Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou, která se i dnes snaží prosadit ve střední třídě. Má to však hodně těžké. Spíše než zájemce o nové auto tak láká kupující ojetiny.
Zase kecame a sme totalne mimo.
Liftback T27 neexistuje. MMT prevodovka sa nikdy do T27 nedavala (MT, CVT, HDM).
Vytahanu retaz na benzine som v zivote nevidel a ani som o tom nikde necital.
Skoda reci.
No on rozhazoval i Opel napriklad pouzitim ruznych prumeru poloosi pro naftu a benzin. S tim souvisi jina loziska, kotouce, plechova kola, alu kola a dojezdova kola. Mit to v rozmerech 16-19" a na ruzne modely Astra, Insignia, tak na to potrebuji samostatny sklad.
O předehřevu jsem taky uvažoval, ale nakonec jsem dal bufíka. Na Camry i Rav4 vycházel předehřev na cca 6.000,- vč.montáže. Camry jsem měl 2.4L manuál, 2007. Jo, v Emirátech je 90% taxíků Camry. U našeho hotelu jezdily ještě Lexusy IS a GS. V US jsem jel v taxíku Camry hybrid a taxikář říkal, že je to nejlepší auto co měl - nájezd 480.000 mil a Priuse taxi jsem taky zkusil - ten měl najeto 360.000 mil. Vyšší podvozek - jiná pera a tlumiče mají verze rough road package.
To ze avensisov nie je vidiet nema nic s motorizaciou. Vacsina VW group motorov je na *. Treba zajst do Polska, hlavne Varsavy, tam je avensisov ako mraky. Nevynika dnes ziadne auto, vsetky vyzeraju uzasne a do 150 000 km relativne bezporuchovo.
Od toho je diskusia, pokojne sa pýtaj :-)
Dlhodobá spotreba u 93 kW verzie bola 5,6, 130 kW verzia sa hýbe okolo 6,8, v zime o cca 3 dcl viac. Odhadujem cca 60% diaľnice, 30 % mesto a 10 % okresky, na diaľnici nastavím 140 real, inak v rámci povolených limitov. Osmičku som prekročil iba na autobahn, tam to bolo skôr 140-200, ale priemer už si nespomeniem. Inak je super, že hluk rýchlosťou nerastie (resp. len minimálne) a máš pocit, že ideš o 50 menej, nie raz zostali spolucestujúci prekvapení :-)
Pneu - pár som ich vymenil, rozdiel medzi nimi samozrejme je, časom som bral Continentalky práve preto, že dobre sedeli a boli tiché. Aj tak som ale odvaľovanie vždy vnímal ako najvyšší "hluk", to ostatné je výnimočne utlmené. Ak sa niekomu zdá TDI v pohode, tak nech skúsi, to ticho povie za 1.000 kadla-kadla :-)
12 rokov zijem v Irsku a dobre si vsimam domaci trh.Toyota je tam absolutnou jednickou snad vo vsetkych kategoriach.Od Yarisu po Land Cruiser.80 % taxikov su toyoty.Z nich asi 70% Avensis,zvysok Prius.Takze sa na europske predaje treba pozriet ocami Europana a nie Cecho-Slovaka.Staci ist do polska kde Toyota zacina valcovat konkurenciu.A poliak si dobre rozmysli kde da svoje tazko zarobene Zlote.
Tenkrát se myslím říkalo, že na pevnější ocele Opel neměl kapacitu a neměl peníze na modernizaci, respektive by je musel ušetřit jinde. Saab si myslím předělával věci sám a u GM s tím prý nesouhlasili (chtěli, aby Saab šetřil), pochybuji tedy, že to Opel sdílel.
Faktická poznámka
Při čtení části článku o elektronické parkovací brzdě mě doslova kopla do očí věta: "Po vzoru Passatu B6 přišel Avensis také s elektromechanickou parkovací brzdou."
Optikou historického vývoje Passat v tomto není žádný vzor. Jím je Renault Laguna II, vyráběná od r. 2001. Stejně jako jiní výrobci přebírají, často i po 15 letech, její prvky jako např. bezklíčové zamykání, startovací tlačítko aj. Já myslím, že mohu promluvit za nás za všechny, když řeknu, nemusí pršet, jen když kape.
Jako majitel aktuální generace Avensisu (2.0 MDS) musím říci, že ani ta jízda není vůbec špatná. Měli jsme v rodině i jedno Mondeo MkIV, které se v tomto ohledu podává za etalon a neřekl bych, že za tím Avensis v tomto směru jakkoli zaostává, možná je ve skutečnosti ještě agilnější, protože to není takový nafouklý mastodont. Samozřejmě, na blbnutí a závodění jsou jiná auta, ale i na jízdu s tímto Avensisem se lze těšit.
Škoda, že nepíšeš s jakou spotřebou jsi u těch Avensisů jezdil. Můj kamarád měl 2,2D-CAT 130 kW s tím 6AT a trvale si stěžoval na spotřebu, prostě dostat se pod 8l. byl problém. Jedině tak dlouhá jízda trochu při zdi. Ale protože to auto jezdilo jako z praku, tak to byl problém. Protože jsem s tím několikrát jel, tak celkem dobře hodnotím to ticho uvnitř. Jinak co se týká slyšitelnosti odvalujících se kol, tak tam bych spíš viděl problém při volbě pneumatik. Údaje o jejich hlučnosti se běžně uvádí. A ten rozdíl mezi 66dB a třeba 71dB je opravdu značný.
me to fcera ukazalo přes 20 když sem se v kalamite po pul hodine dostal do práce, pricemz to normalne jezdim max 10 minut. navíc, kdybych nepredjel posledních cca 400 metru kolonu kvůli zablokovanymu kamijonu v protismeru, tak tam stojim několik hodin a dostanu se na 50 litru/100km. a to sem ani nedojel az do firmy, protože to bylo fsechno ucpany a pul kilometru sem sel pesky. vecer sem auto malem nensel jak bylo zapadany...
podle fotek to vypada, ze test probihal za docela peknyho podzimniho dne
No jo, ale udělej do octavie III (před fc :-) )pěkný interiér - a požere ti sourozence. ;-)
- Vlastně teď po fc by to mohli pěknou palubkou zachránit. >:D >:D >:D
Projel jsem net, YT a nikde nic. AT si kupuju jen v případě, že si nemám co číst na letišti, teď nikam neletím a vyjímku radši neudělám. Jsem z toho časopisu vždy trochu rozladěný ;-)
Insignia přichází s novou generací, mimochodem o dva metráky lehčí než Mondeo. Kolega je na Mondea zvyklý, takže jsem mu pořizoval už třetí po sobě. poslední generace má mizerné řízení a v případě AWD dokonce ještě bídnější. Včera jsem nechal auto v servisu a vzal si jeho. Na sněhu žádný feedback, špatné vyvážená a nulová radost z řízení. Kupodivu S-Max tak velký problém nemá.
Toyota myslí peněženkou. Proč by dnes vyvíjeli diesel, který je "na odchodu" a navíc mají dobré hybridy, které jsou celkově zrovna tak úsporné jako diesel. Na tu chvíli si raději koupí diesel od BMW... :-!
Díki za tipy, dlhší čas som si nedoprial žiadnu porovnávačku, nieto času :-( Ale ak ten hore dá, tak si dám pár týždňov voľno a hurá zase cestovať po svete, teraz som spravil 5.000 km za 10 dní a znovu ma chytila chuť vyraziť niekam ďaleko ;-)
Je pravd,a ze kdyz jsem potreboval lanko ovladani automaticke prevodovky u Yarise a chteli po me 3500 , tak se mi rozklepali i kolena, ale nebylo na vyber . Holt jak jsme psal vyse, nektere dily jsou levnejsi, nektere drazsi u vsech znacek.
Srouby do hlavy, tesneni pod hlavou nemaji v kazdem servise skladem a jestlize je za 2 dny, neni s tim problem.
Co to je vyrazne vyssi ? Na obou stranach jsou nektere dily levnejsi, nektere drazsi, plus minus je to defacto stejny.
Mondeo už je nyní díky hloupě nastavenému posilovači méně řidičské než sourozenecké duo z VAG. To je bohužel škoda, snad se podaří udělat update v rámci FL.
Určitě bych počkal a vyzkoušel Insignii, nevadila by mi Ma6. Z evropských bych neměl problém s Passatem nebo Supem.
Súhlasím s tým čo si napísal a neviem, či je to urážka, ale hlásim sa k automobilovým pragmatikom >:D Adrenalínu mám dosť v práci, na ceste ho fakt nepotrebujem, keď náhodou, tak tu máme okruh a celkom iné autá (sry, ani gti k nim nepatrí :-)
Len malá faktická k: "údajná legendárdní spolehlivost vozů této značky už taky není co bývala..." - dízle im nejdú a sami to priznávajú, napokon tie nové kupujú od BMW. Ale keby bol na tom koncern aspoň z polovice tak dobre ako Toyota, tak by boli šťastím celí bez seba ;-)
Rád bych dodal, že Camry do Emirátů dodávalo od roku 1999 a dodává (do konce tohoto roku) TMCA Melbourne, Australia... :-! 3.5l V6 Camry se v Austrálii jmenuje Toyota Aurion. Motor je drahokam... :yes:
Myslím si, že příčiny malého prodeje Avensisu v Evropě pan Dusil v úvodu článku skvěle vystihl. To auto je prostorné a komfortní, ale jízdně i designově tak zoufale nepřitažlivé, že si jej opravdu vyberou opravdu jen ryzí automobiloví pragmatici. A takových v Evropě moc není (naštěstí). A jak je z článku patrné, údajná legendárdní spolehlivost vozů této značky už taky není co bývala... :-O
Výše uvedené věty o idiocii jménem el. P brzda by se měly tesat do kamene a posílat do vývojových středisek a marketingových oddělení všech automobilek jako povinnou četbu!!! 8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s
20-30% na starsi vozy ma kazda automobilka.
Lide srovnavaji dily, ktere se daji poridit v druhovyrobe jako brzdy, tlumice a na ty si automobilka nemuze dat o moc vyssi cenu. To je pripad vsech drahodilovych znacek - BMW, MB, H/K, Honda,...
Cenovy sok ale nastane u dilu, ktere druhovyroba nenabizi a ma je jenom automobilka.
Ty si tu recenziu necital alebo co? Vadne prevodovky - lozisko vstupnej hriadele, vstrekovace Denso citlive na mazivost nafty a dalsie katastrofy. Ved to auto ako by nebolo z Japonska ale z ...
"V hodnocení Euro NCAP pro rok 2009 se vůz umístil na skvělém pátém místě spolu s Volvem XC60 a Opelem Astra."
Dobre pripomenuti duvodu, proc mela Astra vyssi hmotnost. Panove ze Saabu vyzadovali absolutni bezpecnost, takze sdilena platforma dostala dodatocne vystuzeni. Pravdepodobne GM/Opel musel setrit, takze pouzil obycejnou ocel. Kazdopadne arichtektovi v Saabu s 3litorvym motorem nejakych 200kg nikdy nevadilo.
Ale kdyz uz jsme u ni:
"Bohužel už od Němců Japonci nepřevzali řešení se samostatnými servomotory v brzdičích. Místo toho použili jeden centrální krokový elektromotor tahající za klasické lanovody."
U Prasatu zase praska domecek servomotoru, takze Japonci nic nepodcenili. Toto reseni pouziva i Opel a je zcela bezproblemove, maximelne muze byt potreba vymenit lanovod, ktery se ale da sehnat i v druhovyrobe.
Společník asi nekupoval tie Avensisy pre zábavu a super zážitok pri šoférovaní, ale na biznis. A užívateľ aj tak celé cesty riešil pokyny, rozkazy, ... na smartfóne. ;-)
Za roky, ktoré jazdím som vystriedal pomerne dosť áut, navyše striktne odlišujem firemné (aj keby to bolo v mojej firme) a na súkromné jazdy používam výhradne súkromné auto. Takto som pre seba kupoval kombi strednej triedy a voľba padla na Avensis. Mal som dva, jeden 93 kW, druhý 130 kW (ten aktuálne mám a zrejme zmením, už má svoje odjazdené (170t), aj keď - nič mu nechýba a stále funguje...).
Skúsenosti: mojou prioritou sú ticho, pohodlie a spoľahlivosť a to sa naplnilo bezo zbytku, v porovnaní s golf+ ale i passatom, ktorý som mal predtým tak to bolo auto o niekoľko rádov lepšie (v spomínaných parametroch). Jazdne - také Mondeo je šoférskejšie, je pravdou, že na hrane by si v ňom zákrutu prešiel o 7 km/h rýchlejšie, ale hraničnú situáciu, kde by to rozhodovalo som riešil za 3/4 mil. km čo mám na konte asi iba raz.
Čo mi vadilo: chcelo by to lepšie rádio, klima by mohla mať viac difúzne prúdenie (to už som trochu hnidopich), s prvou (93 kW) boli problémy pri štartovaní pri teplotách pod -20 °C ak parkovala na ulici a chcelo by to lepšie odhlučniť od kolies, lebo ostatné bolo tak tiché, že odvaľovanie kolies vynikalo.
Keby som sa v tom čase mal znovu rozhodnúť, tak si opäť kúpim Avensis. Dnes by som hľadal, či ho dokážem nahradiť niečím z nižšej strednej, ak nie, tak mám dilemu a musel by som si strednú triedu skúsiť komplet od znova, mám pocit, že Toyota nám na Európu v tejto triede mierne kašle a neprináša zásadné zlepšenie (asi tak, ako aj passat). Dostupnosť Camry alebo Avalon s 2,5l hybridom by mi rozhodovanie uľahčilo >:D Prípadne vyskúšať nakoľko sa zlepšil Prius, tie predošlé ma nepresvedčili, ale ten nový by mohol, vraj sa pochlapili. :-)
Haha rozesmálo mne to.. >:D
Pro MORAVÁKY...překlad z Práglu :
šalinkarta alias šmirglplacka >:D
Myslím , že u Toyoty ji často nepoužijete..ty japonský auta se moc nekazí !
Když Toyotu, tak klidně naftu. Oproti tobě přidám pár osobních zkušeností.
Nyní v rodině máme několik Toyot (yaris, avensis, Rav4 2x - opakovaně, Land). Část nafta, část benzín. Ani jeden problém v žádném autě. Některá auta dostávají opravdu zabrat. Kromě yarisu měníme olej po 15 tis.
Z garančních prohlídek vím, že jsou levnější než třeba u bývalých aut (Skoda, VW), dle faktur ve firmě. Hlavní rozdíl je v tom, že do servisu jezdíme jen na ty prohlídky. Časy, kdy jsem pravidelně využíval služby odtahovek jsou naštěstí pryč. (např 1km nájezd se Škodou po garanční prohlídce ze servisu a hláška "motor do dílny").
Originální díly jsou opravdu dražší, ale potřeba jsou mnohem méně. Pokud se stane nějaká nehoda nebo zajíc, tak od toho je havarijní pojištění, které má snad každý, kdo autem pravidelně jezdí.
Na značkách aut nebo motorek nebazíruji, měl jsem jich dost a příští může být klidně jiná, ale spolehlivější auta jsem zatím nepoužíval.
Samozřejmě je to můj názor, zkušeností jiných můžou být jiné :-)
Súčasný Avensis osobne neviem posúdiť, ale v Škandinávii a hlavne Nórsku je to dosť populárne auto a Toyote sa tam všeobecne darí. Celkovo je v Európe na tom Avensis už horšie, ale je aspoň najpredávanejším mimoeurópskym autom vo svojom segmente.
Občas jazdím 18-ročným Avensisom s s dvojlitrovým turbodízlom a je to taký komfortný ešte stále bezporuchový nezmar aj po tých rokoch. :yes:
1AD-FTV je najlepsou volbou. Idealne ak nema DPF. Po 1. modernizacii ubral z 93kW na 91kW ale dynamika sa zlepsila. Toto cislo je sice mensie, ale vzdy treba porovnat cely priebeh, 91kW je proste lepsi. V kazdom pripade su velmi ciste, vraj vdaka lenivemu nabehu akceleracie (vid dino graf napr u chiptuning firiem). U 3. rady som uz nemal problem s egr, v porovnani s 2. radou DCAT 130kW, ktorej trebalo egr cistit kazdych 50000km. 1ZR-FAE je postacujuci, vyhoda vraj dlhsej zivotnosti oproti 2ZR-FAE. V oboch pripadoch pouzivam iba 5W-30 API/ACEA podla poziadávky manualu. Vymena po max 15000km je rozumna u akehokolvek auta, nie len toyota. Koncern nastavuje odvazne intervaly a potom tie agregaty menia ci generalkuju chudaci 2.-3. majitelia pri 200000km.
Já to taky beru s humorem >:D Když jsem vždy skládal věci do expřítelkyně OII kombi s výsostnými 605 litry objemu kufru a nedal jsem tam stejné věci, jako do svého kombi s 550ti litry >:D
Jo, je to zvýhodněné, přepočítávám to na peníze proto, že ty to přepočítáváš na benzín. Jen jsem ti dal argument, protože rád uvádíš jen jednu stranu mince ;) Jinak mne to nezajímá, za 8 litrů nafty i 9 litrů benzínu jezdit v průměru mi přijde docela dost i na obyčejné kombi střední třídy, navíc s průměrně výkonným motorem.
ND nejsou problem a pokud je na objedmnavku, tak do 2 dnu ho maji v servisu. Bratr ma D-Cat a menil tesneni. Vetsina dilu byla na objednavku a vsechny byli k dispozici za 2 dny. Ceny srovnatelne s konkuenci.
Mel jsem Toyotu Avensis T25 2.0 D4D 93kW celkem 6 let a ceny nahradnich dilu jsou naporosto srovnatelne s konkurenci. Ceny v autorizovanem servisu take v pohode a dokonce jsem dostal bonusovou knizku s 25% slevou, takze jsem ho mel jeste levnejsi nez u konkurence.
S naftou je to tezke, meli problemy - hlavne s 2.2 D-Cat, ale s 2.0 D4D nejsou velke problemy.
ten kufr neber tak vazne, delam si z toho srandu.
naklady na palivo jsou zkresleny danovym zvyhodnenim nafty a je otázka, jak dlouho to je ještě udrzitelny.
a všechno nemuzes prepocitavat jen na peníze.
jak ze se takovym říká??
Však samozrejme, keďže som majiteľ tak som zaujatý, ale aspoň mám skúsenosť a viem o čom rozprávam. Pre mňa a moje požiadavky je to najlepšie auto, pre niekoho je to octavia ja každému nechávam, nech si kúpi čo mu vyhovuje. Ono na vyzdvihnutie plusov a mínusov by to bolo na A4, tak som iba vypichol nejaké veci...
Inak pred kúpou som obehal všetky showroomy asi všetkých značiek a octavia 3 sa mi tiež páčila aj som sa v nej dobre cítil aj dizajn je OK, len ja jazdím aj veľa krátkych trás po meste, takže som potreboval spoľahlivú benzínovú atmoséru, čo mi TSI neposkytovalo, preto som od VW group upustil...
to že nebudeš potřebovat ND jsou zase jen povídačky. Stačí že odletí kámen, srazíš zajíce, auto někde opřeš, někdo ti na D1 urazí zrcátko, najede do tebe na parkovišti atd. atd.
A jak jsem psal, diesely trpí na závady a jsou na tom se spolehlivostí obdobně jako konkurence.
Jdi někam s tím energetickým přepočtem >:D Přepočítej to na náklady na palivo a jsme zase jinde ;) A větší kufr? No, možná na papíře.... >:-[] >:D A vyndavat z něj něco přes tu hranu je o záda.... btw, ty nemáš kombik ne?
-40 asi ne, ale -30 často.
Mají zásuvky v přední masce (předehřev jako ve varné konvici v přední masce)
Jezdí to hodně ve Finsku, Kanada, Rusko, v drsnějších částech kolem Sibiře a pod. Kdo byl ve státech, Emiráty - druhý extrém horka a písku, pohodlnou a nezničitelnou Camry moc dobře zná, ty starší typy měli pro to vyšší podvozek. Ale je to slouha bez nějakých velkých emocí, ty staré typy.
To auto nejde zničit, hlavně 2.4 automat, dělali i manuál. Má to masivní, ocelové rozvody na věky, lze předělat na LPG. Třílitr je skvělý, má rozvodový řemen.
na avensis náhradné diely potrebovať nebudeš... ;-) takže tak či tak ušetríš...
A máme v rodine aj Ravku 2,2D (bez DPF) a 10 rokov slúži bez poruchy, ale samozrejme na základe toho sa celková spoľalivosť asi nedá generalizovať, iba malá osobná skúsenosť...
Kdysi společník kvůli své zálibě v Lexusech vytendroval pár Aurisů a dva Avensise. Avensis byl 2,0d, nějaká limitka, kombík. Motor tichý, příjemný a spolehlivý. Podvozek poměrně pohodlný na 17" a relativně tichý. Řízení otřesně umělé a neintuitivní, nicméně uživateli to nevadilo.
Obecně spolehlivost je z valné části o tom, že auta nejsou blbuvzdorná a někteří by si měli číst uživatelské manuály každý večer před spaním. ;-)
Souhlas se vším, je to přesně tak. Toyota je často pragmatickou volbou (nebo to s novými modely a vzhledem až přestřelují)
Bohužel dnes auta která "za srdce vezmou", často spolehlivá nejsou.
Když vedle posledního štíhlého, úzkého Avensisu, postavíme poslední až opulentní C5, tak ten Citroen vypadá vzhledem jednoznačně lépe + plavná jízda.
Když vidím Camry, která je etalon spolehlivosti (starší modely nejsou dejme tomu nejkrásnější) vedle ní stojí Citroen C6, tak to jsou světelné roky, ten design.
Ta nová Camry, už se na ní dá koukat, i když dělají dvě verze, starší design pro Evropu (pozná se podle kulatých mlhovek až dole v nárazníku) a hodně zakulacená US verze [odkaz]
to je zase příspěvek jednoho "nezaujatého" majitele, že... >:-[] A pak se divme, že oktávka je automobilová NEJka co jezdí za 4 na 100 a natrhne kaďák kdejakýmu eMkovýmu bramborovi >:D >:D >:-[]
hele, víš co, ano, ave Avensis! Je to nejlepší auto vesmíru co najede 2 miliony km bez závady a interiér , může konkurovat svojí kvalitou putinově kanceláři. A o tom, že startuje v mžiku oka i při -273st.C, o tom žádná :yes::yes:
tohle jsou jen povídačky. Autorizovaný servis a originální díly jsou drahé ve srovnání s konkurencí a neautorizovaný servis co umí Toyoty je problém vůbec najít.
A diesely spolehlivé absolutně nejsou, ty jsou na úrovni ostatní konkurence, tedy problémové.
Samozřejmě ani na okamžik nebudu zpochybňovat, že je to dobrá volba. Jen to auto není úplně laciné. Faktem je, že pro benzínový motor bych šel raději asi do ní, než třeba do VW. U Mondea už bych si asi vybrat uměl.
Tá posledná veta o dospievaní, bol iba taký mini podjb na klasickú VW toyota diskusiu, môj názor je, nech si každý kúpi auto, aké sa mu páči a aby hlavne spĺňalo jeho požiadavky. Je to moje 5te auto a naozaj môžem úprimne vyhlásiť, že sa mi stále veľmi páči a rád s ním s rodinkou jazdím (mám 38r) , dobre sa v ňom cítim a nemenil by som ho a bez zaváhania by som zobral aj najnovší facelift...
Vyniká. Spoľahlivosťou. A nie je to klišé, pretože keď sa pozriem okolo ako sa ľuďom kazia autá, a nie sú to maličkosti ale prevodovky, vstrekovače, celé motory následne prichádzajú odťahovky atď., je umiestnenie parkovacej brzdy najmenej čo ma trápi. Hlavne keď viem, že hocikedy či je zima, leto, či idem 100 krátkych trás, vždy sa môžem na auto spoľahnúť a slúži mne, nie ja jemu, je to myslím určitá pridaná hodnota... A servis stojí tak isto ako u všetkých iných značiek...
Toyota je bezesporu špičkový spotřebič. Zařadil bych ji mezi další skvělé pomocníky jako je americká lednice nebo kávovar. Nekazí se, slouží, nezklame. Emoce moc nepřináší a nikdo je ani nečeká.
Jak kdysi řekl Ivan Trojan v rozhovoru "Pro mně je auto služba".
Nevím, jestli je do Toyoty třeba dospět. Možná spíš rezignovat:)
P.S. Aby to nevypadalo, že haním probůh! Jezdil jsem jako pasažér např. v Camry a byl jsem překvapen, jak pohodlné to bylo auto.
Avensis vyniká... cenou a proto by mne nad ním teoreticky donutilo zauvažovat. Když tahle modelová řada odcházela, tak se prodával základ v sedanu lehce nad 400 tisíc (benzin 1.6), což za cca 130 koňové auto střední třídy pro někoho, kdo toho nenajezdí hodně, ale občas veme rodinu na dovolenou, nebo potřebuje odvézt více věcí, není špatné, vzhledem k pověsti benzinových Toyot. Nejsem sice cílovka, ale rozhodně mi přijde Avensis lepším vozem, než třeba I40.
Som už tretí rok majiteľ tohoto auta a vôbec nesúhlasím s tvrdením, že palubná doska či interiér pôsobí lacno. Nemám najvyššiu výbavu, no plasty sú kvalitné mäkčené, kožené obklady dverí či sedadlá v kombinácii koža alcantara, či celý interiér pôsobia vyváženým a veľmi solídnym aj keď možno konzervatívnym dojmom. Ale samozrejme, proti gustu žiaden dišputát. Možno stredový displej mohol byť krajší, ale v tomto období mali aj mnohé iné autá podobné riešenie, a súhlasím s KANKUNENOM, že interiér napr. Passata z tohoto obdobia mi príde oveľa cheapnejší a škaredší. Mám 1.8 benzín, auto je tichučké, pohodlné, naozaj spoľahlivé, nič tam nevŕzga, štartuje to aj pri -40, vhodné aj na krátke trasy atď. A keď sa zvolí pekná farba (čierna) a pekné disky tak si myslím že auto je aj veľmi pekné. Ručná brzda je ako povedal autor iba sila zvyku, ja už automaticky trafím naslepo kedykoľvek. Ale môj názor je, že na takéto auto musí človek dospieť, na Passata či Embečku netreba... ;-)
Když Toyotu, tak v benzinu. Jenže to znamená velmi mizivý výběr na trhu ojetin. A stále vám zůstane velmi drahý servis... Takže se vůbec nedivím, že Avensisy vídám tak málo.
Navíc pokud zavzpomínám, tak Carina E byla ve své době naprosto úžasná. To pohodlí bylo prostě neskutečné, odhlučnění podvozku, utlumení, sedadla, materiály...
Ale dnešní Avensis už bohužel nevyniká v rámci konkurence snad ničím.