Volkswagen v rámci dohody s americkou vládou zaplatí pokutu ve výši 110 miliard korun. Zároveň bude v následujících letech pod dozorem, aby se podobný emisní skandál neopakoval.
Nechci aby to vyznělo nějak hnusně nebo abych tím někoho naprdnul, ale za konec dieselu v osobacich bych byl rád. Kdyby všichni měli DPF nevykuchanej a neměli další úpravy (moc bohatá směs atd), tak mi to je jedno. Ale desítky km jet za hovadama, co čmudí jak lokomotiva a nemoct je předjet je fakt humus, stává se mi to docela často, páč dost jezdím v takovýchhle řadách (kolonach) aut.
Sám znám člověka co má vykuchanej DPF a je mu úplně u pr*ele že to smrdí na všechny strany.
Je to dost o lidech, jak jsou bezohledný a všechno okolo jim je jedno.
Na druhý straně tu máme benzíny, kterejm jde z vejfuku vzdoušek (i třeba můj 1993 Favorit ecotronic má nádherný emise a nechá se bejt za jeho vejfukem)
komik číslo 1 zase baví ........
aneb hyeny vyjí, psi štěkají ale karavana kráčí dál >:-[]
jo a prodeje dieselů v ČR šly zase o procento nahoru - takhle nějak vypadá konec dieselů ... >:-[]
VW nic nezaplatí, ... to zaplatí její zákazníci, viz. nedávné výrazné zdražení OIII FL,....(argument _ výbava navíc kterým to zdůvodňují je nesmysl, neboť drtivá většina kupujících o takovou výbavu vůbec nestojí).. :no::no:
Že by byli až tak hodní a mysleli na své zákazníky, že by jim dala výhodný balíček se slevou? To mi připomíná telefoní operátory v ČR >:D Možné to samozřejmě je, ale já pořád vycházím z toho, že jde hlavně o fleet a hodně těhle aut jsou v co možná nejlevnější výbavě, která je teď dražší ;-)
Takže zákazník co by si to koupil to stejnak bude mít a ten co to nechtěl, tak to mít prostě musí. Tak jako tak je jasné kdo na tom vydělá :-)
Jenomze Winterkorn & spol dosahli pracovnich vysledku podvodem a nejen to, navic zpusobili svemu zamestnavateli obrovskou ztratu, kterou bude muset VW kryt nejen ze sveho zisku, ale budou to muset splacet i jeho zakaznici.
A to je odskodne jen v USA, na Evropske zakazniky VW kasle totalne.
Presne tak, Keby NEMUSELI, tak neodskodnia nikoho. Nastastie (teda aspon pre Americanov) MUSIA :-) Inak osobne som proti deislom v autach, vsetci vieme preco - nachylnost na kvalitu paliva pri startoch (najme v zime), technicka zlozitost oprav a financna narocnost oprav, rachoci to, a este aj dymi :-) Jedina vyhoda dieslu je vlastne nizsia spotreba ;-\
VW je jen obětní beránek, tolik automobilek podvádělo s emisema a všechny média držela hubu. Ale když podvádí druhej největší výrobce aut, tak je to příšernej skandál a hned musí platit a hned se musí odškodňovat.
VW zrovna nemiluju, všechny jejich auta jsou stejný, šetří se příšerně a jejich auta nemaj ducha, ale dieselgate byl na VW opravdu past, past jak zkásnout prachy a prosadit si jiný automobilky.
No nevím, ale kdyby to byl třeba General Motors, tak se jich budou amíci zastávat že přeci takhle velký motory aby plnily emise je nadlidský úkon atd. Podle mýho to US nafoukli aby snížili tržby nějakýmu koncernu tamhle za velkou louží co má stále větší tržní podíl v US. Navíc si na něm namastili kapsy.
Američanům v téhle kauze ani tak nejde o to, co motory VW vypouští do vzduchu. Nebuď naivní. Jde o jejich patriotismus a o to, že podvod je tam sic na denním pořádku, ale když se na nějaký přijde, tak to podvodník pěkně odnese. Je to mladý stát, ještě před sto padesáti lety se podvodníci bez milosti stříleli nebo věšeli :-)
Samozřejmě za tím hledej i politiku. Oni si během finanční krize podpořili svůj automobilový průmysl penězi daňových poplatníků. Umím si představit, jak republikáni řvali "zakažte dovoz zahraničních automobilů nebo na ně uvalte zvláštní daň, když už čerpáte naše peníze." Ale protože vládli demokraté, tak si našli jiný způsob. Vyšlo jim to, protože někteří manažeři Volkswagenu jsou hamižná a nenasytná zvířátka se sklony k podvodům i za cenu vypouštění jedovatých plynů do vzduchu...
Prostě se to tak nějak semlelo všechno dohromady - ale ber to tak, že stejně zloděj křičí chyťte zloděje...
Je zajimave, ze Japonska auta a dalsi Evropske automobilky problemy nemely a nemaji. Dieselgate je problem VW a mimo jine i v Evrope, ale na Evropany VW z vysoka arogantne kasle.
Nezaskodi si zopakovat nektere zakladni fakta:
1) Usvedcene podvadel zatim jen VW, nikoho jineho v USA nechytli a ne ze se nesnazili (kdyz testovali VW testovali mimojine i dieslove BMW X5 a dalsi mimoamericke auta, ta vsak i v realnem provozu prosla).
2) Tohle, spolu s tim ze dnes uz VW problem plnit normy nema, je taky dukaz toho, ze primarne neslo o problem norem. Splnitelne i v provozu byly a jsou, jen VW se to rozhodl udelat podvodem, misto aby to resil jako jini hardwarem, chteli usetrit, tak ted plati.
3) Dieselgate byla past na VW, ale tu past na VW nastrazilo jedine sam VW. Jine automobilky se na US trh s dieslama bud A) nehrnou vubec anebo kdyz se hrnuli, tak B) si dali zalezet aby plnili i v beznem provozu. Btw., VW neni prvni kdo v US byl chycen za neplneni nejake casti norem o splodinach, nechce se mi to znovu hledat, bylo to tu linkovano snad 100x, ale pokutovali se uz i US firmy, zadna ale nikdy nepodvadela v takovem objemu, proto logicky ani neplatili takovou pokutu.
Secteno podtrzeno, zadna past, zadny chudak VW, zadne podvadi vsichni. Podvadel jen jeden (na mimoUS trhu totiz vubec nemusi a nejspis ani nejde o podvod!), byl u toho chycen, dostal po prstech (mohl dostat po prstech jeste o dost vic) a ve svete (teda hlavne v Evrope) se konecne zacina mluvit o tom, ze neni vsechno tak krasne ruzove jak si to od urednickeho stolu malujeme. Za me jen pozitiva. :yes:
Mladej ty tady začínáš aspirovat na místního klauna. Asi ti v rodině nikdy nikdo neřekl že : mluviti stříbro, mlčeti zlato. Piš méně a nad každým příspěvkem se pořádně zamyslí. Doporučuji zjistit co stálo za aferou VW v USA a hlavně se mrkni na jejich reklamy tamtéž které hovořily o clean diesel.
O tom jak sebejiste reklamovali svou technologii vím, ano, na jednu stranu jim to patří, ale jen sledujte jak to bude s FCA. Pochybuju že zrovna ten by platil nějaký zrovna velký pokuty. A s emisema se podvádělo pořád, třeba i za komouše Škodovka vyvážela stodvacítky do Kanady a lhala o emisích, tak si je holt vzali zpět, zaplatili pokutu a konec.
Jak v tom máchají VW je ale docela síla.
VW Diesely jako ojetiny bez údržby mě štvou každý den. Vykuchané filtry, očouzené zadky...První majitel je na tom pravděpodobně OK, ten kdo si to koupí z druhé ruky už na to ale většinou nemá a ta auta jsou peklo.
Proboha, už to jako v rakousku pošlete pryč ze silnic.
Áno sú aj také ale väčšinou majú títo frajerkovia passaty a ochcavie a seaty, teda tdi motory, a milion nálepiek no smoke no fun, ten dym ignoruj a podobné sra.ky.
Re: Trochu se divím, při atmosféře tady, že tady ještě nevis
A proč budeš zklamaný? Tyhle podvody se dělají už řadu let, všichni to vědí, přesto to výrobci dál zkouší. A v USA už za ně dostala flastr řada výrobců a nejen za diesely (Ford měl cheating SW u benzínových motorů), takže FCA je jenom další v řadě na koho ukázali prstem a bude cálovat nějakou tu pokutičku a určitě není poslední.