Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou, která se i dnes snaží prosadit ve střední třídě. Má to však hodně těžké. Spíše než zájemce o nové auto tak láká kupující ojetiny.
Zpět na článek
Avatar - CommonUser
9. 1. 2017 10:19
Info
Zase kecame a sme totalne mimo.
Liftback T27 neexistuje. MMT prevodovka sa nikdy do T27 nedavala (MT, CVT, HDM).
Vytahanu retaz na benzine som v zivote nevidel a ani som o tom nikde necital.
Skoda reci.
6. 1. 2017 10:11
Re: 5. misto EuroNCAP
No on rozhazoval i Opel napriklad pouzitim ruznych prumeru poloosi pro naftu a benzin. S tim souvisi jina loziska, kotouce, plechova kola, alu kola a dojezdova kola. Mit to v rozmerech 16-19" a na ruzne modely Astra, Insignia, tak na to potrebuji samostatny sklad.
5. 1. 2017 23:52
Re: Majiteľ Avensisu
O předehřevu jsem taky uvažoval, ale nakonec jsem dal bufíka. Na Camry i Rav4 vycházel předehřev na cca 6.000,- vč.montáže. Camry jsem měl 2.4L manuál, 2007. Jo, v Emirátech je 90% taxíků Camry. U našeho hotelu jezdily ještě Lexusy IS a GS. V US jsem jel v taxíku Camry hybrid a taxikář říkal, že je to nejlepší auto co měl - nájezd 480.000 mil a Priuse taxi jsem taky zkusil - ten měl najeto 360.000 mil. Vyšší podvozek - jiná pera a tlumiče mají verze rough road package.
5. 1. 2017 21:31
Re: Toyota + nafta
To ze avensisov nie je vidiet nema nic s motorizaciou. Vacsina VW group motorov je na *. Treba zajst do Polska, hlavne Varsavy, tam je avensisov ako mraky. Nevynika dnes ziadne auto, vsetky vyzeraju uzasne a do 150 000 km relativne bezporuchovo.
Avatar - Ondore
5. 1. 2017 20:52
Re: Trocha do mlyna
Od toho je diskusia, pokojne sa pýtaj :-)
Dlhodobá spotreba u 93 kW verzie bola 5,6, 130 kW verzia sa hýbe okolo 6,8, v zime o cca 3 dcl viac. Odhadujem cca 60% diaľnice, 30 % mesto a 10 % okresky, na diaľnici nastavím 140 real, inak v rámci povolených limitov. Osmičku som prekročil iba na autobahn, tam to bolo skôr 140-200, ale priemer už si nespomeniem. Inak je super, že hluk rýchlosťou nerastie (resp. len minimálne) a máš pocit, že ideš o 50 menej, nie raz zostali spolucestujúci prekvapení :-)
Pneu - pár som ich vymenil, rozdiel medzi nimi samozrejme je, časom som bral Continentalky práve preto, že dobre sedeli a boli tiché. Aj tak som ale odvaľovanie vždy vnímal ako najvyšší "hluk", to ostatné je výnimočne utlmené. Ak sa niekomu zdá TDI v pohode, tak nech skúsi, to ticho povie za 1.000 kadla-kadla :-)
5. 1. 2017 20:27
Re: Dobře vystihnuto
12 rokov zijem v Irsku a dobre si vsimam domaci trh.Toyota je tam absolutnou jednickou snad vo vsetkych kategoriach.Od Yarisu po Land Cruiser.80 % taxikov su toyoty.Z nich asi 70% Avensis,zvysok Prius.Takze sa na europske predaje treba pozriet ocami Europana a nie Cecho-Slovaka.Staci ist do polska kde Toyota zacina valcovat konkurenciu.A poliak si dobre rozmysli kde da svoje tazko zarobene Zlote.
5. 1. 2017 18:57
Re: 5. misto EuroNCAP
Tenkrát se myslím říkalo, že na pevnější ocele Opel neměl kapacitu a neměl peníze na modernizaci, respektive by je musel ušetřit jinde. Saab si myslím předělával věci sám a u GM s tím prý nesouhlasili (chtěli, aby Saab šetřil), pochybuji tedy, že to Opel sdílel.
5. 1. 2017 18:45
Re: elektricka parkovaci brzda je zrudnost
Faktická poznámka
Při čtení části článku o elektronické parkovací brzdě mě doslova kopla do očí věta: "Po vzoru Passatu B6 přišel Avensis také s elektromechanickou parkovací brzdou."
Optikou historického vývoje Passat v tomto není žádný vzor. Jím je Renault Laguna II, vyráběná od r. 2001. Stejně jako jiní výrobci přebírají, často i po 15 letech, její prvky jako např. bezklíčové zamykání, startovací tlačítko aj. Já myslím, že mohu promluvit za nás za všechny, když řeknu, nemusí pršet, jen když kape.
5. 1. 2017 17:53
Re: Majiteľ Avensisu
VW a Toyota podle mě ve skutečnosti vyznávají stejné hodnoty - střízlivost, solidnost a nadčasovost oproti módním výstřelkům.
5. 1. 2017 17:51
Re: Majiteľ Avensisu
Jako majitel aktuální generace Avensisu (2.0 MDS) musím říci, že ani ta jízda není vůbec špatná. Měli jsme v rodině i jedno Mondeo MkIV, které se v tomto ohledu podává za etalon a neřekl bych, že za tím Avensis v tomto směru jakkoli zaostává, možná je ve skutečnosti ještě agilnější, protože to není takový nafouklý mastodont. Samozřejmě, na blbnutí a závodění jsou jiná auta, ale i na jízdu s tímto Avensisem se lze těšit.
Avatar - O5kar
5. 1. 2017 17:46
Re: Trocha do mlyna
Škoda, že nepíšeš s jakou spotřebou jsi u těch Avensisů jezdil. Můj kamarád měl 2,2D-CAT 130 kW s tím 6AT a trvale si stěžoval na spotřebu, prostě dostat se pod 8l. byl problém. Jedině tak dlouhá jízda trochu při zdi. Ale protože to auto jezdilo jako z praku, tak to byl problém. Protože jsem s tím několikrát jel, tak celkem dobře hodnotím to ticho uvnitř. Jinak co se týká slyšitelnosti odvalujících se kol, tak tam bych spíš viděl problém při volbě pneumatik. Údaje o jejich hlučnosti se běžně uvádí. A ten rozdíl mezi 66dB a třeba 71dB je opravdu značný.
5. 1. 2017 15:41
Re: Majiteľ Avensisu
Někteří lížou rádi.
5. 1. 2017 15:17
Re: 8 litru nafty
jestli s o tridu mensim chrochtakem nez je tenhle avensis jezdis standardne za 12, tak zkus nekdy zaradit něco jinyho nez neutral a jednicku
5. 1. 2017 15:05
Re: 8 litru nafty
no b

Stejně hloupá informace, jako podivování se nad tim, že v testu jezdili s Avensisem za 8.
Já jezdím celý rok za 10-12 a "články" o tom nepíšu ;-)
5. 1. 2017 13:54
Re: 8 litru nafty
no a?

me to fcera ukazalo přes 20 když sem se v kalamite po pul hodine dostal do práce, pricemz to normalne jezdim max 10 minut. navíc, kdybych nepredjel posledních cca 400 metru kolonu kvůli zablokovanymu kamijonu v protismeru, tak tam stojim několik hodin a dostanu se na 50 litru/100km. a to sem ani nedojel az do firmy, protože to bylo fsechno ucpany a pul kilometru sem sel pesky. vecer sem auto malem nensel jak bylo zapadany...

podle fotek to vypada, ze test probihal za docela peknyho podzimniho dne
Avatar - Arnold Hackel
5. 1. 2017 12:56
2.0 D4D
Nevim jak u jiných modelů, ale Ave T27 2.0 D4D je piezo
Avatar - Uživatel_5340709
5. 1. 2017 12:45
Re: Palubní deska plastová bez nápadu
No jo, ale udělej do octavie III (před fc :-) )pěkný interiér - a požere ti sourozence. ;-)
- Vlastně teď po fc by to mohli pěknou palubkou zachránit. >:D >:D >:D
5. 1. 2017 12:42
Re: 8 litru nafty
Mám rozměrově o třídu menší auto a bere teď skoro 11 nafty... Mám ho prodat? 8-s
Avatar - Uživatel_5340709
5. 1. 2017 12:36
Re: Toyota + nafta
Nerouháš se trochu chlapče :-) , když dáváš na roveň kvalitu značky toyota a kvalitu značky hyundai???
5. 1. 2017 12:35
Re: Dobře vystihnuto
Projel jsem net, YT a nikde nic. AT si kupuju jen v případě, že si nemám co číst na letišti, teď nikam neletím a vyjímku radši neudělám. Jsem z toho časopisu vždy trochu rozladěný ;-)
5. 1. 2017 12:34
Re: Trocha do mlyna
Insignia přichází s novou generací, mimochodem o dva metráky lehčí než Mondeo. Kolega je na Mondea zvyklý, takže jsem mu pořizoval už třetí po sobě. poslední generace má mizerné řízení a v případě AWD dokonce ještě bídnější. Včera jsem nechal auto v servisu a vzal si jeho. Na sněhu žádný feedback, špatné vyvážená a nulová radost z řízení. Kupodivu S-Max tak velký problém nemá.
Avatar - praděda7
5. 1. 2017 12:33
Re: Dobře vystihnuto
Toyota myslí peněženkou. Proč by dnes vyvíjeli diesel, který je "na odchodu" a navíc mají dobré hybridy, které jsou celkově zrovna tak úsporné jako diesel. Na tu chvíli si raději koupí diesel od BMW... :-!
Avatar - Ondore
5. 1. 2017 12:33
Re: Trocha do mlyna
Díki za tipy, dlhší čas som si nedoprial žiadnu porovnávačku, nieto času :-( Ale ak ten hore dá, tak si dám pár týždňov voľno a hurá zase cestovať po svete, teraz som spravil 5.000 km za 10 dní a znovu ma chytila chuť vyraziť niekam ďaleko ;-)
5. 1. 2017 12:31
Re: Dobře vystihnuto
Zkus nejnovější Auto Tip, tam je překlad německých jízdních dojmů. :-)
5. 1. 2017 12:30
Re: Trocha do mlyna
Tenhle dojem jsem z Mondea nemel. Ridicske je porad stejne dobre.
Insignie byla a je sracka, tam neni nad cim diskutovat.
5. 1. 2017 12:28
Re: Toyota + nafta
Je pravd,a ze kdyz jsem potreboval lanko ovladani automaticke prevodovky u Yarise a chteli po me 3500 , tak se mi rozklepali i kolena, ale nebylo na vyber . Holt jak jsme psal vyse, nektere dily jsou levnejsi, nektere drazsi u vsech znacek.
5. 1. 2017 12:26
Re: Dobře vystihnuto
V téhle třídě je to více o fleetových prodejích než o tom, jaké to auto má či nemá design.
5. 1. 2017 12:26
Re: Toyota + nafta
Srouby do hlavy, tesneni pod hlavou nemaji v kazdem servise skladem a jestlize je za 2 dny, neni s tim problem.
Co to je vyrazne vyssi ? Na obou stranach jsou nektere dily levnejsi, nektere drazsi, plus minus je to defacto stejny.
5. 1. 2017 12:25
Re: Trocha do mlyna
Mondeo už je nyní díky hloupě nastavenému posilovači méně řidičské než sourozenecké duo z VAG. To je bohužel škoda, snad se podaří udělat update v rámci FL.
Určitě bych počkal a vyzkoušel Insignii, nevadila by mi Ma6. Z evropských bych neměl problém s Passatem nebo Supem.
Avatar - praděda7
5. 1. 2017 12:25
Re: Dobře vystihnuto
Článek je jenom článek, důležité jsou zkušenosti majitelů a výsledky celosvětových průzkumů spolehlivosti. :-!
5. 1. 2017 12:21
Re: Dobře vystihnuto
Čau, sice OT, ale nikdo ještě Stelvio netestoval. Jestli máš odkaz, tak ho sem hoď.
Avatar - Ondore
5. 1. 2017 12:21
Re: Dobře vystihnuto
Súhlasím s tým čo si napísal a neviem, či je to urážka, ale hlásim sa k automobilovým pragmatikom >:D Adrenalínu mám dosť v práci, na ceste ho fakt nepotrebujem, keď náhodou, tak tu máme okruh a celkom iné autá (sry, ani gti k nim nepatrí :-)
Len malá faktická k: "údajná legendárdní spolehlivost vozů této značky už taky není co bývala..." - dízle im nejdú a sami to priznávajú, napokon tie nové kupujú od BMW. Ale keby bol na tom koncern aspoň z polovice tak dobre ako Toyota, tak by boli šťastím celí bez seba ;-)
5. 1. 2017 12:14
Re: Toyota + nafta
No vidíš a v servisu, kam jezdím, teď měli RAVku s generálkou motoru a fakturou na víc než sto tisíc korun. Takže se kazí úplně všechno.
Avatar - rohYpnol
5. 1. 2017 12:08
Re: Toyota + nafta
což je ve srovnání se Škodou dost špatná dostupnost. A cena je výrazně vyšší u Toyoty, si to srovnej s cenou ND Škody.
Avatar - praděda7
5. 1. 2017 12:06
Re: Majiteľ Avensisu
Rád bych dodal, že Camry do Emirátů dodávalo od roku 1999 a dodává (do konce tohoto roku) TMCA Melbourne, Australia... :-! 3.5l V6 Camry se v Austrálii jmenuje Toyota Aurion. Motor je drahokam... :yes:
5. 1. 2017 11:56
Dobře vystihnuto
Myslím si, že příčiny malého prodeje Avensisu v Evropě pan Dusil v úvodu článku skvěle vystihl. To auto je prostorné a komfortní, ale jízdně i designově tak zoufale nepřitažlivé, že si jej opravdu vyberou opravdu jen ryzí automobiloví pragmatici. A takových v Evropě moc není (naštěstí). A jak je z článku patrné, údajná legendárdní spolehlivost vozů této značky už taky není co bývala... :-O
5. 1. 2017 11:51
Re: 5. misto EuroNCAP
U nové Astry a Insignie už je naštěstí hmotnost (i prostornost) v pořádku! (a bezpečnost tím nijak neutrpěla) :-) :yes:
5. 1. 2017 11:50
Re: elektricka parkovaci brzda je zrudnost
Výše uvedené věty o idiocii jménem el. P brzda by se měly tesat do kamene a posílat do vývojových středisek a marketingových oddělení všech automobilek jako povinnou četbu!!! 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
5. 1. 2017 11:47
Re: Majiteľ Avensisu
při -30C se 50% slivovice ještě napijes, ale při -40C ji uz budes muset lizat.
a to je sakra velkej rozdil :-)
5. 1. 2017 11:43
Re: Palubní deska plastová bez nápadu
Přesně, toyotí "nedesign" se s interiérovým designem koncernu VW vůbec nedá srovnávat! :-!
5. 1. 2017 11:32
Re: Toyota + nafta
20-30% na starsi vozy ma kazda automobilka.
Lide srovnavaji dily, ktere se daji poridit v druhovyrobe jako brzdy, tlumice a na ty si automobilka nemuze dat o moc vyssi cenu. To je pripad vsech drahodilovych znacek - BMW, MB, H/K, Honda,...
Cenovy sok ale nastane u dilu, ktere druhovyroba nenabizi a ma je jenom automobilka.
5. 1. 2017 11:28
Re: Toyota + nafta
Ty si tu recenziu necital alebo co? Vadne prevodovky - lozisko vstupnej hriadele, vstrekovace Denso citlive na mazivost nafty a dalsie katastrofy. Ved to auto ako by nebolo z Japonska ale z ...
5. 1. 2017 11:16
5. misto EuroNCAP
"V hodnocení Euro NCAP pro rok 2009 se vůz umístil na skvělém pátém místě spolu s Volvem XC60 a Opelem Astra."
Dobre pripomenuti duvodu, proc mela Astra vyssi hmotnost. Panove ze Saabu vyzadovali absolutni bezpecnost, takze sdilena platforma dostala dodatocne vystuzeni. Pravdepodobne GM/Opel musel setrit, takze pouzil obycejnou ocel. Kazdopadne arichtektovi v Saabu s 3litorvym motorem nejakych 200kg nikdy nevadilo.
5. 1. 2017 11:12
elektricka parkovaci brzda je zrudnost
Ale kdyz uz jsme u ni:
"Bohužel už od Němců Japonci nepřevzali řešení se samostatnými servomotory v brzdičích. Místo toho použili jeden centrální krokový elektromotor tahající za klasické lanovody."

U Prasatu zase praska domecek servomotoru, takze Japonci nic nepodcenili. Toto reseni pouziva i Opel a je zcela bezproblemove, maximelne muze byt potreba vymenit lanovod, ktery se ale da sehnat i v druhovyrobe.
5. 1. 2017 10:59
Re: Toyota + nafta
Společník asi nekupoval tie Avensisy pre zábavu a super zážitok pri šoférovaní, ale na biznis. A užívateľ aj tak celé cesty riešil pokyny, rozkazy, ... na smartfóne. ;-)
Avatar - Ondore
5. 1. 2017 10:58
Trocha do mlyna
Za roky, ktoré jazdím som vystriedal pomerne dosť áut, navyše striktne odlišujem firemné (aj keby to bolo v mojej firme) a na súkromné jazdy používam výhradne súkromné auto. Takto som pre seba kupoval kombi strednej triedy a voľba padla na Avensis. Mal som dva, jeden 93 kW, druhý 130 kW (ten aktuálne mám a zrejme zmením, už má svoje odjazdené (170t), aj keď - nič mu nechýba a stále funguje...).
Skúsenosti: mojou prioritou sú ticho, pohodlie a spoľahlivosť a to sa naplnilo bezo zbytku, v porovnaní s golf+ ale i passatom, ktorý som mal predtým tak to bolo auto o niekoľko rádov lepšie (v spomínaných parametroch). Jazdne - také Mondeo je šoférskejšie, je pravdou, že na hrane by si v ňom zákrutu prešiel o 7 km/h rýchlejšie, ale hraničnú situáciu, kde by to rozhodovalo som riešil za 3/4 mil. km čo mám na konte asi iba raz.
Čo mi vadilo: chcelo by to lepšie rádio, klima by mohla mať viac difúzne prúdenie (to už som trochu hnidopich), s prvou (93 kW) boli problémy pri štartovaní pri teplotách pod -20 °C ak parkovala na ulici a chcelo by to lepšie odhlučniť od kolies, lebo ostatné bolo tak tiché, že odvaľovanie kolies vynikalo.
Keby som sa v tom čase mal znovu rozhodnúť, tak si opäť kúpim Avensis. Dnes by som hľadal, či ho dokážem nahradiť niečím z nižšej strednej, ak nie, tak mám dilemu a musel by som si strednú triedu skúsiť komplet od znova, mám pocit, že Toyota nám na Európu v tejto triede mierne kašle a neprináša zásadné zlepšenie (asi tak, ako aj passat). Dostupnosť Camry alebo Avalon s 2,5l hybridom by mi rozhodovanie uľahčilo >:D Prípadne vyskúšať nakoľko sa zlepšil Prius, tie predošlé ma nepresvedčili, ale ten nový by mohol, vraj sa pochlapili. :-)
Avatar - Sumi2000
5. 1. 2017 10:54
Toyota a lítačka?
Haha rozesmálo mne to.. >:D
Pro MORAVÁKY...překlad z Práglu :
šalinkarta alias šmirglplacka >:D
Myslím , že u Toyoty ji často nepoužijete..ty japonský auta se moc nekazí !
5. 1. 2017 10:33
Re: Toyota + nafta
Když Toyotu, tak klidně naftu. Oproti tobě přidám pár osobních zkušeností.
Nyní v rodině máme několik Toyot (yaris, avensis, Rav4 2x - opakovaně, Land). Část nafta, část benzín. Ani jeden problém v žádném autě. Některá auta dostávají opravdu zabrat. Kromě yarisu měníme olej po 15 tis.
Z garančních prohlídek vím, že jsou levnější než třeba u bývalých aut (Skoda, VW), dle faktur ve firmě. Hlavní rozdíl je v tom, že do servisu jezdíme jen na ty prohlídky. Časy, kdy jsem pravidelně využíval služby odtahovek jsou naštěstí pryč. (např 1km nájezd se Škodou po garanční prohlídce ze servisu a hláška "motor do dílny").
Originální díly jsou opravdu dražší, ale potřeba jsou mnohem méně. Pokud se stane nějaká nehoda nebo zajíc, tak od toho je havarijní pojištění, které má snad každý, kdo autem pravidelně jezdí.
Na značkách aut nebo motorek nebazíruji, měl jsem jich dost a příští může být klidně jiná, ale spolehlivější auta jsem zatím nepoužíval.

Samozřejmě je to můj názor, zkušeností jiných můžou být jiné :-)
Avatar - pumpkin
5. 1. 2017 10:27
Re: Toyota + nafta
Súčasný Avensis osobne neviem posúdiť, ale v Škandinávii a hlavne Nórsku je to dosť populárne auto a Toyote sa tam všeobecne darí. Celkovo je v Európe na tom Avensis už horšie, ale je aspoň najpredávanejším mimoeurópskym autom vo svojom segmente.

Občas jazdím 18-ročným Avensisom s s dvojlitrovým turbodízlom a je to taký komfortný ešte stále bezporuchový nezmar aj po tých rokoch. :yes:
5. 1. 2017 10:01
91kw vs 93kw
1AD-FTV je najlepsou volbou. Idealne ak nema DPF. Po 1. modernizacii ubral z 93kW na 91kW ale dynamika sa zlepsila. Toto cislo je sice mensie, ale vzdy treba porovnat cely priebeh, 91kW je proste lepsi. V kazdom pripade su velmi ciste, vraj vdaka lenivemu nabehu akceleracie (vid dino graf napr u chiptuning firiem). U 3. rady som uz nemal problem s egr, v porovnani s 2. radou DCAT 130kW, ktorej trebalo egr cistit kazdych 50000km. 1ZR-FAE je postacujuci, vyhoda vraj dlhsej zivotnosti oproti 2ZR-FAE. V oboch pripadoch pouzivam iba 5W-30 API/ACEA podla poziadávky manualu. Vymena po max 15000km je rozumna u akehokolvek auta, nie len toyota. Koncern nastavuje odvazne intervaly a potom tie agregaty menia ci generalkuju chudaci 2.-3. majitelia pri 200000km.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 10:01
Re: 8 litru nafty
Já to taky beru s humorem >:D Když jsem vždy skládal věci do expřítelkyně OII kombi s výsostnými 605 litry objemu kufru a nedal jsem tam stejné věci, jako do svého kombi s 550ti litry >:D

Jo, je to zvýhodněné, přepočítávám to na peníze proto, že ty to přepočítáváš na benzín. Jen jsem ti dal argument, protože rád uvádíš jen jednu stranu mince ;) Jinak mne to nezajímá, za 8 litrů nafty i 9 litrů benzínu jezdit v průměru mi přijde docela dost i na obyčejné kombi střední třídy, navíc s průměrně výkonným motorem.
5. 1. 2017 09:59
Re: Toyota + nafta
Jasně, může se stát. Nikdo by nechtěl prodávat auto do sousední ulice >:D
5. 1. 2017 09:58
Re: Toyota + nafta
ND nejsou problem a pokud je na objedmnavku, tak do 2 dnu ho maji v servisu. Bratr ma D-Cat a menil tesneni. Vetsina dilu byla na objednavku a vsechny byli k dispozici za 2 dny. Ceny srovnatelne s konkuenci.
5. 1. 2017 09:57
Re: Toyota + nafta
Mel jsem Toyotu Avensis T25 2.0 D4D 93kW celkem 6 let a ceny nahradnich dilu jsou naporosto srovnatelne s konkurenci. Ceny v autorizovanem servisu take v pohode a dokonce jsem dostal bonusovou knizku s 25% slevou, takze jsem ho mel jeste levnejsi nez u konkurence.
S naftou je to tezke, meli problemy - hlavne s 2.2 D-Cat, ale s 2.0 D4D nejsou velke problemy.
5. 1. 2017 09:56
Re: 8 litru nafty
ten kufr neber tak vazne, delam si z toho srandu.
naklady na palivo jsou zkresleny danovym zvyhodnenim nafty a je otázka, jak dlouho to je ještě udrzitelny.
a všechno nemuzes prepocitavat jen na peníze.
jak ze se takovym říká??
5. 1. 2017 09:47
Re: Majiteľ Avensisu
Však samozrejme, keďže som majiteľ tak som zaujatý, ale aspoň mám skúsenosť a viem o čom rozprávam. Pre mňa a moje požiadavky je to najlepšie auto, pre niekoho je to octavia ja každému nechávam, nech si kúpi čo mu vyhovuje. Ono na vyzdvihnutie plusov a mínusov by to bolo na A4, tak som iba vypichol nejaké veci...
Inak pred kúpou som obehal všetky showroomy asi všetkých značiek a octavia 3 sa mi tiež páčila aj som sa v nej dobre cítil aj dizajn je OK, len ja jazdím aj veľa krátkych trás po meste, takže som potreboval spoľahlivú benzínovú atmoséru, čo mi TSI neposkytovalo, preto som od VW group upustil...
Avatar - rohYpnol
5. 1. 2017 09:44
Re: Toyota + nafta
to že nebudeš potřebovat ND jsou zase jen povídačky. Stačí že odletí kámen, srazíš zajíce, auto někde opřeš, někdo ti na D1 urazí zrcátko, najede do tebe na parkovišti atd. atd.

A jak jsem psal, diesely trpí na závady a jsou na tom se spolehlivostí obdobně jako konkurence.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 09:43
Re: 8 litru nafty
Jdi někam s tím energetickým přepočtem >:D Přepočítej to na náklady na palivo a jsme zase jinde ;) A větší kufr? No, možná na papíře.... >:-[] >:D A vyndavat z něj něco přes tu hranu je o záda.... btw, ty nemáš kombik ne?
Avatar - MGRR
5. 1. 2017 09:42
Re: Majiteľ Avensisu
-40 asi ne, ale -30 často.
Mají zásuvky v přední masce (předehřev jako ve varné konvici v přední masce)

Jezdí to hodně ve Finsku, Kanada, Rusko, v drsnějších částech kolem Sibiře a pod. Kdo byl ve státech, Emiráty - druhý extrém horka a písku, pohodlnou a nezničitelnou Camry moc dobře zná, ty starší typy měli pro to vyšší podvozek. Ale je to slouha bez nějakých velkých emocí, ty staré typy.

To auto nejde zničit, hlavně 2.4 automat, dělali i manuál. Má to masivní, ocelové rozvody na věky, lze předělat na LPG. Třílitr je skvělý, má rozvodový řemen.
Avatar - rohYpnol
5. 1. 2017 09:36
Re: Toyota + nafta
no, moji známí z Avensisů zrovna nadšeni nejsou... Jeden bude aktuálně rád, když se ho vůbec zbaví a půjde nejlíp na druhý konec republiky >:-[] ;-)
5. 1. 2017 09:34
Re: Toyota + nafta
na avensis náhradné diely potrebovať nebudeš... ;-) takže tak či tak ušetríš...
A máme v rodine aj Ravku 2,2D (bez DPF) a 10 rokov slúži bez poruchy, ale samozrejme na základe toho sa celková spoľalivosť asi nedá generalizovať, iba malá osobná skúsenosť...
5. 1. 2017 09:33
Re: Toyota + nafta
Kdysi společník kvůli své zálibě v Lexusech vytendroval pár Aurisů a dva Avensise. Avensis byl 2,0d, nějaká limitka, kombík. Motor tichý, příjemný a spolehlivý. Podvozek poměrně pohodlný na 17" a relativně tichý. Řízení otřesně umělé a neintuitivní, nicméně uživateli to nevadilo.
Obecně spolehlivost je z valné části o tom, že auta nejsou blbuvzdorná a někteří by si měli číst uživatelské manuály každý večer před spaním. ;-)
Avatar - MGRR
5. 1. 2017 09:32
Re: Majiteľ Avensisu
Souhlas se vším, je to přesně tak. Toyota je často pragmatickou volbou (nebo to s novými modely a vzhledem až přestřelují)

Bohužel dnes auta která "za srdce vezmou", často spolehlivá nejsou.

Když vedle posledního štíhlého, úzkého Avensisu, postavíme poslední až opulentní C5, tak ten Citroen vypadá vzhledem jednoznačně lépe + plavná jízda.

Když vidím Camry, která je etalon spolehlivosti (starší modely nejsou dejme tomu nejkrásnější) vedle ní stojí Citroen C6, tak to jsou světelné roky, ten design.

Ta nová Camry, už se na ní dá koukat, i když dělají dvě verze, starší design pro Evropu (pozná se podle kulatých mlhovek až dole v nárazníku) a hodně zakulacená US verze [odkaz]
5. 1. 2017 09:32
Re: 8 litru nafty
ale s vetsim kufrem >:D

8 litru nafty energeticky odpovida 9 litrum benzinu, takze tech 8 nafty je opravdu dost
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 09:29
Re: 8 litru nafty
Lehčím, menším a s manuálem... nezapomeň dodat :-)
Avatar - rohYpnol
5. 1. 2017 09:28
Re: Majiteľ Avensisu
to je zase příspěvek jednoho "nezaujatého" majitele, že... >:-[] A pak se divme, že oktávka je automobilová NEJka co jezdí za 4 na 100 a natrhne kaďák kdejakýmu eMkovýmu bramborovi >:D >:D >:-[]

hele, víš co, ano, ave Avensis! Je to nejlepší auto vesmíru co najede 2 miliony km bez závady a interiér , může konkurovat svojí kvalitou putinově kanceláři. A o tom, že startuje v mžiku oka i při -273st.C, o tom žádná :yes: :yes:
5. 1. 2017 09:28
Re: Majiteľ Avensisu
jezdis s tim za polarnim kruhem, nebo kde v nasich koncinach byva -40??
Avatar - rohYpnol
5. 1. 2017 09:25
Re: Toyota + nafta
tohle jsou jen povídačky. Autorizovaný servis a originální díly jsou drahé ve srovnání s konkurencí a neautorizovaný servis co umí Toyoty je problém vůbec najít.

A diesely spolehlivé absolutně nejsou, ty jsou na úrovni ostatní konkurence, tedy problémové.
Avatar - Wolfsteen
5. 1. 2017 09:25
Re: Palubní deska plastová bez nápadu
Palubní deska v Avensisu možná je plastová a bez nápadu, ale pořád se mi líbí víc, než ty nových škodovek >:D
5. 1. 2017 09:25
8 litru nafty
za tolik nejezdim ani s vykonnejsim, cistsim a kultivovanejsim benzinem
5. 1. 2017 09:04
Re: Majiteľ Avensisu
Samozřejmě ani na okamžik nebudu zpochybňovat, že je to dobrá volba. Jen to auto není úplně laciné. Faktem je, že pro benzínový motor bych šel raději asi do ní, než třeba do VW. U Mondea už bych si asi vybrat uměl.
5. 1. 2017 08:59
Re: Majiteľ Avensisu
Tá posledná veta o dospievaní, bol iba taký mini podjb na klasickú VW toyota diskusiu, môj názor je, nech si každý kúpi auto, aké sa mu páči a aby hlavne spĺňalo jeho požiadavky. Je to moje 5te auto a naozaj môžem úprimne vyhlásiť, že sa mi stále veľmi páči a rád s ním s rodinkou jazdím (mám 38r) , dobre sa v ňom cítim a nemenil by som ho a bez zaváhania by som zobral aj najnovší facelift...
5. 1. 2017 08:50
Re: Toyota + nafta
Vyniká. Spoľahlivosťou. A nie je to klišé, pretože keď sa pozriem okolo ako sa ľuďom kazia autá, a nie sú to maličkosti ale prevodovky, vstrekovače, celé motory následne prichádzajú odťahovky atď., je umiestnenie parkovacej brzdy najmenej čo ma trápi. Hlavne keď viem, že hocikedy či je zima, leto, či idem 100 krátkych trás, vždy sa môžem na auto spoľahnúť a slúži mne, nie ja jemu, je to myslím určitá pridaná hodnota... A servis stojí tak isto ako u všetkých iných značiek...
5. 1. 2017 08:49
Re: Majiteľ Avensisu
Toyota je bezesporu špičkový spotřebič. Zařadil bych ji mezi další skvělé pomocníky jako je americká lednice nebo kávovar. Nekazí se, slouží, nezklame. Emoce moc nepřináší a nikdo je ani nečeká.
Jak kdysi řekl Ivan Trojan v rozhovoru "Pro mně je auto služba".
Nevím, jestli je do Toyoty třeba dospět. Možná spíš rezignovat:)
P.S. Aby to nevypadalo, že haním probůh! Jezdil jsem jako pasažér např. v Camry a byl jsem překvapen, jak pohodlné to bylo auto.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2017 08:45
Re: Toyota + nafta
Avensis vyniká... cenou a proto by mne nad ním teoreticky donutilo zauvažovat. Když tahle modelová řada odcházela, tak se prodával základ v sedanu lehce nad 400 tisíc (benzin 1.6), což za cca 130 koňové auto střední třídy pro někoho, kdo toho nenajezdí hodně, ale občas veme rodinu na dovolenou, nebo potřebuje odvézt více věcí, není špatné, vzhledem k pověsti benzinových Toyot. Nejsem sice cílovka, ale rozhodně mi přijde Avensis lepším vozem, než třeba I40.
5. 1. 2017 08:37
Majiteľ Avensisu
Som už tretí rok majiteľ tohoto auta a vôbec nesúhlasím s tvrdením, že palubná doska či interiér pôsobí lacno. Nemám najvyššiu výbavu, no plasty sú kvalitné mäkčené, kožené obklady dverí či sedadlá v kombinácii koža alcantara, či celý interiér pôsobia vyváženým a veľmi solídnym aj keď možno konzervatívnym dojmom. Ale samozrejme, proti gustu žiaden dišputát. Možno stredový displej mohol byť krajší, ale v tomto období mali aj mnohé iné autá podobné riešenie, a súhlasím s KANKUNENOM, že interiér napr. Passata z tohoto obdobia mi príde oveľa cheapnejší a škaredší. Mám 1.8 benzín, auto je tichučké, pohodlné, naozaj spoľahlivé, nič tam nevŕzga, štartuje to aj pri -40, vhodné aj na krátke trasy atď. A keď sa zvolí pekná farba (čierna) a pekné disky tak si myslím že auto je aj veľmi pekné. Ručná brzda je ako povedal autor iba sila zvyku, ja už automaticky trafím naslepo kedykoľvek. Ale môj názor je, že na takéto auto musí človek dospieť, na Passata či Embečku netreba... ;-)
Avatar - rohYpnol
5. 1. 2017 08:26
Toyota + nafta
= nebrat.

Když Toyotu, tak v benzinu. Jenže to znamená velmi mizivý výběr na trhu ojetin. A stále vám zůstane velmi drahý servis... Takže se vůbec nedivím, že Avensisy vídám tak málo.

Navíc pokud zavzpomínám, tak Carina E byla ve své době naprosto úžasná. To pohodlí bylo prostě neskutečné, odhlučnění podvozku, utlumení, sedadla, materiály...

Ale dnešní Avensis už bohužel nevyniká v rámci konkurence snad ničím.
5. 1. 2017 08:24
Re: Palubní deska plastová bez nápadu
Dovolím si tú drzosť a typnem si...vrámci koncernu VW, predovšetkým samotný VW a Škoda? :-)
Avatar - KANKUNEN
5. 1. 2017 08:13
Palubní deska plastová bez nápadu
Kdo jiný to takto dělá stejně a přitom tato hláška se v testu nikdy neobjeví. Kdo si troufne na tip?