Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní

Michal Fokt Michal Fokt 9. 1. 2017 • 08:17
16
28
Zobrazit náhledy (16)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Facelift přinesl modelu Porsche 911 GTS také úplně nový, downsizovaný motor 3,0 l se dvěma turby!

Je to pro milovníka sportovně orientovaných aut zvláštní pocit, být přímým účastníkem pohřbu těch nejlepších atmosférických motorů historie. Vyléčí nás "víc"? Víc výkonu a točivého momentu, víc turbodmychadel? Asi bude muset, nic jiného nám totiž nezbývá. Další na řadě, kdo přišel o skvostný atmosférický motor, je modernizované Porsche 911 GTS.

Jeho 3,8litrový boxer se odebral na věčnost a nahrazuje jej úplně nový plochý šestiválec. Ten downsizoval na objem 3,0 l, jenž je podpořen dvěma turbodmychadly a je tedy pochopitelně výkonnější a silnější. Pyšní se výkonem 450 koní (331 kW) a točivým momentem 550 N.m v rozmezí 2150-5500 otáček, na který pochopitelně dosavadní motor nemohl ani pomyslet.

Jako doposud, rodina GTS čítá verze Carrera GTS, Carrera 4 GTS, Carrera GTS Cabriolet, Carrera 4 GTS Cabriolet a Targa 4 GTS. Nejrychlejší z nich je 911 Carrera 4 GTS Coupe, která umí za asistence dvouspojky PDK stovku za 3,6 s. Všechny modely jedou přes 300 km/h, kupé s manuálem vede s rychlostí 312 km/h. I po faceliftu však lze mít GTSka s manuální převodovkou. Hlavní výhodou přeplňovaného motoru jsou kromě zátahu "vocpoda" také sympatické papírové hodnoty spotřeby, auta by měla v kombinaci jezdit za 8,3 na 100 km.

Co se vzhledu týče, jsou tu nové přední světlomety i zadní svítilny, spojené u zadokolek černým proužkem, přední lip SportDesign, 20" černá kola s centrální maticí a černé koncovky výfuku. Modely GTS jsou do prodeje v březnu a ceny začínají v Německu na 124 451 eur (cca 3,4 milionu korun) za kupé s manuálem a pohonem zadních kol, máte tedy opravdu poslední šanci koupit v nejbližších týdnech GTS s tři-osmičkou.

Témata
22. 1. 2017 15:42
Re: Kdo chce atmo
22. 1. 2017 15:39
Re: Kdo chce atmo
Přesně! Corvetta se 7stupňovým manuálem... :yes:
22. 1. 2017 15:23
Re: Kdo chce atmo
Přesně! "Emisní doba" si turbo vynutila... ;-\ Moje upravená DC2 Integra Type R dávala maximální výkon při 9300 ot/min... ;-)
Avatar - Bully_
10. 1. 2017 14:08
Re: Kdo chce atmo
I atmosfericky motor muzes naladit tak, aby mel v urcitych rozmezich otacek uzivatelsky privetivou plochou krivku krouticiho momentu a VELMI NEPATRNE i vykonu. Tj. aby neslo o klasicky sportovni NA motor s linearni krivkou a spickou, to opravdu kazdy nechce, atmo neatmo. S kompresorem potom MUZES tuto vlastnost jeste trosku vic podporit. Z technickeho hlediska ale neni jediny duvod, proc by se mela charakteristika motoru pouzitim mech. kompresoru vubec menit- pokud tedy vylozene tuhle zmenu nechces a nedocilis ji JINYM ZPUSOBEM, ROZHODNE NE SAMOTNYM KOMPRESOREM (to je to, oc tu bezi a co jsi vubec nepochopil). Proc, to jsem ti napsal vys, nebo si to precti v jakemkoli clanku pojednavajicim o teto technice. Ze sve zkusenosti s nejakymi klidne i nekolika konkretnimi motory bez zakladni znalosti principu mech. kompresoru prece nemuzes vyvozovat obecne zavery o kompresoru jako takovem. Pokud se ale pod timto clankem bavime o sportovnich automobilech a nekteri jedinci porad narikaji nad ztratou charakteru turbomotoru, pak k tomu pri preplnovani mech. kompresorem neni proste zadny duvod. (Jiste, mech. kompresor ma krome svych vyhod i svoje nevyhody, ale o tom tu ted nepiseme).
Oproti tomu klasicke turbodmychadlo uz ze sve samotne technicke podstaty tyhle zmeny charakteru motoru prinese VZDYCKY a ruznymi dalsimi sofistikovanymi a nakladnymi upravami motoru se da tahle zmena jen castecne utlumit.
Avatar - iudex
10. 1. 2017 13:22
Re: Kdo chce atmo
Paušalizuješ. To čo píšeš platí pre niektoré kompresorové motory, zrejme práve Tvoj Lotus, ale nie absolútne. Tu máš napr. krivku priebehu výkonu a krútiaku kompresorového motora 3,0TFSI: [odkaz]
Kde tam je to, čo píšeš, t.j. "ma klasickou atmo linearni krivku vykonu a krouticiho momentu (cim vic otacek, tim vic vykonu i krouticiho momentu)"?
Neviem ako Ty, ja tam ale ja vidím klasický priebeh krútiaku ako u motora preplňovaného turbodúchadlom, t.j. absolútne plochá krivka momentu v rozmedzí cca. 2500 až 5000 rpm, presne ako pri turbodúchadlových motoroch a vrchol výkonu už pri cca. 4800 rpm bez špičky. A motory preplňované kompresorom, s ktorými som jazdil, sa aj tak správali, teda veľa krútiaku odspodu a v strednom pásme, bez nejakej extra vysokootáčkovej charakteristiky. Skrátka som nevidel žiadny rozdiel oproti svojmu turbodúchadlom preplňovanému autu. Preto som napísal, čo som napísal a za tým si stojím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku