění práce s prostorem na daném půdorysu je v mainstreamu tím kdo umí nejvíc, škodovka, ať se to komu líbí nebo ne.
Ano, dojmy z testu neodpovídají konečnému hodnocení, ale silné stránky i slabší místa jsou popsána dobře, slabší je podvozek, který vyhoví jen běžnému ježdění, slabší je prostor, ostatní je na jedničku, jinými slovy na 4 hvězdy to auto každopádně je.
Když já nevím, který koncern myslí. Jestli ten francouzsko-japonský? Emocí může být spousta, třeba těch, kdy tě někdo v zadním oddíle dloube koleny do opěradla ;-)
Jasně, takový VW Golf emocemi opravdu nehýří, ale pro "emocionálně" žádoucí zákazníky je zde Seat Leon a ten sportovních emocí vyzařuje rozhodně víc, než Mégane (designem i jízdními vlastnostmi). A jeho nabídka benzinových motorů končí až 1,8 l, resp,. dvoulitrem a nabízí i verzi 4x4. Všechny motory navíc můžeš mít i s manuálem. Tomu já říkám pořádná modelová nabídka. :-):yes:
Ne, ono úplně stačí, když se do toho auta dozadu posadíš. Zkus to a dáš mi za pravdu! Máš v něm pocit, že ti strop padá na hlavu a boční okna jsou v zadních bočních dveřích i na úrovni kufru podstatně nižší než u konkurentů... :-O
Tak to já mám o 10 cm víc, přesto se najdou kombíky nižší střední, ve kterých se dozadu "za sebe" v pohodě posadím a cítím se vzadu dobře (Octavia, cee´d, i30, Leon, Golf, nová Astra)... Naopak je tomu např. u odcházejícího Civicu, současného Focusu, 308 a toho nového Megoše). Ovšem Octavia Combi III je v této oblasti benzkonkurenčně nejlepší, stejně jako v kufru.
Tak už to chodí, že každé auto je jiné a buď rád, že si můžeš vybrat. Pro tebe je důležíté mít pár cm před koleny navíc, tak si koupíš třeba toho Leona nebo Octávku. Někdo jiný chce mít zase vzadu pohodlné a komfortní sedačky, tak si koupí třeba Mégana. O ničem jiném to není.
Ten automobil je jedno z nejhezcich kombi ve sve tride. Nabizi velke mnozstvi voleb vybavy, velice pohodlny interier, ticho pri bezne jizde, ocekavane a pro bezny provoz dostatecne motory. Ze to v zime hned netopi? A jine automobily se bezne rozehreji take az po ctyrech az peti kilometrech.
Tomasi... Ja to teda vidim na hvezdy ctyri
Hele Sakro... Makas v oblasti luxusni elektroniky. Cili moc dobre vis, ze i v tomto tvem oboru se obcas vrti psem, aby si distributor obhajil premrstene marze :-)
Jo poslední roky se to pěkně rozjelo = slušnej zesík za 100 [odkaz] ale i 200 tisíc eur žádnej problém >:D
Jeden z posledních testů = docela dobrý kabely = ceny sou dole [odkaz] :yes: >:-[]
Otevři si někdy někde ten odkaz nebo rovnou mrkni na hifi-voice ŠÉFREDAKTORŮV NEPRAVIDELNÍK Jak se hodnotí = neni to o cenách ale o přístupu k hodnocení
Paradoxne si rikam, jestli ta diference v hodnocenich neni logicka... Vzdyt mi tady taky kazdej hodnotime subjektivne a i kdyz se na necem shodneme, vzdy vytahneme nejake "ale".
Mozna lepsi tyhle individualni resulty, nez enonuno ( s hackama) nejaky sofistikovany bodovy system.
Ale Tomas mohl klidne dat hvezdicky ctyri. :-)
Za mne jde o pěkné auto designem a to je vše.
Snížení o skoro 6 cm? U kombíku se jedná o prostor!
Ten tady nehledejme.
Zavazadelník průměrný..na kombík malý.
Interier pro mne nestravitelný...tablet uživatelsky děsný, je jen pěkný na pohled.
Místa je poskrovnu..lepší než v hatchbacku , ale na kombi snad jen průměr.
Motor 1.6 dci v kombíku nedostatečný.Chybí dvoulitr.
Se 4 lidmi a zavazadly auto s 1,6 dci už moc nejede..podobně jako v Nissanu.
Jízdně auto podle testu ujde , bez multilinku to lepší nebude.
Cena je však slušná , spoustě lidí to bude stačit.
Dobře jsi to popsal..je to přesně tak.
Mínusů si nevšímej..logicky sem klikne primárně fanda Rencků..a za pravdu se každý zlobí. :-)
Protože jsou kombíky čím dál víc placaté a dlouhé , jejich roli přebírá NYNÍ nejpopulárnější segment SUV.
Co taky lidem zbývá , že? >:D
Megan kombi je pěkné průměrné auto.
Hodnocení odpovídá...krátký Megan by měl o půl hvězdy méně.
Mám Megane Grandtour III a uprímne si nejsem jistej, jeslti se mi ten novej líbí víc. Prijde mi tak nejak zvlástne disproporční. Mozná jen není fotogenickej, nazivo jsem zatím nevidel, tak uvidíme.
Jinak 1.6 dci doporučuju, prekvapive svizný svezení s velmi rozumným odberem nafty.
Auto na 5 hvězd :yes::yes::yes::yes::yes: ,ale ne na ACZ :no: ,mně topí stejné auto a motor výborně,dřív než stará 1,5dci,stěrače fungují a jezdím za 4,3 l i v zimě :yes:
Jezdím služebním Grandtourem 3. rok, celkově najeto něco přes 130tis, já z toho něco přes 60. Motor 1.5 dCi (78kW, RV 2010). Problémy s topením mě trochu překvapily. S kolegou míváme spíš opačný problém: nastaveno na 19°, ale pocitově spíš vedro - hlavně na delších trasách (nad 100km). Ale i na krátkých topí jak ďas. Ráno nastartuju, oškrabu auto a než dojedu do práce (cca 2km), už topí. Nejen elektrickým příhřevem (max na čelní sklo), ale i teplem od motoru. Jak jsem byl proti Renaultům dost skeptický, tady zatím spokojenost. Nová generace je pro nás Bohužel nepoužitelná. Děláme servis kopírek a docela často je převážíme. Do stávajících se na výšku vešly s rezervou cca 5 mm, do nové generace je dostat (ať se nám líbí sebevíc) není šance. Tak šéf začal nakupovat Focusy..