Domácí trh s novými osobními auty rostl v prosinci v meziročním srovnání o takřka 11 procent. Mezi značkami překvapil Renault, který se dostal do Top 5, Mercedes-Benz je sedmý!
pomerne sledujem ponuky od mercedesu a mam dojem, ze celkom zasluzene zacina mat vyborne vysledky v predajoch aut.
cela seria od C az po S a ich derivaty su pre mna podarene a aj v nizsej triede sa to uz doladilo na slusnejsiu uroven.
samozrejme nie kazdemu to vyhovuje a sam mam nejake vyhrady, ale cisla dokazuju, ze to robia vcelku dobre! :-!
Tak dívám se u BMW celkem výrazný sešup dolů, ale dá se pochopit. Prvotní vlna po faceliftovaných 1er, 3er a 4er + příchodu 2er po roce 2015 trošku polevila a pro rok 2016 byla jestli se nepletu "nová" jen M2 a verze M140i/M240i a pak hlavně 7er, což prodejně žádnou hitparádu neudělá. Rok 2017 si myslím, že hlavně díky 5er bude pro BMW u nás zase trošku lepší :yes: .
Toyota pak taky pěkný nárůst :yes: Jinak jsem zvědavej, kam se mezi první čtveřici modelů za rok 2017 vklíní Kodiaq...
Docela by mě zajímala kvalifikovaná informace týkající se údajně zoufalé kvality baworských vozů, zejména těch z usa... Slyšel jsem tolik stížností, až mi to nejde na rozum (baworáci všude ve světě prodeje posilují, než že by ztráceli).
Jinak ale souhlasím nahoře s maxíkem!, MB udělal nejen velký krok kupředu v zatraktivnění svých aut (o konzervativnosti vážně už nejde v souvislosti s touto značkou mluvit), ve srovnání s bawory nabízí rozhodně atraktivnější design a také neustále povyšuje kvalitu (viz testy všechny vychvalující komfort, odhlučnění a kultivovanost motorů). Jako by se v Mnichově soustředili jen na technickou kvalitu (jejich motory jsou určitě ty nejúspornější a přitom nejdynamičtější, stejná chvála se týká jejich AT), a přitom jim kvalita komponentů (zejména elektrických a elektronických) a montáže utíkaly z dozoru... Jak říkám, to jsem slyšel z druhé ruky.
renault mal ten december neskutocny ..... takyto mesacny nasup v jeho podani si na vasom trhu snad este ani nepamatam ;-) ... naopak niekdajsia dlhorocna dvojka na vacsom trhu ford uz posledne roky pozicie straca a prepadava sa stale nizsie... jednoznacne crossy mu citelne uz chybaju .. tu prave konkurencny captur boduje....
rovnako dacia.... je az neskutocne aky ma na vasom trhu uspech..... pritom okrem domaceho rumunska je ozaj len malo statov v europe kde sa nachadza vyssie v rebricku poriadia znaciek... tusim ani u nas nie je tak vysoko ako u vas... klobuk dole ako sa u vas uchytila... u nas je zase suzuki podstatne vyssie ako u vas... kedze u nas frci hodne vitara... a aj dnes uz som ju videl snad 10 krat minimalne
prekvapuje ma aj docela maly predaj mazdy... cakal som ju ovela vyssie... ked zvazim ako ju tu kazdy ospevuje v testoch a ake ma paradne nove modely.... to je podla mna velka bida .... nic v zlom... zoberme si ze ma novu 3, 2, CX-3, stale pekna je CX-5 a napriek tomu predaje ma kdesi pomaly v tretej desiatke rebricka ... v com je problem neviem... netusim ale podla mna ma na ovela viac s tolkymi paradnymi modelmi ake dnes ponuka ...
inak stale mi nie je jasne ako je mozne ze sa u vas mesacne preda vzdy okolo 800 i30tok a pritom len okolo 250 ceedov... pricom obe vozy su technicky zhodne a dokonca ceed ponuka uz aj nejake to turbo a mnohi stale pisu ze je aj krajsi ako i30 ... tak ako je moze ze i30 predava u vas fakticky trojnasobok toho co ceed... u nas je pritom predaj ceed a i30 pekne vyvazeny a predavaju hodne podobne cisla co logicky dava zmysel kedze obe auta ako vravim su technicky aj velkostne aj cenou fakt rovnake.....
No jo, ty i30 jsou důkazem toho, že reklamní masáž a vymývání mozků skutečně funguje. Za mě je tohle taky překvapení, osobně se mi taky líbí cee'd víc než i30, ale to je otázka vkusu.
Jinak ta Mazda ... ta mě taky moc mrzí, ale zas až taková záhada mi to nepřijde. Jak Mazda 3 tak 6 jsou nádherná auta (o MX-5 ani nemluvím), s poctivými atmosférami a dá se říct skvělými jízdními vlastnostmi. Bohužel si však myslím, že právě díky atmosférám, ktery se na papíře nejeví tak "fantasticky" (ať už co se týče spotřeby, tak jízdní dynamiky) jako turbomotory, ztrácí zájem plno lidí, kteří auta vybírají z většiny jen na základě papírových dat (a že jich je ...). No a přičteme-li k tomu cenu, kterou je Mazda 3 na úrovni Golfu, resp. 6 na úrovni Passata, tak tam už váhá jen naprostá menšina a takřka všichni mají doma koncern. Navíc kdo z Čechů nepůjde za stejnej peníz raději do Octávky než do Mazdy 3, že ... ? Je to velká škoda, ale díky momentální síle koncernu a díky ní i Škodě si myslím, že zrovna v ČR Mazdě na dlouhá léta pšenka nepokvete ...
ono s tou mazdou to mas pravdu... ja sam som sa rozhodoval aj medzi mazdou a koncernom ale ked som videl aka je dvojka v kabine v reale mala a aku ma cenu jej zaklad ktory nema ani delene zadne sedacky tak bolo jasne ze tento krasny japonec pojde mimo mna... skoda.... auto pritom nadherne kvalitne stylove ... ale do *** preco je v kabine take stiesnene male a uz v zaklade take drahe? nechapem... pritom ta 1,5 55kw zase tiez nie je ziadny zazrak zeby musel byt uz v zaklade tak drahy..... a taku vacsiu 3ku pod 16-17 snad ani nezozenies... pritom zakladny golfik sa da kupit s tsi uz za nejakych 15 a je aj zivsi ako zakladna 74kw 1,5 v mazde ... akoby mazda sa uz snazila byt nejakou polopremiou a nahanala v tomto hondu.... lebo ja si pamatam ze kedysi mala dostupnejsie vozy... netvrdim ze boli lacne to nie.... ale mali podla mna ferovejsie ceny... ale to je uz o inom jasne... odbocujem
chapem ze i30 je u vas "doma" ale aj u nas je zase ceed "doma" napriek tomu ma predaje fakt hodne vyrovnane s i30tkou... tak neviem preco zrazu u vas fakticky rovnake auto dokaze predavat trojnasobok toho co ceed... ktory sa "kazdemu" paci viac... kazdy tvrdi by ho chcel skor ako i30 ale ked pride na realitu tak i30tka ceeda u vas doslova valcuje....
S tou i30 je to poměrně jednoduché, protože se docela dost objevuje jako služební auto, což si myslím že u Kii není až tak časté. Taky dealerů H je víc nebo jsou více vidět.
Mazda porad prodava predevsim auta, nikoliv bankovni produkty. Navic spostu lidi odradi i vyse pojistneho, protoze u nas se plati podle obsahu motoru a jeji dieselove motory se svym obsahem neprojdou u fleet manazeru. Spousta lidi by ji rada, ale jako erar ti ji nikdo nekoupi. Musis za sve a tak bohati tady zkratka porad nejsme. Trojkova Mazda by potrebovala facelift jako cert, cx-3 je mala uvnitr, dvojka draha..., Na sestku se ceka i pul roku.
Ford to zabiji u malych aut interierem, ale take vseobecne spatnou povesti ceskeho zastoupeni fordu pri jednani se zakaznikem. Vymahatelnost prav spotrebitele muze byt nekdy u Fordu problem.
Ale hlavne... Jsme Cesi, mame Skodovku, jsme na ni hrdi (a to je v poradku, protoze zadna jina ceska znacka neni ve svete tolik znama) a tak jezdime ve Skodovkach.
Uspech renaltu je fajn, ale je to jen kratkodoba zalezitost.
dvojka by ma vysla s 55kw na 13 tisic eur .... koncernova kokurencia s 66kw to vie za 12 tisic a este je dynamikou aj dalej ... vnutri je dvojka strasne uzka... vzadu mozno aj o 10 centi uzsia ako nejaka fabia/polo... a podla mna aj miniauto up bude v kabine vacsie ako mazda 2 ... co tymto miniaturistickym priestorom v kabine mazda sleduje neviem... ale komfort auta je aj o vzdusnosti a priestore ... nielen o super vizazi ...
kamarat ma mazdu 2 s 1,25 55kw este z r 2003... taku tu hranatu... a normalne je v kabine vacsia ako tato nova a to aj napriek mensim rozmerom
jasne chapem... kto ma na 3ku kupi si ju a neriesi ze je 2ka mala ;-) ... mne sa mazdy vzdy pacili... komu by aj nie... momentalne sa mazda nesie na uzasnej dizajnovej vlne... fakt ma pekne vozy a sedi mi tento jej styl aj kabiny aj exterieru.... ale je jasne ze nemozu byt pre kazdeho.... aj tu zrejme plati ze kazdemu podla zasluh :*) >:D
chapem... ale v mojom pripade bola 2ka primala ... a zase 3ka uz pridraha... takze som skratka nemal na vyber a mazdu musel nechat mazdou.... a hladat dalej
ale ved hej.... ked to mas tak... aut je dnes uz kopec a kopec aj dobrych ( nie ako kedysi ked si vyberal len medzi dvoma troma znackami ) ... a je mi jasne ze nejake to jedno z nich som si vybrat skratka musel.... samozrejme som rad ako som sa rozhodol.... aj ked vzdy budem po mazde 2 alebo novom riu pokukovat.... ale to je udel nas fandov aut... vzdy budeme chciet mat to na co neraz ani nemame ... lebo auta su nasim hnacim palivom
Není to trochu protimluv tvrdit, že výrobce mainstreamovych aut minimálně se odlisujicich od jiných spotrebaku nechce vyrábět a prodávat více, když by mohl...
Víš, jestli by reálně mohl, problémy Mazdy jsou jasne dané a známé a brát je jako omluvu je trochu na palicu.
Že je Megane krasavec není pochyb. nemyslím si, že zrovna Renault tady v ČR měl tak dobrou základnu věrných klientů, kteří nutně čekali na novou generaci a hned kupovali ve velkém...
No krasavec by byl, kdyby mu neudělali ty příšerné hokejky stejně jako Talismanu. Nicméně novinka se vždy ze začátku kupuje více, uspokojí se hlad po tom mít něco nového a Renaultů tu málo po silnicích nejezdí.
Je jen škoda, že ty nové modely vždycky něčím po*erou... Hokejky u předních světel, slabá motorová paleta, automat jako jedinou volbu nebo jako u Scenicu 20"kola atd...
V pořádku, ať si každý vybere, co chce. Jen píšu, co mě na současným Renaultu vadí. Třeba Grand Scenic se mi líbí, ale nemá silnějsí benzin a hlavně ty 20" kola jsou pro MPV úplně mimo na ježdění po městě. Dám to manželce a po týdnu budou zedřený >:D
Vo Švédsku po 54. rokoch nie je najpredávanejším modelom za rok 2016 Volvo, ale Volkswagen Golf vďaka variantu Alltrack. Táto zmena súvisí s ukončením výroby bestselleru Volvo V70. Pre VW je modelové prvenstvo v tejto krajine po takej dlhej dobe, že naposledy tam bodoval ešte s Chrobákom. :-)
V Británii stále vedie odchádzajúca generácia Fiesty, na Slovensku a v Maďarsku sa minulý rok stala najpredávanejším autom Vitara. Suzuki sa tak na "domácej" pôde stalo opäť lídrom po ôsmych rokoch, na Slovensku zrejme v celkových číslach ďalej kraľuje Škoda.
vitara by u nas vyhrala len vtedy ak octaviu a octaviu kombi posudzujes zvlast... inak myslim ze octavia je u nas pred vitarou celkom jednoznacne .. ale ak mas nejaku tabulku tak sem s nou... dik
v madarsku ano... tam uz "domaca" vitara drvi octavku
Tak to se musel v druhém pololetí u Vás stát nějaký zázrak na straně Vitary a naopak totální katastrofa na straně Octavie, protože v pololetí měla Octavia komfortní náskok.
[odkaz]
Jo, dobrý podfuk/zázrak. Ještě sem dej celoroční čísla, aby se náhodou nestalo, že Octavia vyhraje i když jí někdo účelově rozdělí na kombi a HB, protože před koncem roku Vitara nějak ztrácela dech a za 1-11 byla až třetí. :-)
[odkaz]
Jediná šance Vitary je, na konci roku ještě rozdělit model Octavia kombi na model Octavia kombi stříbrná barva a Octavia kombi ostatní barvy. Na druhou stranu mít 8 modelů v první dvanáctce nejprodávanějších modelů to nemá Škodovka v žádné zemi na světě včetně ČR. Zajímavé je, že stejný server vykazuje jednou Octavii a Fabii jako jeden model a když se to hodí, tak jako dva.
[odkaz]
Hej, je v tom bordel. Hlavne je smutné, že taký popredný Best Selling Cars má vždy celkom aktuálne údaje aj z krajín tretieho sveta a zo Slovenska má posledné z júna, to je dosť hanba. ;-\
A či je prvá Octavia alebo Vitara sa nejdem hádať, asi to bude predsa len Octavia, ale doprial by som prvenstvo Vitare, sú tu teraz fakt na každom rohu.
Je fakt krasne auto, hadam najkraši voz v novodobej historii Renaultu PODLA MNA. ale nekupil by som si ho. Lebo Renault je šmejd ale to mnoho ludi nevie tak preto take dobre predaje >:D