Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 – Dvě mouchy jednou ranou

Od loňského podzimu se nabídka čtvrté generace Renaultu Mégane rozrostla o karosářskou verzi kombi, již tradičně pojmenovanou Grandtour. Po technické stránce se od hatchbacku příliš neliší, nabízí však dvě zásadní změny k lepšímu.
Zpět na článek
4. 1. 2017 10:58
4. 1. 2017 11:03
4. 1. 2017 19:22
4. 1. 2017 13:32
5. 1. 2017 07:42
5. 1. 2017 09:02
4. 1. 2017 21:35
6. 1. 2017 08:54
4. 1. 2017 11:20
4. 1. 2017 11:36
4. 1. 2017 11:44
4. 1. 2017 13:56
4. 1. 2017 19:15
4. 1. 2017 16:42
4. 1. 2017 16:47
4. 1. 2017 18:26
4. 1. 2017 19:54
4. 1. 2017 23:03
5. 1. 2017 07:59
4. 1. 2017 11:39
4. 1. 2017 13:07
4. 1. 2017 20:52
5. 1. 2017 04:25
5. 1. 2017 04:24
4. 1. 2017 11:56
4. 1. 2017 13:54
4. 1. 2017 21:25
4. 1. 2017 22:16
5. 1. 2017 07:47
5. 1. 2017 07:48
5. 1. 2017 07:51
5. 1. 2017 07:57
5. 1. 2017 09:12
5. 1. 2017 09:02
5. 1. 2017 09:44
5. 1. 2017 10:45
5. 1. 2017 00:21
4. 1. 2017 18:09
4. 1. 2017 19:13
4. 1. 2017 20:32
4. 1. 2017 20:39
4. 1. 2017 20:58
4. 1. 2017 21:04
4. 1. 2017 21:01
4. 1. 2017 21:27
5. 1. 2017 10:43
5. 1. 2017 13:38
4. 1. 2017 22:47
5. 1. 2017 04:47
6. 1. 2017 00:11
4. 1. 2017 19:02
4. 1. 2017 19:28
5. 1. 2017 00:10
5. 1. 2017 07:11
5. 1. 2017 09:13
5. 1. 2017 21:42
7. 1. 2017 12:23
4. 1. 2017 10:58
Konzistence..
...je opět zvláštní. Redaktor si stěžuje na ovládání a pak sám přizná, že je jednodušší než se snažil kostrbatě popsat. Tohle nechápu.
Stejně tak jsem se nedozvěděl nic o tom, jak je nastavené řízení, posilovač. Obecně popisu jízdních vlastností není věnováno moc řádků. Tak nějak fofrově to na mě působí.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 11:06
Re: Konzistence..
Mne příjde, že si autor testu nechce přiznat, že tenhle Megane je vlastně komplexně docela dobré auto a tak slabinu v oblasti dotykového ovládání rozmázne na skoro jednu stránku, aby bylo o čem psát. Je jasné, že někdo, kdo s Renaulty nejezdí často, může mít zezačátku problém, ale to je u hodně značek a každý, kdo celý život nejezdí vozidly jedné značky či koncernu, tohle musí znát a chápat... Sám pak píše, že se auto ovládat naučil, tak kde je problém? >:D
4. 1. 2017 11:21
Re: Konzistence..
Málokdo asi přesedá ze značky na značku. Tohle je pasé a novinář by se měl oprostit od svých návyků z jiných aut. Pokud se nejedná o přehmaty, ale pouze o odlišnost, pak mě tohle hledání klacku na psa otravuje.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 11:24
Re: Konzistence..
Vidím to stejně... :-! ;-) Viz kauza pana Vaverky s ovládáním rádia pod volantem :D
4. 1. 2017 11:29
Re: Konzistence..
No comment >:-[] To byl perlař >:D
Avatar - Uživatel_5340709
4. 1. 2017 11:43
Re: Konzistence..
A nejste náhodou vy dva z toho druhého pytle, kteří vlhnou už při pohledu na francouzský kosočtverec? ;-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 11:44
Re: Konzistence..
Když je namontován na pěknou dívku, tak pak jistě ano ;) >:D
Avatar - Uživatel_5340709
4. 1. 2017 11:46
Re: Konzistence..
Tak trochu mi připadlo, že vlastně kritizujete to samé, co děláte u druhé značky.
4. 1. 2017 11:54
Re: Konzistence..
Tohle u mě nebylo terčem kritiky. Štve mě, když se musíš k něčemu blbě proklikávat, ale tady se jedná podle všeho pouze o jinak rozmístěné virtuální tlačítka.
Avatar - Uživatel_5340709
4. 1. 2017 12:01
Re: Konzistence..
Tak jsem to projel ještě jednou, máš pravdu.......
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 11:56
Re: Konzistence..
Přečti si pořádně, co autor testu napsal :-) Ostatně, už ti to Pája popsal. Stejně jsem reagoval i ve svém příspěvku o vláknu níže :-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 11:03
Sestřeleno
Tak nějak čtu test a nevím, co je na tomhle Meganu vlastně špatně, jen na 3,5*? Kabina je kvalitní, prostornost také nehaníte (já jsem se třeba za sebe neposadil tak, abych neměl nohy narvané v sedačce, v tomhle tuzemská "Voktávka" prostě válcuje konkurenci v této třídě), kufr je solidní (navíc pěkně rovný s nakládací hranou), motor jede dobře (z mé zkušenosti naprosto ideální motorizace do rodinného kombiku a na dálnici se nemusí stydět, nejlepší downsizovaný motor, co jsem zatím jel v mainstreamu, ani mi 2.0Dci v Meganu nechyběla, i když jako vrchol by špatná nebyla), podvozek dobře tlumí....

S tím topením je to docela ošemetné, zahřívání dieslu je prostě pomalejší, když auto po výjezdu z domu táhnete ještě 10 km na okrsce, neohřeje se dostatečně a je jedno, jestli je to Dci, Tdci, TDi... (vlastní zkušenost), ale já třeba najedu hned u baráku na dálnici, dám za 6. a 110 tempomat (abych nevytáčel studené auto), než se ohřeje a topí podstatně dříve. A kritizované ovládání? Vždyť sami píšete, že problém byl, než jste se naučili ztlumit podsvícení, pak to šlo rychle... se zapnutím kompresoru to je asi trochu horší, za to si kritiku zaslouží. Mne by spíše zajímalo, jestli podsvícení lze ztlumit tak, že opravdu neruší při jízdě v noci někde v lesích, kde nesvítí lampy? V Praze to takový problém nebývá :-)
Rozbalit vlákno
85
4. 1. 2017 11:24
Re: Sestřeleno
Já si nepamatuju, že bych si nějak zvlášť u jakéhokoliv auta hrál dlouho s podsvícením. Většinou jednou nastavím optimum a nazdar. Pokud jede člověk celou noc a potřebuje to ztlumit, udělá to obvykle při pauze.
Kompresor klimy nevypínám nikdy, prostě je AC neustále zmáčknuté. Jestli to nemá Renault defaultně s možností vypnutí, pak je to velká chyba.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 11:28
Re: Sestřeleno
Tak já třeba podsvícení pravidelně tlumím, jelikož mi u auta display mezi budíky dost svítí do očí a vadí mi to. Ve dne ztlumený naopak zase při silném slunečním svitu není dobře čitelný. Ale to je můj boj >:D Naopak klimu používám jen občas, takže vypínání natvrdo mi nevadí, tady chápu kritiku, když pustí maximální ohřev, tak se nespustí i kompresor. Ostatní kritika na Megane je už trochu vycucaná z prstu, viz i tvůj příspěvek výše :-)
4. 1. 2017 11:29
Re: Sestřeleno
Ty máš ještě to zelené podsvícení nebo už verzi s barevným displayem?
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 11:33
Re: Sestřeleno
Já mám Convers+ display, zelenou pokud vím mělo MK III :-) Klasické MK IV mají červeno-bílou kombinaci. Zelená tolik nevadí, ale nejlepší je bílá.... to třeba měla už Laguna z roku 2002 :-) Ostatní automobilky na to přešly až časem :-)
4. 1. 2017 11:37
Re: Sestřeleno
JJ, Convers už pobírám, ten umí zářit jak falešná pětikoruna. To chápu. ;-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 11:40
Re: Sestřeleno
Jojo, u toho si klidně můžeš číst noviny o půlnoci >:D Convers + : palubní počítač i lampička do auta ! Nyní v akci ke každému Mondeu >:D
4. 1. 2017 12:26
Re: Sestřeleno
Kolegyně si loni cestou z Rakouska v novém firemním Mondeu pomohla nalepením kapesníčků na přístrojový štít, prý nemohla najít ovladač na zeslabení (má Mondeo MKIII) ;-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 12:39
Re: Sestřeleno
Taky dobrý >:D Někdy je na to nevidět lepší >:D , ono MK V nemá už kolečko, nebo tu narážíme na naše opačné pohlaví? >:D Jen, abych byl v obraze ?
4. 1. 2017 12:42
Re: Sestřeleno
Má ho...kolečko >:-[]
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 12:50
Re: Sestřeleno
Myslel jsem si to >:D
Avatar - pumpkin
4. 1. 2017 11:39
Re: Sestřeleno
Ten blbý moment, keď sa človek dozvie o aute viac z komentáru ako zo samotného testu. :-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 11:40
Re: Sestřeleno
A to sem ho zkoušel jen letmo >:D
Avatar - simon_sez
4. 1. 2017 12:14
Re: Sestřeleno
1.6tdi v poslednom golfe kuri rychlo - ma to el.ohrev. myslel som, ze to uz maju vsetky dnesne diesle...
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 12:17
Re: Sestřeleno
No, ale to je tak všechno, v čem je to TDI dobrý >:D
Avatar - woody-alien
4. 1. 2017 12:59
Re: Sestřeleno
To není tak docela pravda. TDI bývalo ideální na použití ve vibračních deskách. >:D
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 13:01
Re: Sestřeleno
Mne napadaj samý neslušný odpovědi na téma TDI a ženy, ale radši nic psát nebudu, je ještě brzy >:D
Avatar - woody-alien
4. 1. 2017 13:09
Re: Sestřeleno
Paradoxně by se ten tvůj nápad hodil do reklamy na Renault. ;-)
[odkaz]
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 13:14
Re: Sestřeleno
Dám si to až večer, zablokovali nám Jůtjůb >:D
4. 1. 2017 19:22
Re: Sestřeleno
Ekofašistická demagogie v krystalické podobě! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Avatar - woody-alien
4. 1. 2017 20:00
Re: Sestřeleno
Jistě, jenže o to tady nejde. A to TDI ve spojení s jistým zařízením pro ženy by se tam hodilo. Neříkej že ne. >:-[]
Avatar - simon_sez
4. 1. 2017 15:40
Re: Sestřeleno
presne tento dovetok som mal napisany, ale potom som ho zmazal >:D
Avatar - Ronault.
4. 1. 2017 13:52
Re: Sestřeleno
Už v minulé generaci 1.6 dci mělo el.ohřev natož v nové..pan novinář ani neví jak funguje automatická klima, viz to přepínání na větší teplotu pro rychlejší ohřev kabiny. Nesnáším jak někdo v autě s aut.klimou po startu přidává teplotu s dojmem, že v autě bude rychleji teplo.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
6. 1. 2017 13:51
Re: Sestřeleno
Pan novinář rozhodně ví, jak funguje AT klima. Jenže, když je Vám při nastavených 22 a režimu Auto pořád zima, tak si prostě přidáte na 24. Je to o nastavení a rozmístění snímačů. Nebo si vážně myslíte že jsou novináři takoví blbové, že tohle neví. El. ohřev to mít může. Ale taky nemusí fungovat. Pro Vaše info, jsou dva typy ohřevů. Jeden hřeje chladicí kapalinu, takzvaný příhřev a druhý ohřívá vzduch do kabiny na jeho vstupu. A v autě rychleji teplo samozřejmě nebude, ale tepleji ano.
Avatar - woody-alien
4. 1. 2017 13:23
Re: Sestřeleno
Ad prostornost. Podrobnější průzkum včetně jízdy mám domluvenej na příštý týden, takže zatím sezení vzadu neposoudím. Uvidíme, jsem na to zvědav, obzvlášť když ty nejsi zase nějakej XXXL. ;-)

PS: Zajímavé je, jak se tělesné rozdíly mezi námi stírají v případě motokár. Tam se vejde každej a neřeší to. >:-[]
Avatar - Ozzman
4. 1. 2017 13:27
Re: Sestřeleno
Určitě zkus, ono je to i tim, jak moc se "taxikářsky vyvalíš" za volant >:D Já měl kolena v sedačce, ale nic extrémního to nebylo, neboj :-) Určitě je to pro mnejedno z aut, o které bych v této třídě projevil zájem a to zejména v testované konfiguraci :-)

No, já nevím, ale občas jsem pocítil svůj váhový přebytek, především na zajetém čase >:-[] Taky držím od té doby drastickou dietu, abych vám to natřel >:D
Avatar - Emel
4. 1. 2017 13:32
Re: Sestřeleno
Já bych se vybavil lampou a letlampou a šel smlouvat o ceně GT :-)
Avatar - woody-alien
4. 1. 2017 15:15
Re: Sestřeleno
Předběžné info ohledně GT už proběhlo, ale k ceně, kterou kdysi zmínil webpaja jsem se tedy moc nepřiblížil. Nicméně to chce trpělivost, ohledně Clia RS to byl taky "porod" než se cena sladila s mou představou. Jenom se pak nikdo nemůže divit, že jsem tehdy našel paralelu mezi auty a fotbalem, resp. tím co o něm řekl mírně frustrovaný Gary Lineker : "Fotbal je hra, kterou hraje dvaadvacet lidí, a kterou vždycky vyhrají Němci." :-)
4. 1. 2017 15:29
Re: Sestřeleno
Chceš ji dohodnout u dealera tady? ;-)
Avatar - woody-alien
4. 1. 2017 19:50
Re: Sestřeleno
Slovy Božského Káji :
"Díky za optání fajn se mám
Až to bude vážné ozvu se sám" ;-)
Avatar - Ronault.
4. 1. 2017 22:23
Re: Sestřeleno
Já se pak taky někdy ozvu až zjistím, jestli se od dubna vlezeme do Meganu nebo už to bude chtít Grand Scénic (dle financí to sice vidím na Lodgy >:D )
5. 1. 2017 07:17
Re: Sestřeleno
Lodgy je fajn...užitkáč ;-) . To neber, vem radši službu navíc :-)
Avatar - Dinar
5. 1. 2017 07:42
Re: Sestřeleno
Neřeší to? Kurňa, dva dny se mi pak vracejí klouby do původní polohy, mám z motokár nohy zkroucený jak hokejky. >:-[]
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 08:54
Re: Sestřeleno
Já se po prvních jízdách zotavoval z naraženejch žeber asi měsíc >:D . Od té doby tu zatáčku za tunelem projíždím opatrněji.. nikdy bych nečekal jaká to může bejt šlupka do gum >:-[]
Avatar - Dinar
5. 1. 2017 09:02
Re: Sestřeleno
Joo, motorsport umí být tvrdý, někdy doslova. >:D

Já jsem teď spíš reagoval na woodym zmíněnou ergonomii posazu, vyšší člověk ty nohy musí kolem volantu prostě obtočit, do čehokoli připomínajícího jen náznakem ideální posaz za volantem, to má hodně daleko. ;-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 09:30
Re: Sestřeleno
Já při své výšce s tebou mohu jen souhlasit :-) Jsou ale mezi námi jedinci, kterým je motokára šitá na míru >:-[]
Avatar - woody-alien
5. 1. 2017 21:15
Re: Sestřeleno
No dobře, opravuji. V tu chvíli to neřeší. V pauze mezi jízdami ses mi nějak zhroucenej ze špatnýho posezu nezdál. ;-)
Avatar - aproximus
4. 1. 2017 19:01
Re: Sestřeleno
ve světle zhuleneckého testu toyoty k ničemu je to celkové hodnocení meganu poněkud velmi střízlivé.
4. 1. 2017 21:21
Re: Sestřeleno
Jako majitel nového Megane mám k testu pár postřehů . Mám motor 1,2 tce 130 hatchback , takže topení v naftě může fungovat trochu jinak . Ohledně topení je to tak , že je potřeba ho dát v dnešních mrazech hned naplno ( Hi ) , pokud nastavíte teplotu na 25 nebo méně , tak to topí slabě . Po pár minutách už můžete teplotu stáhnout a automatika ji krásně udržuje .
Pravda je to s těmi stěrači , taky mě nechávají uprostřed šmouhu , asi dostali v těch mrazech zabrat .
Pokud používáte dotykový mobil , je ovládání R-linku jednoduché . Asi to dělá problémy jenom automobilovým novinářům >:D .
Podsvícení palubních displejů se po setmění a rozsvícení potkávacích světel samo stmaví , pokud to i tak někoho ruší není problém to nastavit v menu .
Prostorově nemáme v autě žádný problém , mám 180 cm a skoro metrák a za sebe jsi v pohodě sednu . Dále v autě vozím manželku a dítě v sedačce .
S tím zasunutím chodidel pod přední sedačku je to tak , že toho místa není opravdu na rozdávání . Mám ale pocit , že přední sedačka je posazena dost nízko , takže jsi ji stačí pro lepší výhled z auta trochu pozvednout a je všechno OK . Kufr je dostačující , pouze chybí nějaký prostor pro povinnou výbavu , podařilo se mě ji dostat k rezervě , takže OK , ale to se týká jen HB . To je tak asi všechno , pokud jsou nějaké dotazy , tak se ptejte . :-)
Avatar - Emel
4. 1. 2017 21:35
Re: Sestřeleno
S tím topením je to zvláštní, automatika by měla poznat, že je v autě 15, a teoreticky by to měla vytápět stejně, ať je nastaveno 22 nebo 30. Ale možné to je.

Pokud jsou gumičky z prvovýroby horší, tak to není zase takové drama.

Co motor? Dynamika, spotřeba? Máte LED světla?
4. 1. 2017 21:54
Re: Sestřeleno
LED světla nemám , nechtělo se mě za ně připlácet .
Dynamika se zatím těžko posuzuje , protože mám najeto necelé 3 tis. km , ale vypadá to , že to pojede slušně . Překvapilo mě ticho v kabině i při stotřicítce ( i více ) na dálnici ( 2800 otáček ) .
Spotřeba při cestě do D a zpět po dálnici ( asi 1800 km ) stále klesala až na aktuálních 7,6 l .
Avatar - _Karel_
4. 1. 2017 22:14
Re: Sestřeleno
Teda pokud jsi jel 130 tak je ta spotřeba přímo masakr. :-O
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2017 22:18
Re: Sestřeleno
Na německý dálnici? ;-)

Jedna teta mě vezla z poloviny Německa do prahy autem který tady párkrát zmínila a hodně spěchal = plnej na 230 a něco = víc to nejelo, nějakej blb tam vjel brzdy jak uhnul zase plnej a tak dokola = 17,6 l :yes: >:D

Teda tu spotřebu si už nepamatuju přesně ale tak nějak >:-[]
5. 1. 2017 04:22
Re: Sestřeleno
To by se měla teta naučit řídit, čau Sakro ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 09:06
Re: Sestřeleno
Co to podle tebe znamená? :-)

Možná má po německejch dálnicích najeto o pár km víc než ty ;-)
5. 1. 2017 09:24
Re: Sestřeleno
Auto co nedá +230 a skoro 18litrů je vtipný... Možná, ty možná ;-) .
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 09:29
Re: Sestřeleno
Bylo to před 12ti lety = a nějak ti to nesouvisí s tim že by se měla naučit řídit :-)

A viz Ozzmanova Jetta 1.6 ;-)
5. 1. 2017 09:37
Re: Sestřeleno
Však Ozzman přiznal, že už svá pionýrská leta má za sebou.

C5 tak špatný motor neměla >:-[]
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 09:40
Re: Sestřeleno
Jako že dneska by to už nedal? To je možný :-)

Vaculík tomu atmo třílitru řikal nejlepší francouzskej motor
5. 1. 2017 09:46
Re: Sestřeleno
To není vyloučený, že byl ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 09:47
Re: Sestřeleno
Prostě atmo třílitr = krásný doby
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 09:56
Re: Sestřeleno
Nedal, už Jettu nemáme pár let >:-[] A taky s léty přišel pud sebezáchovy >:-[] Ale to neříkám, že se v Německu nesvezu....
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 10:04
Re: Sestřeleno
Nebudu psát kolik je Buřtíkovi ale i ve svym věku dá na německý dálnici nějakejch 270 km/h ;-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 09:40
Re: Sestřeleno
Jetta jela jako z praku ! >:-[] A možná narozdíl od té C5tky bude jezdit ještě za dalších 10 let >:D Tam se nemá moc co pokazit >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 09:43
Re: Sestřeleno
U atmo tříllitru? Tam se fakt nemá co pokazit = náhodou to auto eště jezdí :-)

A myslim že se s nim těch 12 let jezdilo o hodně líp než s Jettou 1.6 ;-)

A za dalších 10 let doufám už nebude jezdit ani jedno :-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 09:55
Re: Sestřeleno
U Citroenu? Tam se má co pokazit >:-[]

Jezdit se mohlo, ale také stál 2x tolik ;) >:D To by bylo smutné, kdyby to jezdilo stejně, nebo hůř >:D

A proč by nemělo ani jedno jezdit? >:D Naopak si myslím, že ty atmosféry tu budou ještě za 10 let, kdežto první TSI, co třeba tu 1.6 nahradili už dávno ne >:D Já bych si na tu Jettu vsadil, ta byla ještě z dob, kdy VW dělalo etalony >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 10:09
Re: Sestřeleno
Tyhle klišé znám [odkaz] >:-[]

Etalony? Jako tomu fakt věříš? Neřikal si že už si dospělej? :-)

Ze stejný doby znám Pašíka B5 2.8 V6 30V ;-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 10:17
Re: Sestřeleno
Jetta byla z roku 2006, osazena letitým atmosférickým motorem 1.6, který byl již v té době skoro dinosaurem, ale spolehlivým... Rozhodně bych si vsadil v té době na Jettu MPI, než třeba na stejně starou C4, či Megana ;) Dnes už je to trochu jinak, což jsem psal, tak nevím, proč mi sem dáváš svolávačky za rok 2016 >:D

A co ten Pašík? Má nějaké výrazné problémy jako jeho novější sourozenci?
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 10:23
Re: Sestřeleno
Ten Citroen je 2004 nebo 5 = atmo V6 třílitr = ve svý době už taky trochu dino, ale spolehlivej..

Jakej tehdy byl Megan a další už moc nedám = ale to porovnání Pašík 2.8 C5 3.0 znám = i co do spolehlivosti >:D

[odkaz] [odkaz] [odkaz]

Protože na svolávačky 2016 sem akorát narazil = svolávačky 2006 na webu prostě dostupný nejsou ;-)

Dnes už je to jinak? Jako že jak? :-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 10:30
Re: Sestřeleno
Nechceš mi tu snad tvrdit, že i před 10-15ti lety bylo VW jako dno spolehlivosti a Francouzi na špičce, že ne? V té době ještě celkem šlo považovat OI/II, Golfa, či Pašíka s 1.6 a 2.0 MPI či 1.9 TDI za etalon ve svých třídách i do spolehlivosti. Dnes je to jinak, řekl bych, že nastává rovnováha, kdy se spálíš u jakékoliv značky a VW si prošlo koncem prvního desetiletí nového milénia dost kritickým obdobím jak na poli naftových (2.0TDI PD), tak i benzinových (TSI) motorů :-) Mýlím se snad?
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 10:32
Re: Sestřeleno
Ne = oba byly podobný šmejdy >:D

A stejný je to i dneska ;-)

Kritický byly i motory 2.5 TDI = nechci posuzovat jestli víc nebo míň než ta generace o který mluvíš ty

Hele našel sem původní text o C5! [odkaz] :yes: :yes: >:-[]
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 10:36
Re: Sestřeleno
Ano, 2.5TDI byl kritický, ale také kus od kusu, bylo hodně verzí. Pokud bych dnes hledal auto za 50 tisíc, budu koukat právě po nějakém Passatu, nebo Golfu, či Boře. Buď MPI, nebo 1.9TDi, právě z duvodu jejich techniky :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 10:39
Re: Sestřeleno
Koukej po čem je libo = v tomhle nemám moc přehled ale 1.9 TDI je v mnoha variantách taky pěkná potvora

Viz ty odkazy myslim že německejm etalonum věříš víc než si zasloužej ;-)

Nevim co za 50 t. = možná nějakej japonec? :-|

Koukám na nejstarší auta dle TUV = nejhorší MB M, nejlepší samozřejmě 911. A hned za ní Subaru Forester = jo to by asi šlo

Další pořadí třetí Toyota RAV4, Toyota Avensis, Honda Jazz, Toyota Corolla, Mazda 2, Toyota Yaris = jj japonec :yes: :yes:

11 letej Citroen Xsara je 33, Saxo 25, C5 38
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 10:49
Re: Sestřeleno
Ne, opravdu bych si nekoupil 11tiletou C5... pár kamarádů je mělo a to je levnější ty peníze hodit do kanálu. Nekoukej jen na statistiku, tam může být zanesen problém, který majitele takto starého auta vůbec nebude trápit a provozu nijak nezamezí.
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 10:53
Re: Sestřeleno
Ani já :-)

Matně vzpomínám že kdysi nějaká C5 vyhrála v přetočenejch kilometrech = ty čísla fakt nedám ale C5 1.6 měla v reálu najeto snad o 160 t. km víc? Možná si to někde pamatuje ;-)

Koupě 11-12 let starýho auta je loterie = to nemá cenu rozebírat

A když už = obecně prostě radši tu 911 nebo to Subaru atd. :-)

Zajímavý že to MB M byl děs běs před 12 lety a tuhle sem někde čet že etalon nespolehlivosti je i teď. No a tabulku testů na 100 000 km Autobildu vede Kia a druhej je Hyundai :yes: >:D
5. 1. 2017 09:55
Re: Sestřeleno
U V6 PSA podle recenzí odcházely hlavně zapalovací cívky a katy, ty už velmi brzo. Ostatní mechanika výborná.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 09:56
Re: Sestřeleno
A co třeba..... elektronika? >:D Tam bych si na Francouze nevsadil, byť ta auta mám rád.... >:-[]
5. 1. 2017 10:00
Re: Sestřeleno
Nic jsem o motoru jako takovém jiného nenašel ;-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 10:02
Re: Sestřeleno
Však jo... motor asi bude solidní, ale až se ti v prosinci zaseknou otevřená okna, nebo ti nepůjde zamknout auto... teda tobě ne, ale tetičce >:-[] >:D Víš kam tím mířím ne? >:D Já to zažil...
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 10:03
Re: Sestřeleno
To leda v tištěnejch médiích = to už je moc dávno
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 10:01
Re: Sestřeleno
Jaká konkrétně? Nevim že by s tim bylo něco zásadního = ve 240 t. měněný rozvody

Určitě nějaký normální opravy ale nic fatálního
5. 1. 2017 12:29
Re: Sestřeleno
Rozvody jsou OK. K tomu 2,5TDI to taky není globálně pravda. Měl jsem V6 z roku 2003, kde byly problémy odstraněny po technickém FL. Žádné žihadlo ani spořínek, ale spolehlivý tahoun. ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2017 12:54
Re: Sestřeleno
Zase přesnej opak co Vaculík? ;-)

V6 2.5 TDI je jeden z nejproblematičtějších motorů a navíc je to veřejně známý! Schválně si zadej jen V6 2.5 TDI do Google a čti = klidně i na VW audi fórech = a nezůstávej u jen u češtiny :-)

[odkaz]

Ale vzhledem k tomu že zmiňuješ závěrečnou verzi po roce 2003 = sám to jistě víš :-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 09:06
Re: Sestřeleno
A jaké to bylo s těmi dvojitými skly a lichoběžníkovými nápravami ? To musela bejt jízda vid? :-)

P.s. Mám podobný rekord na cestě Pha - Pec pod Sněžkou - 22l/100km VW Jetta 1.6MPi >:D Ale takhle už nejezdim...