Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

I ty, Renaulte? Francouzská značka je vyšetřována kvůli manipulaci s emisemi

93 komentářů

Nonsens
všetci podvádzali, resp. podvádzajú. Inak to nešlo, ekobuz mal nereálne požiadavky. Toto ide natriko ekobuz
Avatar - Emel
Emel
Řekněme raději, že emise VW v reálném provozu nebyly nic výjimečného.

Jestli podváděli nebo obcházeli už je věc legislativy. Renault v USA neprodává a v Evropě je jiný právní systém.
pogo26
Nejen v USA. také v Korei už nějaký maník z VW sedí. Podvodník je zatím jen jeden.
topten
jaky nerealny požadavky?
benziny az na par výjimek laboratorni limity emisi plni i v realu.
jestli to naftaky nezvladaji, tak se na silnice vůbec nemely dostat
vondry87
Je to tak no, ale zase je nefér potrestat VW a u ostatních to neřešit. Rovnost musí být.

Celá aféra prostě byla chyba a bude doznívat ještě hooodně dlouho.
Neurotic
Až bude měřící cyklus alespon trochu odpovídat realitě a nebude to sci-fi tak přijďte s tím, že někdo podvádí do té doby totiž můžete obvinit všechny i u benzínových motorů:-!
Avatar - Hittman
Hittman
Je potřeba se na někom napakovat (překvapují mne frantíci, kteří do Renaultu v době krize pumpovali finance, zřejmě je chtějí dostat zpátky do rozpočtu) a hlavně podpořit elektromobilitu, ať už dotacemi ze státního rozpočtu a nebo cíleno likvidací naftových motorů.
topten
renault porad jede v LNT místo v SCR, a LNT si s jedy NOx v realu neporadi, narozdil od SCR, kterej to snad zvlada když se to neojebava
Avatar - Hittman
Hittman
LNT má dokonce i superb 110 kW a zřejmě mu to prochází..
topten
ano prochazi. to je to spravny slovo.

a je podezrely, ze 110kW s LNT ma podle spritmonitoru o 0.8 litru mensi spotřebu nez 140kW s SCR, pricemz LNT spotřebu logicky zvysuje.
jasne se 110kW se bude jezdit asi trochu jinak nez se 140kW, ale prece jen ...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ja se poeru, Souhlasim. LNT je podvod a ojebavka navíc zvysuje spotrebu.
_MT_
LNT se dá také použít spolu se SCR, pokud vím, kdy zlepšuje emise za studena.
pogo26
Nikdo během krize do Renaultu žádné peníze nepumpoval. Trošku jsi si to popletl s PSA. 😄
Avatar - removed
removed
Pumpoval. Renault byl financne podporen statem.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
potvrzuji pumpoval Renault mel lezkou krizi stejne tak PSA. Renault je castecne vlastnen statem tak získal podporu snadno.
pogo26
Nestačí napsat, že pumpoval. Pokud to myslíš vážně, tak buď konkrétní. Ta krize probíhala v Renaultu a PSA zcela nesrovnatelně. Fakta jsou jasná. PSA musel stát společně s čínským partnerem zachránit. Asi výš o nutnosti navýšení kapitálu. Zkus mně napsat něco o tom, jak stát pumpoval peníze do Renaultu.
Šimpanz
[odkaz]
topten
par výjimek u benzinu co prekracuje laboratorni limit NOx i v realu se najde, ale spocital bys je na prstech jedny ruky, většina benzinu limity plni.

podobne i u nafty se par výjimek najde, ale opacnym smerem, tedy ty co laboratorni limity emisi plni i v realu, a spocital bys je opet na prstech tentokrát obou ruk. většina naftaku limity prekracuji, a to az radove
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Turbobenziny tedy neplni zadne. Protože všechny emituji castice které mají diesely zvladnute. Proto musí mit do 2 let všechny turbobenziny filtr pevnych castic.
Brin
Ten rozdíl je ovšem oproti dieselům stále řádový. Turbobenzíny sice produkují saze, ale naprosto nesrovnatelně s diesely.
topten
stavajici euro 6b plni. neplacej nesmysly.

pro euro 6c, od letosniho zari, budou muset mit nove homologovany primovstrikovy benzin filtr podobne jako naftak, to vime vsichni.
pak budou mit benziny o 2 rady min PM nez naftaky s filtrama
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
a být uznán - je celkem rozdíl. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, to je. Hlavně v odměně pro advokáta >😒]
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
V čr až tak moc ne. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ale dá se předpokládat, že když francouzské úřady začnou s oficiálním, neskrývaným vyšetřováním své vlastní automobilky (což není žádná sranda, pokles akcií atd) , musí mít dost vážný důvod, řekl bych až jistotu. Na základě jen nějakého tušení nebo předpokladu by si to nedovolili, ne veřejně.
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Pokud úřady dostanou oficiální podnět, musí oficiálně vyšetřovat bez ohledu na prospěch. Tomu se říká právní stát. Je-li tomu jinak není to právní stát, ale bordel.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
VW to v USA uznal a opravdu podváděl. Renault se držel toho co předpisy umožňují. Pokud byly předpisy nastaveny špatně - hnát Renault k soudu je vcelku zbytečné, to ať se tvůrci norem a měřících cyklů ženou sami sebe k soudu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak tolik teorie a teď zkus politickou realitu.
Avatar - removed
removed
Pockej Karle... Nepsal o prubehu a vysledku vysetrovani. Jen o zpusobu, jak takove vysetrovani iniciovat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Že Renault dělá nejhorší rakovinomety na trhu, je uznáno už dávno. Jde už jen o to, jak chytře dovedli ošulit měřící cyklus.
Avatar - holden2
holden2
je snad rozdil. je pripad rendlu shodny s xindlem? obchazeli podvodnym softem certifikaci? jestli ano tak tvrde tresty
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Motory dci jsou vyvíječi NOx v reálném provoze. Kdo viděl testy v reálném provozu, tak už ví, že motory TDI s močovinou jsou celkem ok, ale dci hodnotu překračují i 20x.
Frantíci na to šli nejlevněji jak mohli, přefoukali malý motor a bez močoviny a teď mají problém, že se do limitů nevlezou ani kdyby 100x vylepšili SW a navíc EGR ventil se bude měnit zároveň s olejem.
topten
ano LNT vs. SCR
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No pamatuji si dobu, kdy se formovala legislativa na benziny spojená s povinností mít kat, a taky si to nikdo nedovedl představit, že by se to zavedlo plošně. Potom bác a šlo to. Třeba se blíží doba podobných opatření vůči dieselům.
topten
technologie na to evidentne je (SCR)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
SCR to zvládá. Mazda radši 3 roky počkala, nebyla si jistá, než v roce 2017 vstoupí na trh v USA. V Evropě má zatím Mazda motory s nízkou kompresí bez SCR ale i bez LNT, ale v USA by jim to neprošlo tak to stopli - a dobře udělali. Model 2017 USA má SCR.
SCR má jediný problém - při předávkování by z výfuku mohl jít nespotřebovaný přebytečný čpavek - takže to musí mimo jiné hlídat i senzor čpavku.
topten
jeste jsi zapomnel, ze mocovina mrzne pri -11C a minimalne nez se to prejde do skupenstvi tekuteho, tak to nefunguje
Avatar - Beefcake
Beefcake
A preto bude velka zabava, ked sa dokoncia tie planovane testy, co chcu presne kvoli tomuto robit teraz cez zimu.
Neurotic
Pokud plní limity v laboratoři tak je vše vpořádku, protože EU úředník nikde nepíše kolik toho mají vypouštět v reálu takže ikdyby z toho padaly kusy uhlí tak je to vpořádku >😁
jiras_
To bude zajímavé, když VW dostalo flastry, odškodnění, úpravy aut atp. Takže teď flastr pro FCA v USA, což ho může položit. Teď nevím, jestli dostali pokuty i v Evropě, ale i vymýšlení úprav pro splnění požadavků jak museli něco stojí. VW mělo spoustu hotovosti a postavení na trhu, to už nějak dají, ale ostatní? A VW může jen stát a říkat, že by měly být tresty stejně tvrdé jako dostali oni, což je to poslední, co konkurence potřebuje.

A sebevražda EU, tentokrát ekonomická a průmyslová, vesele pokračuje, přitom to nic nepřinese.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ne - VW opravdu podváděl, ostatní se jen přizpůsobovali předpisům.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Takze v realnej prevadzke ovela viac smradiace dizle su v pohode, lebo presli nejako zazrakom jednorazovym testom ? Komu toto vyhovuje si moze podat ruku s tymi uradnikmim, nie je o nic lepsi/mudrejsi.
Osobne dam prednost osulenemu testu s o cosi nizsimi realnymi emisiam ako naopak.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Chtěl jsi napsat- VW v USA podváděl, v Evropě je to jen přizpůsobení předpisům. Stejně jako u ostatních automobilek.
Avatar - praděda7
praděda7
která má se škodlivými emisemi pramálo společného. Státní paraziti vysávající daňového poplatníka v soukromém sektoru se musí zviditelnit a seberealizovat...o to tu jde... >😒]
150 kWh
Obyvatelia Paríža s vami asi nebudú súhlasiť. [odkaz]
Avatar - removed
removed
Je to tak. Je třeba se na to dívat optikou velkých měst a těch je ve Francii opravdu hodně.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kdo je nutí vytvářet metropole kde bydlí 10 000 000 lidí a víc? Kdo rozumný může chtít bydlet v takové džungli? Praha - 1 000 000 = 300 000 aut. Paříž = 10 000 000 = 3 000 000 aut - prostě příliš mnoho aut.
Avatar - praděda7
praděda7
Kamaráde, kvůli nějakému neschopnému, usrranému Paříži, kde parazité státní úředníci, si nejsou schopni sjednat pořádek, zajistit bezpečnost občanů a čistý vzduch, musí zbytek Francie trpět... >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
"státní úředníci nejsou schopni sjednat pořádek" lol. A ked sa o to ini uradnici pokusaju, ci uz v EU, alebo v tych konkretnych mestach (zakaz vstupu menej ako Euro6), su opat tercom magorov, pardon - trollov, ci hejterov.
Avatar - praděda7
praděda7
Euro6 je výplod stejných státních úředníků, parazitů, kteří si nahřívají zadky v přetopených kancelářích a z dlouhé chvíle vymýšlí jak občanům ještě více zkomplikovat život... >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Hejter ako podla sablony.
Avatar - praděda7
praděda7
Chabé...nějaký argument by nebyl?
Avatar - Beefcake
Beefcake
Chabe je toto kopanie rucickami nozickami okolo a plac ako nam vsetci ublizuju. A naviac spochybnovanie obj.argumentov. Na zaciatok si precitaj z 18😁5 este aspon 5krat. Niektorym ludom sa uz z principu neda vyhoviet.
Avatar - praděda7
praděda7
...nedá...protože došly argumenty...
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tazko argumentovat s niekym, kto v kazdom prispevku spomina uradnikov, parazitov, ekofasistov, atd, ktori mu ublizuju , okradaju a pritom podstata unika.
Na to fakt nemam chut ani cas. Okrem toho tu ja v ziadnom pripade neobhajujem tie vypalnicke kroky voci VW, ak si si nevsimol.
Avatar - praděda7
praděda7
Podstata je, že byrokraté paraziti a ekofašisté ubližují nám všem a když ti to ještě nevadí, tak to je tvoje věc...ale pak neříkej, že jsi nebyl varován...
Avatar - Beefcake
Beefcake
To musi byt krasne, mat take ciernobiele videnie.
Avatar - praděda7
praděda7
Only e😜erience, my young and naive friend...only lifelong e😜erience.
topten
včera fiat, dneska renault
jestli to pujde timhle tempem, tak do konce mesice budou obvineny všechny automobilky co vyrabeji jedovaty naftaky.
přitom by stacilo danove nezvýhodňovat naftu oproti benzinu a naftaky by se v osobních autech nikdy nerozsirily
Avatar - Jaros71
Jaros71
Pokud někdo jezdí málo je benzín ok..při vyšších nájezdech bude vždy nafta výhodou.
Normy v EU jsou blbě nastaveny..pidi motory nic neřeší.
topten
umela vyhoda diky nižší spotrebni dani na naftu
kdyby to bylo obracene, tak po nafte nikdo ani nestekne
az se to srovna, tak naftak koupi jen ten největší dunihlav
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Naopak, ty dunihlave. Je třeba dodatečně výrazně zdanit všechny vozy, které mají motor s kompresním poměrem nižším, než 15:1 protože zbytečně zamořují svět CO2. A to je mnohem, mnohem větší prů*er, než rajský plyn.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ze rajsky plyn....Asi by si ho mal prestat dychat.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Blbost - ve Švýcarech a UK je nafta dražší ale prodeje jsou stejně kolem 50%.
topten
ve svycarsku je benzin o 2 destaky levnejsi, v GB je o 2 desetaky drazsi.

prodeje naftaku v GB jsou dany tim, ze platej mensi dane z vjezdu do londyna.

hod sem link, jaky sou prodeje naftaku a benzinaku ve svycarsku.
ale je logicky, ze kdyz svycar jezdi do zahranici, kde je nafta zvyhodnena, tak voli naftaka
pogo26
Takhle už tady plácáš skoro 2 roky a pořád nic. Sedí zatím jen maníci z VW a platí taky jen VW. 😄
jossalito
A to, že tvůj Renault nám tu zasírá náš vzduch až 20 ti násobky povolených limitů, je dle tebe naprosto v pořádku. :-!
pogo26
Ale nezasírá ho jako ten tvůj VW ve městech. Na dálnicích mně emise oxidu dusíku opravdu netrápí. Co mě opravdu trápí, je legální chiptuning a kuchání filtrů.
jossalito
Co to kecáš? Jsi zdravej? To chceš říct, že dCi Renaulty nejezdí po městech?

Vždy si myslím, že větší hovadinu už vymyslet nemůžeš, ale ty se překonáváš.
PS: nemám VW, nikdy jsem neměl a dá li bůh, ani mít nebudu. :-!
pogo26
Tak se podívej na testy, ty tragéde. Jezdíš snad po městě 130? Ale nečekám, že to jseš schopnej pochopit.
pogo26
Já taky nemám naftovýho Renaulta.
jossalito
To chceš říct, že Renault pozná, že je na dálnici a začne vypouštět ***?
Ty jsi dobrý demagog. >😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
Jasne, Renault v meste prepina na specialny ekologicky rezim.
pogo26
Ne, jen ty vyšší emise produkuje pod velkou zátěží, zatímco VW i v normálním městském provozu. 😄
jossalito
Chlapeče, přesně jak píšeš - pod vyšší zátěží.
A vyšší zátěž znamená nevyhnutelně co? Ano, vyšší spotřebu.

A kde má auto vyšší spotřebu? Ano, ve městě. A nečekám, že bys to se svým "technickým" uvažováním snad i pochopil. :-!
Johnn
A proto mají auta určená především do města ty nejvýkonější motory,protože mimo město,nebo při vysokých rychlostech není výkon třeba,že? Ty techniku. >😁 >😁 >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dnes umí pomalu metat rakovinu i oturbené benzíny. Tuším třeba 1.0 Ecoboost nesplňuje ani Euro 2.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Blbost - ve Švýcarech a UK je nafta dražší ale prodeje jsou stejně kolem 50%.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Odpocitaj si od toho kamiony a autobusy , potom to bude zaujimave.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V UK je nafta zvýhodněná skrz CO2, Švýcarsko nevím.
Avatar - MDK
MDK
Vćera jsem měl k večeři čočku a teda ty emise v noci, to byla síla. Ještě že to nepřišel nějaký komisař změřit, dostal bych pokutu.
topten
jenze prdy nejsou jedovaty.
ano, smrdej a vyvolavaji lokalni zamoreni, ale jinak prdy nebezpecny nejsou, narozdil od jedovatyho NOx, o kterym je dyzlejt
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
toto měla být sranda ty jsi fakt nemocnej
topten
toto měla být sranda ty jsi fakt nemocnej
Avatar - praděda7
praděda7
SO2 je jedovatý a ve větší koncentraci smrtelný... 😉
topten
kde se v prdech vezme SO2?
Neurotic
Jedovatý je i CO2 a toho svým benzínákem vypustíš mnohem víc. Dej si kyslíkovou masku, ale moc to s tou koncentrací nepřeháněj nebo tě to taky zabije >😁
Brin
Omyl. CO2 není jedovatý, je pouze nedýchatelný. A ve vyšších koncentracích způsobuje udušení a smrt.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
musíš potajmu >😁
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Nicméně pokud věc vyšetřuje francouzský stát, nezjistí se samozřejmě vůbec nic. :no:
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
to je americké tak je z obliga ? EPA je totiž americká
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Něco o tom vím. GM si dával na čas s nástupem dieselu - má to odladěné.
Avatar - praděda7
praděda7
EPA s podporou Kalifornské socialistické vlády již několik desetiletí (po té co přebrala štafetu od Ralph Nadera), funguje jako tajná zbraň ekofašistů a stát ve státě. Doufejme, že se Trumpovi podaří ji přistřihnout krovky...