Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Stinger: Čekání na GT končí, novinka má zadní pohon a 365 koní!

Jihokorejská automobilka Kia představuje zbrusu nový model Stinger, který uvádí jako pětimístný sportovní sedan se splývavou zádí typu fastback a pohonem zádních nebo všech čtyř kol.
Zpět na článek
9. 1. 2017 09:56
9. 1. 2017 10:06
9. 1. 2017 10:11
9. 1. 2017 11:33
9. 1. 2017 12:44
9. 1. 2017 10:12
9. 1. 2017 10:32
9. 1. 2017 10:42
9. 1. 2017 11:37
9. 1. 2017 11:45
9. 1. 2017 11:55
9. 1. 2017 14:38
9. 1. 2017 14:59
9. 1. 2017 15:38
9. 1. 2017 15:53
9. 1. 2017 16:02
9. 1. 2017 16:13
9. 1. 2017 17:48
9. 1. 2017 17:02
9. 1. 2017 21:14
9. 1. 2017 13:12
9. 1. 2017 13:16
9. 1. 2017 13:39
9. 1. 2017 13:46
9. 1. 2017 15:07
10. 1. 2017 16:46
9. 1. 2017 14:21
9. 1. 2017 22:33
9. 1. 2017 14:54
9. 1. 2017 15:01
9. 1. 2017 15:05
9. 1. 2017 15:19
9. 1. 2017 15:25
9. 1. 2017 15:36
9. 1. 2017 15:43
9. 1. 2017 15:04
9. 1. 2017 15:35
9. 1. 2017 15:16
9. 1. 2017 19:40
9. 1. 2017 21:42
10. 1. 2017 08:37
9. 1. 2017 22:50
9. 1. 2017 22:33
9. 1. 2017 09:56
H/K hobluj!!!!
Jeď chlape, dneska máš šanci se vyřádit.
protože ta kára navíc nevypadá úplně blbě :-)
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 10:26
Re: H/K hobluj!!!!
vyzera fakt velmi dobre.... neboj nejake oslavne ody tu asi nema zmysel pisat... ale mne sa fakt paci... cakal som zadokolku aj ze to bude hodne velke auto.... ale nakoniec ze to bude biturbo s V6 a bude tak velke a majestatne a tak dynamicke som ozaj necakal... inak konecne ma kia aj nejake poriadne sportove auto no nie? uz bolo na case podla mna... po tych samych masovkach z ktorych si kazdy robi srandu ;-) je toto skcela odpoved od kie :yes:
9. 1. 2017 10:29
Re: H/K hobluj!!!!
JJ. Sportovní podle mýho gusta ne...aůe silnýa docela šik (chic).. :-) :-)
jde o to, jestli se tu bude prodávat ... myslím, ž ne. a kolik bude stát. Jestli bude stát jako OC RS...tak si čecháčci budou stejně kupovat uplakanou OC RS >:-[]
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 10:35
Re: H/K hobluj!!!!
no vlastne ono to nie je sportiak ako taky jasne ... ale skor nieco na styl ghibli alebo CLS ... no ale hlavne ze je to zadokolka s V6...a ma tym padom aj solidnu dynamiku na takuto lod....

takze auto snov? uz aj hned menim to niro v kolonke za stinger :yes:
9. 1. 2017 10:37
Re: H/K hobluj!!!!
je to i 4x4...abys mohl na hory :-) nadpis klame:)
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 10:49
Re: H/K hobluj!!!!
panecku jo.... je tu aj moznost volby.... no co na to povedat.. som tak nejak ohromeny a ani neviem kde skor zacat ...lebo toto auto je prekvapko roka a verim ze nie len pre mna... a ja ten sampus asi fakt otvorim este niekedy vecer dnes aspon symbolicky.... . uz hodne som sa tesil aj na tu klasickejsiu kiu optimu GT... a bolo to dost unavne cakanie ale priznavam ze nesklamala ma a aj v reale je moc pekna a testy su tiez vcelku pozitivne a hlavne podvozkovo je vraj moc dobra ... takze teraz ked zrazu vidim tento famozny stinger tak stale neviem ci je to realita alebo si tu niekto robi ( aj zo mna ) prvy april ... nemozem fakt uverit ze kia nakoniec ten koncept z roku 2011 ktory nikto snad uz ani nebral vazne takto pekne dotiahla do konca... a je z toho takato skvela seriovka.... k tomu aj motoricky a pohonom tiez podla mna prekvapko... lebo fakt ze to bude aj v 4x4 asi dodnes nikto netusil ...

PS: inak ten zadny "retro" C stlpik co mi len pripomina pri pohlade sikmo zboku? pomozte mi niekto... zeby nejaky americky voz? staru corvettu? nejaky pontiac? ... neviem... kazdopadne ten C stlpik mi je hodne povedomy
9. 1. 2017 11:08
Re: H/K hobluj!!!!
Minulá generace Optimy.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 11:10
Re: H/K hobluj!!!!
ja tam v tom vidim nieco starsie... takyto C stlpik som uz kdesi videl... ale nebola to predosla optima... slo urcite o nieco paradnejsie a sportovejsie .... mozno aj o nejaku tu legendu z historie ale aku... ved mozno si spomeniem
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 13:02
Re: H/K hobluj!!!!
Datsun 200SX... ;-)
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 13:09
Re: H/K hobluj!!!!
je tam podoba uznavam... aj ked stale rozmyslam co to bolo ;-\ .. lebo datsun to asi nebol... ale inak fakt klobuk dole za tvoj tip :yes:
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2017 11:22
Re: H/K hobluj!!!!
Neklame = konstrukčně je to zadokolka. S možností připojení přední. Teď naseru audisty = to je konstrukčně předokolka :-)
9. 1. 2017 12:04
Re: H/K hobluj!!!!
no a ty potřebuješ rekonstrukci hlavy...přesněji frontální lobotomii s odstraněním dráždivého audi centra
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2017 13:17
Re: H/K hobluj!!!!
Říkal sem si která potrefená.. >:D

A ty šup na lobotomii = jestli myslíš že to tak není ;-)

A hloubkovou jestli si myslíš že to tak je super >:-[]
10. 1. 2017 01:01
Re: H/K hobluj!!!!
přidej ještě nějaký smajlíky a seš cajk...do chvíle než uvidíš písmena A u d i
9. 1. 2017 12:14
Re: H/K hobluj!!!!
A Lexus je konstrukčně sranec. Spokojen? :-! >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2017 13:14
Re: H/K hobluj!!!!
Dyť ani nevíš vo čem mluvíš ;-)

Ale klidně pobav a rozveď to >:-[]
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 12:59
Re: H/K hobluj!!!!
Jasný! Další, zatraceně dlouhá (4.8m), německá zadokolka... ;-) Ale hezký to je, ale je také hezky pravděpodobné, že se to tu prodávat nebude....zase... ;-\
Avatar - wakantanka
9. 1. 2017 13:53
Re: H/K hobluj!!!!
keď do toho v Európe nedajú nejaký cca 3,0 Turbodiesel, tak to bude kusovka, napriek ostatným kvalitám
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 1. 2017 10:44
Re: H/K hobluj!!!!
Tak prodávat se to bude mizivě, o tom není pochyb, ale naznačuje to budoucí rozmach. Je to další krok směrem od předsudku "podřadná korea" k rovnému postavení s japonskými auty (co se týká image).
Avatar - iudex
9. 1. 2017 12:25
Re: H/K hobluj!!!!
Myslím, že Kórejci už teraz sú vnímaní na úrovni Japoncov a toto je krok ďalej. Iste, môžeme argumentovať, že Japonci majú superšporty typu NSX či GT-R, ale pre vnímanie imidžu značky je ďaleko významnejšie relatívne bežné, masovo vyrábané auto strednej triedy než napr. hybridný superšport za 150t eur, kde medzi normálnou produkciou Hondy a NSX zíva obrovská priepasť. (inak povedané, darmo je v portfóliu hypermoderný exot za obrovské peniaze, keď nemám na výber ani len auto strednej triedy( Nisan, Honda, Mitsibishi).
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 13:03
Re: H/K hobluj!!!!
Jaká Korea? Četl jsi článek pozorně? Je to německé auto... :-!
Avatar - pumpkin
9. 1. 2017 10:06
Kia sa hecla
Vyzerá to fakt dobre. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mariov8
9. 1. 2017 10:10
V6 pěkně ale pro Evropu by to chtělo silnější diesel
Vypadá to moc dobře!

Ještě něco udělat s tím neduživým jediným dieselem, co mají zatím v Optimě k dispozici.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 11:07
Re: V6 pěkně ale pro Evropu by to chtělo silnější diesel
no najsilnejsi dizel maju ten 2,2 v sorente santa fe ... co ma 147kw.... zeby prave ten supli do stingera? je to mozne... alebo ho mozno kusok este vyladia a zvysia vykon ale stacit by mohol... aj ked kto by si takuto nadheru kupoval v dizli?
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2017 11:24
Re: V6 pěkně ale pro Evropu by to chtělo silnější diesel
Mnoho idiotů v Evropě radši naftu než tyhle asi docela slušný motory :-|
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 12:18
Re: V6 pěkně ale pro Evropu by to chtělo silnější diesel
no len aby v eu aj nejaka ina volba okrem nafty bola... ja sa totiz dost obavam o to co sa nam tu v eu k volbe opat "zvysi" ... aby to zase neboli len nejake omrvinky na cele s dizlom a ta ceresnicka v podobe V6 ostane opat kdesi na dalekom zapade... ale snad len zbytocne stresujem
Avatar - Ozzman
9. 1. 2017 12:24
Re: V6 pěkně ale pro Evropu by to chtělo silnější diesel
Mnoho "idiotů" v Evropě preferuje naftu výlučně z praktických důvodů, neříkám, že pro toto auto je zrovna potřeba, ale pro Optimu je nutný.
9. 1. 2017 18:32
Re: V6 pěkně ale pro Evropu by to chtělo silnější diesel
otazka ci sa im oplati vyvijat kombinaciu 2.0 alebo 2.2 crdi so zadokolkou, resp ci je rovnaky pohon aj v stingeri, co ako som pisal skor bude v EU asi len GT a podla fotiek [odkaz] to aj na diesel vyzera, len ktory a v akej kombinacii, kedze aj ten je zatial len v kombinacii so 6 stupnovym automatom...
preco sa to v novej generacii nedoriesilo je uz ina otazka, tu maju vsetko k dispozicii, ale tak aj americky trh ponuka 1,6 T v optime a my si moze nechat tiez len zdat..
Avatar - Emel
9. 1. 2017 10:11
Čumák
No, vpředu možná maličko přetáhli strunu, ty výdechy na kapotě a na boku a všude jsou možná trošku zuviel... ale jen trošku. Problém bych s tím neměl :-) . 9/10 :yes:
Rozbalit vlákno
7
9. 1. 2017 10:29
Re: Čumák
Souhlasím, ale jinak klobouk dolů a interiér jakbysmet. Hmmmm. Pán velkomožný
Avatar - woody-alien
9. 1. 2017 10:29
Re: Čumák
Souhlas. Malinko si zapřeháněli, ale není to nic krutého. Stejné hodnocení.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 11:03
Re: Čumák
uvdime ako bude vyzerat stinger bez GT verzie a v nejakej bielej ;-) ... ono ten GT naraznik sa mi ani na optime GT az tak nepaci ako ten klasicky ale co spravis... asi je to dan za istu dynamiku a vizualnu drsnost .... menej je niekedy viac uznavam... ale stingeru to rad prepacim uz len kvoli tomu jeho motoru a pohonu... lebo toto je sen ... stale neverim ze sa mi to vsetko len nezda
Avatar - iudex
9. 1. 2017 11:33
Re: Čumák
JJ, niektoré detaily sú už prezdobené, ale v zásade nič vážne. Paradoxne toto by mohla riešiť slabšia verzia s R4, ktorá bude zrejme niektorých týchto "GTmarkantov" prostá. Každopádne bočný profil je parádny, ako aj zadný pohľad (priznaná inšpirácia Maserati).
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 11:50
Re: Čumák
tak tak ... verzia bez privlastku GT mozno bude aj krajsia.... je to mozne ;-)
Avatar - removed
9. 1. 2017 12:44
Re: Čumák
Podobne dojmy. Souhlas.
Avatar - Dinar
9. 1. 2017 10:12
Opticky
trošku těžší na zadek, ale celkově sušný. Vnitřek taky, pohon a motory velmi sušný, takže :yes: :yes: Tak snad jen, bude v Evropě a za kolik?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
9. 1. 2017 10:32
Re: Opticky
Těžší na zadek... jako jo, ale to je třeba A7 taky, zejména pro voko uvyklé na linky klasického sedanu ;-)
Avatar - Dinar
9. 1. 2017 10:42
Re: Opticky
Taky A7 není žádný etalon krásy, ale u ní bych řekl, že jí zadek opticky padá, u stingeru, že je spíš takový zbytnělý. :-) ;-)
Avatar - iudex
9. 1. 2017 11:37
Re: Opticky
Tak spraviť 5-dverový lift tak, aby nebol ťažký na zadok je oriešok a ako písal Emel, klasického sedanistu asi neuspokojí žiadne riešenie. ;-) Za mňa dobré, ale ja zase nemám žiaden problém s A7 SB a A5 SB či 4er GC považujem za najkrajšie z "praktických" áut (rozumej áut, kde sa dá batožinový priestor naplno využiť, t.j. hatch, lift a kombi).
Osobne však najväčšie nádeje vkladám do novej Insignie s nejakým rozumným motorom (benzín 1,6 až 2,0 a 170 až 200k). Sľubne vyzerá tiež Arteon.
Avatar - maxi!
9. 1. 2017 10:23
zaujimave - ale...
Odvazne az luxusne sport auta od H - K nie su zle, aj ked len tazko viem prijat myslienku, ze by sa korejci mali uberat tymto smerom ( ciste len pocit, inak mi je jasne, ze ako aj japonci, tak aj oni to zvladaju )
:-!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 1. 2017 10:46
Re: zaujimave - ale...
Protože máš korejce zakořeněny jako levné kaše pro nenáročné zákazníky. Stejně na tom ale byly před desítkami let japonské automobilky... anebo, podržte se, subprémiový VW. Svět se vyvíjí...
Avatar - maxi!
9. 1. 2017 14:58
Re: zaujimave - ale...
nie len preto....
nie je lahke dostat sa a udrzat v takejto triede, len si pripomenme, ze kolko krat sa Renault alebo Opel, Peugeot, VW pokusali o velke auto - a nakoniec to vzdy skoncilo fiaskom!
V tej triede nestaci postavit dobre auto! To je malo na uspech. :-!
Avatar - Zappa
9. 1. 2017 15:06
Re: zaujimave - ale...
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
9. 1. 2017 11:30
Re: zaujimave - ale...
Myslím, že konkrétne pre Stinger nie sú hlavným cieľom Japonci, ale európska prémia. Neviem si predstaviť jasnejšiu inšpiráciu ako BMW 4er Gran Coupé, teda zadokolkové "päťdverové kupé" (rozumej dynamicky strihnutý liftback), príp. v štvorkolke A5 Sportback. Zadným pohonom, ako aj výkonom verzie GT sa jasne vyčleňujú z mainstreamu (tam ako jediný súper prichádza do úvahy nová Insignia, aj to v prípade, ak bude mať OPC šesťvalec). Pritom veľkostne je Stinger o pol triedy väčšia (viď rázvor 2,90 m).
Skátka Kórejci nasadili najťažšie zbrane, aby ukázali, že na to majú a vyzerá to, že silné reči majú teraz reálny základ. Od headlinových parametrov ako je zadný pohon a V6 bitubo cez 8st. automat či Nappa kožu až po samosvor či štvorpiestikové Brembá. Respect. :yes:
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 12:15
Re: zaujimave - ale...
konkurencia bude asi niekde v rozsahu strednej triedy od giulie, XE, az po vyssiu strednu konciac niekde na A7 CLS a ghibli

tazko povedat kto je tu najhlavnejsi konkurent... lebo ten zaber v hladaciku kie je dost siroky... nakoniec ak dostane dizel 2,2 v eu tak to mozno kludne bude v nejakej tejzakladnejsej vybave porovnatelne aj s nejakym superbom ;-)
9. 1. 2017 12:22
Re: zaujimave - ale...
Sorry...ale stejně to nikdo kupovat nebude. Myslím, že to nekonec ani nebudou prodávat. Je to jen můj názor,ne odsouzení toho auta.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 12:37
Re: zaujimave - ale...
ja jasne ze to chce silny benzin... ktory verim ze bude aj u nas... hoci preda 3 kusy >:D

nie ale vazne... krasne auto... viem si predstavit tu radost akehokolvek dizajnera ktory moze taketo nieco navhovat... to musi byt splneny sen
Avatar - maxi!
9. 1. 2017 15:00
Re: zaujimave - ale...
fostek - tiez si myslim.... ano, je to fajn, paci sa mi to a asi to aj bude dobre auto - ale opakujem, no way! :-!
9. 1. 2017 10:44
připomíná to někomu
Taky to někomu dalšímu připomíná Porsche Panamera ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - maxi!
9. 1. 2017 18:15
Re: připomíná to někomu
no co myslis? :-!
Avatar - woody-alien
9. 1. 2017 10:49
Nic pro manuály
Nj, je třeba si přiznat fakt, že od určité úrovně je manuální převodovka v autě ani ne tak přežitek, jako spíš ekelhaft. ;-)

Zajímavostí jsou dva typy voliče, to jsem nějak nepochopil.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
9. 1. 2017 11:40
Re: Nic pro manuály
Iste, pre V6 biturbo už sa automat pýta, tam nie je o čom, osobne ale myslím, že R4 by stále mohol mať manuál.
9. 1. 2017 12:25
Re: Nic pro manuály
Napsal bych ti něco o spolehlivosti a životnosti nových automatů, abys lépe pochopil ten svůj germanismus. Ale nemá to cenu.
Jinak automat nebo manuál, to je fuk, ale nejlepší je, když se nabízí oboje, aby sis mohl vybrat,
Avatar - woody-alien
9. 1. 2017 13:01
Re: Nic pro manuály
Jen se neostýchej a napiš. Ten můj germanismus vychází m.j. z nedávné debaty s kamarádem, který vybíral služební auto a jednou z možností bylo holátko A4. Na můj dotaz, co konkrétně ho na tý "oholenosti" štvalo, prohlásil "Vždyť to nemělo ani automat". ;-) A tak to prostě je a automobilky to vědí.
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 1. 2017 10:57
Další krok
Nedělám si iluze, že by se toho prodalo víc, než desítky kusů, avšak! Tohle je další důkaz o tom, jak H/K roste a posouvá se. Tahle Kia už nemá pranic společného s tou Kiou, která tady v 90.letech nabízela Sépie.

Velký RWD sedan s výživnými motory včetně šestiválce. Hmmm, evropský mainstream se může chytnout za nos. Ještě jednou zopakuji, že si nedělám iluze, že první Stinger převrátí trh vzhůru nohama, to vůbec. Ale jako vklad pro příští generace to je super.

Teď jen, aby korejští turbokoně nebyli tak zdechlí, jak je u nich obvyklé :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
9. 1. 2017 11:46
Re: Další krok
No zatiaľ to vyzerá, že zdochlina by sa konať nemala, V6 verzia dá stovku za 5,1s, na chlp rovnako, ako BMW 440i GC (menšie, ale tiež menej výkonné). R4 by mohol byť niekde okolo 6,5s.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 12:23
Re: Další krok
ze sepie >:D ;-) :yes:

kia umi kia vali ... tento rok bude jej... ( nove rio, picanto, stinger a mozno aj ceed uz bude ) :yes:
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 13:10
Re: Další krok
Kia neumí...Němci, co se zaprodali Korejcům umí... ;-)
9. 1. 2017 13:53
Re: Další krok
Máš něco proti globalizaci? :-)
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 14:27
Re: Další krok
Jo, mám. Všechno. Globalizace byla založena na podobném principu jako později Euro. Ani jedno ani druhé se nezabývalo faktem, že existují země, které se zkrátka "nezařadí" anebo se zařadí, ale nezapadnou, ať z toho či jiného důvodu. A to je teď velký a v tuto chvíli neřešitelný problém. ;-\
9. 1. 2017 11:10
Peter Schreyer na nebesích
Myslím, že si právě Peter Schreyer splnil životní sen a zároveň postavil automobilový pomníček.
Zvedl za deset let z louže až do "nebes" celou automobilku a asi může pomalu začít myslet na důchod. Guillaume jako nástupce je též víc než OK.
Předpokládám, že k tomu časem přibude kupátko ve stylu GT4 Stinger jako vrcholná imidžovka.
O tom, že se to bude líbit nepochybuji, navíc myslím, že to i dobře pojede - vzhledem k tomu kdo to ladil(Biermann).
Jindy samolibí korejští majitelé a manažeři udělali evidentně dobře, že mu nechali "volnou ruku".
Kia se právě rozloučila s tzv. Low-endem a na rozdíl od Hyundaie na to nepotřebovala ani novou luxusní značku. Již za pár let uvidíme která cesta je lepší - asi to je záměr.
Bravo
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 11:18
Re: Peter Schreyer na nebesích
pre mna jasne top dizajner sucasnosti a nepisem to uz prvy krat... zaroven je podla mna toto jeho najkrajsi pocin a este aj najkrajsia kia v historii... ono ked su peniaze vsetko sa da... a taketo auto by som rozhodne doprial aj peugeotu alebo fiatu a dalsim beznym nackam ... nemam s tym problem... tak verim ze stinger bude hodena rukavica pre niektore europske "legendy" ktore zdaleka nemaju v poslednej dobe takyto progres ako kia a akoby sa uz uspokojili kdesi s dizlovou strednou triedou .... co je podla mna pod ich moznosti lebo zasluzia si ( a aj v minulosti neraz mali ) aj lepsie kusky.... tak snad ich stinger motivuje ;-) :yes:
9. 1. 2017 11:19
Re: Peter Schreyer na nebesích
Ahoj. O tom pomníčku víme dlouho a byly i nějaké odklady. No a už je to tu
:yes:
Překvapilo mě použití jména Stinger, protože to byl koncept malého sporťáku. Skutečně začínám mít dojem, že Stingerem GT to nekončí a že časem přijede - jak píšeš - kupátko Stinger.
Ještě by mě zajímalo, jak to P.S. má po těch 10 letech se smlouvou / smlouvami. Nechce se mi věřit, že už by končil.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 11:24
Re: Peter Schreyer na nebesích
do roku 2020 sa hovori aj o dalsich prekvapkach..a myslim ze po tomto stingeri uz kazdy uveri ze to tam myslia vazne a idu spravnym smerom :-) ... tam fakt makaju ... neslubuju ale makaju

karty sa uz kusok proste obracaju....kedysi podcenovana kia je dnes uz top automobilkou a ma dnes uz takmer vsetky esa v rukave... kym niektorym eu legendam ostali uz len nejaki ti bezcenni... no ok pomlcime ...

stinger :yes: ;-)
9. 1. 2017 12:27
Re: Peter Schreyer na nebesích
Te´d už ale blouzníš kámo...vopatrně...:)
9. 1. 2017 12:07
Re: Peter Schreyer na nebesích
Taky zdravím Bullocku,
jen drobnost. Přechodem z vedení Kia do vedení celého koncernu se PS vlastně upsal na doživotí(dostal zaplaceno podílem), několikrát však již zmínil, že chce úplně pryč - je to docela introvertní člověk. Navíc bude mu za chvíli 65.
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 13:13
Re: Peter Schreyer na nebesích
Tato věc je další "americké" 4.8m dlouhé kupé... :-!
9. 1. 2017 14:41
Re: Peter Schreyer na nebesích
Ano, ano - Petera Schreyera také chválím. Ovšem neříkejme hop, dokud ....

Třeba Kia Optima v článcích i na ulici vypadala hodně podařená, ale po usednutí do ní na podzimním pražském autosalonu jsem byl zklamaný - není optimální. Nebo krásná poslední Kia Cee´d mne zklamala nepovedeným začleněním dvojitého A sloupku (trojúhelníkové okénko) zamezujícím výhledu - Hyundai i30, který je se stejným základem, se obešel bez něho a výhled je zdařilý.
Stoupající linie spodních okrajů bočních oken není ale u obou dobrá - vzadu už přes ní není z auta skoro vidět (děti už vůbec ne).

Předposlední Kia Rio (monobox) je však zdařilá a potvrdila mi náhledy z článků a z ulice.

Sezení a vlezy jsou u všech více než příkladné.

Jinak chválím nízké zvedající se přídě souvisle pokračující s čelním oknem. To - bohužel - u následujících generací mizí.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2017 11:45
Kia jede
Tímhle mě Kia překvapila, jde vidět, že sebevědomí a ambice jim nechybí. Design zajímavý, akorát vepředu i vzadu na můj vkus trochu překombinovaný...Bude se vůbec prodávat i v EU? Na některých fotkách má německé značky, což je pozitivní znamení...Jen se obávám, že jich stejně na silnici moc nepotkáme, protože cenou se už jistě přiblíží D3. A taky doufám, že parádní nabídku výkonných benzínů u nás nenahradí třeba...1.7 CRDi. :-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - iudex
9. 1. 2017 11:55
Re: Kia jede
V EU sa to predávať nebude, V6 je okrajová záležitosť, ktorú predajne unesie len prémia. Každopádne je tam plná nálož techniky a výbavy, Kórejci tentokrát napchali všetko, čo je možné a predpokladám, že veľa z tej drahej výbavy bude v sérii, čo sa prejaví na vyššej cene (napr. samosvor, ktorý si v BMW priplácaš, aj to neviem, či bežne, alebo je dostupný len cez BMW performance parts).
Skrátka vlajková loď, ktorá v EU bude plniť hlavne úlohu imagemakera dokazujúceho, že predsudky niektorých (aj tu v diskusii), že Kia nie je plnohodnotný mainsteam, sú už mimo, keď dokáže postaviť niečo, čo v mainstreame aktuálne nikto nemá a čo má len prémia.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 12:54
Re: Kia jede
aj ja cakam vacsi uspech v amerike... ale som rad ze tu bude aj ked je dopredu jasne ze toho u nas asi moc nepreda... ale v tomto mam kiu rad ze ti to auto sem proste dotiahne aj ked zrovna tie niektore ich kusky v eu chce len malokto... mnoho znaciek by sa totiz dnes uz uplne vyp.dlo na to vozit nieco niekam kde necakaju ziadny velky uspech... kia je v tomto ale ina ( soul, optima, stinger ) ... aj ked to ze u nas nie je velmi podarena sedona je dodnes pre mna tazko "odpustitelne" ... ale chapem ok
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 13:16
Re: Kia jede
Jo kamaráde, stigma je stigma, a tu jen těžko odpářeš... ;-\
Avatar - iudex
9. 1. 2017 14:38
Re: Kia jede
Ale figu, to by dodnes nikto nekupoval Audi, lebo to podľa zaostalých myslí, ktoré 30 rokov hibernovali, nie je prémia, alebo - aby sme nechodili ďaleko pre príklad - Škodu, ktorá pred 30 rokmi vyrábala zúfalo zastaralé šroty horšie ako Dacia. A vidíš, Audi vyrába superšport, na ktorý nemá nespochybniteľná prémia odpoveď a Škoda je dnes o dva levely vyššie, ako Dacia. Vývoj ide dopredu, nič nie je fixné, to, čo bolo dakedy mainstream, je teraz prémia a naopak.
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 14:49
Re: Kia jede
Právě. Ti co kupují Audi, nebudou nikdy kupovat Kiu... ;-)
Avatar - iudex
9. 1. 2017 14:59
Re: Kia jede
Logicky, kupujúci prémie nepôjdu imidžovo nižšie. Ale kupujúci mainstreamu, povedzme Mondea by si kúpou Stingeru asi dosť polepšil; to by si práve Ty ako majiteľ šesťvalcovej zadokolky mohol chápať (mimochodom, samosvor má Stinger v sérii, Ty si ho nemohol zakliknúť ani v príplatkoch ;-) ).
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 15:03
Re: Kia jede
To je pravda, ale já bych samosvor stejně nechtěl...a tak jsem ušetřil... ;-)
Avatar - Emel
9. 1. 2017 15:38
Re: Kia jede
A tahle úvaha stojí a padá na ceně. Bude to za 900? Super, pošlete objednávku. Bude to za 1,2M? No, to už si rozmyslím.
Avatar - iudex
9. 1. 2017 15:53
Re: Kia jede
Iste že to bude drahšie ako konvenčná technika (rozumej Superb a spol.), pretože Ti ponúkne niečo viac (o dosť viac). Skrátka auto vo všetkom (papierovo) konkurujúce 440i GC predsa nemôže stáť toľko, ako Superb či Mondeo. Ak bude cenovo na polceste medzi mainstreanom (povedzme Superb 2,0TSI) a prémiou (povedzme tá 440i), bude to adekvátne. Osobne ho vidím cenovo tam, kde má namierené VW Arteon, čo by mohol byť pomerne blízky konkurent (tiež niečo viac, ako bežný Passat, ale menej, ako koncepčne podobný, ale prémiový Sportback).
Avatar - Emel
9. 1. 2017 16:02
Re: Kia jede
440i, to mluvíš o tom šestiválci - za předpokladu, že v Evropě bude?
Avatar - iudex
9. 1. 2017 16:13
Re: Kia jede
Jasné. Ono práve V6 je veľká časť toho wow faktora, samozrejme koncepcia RWD je základ, ale bez toho V6 to nebude taký imagemaker, ako s ním. Takže aj keď si ho nikto v EU nekúpi, mal by sem prísť, už len pre tú možnosť (na druhej strane aj Ford rátal, že v EU pôjde Mustang hlavne s Ecoboostom a sami boli prekvapení, že ľudia kupujú väčšinou V8).
9. 1. 2017 17:48
Re: Kia jede
to je ale hodně od stolu. za

a) by tě musel přesvědčit i na živo - aby auto na první pohled bylo stejně kvalitní a dojem z něj byl stejně hodnotný, jako z toho Superbu. To není samozřejmost, právě to je dle mě kámen úrazu (stále přetrvávající) korejců. Ta auta jsou kvalitou spíš pro ameriku.

b) dtto co se týče pocitu z jízdy a řízení, nesměl by být nijak korejský ani americký, ale evropský standard, opět dost možná kámen úrazu

c) ten pokles ceny při prodeji po pár letech by ti určitě hlavou vrtal a nakonec by jsi ho musel překousnout. Stejně jako to, že budeš jezdit Hyundaiem. Bavíme se o ceně kolem milionu a to už není zas jen tak.
9. 1. 2017 17:02
Re: Kia jede
ja poznám viacerých, čo mali Mercedes a kúpili Kiu.
Avatar - praděda7
9. 1. 2017 19:34
Re: Kia jede
...........a hned se přestěhovali... >:D
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2017 14:48
Re: Kia jede
Připomnělo mi to Hjondé Genesis, který je u nás překvapivě zcela oficiálně v nabídce, ale mám podezření, že s ním jezdí jen Vošický. :-)
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 12:06
Re: Kia jede
1,7crdi je prislabe na taketo velke auto ;-) ... jediny dizel ktory tu vidim ako realne pouzitelny ak by vazne chceli ponuknut aj dizlovy stinger je podla mna ta 2,2 crdi zo sorenta... a aj ten mozno este kusok "doladia" ... lebo nic slabsie si tu uz ozaj neviem predstavit
9. 1. 2017 12:13
Re: Kia jede
Je jasné, že toto auto není stavěno tzv. "na kšeft", ale jen a pouze na image. Kia dokázala, že to dokáže a to stačí.
V Evropě to k mání určitě bude, na diesel moc nevěřím, spíše bych čekal hybrid jako konkurenta Lexusům.
9. 1. 2017 12:41
Zadohrab, V6, samosvor...
..myslím že hra některých evropských značek na premii právě skončila.. :yes: (zdravím do Volfsburgu) ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 12:45
Re: Zadohrab, V6, samosvor...
zdravim aj volvo ;-) .. to sa tiez rado hra na premiu ... ale za mna mu to stale moc nejde

este zadokolka giulia ma dnes uz mozno blizsie k premii ako volvo... nie ze mozno.. urcite :yes:
9. 1. 2017 12:48
Re: Zadohrab, V6, samosvor...
Tak po tomhle určitě - "premie" za 2 mil...
[odkaz]
Avatar - Emel
9. 1. 2017 13:15
Re: Zadohrab, V6, samosvor...
Dnešní Volkswagen záměrně nehraje na prémii, od toho má jiné značky v rámci koncernu. Nějaké snahy o posun jinam tu byly za Piecha (Phaeton), ale to skončilo. Teď se soustředí na to, nabídnout co nejvíc v rámci mainstreamu a nelézt moc do zelí Audi.
Avatar - iudex
9. 1. 2017 15:58
Re: Zadohrab, V6, samosvor...
Presne tak, u VW je to aktuálne (po odpískaní Phaetonu) cielená politika. Aj keď avizovaný "prémiovejší" Arteon to zase mierne naruší.
9. 1. 2017 12:54
iluzionosta Marchionne len tlácha ...
... a Kia potichučky urobí doslova fáro, ktoré bude v USA šliapať po krku nielen Giulii! ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 13:01
Re: iluzionosta Marchionne len tlácha ...
niekto radsej maka a neslubuje ..... je mi tento pristup kie daleko sympatickejsi ako x rocne sluby v alfe ake uzasne auto zase chystaju a potom zrazu kde nic tu nic... ale inak som rad ze tu giulu tu uz konecne mame... to uz proste nemohlo nevyjst

inak prave giulia bude hodne zaujimavy konkurent len ona tam ma velke vykonove okno medzi tou top verzou so stvorlistkom ktora je uz fakt extremne silna a mezdi tou nejakou druhou najsilensou ktora je zase uz ale o dost slabsia ako GT stinger... akoby stinger GT bol niekde presne vykonom medzi a vyplnal to vykonove okno ktore ma giulia vo vlastnych radoch .. tak neviem.. ale inak su obe auta dost blizko seba koncepciou aj imidzom .. suhlas
9. 1. 2017 13:14
Re: iluzionosta Marchionne len tlácha ...
Spíše mi připadá, že Giulia tuhle vlnu sportovních sedanů s klasickou koncepcí pohonu vyprovokovala. I BMW se k nim po období "měkkých" vozů zase vrací (viz nová 5 a budoucí nová 3 jako přímý konkurent asi také přijde s novým "laděním").
Avatar - Barry Lyndon
9. 1. 2017 13:12
design
Vypadá, jako když původně velice pěkné auto (základní proporce a tvary jsou parádní) prošlo garáží infantilního tunera (tuzera)...

Pro Evropu by to chtělo verzi bez všech těch laciných pikačovin...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 13:16
Re: design
europska verzia asi bude decentnejsia a zrejme aj bez toho orandzoveho kutiku v prednych svetlach... co je kusok americky styl .... a mozno to chce len inu farbu ;-)
9. 1. 2017 13:18
Vyztužení motorového prostoru
Pod otevřenou kapotou jsou vidět nejen obvyklé šikmé výztuhy mezi hrnci pérovacích jednotek a přepážkou kabiny, ale také mohutné šikmé výzkuhy mezi nimi a čelním rámem. Tam však nemohou najít solidní opěru - chtělo by to vidět celé. Je to odvěký boj s měkkostí předku klasické koncepce.
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2017 13:39
PR
Chlapi, neblbněte.. Kam posunul H/K Hyundai Coupe nebo Genesis? Nikam. Vždyť i v nejnižších kategoriích pořád hraje druhé housle a jestli něčím boduje, tak jen cenou. Obrázky jsou krásné, ale když jakékoli auto z koncernu nedejbože prémii vedle "korejce" postavíš v realitě, ten odstup tam pořád je a nejde jen o koncern VW ale víceméně proti jakékoli etablované evropské značce.

HK je spíš pro USA, kde je ten trh úplně o něčem jinym a není tak náročný co do kvality a použité techniky jako Evropa, zase mají jiné priority. Tam se HK může dařit víc a taky daří. V Evropě si myslím, že mají své limity.

Ani ve vnímání lidí se nic nezmění, ani když si najmou nejlepší PR manažery na světě (a na příkladu ČR o tom mám jisté pochybnosti).Nezmění se nic ani přesto, do té doby, dokud to z hlediska kvality nebude zcela rovnocený rival déle zavedeným značkám. A to prostě není, pořád je to korejec a zas takový skok oproti době Sépií nevidím. Všechny modely jsou v podstatě to nejhorší (kvalita, technika) co v mainstreamu je a opravdu krom ceny na těch autech nevidím nic zajímavého. Od i10 po Genesis - vůči konkurenci jsou ta auta nejslabší.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - fOE
9. 1. 2017 13:46
Re: PR
Snazis se to okecat krasne, a pro sebe typicky, ale pokud tohle Kia doveze do EU i s V6 tak vysledek pro koncern VW (vyjma audi) bude dost jasny a tristni. :-)
9. 1. 2017 15:07
Re: PR
Tak znova.. Coupe.. Genesis.. kde je těm autům konec?

Genesis je přece prémie za cenu dobře vybavenýho Superbu.. Nebo až tak úplně ne?

Korejci jsou za dobrou cenu, ale nejsou lepší, nenapadá mě jediný model. Zrovna koncern je dražší, ale také po všech stránkách lepší. To, že se šklebím nad Octavií v holobytu je prostě jen tím, že to vztahuji k ceně. Holt když na líp vybavenou Octu nebo Golfa nemám.. mám tady i30 nebo Ceed.. To není o tech. specifikacích ani fotkách.. ale už když k tomu autu přijdu a vezmu za kliku.. Jsme v Koreji..
Avatar - _Karel_
10. 1. 2017 16:46
Re: PR
Genesis- myslíš velký sedan Genesis? A ten chceš vážně srovnávat se Superbem? To by byla pro Superb hodně velká ostuda.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2017 14:21
Re: PR
Právě, že třeba Kia objektivně již má v některých ohledech co nabídnout oproti etablovaným značkám v Evropě, nejen díky ceně. Neříkám, že vždy a ve všech případech, ale proti tvému oblíbenému koncernu bych to viděl třeba zrovna v oblasti interiéru a to hlavně v nižších výbavách, kdy Koncernové, především Škodovky, nebo Seaty (Oktávka, Leon, Rapid) působí dost levně a plastově a pak tu máme v těchto levnějších vodách také levnější zadní nápravy, kde proti nim Ceed bojuje s víceprvkem. Vnímání je věc druhá, tam s tebou souhlasím, ještě to dost dlouho potrvá.
Avatar - iudex
9. 1. 2017 14:54
Re: PR
Jeden osamotený model celú značku samozrejme neposunie do inej ligy, nepodarilo sa to VW s inak luxusným a technicky vyspelým Phaetonom, rovnako ako z jednoznačne mainstreamových Japoncov nespraví ani jeden špičkový superšport niečo iné než prémiu (GT-R, NSX). Ale Kia/Hyundai napredujú komplexne, naprieč modelmi a toto je vlajková loď a vrchol doterajšieho progresu. To, že napr. Ceed neporazí v teste Golf predsa neznamená, že nie je mainstream (ten porazí leda tak Octavia na ACZ >:-[] ). A kým taká Shuma z minulosti nemohla byť s Focusom, Astrou a spol. v jednej vete, dnes v jednotlivostiach dokáže tých konkurentov poraziť. A Stinger predstavuje práve ten míľnik, na ktorý európsky mainstream nemá odpoveď a aby si našiel adekvátneho súpera, musíš ísť do prémie. Paušálne odsudzovanie H/K sú len predsudky, ktoré sú tým hysterickejšie, čím sa H/K viac približuje garáži ich autora (v ktorej sídli typicky Škoda). ;-)
9. 1. 2017 15:01
Re: PR
Nenapadlo tě, že Toyota má Lexus, Nissan-Renault Infiniti, Honda Acuru, VW Audi,.... Jakej je ten Stringer dle tebe milník? Snad jen v tom, že zatím nemá prémiovou značku.
9. 1. 2017 15:05
Re: PR
H/K má Genesis. Ale Stinger přichází pod mainstreamovou značkou... To je sakra rozdíl.
Avatar - iudex
9. 1. 2017 15:19
Re: PR
Argumentovať pri Renaulte, že Infiniti vyrába autá s prémiovou technikou, je podobne detinský argument, ako keď sa majiteľ Fabie argumentuje štýlom "no ale môj prabratranec má Bugati". >:D
9. 1. 2017 15:25
Re: PR
Zkus používat mozek, než něco napíšeš. Tato KIa je primárně určena na US trh a bez tohoto trhu by nevznikla. Jiné mainstreamové značky na tomto trhu mají svou prémii nebo srovnatelné modely. Psát tedy, že KIA někomu ukázala záda je proto nesmysl. Ostatní značky přece nemohou za to, že H/K zatím nic nemají. Co, je dětinského na tom, že Renault má Infiniti?
Avatar - iudex
9. 1. 2017 15:36
Re: PR
Nič, iba to, že Renault nemá Infiniti, aspoň nie v tom zmysle, ako má VW Audi. Pretože v portfóliu Renaultu a Infiniti akosi nevidím žiadne styčné body, sesterské modely, významné zdieľanie techniky atp. Takže Renault a Infiniti sú presne takí "príbuzní", ako Škoda a Bugatti: oba patria do jedného koncernu, ale inak nemajú nič spoločné. Preto platí to s tým detským ihriskom.
9. 1. 2017 15:43
Re: PR
Jenom jsem psal, že jiné mainstreamové značky nemají potřebu podobné auta stavět, když na to mají svou prémii. A to, že ve svém portfoliu mají prémiovou značku snad není nevýhoda. Nebo si snad myslíš, že někdo korejcům závidí, že zatím žádnou prémii nemá?
9. 1. 2017 15:04
Re: PR
Perfektně napsáno. Tenhle kopanec si myslím ostatní zasloužili! ;-)

A věřím, že je probudí.
Avatar - Emel
9. 1. 2017 15:35
Re: PR
Věřím, že by je probudil pouze v případě, že by se GT dostalo někam na dostřel top 5 ve své třídě (a to bych se musel nejdřív zamyslet, jaká to vlastně je). Pokud bude prodejně kopírovat Genesis, tak je to klasické průkopnictví slepých uliček, i když hodně sympatické.
9. 1. 2017 19:40
Re: PR
H/K se sice snaží, ale IMHO to není správná cesta. Tyhle tzv. exklusivní modely se v Evropě moc nechytají, kdo si dnes vzpomene na Veloster nebo Genesis? Aby si udělali jméno, je potřeba spíše masový model s dobrým image, který se bude prodávat jako housky na krámě, nemusí být ani moc exklusivní, prostě něco jako byl kdysi VW Golf GTI nebo Opel Calibra.
9. 1. 2017 21:42
Re: PR
Masové modely s dobrým image přece mají - aspoň už nějakých 10 let zpátky. Obě Santa Fe, Sportage, Tucson, Sorento, v nižší střední Forte, Ceed, i30, ale i nejprodávanější modely: mini Rio + sedan Elantra (v rámci H/K) - samozřejmě vše celosvětové prodeje! Proto zkusili výstřelky: Veloster, Soul - oba modely se výborně prodávají (byť hlavně USA a Asie) a Soul má druhou generaci, Veloster jezdí maskovaný, takže i tady bude 2. generace. No a když to vše jede a vychází, tak to zkouší dál a výš - K900 má jistě slabé prodeje, ale přeci jen o něco lepší než ten Phaeton. Vytvoření značky Genesis se opírá o dobré prodeje (s ohledem na cenovku luxusního modelu jsou ta čísla dobrá). Ono to dává smysl, ne že ne. Jen se na to nelze dívat omezenou evropskou optikou.
Avatar - Emel
10. 1. 2017 08:37
Re: PR
Tycoon asi spíš myslel nějaké hothatche a tak...
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 22:50
Re: PR
toto auto nema byt masovka ... na to ma kia ine kusky...

toto auto je o imidzi... o istej automobilovej krase a umeni... ja viem ze mnohe eu znacky o tom mozu len snivat kedze maju ine starosti ako vyravat taketo nadherne zadokolky.... ale kia ta si to moze dovolit lebo je dnes uz dalej ako mnohe 100 rocne eu legendy ... sila ale je to tak

stinger :yes:
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 22:33
Re: PR
ako vzdy .... velmi kvalitny nazor ;-) :yes:
Avatar - lamal
9. 1. 2017 14:41
Sing about Stinger
Je to des, asi som v mensine ale mne to vyzera hrozne cheap... a tie detajly ala china taky vyumelkovany gýč... co uz kazdy to vidime inak, ale za toto by som neutratil tie love ani keby na to mam, fakt nie a po tech. stranke to isto bude auto na urovni s tym by som problem nemal.
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2017 14:48
Evropský mainstream tiše počumuje
Sériové finále je tady. Jméno Stinger vůbec nezní špatně a přitom ani památky po různých medvědech, kobrách a já nevím ještě čím.
Základní linie jsou perfektní i přes drobnou zadkovatost, ale ta ke koncepci patří! Slušně střižená zadokolka s motorem a v segmentu, kde si Kia bude moc hrát na příplatky typu "black paket" a kupec rád připlatí.
Tenhle imagemaker se Kie povedl a věřím, že bude fungovat jako hlasitý výsměch evropskému mainstreamu, který podobnou koncepci opustil v 90-tých letech.

Za RWD, V6 a tvary pak...

BRAVO KIA!
Rozbalit vlákno
36
9. 1. 2017 14:55
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Na co podle tebe evropský mainstream počumuje? Na auto pro US trh? Je nějaká značka, které podobné auto nemá? Snad jen PSA. Kia se jen snaží dorovnat nabídku konkurenčních koncernů. Než zase něco napíšeš, tak se koukni, co kdo v USA a nejen tam prodává.
9. 1. 2017 15:03
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Pardon, ale Stinger není jen pro NA a korejský trh. Který z mainstreamových hráčů nabízí RWD s V6? Který Renault, Ford, Peugeot, Toyota?

Nevím, napiš o nich. Ano, Kia ukázala mainstreamu záda...se vší parádou.
9. 1. 2017 15:13
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Všechny koncerny mají svou prémii a podobné modely mají. Myslíš, že je výhoda, že H/K ji nemají? Ty víš, zda se toto auto do Evropy podívá? Víš v jaké podobě? Pořád se snažíš toto auto porovnávat s evropskou produkcí. Zatím však není, co porovnávat. Třeba Nissan Maximu taky v Evropě neprodává. A těch aut z USA, která se do EU nevozí je mnohem víc.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2017 15:37
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Ford RWD nabízí ;) Jen v CR je to r4 či v8 a má jen dvoje dveře >:D Samozřejmě máš jinak pravdu a Pogovi uniká o co jde.
9. 1. 2017 15:45
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Co mně podle tebe uniká? Ty vaše myšlenkové pochody nejsou zase tak složité. :-)
Avatar - Ozzman
9. 1. 2017 16:21
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Že žádný mainstreamový výrobce dnes již nenabízí V6 ve střední třídě, což ještě v 90. letech bylo naprosto běžné a Kia tímto modelem dává vhozenou rukavici do ringu.
Avatar - Emel
9. 1. 2017 16:45
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Nabízí ho Opel, to jen tak pro pořádek. Ostatní usoudili, že si v rámci mainstreamu vystačí s těmi +-200kW z foukaného dvoulitru (zatímco ty V6 v Lagunách a Xantiích měly třeba 140kW).

Jestli je na trhu místo pro takovéhle auto, to se uvidí. Prémie úspěšně vytlačila mainstream z vyšší střední a teď ho vytlačuje ze střední, přitom to ale není díky absenci šestiválců a RWD, to je okrajová preference. Jestli to bude Kia kdo na to najde lék, tak to bude docela legrace :-)
Avatar - Ozzman
9. 1. 2017 17:09
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Opel? Ano, Insignie, jenže ta už dobíhá do cíle a nová generace ho mít nebude ne?
Avatar - Emel
9. 1. 2017 17:10
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Já myslím že bude.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2017 17:40
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Jak jsem dlouho doufal, teď už bych si na to nevsadil, informace jsou různé. Budeme se asi muset nechat překvapit.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2017 17:36
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Tolik bych zase nejásal. Pokud se nepletu, v článku jsou motorizace pro US trh, u nás by taky V6 být nemusela. A v mainstreamové střední třídě Kia nijak nevybočuje, viz Optima a rozežraný R4 dvoulitr. Tohle bude mít ke středně-třídnímu mainstreamu docela daleko ve více ohledech.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 22:47
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
stinger je famozny o tom bez debaty. .... a nas uzasny eu mainstrem tu komplet na tento segment rezignoval ... preco to neviem
Avatar - Emel
10. 1. 2017 08:42
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Hlavní důvody jsou dva:
1) Vývoj je drahý, nemůžeš na to použít svou modulární platformu atd.
2) Ten segment ovládají prémiovky, už konkurovat jim ve střední třídě je pro většinu problém, tohle je ještě o kousek prestižnější záležitost
Avatar - 3_diamanty
10. 1. 2017 09:47
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
zaujimave je aj to ze kedysi to slo.. a mainstrem mal aj vyssiu strednu... a dnes ma uz problem aj so strednou? to je zahada ... pritom mozno by to chcelo len kusok viac snahy a urobit poriadne auto ako to robi kia a slo by to... pritom kia nemala kedysi ani zdaleka tak dobre vozy ako ini mali a pozri aku dnes uz vie ponuknut paradu...

jednoducho maintream spi... samozrejme je lahsie ponuknut firemnu dizlovu nudu ako nejake seriozne auto ktore bude kusok aj umeleckym dielom ... boze kde su zlate casy 607, omegy, XM, P406 coupe, calibry, fiatu coupe ... ked aj mainstream sa vedel hecnut a a spravit paradne vozy.... ale na druhej strane... rezignaciou mainstreamu na nieco poriadne sa kia dostava fakticky zadarmo k poziciam o akych sa jej donedavna ani nesnivalo.... a ak to takto pojde dalej.. z kie bude za par rokov vacsia premia ako nejake volvo .. vlastne uz teraz je stinger tak o tri levely nad celym volvom... kia :yes:
10. 1. 2017 13:05
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Nepředbíhej. Nech si ty moudra na dobu až si to někdo v Evropě reálně koupî. A věř tomu, že potenciální zákazník si před koupí položí spoustu otázek. Já bych začal třeba tím, kde se to auto bude servisovat.
Avatar - iudex
9. 1. 2017 15:11
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Tak vychádzame z predpokladu, že sa to v EU bude predávať (čomu napovedajú nemecké ešpézetky na fotkách). A v kontexte nášho (EU) trhu je nepochybné, že po takej ponuke môže európsky mainstream len z povzdialia pokukovať, pretože jednoducho nič také nemá, a to buď programovane (aby sa značky nekanibalizovali), alebo to jednoducho nedokáže vyrobiť či predať. Kam patria Tebou preferovaní Francúzi, už nechám na Teba. ;-)
9. 1. 2017 15:17
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Mnou preferovaní Francouzi mají Infiniti. Třeba se korejcům s tímto autem bude v Evropě dařít víc a prodají ročně pár tisíc aut. Zatím však o vstupu na evropský trh nikdo nic neví.
Avatar - iudex
9. 1. 2017 15:29
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Už som to písal vyššie, ale argument, že nejaká úplne iná japonská značka, s ktorou nemá francúzska značka okrem nejakého majetkového prepojenia absolútne nič spoločné, je pomerne mimo. A to, že Stinger je určený aj pre Európu, indikuje mnoho faktorov, od spomínaných fotiek s nemeckými značkami cez vývoj na Ringu až po podvozkára z BMW.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 22:39
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
v eu jasne ze bude... predsa ho netestovali na ringu len tak pre nic za nic ... to je pravda... ;-)
9. 1. 2017 16:14
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Vuci Infiniti ma H/K Genesis. Tady se divas na obycejny brand Kia s highendovou technikou a designem. Iudex se ti to snazi vysvetlit a ty evidentne nechapes. Renault pro Evropu rwd model nema. Btw, anglani uz resi cenu na jejich trhu. Tedy otazka ne zda, ale kdy bude zodpovezena nejpozdeji na autosalonu v Zeneve ;-)
9. 1. 2017 16:25
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Jak dlouho Genesis existuje? Kolik lidí dle tebe ví, že jde o samostatnou značku? V roce 2018 asi KIA v Evropě bude. Ale tahle diskuse je o tom, zda KIA někomu ukazuje záda? Já jsem jen napsal, že jiné značky jsou v jiné situaci než korejci. Dalo by se to rozebírat hodně dlouho. Jde jen o to, jak je kdo schopen vnímat argumenty. Napadá mě další důvod pro vznik tohoto auta. Je jím absolutně uzavřený korejský trh. Pokud se podíváš, co tam H/K prodává, tak je jasné, že tu techniku je třeba nabídnout na více trzích.
Ludexovu argumentaci chápu. Je celkem jednoduchá a plochá.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 23:10
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
takto ma vyzerat premiovka... kia umi .... stinger umi.... a nie nejaky initial paris bez motora alebo gycovy vignale .. lebo to je cista parodia na premiu ....

bravo stinger .... toto auto je vstupenka do premie.. a rovno do prvej rady... pecka :yes:
Avatar - Emel
9. 1. 2017 15:33
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
No a teď zbývá poslední maličkost - takové auto úspěšně prodávat.

Evropský mainstream tyhle vody opustil z více důvodů, ale zejména asi proto, že v nich nebyl schopen vydělat peníze v konkurenci prémiovek. Od Kie je hezké že do toho jde, možná to i inspiruje nějaké evropské výrobce k reakci... ale spíš ne a jen si počkají, jak to dopadne - a budou spokojeně sledovat živoření GTčka na okraji tabulek.

PS: Stinger je raketa, co mimo jiné dodávaly US do Afghánistánu, ne?
Avatar - Ozzman
9. 1. 2017 15:40
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Dá se říct, že Stingery nepřímo polozily sovětský svaz >:D To mi Barik dá...
Avatar - iudex
9. 1. 2017 15:45
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Ja si viem celkom dobre predstaviť kúpu Stingera ako "lepšej" alternatívy k maistreamovým liftbackom strednej triedy (Mondeo, Superb, Insignia). Práve tam vidím potenciál Stingera, ako akýsi polstupienok nad konvenčnou strednou triedou (niečo ako bol CC vo vzťahu k Passatu, alebo ako je 4er GC k 3er). A aj keď V6 by určite bolo mimo môj dostrel, viem si vcelku reálne predstaviť, že by som kúpil Stinger 2,0T namiesto Superba 2,0TSI. Samozrejme čísla to v celoeurópskom kontexte budú minimálne, už z podstaty veci nemôžeš chcieť, aby sa auto tejto koncepcie predávalo ako bežný predohrabový mainstream (v ponuke s naftou, kombíkom atď.). Ak ho ale z času na čas, sporadicky na ceste uvidíš a otočíš sa za ním, čo je to za auto, tak zrejme cieľ Kie (v Európe) bude splnený (v USA to myslím bude objemom predajov iná liga).
Avatar - Emel
9. 1. 2017 15:50
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
To si umím představit velmi dobře taky... pokud to bude cenou blíž tomu Superbu než třeba tomu BMW 3.
9. 1. 2017 16:18
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Nejsem zbehly ve vojenstvi a verim, ze vetsina zakazniku taky ne. Ale diky za doplneni. Presto to neberu jako prvoplanovite agresivni nazev.
Avatar - Emel
9. 1. 2017 16:22
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Pro mě je to první asociace... a to taky nejsem militantní typ. Počítám, že v US to asi bude ještě silnější.

Původní význam slova v angličtině je nějaké bodavé zvíře (sting = bodnout, štípnout). Já to jako prvoplánově agresivní název beru, jak u té rakety, tak u té Kie... ale ne že by mi to vadilo.
9. 1. 2017 22:01
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Sting = žihadlo (také). S tím -er... "žihadlec"?
Do české jazykové kotliny se právě dost hodí ono "žihadlo", protože se to používá (používalo) právě k označení "nadupaný káry".
Avatar - Emel
10. 1. 2017 08:34
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Žihadlo může být :-)
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 22:59
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
podla mna aj to meno stiger sa tiez podarilo.... kia GT neznie tak pekne.. je to kusok strohe a take tuctove ... a dnes je to v autach aj o "spravnom" mene ... a stinger ma v sebe nieco elektrizujuce nieco co mi presne pasuje na takuto pecku.... takze lepsie sa ani volat nemohlo :yes:
9. 1. 2017 23:53
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Stinger je i tohle : [odkaz]
9. 1. 2017 15:38
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
Ale vždyť byla ta Kia (zatím) vytvořená v Evropě.
9. 1. 2017 16:16
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
O tom neni prece pochyb. Prave proto beru otazku zda na evropsky trh prijde jako bezpredmetnou.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 22:53
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
;-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2017 22:35
Re: Evropský mainstream tiše počumuje
europsky mainstream stagnuje a spi... ale snad sa konecne prebudi ked zbada kam sa dopracovala znacka ktoru kedysi skoro nikto nebral vazne.... ale mozno prave takyto "kopanec" europsky mainstream potreboval aby sa mu otvorili kukadla...

kia umi kia vali :yes: stinger... :yes: :yes: :yes:
9. 1. 2017 17:05
Europska verzia?
Za mna velky palec hore, mozne len predok nemusel byt az tolko agresivny, ale uvidime v inych farbach.
na fotkach vyzera ako mix europskych a americkych verzii:
- vyzera ze pre europsky trh sa bude pouzivat len oznacenie GT??
[odkaz]
- na prvej fotke vyzera byt otackomer nejaky dizlovo ciachovany, ak uhol pohladu neklame??
[odkaz]
uvidime. co sa z toho potvrdi..
Rozbalit vlákno
8
Avatar - MichalSVK
9. 1. 2017 17:46
Re: Europska verzia?
Pravdepodobne máš pravdu, hnedý interiér je podľa otáčkomera asi európska dieselová verzia s leteckým voličom a krytou priehradkou vedľa neho a čierny bude americká s joystickom a otvoreným držiakom na nápoje. Zvonku je to vidieť na predných svetlách bez oranžových pozičiek na aute s nemeckými značkami a bez označenia Stinger.
9. 1. 2017 18:01
Re: Europska verzia?
hej, odlisnosti vonku su zrejme, este otazka aka kombinacia a ktory dizel to bude, a asi len stvorkolka, vychadzam z toho ake kombinacie kia uz ponuka a tam je zatial tiez maximom 6 stupnovy automat (Sportage, Sorento), jedno ci by to bol 2.0 alebo 2.2 crdi...a zatial vsetko bez Ad blue, dokedy a do akeho vykonu su schopny normy potom este splnat..nevyhoda spotreby oproti konkurencii bude potom jasna
Avatar - MichalSVK
9. 1. 2017 18:06
Re: Europska verzia?
Necháme sa prekvapiť Ženevou.
Avatar - iudex
10. 1. 2017 09:34
Re: Europska verzia?
Už z fotiek je zrejmé, že nejaká nafta pre Európu bude, viď červené pole otáčkomera od dízlových 4500 rpm. Teda európska verzia bude mať iste ten benzínový dvojliter a nejakú naftu (tiež asi dvojlitrovú), otáznik visí nad tou verziou V6. Ak by nebola, Stinger by stratil časť svojej príťažlivosti (bez ohľadu na to, že by si ju nik nekúpil, ide o image modelu a celkovo značky, ktorý najviac vytvárajú tie verzie, na ktoré bežný človek nedosiahne).
Avatar - 3_diamanty
10. 1. 2017 09:52
Re: Europska verzia?
podla mna tam bude 2,2crdi zo sorenta... 2.0crdi maju sice tiez ( ponuka sa na niektorych trhoch tiez do sorenta - napr spanielsko ).. ale ta je slabsia a ma uz "len" 136kw .. takze ja predpokladam ze tam supnu 2,2crdi so 147kw ..... alebo mozno tam bude aj 2.0crdi aj 2,2crdi... to este bude sranda ak nakonec v eu dostane az dva dizle....
10. 1. 2017 11:23
Re: Europska verzia?
spominane su pozdlzne ulozene motory, znamena ze pre diesel uplne ina koncepcia ako pre ostatne varianty a tym zostane asi aj pri 6 stupnovom automate...zadokolka neviem..stvorkolky pre oboje robi magna..
13. 1. 2017 12:18
Re: Europska verzia?
takze podla Autocaru by mal byt 2.2 crdi aj 8 stupnovy automat co by mohlo priniest tu istu kombinaciu aj do Sorenta po facelifte :yes:
10. 1. 2017 11:17
Re: Europska verzia?
otazka je ako sa to bude v europe prezentovat, zoberiem ako priklad A5 Sportback a k tomu S5 Sportback, vtedy by zostalo aj pri mene Stinger plus Stinger GT, vykonovo je to tiez na urovni S-koveho modelu..aj ked fotky ukazuju len GT
10. 1. 2017 07:24
Jsou zde vsichni slepi???
Hlava mi opravdu nebere jak jsou dle prispevku vsichni z designu nadseni.
Absolutne s autem nemam problem, ale z designerskeho hlediska je to uplne klasicky plagiatorsky mix zakladnich stylistickych prvku jiz zavedenych znacek:
Ponton jaguar, bocni vydechy jaguar, zadni blatnim jaguar/a7, zadni partie alfa romeo/jaguar. Cumak proporcema panamera mk1. Dverni vyplne audi, stredova konzole + vydechy vse komplet opet opsano od bmw audi mercedes.
Za mne klasicka korea akorat ve vyssi stredni.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
10. 1. 2017 09:24
Re: Jsou zde vsichni slepi???
Dať úplne prvý diskusný príspevok a hneď silné vyhlásenia typu všetci ste takí či onakí, len ja viem, hmm, to neveští dlhý diskusný život a rešpekt už vôbec nie. ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 1. 2017 09:57
Re: Jsou zde vsichni slepi???
a co cakas? :-) kazde auto ma dnes uz nejake tie dizajnerske prvky podobne s niecim inym.. aj CH-R mi zozadu pride pomaly ako civic a co teraz? a vlastne aj celkovo mi CH-R pride svojim zjavom ako nejaka honda a nie toyota ale vadi to niekomu? urcite nie...

interiery su uz tak podobne napriec znackami ze uz toto by som vobec neriesil... dnes das nejaky iny volant do hocijakeho auta a zrazu mas zase "ine" auto...

inak je fajn ze je to klasicka korea... co to ma ine byt? neklasicka australia?
Avatar - praděda7
10. 1. 2017 12:36
Re: Jsou zde vsichni slepi???
Kurňa, "moji" Austrálii do toho netahej...
;-)

[odkaz]