Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suchá a mokrá kliková skříň: Víte, čím se liší?

Občas se lze někde dočíst, že motor má „mazání se suchou klikovou skříní“. Jde o zpravidla řešení drahých a rychlých aut. Co si ale pod tím máme představit? A k čemu je to vlastně dobré?
Zpět na článek
10. 1. 2017 16:42
11. 1. 2017 08:53
Avatar - Fána
10. 1. 2017 16:42
suchá a mokrá
A já jsem si do nyní myslel, že do tý mokrý natekla voda a tu suchou už někdo vytřel. >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JirkaV8
11. 1. 2017 02:42
Re: suchá a mokrá
skříň to je jak žena, buď je věčně mokrá nebo suchá ;-)
10. 1. 2017 16:55
Dvě čerpadla
Autor ve vyčerpávajícím článku opomněl jednu drobnost, a sice že u suché skříně musí být olejová čerpadla dvě. Že by o tom nevěděl ?
Rozbalit vlákno
3
10. 1. 2017 17:07
Re: Dvě čerpadla
Mezi tím, než jsem to vypotil, tak jsi to napsal také. ;-) Sázím na to, že nevěděl. :-!
11. 1. 2017 08:51
Re: Dvě čerpadla
Autor věděl, že sem přijdeš ty a že to všechno kvalifikovaně doplníš. :-!
11. 1. 2017 14:55
Re: Dvě čerpadla
Autor ví kulové...
10. 1. 2017 17:05
Kdybych nevěděl, ....
...jak je udělané mazání se suchou klikovou skříní, tak z článku moc moudrý nebudu. Úplně nejpodstatnější věc v něm totiž není zmíněna. Motor má zpravidla dvě olejová čerpadla. Jedno čerpadlo odsává použitý steklý olej (a někdy je schopné odsávat i olejovou mlhu) do separátního zásobníku oleje - olejové nádrže, druhé z této nádrže zásobuje mazací okruh motoru tlakovým olejem.

V článku tato základní podstatná věc chybí, zato je v něm plno zbytečných informací o umístění olejové nádrže nebo výměníku u konkrétního Audi, o počtu zátek a olejové měrce. Polozbytečný je i namátkový výčet aut se suchou skříní.

Tento článek dnes za mě nic moc. ;-\
Rozbalit vlákno
4
10. 1. 2017 17:12
Re: Kdybych nevěděl, ....
Tak já panu Dusilovi už několikrát doporučoval aby nepsal články o technice. Fakt žula, jestli má žaludek s takovým nasazením komentovat věci kterým vůbec nerozumí to měl jít raději do politiky.
Avatar - Ada je zase tady
10. 1. 2017 23:38
Re: Kdybych nevěděl, ....
Nejenom, že má problém s technikou, ale také s češtinou:

"...k pohybu olejové náplně k jedné či druhé strany olejové vany."
"Díky tomuto může být motor mimo jiné umístěný v karoserii níže..."
10. 1. 2017 21:21
Re: Kdybych nevěděl, ....
To je přesně to nad čím jsem přemýšlel.
Takže ten olej co teče z kliky a ojničních ložisek teče kam? Dolu a tam odsává jiné čerpadlo zpět do toho boxu s olejem? Takže to vlastně olejovou vanu má ne?
Možná se ptám blbě ale nevím to.
10. 1. 2017 21:35
Re: Kdybych nevěděl, ....
Ptáš se dobře, jakousi vanu má, ale neslouží jako zásobník oleje, ale jen jako uzavření prostoru klikovky, aby olej netekl na silnici. :-) Steklý olej je ihned odčerpáván pryč (do externí nádržky) takže na tu "vanu" nejsou kladeny prakticky žádné požadavky co do objemu zachyceného oleje. Při tom nevadí, jestli odsávací čerpadlo nesaje kontinuálně a klidně si přisaje vzduch, protože tlakový olej pro distribuci na všechna mazaná místa motoru realizuje jiné čerpadlo, zásobované uklidněným nezpěněným olejem z nádržky. Výhody jsou překvapivě v článku popsány. Nehrozí odlití oleje s nebezpečím nasátí vzduchu a menší stavební výška motoru.

To ostatní se ale z článku člověk nedozví. No, ale alespoň víme, že "výměník voda-olej je umístěný vlevo vedle motoru ve snaze snížit teplotu oleje před jeho vstupem do motoru." Kdyby byl vpravo, tak to by teda byl asi prů.ser >:D a snaha by možná byla marná.
11. 1. 2017 08:53
suchá skříň
TATRA
Rozbalit vlákno
0