Novinky
Ve všech článcích (i zahraničních) se udávají točivý moment při otáčkách, ale nikde není napsáno při jakých otáčkách dosahuje výkonu. Mohl by někdo z redakce doplnit údaje do článku nebo někdo informovanější sem do diskuze? Děkuji.
EDIT: Už jsem to zjistil, je to max výkon 331 kw je při 6500 ot/min.
EDIT: Už jsem to zjistil, je to max výkon 331 kw je při 6500 ot/min.
"...máte tedy opravdu poslední šanci koupit v nejbližších týdnech GTS s tři-osmičkou."
To je velmi naivní představa.
Atmo 991 GTS není možno objednat už "pěkně" dlouho a sehnat ji jako skladovku = naprostý zázrak.
To je velmi naivní představa.
Atmo 991 GTS není možno objednat už "pěkně" dlouho a sehnat ji jako skladovku = naprostý zázrak.
Manuál + atmo + 400PS+....nedejbože rwd
myslím že už člověk nekoupí. 2015 R8 byla poslední šance. Nebo jej nějaká verze 911..myslím...nevím.
911R ...mastný svezení....200tis €
Je mi zle.
Osobne mám väčší problém s tým, že Porsche (v modeloch Cayman a Boxster) uberá valce, než s tým, že k šesťvalcom v 911ke pridá turbo (ale keďže môj názor je čisto bycharský, na 911 nemám, tak to Porsche môže byť ukradnuté).
Ty sa pýtaš? Predpokladám, že to je len básnická otázka.
Motor s preplnovanim mechanickym kompresorem se chova totozne, jako silnejsi atmosfericky motor. Je totiz uz z principu sve technicke konstrukce zachovany jeho charakter- ma nulovou prodlevu na pridani plynu (diky jeho primemu propojeni s motorem), ma klasickou atmo linearni krivku vykonu a krouticiho momentu (cim vic otacek, tim vic vykonu i krouticiho momentu). Zachovava rozsah otacek, a to jak absolutne, tak i tech pracovnich, vcetne vykonove spicky.
Preplnovani klasickym turbodmychadlem pohanenym vyfukovymi plyny ma vyhodu v moznosti daleko vyssiho zvednuti vykonu, ale vzdycky bude mit diky svemu principu turbolag, vzdycky se snizi rozsah otacek (absolutne i tech pracovnich). V tech pracovnich ma potom vykon i kroutici moment krivku vicemene plochou, takze je prace s motorem (oproti atmo a mech. kompresoru) odlisna.
Tvuj prispevek by tedy mel znit presne opacne- atmosfera vs. kompresor je charakterove temer totozna, zatimco atmosfera vs. klasicke turbo je charakterove uplne jinde.
Kde tam je to, čo píšeš, t.j. "ma klasickou atmo linearni krivku vykonu a krouticiho momentu (cim vic otacek, tim vic vykonu i krouticiho momentu)"?
Neviem ako Ty, ja tam ale ja vidím klasický priebeh krútiaku ako u motora preplňovaného turbodúchadlom, t.j. absolútne plochá krivka momentu v rozmedzí cca. 2500 až 5000 rpm, presne ako pri turbodúchadlových motoroch a vrchol výkonu už pri cca. 4800 rpm bez špičky. A motory preplňované kompresorom, s ktorými som jazdil, sa aj tak správali, teda veľa krútiaku odspodu a v strednom pásme, bez nejakej extra vysokootáčkovej charakteristiky. Skrátka som nevidel žiadny rozdiel oproti svojmu turbodúchadlom preplňovanému autu. Preto som napísal, čo som napísal a za tým si stojím.
Oproti tomu klasicke turbodmychadlo uz ze sve samotne technicke podstaty tyhle zmeny charakteru motoru prinese VZDYCKY a ruznymi dalsimi sofistikovanymi a nakladnymi upravami motoru se da tahle zmena jen castecne utlumit.
Krása je v těch vysokých otáčkách atmosféry - atmo GTS měla max výkon při 7500, nyní twinturbo při 6500.