Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Nové baterie Samsungu pro elektroauta: Dojezd 600 km a dobití za 20 minut!

72 komentářů

Avatar - jozephko
jozephko
Som zvedavý, čo budú odporcovia elektromobilov hovoriť teraz. Elektromobil s takýmito parametrami bude plne konkurencieschopný so spaľovákmi. Otázna je tak už len cena a sieť dobíjacích staníc.
Ale to je presne ako s mobilmi pred 25 rokmi: boli drahé rovnako ako telefonovanie, moc toho nevedeli, mali slabú výdrž a vysielače boli len vo veľkých mestách. Napriek tomu sa mobilné telefóny vyvinuli do dnešnej podoby.
A samozrejme batérie od Samsungu URČITE nie sú posledný vývojový krok v autobatériach. Prídu ďalšie firmy s lepšími parametrami, na čo Samsung bude musieť tiež vymyslieť niečo nové, atď. Skrátka klasický konkurenčný boj.
Jan1988
Je jasny ze elektromobilita je budoucnost a spalovaci motor zustane jen pro par fajnsmekru na vikendove pojezdeni.

Další otázka je nakladni doprava , tam podle me bude ještě tak 15-20 let vladnout spalovak a to do te doby nez se kapacita baterii zvedne natolik ze to nebude dopravce omezovat.

Věc kterou nejvíce ocenuji u elektromobilu je jeho jednoduchost a po mechanicke strance je téměř nemozne ho poskodit , narozdil od spalovacího motoru který je neuveritelne slozity a oproti el. ma obrovske servisni naklady vseho druhu.

Jednoduse se moc tesim az budu mit i svůj elektromobil 😄 coz ještě potrva dlouho protože pocitam ze dalších 5-10 let doziju se svým Passatem B 5.5 TDI 96 KW.

Jsem moc zvedavy na další vyvoj a verim ze se vse posune k lepšímu.Samozrejme vyroba a distribuce energie bude muset reagovat (především distribuce a stojany na dobijeni).A je jasne ze prijde dan za dobijeni tak aby nevypadl vydelek státu.

Ovšem doufam ze lokalni emise budou na vyrazne lepsi urovni a to hlavne ve vetsich mestech.
Blatouch
Pripustme, ze ty parametry opravdu sedi, ale min. to dobiti nebude na 100% kapacity, takze dojezd nebude 600 km, nicmene se zda, ze je videt svetlo v tunelu (po vice nez 100 letech).

ALE - krome akumulatoru - jak je na to pripraven zbytek?

1. Jak to bude s masovym dobijenim?

2. Jak to bude s distribucni soustavou?

3. Jak to bude s nakladni dopravou?

4. Jaka bude cena?

Jeste dlouho zde budou vedle sebe spalovaci a elektro motory.
_MT_
Těch 20 minut by mělo být na 80 %.
blacklemon4
"Otázna je tak už len cena... " ... >😁 ...LEN >😁
bacilonosic
ja si kupim spalovak, pretoze chcem spalovak.. argumenty ma nezaujimaju
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nepadá nic, ty baterie na trhu nejsou a v autech už vůbec ne. Do té doby si to dovolím brát s rezervou, protože zpráv o přelomových bateriích čtu asi 10 ročně. Jenže pokud ta technologie nebude schopná zevedení do sériové výroby při nízkých výrobních nákladech, zůstane jen další kuriozitou. Ono by bylo celkově dobré baterie především zlevnit.
_MT_
Ještě jsi zapomněl na hmotnost a životnost. Ona se dá udělat zajímavá baterie i dnes. Mohl bys udělat baterii, která za pět minut pojme energii na pět set kilometrů jízdy. Jen bude těžká a drahá, ani nebude nejmenší. Záležet bude také na plánované životnosti. Například Mitsubishi u i-MiEV myslím použilo chemii, která nedává zrovna závratnou energetickou hustotu, ale zato by měla mít špičkovou životnost. U téhle chemie se myslím mluví o až sedmi tisících cyklech. To si zaslouží pochvalu. Mohli mít větší dojezd s menší životností a navíc by měli ušetřit. Dojezd i cena se prodává snáz. A nejde jen o chemii.
RADEK1
Přesně. Když si představím, jak mě degraduje baterie v mobilu (kapacita) tak si myslím, že 5 leté auto rozhodně neujede 6oo km. Bude to třeba - 1/3 původní slibované vzdálenosti. A po dalších 3 letech to bude třeba - 1/2. Kdo z druhomajitelů to bude chtít? A kdo z nich dá určitě slušný ranec za nové baterie?
Mě se líbí myšlenka - malý spalovací motor +baterie s El. motorem.
Neurotic
To, že to nikdo nebude chtít bude ovšem problém i pro prvního majitele, protože místo toho, aby auto za 400 tisíc prodal a k tomu přidal 300 tisíc na nové tak bude muset někde vytáhnout během tří let celou částku 700 tisíc za předpokladu, že to nebude pořád stát milion nebo čtyři >😁
Flajzi
Má to zase výhodu, že po letech vyměníte jen baterku a můžete jezdit opět dál. Proč si kupovat nové auto, když jsem se stávajícím spokojen?
comper
Naco kupovat nove auto ked som s doterajsim spokojny, no to je hlod roka na autowebe >😁 Vas niekto plati za to mnozstvo propagacnych komentov elektroaut?
Flajzi
Kéž by. 😉
Oproti Vám používám obojí a mám zkušenosti s obojím. A obojí se mi líbí, každé má své výhody a nevýhody.
Degradace baterek a jejich nepoužitelnost po pár stech tisících km je jeden velký mýtus. Např. u BMW i3 je pokles do 0,5 kWh po 100 tisících km.
A až jednou dojde k takové degradaci, že už to bude v autě nepříjemné, tak se vymění za nové a ty staré se dají dále použít jako stacionární - jako úložiště elektřiny např. z FVE může sloužit další léta...
Neurotic
Nač kupovat nové auto, když stačí každých 500 000km vyměnit naftový motor >😁
Flajzi
Problém je v tom, že ten starý motor už nikomu neprodáte. Kdežto accu, které se již nehodí do auta lze stále použít stacionárně, např. pro FVE.
Flajzi
Mít čistou elektriku má obrovskou výhodu - nemáte v tom ten spalovák, na kterém se uživí statisíce mechaniků, jelikož se jedná o nejnespolehlivější věc na autě.
Neurotic
Ty zase živíš statisíce montérů a dělníků, kteří vyrábí baterky a ve finále stojí jejich výměna víc než oprava toho spalováku >😁
Flajzi
To je možné. Ale zatímco znám hromadu lidí a příběhů o EGR, DPF, turbech, špatné těsnění hlavy/vany/chladiče, špatné naftě, zadřených čerpadlech, černém oleji, atd. tak moc lidí, že by u svých EV museli měnit baterky, těch moc neznám (a to se v této komunitě pohybuji). 😉
bacilonosic
Mam 8 rokov stary srot a v nom 2.0 dCi, 150k, 193 tisic km najazdenych - do dnesneho dna som nemal jediny problem s turbom, DPF (kedze ho nemam) a uz vobec nie s egr ..aby som bol presny - do dnesneho dna som nemal JEDINY problem s tym motorom, jediny. Servisne intervaly bezne pretahujem aj o 2000 km , kupujem obycajny olej a tankujem obycajnu naftu. Obcas nechapem, odkial ludia tie problemy s motormi beru, mozno jazdite jak kkti a preto vam to odchadza. >😁
Flajzi
Tak to máte štěstí a můžete si pogratulovat. Já když zajdu do kteréhokoliv servisu v mém okolí, tak mají plno. Ale ne bouraček, ale většinou řeší nějakou ***inu, která se váže k moderním motorům - zejména dieselům.
Sám mám doma 2 diesely - a jak říká jedno pořekadlo - pokud chceš levně jezdit, musíš počítat s drahým servisem, když se to po*ere...
bacilonosic
Preto som si nekupoval lacny diesel. Bol to najdrahsi diesel v ponuke a zaroven vtedy najnovsi. Tie mensie motorizacie v ramci mojho modelu mali vraj plno problemov. Mozno preto mam odpor k malym motorom a nikdy by som nic mensie ako 2l ani nechcel. Urcite vsak zalezi aj na style jazdy. Ten motor som nikdy nesetril..
_MT_
Sériový hybrid (pohon elektromotorem, spalovací motor jako generátor) je zajímavá myšlenka, jen nesmíš jezdit rychle (na dálnici zapomeň). Respektive ti pak nesmí vadit vyšší spotřeba. Tohle řešení funguje ve městě, kde je elektrický pohon natolik silný, že více než vykompenzuje vyšší ztráty. Paralelní hybridy nemusí vypadat tak zajímavě, ale umí dobrý kompromis.
Flajzi
Srovnávat baterii v mobilu s tou v autě je nesmysl. Má Váš mobil topení a chlazení baterie? Stejný BMS jako v autě?
Měl jsem Lexus RX400h (2007), dneska s ním jezdí kamarádka, baterie v něm prakticky nedegradují, stále mají přes 85% kapacity. A tomu autu je už letos 10 let...
Avatar - Katikakus
Katikakus
Elektromobil s bateriemi je slepa vetev vyvoje, ktere konec se nezadrzitelne blizi.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
tak má spalovací motor fakt problém, ale uvidíme jak to dopadne, správa o zázračných baterkách se objevuje 4x do roka.
Jan1988
Svata pravda , novinka o baterkách co zmeni svet je tu hodne často.Verme ze se tak konecne stane.
comper
Ak vezmeme do uvahy ake kvalitne a spolahlive baterky za poslednu dobu camcung vyraba tak spalovaci motor nema dovod na obavy >😁
Avatar - removed
removed
Holt, spalovaci baterie...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
>😁 :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To bude časem na každém sídlišti menší elektrárna.
Jan1988
Vetsinou se dobiji přes noc , tedy mimo spicku kdy je energie prebytek.Ten narust bude postupny.Myslim ze v tom nebude problém.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Bude potřeba hodně nočních hodin, až se elektromobily rozšíří masově. S uvedenou baterií to bude už brzo... Zdá se, že stále mnoho lidí podceňuje nastávající problémy s MASOVÝM nabíjením... Stačí si uvědomit, kolik osobních aut bude potřeba denně nabíjet (během celých 24 hod!), kolik nákladních aut a autobusů (každých 500 km!) a potom ještě kolik letadel a lodí... Nápad, že všechno se vyřeší "nočním proudem", je vrcholem naivity. Řešení bude potřeba mnohem a mnohem komplexnější.... No, snad nám pomůže kapitán Nemo 😄.
Flajzi
Proč hned tak vysoké cíle? Proč hned autobusy či tiráky? Začal bych nejdříve osobáky a pak tím ostatním.
Elektřina nenahradí vše, je to zatím (a asi i v blízké budoucnosti) jen alternativa, ne náhrada všeho.
S tím nabíjením to taková tragédie nebude. Drtivá většina EV bude nabíjet v noci (sám jsem kvůli EV nemusel hýbat s jističem, je to jen "varná deska" navíc) a přes den pojedou především DC nabíječky na cestách. Ale většina EV pojede z toho, co si v noci nabily...
Jelikož noční spotřeba ČR je na +- polovině denní spotřeby, tak rezervy je v síti dost. Žádný blackout se nebude konat a údržba přenosové soustavy půjde v normálních plánovaných fázích...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Je jasné, že s příchodem elektromobilů bude muset jít druhý krok, a to přestavba elektrické distribuční sítě. Proto kdo ještě nejste na škole, tak rychle na VUT, nebo ČVUT na silnoproud - budete mít o flek postaráno. 😉
Flajzi
Zas tak rychle se to přestavovat nebude muset. Nabíjet auto budete především v noci, kdy autem "doplníte" výši spotřeby, kterou máte např. večer.
Mám EV, v mém okolí znám další 4 lidi a ani jeden nemusel navyšovat kvůli nabíjení hlavní jistič.
Při nabíjení EV mám mnohdy menší celkovou spotřebu baráku než třeba večer, kdy běží všechny TV, pračka, suška a manželka k tomu vaří a peče...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Zkus si někdy sednout a spočítat kolik sežere sporák, pračka a kolik jedna taková Tesla.
Flajzi
Vím to. Dnešní běžná Tesla S má palubní nabíječku 11 kW (3x16A) nebo příplatkovou 16 kW (3x20A) (dříve se prodávala i s 22 kW nabíječkou 3x32A).
Nicméně nechcete tvrdit, že Tesly budou tvořit více jak 50% prodejů nebo snad ano? 😉
Já sám mám auto s palubní nabíječkou 11 kW (a to nás moc není, běžně je 3,6-7,2 kW - varná deska má třeba obvykle kolem 7,2 kW) a to těch 3x16A mám na baráku s celkovým jističem 3x25A. Nemám s tím jediný problém. Pokud v noci nabíjím, obvykle nepřevýším celkovou spotřebu, kdy nám běží pračka se suškou, varná deska, infrazářiče, tepelné čerpadlo, TV, atd.
Jak jsem psal, zatím nikdo v mém okolí, kdo má EV, tak nemusel "hýbat" s jističem baráku.
Neurotic
"Tesly budou tvořit více jak 50% prodejů nebo snad ano? " Takže ostatní se budou nabíjet 50 hodin? >😁
Flajzi
Jak jste došel k těm 50 hodinám? 😲

Jinak ještě k původnímu příspěvku polopaticky: Původní narážka byla na Teslu, že když jich bude moc, tak to síť nezvládne, protože, jak je obecně známo, mají relativně silnou palubní nabíječku. Proto ta moje narážka na více jak 50%, protože spíše tady bude více aut, která budou mít palubní nabíječku 3,6-7,2 kW (VW, Peugeot, Hyundai, atd.) na úrovni odběru varné desky, takže i když tady bude pár Tesel, tak síť se z toho nezhroutí.
Pochopeno?
Neurotic
Těch 50 hodin jsem si vycucal z prstu 😉 Ale, když budou mít ostatní odběr na úrovni té varné desky tak za stejnou dobu nabíjení jako Tesla ujednou mnohem menší vzdálenost takže každý stejně bude chtít výkonější nabíječku 😄 Při tankování benzínu si taky vezmu normální hadici a ne nějakou s průměrem 0,5mm abych se stihl i vyspat >😁
Flajzi
Chtít můžou. Ale je na výrobci, jakou nabíječku tam dá. Ostatně domácí noční nabíjení není určeno k rychlému okamžitému nabíjení. K tomu mají sloužit veřejné výkonné DC nabíječky.
Doma si máš v podstatě nabíjet to, co jsi za den ujel. A jelikož většina lidí najede do 100 km denně, tak to i na úrovni "varné desky" zvládneš nabít za noc levou zadní.
Já těch svých 200 km dobiju z nuly do sta (což většinou není, obvykle nabíjím z 40-70😖 za 3,5 hodiny.
Joab
Zrovna baterky se teď Samsungu výborně dařej, úplně bych to chtěl mít v autě😊
[odkaz]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
>😁 >😁
Brin
Mám. BMW i3 a nestěžuju si. Ve skutečnosti se mu baterie fakt dařej, problém byl v elektronice přístroje.
Flajzi
Podle vyšetřování Samsungu nebyl problém v elektronice, ale v nedostatku místa pro baterku. Baterce bylo jednoduše "příliš těsno".
Jinak pouch baterky v i3 jsou skvělý, teď jsem viděl fotku ze servisního menu i3, kde maníkovi po 60 tisících mil to stále ukazuje plnou kapacitu. A to to auto nijak nešetří, běžně používá DC nabíječku.
Nicco
A co ty revolucni ceske baterie v aktuanim SM? Pise se o nich protoze jsou tak dobre, nebo proto, ze jsou ceske?
[odkaz]
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Mají být údajně hlavně levné, takže by se měly hodit pro stacionární uložiště. Do elektromobilů se zřejmě moc nehodí, protože v parametru Wh/kg zřejmě zaostávají i za současnou konfekcí...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jjjo
Nicco
Nekde jsem cetl, ze maji lepsi chlazeni a nevybuchnou pri narazu, takze se hodi do aut. Ale pokud je jak pises, tak asi ne.
Brin
He3da. Je to spíš vaporware. Nikdo nikde neukázal skutečné parametry.
Flajzi
Taky si začínám myslet, že HE3DA je podfuk. Furt velká sláva, mají vzorky, rozbíhají linku, ale nejsou schopni poskytnout JEDINÝ accu k reálnému otestování, aby se ukázalo, co v nich je.
BRoy
Sice jsem ještě nikdy netankoval benzín do auta 20 minut, ale i tak je to celkem slušný pokrok proti současným několika hodinám na nabití. Jenom, jestli souzi v Samsungu neudělali nějakou chybičku, jako s Note 7. Přece jenom, takový výbuch půltuny baterek...
Až bude ten zázrak volně v prodeji, až bude cena hybridu/elektromobilu srovnatelná s běžným autem, až budou k dispozici dostatečné energetické kapacity, až bude, ideálně na každé benzince, dostatek nabíjecích stojanů, až.... Pak začnu ten hype o elektromobilitě brát vážně. Ale pořád to bude ekologický nesmysl!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
až ................... a co děti, mají si kde hrát?
Neurotic
Zprávy o nových baterkách vychází čím dál častěji, ale ještě je nikdo nikde neviděl >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
to předpovídal - 1, století páry, 2, století benzínu, 3, století elechtriky. 😄
ericn
Tak snad to při dobíjení nevybouchne 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Určitě ne když to chtějí nabít za několik sekund při napětí 10 000 V proudem 500 A 😄
ericn
Tak to rovnou shoří >😁 :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
baterie nefachčí v jejich mobilech???
Avatar - JohnST
JohnST
Az se bude psat rok 2021, az se vsichni prestehujem do obrovskych mest az zemekouli dalnici opredem az baterky vyrobit dovedem...... >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Katapult - a co děti, mají si kde hrát ... ?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Spíš by bylo zajímavé vědět, kolik mají Wh/kg (nebo kg/kWh)...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vždyť je to promo - na upoutání pozornosti - ty baterie v reálu neexistují
VW přece nedávno také anoncoval 600 km v roce 2021
Avatar - Fána
Fána
Pokrok jde kupředu nezadržitelně a v bateriích určitě hodně. Může mi ale někdo vysvětlit když současné baterie jsou tak úžasné a výkonné, proč se stále dávají do aut ty těžké obří startovací krabice?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Protože 1. jsou startovací! a protože 2. jsou levné
Avatar - Fána
Fána
Že jsou levné (hahaha) možná. Co s tím má však společného že jsou startovací? Pořád se tady chluběj jak el. sporťák umí upalovat. To mi chcete nakukat že ty motory neberou 200, 300A, nebo i víc? A určitě po delší dobu.
_MT_
Samozřejmě, že jde použít jiná chemie. Ostatně Porsche nabídlo Li-ion startovací baterii už v minulém desetiletí (kvůli úspoře hmotnosti, cca. 10 kg). Chtěli za ni asi 50 tisíc, jestli si dobře vzpomínám.
kalousek
Startopvací li-ionku mám v motorce, funguje v pohodě a váha je jen zlomek olova. Cena přijatelná
_MT_
Je otázka, jak dobře je udělaná. K Li-ion se nemůžeš chovat jako k olověné, pokud má vydržet. Někteří výrobci mají zajímavý smysl pro humor.
vsp
Když se podívám třeba na hybrid (Toyota/Lexus): baterie hybridního pohonu se nesmí *nikdy* úplně vybít. Pokud se tak stane, je na vyhození. Normálně to hlídá elektronika, ale při dlouhém odstavení auta by se to stát mohlo. (A pak to není levná sranda.)
Oproti tomu 12V baterie vydrží skoro cokoli. A přežije i úplné vybití, start ve velké zimě atp.
_MT_
To přeháníš. Startovací baterie nemají rády ani celkem mírné vybití, řekněme na 80 %, pokud si dobře vzpomínám. Olověné (nejen ty startovací) pak obecně nerady zůstávají částečně nabité. A obnovit se dají i jiné chemie. Všechno má však své limity. Tak jako tak to nemají rády a realita je, že se servis nebude snažit baterii obnovit a těžko by šlo garantovat její parametry. Někdo si tu tvou starou baterii může koupit a může ji úspěšně obnovit, ale automobilka na to nebude mít žádný postup. Záleží samozřejmě na baterii, ale pokud má na začátku správný stav, může vydržet měsíce až roky bez poškození (výrazné ztráty kapacity). Půlroční stání by neměl být problém. Avšak u takové doby je rozhodně dobré se podívat, co na to říká výrobce. Ani mechanice dlouhé stání nesvědčí.
fiction
jenom aby to nebyly podobné akumulátory jako v jejich posledních telefonech. O ně by projevil zájem maximálně IS.